It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا
It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا
It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا
It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا

It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015

punk
۱۴:۵۸ ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا

سال گذشته، هنگامی که سونی اعلام کرد قصد برگزاری رویدادی انحصاری در شهر لاس وگاس و میزبانی نمایشی بزرگ را دارد که هوش از سر هر آدمی خواهد برد، هیچ‌گاه توقع نداشتیم که PlayStation Experience به یک همایش سالانه پر زرق و برق تبدیل شود؛ اما زمانی که سونی در مردادماه امسال تاریخ برگزاری PlayStation Experience 2015 را به گوش همگان رساند، تب و تاب طرفداران، حرارتی دوباره گرفت و از همان روز، خط و نشان کشیدن طرفداران پلی‌استیشن برای هواداران کنسول شرکت رقیب شروع شده است. این حقیقت که برگزاری نمایش‌هایی از این دست می‌تواند به دلگرمی و قوت قلبی برای طرفداران تبدیل شود، یک حقیقت غیر قابل انکار است؛ اما آیا PlayStation Experience امسال نیز می‌تواند که همانند سال گذشته با نمایشی مهیج، شوری دیگر بیافریند یا تحت تاثیر TGA 2015 و سایر مسائل، تنها حرکتی برای خالی نبودن عریضه خواهد بود؟ ما نیز در پی یافتن این جواب و بر اساس اطلاعات موجود، سری به قوه تخیل زدیم و بر آن شدیم که طی یک مقاله به یافتن پاسخ این پرسش‌ها بپردازیم و ببینیم که میزبانمان چه چیزهایی را برای پذیرایی از ما تدارک دیده است!

سال ۲۰۱۵ با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایی که داشت، همانند هزاران سال پیش از خود، بالاخره به اتمام می‌رسد و اکنون نیز در حال سپری کردن روزهای پایانی خود است. امسال برای ما بازی‌بازان، سال نسبتا گران‌قدری بود؛ از حماسه‌آفرینی‌های یاران شمشیر به‌دستمان در دنیاهای The Witcher 3 و Bloodborne گرفته تا جنون انتقام در Metal Gear Solid V و Batman: Arkham Knight و تقابل با آخرالزمان در Fallout 4، همه و همه امسال را به کاممان شیرین کردند. بازی‌های انحصاری نیز نسبتا موفق ظاهر شدند و نقش خود را در جذب مخاطبین به خوبی ایفا کردند. اگر بخواهیم دیدگاهی منتقدمحور داشته باشیم، سونی در به‌دست آوردن دل طرفداران خود در طول سالی که گذشت، اندکی محافظه‌کارانه عمل کرد و برخلاف رقیب بلندپرواز خود، در زمینه عرضه عناوین انحصاری آن‌چنان خوب ظاهر نشد!

آغاز سال ۲۰۱۵ رؤیایی بود؛ خیزش دست‌پرورد استاد میازاکی که میراث سری Souls را به ارث برده بود، جز حیرت چیزی برای همگان باقی نگذاشت! Bloodborne که داستان ترس و وحشت را در قالب یک گیم‌پلی بی‌نقص و صیقل‌خورده روایت می‌کرد با کسب نمرات بالا و بازخوردهای مثبت، جایگاه خود را به عنوان یک بازی شایان ستایش در صف تالار مشاهیر پلی‌استیشن ابدی کرد! همچنین اولین حضور IP جدید The Order 1886 که حرف‌های جدیدی برای گفتن داشت با استقبال نسبتا خوبی روبه‌رو شد. روایت تاریک و حماسی شوالیه‌های سلطنتی که شاید دنباله‌ای نیز داشته باشد با ارائه گرافیکی ناب و کم‌نظیر، قلب همگان را ربود و ثابت کرد که کنسول‌های نسل هشتمی آن‌چنان هم بی‌دست و پا نیستند! سپس پس از مدتی سکون، سونی با انتشار عنوان Until Dawn، باری دیگر همه را به تکاپو وادار کرد و با ارائه ایده‌های جدیدی در ژانر ترس و وحشت، این بازی را به یک تجربه لایق تبدیل کرد. اما متاسفانه، Until Dawn آخرین ایستگاه انحصاری‌های سونی در سال ۲۰۱۵ بود و پس از آن، طرفدارن با پرداختن به عناوین ریمستر شده و مولتی پلتفرم به گونه‌ای خود را سرگرم کردند.

اما سال ۲۰۱۶، جریان کاملا متفاوتی خواهد داشت؛ سونی برنامه‌های فراوانی را برای این سال تدارک دیده است و با دستی پر خواهد آمد؛ بازی‌های موردانتظاری همچون Uncharted 4: A Thief’s End ،Gran Turismo Sport ،The Last Guardian و Horizon Zero Dawn که حتی برای نمایش آن‌ها نیز در رویدادها و نمایشگاه‌ها سر از پا نمی‌شناسیم، قرار است که یک تکان درست و حسابی به لاین‌آپ سونی در سال ۲۰۱۶ بدهند و به‌راستی هم که چه جنب و جوشی به پا خواهند کرد! PlayStation Experience 2015 نیز با وعده متحیر کردن عموم و نشان دادن جلوه‌ای از برنامه‌های سونی برای سال ۲۰۱۶ و سال‌های بعدی آمده است و همه آن را به چشم برگ برنده پلی‌استیشن۴ در برابر رقیب سخت‌کوش آن، اکس‌باکس‌وان می‌بینند. اما آیا واقعا این‌چنین خواهد شد؟

It’s Show Time… بگذارید نمایش خیالی خود از رویداد سونی را آغاز کنیم و با توجه به سرنخ‌های موجود به پیش‌بینی اتفاقات نمایش و انتظاراتی که از آن داریم، بپردازیم:

  • معرفی Demon’s Souls Remastered برای پلی‌استیشن۴

370644

Demon’s Souls، عنوانی که در سال ۲۰۰۹ میلادی به‌صورت انحصاری برای کنسول نسل هفتمی پلی‌استیشن۳ منتشر شد به جرئت می‌توان آن را از شاهکارهای ماندگار استودیوی فرام سافتور نامید. عنوانی که روح وفادار سری Souls از آن نشئت می‌گیرد و خاطرات فراوانی را برای بازی‌بازان رقم زده است. حضور دوباره این بازی افسانه‌ای، آن هم با اجرای قدرتمندترین عضو خانواده پلی‌استیشن، می‌تواند طرفداران را خرسند کند؛ چراکه تجدید دیدار با خاطرات زیبا، همیشه شیرین بوده است!

شایعات انتشار نسخه ریمستر شده Demon’s Souls برای پلی‌استیشن۴ از آن‌جا شروع شده‌اند که چند روز پیش، تویتر رسمی Bloodborne پستی را منتشر کرد که در آن کاور بازی Demon’s Souls بر روی کاور نسخه‌های مخلتف عنوان Bloodborne دیده می‌شد. اکنون باتوجه به سابقه فرام سافتور در عرضه Dark Souls II Remaster و همچنین انتشار این پست با فاصله زمانی ۱ هفته پیش از شروع رویداد پلی‌استیشن، انتظار می‌رود که نسخه ریمستر شده عنوان Demon’s Souls در طول کنفرانس PlayStation Experience 2015 معرفی شود تا بدین ترتیب، باری دیگر شاهد مبارزاتی کم‌نظیر و صدالبته، طاقت‌فرسا باشیم!

 

  •  اطلاعات بیشتر در رابطه با شبیه‌ساز بازی‌های پلی‌استیشن۲

playstation 2 1024x576

اواخر آبان‌ماه، سونی با تایید خبری که پیش‌تر شایعات مربوط به آن در بین عموم دست به دست می‌شد، فضای رسانه‌ها را به یک باره متشنج کرد؛ خبر پشتیبانی پلی‌استیشن۴ از عناوین جد اسطوره‌ای خود، کنسول پرفروش پلی‌استیشن۲ با بهره‌گیری از یک شبیه‌ساز مخصوص. اما این تاییدیه سونی، تنها به چند کلمه ختم شد و تاکنون، هیچ‌گونه اطلاعات جانبی در رابطه با این شبیه‌ساز، تاریخ انتشار آن و نحوه پشتیبانی، منتشر نشده است و همه مشتاق اعلام اطلاعات تکمیلی درمورد عملکرد آن هستیم. به قطع عرضه چنین قابلیتی در این نسل و فراهم شدن بستری برای تجدید دیدار با مجموعه‌ای از بهترین بازی‌های تاریخ با استقبال بسیار خوبی از سوی طرفداران مواجه خواهد شد.

به اعتقاد ما، شبیه‌ساز بازی‌های پلی‌استیشن۴، اوایل سال میلادی جدید در دسترس قرار خواهد گرفت و جزئیات مربوط به آن و خبر فعال شدن زودهنگام نسخه آزمایشی شبیه‌ساز در طول کنفرانس امشب سونی منتشر می‌شوند.

  • سازگاری No Man’s Sky با پلی‌استیشن وی‌آر و قیمت نهایی هدست

xehxljkaeietpkrnt0on

عنوان موردانتظار No Man’s Sky که در سال ۲۰۱۶ با جهانی بیکران و مملوء از حیات، رندگی، هیجان و سیاره‌هایی بکر و ارائه سبکی نوین برای پلی‌استیشن۴ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد، برای سازگاری با هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر یک گزینه بسیار ایده‌آل محسوب می‌شود. تصور تجربه این بازی با فناوری مدرن سونی و قرار گرفتن در فضای محصورکننده No Man’s Sky و پرواز در کاکپیت سفینه‌های فضایی با آن جلوه‌های بصری و ترکیب‌های رنگی خیره‌کننده، هوش از سر هر آدمی می‌برد و اگر چنین قابلیتی درکار است، چه جایی بهتر از PlayStation Experience و تریبون اختصاصی خود سونی وجود دارد؟!

اگر این امکان در طول مراسم امشب سونی تایید شود، عده بسیاری پلی‌استیشن وی‌آر را به فهرست خرید خود اضافه خواهند کرد و قطعا بنده نیز یکی از آن‌ها خواهم بود؛ البته اگر قیمت مناسبی داشته باشد!

  • معرفی عنوان جدید استودیوی بِند

sony bend

همه ما استودیوی انحصاری بِند را با پس‌زمینه‌ای درخشان از عناوین خوش‌ساخت؛ همچون Resistance: Retribution ،Uncharted: Golden Abyss و سری Syphon Filter به یاد می‌آوریم. از آخرین باری که خبری از این استودیوی خوش‌نام منتشر شده، مدت زمان بسیاری گذشته است و به همین دلیل گمانه‌زنی‌های فراوانی در رابطه با پروژه معرفی نشده بِند وجود دارند؛ اما بر اساس گفته‌های منابع معتمد، بازی فعلی آن‌ها بزرگترین پروژه تاریخ استودیو به شمار می‌رود. هر چه باشد، کار آن‌ها در مخفی نگه‌داشتن فعالیت‌های تیم از دید رسانه‌ها قابل ستایش است؛ اما شاید امشب، بالاخره راز آن‌ها نمایان شود و شاهد پرده‌برداری از بازی جدید بِند گیمز برای کنسول نسل هشتمی سونی باشیم!

در E3 امسال نیز شوهی یوشیدا (رئیس استودیوهای جهانی سونی) بسیار کوتاه به بازی جدید استودیوی بِند اشاره کرد و این‌گونه گفت:

باوجود این‌که زیاد به بازی جدید آن‌ها نپرداختم، اما باید به شما بگویم که بی‌نظیر بود!

نمایش تریلری کوتاه جهت معرفی بازی جدید استودیو در طول کنفرانس سونی، بسیار مهیج خواهد بود و می‌توان انتظار آن را داشت. صبر برای این‌که سونی چه چبزهایی را تدارک دیده، بسیار سخت است!

  • نمایش جدید دThe Last Guardian

lastguardianhed

پس از نمایش طوفانی The Last Guardian در طول کنفرانس سونی در E3 2015 که به گونه‌ای رونمایی مجدد از بازی به شمار می‌رفت، تاکنون تقریبا هیچ‌گونه اخبار و اطلاعات جدیدی از آن منتشر نشده است. به گفته خود سونی، دلیل اصلی این سکوت خبری، ترس سازندگان از افشای داستان The Last Guardian بوده است و این‌که آن‌ها ترجیح داده‌اند تا بازی خود را سر به‌ مهر باقی بگذارند، چندان موضوع پیچیده‌ای نیست و قابل درک است؛ اما این مسئله که بازی همانند گذشته در خفا به مسیر خود ادامه دهد، چندان تصمیم درستی به‌ نظر نمی‌رسد!

انتشار تریلر و اطلاعات جدیدی از پیشرفت‌های صورت گرفته در روند ساخت بازی در کنار سایر نمایش‌های ممکن، می‌تواند مراسم امسال را برای همگان به رویدادی خاطره‌انگیز تبدیل کند؛ دست‌کم اشتیاق طرفدارن برای عنوانی که ۱۰ انتظارش را کشیده‌اند، می‌تواند توجیه خوبی برای نمایشی دیگر از The Last Guardian محسوب شود.

  • بازگشت Crash Bandicoot

crash bandicoot

یار قدیمی و دوست صمیمی طرفداران عناوین ناتی‌داگ، Crash Bandicoot خودمان، همیشه جای خالیش حس شده است! حس ناب این نوستالژی که برای همه بازی‌بازان یکی از بهترین نام‌ها در طول تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی بوده است، هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد. سونی در طول تمام رویدادهای بزرگ، وعده زنده کردن خاطرات و بازگرداندن شخصیت‌های محبوب جهان پلی‌استیشن را داده است و در هنگام معرفی کنسول نسل هشتمی خود نیز با چنین قولی همه را امیدوار کرد.

آیا از Crash Bandicoot شخصیت محبوب‌تری را سراغ دارید؟ به نظر شما حضور دوباره چه عنوانی می‌تواند به اندازه این بازی خوش‌حال‌کننده باشد؟ شاید امشب وعده آن برسد!

  • همه تو را می‌خوانند! God of War 4
video games kratos god of war 1719x1038 wallpaper wwwwallpaperhicom 26

همه تو را می‌خوانند، همه نامت را فریاد می‌زنند! برخیز…

نامش هر کوهی را به رعشه درمی‌آورد، چشمان غضب‌ناکش، نمود آتش ابدی جهنم هستند، غرشش ستون‌های آسمان را جابه‌جا می‌کند و شمشیر افسانه‌ایش هر حیاتی را به آتش می‌کشاند. اراده بی‌پایانش به زیر کشاننده سلاطین و قهرمانان و کابوس ابدی خدایان است. زمزمه نامش، برای دشمنان شوم‌ترین صدای ممکن است و صفوف سپاهیان در زیر سایه‌ پر عظمتش سر فرود می‌آورند!

حتی اگر بویی از گیمر بودن و بازی‌های ویدیویی نبرده باشید و دانسته‌های اندکی نیز که دارید، تنها محدود به چند نام باشد، قطعا یکی از آن نام‌ها، عنوان یکی از پرغرورترین، بهترین و مفتخرترین آثار عرصه هنر هشتم؛ یعنی God of War کبیر و خداوندگار جنگ و ستیز، کریتوس اسطوره‌ای است. مایه افتخار سونی و شناسنامه پلی‌استیشن که همه با شنیدن نام آن، حسی عجیب با آمیزه‌ای از احترام، سرافرازی و غرور را درک می‌کنیم، مدتی می‌شود که آرمیده است. پس از انتشار Ascension و اتمام بازی، همه طرفداران به‌ گونه‌ای در انتظار معرفی قسمت جدید بازی بوده‌اند؛ در E3 2015 نیز پیش‌بینی شده بود که سونی کنفرانس خود را با نمایش تریلر معرفی God of War 4 به پایان می‌رساند که نام ناتی‌داگ بالا آمد.

اما اکنون و در فضای مهیج پیش از شروع همایش PlayStation Experience 2015، همه به معرفی بازی امید داریم و در موقع شروع کنفرانس نیز فارغ از سایر اتفاقات تنها به نمایشگرها برای نمایان شدن لوگوی God of War و معرفی قسمت چهارم این فرانچایز باشکوه خیره خواهیم شد! به ۲ دلیل احتمال معرفی بازی را می‌دهیم؛ اولین دلیل، نیت پیشین سونی مبی‌بر منفجر کردن سالن است و چه انفجار مهیب‌تری از نمایش God of War 4 وجود دارد! دومین دلیل نیز تصویر متحرک زیر است (از جانب سونی منتشر گردیده است):

به تعداد لوگوهایی که اضافه می‌شوند دقت کنید؛ ۴ بار، God of War 4!

این موارد و اشتیاق فراوانی که برای قسمت چهارم سری وجود دارد، معرفی God of War 4 را به خواستنی‌ترین اتفاق امشب تبدیل کرده‌اند و اگر چنین شود، PlayStation Experience 2015 هیچ‌گاه از یادها نخواهد رفت! فقط به موج انفجاری بازخوردها و این‌که چگونه برای چندین لحظه در حیرت فرو خواهید رفت و درصد آدرنالین خون شما به آسمان می‌رسد، فکر کنید!


خب، این هم از پایان فهرست انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015. به‌ غیر از پیش‌بینی‌هایی که در این پست صورت گرفته‌اند، بازی‌های دیگری نیز همچون Final Fantasy VII Remake وجود دارند که به احتمال زیاد شاهد درخشش اسم آن‌ها خواهیم بود و همچنین حضور عناوین دیگری ازجمله Uncharted 4: A Thief’s End ،COD: Black Ops III و Destiny نیز از پیش تایید شده‌اند؛ اما قصد ما از تحریر چنین مقاله‌ای، پرداختن به موردانتظارترین و ممکن‌ترین رویدادها بود و شاید شما فهرست دیگری را برای خود مجسم کرده‌اید. بیایید همگی منتظر فرا رسیدن زمان موعود و شروع رسمی مراسم PlayStation Experience امسال باشیم و با نگاهی امیدوارانه، برای معرفی بازی‌ها محبوب خود از نمایش لذت ببریم تا شاید سونی همان بمبی را که قول داده بود، منفجر کند!

وعده دیدار دوباره ما، همین امشب، ساعت ۲۱:۳۰ با پوشش خبری ویژه وب‌سایت خبری و تحلیلی گیمفا. منتظر باشید!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا
It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا
It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا
It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا
It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا
It’s Show Time | انتظارات ما از مراسم PlayStation Experience 2015 - گیمفا