بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ - گیمفا

بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵

امیرحسین دهنوی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ - گیمفا

دو سال از زمان انتشار کنسول‌های نسل هشتم گذشت و سال ۲۰۱۵ یکی از مهم‌ترین سال‌های دنیای بازی بود؛ دو کنسول اکس باکس‌وان و پلی استیشن ۴ نیز بهترین عملکرد خود را در این سال نشان دادند. حال که به پایان سال ۲۰۱۵ نزدیک می‌شویم، قصد داریم تا بررسی دقیق‌تری بر عملکرد این دو کنسول در سال ۲۰۱۵ داشته باشیم. درمقاله قبلی خود، عملکرد اکس باکس‌وان در سال ۲۰۱۵ را بررسی کردیم. حال، نگاهی دقیق برعملکرد کنسول پلی استیشن ۴ خواهیم داشت. کنسولی با بنیاد قوی، عناوین زیبا و تعدادی نقص که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. با گیمفا همراه باشید.

همچنان قدرتمند‌، حتی قوی‌تر از Steam Machines

در مصاحبه‌ای با گیب نیوول، بنیان‌گذار کمپانی Valve، زمانی که بحث بر قدرت Steam Machines رسید، نیوول به این نکته اشاره کرد که Steam Machines با قیمتی برابر باکنسول‌ها از آن‌ها قوی‌تر است. باید گفت نیوول در این مورد اشتباه می‌کند. ارزان‌ترین مدل Steam Machines صد دلار گران‌تر از کنسول ۳۵۰ دلاری سونی (۳۵۰ دلار براساس قیمت رسمی کنسول است و نه باندلی که به‌راحتی می‌توانید به قیمت ۳۰۰ دلار پیدا کنید!) فروخته می‌شود. در ضمن اولین مدل‌های Steam Machine به‌صورت واضح نشان دادند که نمی‌توانند در مقابل پلی استیشن ۴ ایستادگی کنند. فراموش نکنید بازی‌ها قدرت بیشتری را از کامپیوترهای شخصی نسبت به کنسول‌ها می‌خواهند. The Witcher 3 را درنظر بگیرید. این عنوان ۶ گیگابایت رم می‌خواهد، این بدین معنی است که Steam Machines ما که تنها ۴ گیگابایت رم را داراست، نمی‌تواند یکی از بهترین بازی‌های سال را اجرا کند.

ps4 console bundle 760x428

همچنان قوی‌ترین…

دو سال پیش، وقتی کنسول پلی استیشن ۴ عرضه شد، هدف آن تبدیل شدن به مقرون به صرفه‌ترین و در عین حال قوی‌ترین دستگاه بازی بازار بود. باید گفت که پس از گذشت دوسال، پلی استیشن ۴ همچنان مقرون به صرفه‌ترین و در عین حال قوی‌ترین دستگاه بازی بازار است. داشتن ۸ گیگبایت رم GDDR5 و ۱۷۶ گیگبایت پهنای باند انتقال اطلاعات، بدین معنی است که برای هر تولید کننده سخت‌افزاری رقابت با پلی استیشن ۴ سخت است.

مدل جدید پلی استیشن ۴ ارزان‌تر، ساکت‌تر، کم‌مصرف‌تر و حافظه بیشتری را داراست

در سال ۲۰۱۵ سونی مدل جدیدی از پلی استیشن ۴ را با شماره CUH-1200 تولید کرد. بررسی‌ها نشان داد که این مدل ۳۰W کم‌مصرف‌تر از کنسول قبلی است و همچنین بسیار ساکت‌تر از مدلی که در ابتدا عرضه شده بود. متاسفانه در این مدل جدید صفحه براق کنسول با یک صفحه مات ارزان جایگزین شده است؛ اما عرضه رنگ‌های متفاوت کمک می‌کند. سونی قیمت پلی استیشن ۴ را نیز در تمامی نقاط جهان کاهش داد. از طرف دیگر مدل یک ترابایتی نیز عرضه شد و بررسی‌های جدید خبر از بازشدن هسته هفتم CPU این کنسول را می‌دهد که این به معنای عملکرد فنی بهتر آن است.

بیشترین تعداد بازی در سال ۲۰۱۵

همان‌طور که می‌دانید، سونی بخاطر عدم عرضه عناوین انحصاری عالی خود در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. تاخیر Uncharted 4 و عدم عرضه آن در ماه پاییز، درحالی که کنسول رقیب عناوین انحصاری بزرگی چون هیلو ۵، فورزا ۶ و Rise of the Tomb Raider را در لیست خود داشت، باعث ناراحتی طرفداران شد. با وجود تعداد بالای عناوین انحصاری مایکروسافت و خالی بودن دست سونی در ماه‌های پایانی سال، پلی استیشن ۴ دارای بیشترین تعداد بازی‌ در سال ۲۰۱۵ است. بهترین عنوان انحصاری پلی استیشن ۴ یعنی Bloodborne در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. Bloodborne توانست نمره کامل را از منتقدین سخت‌گیری چون The Guardian و EDGE دریافت کند.

bloodborne cleric beast boss battle 1024x576

Bloodborne نامزد بهترین بازی سال ۲۰۱۵ نیز بود.

پس از آن نیز عنوان انحصاری Until Dawn وجود دارد که با عرضه سبکی ترسناک و هیجان‌انگیز شما را شگفت زده می‌کند. از نظر عناوین انحصاری، کنسول سونی سال خوبی را پشت سر گذاشت اما جایی که حقیقتا این کنسول می‌درخشد، عناوین انحصاری کنسولی (بدین معنا که در کنسول رقیب وجود ندارد) است و بهترین آن را به جرئت می‌توان عنوان Rocket League معرفی کرد. Rocket League یکی از بهترین تجربه‌های ورزشی و چندنفره سال را عرضه می‌کند و پلی استیشن ۴ تنها کنسولی است (نسخه اکس باکس‌وان در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ منتشر می‌شود.) که هم‌اکنون می‌توانید این بازی را برروی آن تجربه کنید.

rocket league

Rocket League

دیگر بازی انحصاری کنسولی قابل ذکر، بازی زیبای SOMA است و البته Everybody’s Gone to the Rapture نیز عالی است. برای کسانی که کنسول پلی اسیتشن ۳ را نداشتند نیز صفی طولانی از عناوین بازسازی شده وجود دارد، Uncharted Collection و Journey تنها تعدادی از عناوین بهبود یافته کنسول پلی استیشن ۳ هستند که برای پلی استیشن ۴ منتشر شدند. در آخر نیز کنسول پلی استیشن ۴ حقیقتا بهشت عناوین مستقل است و عرضه عناوینی چون Axiom Verge ،Race the Sun ،Hatoful Boyfriend ،The Talos Principle مهر تاییدی در توجه سونی به سازندگان مستقل است.

کنترلر پلی استیشن ۴ حقیقتا نیازمند یک ارتقا است

کنترلر DualShock 4 درمقایسه با DualShock 3 یک جهش رو به جلو است اما همچنان مشکلات خود را دارد. هسته مشکلات این کنترلر، عمر باتری آن است که در بهترین حالت تا هفت ساعت یا شاید کمتر دوام بیاورد و به‌می‌توان به صراحت آن را ضعیف دانست. از زمان انتشار سونی رنگ‌بندی‌های مختلفی را برای کنترلر خود عرضه کرده است اما مشکل اساسی آن را حل نکرده است.

dualshock ds1 670x381 constrain

رنگ‌بندی‌های DualShock 4 بسیار متنوع است.

ماجراجویی جذاب شما در دنیای بزرگ ویچر با اعلان شارژ باتری رو به اتمام است خراب می‌شود. باوجود چنین مشکل مهمی در کنترلر، سونی حتی به خود زحمت نداده است تا امکان خاموش کردن تاچ‌پد و لایت‌ کنترلر را به کاربر دهد. به‌نظر نمیاید که سونی به کنترلر خود حالت ذخیره انرژی را اضافه کند و ما امیدواریم که در مدل بعدی از اشتباه خود درس بگیرد.

باتوجه به این مشکلات به‌نظر میاید کنترلرهایی که با باتری ‌AA کار می‌کنند، همانند کنترلر اکس باکس‌وان که با استفاده از باتری‌های شارژی تا ۲۰ ساعت قابل استفاده است، بسیار بهتر از کنترلر سونی عمل می‌کنند.

نمایشگاهی از تجربیات شکست خورده

به‌نظر می‌آید تیم نرم افزاری پلی استیشن با خلاقیت و جسارت خاصی فعالیت می‌کند که در کنسول‌های دیگر یافت نمی‌شود. سونی با فلسفه «چرا که نه؟» سرمایه‌گذاری‌های نرم‌افزاری خود را برروی ویژگی‌های عجیب می‌گذارد و هیچ ترسی از شکست آن‌ها ندارد.

مطمئنا ویژگی‌های وجود داشتند که با محبوبیت و موفقیت روبه‌رو شدند. همانند قابلیت ایست/ادامه که چندماه قبل اضافه شد؛ اما ویژگی‌های بسیاری وجود دارند که با شکست روبه‌رو شدند. برای مثال ویژگی SharePlay که به شما اجازه می‌دهد کنترل بازی را از طریق اینترنت به دوست خود بسپارید، به‌نظر جالب می‌آمد تا اینکه بسیاری از ناشرین این قابلیت را در بازی‌های خود مسدود کردند. از طرف دیگر قابلیت RemotePlay وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا بازی پلی استیشن ۴ خود را برروی پلی اسیتشن ویتا استریم کنید. با اینکه این قابلیت از نظر فنی به‌صورت قابل قبولی عمل می‌کند؛ اما افراد بسیار کمی از آن استفاده می‌کنند، چرا که کوچک‌ترین لگ در بازی صدمه بالایی به تجربه شما وارد می‌کند. از طرف دیگر دکمه‌های پلی استیشن ویتا به‌خوبی برای بازی‌های پلی استیشن ۴ تعریف نشدند و باعث ایجاد مشکلاتی می‌شوند.

ps now lead

برای ۴ ساعت تجربه Deus Ex: Human Revolution برروی PS Now باید ۵ دلار بپردازید درحالی که قیمت بازی کامل ۷ دلار است!

در همین‌حال سرویس PS Now که حقیقتا ارزش زمان شما را ندارد، در طی ۱۲ ماه گذشته در گودالی از ویژگی‌های بی‌مصرف فرو می‌رود که به‌نظر نمی‌آید دیگر بتواند از آن خارج شود.

بی‌توجهی به ویژگی‌های درخواستی

طرفداران ویژگی‌های بسیاری را از سونی می‌خواهند تا به پلی اسیتشن ۴ اضافه کند. سری به Reddit بزنید و خودتان ببینید. پس از عرضه به‌روزرسانی شماره ۳٫۰ کنسول پلی استیشن ۴ طرفداران از بی‌توجهی سونی به درخواست‌هایشان بسیار ناراحت شدند و شاید پست احساسی یکی از طرفداران که رای بسیاری را گرفته بود نشان دهنده این ناراحتی است؛ این پست «به‌روزرسانی شماره ۳٫۰ جوکی بیش نیست و سونی باید اینو بشنوه» نام دارد و در ادامه نیز می‌توانید خلاصه‌ای از نوشته‌های آن را مشاهده کنید:

«سونی به‌جای اینکه ویژگی‌های درخواستی طرفداران همانند فولدر‌ها، اعلان دوستان، راهی برای تمیز کردن رابط کاربری، تغییر نام PSN، راهی برای ناشناس شدن و بسیاری دیگر را به طرفداران عرضه کند، ویژگی‌هایی به بخش اجتماعی خود اضافه می‌کند و تبلیغات را به حلق‌مان می‌ریزد.»

screen shot 2015 12 17 at 174309

بلاگ رسمی پلی استیشن برای قابلیت‌های درخواستی طرفداران.

از زمان انتشار پلی استیشن ۴ طرفداران ویژگی‌های درخواستی بسیاری داشتند اما سونی گرفتار عرضه ویژگی‌های آزمایشی و شکست خورده بوده است. درست است که این ویژگی‌ها به‌صورت کاملا رایگان به طرفداران عرضه می‌شد و هدف سونی نیز بهبود تجربه بازی‌بازان بوده است؛ اما جامعه پلی استیشن نیز به مدت دو سال ویژگی‌هایی خواسته است که تجربه پلی اسیتشن را بهتر می‌کند و با بی‌توجهی روبه‌رو شده است. حتی ملت پلی استیشن سایتی با نام betterPSN.com را راه انداختند تا سونی حرف آن‌ها را بهتر ببیند. بعضی از ویژگی‌های درخواستی موجود در سایت بیش از ۱۴۱ هزار رای دارد. از طرف دیگر مایکروسافت با ارائه ویژگی‌هایی مبنی‌بر درخواست‌های طرفداران وضعیت بسیار بهتری دارد.

دیگر اتفاقات تاثیرگذار

  • ثبات بخش آنلاین گرچه نسبت به سال گذشته بهبود یافته است اما همچنان لرزان است.
  • داستان‌های ترسناکی از وضعیت بد خدمات مشتری سونی وجود دارد.
  • Spotify اولین سرویس موسیقی باارزشی است که برروی کنسول‌ها عرضه شده است.
  • تم‌های زیبایی برای سیستم‌عامل پلی استیشن ۴ وجود دارد.
  • پلاستیک ارزانی که برروی آنالوگ‌های کنترلر استفاده شده است، به سادگی ساییده می‌شود.
  • Twitch بالاخره پس از گذشت دو سال برای پلی استیشن نیز عرضه شد اما فقط برای ایالات متحده.
  • سونی سرمایه‌گذاری بسیاری برروی عناوین انحصاری زمانی و انحصاری کنسولی می‌کند که در کنسول رقیب موجود نیست. عناوینی انحصاری زمانی و کنسولی مثل Final Fantasy VII Remake و Shenmue III به‌همراه عنوان‌های مهم دیگری چون No Man’s Sky و محتوای زمانی بازی‌هایی چون Destiny و Call of Duty از این دسته هستند و سونی احتمالا در آینده نیز این کار را خود را ادامه دهد.
  • هنوز نمی‌شود در مورد واقعیت مجازی پلی استیشن نظر داد.
  • دلایل بسیاری کمی برای خرید PS4 Camera وجود دارد.

نتیجه‌گیری

استراتژی سونی در عرضه پلی استیشن ۴ ستودنی است؛ پلی استیشن ۴ دستگاهی است که با رعایت استانداردهای کنسول‌ها و همچنین سطح کیفی و فنی بالای آن در ساخت و تمرکز آن برروی بازی‌ها، تجربه‌ای ناب به بازی‌بازان ارائه می‌کند؛ نتیجه آن عرضه دستگاهی مقرون به صرفه و قدرتمند است که به سادگی می‌توان استفاده کرد. امسال نیز کنسول سونی کاری کرد که گذشتگان به آن بی‌توجهی می‌کردند یعنی ارائه کتابخانه‌ای با بیشترین و بهترین تعداد بازی‌های مستقل و توجه تحسین برانگیز به سازندگان مستقل. این کنسول هنوز هم مشکلاتی دارد که به آن اشاره شد؛ اما اصول آن برپایه‌های محکمی ساخته شده است که خرید آن را ضروری می‌کند.

ps4

مقاله ترجمه‌ای از وب‌سایت معتبر گیم‌اسپات بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ - گیمفا
بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sameoldgame گفت:

    خیلی ها سیاست مایکروسافت برای استفاده باتری قلمی در کنترلر رو مسخره میکردند ولی حالا در عمل می بینیم که این کار بسیار کارآمد و به نفع گیمر هست.
    مرسی بابت ترجمه مقاله واقعا گیمفا جدیدا خیلی خوب شده. همینطور ادامه بدید

    • god of war گفت:

      برادر من
      اینکه کنترولر ماکروسافت نمی تونه به سونی برسه شکی نیست
      کاربران که با مشکل راحت نبودن کنترل مواجه نیستند
      ان ها فقط حرف از کم بودن زمان باتری می زنند
      خب مگه وقتی دسته در حال شارژ شدن نمی شه بازی کرد ؟
      کنترل ها نیم ساعته شارژ می شند
      اما ماکروسافت بعد از اتمام باتری باید بریم براش باتری بخری و اصلا جالب نیست
      اصلا موبایلتو در نظر بگیر دوست داری موبایلت بعد از هر بار اتمام شارژ براش باتری بخری؟
      به نظرم سونی الانم بهترین دسته رو داره

      • unreal engine گفت:

        باتری شارژی میخری که براش هر بار باتری نخری 😐

      • Sameoldgame گفت:

        شارژ دسته تموم میشه و بعدش دسته رو میزنی به شارژ و مجبوری سیخ چسبیده به کنسول و تی وی بشینی 😉
        ببین تعصبی نباش! باید قبول کنی یه سری مشگلات وجود داره. همین شما ها هستید که باعث میشید سونی به فکر هیچ بهبودی نباش

      • X.O.I.T.B گفت:

        یعنی منطقت برای دسته ی بهتر تو حلقم 😐
        وقتی باتری دسته ی وان تموم شه میشه با یه mini usb شارژرت بزنیش به کنسول میشینی بازی میکنی یا حتی میشه بزنیش به پریز برق از هر فاصله ای با کنسول میخوای بازی کنی 😐

      • ALIREZA A.T.A گفت:

        بابا به جای اینکه بیاید نور لایت رو بزارید رو مدیوم بزارید رو dim بیش تر از یه هفته کار میکنه

      • Amir Hiden گفت:

        دسته ماکرو به پای سونی نمیرسه 😐
        خوشدست تر بودن
        (فقط کافیه دکمه های l1 و l2 رو با lb و Lt مقایسه کنید تا تفاوت رو خوشدست بودنشون بفهمید)
        کیفیت ساخت بهتر
        (به کیفیت انالوگ ها و دکمه ها توجه کنید . تو دسته سونی سری ۲۰۱۴ دکمه ها بعد مدتی سفت میشن هر چند این مشکل تو برخی مدلای ۲۰۱۵ هم هست . انالوگ هاش هم که مثل بال پروانه حساسن )
        دسته سونی سه تا خوبی داره . حسگر و چراغ و تاچ پد که البته فقط تاچپدش اونم اندکی تو گیم به کار میاد
        عوضش دسته ماکرو یه لرزاننده تو Rt & Lt داره که بعد استفاده میفهمین تو شوتر ها و ریسینگ ها چقدر لذت بخشه
        کیفیت ساخت بسیار بالا تر

        با خرید یک باطری شارژی به قیمت ۴۰ تومن . و ۳ ساعت شارژ کردن اون ضما ۱۰_۱۵ روز براحتی از دسته بدون درد سر استفاده میکنی
        باطری داخلی اگه خراب بشه یه درد سره
        تند تند تو شارژ زدنشم یه درد سر

      • SEPEHR گفت:

        حالا شما دعواتون سر اینه که کدوم بهتره؟
        کدوم راحت تر شارژ میشه؟
        کدوم هزینه شارژ کردنش کمتره؟
        بابا سر یه دسته هم شما دعوا میکنید.
        رقابت ps4 و xbox one زد روی دست استقلال پرسپولیس.
        بسه دیگه بابا هرکی یه سلیقه اای داره الان من شخصا با ps4 راحت ترم نباید این احساسمو به بقیه تحمیل کنم.

        خخخ خودمونیما اما در کل ps4 راحت تره.

    • reza_mj گفت:

      این کنسول عشق منه.بهترین دوستم.بیشترین ساعت های عمرم رو پای کنسولای سونی گزروندم :inlove:

    • lashkari7979 گفت:

      ولی خدا وکیلی بجز باتری کنترلر ps4 از هر لحاظ بهتره

    • ramin#x#.x گفت:

      شما واقعا فکرتون نمیرسه؟ یا همچین مورد کوچکی هم میخواید فن بازی دربیارید؟
      ۱۰۰% باتری خارجی بهتره!
      ۱- با خرید دو باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری شما قطعا تا یک هفته استفاده مداوم نیاز به شارژ ندارید.
      ۲- با کمی فکر: با خرید ۴ عدد باتری و یک شارژر ۵ تومنی وقتی دو باتری اصلی تموم شدند از دوباتری اضافه بلافاصله استفاده کنید و باتری های خالی شده رو به شارژ بزنید و بدون هیچ تاخیری بی سیم با بازی ادامه دهید. و نیازی نیست سیم عذاب آور رو به دسته وصل کنید. بنده مدتها با ۳۶۰ و الان با دسته x1 روی pc این کارو میکنم و واقعا باتری داخلی پلی۳ و ۴ روی مخ بود و هست.
      اما در مورد حالت کلی دسته. دسته پلی۴ امکانات جالبتری داره مثل اسپیکر و تاچ پد اما بازم برای شوتر اول موس بعد اون دسته های مایکروسافت بهترین انتخاب هستند و دلیل بزرگ اونم اول rt و lt نسبت r2 – l2 و بعد محل قرارگیری انالوگها و سپس دقت بالای اونها بخصوص x1
      کلا دسته های مایکرو برای شوتر بهتر هستند در حلی دستهای سونی برای گیم های اسمش مثل کریتوس یا سبک فایت مثل استریت فایتر یا مورتالکومبت و…

    • mohamadrtb گفت:

      اصلا بزارین اونایی که ‏PS4‏ دارن اظهار نظر کنن
      دوستان ایکس باکسی چرا گرخیدن؟؟

  • Way_effect گفت:

    ممنون خیلی عالی بود دستتون دردنکنه آقای دهنوی واقعا نقاط ضعف و قوت به خوبی ذکر شده بود
    سونی همچنان قدرتمند به سوی آینده ای بهتر حرکت میکند

  • تنها دلیل فروش بیشتر ps4 سخت افزار قویترش هست.

  • WarCore گفت:

    Xbox : +5-2=+3
    Playstation :+3-3=0
    +=نکات مثبت کنسول طبق مقاله
    -=نکات منفی کنسول طبق مقاله
    ایکس باکس با داشتن ۵ ویژگی مثبت و ٢نکته منفی
    پلی استیشن با داشتن ٣ویژگی مثبت و ٣نکته منفی
    نتیجه گیری=”امسال” ایکس باکس عملکرد بهتری از پلی استیشن داشته…

  • unreal engine گفت:

    خیلی کنسول خوبیه ولی متاسفانه فروش خوبش باعث شده طرفدار هاش رو به چشم ماشین پول ساز نگاه کنه ریمستر های پی در پی،نادیده گرفتن درخواست کاربران،عرضه بازی های نسل شش به قیمت ۱۵ دلار،دوستان خودتون هم که شاهد بودید دیروز مثلا تخفیفات ویژه زد!، امیدوارم فروش کنسول های رقیب مثل اکس باکس و نینتندو به سونی برسه تا یه کمی به خودش بیاد
    انحصاری های ۲۰۱۵ رو دوست داشتم اما واقعا راضی کننده نبود(به ۲۰۱۶ امید دارم چون اون سال IP های فوق العاده داره)

    • god of war گفت:

      دوست من تا حالا یکی از بازی های سونی رو تجربه کردی ؟
      اصلا تا حالا با ps4 بازی کردی ؟
      چرا داری به این شرکت خوب بازی سازی توحین می کنی؟
      سونی کاربراشو به چشم ماشین پول ساز می بینه یا ماکروسافت که نکرده یه شارژر بزاره تو باندلش و باید جدا بخرید؟
      خیلیم راضی کننده بود تو همین سال بود که کال اف به خانواده ی سونی پیوست و تو همین سال بود که کوجیما هم با سونی یکی شد
      اینا اصلا چیز کمی نیست!

      • unreal engine گفت:

        بله بله ماکروسافت که خیلی به طرفدار هاش به چشم ماشین پول ساز نگاه میکنه مثلا میدونید چرا به اعضای گلد ماهی دوتا بازی رایگان میده؟چون دنبال پوله! میدونید چرا قابلیت بکوارد هیچ هزینه اضافی نداره(نیاز به خرید دوباره نیست هر بازی ای که از قبل داری میتونی مجانی روی اکس وان بازی کنی) و چرا بکوارد رو مجانی در اختیار قرار میده؟بله صد درصد چون دنبال پوله!
        من گفتم خوب بود ولی راضی کننده نبود از نظر شما راضی کننده بود مشکلی نیست شما میتونی بری بازیشون کنی!! هر کسی هم بخواد میتونه انحصاری های ps3 رو با فور مقایسه کنه نیاز به گفتن من نیست
        بازی کوجیما انحصاری زمانیه و استدیو کوجیما مستقله و فرست پارتی نیست که بگیم به سونی پیوسته(بازیش هم که برای پلتفرم ماکروسافت “ویندوز” منتشر میشه)
        درست حدس زدید من تا به حال ps4 از نزدیک ندیدم (جمله تمام فن های سونی که موقع انتقاد من به ذهنشون میاد “ps4 از نزدیک دیدی؟”) منتقد گیم اسپات هم با منطق شما ps4 ندیده

  • KING PS4 گفت:

    کنسول زیبا دوست داشتی قدرتمند :yes: درضمن ریمستری انحصاری سونی احترام به کسانی است که نسل قبل ps3 نداشتند من خودم x360 داشتم بهترین فرصت بود که بتونم انحصاری شاهکار سونی تجربه کنم :yes: :yes: سونی دوست داریم

    • rocksteady گفت:

      “درضمن ریمستری انحصاری سونی احترام به کسانی است که نسل قبل ps3 نداشتند”

      و بی احتر.امی به کسایی که PS3 داشتن!

      • تنها ۲۵ درصد کسانی که PS4 دارن، در نسل قبل PS3 داشتن!

      • god of war گفت:

        کسی شمشیر رو گلوت نزاشته که بخریشون مال کسانی هست که این شاهکار ها رو تجربه نکردن!

        • rocksteady گفت:

          کنسول می خرم بازی های جدید و انحصاری بازی کنم نا مال نسل پیش وگرنه ps3 داشتم پول از سر راه نیاوردم که باز همون بازی ها رو انجام بدم
          با وجود اینکه تا به الان از ٩٠٪‏ انحصاری های ps4 (جدید) لذت بردم ولی باز باید بگم تعدادشون خیلییییی کمه
          با منطق شما هم پیش بریم سونی تا آخر نسل باید ریمستر بده با توجه به تعداد زیاد بازی های انحصاریش تو نسل قبل ( بیشتر از ١٠٠ تا انحصاری!)

          • الان دیگه تقریبا ۲۰۱۶ شده، امسال بازی هایی مثل دریمز،آنچارتد۴، هورایزن، گرن توریسمو، وایلد و.. میاد، به نظرتون در کنار این همه بازی ۵ تاشون ریمستر باشن بده؟!

          • god of war گفت:

            دوست من
            سونی کلی بازی انحصاری در اینده می زنه
            در ضمن بازی های ولتی پلتفرم هم کم نیستن
            حالا اگه پول داری و همه رو خریدی و الان اینقدر پول داری که فقط بازی های ریمتر سونی رو نخریدی باید بگم خیلی پول داری به ما هم نگاه کن
            منظور اینکه تا الان ps4 کلی بازی داره و شما مجبور به خرید بازی های ریمستر نیستی حالا حطما که نباید انحصاری باشند

            • rocksteady گفت:

              جناب come on…
              داریم در مورد عملکرد سونی تو سال ٢٠١۵ حرف می زنیم نه سال اینده کاملا واضحه سونی سال بعدی عملکرد بهتری داره ولی تو این مقاله در مورد ٢٠١۵ نظر می دیم
              جناب مهدی
              مولتی پلتفرم ها که همونطور که اسمش معلومه برای تمام پلتفرم ها منتشر می شه دلیل خرید من انحصاری هستش تو این چند سال infamous, bloodborn, until dawn و… منتشر شده که من بسیار ازشون لذت بردم ولی تعدادش برای من کافی نیست
              بازم می گم بازی انحصاری اولین دلیلی بود که کنسول خریدم و چندان کاری به رابط کاربری و شارژ دستش ندارم چرا که انحصاری ٩٠ درصد از دلیلی هست که من می رم کنسول می خرم و بقیه اون موضوعات از کمترین اهمیت در مقابل انحصاری روبه رو هستن…

            • جناب راکستدی من که گفتم تاخیر در بازی ها باعث شده ۲۰۱۵ تعداد انحصاری های سونی کمتر باشه!برای همین تعداد انحصاری های ریمسترد تو سال ۲۰۱۵ بیشتر از عناوین جدید بود

            • god of war گفت:

              یعنی نیازن الان از انحصاری ها برطرف نشده

            • rocksteady گفت:

              جناب مهدی
              نه خیر نیاز های بنده در این دو سال برطرف نشده
              جناب come on
              شما تو نظرتون حرفی از تاخیر نزدید
              با فرض اینکه حرفی هم زده باشید به هیچ وجه بهانه خوبی نیست بالاخره تعداد انحصاری های درجه یک تو این دو سال خیلی کم بوده ولی سال دیگه وضع فرق داره

          • T_L_O_U گفت:

            ریمستر کردن بازی ها اصلا هم بد نیس
            همونجور که ایکس باکس قابلیت بازی های ایکس باکس ۳۶۰ رو گذاشته.مثلا من اگه تلو رو بازی نمیکردم نصف عمرم به فنا بود.

            • arfy گفت:

              قبل از این که سونیو تو انحصاری بکوبین به یاد بیارین سونی ده یازده تا استدیو فرست پارتی داره هر کدومشون سه یا چارتا بازی بسازن نسلو برده رفته بعد نسل پیش سونی باکلی انحصاری های درجه یک وناب نسل برد رفت قبلا یه خبر جنجالی اومد بود با تیتر سونی ماکروسافت رو تو انحصاری هاش مغلوب کرد با اختلاف صد وخورده امسال خوب عمل نکرد ولی سال بهد که چند هفته بیشتر نیست تا بیاد غوغا به پا میکنه

          • HannaH گفت:

            چیرى نمونده که ریمستر بشه. من این رو قبلا هم توضیح دادم، دلیل حجم بالاى ریمسترهاى سونى اینه که نسل قبل تا لحظه آخر مجبور بود براى کنسولش بجنگه. درسته که در نهایت با تعداد کمى رکورد کنسول مایکروسافت رو پشت سر گذاشت (با یک سال عقب ماندگى) اما مجبور بود تا لحظه آخر روى کنسولش سرمایه گذارى کنه. در حالیکه مایکرو فرصت خوبى داشت که بازى هاى نسل بعدش رو آماده بکنه. اشتباه مایکرو کم تجرلگى بخش بازاریابى و بلند پروازى به جاى نگاه واقع بینانه بود. سونى با همین آزمون و خطاهاى فعلى هست که نسل بعد مى تونه کم اشتباه تر ظاهر بشه.

  • من شخصا با عرضه بازی های بازسازی شده مشکلی ندارم و فکر می کنم که دلیل اصلی عرضه کم بازی های انحصاری، تاخیر های فراوونه و دلیل اصلی فروش بیشتر Ps4 هم نسبت به XOne بازی های انحصاری معرفی شده هست
    نقاط ضعفی که من از PS4 دیدم
    ۱-رابط کاربری بسیار ساده و ضعیف که در حد رابط کاربری PS3 هست!
    ۲-افت فریم در بعضی بازی ها
    ۳-ضعف در خدمات برای دارندگان اشتراک پلاس
    ۴-سرعت پایین PSN

    • ولی شارژ دسته بیشتر از ۷ ساعت میمونه هاااا شدن من یه بار ۸ ساعت با شارژ دسته بازی کردم و تو همون ساعت هشتم اخطار کم بودن شارژ رو داد، یعنی حدودا هشت ساعت و نیم شارژ دسته میمونه

    • god of war گفت:

      شاید روابط کاربری اش ضعیش باشه ولی با ابدیت ای سونی حطما درست می شه وای این افت فریم رو اصلا قبول ندارم همه شاهدن که بازی ها در ps4 با رزلیشن بهتر و فریم ریت بهتر از کنسول ماکروسافت کار می کنه
      این که هر ماه برامون بازی های رایگان و واقعا قشنگ می زاره اصلا اسمش ضعف نیست ولی خوب قبول دارم سونی کمی پی اس انش به دلیل تعمیرات پیش از حد قطع می شه
      سرعت psn هم که معلومه برای نت ایرانه وگرنه از سایر نوقاط کسی به سرعت psn گیر نمی ده من فکر می کنم بشه با سرعت ۵۱۲ این مشکلم حل کرد!

    • Dr.tech گفت:

      منم باهات موافقم این سرعت کم psn منو دیوونه کرده یکی از بزرگترین مشکلات اینه

    • reza_mj گفت:

      مورد ۱ و ۲ رو از کجات دراوردی ناموسا؟؟؟رابط کاربریش که فوق العاده و و زیباست.بررسی اکس باکس در سال۲۰۱۵ رو هم زحمت به خودت بدی و بخونی میفهمی چی میگم.چون درباره منو ها رو رابط چلی استیشن گفته.
      مورد ۲ هم باید بگم که والا پلی استیشن نسبت به اکس باکس افت فریم کمتری داره و من خودم حتی ۱ بار چیزی ندیدم

      • X.O.I.T.B گفت:

        “بررسی اکس باکس در سال۲۰۱۵ رو هم زحمت به خودت بدی و بخونی میفهمی چی میگم.چون درباره منو ها رو رابط چلی استیشن گفته.”
        جهت اطلاع اون چیزی که تو اون پست مثال زده شده طبقه بندی یک دست فروشگاه PS بوده که سرعت بیشتری در دسترسی به فیلم ها و موزیک یا بازی ها داره نسبت به اکس باکس.
        رابط کاربری اکس باکس بر اساس تستی که انجام شد ۵۰% (درست یادم نیست) سریعتر بود نسبت به رابط کاربری PS4.
        “پلی استیشن نسبت به اکس باکس افت فریم کمتری داره”
        میشه لطفا مثال بزنید؟؟
        تنها بازی که افت فریم اکس باکس بیشتر از پی اس بود fallout4 بود که بعد از آپدیت دیگه همچین مشکلی نبود.
        بازی هایی که افت فریم پی اس در اون ها بیشتر بود:
        Evolve
        COD Advanced warfare
        Dying Light
        Far Cry 4
        Witcher 3
        (افت فریم در کات سین ها)Metal gear solid V the Phantom Pain
        و…
        البته اکثر این افت فریم ها با آپدیت حل شده.

      • Tolkien گفت:

        “رابط چلی استیشن گفته.” جان!!!!؟؟!؟چلی استیشن؟؟!!!؟ 😀 😀 :sweat: 😀 😀

    • HannaH گفت:

      نمى خواهم بگم همه چى عالیه اما سرعت پى اس ان کم نیست. پهناى باند زیادى مى خواهد که مشکلشه. من با سرعتش مشکلى ندارم،راما خدماتش خوب نیست.

  • همچون پادشاهی روی کنسول ها حکومت میکنه :yes:

  • Sina گفت:

    بهترین کنسول از نظر من پلی استیشن هست و خواهد بود.از لحاظ سخت افزاری فرق زیادی با ایکس باکس نداره و تقریبا در یه سطحن ولی از نظر انحصاری فعلا پلی استیشن برتره.

  • Farshidmc گفت:

    شارژ که ۲ تا دسته داشته باشی یکی شارژ میشه اون یکی بازی میکنی (من خودم ۴ تا دسته دارم)
    بعد اگه واقعا جروسیک خراب میشه محافظ میگیریم

  • Amir47 گفت:

    آقا این که باتری ۷-۸ ساعت بیشتر کارنمیکنه درست ولی با این که تجربه بازیتو خراب میکنه موافق نیستم
    اولا هشت ساعت پشت سر هم اگه یارو بازی کنه که پار.ه میشه درنتیجه بین هر بار که داره استراحت میکنه دسته رو میزنه به شارژر
    ثانیا اصلا اگه باتری هم تموم بشه میشه وصل کرد به کنسول و تا ابد بازی کرد و اصلا هم منو اذیت نمیکنه شما رو نمی دونم
    ثالثا dual shock 4 نسبت به رقیبش یکسری قابلیت های بیشتری داره پس کمتر بودن عمر باتری طبیعیه

  • کنسول سونی امسال بسیار قدرتمند ظاهر شد مخصوصا توی بازی های مولتی پلتفرم و فروش خوبش توی بازار امریکا ولی از نظر انحصاری زیاد خوب عمل نکرد و تعداد ریمستر ها امسال سونی واقعا زیاد بود چون کسی که نسل قبل کنسول سونی رو داشته دیگه شاید نخواد دوباره بازی های چند سال قبل رو بازی کنه و درمورد کنترلر PS4 هم من باهاش کار کردم وخیلی نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته ولی رابط کاربری اصلا خوب نبود و باید یه فکری به حالش بکنن و درنهایت سال خوبی برای فن های سونی بود و سال دیگه هم ۱۰۰ درصد بهتر از امسال خواهد بود

  • B|ondy گفت:

    به نظر من سال ۲۰۱۵ برای کمپانی سونی فوق العاده و برای گیمر هایی که PS4 داشتن تقریبا یه سال متوسط بود …
    به جز Bloodborne و چند تا انحصاری نسبتا خوب دیگه مثل Every one Gone to Rapture و چند تا محتوای انحصاری چیز خاصی برای عرضه نداشت .
    البته کنسول رقیب امسال خیلی خوب عمل کرد ولی عملکردی که داشت اصلا در حد عالی یا شاهکار نبود …
    به نظرم هر چقدر PS4 از نظر فروش بهتر از کنسول های نسل قبلی سونیه توی بازی های انحصاری ضعیف تر هستش . کافیه تعداد و کیفیت انحصاری های PS3 و PS4 ( در بازه ی زمانی یکسان) رو مقایسه کنید تا متوجه بشید .
    بقیه رو نمی دونم ، ولی من توی این چهار نسل که کنسول های سونی رو داشتم هیچ وقت نتونستم از Dualshock لذت ببرم.
    از MoH روی PS1 تا BF4 روی PS4 این کنترلر همیشه با بازی های شوتر مشکل داشته . هر چند که Bungie به سونی در طراحی DS4 کمک کرده ولی باز هم مشکلش برطرف نشده . به نظرم سونی باید این کنترلر رو از نو طراحی کنه . ( در ضمن من توی این ۲ سالی که PS4 گرفتم ، دو بار مجبور شدم کنترلش رو بدم تعمیر کنن چون دکمه های L2 و R2 غیر قابل استفاده میشدن . البته شاید این مشکل فقط واسه من بوده باشه ) .
    در کل اگه بخوام جمع بندی کنم ، سونی امسال تونست با ۳۰یا.ست های بهتر از مایکروسافت ( و البته با تلاش کمتر) موفق تر عمل کنه .
    تا الان به نظرم کنسول PS4 نسبت به X1 ارجحیت داره .

  • یه سوال! یعنی تو مدل های قبل از ۲۰۱۵ هسته ی هفتم فعال نیست? مگه میشه? مگه داریم! :pain:

  • Kazuhira گفت:

    مقایسه کلی هردو پست،هرچند شاید درست نباشه…
    gamefa.com/wp-content/uploads/2015/12/PS4.jpg

    gamefa.com/wp-content/uploads/2015/12/2.jpg

  • mortezaezio گفت:

    امسال سال خوبی رو از هردو کنسول داشتیم و این امید رو ایجاد میکنه که دو شرکت رقابت جذاب تری رو به نمایش بگذارند

  • KING PS4 گفت:

    بهترین دسته همین دسته ps4هستش من بازی میکنم عالی هستس سبک راحت اصلا باعث اذیت شدن دست نمیشه بهترین دسته نسل ۸ نس و به نظرم شارژ برا ۸ساعت کافیه وقتم هشدار داد سریع وصل میشه به کنسول اخه نسل ۸ باطری قلمی برایx1

    • الان باز یه عده جو گیر شدن بهت منفی دادن!! دوستان درسته شارژ دهی دسته ps4 کم هستش اما با امکانات بالاتری که نسبت به وان داره داره مثل اسپیکر و تاچ پد و وزن کمتر…یک تعادل در رقابت با دسته ی xbox ایجاد میشه و انتخابشون امری کاملا سلیقه ای هستش

      • کلا یه سریا اینطوری هستن….بادی به هر جهت!!
        الان نوشته باتری ps4 ضعیفه .یکی میاد میگه این شارژ برای خودش کافیه همه بهش منفی میدن.
        یه جا دیگه میان میگن امکانات دسته بالاست و یکی بگه شارژ دهیش بده همه بهش منفی میدن!!
        این روحیه و اخلاق چیزی جز سن پایین کاربرها رو نمیرسونه

  • sam snake 47 گفت:

    مزخرف نگید خواهشا برا دسته ایکس باکس!
    من خودم دسته ۳۶۰ رو برا پی سی دارم و یه باتری شارژی ۳۰۰۰ میلی امپری واسش گرفتم ۲۰ تومن! با ویبره ۵ روز تمام بازی میکنم و در عرض ۳ ساعتم شارژر میشه. در اینکه امکانات دسته پلی استیشن بیشتره شکی نیس ولی ارگونومی و شارژدهی در انحصار کنترلر ایکس باکسه و بس….

  • PC 4 EVER گفت:

    اقایان یک چیزی بگم :اینقد روی کنسول های مورد علاقه خودتون بحث نکنید ایکس باکس وان بک مزیتی داره پی اس ۴ هم یک مزیتی اما انصافا موس و کیبورد کامپیوتر توی بازی های اول شخص و شوتر بهتر عمل نمیکنه ؟ شما انگار از اول بدنیا اومدن play station و ایک باکس داشتید . حالا وقتی داشتید کانتر و جی تی ای سن اندرس میزدید نمیگفتید. پلی ۲ با ایکس ۳۶۰ بهتره !!!! یکم به دوست قدیمی pc کبیر احترام نمیزارید همه کنسولی ها حاضرید برید ۲۰۰ هزار پول گیم ۴ ساعته بدید اما حاضر نشید یه رم رو سیستم بندازید یه بازی کرکی بگیرید بازی کنید یا اصن کرکی نه cd key بازی رو بگیرید 😎

    • RUSY گفت:

      حرفات خیلی جالبه داداش واقعا الیه چون که حرف حق رو زدید 😉 😉 😉 :yes:

      • milad.ps4 گفت:

        چطور شما ها هر بار میاین کنسول رو می کوبین و هر چی که دلتون میخواد میگین میرین اما یه ps4 باز حرف حق بزنه ۳۰۰ بار هم که نظرش رو ببینین بهش دیسلایک میدین ببین داداش من خودم pc رو دوست دارم هم ps رو دلیلی واسه کوبیدن هیچکدومشون نمیبینم همون طور که از اسم شما پیداست یه pc باز درجه یک هستی پذیرفتن اینکه ps4 خوبه بعضی هارو خیلی اذیت می کنه چون نه ps4 میخرن نه برنامه ای واسه خریدش دارن (((اما فردا که کپی خور شد همه تغیر ۱۸۰ درجه ای میدن )))موس کیبورد واسه ps4 هم میاد چون بعضی ها حاظر نمیشن رمشون رو ببرن بالا و ۲۰۰ تومن پول بازی میدن چون دلشون میخواد کپی باز نیستن به حقوق سازنده احترام میزارن و اینکه هر وقت دلشون خواست می فروشن یا تعویض می کنن در اخر هم همون جور که شما دوست داری همه رو بسوی pc بکشونی ما هم دوست داریم به کنسول بکشونیم

  • من پاشم برم یک عدد ps4 بگیرم بیام 😉 😉 😉 😉 😉 :laugh: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • فعلا تا سال ۲۰۲۲ نیاز به هیچ کنسول نمی بینم با خرید یک ps4 :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • milad.ps4 گفت:

    من از زمانی که ps4 خریدم از هر لحاظ بهم خوش گذرونده به چن دلیل
    ۱-بازی های انحصاری فوق زیبا در هر سبک که دلتون بخواد یکیش همین بلاد بورن
    ۲-رابط کاربری عالی تر نسبت به ps3 بعضی ها میگن بده اما واسه من عالیه در کل میتونست بهتر هم باشه
    ۳-بازی های انحصاری کنسولی که بنظرم بهترینه اما واس pc و ps4 بازا
    ۴-گیم پدش که از هر لحاظ برام عالی بود حتی تو بازی های شوتر بقیه امکاناتشم که فراتر از گیم پده
    ۵-تخفیف هاش که بعضی موقع ها واقعا واسه اونایی که پول ۲۰۰ تومن بازی ندارن عالیه من خودم سود بردم
    ۶-قدرت بیشتر که تو بازی های مولتی پلتفرم پیداست و بخش های انحصاری در بازی های مولتی
    ۷-علاوه بر اینکه یه دستگاه واسه بازی بلکه واسه دیدن فیلم هم هست اونم فیلم های ۳d و بلوری
    ۸-ps vr که قراره قدرت ps4 رو فراتر هم ببره همین چند روز پیش تو ناسا واسه اموزش ازش استفاده کردن
    در اخر هم اینکه خیلی امکانات و خوبی داره ps4 از جمله ریموت پلی با pc و عیره…که یادم نمیاد
    در کل کسی تا حالا از خرید ps4 پشیمون نشده حتما توصیه میکنم واسه اونایی که بخاطر تعصب واسه یه کنسول یا سیستم دیگه نمیخوان ps4 بخرن سخت در اشتباهید

  • هر بار میام گیمفا باید خودمو برای فکت های عجیب غریب دوستان اماده کنم … دوست ما میگه علت فروش بالای کنسول سونی تبلیغات زیاده!! اخه ادم چقدر باید سونی متنفر باشه که همچین حرف غیر منطقی ای بزنه… برادر کل دنیا احمق نیستن که گول تبلیغاتو بخورن…. چشم دارن میبینن کدوم کنسول براشون مناسب تره… همونو تهیه میکنن…اما نکته بعدی… دوباره یه سری از دوستان شروع کردن به نوشتن طومار انتقاد{در بعضی جا ها به صورت زیرکانه تخریب} در پست های سونی کردن … والا انتقاد سازنده هست من خودم قبول دارم که ماکرو دو شش ماهه دوم سال بهتر عمل کرده…. منتها این انتقادا رو تو پست های کنسول ماکرو ببینیم بد نیست!!!

  • PC 4 EVER گفت:

    اقا شما چرا اینطوری هستید چرا نمیخاین قبول کنید pc بصرفه تر از ps 4 بابا این نسل تموم شد شما باید یدونه کنسول دیگه بگیرید اما pc خرجش یک کارت گرافیک نسل بعد هم امکان نداره بازی ها ۸ گیگ رم رو بگیرن .کلا خرج بشه ۱ تومن اما حالا بیان کنسولو بگیرین خداتومن پول بابت بازی هاش بدن کمه کمش شده ۲ تومن حالا بمانیم اکثرا کرکی میگیرن بازی های pc رو که بترکونه ۲۰ تومن میشه اما من خودم گرفتن cd key رو قبول دارم . والا حرف حق تلخ (لطفا کسی فک نکنه من میگم ps4 بده و مفتش نمیرزه اما با قیمت بازی های فعلی نمیصرفه حالا اگر کپی خورش بیاد قیمت خود کنسول به شدت بالا میره )

  • sorena007 گفت:

    ps4 سال خوبی نداشت ولی به نظر من سال بعد با سیاست های جدید خود و بازی های خوبش از اینی که هست
    فراتر هم میره

  • BEST mSi گفت:

    ببخشید اینجا میپرسم بازی های قدیمی روی ویندوز ۸.۱ اجرا میشه ?:-)

  • nolands گفت:

    از ابتدا مشتری مداری بهتری رو ماکروسافت ارائه داده بود , که برخورد شایسته همینه .

  • خسته نباشی امیر حسین جان. لذت بردم از مطلب زیبات.

  • PC 4 EVER گفت:

    ببینید دوستان ps4 خوبه اما در شرایط فعلی بدلیل گرون بودن بازی هاش بصرفه نیس در واقع من برا این میگم pc خوبه که شما گیمر عزیز نری یک سیصد پول کنسول بدی بعد ۲۰۰ تومن پول بازی بعد در نهایت نسل دیگه باید همین پولو بیشتر بدی . اما در پی سی اینطور نیس در نهایت شما در هر نسل با نهایتن با ۱ میلیون میتونید سیستم فعلیتون رو ارتقا بدین به اون نسل که نه پول زیاد بازی میدی نه متحمل هزینه بسیار زیاد خرید کنسول میشید اما دیدم که متاسفانه یک نفر اومد گفت که تو فضولی و …… من اینو براتو نذاشتم برا اون گیمری گذاشتم که مثل من متحمل این ضرر نشه من با تبلیغ دوستانم رفتم ps4 گرفتم که مثلا بازی انحصاری بازی کنم یدونه order رو گرفتم تموم کردم دیدم کسی برا موعاوضه نمیاد تا الانم کسی رو پیدا نکردم اما بازی کرایه ای دیدم ۵۰ هزار یک هفته خلاصه اونایی که بچه پولداران و پول از پاروشون بالا میره ps4 بهتره اما برای کسانی که میخان گیمر باشن اما توانایی ۲۰۰ تومن پول بازی رو ندارن بهتره همون pc رو بگیرن( pc is best )

    • دوست عزیز باور کن تو این چند ساله در مورد این موضوع زیاد بحث شده تو این سایت شما خواهشن بیخیال این بحث شو.. در ضمن از پایه با حرفها و گفته های شما مخالفم

    • farhadGTA گفت:

      اقای عزیز مشکل شما مالیه، ربطی به ps4 نداره
      شما چون پول نداری یا سختته خرج کنی چرا از بیخ از کنسول ایراد میگیری!؟
      والا بازیای حال حاضر مثلاً داین لایت ارزش ارجینال خریدن و ارشیو کردن داره + میتونی از محتوا و اپدیتاش استفاده کن، شما میتونی با نسخه کرکی dlc جدیدشو بازی کنی؟ نه
      بازیای متوسط هم ٢٠٠ براش نمیدم، با ٣٠ تومن راحت تعویض میشه، شهر من که حتی بازیه fifa14 رو هم میشه تعویض کرد یا فروخت چه برسه order که رو هوا میبرن

  • head of demon گفت:

    دی ماه ۹۲ :
    با توجه به ۶سال ps3 داشتن تا اون زمان و بازی هایی مثله gow,kz,uncharted,و… به فرض اینکه این سری بازی ها روی ps4 ادامه پیدا میکنن و از طرفی هم گرون تر بودن x1 به دلیل الزامی بودن کینکت،بدون لحظه ای درنگ ps4 خریدم،همچنین kz جدید واسه ps4 اومده بود و من حسابی ذوق واسش داشتم،اما…kz:sf به شدت منو نا امید کرد
    و بعد از ۱۰ماه هنوز هم خبری از انحصاری هایی که من میخواستم واسه ps4 نبود و psn هم به که داشت مخم رو خط خطی میکرد،تصمیم گرفتم one بگیرم، تا حداقل به جای ریمستر های پی در پی،انحصاری های جدید رو بازی کنم و بتونم با خیال راحت با live بازی کنم
    درسته ps4 انحصاری های جدیدی داد،until dawn,order و … اما هیچ کدوم دلیل محکمی واسه خریدنه دوبارش نبودن و لحظه ای هم از تعویض ps4 با x1 نبوده که پشیمون شم
    به نظرم سونی داره سواستفاده میکنه از شرایط عالیش، امیدوارم زودتر سونی بازی های محشر ps3 رو ادامه بده چون واقعا دلم واسه انحصاری های نابش تنگ شده
    پی نوشت : uncharted4 دلیل محکمیه،اما با وجود اینکه هنوز ۳گانه آنچارتد روی ps3 دیسکشون رو دارم، هیچ وقت فن ۲آتیشه این بازی نبودم

    • واقعا من تعجب میکنم…. عزیز من میخوای سونی رو بکوبی نیازی به گفتن داستان نیست! دلیل محکم میخوای برای خرید کنسول سونی بلادبورن…. شما گفتی سونی داره سواستفاده میکنه پس منم بذار به شما وامثال شما بگم برای ما فنای قدیمی سونی این دلایلی که شما اوردی خنده داره… حالا ۶ ماه انحصاری نداشته باشه باید کنسولمونو بفروشیم؟

      • head of demon گفت:

        ۶ماه؟
        بلادبورن دلیل خریدن ps4 ه؟
        ناموسا چند نفرتون اینهمه بلاد بلاد میکنین تمومش کردین؟
        فنای قدیمی سونی؟هه،هرکی ۶ماهه ps4 خریده شده فن قدیمی سونی
        من خودم میگم دیوونه سری gow و kzام، دلیلی نداره سونی رو بکوبم
        شما اگه فن قدیمی سونی بودی،میدونستی کنسول سونی هیچ وقت اینطوز نبوده که یا ریمستر واسش بیاد، یا اگه انحصاری جدیدی میاد به زور متاش به ۷۰ و خورده ای برسه

        • شما قبل از این که نظر بدی یاد بگیر درباره کسی قضاوت نکنی… شما قطعا درباره سن و سال من و حضور چند سالم تو این سایت اطلاعی نداری پس خواهشن عزیز من قضاوت نکن! بحث متا رو کشیدی وسط … با این کارت نشون دادی هدفت از نظر بالات فقط تخریب بود…هدف من از این که به نظرت پاسخ دادم این بود بدونی همه فنای سونی سنشون تو این سایت کم نیست که داستان های شما رو باور کنن …شما از اولم هدفت مشخص بود

  • Harry Styles گفت:

    خب اینا باز بحث کردن…
    نمی دونم چرا فن های مایکرو و سونی انقد دوس دارن همو قانع کنن 😐
    به نظرم سونی میتونه ۲۰۱۶ کم و کاستیای ۲۰۱۵ رو جبران کنه گرچه واسه ۲۰۱۵ میتونس بیشتر مایه بزاره :yes:

  • gearbox گفت:

    گیم اسپات هم داره میگه اکس بهتره 😀

  • Unknown7921 گفت:

    اولین کامنت من در گیمفا, درود به همه!
    ۲ سال هست که زیر ابم و تصمیم گرفتم دیگه نباشم 😀
    ــــــــــــــــــــــــ
    مقاله بسیار خوبی بود 🙂 :yes:
    اما به نظر من یکی از ناراحت کننده ترین ویژگی منفی سونی این هست که به نظر کاربران توجه نمیکنه و بیشتر دنبال سود هست!
    اما در مقابل همچنین چیزی توی کنسول XB1 که فروش ضعیف تری هم تا اینجای کار داشته وجود نداره و روز به روز شاهد تخفیفات و… بهتری هستیم

  • سال ۲۰۱۵ ضعف انحصاری سونی داشت اما با ریمسترها و بازی های مستقل تونست جبران کنه
    شارژ دسته زود تموم میشه و انالوگش خیلی بی کیفیت هست اما بقیه چیزهاش عالیه برعکس کنترل ایکس باکس مفاصل دست اذیت نمیکنه
    سال ۲۰۱۶ هم بهشت گیم برای فن های سونی هست.
    با آرزوی موفقیت هر دو کنسول :yes:

  • SON OF EA گفت:

    ان چیز که عیان است گه حاجت به بیان است
    این نسلو سونی برنده میشه شک نکنید.. تمام.
    از فروش معلومه
    یا نکنه Xbox هم مثل پیس لایسنس نداره که کم میفروشه
    خخخخخ

  • ReZa-R2 گفت:

    عجب مقاله ای حال کردم دمتون گرم
    عالی بود :inlove: :inlove: :inlove: :-* :-* :-* :-* :yes:
    خوب کنترل ps4شارژی فکرکنم میتونن سری بعد یه چیز جدید بهش اضافه کنن

بررسی عملکرد کنسول PlayStation 4 در سال ۲۰۱۵ - گیمفا