نقد و بررسی Fallout 4 | موفقیتی که میتوانست تاریخساز شود
معمولا وقتی سخن از بازیهای نقشآفرینی به میان آید، ذهن ما به سمت بازیهایی با داستانی کهن، حماسی و افسانهای منحرف میشود. دلیل این موضوع آن است که ما سبک نقشآفرینی را با چنین عناوینی و چنین پسزمینههایی شناختهایم؛ ولی دنیای بازیهای نقشآفرینی میتواند بسیار متفاوتتر از چیزی باشد که در ذهن شما متصور میشود. Fallout 4 نمونه بارزی برای این مورد است. کمتر عناوینی را مییابید که در سبک نقشآفرینی باشند ولی در عین حال ابعادی از سبک تیراندازی، جهانباز و تاحدودی ماجراجویی را شامل شوند. با ما در ادامه همراه باشید.
——————————————————————————
نام: Fallout 4
استودیو سازنده: Bethesda Game Studios
ناشر: Bethesda Softworks
کارگردان: Todd Howard
نویسنده: Emil Pagliarulo
پلتفرمها: پلیاستیشن۴، اکسباکسوان و رایانه شخصی
میانگین نمرات بازی: نسخه پلیاستیشن۴ ۸۷ – نسخه اکسباکسوان ۸۸ – نسخه رایانه شخصی ۸۵
——————————————————————————
فرنچایز موفق کمپانی بتسدا، Fallout، همان چیزی است که نکاتی کاربردی از اکثر سبکها را در خود گنجانده است. همین است که سبب میشود تا این سری را متفاوتتر و یک سر و گردن بالاتر از همقطاران خود ببینیم. چهارمین نسخه اصلی از سری Fallout سرانجام منتشر شد و حال روی ترازوی بررسی گیمفا قرار گرفته است تا همه خوب و بدهای آن ایان شود.
داستان
روایت داستان در Fallout 4 طوری است که شما مجبور نیستید تا برای درک آن حتما نسخههای قبلی را تجربه کرده باشید. کاری هوشمندانه از سوی بتسدا که باعث شد تا نه در درک داستان بازی سردرگم شویم و نه نیازی باشد که حتما بازیباز باسابقهای باشیم. از همان ابتدای بازی ظرافتهای خاص و پیچ و خمهای ماهرانه بازی را میتوانید در داستانسرایی دریابید. داستان کلی بازی در مورد اصابت دو بمب اتمی به شهرهای نیویورک و پنسیلوانیا است که در جریان این حمله، گروهی از مردم خود را به پناهگاههای مخصوص میرسانند و گروهی دیگر در جهنم آتش و خون میمانند و میجنگند. داستان بازی شاید ساده و کمی کلیشهای به نظر بیاید ولی مطمئن باشید شما را به خوبی با خود همراه میکند. در واقع شما در ابتدای بازی با اینکه کلیات را دانستهاید؛ اما، نواقصی در جزئیات، شما را به کشف اطلاعات جدید سوق میدهد.
یکی از ایدههای بینظیر بتسدا در ساخت بازی انیمیشنهای آن است. وقتی شما به اندازه کافی در بازی پیشرفت داشته باشید، به هنگام اجرای بازی و قبل از نمایش منوی بازی، انیمیشنی بسیار جالب و تماشایی به نمایش در میآید که هر بار یکی از ۷ ویژگی .S.P.E.C.I.A.L را معرفی میکند. ایدهای که تاکنون به یاد نمیآورم در عنوانی دیده شده باشد.
نقاط فراز و فرود داستان به سرعت تغییر میکند. شاید در آرامترین لحظات هم اتفاقاتی بزرگ در بازی رخ دهد که همین موضوع باعث میشود تا هیجان بازی بیشتر شود و شما را برای ادامه بازی تشنهتر کند. در واقع داستان بهصورت مرحله به مرحله روایت میشود. اینطور نیست که شما از همان ابتدا ابرقهرمانی تلقی شوید که قرار است دنیا را نجات دهد، بلکه رفته رفته شخصیت و موقعیت خود را پیدا خواهید کرد.
