کوری بارلوگ: ساختن بازیها فوقالعاده است اما از طرفی آدم را از درون میشکند
همیشه برایمان جالب بوده که بدانیم سازندگان نسبت به ساخت بازیها چه احساسی دارند و در این مورد چگونه فکر میکنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.
طی مصاحبه اخیر آقای کوری بارلوگ از استودیوی سانتا مونیکا، ایشان صحبتی در مورد معرفی یا دادن سرنخ برای نسخه چهارم بازی God of War ندارند اما صحبتهای جالبی درمورد ساخت و توسعه بازیها کردند.
زمانی سخنی را از «سید میر» خواندم که میگفت «بازی کردن بازیهای ویدیویی، مجموعهای از انتخابهای جالب است و ساختن بازیهای ویدیویی قلب شکننده است.» من این جمله را خیلی دوست دارم زیرا حقیقت است. بازی ساختن یک کار بسیار بسیار فوقالعاده است اما از طرفی آدم را از درون نابود میکند.
دلیل آن این است که چند سال برروی یک عنوان کار میکنید و بعضی مواقع دید خود را نسبت به آن از دست میدهید. اما شما افراد خوبی را در اختیار دارید که اجزا را در جای خود قرار میدهند و اثر را بهتر میکنند. باید کاملا بدانید که کدام قطعه را در کجا قرار میدهید.
شاید بازیسازان کشورمان بتوانند تا حدودی با بارلوگ و گفتههای او همذات پنداری کنند. بعضی مواقع سازندگان مجبور هستند تا عناصری که برای ساخت آنها ماهها وقت گذاشتهاند، از بازی حذف کنند و این کار بسیار سخت است. بازی ساختن قطعا شغل بسیار سخت و پیچیدهای است.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
اره واقعا یه بازی خوب مثل گاد او وار یا انچارتد سه سال یا بیشتر طول میکشه اما بازی سازای ایرانی فقط جنبه پولشو میبینن نه محتوا
سونی ۲۰۱۶ بازی زیاد داره انچارتد و هورزیون و…
باید شاهکار برای سالای بعدم کنار بزاره
نه داداشم ایرانیا هیچ جنبه ای رو مد نظر قرار نمیدن حتی اگه جنبه پولشو ببینن با این فرهنگی که تو کشور ما جا افتاده (بازی ارزش پول دادن نداره) به پولی نمیرسن
از یه طرفم با کمبود امکانات نمیشه به هدف نهایی رسید
در کل بخوایم بگیم ایرانیا بازیا رو فقط واسه این میسازن که بگن ما هم بلدیم بسازیم
البته نمیشه تلاش بعضی شرکتای داخلیو ندیده گرفت
مثل فن افزار شریف یا راسپینا
با حجم دانلود غیر قانونى و نوع تفکر ایرانى که معتقده حتما باید رایگان بازى کنه و کسى که مى خواهد از سرمایه گذاریش ردآند داشته باشه پول پرسته هیچوقت صنعت بازى تو ایران جا نمى افته.
ببینید اینکه میگید فقط جنبه پولشو میبینند، اصلا حرف خوبی نیست. چرا؟ به دو دلیل: اول اینکه شما دارید همه ی بازی سازهارو مخاطب قرار میدید، که شما اطلاعات کافی در این مورد ندارید و خیلی راحت فقط حرف میزنید. دلیل دوم اینه که ساخت بازی نیاز به سهام و شراکت دارد، به دلیل اوضاع نا مساعد در این در مورد بازی سهام گذاران خیلی کم پیش میاد که به سراغ سهام گذاری بر روی بازی بروند پس بازی ساز مجبور است از جیب پول بدهد و ریسک کند که تمام پولی که خرج میکند حداقل در فروش بازی در بیاورد.
جنابعالی داری بازی های ایرانی که با وجود تمام مشکلات از قبیل تحریم، کمبود بودجه و اندک بودن بازار فروش را با بازی های شرکتهایی از قبیل یوبیسافت مقایسه میکنید که این قیاس در حال حاضر درست نیست
بازی سازی کار هر مرد نیست گاو نر میخاهدو مرد کهن 😀
ناتی داگ میخواهدو راکستار کهن
afrang…کی میخواهید بزرگ بشید ؟؟//لا اقل ادای بزرگا رو در بیار…ادم نظر امثال تورو میخونه حیفش میگیره که جوونای ایران چرا اینقدر کم بینش و سطحی بین هستن…(هرچند آدم بزرگ داریم از صد تا …. هم کم شعورتر) ولی خواهشا یکم درست فکر کنید و درست و حسابی نظر بدید من شاید تو این چند وقت کلا ۵-۶ بار نظر دادم که اونم اکثرا مربوط به بازی ایرانی بوده…چون نمیتونم تحمل کنم جوون ایرانی چرت در باره ی ایران(بلخصوص در این رابطه بازی ایرانی و بازیساز ایرانی)نظر بده…من سوال میپرسم الان چه ربطی داشت که بازیساز های ایرانی رو کشیدی وسط>؟؟ اتفاقا ایرانی ها از جوون مایه میزارن و با هیچی بازی میسازن..شما این بازیساز های مستقل رو داری با کمپانی های سونی و امثالهم مقایسه میکنی؟؟؟؟اونا صد ها استدیو دارن و هزاران کارمند و پر از دستگاه ها و تکنولوژی ها.. اونا بازی با کیفیت میسازن چون پولش رو دارن..اتفاقا اونا بیشتر به فکر سود هیتنو مخاطب امروزی بازی ای میخواد که کاملا باهاش درگیر بشه و مجاب بشه که پولی رو که بابت بازی داده ارزشش رو داشته.بنابرین ما کمتر شاهد بازی های ساده و خلاقانه از کمپانی های بزرگ هستیم و هر چی از این کمپانی ها میبینیم بیگ پراداکشن هست و سینما هم همینطوره ولش کن
چقدر بدم میاد از اینکه تعصبی بودنتون رو هر جا و هر جور که میخواد بروز میدید دیگه گذشته اون دوران کوفتی بابا بزرگ
نمدونم از نظر تو که تمام عشقت به اینه که بیای اولین نفر کامنت بزاری تا لایکت کنن و بعد از لایک هات عکس بگیری و اون عکس رو تو آلبوم افتخارات بزاری یعنی چی؟ من کم نظر میدم ولی حرفم رو میزنم. نه از لایک خوشم میاد و نه از دیسلایک میترسم.. این حرف تو خیلی سطحی و جاهلانه بود چون هیچی از صنعت گیم به خصوص ایران خبر نداری . تو نمیدونی چقدر جوون تحصیل کرده دارن شبانه وز تلاش میکنن و فیلم و انیمیشن و بازی میسازن و بدون هیچ سرمایه و پول و آخرش تو و امثاال تو زورتون میاد برید اون بازی رو بخرید تا حمایت کرده باشید .. فقط بلیدید حرف بزنید و انتقاد کنید… اتفاقا دوره ی تو گذشته الان دوره دوره عمل کردن هست نه دوره ی نشستن کنار بخاری و دائما انتقاد کردن و حرف زدن مردشی بیا تو بازی بساز مردیشی بیا برو کانادا تو استدیو راکستار کار کن ….مشکل اینجاست که همه حرف میزنن
وقتی دیدم گاد اف وار معرفی نشد
نا امید شدم ازش
شاید اصلا در حال ساخت نباشه
به هر حال بازی ساز نیستم تا این درک کنم
در حال ساخت که هست .خود کوری بارلوگ گفته ولی معلوم نیست کی بیاد
به نظرم یه چیز شاهکار نباید الکی معرفی بشن
باید یه جوری باشه که معرفی بشه و نابود کنه بقیه رو
این موضوع فقط توی بحث گیم نیست
مثلا موقعی که پارسال اوخر دی,مایکروسافت هالولنز رو معرفی کرد هیچکس تحویلش نگرفت
در صورتی که این دستگاه انقلابی ترین دستگاهی بود که طی این چند سال اخیر معرفی شده بود
و این در صورتیه که خیلیا اصلا این محصولو تا نمایش ماینکرفت تو e3 نمی شناختن…
کوری بارلوگ خودش تایید کرد دو.سال پیش که در حال ساخت gowجدید
میدونم تایید شده بود ولی حس خوبی ندارم کلا
۲۰۱۶ که پر انحصاریه معرفی هم میشد میرفت برای ۲۰۱۷ به بعد.
اتفاقا برعکس من خوشحالم که معرفی نشد چون معرفی میشد این من بودم که باید سختی منتظر بودن رو میکشیدم.
جملش سنگین بوده!به صلوات ختم کنید 😀
یدونم جای این سوال اینجا نیست فقط خواستم کمکم کنید. تو یه مرحله ای از بازی ویچر سه گیر کردم تو مرحله ی جنین وحشی که گرالت تو شب بارونی همراه بارون تو یه خرابه ای میرنو یه قبری میبینن وبعد جنین وحشی کوچکو میبینن وبعد یهو بزرگ میشه میدونید این مرحله رو چطوری رد کنم
بهش حمله نکن.با یکی از قدرت ها باید آرومش کنی(یادم نیست اسمش چی بود.)هر دفعه هم میخواس وحشی شه دوباره آرومش کن تا برسی به خونه بارون
اون جنین بچه اون ادمه چاقه هست بهش حمله نکن ارومش مشکنی میبریش خاکش میکنی وقتی خاکش کردی بالای قبرش نصفه شب باید ورد بخونی روحش میبرتت جایی که مادر و خواهرش فرار کردن
این بازی وقتی واقعآ حال میده که زبانت خوب باشه و داستانو بفهمی
خوب شما که میدونی جاش اینجا نیست چرا میپرسی؟ فروم هست… سایت های خارجی… فقط اسم مرحله رو یه سرچ تو گوگل لازمه بزنی، بخش به بخش میگه چی هست و چرا و از کجا اومده و چجوری رد کنی…
———
به جا اینکه حمله کنی، به بارون بگو بغلش کنه…
اگه هم بکشیش که کارت دراومده،خونش رو باید ببری پیش …… ولش کن دیگه اسپویل میشه…
از axii باید استفاده کنی برای آروم کردنش…
ببینید یوبی چی میکشه.این همه بازیه خفن ساخته بعد انگ پول پرستی بهش میزنن
تایید لطفا
فقط ی بازیساز واقعی و فکور و شکیبا میتونه یک شاهکار بسازه
مثل کوجیما، کن لوین و…
باید حتما یک ایده خوب داشته باشی برای بازی ساختن.کار هر کسی نیست :yes:
راست میگه
یکی از مهمترین ابزارهای بازی سازی “ایده” ست و ممکنه هر لحظه نگاه و ایده بازیساز تغییر کنه که این خیلی برای اون فرد سخته! بازی سازی واقعا یه هنره :yes:
بازی فقط ایرانی همنو بس :inlove: :inlove:
به افتخار هر چی بازی سازه یه کف مرتب :yes: :yes: :yes: