پدیدهای که همه را انگشت به دهان گذاشت | راکت لیگ با بودجه ۲ میلیون دلاری تا الآن ۵۰ میلیون دلار فروخته است
مطمئنا بززگ ترین پدیده امسال بازیهای ویدیویی، عنوان راکت لیگ بود. از همان ابتدای عرضه این بازی در ماه جولای، بسیاری از بازیبازان و کارشناسان، موفقیت بازی استودیوی Psyonix پیشبینی کردند و آن را «غافلگیری بزرگ سال» نامیدند. این عنوان بدون سرو صدا وارد شد و حال، به موفقیتی فوقالعاده دست پیدا کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.
طبق گزارشات روزنامه Wall Street Journal، استودیوی سازنده عنوان راکت لیگ، یعنی استودیوی Psyonix برای دست پیدا کردن به این موفقیت سختی کشیده و به راحتی آن را بدست نیاورده است. این استودیو ابتدا با عرضه عنوان Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars در سال ۲۰۰۸ و برای کنسول پلیاستیشن۳ کار خود را شروع کرد اما به سختی شکست خورد و نتوانست نظر بازیبازان را به خود جلب کند. اما همانقدر که این بازی کم فروخت و بازی نشد، عنوان راکت لیگ فوقالعاده ظاهر شد. طبق گزارشات Wall Street Journal عنوان راکت لیگ از زمانی که برای پلیاستیشن۴ و رایانههای شخصی منتشر شد، نزدیک به ۵۰ میلیون دلار فروخته است و ۸ میلیون کاربر ثبت شده دارد. این در حالی است که عنوان راکت لیگ با بودجه ۲ میلیون دلاری ساخته شده و استودیوی Psyonix بین کمکهایی که در ساخت عنوانهای Mass Effect 3 و سری Gears of War کرده بود، در حال ساخت این بازی بوده است. نکته جالبی که بنابر اطلاعات Wall Street Journal منتشر شده این است که استودیوی Psyonix برنامه داشته تا این بازی را هر چقدر که ممکن است به دست بازیبازان برساند که گواه این موضوع، رایگان شدن راکت لیگ برای کاربران پلاس پلیاستیشن بود.
راکت لیگ هماکنون برای پلتفرمهای پلیاستیشن۴ و رایانههای شخصی در دسترس است. نسخه اکسباکسوان بازی نیز در سال آینده منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
واقعا عجب پدیده ایه
این بازی از دستم رفت خیلی اشتباه کردم اون موقع که تو پلی استیشن مجانی بود دانلودش نکردم
منم همین طور اصلا اون موقع هیچکی از بازیش تعریف نمیکرد منم دانلود نکردم
الآن سازنده های بازی دارن تو پول قلت میزنن سو بازیشون ۲۵۰۰% بوده!!!
دوستان میشه یکی به من بگه این بازی چطوره؟؟؟بازیش نکردم نمیدونم.توش چیکار میکنی
فقط یه کلام . مهشره
تلفیق فوتبال و ماشین سواری قسمت اصلی بازی بخش چند نفره هستش که بازیکنا به دو تیم تقسیم میشن و هرکی بیشتر گل بزنه برندس(البته بخش تک نفره هم وجود داره که میتونین با بات ها یا به صورت splitscreen چند نفره بازی کنین )
شخصی سازی بازی بسی گسترده هست تنوع محیطش هم خیلی زیاده به طوری که اصلا خسته کننده نمیشه
توصیه میکنم از دستش ندین :yes:
تیترو دوباره بخونید
بودجه ۲ میلیون دلاری
عددی که سالها طول میکشه تا بازی سازای ایرانی بهش برسن
درسته یعنی بودجه ی این بازی از فیلم محمد (ص) هم بیشتره
به داداش ما رو اگه هزینه بازی دستینی و جی تی ای رو بشنوی چی میگی اولی پانصد میلیون دلار و دومی سیصد و بیست میلیون دلار نگفتم که اطلاعاتم به رخ بکشم منظور این بود که دو میلیون دلار واسه یه بازی خیلی خیلی کمه
عزیزم اولندش که اونا بازی AAA هستند دومندش خیلی از فیلم ها هستند که با هزینه ی کم تر از ۱ میلیون دلار ساخته شدند
من هم کلا گفتم که سطح اختلاف سرمایه گذاری اونها و خودمون رو نشون بدم و خودتون هم دیدید همین فیلم محمد (ص) چقدر فروشش نسبت به بقیه فیلم ها بهتر بود پس اگه ما هم خرج کنیم میتونیم در بیاریم
دوستان کسی میدونه دستینی چیش عجیب غریبه که این همه هزینش شده؟؟؟!!!؟؟؟؟ ?:-)
توجه:قصدم کوبوندن بازی نبود 🙂
به نظر من به سبک اروپاییا ساخته شده اخه از این جور بازیهایی که فضا و سفینه و اینجور چیزا داشته باشه خوششون میاد
خوب خبر رو هم کامل بخونید. این استودیو تو ساخت دو تا فرنچایز عظیم همکارى داشته. یعنى آدمهاى استودیو تو پروداکشن هاى بزرگ وارد بودن. براى همین تو یه همچین شرایط دو میلیون دلار و مى شه سرمایه گذارى کرد (که مطمئنا بیشترش هزینه سرورها یوده) و البته جذابیتى که مرز نداره و براى همه دنیا یکسانه.