گیمپلی
از اولین لحظهای که کنترل بازی را در دست میگیرید، میتوانید به خوبی احساس کنید چقدر بازی گسترده است و چقدر شما آزادی عمل دارید؛ زیرا اولین بخشی که با آن روبرو میشویم، طراحی چهره شخصیت قابل بازی است. به جرات میتوان گفت که Fallout 4 در بخش طراحی چهره جزو عناوین انگشت شماری است که شما را کاملا مختار قرار داده است. تقریبا همه اجزای صورت قابل تغییر هستند. اگر احساس کردید که بیش از حد درگیر این بخش شدهاید، تعجب نکنید؛ زیرا این حسی است که پس از تجربه بازی به همه بازیبازان منتقل میشود. نکته منفی در این بخش این است که هر اندازه که شما در طراحی چهره فراخ بال دارید، در بخش طراحی بدن بسیار محدود و سطحی میتوانید دخالت کنید. شاید اگر در این مورد هم بتسدا کمی متوازن عمل میکرد به بهترین بازی در رابطه با طراحی شخصیت بازی تبدیل میشد. علاوه بر این، نامی که برای شخصیت خود برمیگزینید، بیشتر حالت نمایشی دارد و حتی یکبار هم تلفظ نمیشود.
بتسدا سعی کرده است تا گیمپلی طوری طراحی شود که شما اجازه دخالت در هر چیزی را داشته باشید. در هنگام گفتگو با سایر شخصیتها چهار دیالوگ پیشفرض برای شما مشخص میشود که میتوانید به دلخواه یکی را برگزینید. البته انتخاب شما در ابتدای بازی تاثیری بر روند بازی نمیگذارد ولی در مراحل بالاتر و مراحل فرعی این انتخابها هم بر روند بازی تاثیر دارد و هم اینکه کاریزمای شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
یکی از ارکان مهم در گیمپلی بازی این است که باید جستجوگر و کنجکاو بود. اگر حوصله گشتوگذار در محیط و جمعآوری اطلاعات و تجهیزات مختلف را ندارید از همین الان دور Fallout 4 یک دایره قرمز رنگ بکشید؛ چون قطعا نمیتوانید با فضای بازی کنار بیایید. تقریبا اکثر موارد در بازی را میتوانید برداشته و در پناهگاه خود نگه دارید. از برداشتن هیچ وسیلهای دریغ نکنید؛ زیرا مطمئنا جایی به کارتان خواهد آمد. از مواد غذایی موجود در بازی که برای افزایش میزان سلامتی استفاده میشوند تا سوزنهایی که برای باز کردن قفلها نیازمند آن هستید. این مثالها به وضوح میتواند گستردگی بازی در جزئیات را برایتان مجسم کند.
سیستم تیراندازی و طراحی اسلحه در کنار نکات مثبت دارای نکات منفی هم هست. از نکات مثبت در بخش تیراندازی میتوان به خطوط نشانهگیری بسیار مناسب، نمایش میزان سلامتی تک تک دشمنان و متفاوت بودن تاثیر هر یک از سلاحها بر سلامتی دشمنان اشاره کرد. در بخش طراحی اسلحه نیز بتسدا به جزئیات توجه خاصی داشته است. تعداد بسیار بالای سلاحها، شخصیسازی دقیق و وسیع آنها و تفاوت برد هر یک از آنها ازنکات مثبت بخش طراحی سلاحها است. حال وقتی به نیمه خالی لیوان بنگریم متاسفانه ضعفهایی را در بخش تیراندازی میبینیم که انتظارش را نداشتیم. برای اینکه گلوله ها به هدف برخورد کند باید دشمن دقیقا در وسط خطوط نشانهگیری قرار گیرد و حتی ذرهای تغییر هم سبب میشود گلولهها به خطا برود. به همین علت نیز مورد اصابت قرار دادن موجوداتی مثل عنکبوتهای پرنده بسیار سخت است و بهراحتی مقدار زیادی از گلولههای شما را هدر میدهد. همچنین جدا از این تیراندازی در حالت سوم شخص نیز بسیار سختتر میشود. بهویژه زمانی که اهداف شما در حال حرکت باشند. بهطور کلی بخش تیراندازی بسیار بهتر از این میتوانست پیادهسازی شود.
یکی دیگر از بخشهای جذاب گیمپلی زمانی به بازی اضافه میشود که شما سگتان را با خود همراه میکنید. این سگ ویژگیهای بسیار خوب و کاربردی دارد که شاید کار شما را در بسیاری از موارد آسانتر میکند. شما میتوانید به سگ خود فرمان دهید که به جای خاصی برود یا در جای خود بماند یا وسیله خاصی را از پناهگاه به شما منتقل کند. در کنار همه این موارد بزرگترین کارایی این سگ زمانی است که شما با دشمنان مختلف روبرو میشوید. در این هنگام است که این سگ شجاع با ایجاد مزاحمت به دشمنان زمان را برای از بین بردن موجودات بیگانه فراهم میآورد. به ویژه به هنگام مواجهه با موجودات پرنده، این سگ بهشدت کمک حال شما خواهد بود.
از دیگر بخشهای گیمپلی که بار اعظمی از این بخش را به دوش میکشد، دستگاه Pip–Boy یا همان رایانه دستی کوچک است که تقریبا اکثر قابلیتهای بازی را برای شما فراهم میکند. از جمله کارهایی که Pip–Boy برایتان انجام میدهد میتوان به تغییر سلاح، تغییر لباس، ارتقا مهارتهای هفتگانه .S.P.E.C.I.A.L و حتی روشن کردن رادیو اشاره کرد. اگر از نبود موسیقی در بعضی مواقع در بازی خسته شدید، کافی است تا رادیو را از طریق Pip–Boy روشن کنید تا با موسیقیهای متنوع سرگرم شوید. این هم یک ایده خوب و در عین کارآمد است که باعث شده است کنترل بازی و شخصیت بازی راحتتر و دلپذیرتر شود. همچنین میتوانید به کمک این مچبند بزرگ نقشه بازی را هم مشاهده کنید. بالطبع هرچه در محیط بازی پیشروی بیشتری داشته باشید، جزئیات بیشتری را در نقشه مشاهده خواهید کرد.
حال میخواهیم نگاهی به هوش مصنوعی بازی داشته باشیم. بخشی که از نظر من میتوانست بهتر از آنچه که هست طراحی شود. هوش مصنوعی دشمنان کاملا خوب طراحی شده است. دشمنان شما دائم حرکت میکنند و پناه میگیرند که در این حالت نابود کردن آنها برای شما بسیار سخت میشود. گاهی به قدری دشمن میتواند ماهر باشد که با یک تیر سر شما را مورد اصابت قرار دهد یا به اصطلاح شما را HeadShot کند. اما در مقابل این، ضعفهایی نیز موجود است. برای مثال شما میتوانید بهراحتی از پشت به دشمنان نزدیک شوید و آنها را از بین ببرید بدون اینکه متوجه شوند. همچنین ضعفهای دیگری نیز وجود دارد که چندان به هوش مصنوعی مربوط نمیشود ولی بیان آنها خالی از لطف نیست. یکی از این مشکلات این است که دشمنان شما عملا با یک تیر نمیمیرند، حتی اگر در نزدیکترین فاصله با اسلحه شاتگان به مغز آنها شلیک کنید که این موضوع بهشدت تاسفآور است. جدا از این برخی اشتباهات مضحک نیز در بازی دیده میشود. برای مثال هیولاهای Deathclaw میتوانند فقط با یک ضربه شما را نابود کنند، درحالی که وقتی شگ شما با این موجود درگیر میشود به سختی پس از سه ضربه متوالی تسلیم میشود که واقعا چنین اشتباهاتی از بتسدا در عنوانی که قرار است نامزد دریافت بهترین بازی سال باشد، بسیار بعید است. یکی دیگر از مواردی که در بازی کمی حوصله سر بر است، بارگذاریها نسبتا طولانی است. به ویژه وقتی میخواهید وارد یک ساختمان شوید و یا از آن خارج شوید. همه میدانیم که در بازیهای نسل هشتمی دیگر وجود بارگذاری به هنگام انتقال از یک محیط به محیط دیگر منسوخ شده است. البته بارگذاریهای قبل از ورود به بازی خوب طراحی شدهاند و علاوه بر اطلاعاتی که در رابطه با بازی در اختیار میگذارند، تصاویری را نیز از موارد مختلف موجود در بازی ارائه میدهند.
ماموریتهای Fallout 4 به معنای واقعی کلمه سرگرم کننده و جذاب است. علاوه بر ماموریتهای اصلی، ماموریتهای فرعی نیز در بازی موجود است که شاید برخی از آنها حتی بسیار جذابتر از ماموریتهای اصلی باشد. علاوه بر این، شما در پناهگاه خود امکانات بسیار گستردهای برای شخصیسازی تجهیزات و نیز ساخت قطعات و وسایل جدید در اختیار دارید.
