کوجیما از دلایل جداییش از کونامی میگوید: اگر فقط به دنبال سود باشید، زمانه شما را رها خواهد کرد
ممکن است چند سالی طول بکشد تا بتوانیم از داستان کامل اتفاقاتی که منجر به درگیری و جدایی سازنده و خالق مشهور فرنچایز Metal Gear، یعنی هیدئو کوجیما از کمپانی کونامی شد، پی ببریم. چند روز پیش بود که بالاخره کوجیما به طور رسمی از کونامی جدا شد و حالا وی میتواند کمی آزادانهتر در مورد علت جداییش از کونامی و استودیو مستقل جدیدی که تاسیس کرده، سخن بگوید. برای جزئیات بیشتر در این رابطه، با گیمفا همراه شوید.
با وجود اینکه قرارداد کوجیما با کمپانی کونامی باطل شده است، به نظر میرسد که وی همچنان بایستی به بخشی از شرایط قرارداد خود با کونامی پایبند مانده و به طور مستقیم علت جدایی خود از این کمپانی را مطرح نکند.
اما از آنجایی که کوجیما، کوجیما است(!)، جای تعجب نیست که وی میتواند به روشهای معروف خود، اطلاعاتی را به صورت کاملا سربسته در اختیار رسانهها قرار داده تا مردم بتوانند از زوایای این معمای جنجال برانگیز، سر در بیاورند.
در همین راستا، کوجیما در مصاحبه اخیر خود با وبسایت The New Yorker، در لابه لای سخنان خود با گفتن نظرات مختلفی، به طور غیر مستقیم به علت جداییش از کونامی اشاره کرده است:
«جهت هدف قرار دادن بازار جهانی، مدیریتی که در پشت پروژه قرار دارد بایستی از یک حس مشتاق جهت چگونگی انجام کار بهره برده و حاضر به انجام یکسری ریسکها نیز بشود.»
کوجیما در ادامه گفت که اگر فقط به سودی که در جلوی شما قرار دارد تمرکز کنید، زمانه شما را ترک میکند و غیرممکن است که بتوانید دوباره به آن برسید.
در ادامه وی به کاغذبازیها و دیوان سالاریهای فروانی اشاره کرد که به طور ویژهای در کمپانیهای کشور ژاپن رایج هستند:
«هنگامی که شما در یک کمپانی بزرگ کار میکنید، به خصوص کمپانیهای ژاپنی، کوچکترین مسایل بایستی از قبل تایید شده باشند و شما برای گرفتن این تاییدیهها به کاغذبازی فراوانی نیاز خواهید داشت.»
وی افزود:
«حالا که من بیطرف هستم، میتوانم کارهایی را که قصد انجامشان را دارم، با سرعت بیشتری انجام دهم. دیگر لازم نیست که وقتم را جهت ارایههای غیر ضروری هدر دهم. همچنین میتوانم ریسک بیشتری را جهت توسعه پروژه تحمل کنم.»
نظرات بالا به طور کاملا واضحی علت نارضایتی کوجیما را هنگامی که با کونامی کار میکرده است، نشان میدهد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات
اینا همه به کنار متال بعدی بدون کوجبما چی میشه؟
مگه متال بدون کوجیما داریم؟؟
آقا کیان چرا سایت دیر به دیر آپدیت میشه ! ( راستش از این روند کند اپدیت سایت خسته شدم خواستم جویای این مشکل شم ! خوشحال میشم یکی پاسخ بده ! )
پاینده باشید.
ویرایش : از بازی والکینگ دد جدید هم خبر اومده شما قرار ندادید ! آقا کیان آیا دست تنهایی !!!
موافقم
اخبار دیر درج میشه
دوستان گیمفایی…من از حدودای یک سال پیش با سایت اشنا بودم و این اواخر ثبت نام کردم.قبلنا روزی حدودای بیست تا خبر رو سایت بود تا اونجایی که یادمه…اما این اواخر کمتر شدنش محسوس شده.در مورد مقالات نقد و بررسی بازی ها هم منتظر Need For Speed و چند تا بازی دیگه که دوستان اشاره کردند و خیلی وقته که منتشر شدند لطفا مقالات رو روی سایت قرار بدید.
با تشکر
رفع اسپم:استاد بصورت زیرکانه ای داره تبافی نمکدون شکستن کونامی رو در میاره هاااا! 😉 😉 😉 😎 😎
گیمفا حالا افت کرده یا نکرده مهم نیست( چون مدیر و مسئول داره) اما چیزی که مهمه اینکه سایت های گیم ایرانی چندتایی هستند که نقد بازی ها رو زودتر میذارند میتونید رجوع کنید و از محتوای آن ها استفاده لازم مبذول بدارید.
نیمه پر لیوان رو ببین گیمفا بین المللی شد
فکر میکنم بتونه بازی خوبی باشه اگر اعضای استودیو نرفته باشن.ولی خبری از سکانسهای استرسی و دیالوگای زیبا (در حد کوجیما ) دیگه نیست
من فرض میکنم متال گیر بعدی مثله mw2 به mw3 هست
یک سری از اعضای اصلی تیم نبودن اما تونستن بر بیان
متال بی مزه میشه
کوجیما، خودت صاحب دنیای گیمی. اشاره کنی شاهکار میسازی
ریسس کونامی = اقای خرچنگ تو باب اسفنجی
متاسفانه دنیای گیم داره به این سمت سوق پیدا میکنه جدا از کاغذ بازی هاش
ممنون بابت خبر
ولی خبرهارو خیلی دیر میزارید این خبر باسه دیروز بود
تازه یه خبرهم درمورد انچارتد دیروز اومد که موقع اکران فیلم استار وارز تریلر جدید نشون داده میشه
دوسـتـان من که بعضی حـرفـاشو متـوجه نـمیـشم منظورش چـیـه شما هم اینجوری هستید یا من کـم هـوشـم؟ یا ترجمه مشکل داره؟
مثلا اینا :
جهت هدف قرار …
و
هنگامی که شما …
رمز دار حرف میزنه که متوجه نشه کونامی بالاخره استاد کوجیمای افسانه ای دیگه کاریش نمیشه کرد
به زبون ساده این میشه… امیدوارم منم درست فکر کرده باشم…
جمله اول میگه من به اندازه ی خیلی زیادی مشتاق بودم ریسک کنم تو کارهام، اما کونامی و مدیریتش این حس مشترک رو نداشتن و فقط به پول فکر میکردن…
جمله دوم میگه من بعضی کارها رو انجام میدادم، اما کونامی گیر میداد که با من هماهنگ نکردی، باید کلی کاغذبازی و تاییدیه انجام میدادی…
احسان جان ممنون حالا متوجه شدم :-*
کونامی فقط بفکر سود است.
استاد کوجیما حالا که استدیو مستقلی برای خودش زده و حالا که با سونی هم پیمان شده و قرار یک شاهکار بی بدیل را انحصارا برای کنسول قدرتمند ps4 بسازه دیگه کی جرعت میکنه جلوی استاد قد علم کنه؟
باز این منفی های الکی رفت رو مخ ما
باشه با استاد تماس میگیریم میگم برای ایکس باکس هم بسازه فقط پلی استیشن نباشه 😀
دمت گرم هرچندمن پی سی بازم ولی پی سی بازاوایکس باکسیارو کشتی
خود کوجیما تایید کرد که بازی هاش انحصاری نخواهد بود و برای PC هم منتشر میشه.
دلیل منفی هاتم همینه قاعدتاً.
کوجیما دوستت داریم
😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯
چون کوجیما، کوجیما است!! :laugh: :laugh:
اگر فقط به دنبال سود باشید زمانه شما را رها خواهدکرد
یکی اینو به یوبیسافت بگه دس از سر این اساسین برداره
قدر زر، زرگر شناسد قدر گوهر، گوهری! فقط اینو بگم که مطمئنا کونامی یه روز از این کارش پشیمون میشه :yawn:
خوش به حال پی سی بازا در کل دو سه ته بازی براشون نمیاد
ما ایکس باکسیا که انحصاری درست حسابی نداریم 😥