مشکل بازى سازى ایران، و البته سینماى ما نداشتن تفکر جهانى و نگاه کوچک به همان بازار محدود خودمان هست. نتیجه پولى از تولید بر نمى گرده که هزینه یه بازى بزرگتر بشه.
یه سری از فیلمای ما کاملا مطابق با تفکر هالیوود ساخته می شن اما بازم شکست می خورن یه فیلم یا یه اثر هنری باید روح داشته باشه یه تفکر عظیم پشتش باشه فرمول اصلی اینه
یجا خوندم بودجش حدود ۳۰ میلیون دلار بوده :-/
فیلم محمد (ص) رو میگم
درسته حق با شماست
۵۰ میلیون دلار 😯 واقعا پدیده ای برای خودش :yes:
حالا معلوم شد ک واقعا چرا بهترین بازی ورزشی سال شد !
علت و معلول رو جا به جا گفتی 😀
به این میگن ذهن خلاق
مثل استدیو کلش :yes: :yes: :-*
ایده ی بازی جالبه ولی مهم تر از اون پیاده سازیش هست که Psyonix در این زمینه واقعا فوق العاده عمل کرده
و نتیجش هم این شد که دیدیم.
شاید بد نباشه Psyonix بازی رو برای نسل ۷ هم منتشر کنه تا فروشش بیشتر هم بشه! :-))
راکت لیگ خیلی مونده برسی به clash of clans الکی هم قیافه نگیر 😀
COC خیلی مونده برسی به راکت لیگ الکی هم قیافه نگیر 😀
دوستان من این بازی رو که ۲۰ دلار چند روز قبل دانلود کردم. لازمه بدونید که بخش انلاین بازی در حال حاضر بدلیل تحریم در ایران قابل بازی نیست. البته جالبه که در بین تمام پرچمهایی که میشه روی ماشین در بازی نصب کرد پرچم ایران عزیز هم وجود داره.
فکر کنم میشه بازی کردا …خیلی جالبه پرچم کشور عزیزمون هم هست
عذر می خوام اشتباهی منفی دادم
با شیر کردن v-p.n میشه بازی کرد ولی اونم دردسر های خاص خودشو داره. tlou هم یه مدت اینطوری بود لینک یکی از فایل هایی که با هر دفعه وصل شدن سیستم دانلود میکرد فیل تر شده بود اعتراض کردیم فیل ترشو برداشتن
لامصبا عجب شانسی عجب سودی و صد البته عجب ایده ای :yes: البته خداییش اینکه برای پلاس رایگان شد خیلی تاثیر داشت تو این موفقیت چون باعث شد خیلی بیشتر شناخته بشه :yes:
Salam , doostan in bazi fogholade khobe !
man avalin roozi ke PSN downloadesh kardam hesabi lezat bordam !
Amma negaran nabashid ke downloadesh nakardin chon az Iran be serverash nemishe vasl shod ( fekr konam Filtere )
ya agaram bekhain bazi konin proxy bayad SET konin to PS4 khodeton.