شاید قبل از انتشار بازی، با توجه به تصاویری که از بازی منتشر میشد، انتظار محیطی تکراری را از بازی داشتید؛ اما باید بگویم که واقعیت کاملا عکس این موضوع است. محیطهای بازی فقط به مناطق جنگلی با درختهای پوسیده و پژمرده محدود نمیشود. محیطهای شهری با ساختمانهای متعدد، رودخانهها، سدها، جادهها و… همگی سبب میشود تا از گشتوگذار در محیط بازی لذت ببرید؛ هر چند که همه مناطق سرد و پژمرده و بیروح به نظر میرسند. در واقع حس ماجراجویی و کنجکاوی باعث میشود که شما نتوانید از ادامه بازی دست بکشید.
گرافیک
گرافیک بازی خلاف آنچه که توسط برخیها پایین تلقی میشود، بد نیست. شاید در مقایسه با برخی عناوین این نسل در رتبه پایینتری قرار گیرد ولی به این معنا نیست که گرافیک بازی قابل قبول نباشد. شاید در برخی از بافتها و نیز در قدرت تخریبپذیری، Fallout 4 میتوانست بهتر عمل کند.
قدرت تخریبپذیری در Fallout 4 در حد بسیار بالایی کار نشده است ولی برای یک بازی در این نسل قابل قبول است. تخریبپذیری در برخی از سطوح خوب است ولی در برخی سطوح دیگر اصلا تخریببی صورت نمیگیرد.
بزرگترین نقطه قوت بازی در بخش گرافیک مربوط به طراحی خارقالعاده چهرهها است. به ویژه چهره شخصیت قابل بازی. همه اجزای صورت به دقت کار شدهاند و به خوبی میتوانند حس چهره را به بازیباز منتقل کنند. البته گوشها کمی نامناسب طراحی شدهاند ولی در کل طراحی چهرهها در سطح بالایی قرار دارد.
البته Fallout 4 هم همانند اکثر بازیها، از وجود باگ در امان نیست. برای مثال در محیطهای بسته و تو در تو دشمنان به هنگام دویدن بعضا به دربها یا کنارههای دیوار هر چند در مدت زمان بسیار کوتاه، گیر میکنند. همچنین گاهی اوقات دیالوگهایی که زیرنویس میشوند، گیر کرده و دیگر عوض نمیشوند.
جمعبندی
با کنار هم گذاشتن همه موارد بالا میتوان دریافت که Fallout 4 به اندازه کافی سرگرم کننده و جذاب طراحی شده است و هر چند که در برخی از قسمتها مشکلاتی دارد ولی خب نمیتوان هیچ عنوانی را بینقص تصور کرد. بتسدا باز هم توانست رضایت بازیبازان را جلب کند و درعین حال عنوانی را تحویل دهد که در شان اجداد خود نیز باشد. هر چند عضو جدید خانواده Fallout در برخی موارد از پدران خود پایینتر قرار گیرد.
اگر در خرید بازی دچار سردرگمی هستید، شک نکنید که Fallout 4 نه تنها ساعتها بلکه ماهها شما را سرگرم خواهد کرد؛ اما به این نکته توجه کنید که اگر جستجوگری و ماجراجویی از حوصله شما خارج است، Fallout 4 نمیتواند برای شما یک بازی ایدهآل باشد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
نقد کاملی بود
ممنون
نمیدونم چرا منتقدها اینقد کوبیدن بازیو ، به من یکی که خیلی حال داد الان تقریباً دو هفتس زندگیمو تسخیر کرده به هیچ عنوان نمیتونم از پاش بلند شم.
به نظرم بخش گیم پلی و تیراندازی بازی خوب بود شما اگه نسخه قبلی رو هم در نظر بگیرید متوجه میشید به چه اندازه پیشرفت کرده، بخش داستانی (اصلی) تاحدودی ضعیف بود تقریباً مثل نسخه قبلی بود اما این بار جا پدرت باید پسرتو پیدا میکردی !
گرافیک بازی و طراحی یک دنیای آخرالزمانی به همراه اون همه جزئیات به دیدگاه من یکی از نقطه های اصلی قوت بازی به حساب میومد. فقط یه موردی که نا امیدم کرد این بود که دسترسی پلیر توی این دنیا تعیین شده بود و نمیشد وارد همه لوکیشن ها و ساختمون های بازی شد ! در صورتی که تو RPG های قبلی بتسدا به خصوص اسکایریم شما به همه نقاط بازی از بزرگترین کاخ ها گرفته تا کوچیک ترین سوراخ ها (!) دسترسی داشتید.
در کل قبول دارم فالوت ۴ اونقدر که باید و شاید بعضیا رو راضی نکرد اما خب بازم ممکنه با بعضی سلایق مچ باشه و مزه بده به عنوان مثال خودم به شخصه خیلی لذت بردم از بازی.
در مورد گوتی ۲۰۱۵ هم هرچند من به فالوت رای میدم اما حقیقتاً شانس ویچرو خیلی بیشتر میدونم (حداقل روی کاغذ).
به هر حال امیدوارم حق به حقدار برسه.
مرسی مهرداد چان مفاله خیلی خوبی بود خسته نباشی.
ممنون دوست عزیز
در خصوص بخش تیراندازی باید بگم که ما نمیتونیم یه نسخه نسل هشتی رو پس از هفت سال با یه نسخه نسل هفتی مقایسه کنیم. این که شما میگی نسبت به قبل پیشرفت داشته خب این اصلا از واجباته. اگه پیشرفت نداشته باشه که خیلی بی معنیه. ولی خب بازم در قیاس با عناوین این نسل ضعیف بود.
واقع یه بازی فوقالعاده بود اما توقعم بالتر بود ولی بازم باید با شاهکار ازش یاد کرد
قبل از هرچی بگم نظرم نصفش شخصیه 😉 شخصی:
کسانی که میخوان این بازیو بگیرن ولی نسخه شماره ۳(fallout 3)بازی نکردن(مثل من)پس اینم نخرن چون مطمئناً جزو حوصله سربراَنگیز ترین بازی عمرشون میشه!به طوریکه حالت تهوع دستتون میده و دوست دارین مانیتور خورد کنین!
نظر عمومی:RPG این عنوان(شوترش)قابل ار،ضاء نیست!ولی خوبه،۴۰۰ ساعت گیمپلی داره که عالیه،شرکتش بتسدا نمیگم چون یکی از بهترین شرکتاس،گرافیک بازی در سطح قابل قبولی هست،جزییات بازی خوبه،متا ۹۱،بهینهسازی واسه pc بین متوسط خوبه واسه کنسول بین بد متوسطه 😉
نباید تیتر زرد بزنید. اونم برای فالوت !!
من فک کنم دلیل این همه دیسلایک رو بدونم. ملت از این بازی ۴تا تریلر دیدن فک کردن بازی فقط یه شوتر مثل کالاف میمونه. خیلیا اصن نمیدونن بازی rpg یعنی چی !! دلیلشم منطقیه. چون تو بازی های rpg مسلط بودن به زبان انگلیسی حرف اول رو میزنه و تو ایران خیلیا هیچی از زبان حالیشون نیست(قابل توجه اونایی که میگن بازی خسته کننده میشه چون هیچی از دیالوگ ها حالیشون نمیشه). من الان لول ۶۰ شدم. همه چیز رو کشف کردم تو بازی اما هنوزم دارم بازی میکنم. به جرات میگم ۹۵٪ مکان های بازی، داستان خودشون دارن. حالا یه سریا quest دارن ولی یه سری دیگه رو باید خودتون داستانش رو از طریق holotape ها یا terminal ها بفهمید.
کلا اگه بخوام جمع بندی بکنم میگم که ایرانی ها تا حدی حق دارن که از بازی ایراد بگیرن چون به اسم شوتر به بازی نگاه کردن و نه rpg و ضعف شدید ملت در زبان انگلیسی هم میتونه چنین دلیلی داشته باشه.
برید you-t-ube هیچ آدم معروفی از این بازی بد نگفته و همه بازی رو شاهکار میدونن. حالا gamefa میاد از بازی ایراد میگیره !!
تنها ضعف این بازی بافت های بازی هست. و گرنه تو هیچ چیز دیگه ضعف نداره. قسمت شوتینگ بازی هم فوق العاده شبیه یه بازی fps میمونه (این حرف به عنوان نفر ۸ بتلفیلد تو rush تو ps4 میزنم)
کسایی rpg باز هستن میدونن امسال fallout و witcher شاهکار های دنیای گیم بودن
داداش یا اکثریت با بازی مشکل دارن یا شما با بازی زیاد حال میکنی!دلیلی نداره شوتر بودن رو به همه گیمر ها ببندی اونم چه شوتری کالاف!!!!!!!!!
دراگون ایج همه یک بازی شاهکاره که داستان و شخصیت پردازی به جرئت میگم شاید فقط ویچر وچند بازی دیگه قابل مقایسه باشه!اونم گیم پلی داره که همه گیر نیست یعنی هر کسی از گیم پلی بازی کلاسیک اون شاید نتونه ارتباط برقرار کنه!درسته؟ولی حداقل داستان،شخصیت پردازی،طراحی،گرافیک،کرافتینگ بجرئت میگم جرئ برترین کرافت ها این صنعته!و هزاران خوبی دیگه شما خودت به طراحی جنگل دراگون یه لحظه فکر کن!به طراحی اژدهاهاش!
دارک سولز هم یک بازی نقش افرینی که گیم پلی اش همه گیر نیست ولی حداقل اتمسفر،داستان،و…داره که حداقل برای کسانی که با بازی نقش افرین اشنا نیستند قابل تحمل باشه!
و چند بازی دیگه مثل ویچر،مس افکت و…
فال اوت چی داره به نظرت؟ از لحاظ داستان که مقایسه کنیم که اصلا قابل مقایسه نیست!گیم پلی بازی که بر اساس شوتره پس مخوای شوتر استانداردی نداشته باشه؟حداقل شوترش تو این نسل قابل تحمل نیست!
موضوع بعدی گرافیک بازی که واقعا نسل هفت رو رو سفید کرده!
metash 87 e na 91 taze faqat ro ps4
lead platformesh pc hastesh ke metash alan 85 e
aqaye alone ahmad dameton garm kamelan harfe delamo zadid
big radeen حرف دلمو زدی.من اون موقع که فال اوت سه اومده بود.زبانم در حد am is are بود.بازی برام یکی از مزخرف ترین تجربه های زندگیم بود.اصلا اسلحرو مونده بودم چطور میارن.ولی بعد از این که زبانم خوب شد نشستم فال اوت سه رو بازی کردم .یعنی واسم دیوونه کننده بود.دوستانی که با این بازی مشکل دارن فک کنم اگه زمان فال اوت سه هم بودیم با فال اوت سه هم مشکل داشتن.اون موقع هم شوتر بهتر کم نبود ولی ازادی و عناصر نقش افرینی فوق العاده بازی بود که به یاد ماندنیش کرد.
پوریا من فال اوت رو قبلا بازی نکردم ولی این اصلا برام حوصله سر بر نبود خیلی هم هیجان انگیز بود همش باید دنبال آلومینیوم،استیل،و…. باشی که واقعا باحال و چالش بر انگیزه بتهرین بازی سالم بود :inlove: :inlove: :inlove:
witcher kheyli behtare 😎
ویچر از نظر داستان عالی :yes: :yes: اما fallout 4 هم گیم پلی و هم داستانش عالی نمره ی ۸.۶ حقش نیست.
بحث اینجاس چطور کل دنیا دارن از بازی تعریف میکنن. اما ۴تا ایرونی دارن ایراد میگیرن به بازی :))))
از یوزر اسکور زایش معلومه کل دنیا هه
رضا بیشتر این نمیتونم باهات موافق باشم . فال اوت رو الکی کوبیدن من وقتی میشینم پاش یهو میبینم شد ساعت ۶،۷ صبح اصا نمیفهمم هیچی وقتی پا فال اوت نشسم -_-
پس نقد need for speed چی شد؟؟؟؟؟
نکنه اون جز بازی های مهم به حساب نمیاد؟!!!!
یا بعد از فالوت و کالاف منتشر شده؟!!! 😐 😐 😐
ویرایش:
تاربخ انتشار need for speed دوازده آبان
COD:BO3 پانزده آبان
Fallout 4 نوزده آبان
در جواب دوستانی که با دیسلایک دادن دارن جواب میدن!
فکر میکنم باید صبر کنیم تا نسخه پی سی بیاد. چون الان معلوم نیست که روی پی سی همون مشکلات کنسول رو داره یاه نه!!!!
@amirva
کدوم مشکل؟بازی غیر اینکه همیشه آنلاینه مشکل دیگه ای نداره.
بعد از آخرین آپدیتی که اومد(حدود ۵۰۰ مگ بود) تمام باگ ها رفع شدن و دو تا ماشین جدید هم اضافه شده!
اگه منظورت نداشتن دکمه pause هست که باید بگم کدوم بازی آنلاینی رو دیدی که pause داشته باشه؟!
در ضمن دیگه سرورای فوق العاده EA بازی رو کاملا تضمین
کرده.با پینگ +۲۰۰ هم راحت میشه بازی کرد.
به زودی قرار میگیره دوست عزیز.قبل از پایان این ماه
لطفا فورزا هم بزارین این کامنتو زیر نقد همه ی بازی ها گذاشتم هی میگین به زودی
به امید اینکه نمره ای که میدید با توجه به متا نباشه!
واقعا حقش رو خوردن.حداقل باید متای ۸۰ رو میگرفت :-((
آره قبول دارم 🙁
بتسدا میتونست خیلی بهتر از این مدت هفت ساله استفاده کنه…اما همین هم نسبتا خوبه…اما واقعا میتونست بهتر بشه
بابا بازیش اون قدر شاهکار و هیجان انگیزه که نقاط منفی ش از پشه هم کمتر دیده میشه خریدشو به همه پیشنهاد میکنم والله من نیمه گمشزه م fallout 4 بود خیلی عالی ترکیبی از سبک های مورد علاقه من :inlove: :inlove: :inlove:
اخوی شما و کسایی ک منفی دادن اگه نسخه ۳ رو بازی کرده بودید الان متوجه حرفم میشدید…بتسدا کم لطفی کرد
نه کم لطفی نکرد بلکه شما خیلی به نقاط ضعف حساس هستین این بازی با اینکه شایسته گوتی سال شدن نیست اما صد در صد نایب گوتی میشه البته یه هنچین چیزی نداریم 😀 😀
گیم پلی بازی و سیستم حرکتش که به نظر من فرقی با اسکایریم نداشت و بدتر از همه اینکه انیمیشن ها خیلی محدود بودن(درو با نگاه باز میکر 😐 کلا در جهت بالا میپرید و تو مبارزاتم کاور نمیشد گرفت :-/ )
قبل این که بازیش کنم فکر میکردم الان قراره بترکونه ولی دیدم اصلا اینطور نیست.
کاور در حالت اول شخص میشه. اگه پشت دیوار یا شی ای قرار بگیری، راست کلیک رو نگه داری. کاور گرفته میشه. (طوری که یه طرف اسکرین خالی و طرف دیگه شی باشه. یه چند بار تست کنید دستتون میاد) درباره در باز کردنم، همه بازی هایی که من از شرکت بستدا بازی کردم همشون همین جوری بودن.
یکم جنجالی نیست نقدتون؟؟؟یکما؟؟؟
الان میترسم فال اوتی های بیش از حد متعصب لهتون کنن
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
خدایی بازیش عالیه
موسیقی متنش کاملا حس درون بازی رو بیان میکنه
محیطش عالیه و داستان هم که خودتون میدونید
کجاش جنجالیه شما بگید تا من بهتون پاسخ بدم
یکم آروم آقا مهرداد
ببخشید منظورم تیتر بود ..خب بنظر من شد(تاریخ ساز)
من با لحن تند ننوشتم :laugh:
فک کنم موقع خوندن نظرم دچار سوتفاهم شدی منظورم این بود که بگو تا برات توضیح بدم هدفم چی بوده.
تاریخ ساز اصولا چیزیه که کلا همه رو تحت تاثیر قرار بده. مثلا شما به سختی میتونی کسی رو پیدا کنی که از GTA یا Half life بدش بیاد و تحسینش نکنه.
ولی خب این بازی هر چقدر هم خوب باشه دیگه در اون سطح نیست.
برای مثال،من به دلیل ص.ح.نه محنه های gta و اینکه نمیتونم بازیش کنم 🙁 ازش بدم میاد(متنفرم) 😛 .تا وقتی که راکستار آدم نشه و بازی مث آدم بیرون نده ازش بدم میاد :no: .این کارا(صح.نه محنه) یعنی کوچک وخوار کردن بازی :no: :no: .یکی از فانتزیام اینه کهgtavi صحنه محنه نداشته باشه و بتونم این شاهکار رو بازی کنم. 😥 😥
ویچر هم همینطوره هرچقدر میخوان شاهکار باشن.ولی من که نمیتونم بازیشون کنم :-X
ــــــــــــــــــــ
راستی ویچر نسخه س..ان.سو. شده داره؟ ?:-)
ببین دوست عزیز
شما که نمیتونی فرهنگ یه ملت رو تغییر بدی
اینکه شما ازش بدت میاد تقصیر شما نیست. دلیلش تفاوت فرهنگه. در ضمن همه بازی ها رده بندی سنی دارن.خب اون رده بندی سنی کامل همه چیزو واضح میکنه
عزیز منم دقیقا مثل توهم نمیتونم یه همچین چیزاییو بازی کنم و نه سانسور شده نداره چون اونطوری نسخه کپی میشه و برای ps4 و xone کارساز نیست و نسخه pc رو هم هیچکی سانسور نمیکنه چون افکارشون مثل من و شما نیست
با عرض معذرت بعد از این همه انتظار یه مقداری انتظار بیشتری از فال اوت داشتم که متاسفانه اون جوری که میخواستم برآورده نشد! سیستم شوتینگ همچنان مشکلات داره تاثیر دیالوگ ها در حد انتظار نیست انیمیشن های بازی نسبتا کمه سیستم آزادی عملش هم ممکنه اوایل سرگرم کننده باشه ولی متاسفانه بعد از مدتی جذابیت خودشو از دست میده و گشتن عملا تبدیل به یک چیز کسالت آور میشه و…!و همینطور انتظار پیشرفت بیشتری از بازی داشتم یه زمانی یه منتقد این حرف رو زد من هم ازش گله کردم اما حالا میبینم فال اوت ۴ مجموعه ای از بهبود های خوبه نه یک چیز انقلابی در سبک RPG واقعیتش اینه که فال اوت ۴ اصلا منو به اندازه skyrim یا سری های قبلی خودش به وجد نیاورد حتی گاهی اوقات با خودم فکر میکردم زمان ساخت بازی با این همه اشکالات گرافیکی رو کنسولها و انیمیشن های محدود مشکلات سیستم شوتینگ و… واقعا هفت سال بوده؟ از تاد هاوارد انتظار بیشتری داشتم!ولی همچنان این بازی زیباست اما من انتظار بیشتری داشتم
یه سوال این بازی اول شخص یاسوم شخص خواهشا اگه میدونی جواب بده
دوتاشون. ولی اگه اعصاب خودت برات مهمه پیشنهاد من اینه که رو اول شخص بازی کنی.
نقدتون عالی بود اقای خیاط.بتسدا میتونست بهتر کار کنه.بازی خیلی خوبیه ولی برای بتسدا عالی نیست چون عناوین شاهکاری از جمله fallout3و skyrimرو در کارنامش داره وبا توجه به هفت سال زمانی که داشتند انتظار یک بازی کامل و بی نقص از بتسدا میرفت که اینطور نشد.بازم به خاطر نقد زیباتون از شما ممنونم
لطف داری دوست من
بازی خوبی بود اما واقعا به نقطه خیلی خوبی اشاره کردین اگه مثل من بی حوصله باشین و اهل جستجو کردن نباشین اصلا با بازی ارتباط برقرار نمیکین من که ۱ ساعت بازی کردم خسته شدم ولی بازی قشنگیه اما من با سبکش حال نمیکنم
من ک دوباره دارم تمومش میکنم خیلی حال کردم باهاش.
فقط انیمیشن هاش و تیر اندازیش بهتر بود عالی میشد دگ…!
شما که کلا الافی از هر گیمی هم خوشت میاد
کاش نظرتو نبینم دیگه
کاش حداقل یه ذره احترام بلد بودی.
دوست داشتن بازی جرمه؟
چی میگی تو بچه? برو “آساسینتو” بازی کن پسر خوب!!!!!
ملت خود درگیری دارن!!! جهان سومی ک میگن تویی؟؟!!
راستی احسان جون تو چند روز تمومش کردی ?:-) ?:-) خیلی زود تمومش کردی بابا اییییییول
زیاد بازی میکردم در روز عزیزم. فکر کنم تو یه هفته اینا تموم شد.البته اولین بار خیلی فرعی رفتم.
از هر گیمی خوشش بیاد مگه بده 😐 😐 😐 😐 دارم از خنده قش میکنم :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: دوست داشتن مگه بده 😐 😐 😐 ضمنا کسی اسید نداره :idk: :idk:
اون چیزی نبود واقعا این همه براش صبر کردم با این که بازی فقط برای نسل هشتم اومد ولی بازی چه از لحاظ فنی و هنری زیر سایه نسل هفتم بود و از نظر پردازش نسل هشتم رو به چالش می کشید 😐 واقعا بازی از نظر سیستم دیالوگ شوتینگ انیمشن ها و :sweat: :sweat: … در حد نسل هشتم نیست. :razzmad: :razzmad: