بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا

بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر

محمد رضا صحرایی
۱۵:۴۰ ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا

با عرض سلامی دوباره به کاربران عزیز وبسایت گیمفا خب مقدمه را زیاد کش نمی‌دهم چون خود مقاله به قدری طولانی و در عین حال بسیار جذاب است که دوست ندارم با یک مقدمه بلند شما را در همین ابتدای راه خسته کنم در ابتدا و پیش از شروع مقاله جا دارد که به چندین مورد اشاره کنم. قسمت اول مقاله بیش از یک میلیون بازدید داشت که در نوع خود رکوردی فوق العاده محسوب می‌شود اولین سوالمان این است که شما کاربران عزیز قسمت اول این مقاله که به مراتب کوتاه تر از این قسمت بود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ مورد بعدی که باید به آن اشاره کنم هماهنگی عالی بین افراد در به اتمام رساندن این پروژه بود شاید شما این زحمت‌ها رو در ظاهر نبینید ولی بدانید که برای نوشتن این مقاله بیش از یک هفته زمان گذاشته شده تا شما کاربران عزیز از خواندن آن نهایت لذت رو ببرید. همه افراد تیم دوست داشتند تا نظرات خودشان را با شما در میان بگذارند و از نظر شخص بنده این کار رو هم به بهترین شکل ممکن انجام دادند. مورد بعدی این هست که در بخش انتهایی مقاله سورپرایز بسیار ویژه ای رو برای شما در نظر گرفتیم پس مقاله را به خوبی دنبال کنید تا در بخش انتهایی مقاله نتیجه وقت گذاشتن برای خواندن این مقاله را بگیرید پس منتظر چه هستید با ما در ادامه همراه باشید.


 

تصاویر شامل نامزد‌ها بوده و برنده هر بخش با علامت “Winner” مشخص شده است.

————————————————————————————-

بهترین بازی اکشن و ماجراجویی سال

01

شخصا فردی هستم که اکثر لحظات شیرینی که در دنیای بازی‌ها تجربه کرده ام با سری Tomb Raider و شخصیت افسانه‌ای آن Lara Croft گره خرده است. شاید جزئی از معدود افرادی باشم که تمام نسخه‌های این سری را انجام داده و با هر یک از آن‌ها خاطره ای شیرین و گاها بسیار تلخ داشته ام. بعد از شکست‌های پیاپی این عنوان در طی نسل هفتم، نوبت به کریستال داینامیکس رسید تا با ریبوت کردن این سری و تغییر دادن همه موارد، شاهکاری جدید را به همه بازیبازان تحویل دهد عنوانی که از دید بسیاری جزو ۲ عنوان برتر Action- Adventure نسل هفتم بود و با فروش نه میلیونی خود به خوبی توانست همه ورق‌ها را به سمت خود برگردانند. صحبت از گذشته بس است حال نوبت به آخرین نسخه در این سری Rise of the Tomb Raider رسیده است عنوانی که نه‌تنها تجلی نمادین قدرت این سری بوده بلکه باید آن‌ را بدون هیچ ترسی انقلابی ترین عنوان در سبک Action- Adventure دانست. عنوانی که نه‌تنها هیچ پسرفتی نداشته بلکه پیشرفت‌های بی‌نهایت بالایی نسبت به نسخه ریبوت این عنوان داشته است. شاید اگر بخواهم درصد پیشرفت این عنوان را به شما نشان دهم تنها می‌توانم به شما بگویم که بروید و پیشرفتی که عنوان The Witcher 3: Wild Hunt نسبت به The Witcher 2: Assassins of Kings داشته است را مشاهده کنید. به خود بازی بپردازیم داستانی بی‌نهایت جذاب، غنی و با روایتی شوکه آور و زیبا که تنها شما را مجبور به تشویق Rhianna Pratchett و قلم زیبای او در نوشتن این داستان می‌کند. نوبت به گیم پلی می‌رسد شاید زمانی که حرف انقلابی را به زبان آوردم عمده حرفم از این بخش نشئت گرفت شما می‌توانید بازی را هر طور دلتان می‌خواهد تمام کنید؛ Lara به یک ماشین کشتار تبدیل کرده یا شبیه به یک سایه، بلای جان دشمنان خود شوید. کمان فوق العاده Lara حالا پر از امکانات متنوع است و همچنین سیستم ترکیب مواد مختلف هم به بازی اضافه شده تا شما با هر چیزی که در محیط یافت می‌شود بتوانید بمب و وسایلی شبیه به آن را درست کنید. از گرافیک و موسیقی فوق العاده و بی‌نقص این عنوان صحبتی نمی‌کنم و سایر موارد را به نقد و بررسی این عنوان که به زودی در سایت منتشر خواهد شد واگذار می‌کنم.

در نهایت عنوان “Rise of the Tomb Raider” با کسب یشترین رای ممکن از سوی تیم گیمفا به عنوان “بهترین بازی اکشن و ماجراجویی سال” انتخاب شد ولی مانند همیشه افرادی بودنند که نظری متفاوت نسبت به نامزد‌های این بخش داشتند نظر آن‌ها را نیز جویا می‌شویم:

سعید آقابابایی- تحریریه سایت

این بخش از آن بخش‎هایی است که انتخاب‎های سختی را دارد و بنده از بین ۳ گزینه اصلی خود که شامل Batman: Arkham Knight، ماجراجویی جدید Lara Croft در قالب Rise of the Tomb Raider و شاهکار استاد کوجیما در نهایت Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را به عنوان برترین بازی این ژانر برگزیدم. عنوانی که انصافا حتی برای بازی سال شدن نیز چیزی کم و کسر ندارد و از هر جهت یک Masterpiece (شاهکار) به حساب می‎‏آید. همراه شدن و ماجراجویی در قالب بیگ باس افسانه‎ای به قدری جذاب و دلنشین و پرعظمت است که به عقیده بنده توان مغلوب کردن شوالیه تاریکی و لاراکرافت را دارد و می‎تواند به عنوان برترین بازی این سبک در سال ۲۰۱۵ انتخاب شود. در هر صورت با احترام به عناوین بی‎نظیر Rise of the Tomb Raider و نسخه کنسولی Batman: Arkham Knight انتخاب من برای بخش بهترین بازی اکشن و ماجراجویی سال جدیدترین شاهکار استاد کوجیما یعنی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain است.

اشکان عالی خانی- خبرنگار سایت

با تمام احترامی که برای Ori and the Blind Forest قائل هستم اما به‌نظرم این بازی اصلا مستحق دریافت این جایزه نیست. Assassin’s Creed Syndicate هم یک بازی معمولی بود و به نظرم اصلا لایق این جایزه نیست. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در دو محیط بزرگ و عظیم افغانستان و آفریقا، پر از ماجراجویی و هیجان بود اما به نظرم با وجود دو بازی باقی مانده یعنی Rise of the Tomb Raider و Metal Gear Solid V نمی‌تواند این جایزه را دریافت کند.  با این که Rise of the Tomb Raider را انجام نداده‌ام ولی مطمئنم که با یک شاهکار طرف خواهم بود. اما نمی‌توانم با وجود Batman: Arkham Knight این جایزه را به عنوان دیگری بدهم قطعا قرار گفتن در نقش Batman و در واقع «بتمن بودن» حس بسیار عالی و جذابی است. شهر گاتهام هم که پر از ماموریت‌های اصلی و فرعی‌است پس در این صورت درجه ماجراجویی به انتها می‌رسد.

————————————————————————————-

بهترین بازی سبک شوتر سال

02

عناوین سبک شوتر، همیشه دوستداران دوآتیشه بسیاری داشته اند و همواره یکی از پر طرفدارترین سبک های بازی های رایانه ای به حساب می آیند. امسال نیز بهترین های این سبک عرضه شدند و چند نمونه از آنها به لیست نامزدهای مراسم راه یافته اند. انتخاب اعضا با تمام کم وکاستی‌ها موجود و همینطور نمراتی که انتظار آن نمی رفت عنوان Halo 5: Guardians بود. اکثریت تیم مشکل داستان بازی را قبول داشتند ولی گیم پلی این عنوان را بدون نقص و عاری از هر گونه مشکل می دانستند البته هنوز نظرات مختلف دیگری برای برنده این بخش وجود دارد.

سعید آقابابایی- تحریریه سایت

انتخاب در این بخش با وجود Halo 5 کار بسیار سختی بود اما در نهایت انتخاب خود را انجام دادم و از آن‎جا که بازی Destiny را خودم تجربه کرده ام ولی از بازی Halo 5 تنها شنیده‎ام، تصمیم گرفتم تا به دید‎ه ایم بیش از شنیده‎ها اطمینان کنم و عنوان Destiny: The Taken King را به عنوان برترین شوتر سال انتخاب کنم. بازی Destiny: The Taken King به معنای واقعی مصداق اصطلاح “سپردن کار به دست کاردان” است و بانجی واقعا در زمینه ساخت چنین عناوینی استاد است. از همان روز عرضه بازی نخست تا به امروز که نسخه Destiny: The Taken King با اضافات و آپدیت‎های زیادی منتشر شده است این بازی یکی از پرطرفدارترین عناوین بوده و البته یکی از شلوغ‎ترین سرورها را نیز همواره داشته است. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که نسخه Destiny: The Taken King بسیار بهینه‎‏تر و صیقل یافته‎‎تر از نسخه های قبلی و ابتدایی Destiny است. در بین عناوین این لیست به عقیده بنده Halo 5 و Destiny از بقیه یک سروگردن بالاتر هستند و انتخاب بنده از بین این دو بازی عنوان Destiny: The Taken King است.

مهرداد خیاط- خبرنگار سایت

امسال در بخش شوتر سال پرباری را گذراندیم ولی در عین حال هیچ‌کدام از آن‌ها شاهکار نبودند. از نظر من در میان این پنج نامزد که به حق انتخاب شده‌اند Star Wars: Battlefront شایسته‌ترین و تاحدودی متفاوت‌ترین عنوان باشد. محیطی جدید و جذاب، امکان سوییچ در زوایه دید و تنوع در گیم‌پلی از جمله مواردی است که سبب برتری Star War بر سایر رقیبان می‌شود.

کیان کاظمی- خبرنگار

خب رسیدیم به یکی دیگر از بخش های سخت ماجرا، از یک طرف عناوین مطرحی مانند Halo 5: Guardians وجود دارند که بنده تجربه نکردم و از طرفی تنها عنوانی که بنده تجربه کردم، Call of Duty: Black Ops 3 است که چندان به دلم ننشست. بنابراین به ناچار همین عنوان را بهترین شوتر امسال از دیدگاه بنده، انتخاب می شود. با عرضه اولین نسخه Black Ops، استودیو Treyarch ثابت کرد که قصد ایجاد نوآوری را داشته است  (البته تا حدی که اکتیویژن اجازه بدهد) و با عرضه دومین نسخه این زیر مجموعه، این موضوع را به همگان ثابت کرد. بر خلاف دو استودیو دیگر، یعنی Infinity Ward و Sledgehammer Games، که اولی همچنان فرمول موفق سری و دومی ترکیبی تکراری از ساخته دو استودیو دیگر را تکرار می کند؛ Treyarch با ایجاد نوآوری هایی هر چند اندک، مانند خلق یک شخصیت اصلی سخنگو(!)، قابلیت شخصی سازی سلاح ها در بخش تکنفره، بخش زامبی و در نسخه جدید، قابلیت طراحی شخصیت اصلی در بخش تکنفره، امکانات نسبتا خوبی را به این فرنچایز اضافه کرد. این روال در نسخه جدید نیز تا حدی ادامه داشته و با افزودن المان های نقش آفرینی، مانند ارتقای قابلیت ها، افزودن دشمنان جدید مانند ربات ها و… این روند را ادامه داده است.

اشکان عالی خانی- خبرنگار

من موفق به تجربه Destiny: The Taken King نشده ام ولی نسخه اصلی آن را بازی کرده ام و واقعا یک بازی چند نفره فوق‌العاده بود. Star Wars Battlefront نیز هنوز عرضه نشده است تا موفق به تجربه آن شوم؛ اما در خوب بودن آن شکی ندارم. Splatoon بازی خیلی خوبی بود. گیم پلی سرگرم کننده و اعتیاد آور داشت اما در مقابل دو غول بزرگ یعنی Call of Duty: Black Ops 3 و Halo 5: Guardians حرفی برای گفتن ندارد. Black Ops 3 بخش داستانی درست و حسابی و نفس گیری ندارد و اصلا از آن راضی نبودم هر چند که مکانیک‌های استاندارد Call of Duty همچنان پایرجا بودند. در آخر من Halo 5 Guardians را انتخاب می‌کنم چون از هر نظر عالی بود. قبول دارم که داستان یک سری مشکلاتی داشت و در حد انتظار ظاهر نشد اما ترکیب آن با گیم‌پلی فوق‌العاده و متنوع باعث شد تا انتخابم این بازی باشد.

————————————————————————————-

بهترین بازی نوآورانه سال

11

هر ساله سازندگان تمام تلاش خود می کنند که یک بازی با بالاترین کیفیت را برای ما عرضه کنند ولی در پاره ای از موارد یک عنوان ساده اما نوآورانه می تواند بسیار بیشتر شما را درگیر خود کند. امسال نیز عناوین مثل Her Story و Life is Strange که معروفترین عناوین حاضر در این لیست هستند رقابت تنگاتنگی داخل تیم داشتند و بالاخره Her Story با چند رای بیشتر از نظر بچه های تیم استحقاق دریافت این جایزه را دارد اما نظرات بچه ها در مورد نامزدها چی هست:

مهرداد خیاط- خبرنگار سایت

ایده‌های خلاق و تازه همیشه موفق می‌شوند و عنوان Her Story نمونه بارز این موضوع است. به جرات می‌گویم که تاکنون چنین بازی پیچیده و در عین حال جذابی را تجربه نکرده‌ام. از ابتدای بازی تا لحظه آخر آن نوآوری در بازی موج می‌زند. یک گیم‌پلی عجیب و سرگرم کننده در کناری داستانی که باید خودتان برای ساختنش تلاش کنید با عث می شود انتخابم این بازی باشد.

سعید آقابابایی- تحریریه سایت

اگر انصافا و صرفا از لحاظ نوآوری بخواهیم به این بخش نگاه کنیم انتخاب من می‎تواند Her Story باشد ولی اگر به طور کلی یک بازی و جذابیت آن را در کنار فاکتور نوآوری بررسی کنیم انتخاب نهایی من عنوان زیبا و شگفت‎انگیز Life Is Strange ساخته‌ی DONTNOD Entertainment است. این بازی به واقع با این که در سبک ماجرایی و شبیه به عناوین Telltale طبقه بندی می‎شود ولی شبیه به هیچ عنوان دیگری از هیچ سازنده نبود و در عین حال بسیار خاص بود. نحوه روایت خاص و زیبای این عنوان که کاملا با بازی‎های سازندگان دیگر تفاوت داشت و پرداختن به یک داستان جذاب و مرموز در کنار المان‎های زیبای دیگری مانند طرز خاص نمایش داده شدن دیالوگ‎ها و انتخاب‎ها و… که حالتی جالب به بازی داده بود، همه و همه باعث می‎شوند تا Life Is Strange را به عنوان نوآورانه‎ترین بازی سال انتخاب کنم.

الوندفایقی- خبرنگار سایت

داستان، داستان و داستان! Undertale همان عنوانی است که با داستانی ساده، گاه شیرین و گاه تلخ و عجیب، شما را در خودتان غرق می‌کند و آنقدر تحت تأثیر داستان بی‌نظیر، بی‌عیب و شگفت‌انگیز آن می‌شوید که گاهی فراموش می‌کنید مشغول به انجام چه چیزی هستید! Undertale عنوانی است که با ساده‌ترین گیم‌پلی و گرافیک ممکن، فریاد می‌زند که داستان، اصل کار یک بازی است و به‌راستی نیز در انتهای بازی، این موضوع به شما ثابت می‌شود! Undertale روایتگر دختربچه نحیفی است که می‌خواهد بگوید در دنیای تاریکی‌ها، هنوز امید، خوبی و زیبایی وجود دارد و با همین سن کم خود به عناوین بزرگ نقش‌آفرینی میلیون دلاری نیز، پوزخند می‌زند! حقیقتا پس از تجربه این عنوان معنای یک بازی سبک نقش‌آفرینی را درخواهید یافت و خواهید دید که چگونه کوچک‌ترین و حاشیه‌ای‌ترین تصمیمات می‌توانند در نتیجه نهایی داستان تأثیر بگذاردند. Undertale به عقیده بنده فراتر از یک بازی است و لیاقت دریافت جوایزی بسیار بیش‌تر را نیز دارد!

مهیار درخشان

من فکر می کنم، عنوان SUNSET برای نوآورانه ترین بازی سال بهترینه! چون یک بازی ماجراجویانه با چاشنی داستان خیلی خوب است. با تم دهه ۷۰ وقتی در نقش یک انسان عادی اون هم در یک شهر با شرایط نظامی قرار بگیریم، باید خیلی جالب باشد. آدم می تواند یکبار هم که شده این شرایط رو حداقل در دنیای مجازی تجربه کند. گیم پلی خوبی هم از این بازی دیدم و واقعا بهش امیدوارم. در نهایت، آرزوی موفقیت برای این بازی و سازندگان خلاقش رو دارم .

————————————————————————————-

بهترین عملکرد

03

شاید این بخش از معدود بخش‌هایی باشد که در آن اختلافات نظر فراوانی وجود دارد و به طور مشخص نمی‌توان فردی به عنوان برنده اعلام کرد! زیرا تمام این صداگذاران کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند و نمی توان مشکل چندانی را به کار‌های آن‌ها وارد کرد ولی به طور کلی از نظر تیم گیمفا خانم Camilla Luddington و آقا Mark Hamill از بخت‌های اصلی کسب این جایزه هستند.

شاید زمانی که Square Enix اعلام کرد که در برنامه استعدادیابی که برای کشف یک صداگذار خوب برای شخصیت Lara Croft برگزار کرده یک بازیگر جوان و ۲۸ ساله انگلیسی، Camilla Luddington، را به عنوان صداگذار این نقش انتخاب نموده است هیچ کسی این را باور نمی‌کرد که Luddington تا چه حد می‌تواند Lara به واقعیت نزدیک کند. صداگذاری بی‌نظیری که او برای تک تک دقایق این بازی با آن لهجه خاص خود انجام داده بود به قدری لذت بخش و شنیدنی بود که واقعا سخت است شخصی دیگری را به جای صداگذار Lara Croft تصور نمود. حال نویت به Rise of the Tomb Raider رسیده است تا باز هم شاهد جادوی Luddington در نقش شخصیت محبوب خود باشم با تمام احترامی که برای کاندید‌های این بخش قائل هستم ولی عملا انتخاب نکردن Camilla Luddington به عنوان بهترین صداگذار سال می‌تواند یکی از فجایع این مراسم باشد. باید Rise of the Tomb Raider را تجربه کنید تا متوجه این حرف من شوید که Luddington چه عملکرد درخشان و بی‌نقصی را در نقش Lara Croft داشته است و نه‌‎تنها مانند همیشه Lara را به یک شخصیت بی‌رقیب و محبوب تبدیل کرده بلکه بهترین عملکردی که در این سال از سوی یک شخصیت شاهد بوده ایم را انجام داده است.
البته نامزد شدن Mark Hamill کمی عجیب به نظر می‌رسید او که در Batman: Arkham Knight تنها در چندین صحنه مختصر و کوتاه حضور داشت نباید در این بخش یه عنوان نامزد انتخاب می‌شد بلکه از نظر بنده Kevin Conroy به مانند همیشه با عملکرد بی‌نقصی که در نقش بتمن داشت شایستگی به مراتب بیشتری برای قرارگیری در بین نامزد‌های این بخش داشت با این حال نظر چند تن از اعضای تیم را جویا می‌شویم:
محمد سعید خزایی- تحریریه سایت

بی تردید همه شما آشنایی مختصری با ساخته ی تحسین بر انگیز استودیو فرانسوی DontNod یعنی Life Is Strange دارید. همانطور که مطلع شدید خانم Ashly Burch که در این بازی به ایفای نقش در قالب شخصیت Chloe Price پرداخته بود که نامزد بهترین عملکرد سال در بازی های رایانه ای شده است. به صورت کوتاه و مختصر باید گفت انخاب درست نیز همین می باشد! یعنی انتخاب Ashly Burch به عنوان بهترین عملکرد در سال ۲۰۱۵ میلادی. زیرا اگر شما نیز به تجربه ی LIS پرداخته باشید به خوبی بر این امر وافقید که شخصیت کلویی به مراتب از خود مکس (شخصیت اصلی بازی ) باور پذیر تر و از جهاتی دوست داشتنی‌تر نیز بود! به جرئت می توان گفت خانم Burch توانسته است آن چیزی را که تیم سازنده از وی خواسته است را به عرصه ی ظهور برساند و مهر تایید این ادعا نیز صحنه هایی می باشد که کلویی در بازی به ابراز احساسات می پردازد و شما را تحت تاثیر قرار می دهد. پس در یک جمع بندی پایانی نیز باید گفت انتخاب این فرد، انتخابی شایسته می باشد و بدون شک با بازی زیبایی که از Ashly Burch دیدیم، چنین نیز خواهد شد.

رسول نوری- مدیر انجمن

Doug Cockle به‌عنوان Geralt در The Witcher 3: Wild Hunt

توی این مدتی که مفتخرم خودم را گیمر بنامم، شخصیتای زیادی را دیده ام که عملا با دکمه ی H کیبورد یا پایه ی میز کامپیوترم هیچ فرقی ندارند؛ یعنی عملا چوب خشک یا پلاستیک. دریغ از ذره‌ای احساس یا شناخت از نقشی که در حال ایفای آن هستند. اما Doug Cockle به قدری کارش را درست انجام داد که باور کرده بودم که واقعا تمامی این اتفاقات برایش افتاده است. البته مثل بعضی از شما اسم Joker دستانم را لرزاند ولی یادم اومد که این جوکر، جوکر آرکهام سیتی نیست… حداقل برای من نبود.

الوند فایقی- خبرنگارسایت

?Miss Me…ناگهان ظاهر می‌شود، برای چند لحظه تقریبا ایست قلبی می‌کنید و فکر می‌کنید که برگشته است. اما زهی خیال باطل!

به‌راستی حضور وهمی جوکر در اکثر لحظه‌های عنوان Batman: Arkham Knight یکی از دلایل گیرایی این بازی است. Mark Hamill وظیفه خود را بسیار زیبا به‌انجام رسانده است. زمانی که در آسمان پرواز می‌کنید، هنگامی که پیچش داستان غافلگیرتان کرده است، هنگامی که می‌خواهید بی‌سر و صدا عمل کنید، حضور ناگهانی جوکر که در طول تمام بازی بتمن را همراهی می‌کند، باعث می‌شود که برای چند ثانیه دست و پای خود را گم کنید. همراه خوب یا مزاحم؟! بسته به این‌که از بازی چه فهمیده‌اید، برداشت‌های متفاوتی را از صحبت‌های وی می‌کنید و همیشه آن صدای «زیر» جوکر که با صدای «بم» بتمن در تضاد است شنیده می‌شود و این خود نکته بسیار ظریفی است که کارگردان بازی بدان توجه کرده است.

————————————————————————————-

بهترین موسیقی متن

04

موسیقی در بازی های رایانه ای همیشه یکی از بخش های مهم و کلیدی به حساب می آید و تمام نامزد های حاضر در بخش با سبک خاص موسیقی خود بدون شک بهترینند ولی اینبار نیز نظر تیم گیمفا به بازی The Witcher 3: Wild Hunt بیشتر تمایل دارد هر چند نامزد های دیگر هم طرفداران خاص خود را داشتند ولی در هر حال این عنوان بود که تواسنت از نظر اکثریت تیم شایسته دریافت جایزه بخش بهترین موسیقی متن شود و اما نظرات بروبچه های تیم را جویا می‌شویم:

امیر حسین دهنوی- خبرنگار سایت

انتخاب بسیار سخت بود! باور کنید موسیقی تمامی عناوین موجود در لیست (که البته فقط سه‌تای آن‌ها را تجربه کرده‌ام) شاهکار است. اما این حرف‌ها را کنار بگذارید٬ هیچ‌چیز بهتر از گوش کردن به موسیقی متن دلچسب Skellige نیست! یا هنگامی که مشغول مبارزه هستید٬ حقیقتا آدرنالین خون شما به سقف خود می‌رسد. من The Witcher 3: Wild Hunt را در بخش موسیقی بهترین می دانم.

کیان کاظمی- خبرنگار سایت

حداقل اگر یک مورد در پنجمین نسخه از فرنچایز Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، وفادار به گذشته باشد، قطعا آن چیز(!) موسیقی خارق العاده این عنوان خواهد بود. از همان سکانس ابتدای بازی و موسیقی بسیار زیبای “مردی که دنیا را فروخت” آقای David Bowie، بازی به شما نشان می دهد که همچنان با یک Metal Gear به تمام معنا طرف هستید (هر چند که تا ۵ ساعت آینده دیگر خبری از این حس نخواهد بود)، موسیقی‌های دیگر بازی نیز، مانند “گناهان پدر” که توسط خانم Donna Burke اجرا شده‌اند، لحظات به یادماندنی را در بازی به ارمغان می آوردند که به دلیل اسپویل داستان بیشتر جلو نمی‌روم.
در کل تک تک موسیقی های بازی به یادماندنی بوده و بدون شک با ارزشترین Sound Trackهای امسال، متعلق به Metal Gear Solid V: The Phantom Pain است.

میثم علی حسنی- تحریریه سایت

تا به حال هیچ وقت برای من این اتفاق رخ نداده بود که آهنگ های یک بازی اینگونه من را به فکر فرو برند. در عنوان Ori and the Blind Forest بعضی مواقع تمام طراحی هنری تحت تاثیر موسیقی های فوق العاده بازی قرار می گیرد. واقعا ترکیب محیط های زیبا و آهنگ های این عنوان باعث می شود بازی مانند سفری در یک جاده سرسبز و چشم نواز باشد و حتی در پاره ای از مواقع شما را محو در افکاری خارق العاده کند. با تمام احترامی که برای نامزد های این بخش قائلم از ته دل دوست دارم که جایزه این بخش به بازی Ori and the Blind Forest برسد.
مهیار درخشان

بدون شک، موسیقی متنی که Halo 5: Guardians داشت را در دیگر بازی های این نسل کمتر دیده ایم. موسیقی های مختلف با تم های مختلف… حماسی، هیجانی، احساسی و… همه حس های مختلفی داشتند که خیلی عالی جو مراحل را به بازی‌باز انتقال می دادند و باعث می شد که لذت بازی‌باز از گیم‌پلی و داستان این عنوان، چند برابر بشود. به شخصه، بازی Halo 5: Guardians رو لایق ترین گزینه برای موسیقی متن برتر سال می دانم چون تا به حال، کمتر عنوانی بوده که بتواند با موسیقی متن فوق‌العادش چنین حسی رو به من منتقل کند.

————————————————————————————-

بهترین کارگردانی هنری

05

اینبار عنوان The Witcher 3: Wild Hunt حتی یک طرفدار هم در بین اعضای تیم ندارد! البته دور از انتظار هم نبود که نظر بیشتر آنها روی عنوان Ori and the Blind Forest باشد چرا که در کنار موسیقی، طراحی و کارگردانی هنری این عنوان بی نظیر عمل کرده بود و به احتمال بسیار زیاد برنده این بخش در مراسم نیز خواهد شد اما طبق معمول سلایق مختلفی وجود دارد:

سعید آقابابایی- تحریریه سایت

اتمسفر مخوف و طراحی هنری زیبایی که امسال در عنوان Bloodborne دیدم را در هیچ بازی دیگری تا به حال ندیده بودم و با وجود شاهکارهایی که در لیست کاندیداهای این بخش وجود دارند ولی کار سختی برای انتخاب ندارم و می‎توانم به راحتی Bloodborne را به عنوان برترین بازی سال از لحاظ کارگردانی و طراحی هنری انتخاب کنم. به واقع استاد میازاکی در طراحی هنری این بازی سنگ تمام گذاشت و اندوه، ترس، وحشت و تنهایی محیط بازی با بازی‎باز حرف می‎زند و انتظار رویارویی با همه چیز رو باید داشته باشید. کلمه فوق‎العاده و بی‎نظیر می‎تواند طراحی و کارگردانی هنری بازی Bloodborne را توصیف کند و این عنوان در این زمینه به مانند سایر زمینه‎‏ها کاملا بدون نقص عمل کرده است.

مهرداد خیاط- خبرنگار سایت
برای این که بهتر برنده این بخش را درک کنیم باید به جزئیات بازی‌ها توجه کنیم تا به دقت و ظرافت عمل کارگردان پی ببریم و از نظر من Batman: Arkham Knight در این زمینه بی‌نظیر عمل کرده است. داستان هیجان انگیز و پایان تاثیرگذار آن در کنار طراحی هنری عالی بازی، تجربه یک عنوان ابرقهرمانی بی‌بدیل تنها بخشی از ویژگی‌های مثبت در کارگردانی Batman: Arkham Knight می‌باشد.

الوند فایقی- خبرنگار سایت

حقیقتا تصمیم‌گیری برای این بخش از رقابت بازی‌های امسال برای بنده از همه بخش‌های دیگر دشوارتر بوده است. همه بازی‌ها با طرز استادانه‌ای کارگردانی شده‌اند و از زمینه‌های هنری بسیار خوبی برای انتخاب برخوردارند؛ اما هر چه تلاش کردم تا زیبایی‌های سایر عناوین را نیز درنظر بگیرم، طراحی‌های هنری سکانس‌های عرفانی (!) Ori and the Blind Forest مرا در دیدن حقیقت‌ها نابینا کرده بود (اگرچه Ori and the Blind Forest خود حقیقت است!) باور کنید چندین بار در طول بازی به گریه کردن افتادم و چه حس‌های لطیفی که در این باز نهفته است! طراحی و کارگردانی‌ هنری بازی هرچند ساده و بی‌آلایش است اما سرشار از معانی احساسی است و تا آن را بازی نکنید متوجه من نخواهید شد! تمام آن رنگ‌های بی‌نظیر بازی هر کدام بازتاب‌دهنده نکته‌ای ظریف هستند و صرفا جهت رنگ و لعاب دادن به محیط‌ها نیستند.

————————————————————————————-

بهترین روایت داستان

06

از نظر بسیاری از افراد از جمله شخص بنده داستان مهم‌ترین رکن یک بازی است خوشبختانه سال ۲۰۱۵ سالی بود که عناوین بسیار قدرتمندی عرضه شدند که بسیاری از آنان نیز دارای روایتی بسیار مستحکم داستانی بودند. از عملکرد دور از انتظار Her Story و Tales From The Borderlands تا شوک بی‌نظیری که Life Is Strange به جامعه بازی‌بازان وارد کرد. همه ما مطمئن بودیم که عنوان The Witcher 3: Wild Hunt عملکرد فوق‌العاده‌ایی را در زمینه روایت داستان خواهد داشت پس نامزد شدن این عنوان در این بخش دور از انتظار نبود ولی این موضوع چندان در مورد Until Dawn حاکم نبود درست است که این عنوان با سیستم اثرپروانه‌ای خود حسابی توانست خود را در دل همگان جا کند ولی وقتی که به روایت داستان نگاهی بندازیم چیزی جز کلیشه محض که سال‌هاست نمونه آن را در آثار سینمایی دیده‌ایم نخواهیم یافت. به‌خصوص زمانی که متوجه می‌شویم که Until Dawn در زمینه پرداخت به شخصیت‌های داستان هیچ کاری را انجام نمی‌دهد و به خصوص در نیمه دوم بازی به بعد داستان از روایت منطقی خود خارج شده و به قول خودمان به جاده خاکی می‌زند.

از نظر بنده برنده این بخش نه گرالت و ماجراجویی‌های هیولاکشی اوست نه داستان‌های سرزمین میانه و نجات هشت جوان احمق از یک کلبه زمستانی. برنده این بخش Life Is Strange و روایت داستان احساسی و در عین حال کم نقص بین کلویی و سم است. در Life Is Strange آن‌قدر به شخصیت‌ها پرداخته می‌شود که احساس نمی‌کنید هیچ فردی در داستان بی دلیل به وسط صفحه پرتاپ شده باشد تا فقط مدت زمان روایت داستان را افزایش دهند داستانی که در عین حال بسیار نو و تازه به نظر می‌رسید. ترکیب زندگی و داستان نوجوانان در کالج معجون زیبایی را به وجود آورده بود که بعید می‌دانم کسی به انجام این بازی بپردازد و از آن بد بگوید. مورد بعدی به روایت میخ کوب کننده داستان برمی‌گردد داستانی که به خصوص در سه قسمت آخر خود نه‌تنها بازی‌باز را دیوانه می‌کند بلکه کاملا تک تک سوال‌هایتان جواب می‌دهد. خب بیش از این در خصوص داستان صحبت نمی‌کنم و به تمامی دوستان پیشنهاد می‌کنم به انجام این بازی بپردازند. از نظر اکثر اعضای تیم یکی از دو عنوان The Witcher 3: Wild Hunt و Life Is Strange بخت پیشتری برای برنده شدن جایزه این بخش را دارند. نظرچهار تن از اعضای تیم را برایتان آمده کرده ایم:
الوند فایقی- خبرنگار سایت

همان‌گونه که از نام این بخش پیدا است، بازی‌های ذاستان‌محور باید در اولویت قرار گیرند. مجموعه اپیزودیک خوش‌ساخت Life Is Strange یکی از بهترین بازی‌هایی است که تاکنون بدان پرداخته‌ام. اگر از محتوای بصری و سمعی بازی صرف‌نظر کنید و بازی را همانند یک کتاب، ورق به ورق پیش ببرید، درخواهید یافت که با یکی از غنی‌ترین و بهترین رمان‌هایی که تاکنون منتشر شده است طرف هستیم. Life Is Strange، این اثر هنری به‌غایت زیبای DontNod بدون شک کار خود را در جایگاه یک اثر داستانی به بهترین شیوه ممکن به پایان رساند. روایت‌های چند نوجوان خام که با طراحی‌های کم‌نظیر محیط‌ها، گاهی احساس زنده بودن را القا می‌کند، مجبورتان می‌کند که خود را به روند داستانی بازی بسپارید و جدا از هر پیش‌آمدی به جلو حرکت کنید و عمق زیبایی بازی خود را در آن‌جا نمایان می‌سازد که برخلاف تمام پیش‌بینی‌های شما در مسیر پیشبرد بازی، به‌ناگاه همه چیز حال و هوایی عجیب و ناآشنا به خود می‌گیرد و این‌بار باید به‌جای شناور شدن با روند داستان، تلاش کنید که از سردرگمی خود را نجات دهید و با داستان مقابله کنید!
جدا از داستان، صداگذاری و موسیقی متن بازی نیز ماهرانه تنظیم شده است و در کنار یک گیم‌پلی متوازن، Life Is Strange شما را در ماجراهای خود غرق خواهد کرد.

سعید آقابابایی- تحریریه سایت

با احترام خیلی زیاد به Until Dawn و Life Is Strange که هر دو را بازی کردم و در زمینه روایت داستان عالی بودن، انتخاب من در زمینه روایت داستان شاهکاری به نام The Witcher 3: Wild Hunt هست که به عقیده بنده داستانی بزرگ‎تر از دو عنوان ذکر شده را برای ما روایت کرد و آن هم به شکلی بدون نقص. به این کلمه دقت کنید، بدون نقص به معنای واقعی. این فقط یه حرف ساده نیست و روایت کردن داستانی به گستردگی ویچر۳ آن هم بدون نقص واقعا کار دشواری است و هر سازنده ای از پس آن برنمی آید. داستان ویچر ۳ تنها یک شاخه نیست و با انتخاب‎های خیلی خیلی متعدد شما روندش تغییر می‎کند و مسئله این‎جاست که در تمام انتخاب‎ها و سرانجامی که شکل می‎گیرد باز هم شاهد یک شاهکار هستیم. در واقع این بازی یک داستان شاهکار ندارد بلکه چندین داستان بی‎نظیر است که در قالب یک بدنه کلی جمع شده و شکل گرفته‎اند. در سال ۲۰۱۵ داستان و روایتی زیباتر از داستان پایانی گرگ سفید و همراه شدن با او در ماجراهای مختلف وجود نداشت و نوابغ CD Projekt Red موفق شدن داستانی را به ما تحویل بدهند که تا سال‎ها و تا پایان عمر گیمری خود از آن به نیکی یاد کنیم و در خاطرمان بماند. داستانی به وسعت دنیای ویچر و شخصیت‎هایی به عمق و عظمت گرالت دوست‎داشتنی یا همان گرگ سفید.

میثم علی حسنی- تحریریه سایت

یک داستان خوب باید تمام مشخصه های مورد انتظار شما را بر آورده کند. تمام نامزد های این بخش در عین شایستگی نتوانسند به اندازه Tales From The Borderlands برای من راضی کننده باشند. انسجام داستانی عالی، انتخاب و پیچش های داستانی قابل قبول و انتخاب های بسیار مهم که نقش اساسی در پایان بندی بازی داشت به جرات این عنوان را شایسته دریافت این جایزه می کند. تمام نامزد های این بخش در بطن داستانی خود ایرادتی را نشان دادند در حالی که TFTB ماننده یک غذای با چاشنی اندازه و معقول و بسیار کم عیب بیشتر به مزاج طرفداران بازی های داستان محور خوش خواهد آمد.

————————————————————————————-

بهترین بازی کنسول‌های دستی و تلفن‌های هوشمند

07

امروزه دیگر دسترسی به بازی های رایانه ای در هر مکان و زمانی میسر شده است و شما می توانید حتی دیگر با ساعت مچی خود نیز به انجام بازی های هر چند ساده بپردازید، چه برسد به اینکه گوشی های هوشمندی که در دسترس شما هستند حتی گرافیک هایی بالاتر از کنسول PS2 فقید برایتان رقم می زند. اعضای تیم گیمفا نیز در ساعتی که وقت اضافه داشته باشند کمی هم خودشان با گوشی های هوشمند یا کنسول دستی شخصیشان گرم می کنند. با اینکه عنوان Fallout 4 عرضه شده است اما هنوز هم اعضای تیم دست از سر نسخه مخصوص سیستم عامل های گوشی های هوشمند بر نمی دارند و یک صدا این بازی را بهترین عنوان عرضه شده برای این بخش می دانند اما همچنان تجارب اعضای تیم نشان می دهد که عناوین دیگر نیز حریف خوبی برای این دست پخت جدید شرکت Bethesda خواهند بود:
اشکان عالی خانی- خبرنگار سایت

با اینکه بازی‌های Fallout Shelter و Lara Croft GO ر روی گوشی بازی کردم ولی من اصلا نمیتونم با بازی‌های گوشی و اسمارت فون رابطه برقرار کنم و فقط کنسول دستی بازی می کنم. انتخاب من Monster Hunter 4: Ultimate هست. این بازی را بازی نکردم ولی طبق نسخه‌های قبلی و نمایش‌هایی که از این نسخه دیدم مطمئنم که هیچ بازی کنسول دستی بر روی دست آن نیامده است. فروش بسیار بالا نسخه های قبلی و متای بالاتر نسبت به دیگر نامزد در انتخاب من دخیل بودند.

مهرداد خیاط- خبرنگار سایت

از نظر من بهترین عنوان برای حضور در این بخش و کسب جایزه، بازی Strata بود که با ایده نوآورانه خود بسیار لذت‌بخش و چالش برانگیز بود. در میان این پنج گزینه عناوین Fallout Shelter و Lara Croft GO از نظر من مدعیان اصلی هستند. چیزی که باعث می‌شود من Lara Croft GO را به Fallout Shelter ترجیح دهم این است که شما از بازی کردن Lara Croft GO خسته نمی‌شوید و بازی به نوعی شما را تا آخرین مرحله جذب می‌کند. در مقابل عنوان Fallout Shelter پس از مدتی تکراری و تا حدودی مثل طی کردن یک چرخه بی‌انتها می‌شود

سعید آقابابایی- تحریریه سایت

انتخاب اول من در حوزه بازی های کنسول‌های دستی و تلفن‌های هوشمند عنوان Fallout Shelter است که به عقیده بنده این بازی حس فرنچایز بزرگ و عظیمی مثل Fallout را به پلتفرم‎های همراه آورد و به بهترین شکل نیز این کار را انجام داد و توانست همان عظمتی را که از یک بازی با نام فال‎آوت روی کنسول‎ها و پی‎سی انتظار داریم بر روی پلتفرم‎های همراه به ما هدیه بدهد و ما رو غرق در دنیای جذاب این سری کند. البته با سبکی خاص، جدید و مختص بازی‎های کنسول‌های دستی و تلفن‌های هوشمند. به نوعی می‎شود گفت این بازی کوچک از آن دست بازی‎هایی هست که تنها کافیه شروعش کنید و بعد از آن دیگر دل کندن غیرممکن می‎شود. در این زمینه من هیچ شکی در انتخاب اولم ندارم و به راحتی Fallout Shelter را به عنوان بهترین بازی کنسول‌های دستی و تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵ انتخاب می کنم و به نظرم جای عنوان دیگه‎ای توی این لیست کاندیداها خالی نیست.

————————————————————————————-

بهترین بازی مستقل سال

08

در این گیر و دار عرضه عناوین AAA و پرسر و صدا که به معنای واقعی خلاقیتی در آن‌ها نمی بینیم و تنها عرضه می شوند که جیب ناشر خود را پر کنند این بازی‌های مستقل هستند که اثبات می‌کنند هنوز هم خلاقیت در این صنعت موج می‌زند. مقدمه چینی بست است به انتخاب خودم می‌پردازم واقعا نمی‌دانم ایده Undertale چگونه به ذهن Toby Fox رسیده است ولی او آن‌قدر ایده خود را زیبا پرورانده است که نتیچه نهایی ابرشاهکاری به نام Undertale شده است که حتی از دید بسیاری از منابع سورپرایز نسل هشتم لقب می‌گیرد. روایت داستانی فوق العاده و در عین حال بسیار پیچیده همراه با المان‌های خاص گیم پلی و تاثیر ان‌ها بر روند داستان شخصیت‌های بسیار عالی که آن‌ها را فراموش نخواهید کرد و از طرفی دیگر موسیقی فوق العاده بازی همه دست به دست هم داده اند تا شخصا Undertale را بهترین بازی مستقل سال انتخاب کنم از نظر اعضای تیم عنوان Her Story شانس بیشتری را در کسب این جایزه دارد نظر برخی از ان‌ها برایتان گرد آوری کرده ایم:

امیر حسین دهنوی- خبرنگار سایت
انتخاب بین دو عنوان Undertale و Ori and the Blind Forest بسیار سخت بود و به‌نظر من٬ هر دو ارزش بودن در رتبه نخست را دارند. از آنجایی که باید یکی را انتخاب می‌کردم٬ عنوان Ori and the Blind Forest را بهترین بازی مستقل سال از نظر خودم انتخاب می کنم زیرا طراحی هنری و موسیقی آن٬ از نظر من٬ بهتر از دیگر عناوین موجود در لیست بود.

کیان کاظمی- خبرنگار سایت

اول از همه باید اعتراف کنم هیکدام از عناوین موجود در فهرست را به دلیل کمبود وقت تجربه نکرده ام! ولی با توجه به مقالات و نقدهایی که راجع به بعضی از این عناوین مطالعه کردم؛ انتخاب من Her Story خواهد بود. عنوانی که ابتدا به طور کاملا اتفاقی در استیم به آن برخوردم و با وجود اینکه چندماهی به خودم قول داده ام که آن را تجربه کنم، همچنان این قول را به تاخیر می اندازم. ایده مشاهده ویدئوهای بازجویی یک زن و حل معمای یک قتل به اندازه کافی خلاقانه بود، کافی است ویژگیهایی مثل دقت و جزئیات فراوان به پوشش و نوع کامپیوترهای دهه نود گرفته تا المانهای جالب سبک ماجرایی را اضافه کنیم تا Her Story به بهترین بازی مستقل امسال بدل شود.

اشکان عالی خانی- خبرنگار سایت

من Axiom Verge و Undertale رو بازی نکردم و نظرم را نسبت به بقیه می گویم. Her Story به نظرم خیلی خشک بود. قبول دارم که داستان و روایت اون فوق‌العاده بود ولی جذابیت‌های خاصی نداشت. Ori and the Blind Forest یک  ابرشاهکار بود و از هر نظر فوق‌العاده بود. داستان جذاب. سکوبازی‌ها و چالش‌های فوق‌العاده و گرافیک هنری که همه را مجذوب می‌کرد. اما من در آخر Rocket League را انتخاب می‌کنم چون هم یک پدیده باور نکردنی بود و هم اینکه وقتی که با دوستانتان به‌انجام راکت لیگ به صورت آنلاین بپردازید اصلا نمی‌خواهید از پای آن بلند شوید. یعنی سرگرم کنندگی این بازی فوق‌العاده بود. پشتیبانی عالی بعد از عرضه بازی هم از موارد انتخاب من هست.

————————————————————————————-

بهترین توسعه‌دهنده سال

09

همه عناوینی که بخواهند شاخ و شانه‌ای برای رقبا خود بکشد نیاز به یک توسعه دهنده خلاق و در عین حال قدرتمند در پس زمینه خود دارند. استودیویی که بداند کاربران از بازی‌ آن‌ها چه می‌خواهند و موارد خواسته شده را به بهترین شکل ممکن در اثر خود پیاده کنند. از نظر بنده تک تک استودیوهای ذکر شده در این بخش شایستگی برنده شدن این عنوان را دارند از CD Projekt Red که به معنای واقعی از فرش به عرش اعلا رسید. Kojima Productions که شاید در آخرین اثر خود در سری متال گیر نتوانست طرفداران سینه چاک این سری را راضی کند ولی به پاس قدردانی از ۲۵ سالی که این استودیو بهترین عناوین زندگیمان را برایمان رقم زده است پس حضور این استودیو نیز در این بخش کاملا صحیح است. همه ما از عملکرد سه استودیو Bethesda Game Studios ،FromSoftware و Nintendo مطمئن هستیم پس صحبت کردن در خصوص این سه استودیو تنها گزافه گویی است شاید این بخش از معدود بخش‌هایی باشد که حداقل داوران در انتخاب صحیح نامزد‌های آن به خوبی عمل کرده‌اند بابت همین موضوع این بخش چندان حرفی برای گفتن نمی‌گذارد. از نظر تیم گیمفا استودیو CD Projekt Red شایسته برنده شدن در این بخش است از آن ‌جایی که با بخش مهمی طرف هستیم سعی کرده‌ام تا نظر اکثر اعضا تیم را به این بخش راه دهم نظر اعضا را مشاهده می کنیم:

الوند فایقی- خبرنگار سایت

تصمیم‌گیری برای پیروز این بخش، اندکی دشوار است. متأسفانه به‌غیر از Nintendo که برند انحصاری است (و همچنین FromSoftware نیز که عنوان خود را منحصرا در اختیار سونی قرار داد) سایر استودیوهای Third Party در پورت بازی‌های خود بر روی پلتفرم‌های مقصد، عملکرد چندان قابل‌قبولی را به‌نمایش نگذاشته‌اند. اگر ملاک انتخاب خود در این بخش را به نتیجه قسمت بهترین بازی سال محدود کنیم، بدون شک CD Projekt Red پیروز قاطع میدان است؛ اما از دیدگاه من، باید فاکتورهای دیگری مانند عرضه بهینه بازی‌های خود بر روی پلتفرم‌های مقصد و پشتیبانی مناسب را نیز، در انتخاب خود بگنجانیم. بنابراین باید دایره انتخاب‌ها را محدود به Bethesda Game Studios ،CD Projekt Red و Kojima Productions کنیم که با توجه به پشتیبانی بسیار خوبی که از The Witcher 3: Wild Hunt با عرضه مرتب بسته‌های به‌روزرسانی و بهینه‌سازی کارآمد به‌منظور رفع مشکلات فنی بازی شد و همچنین فراهم آوردن بسته‌های الحاقی و گسترش‌دهنده‌های متنوع به‌صورت رایگان برای بازی‌بازان در بازه‌های زمانی پی‌درپی، باید دست CD Projekt Red را به‌عنوان برنده رقابت بالا برد! البته این را هم نباید از یاد ببریم که بسته الحاقی موفق Heart of Stones خود حکم یک بازی کامل را دارد. این انتخاب بنده بود و تصمیمی که در انتها گرفتم دال‌بر کم‌کاری سایر توسعه‌دهنده‌ها نیست و از بزرگی آن‌ها به هیچ‌وجه نمی‌کاهد؛ چراکه آخرین دست‌پروردهای آنان نیز، امسال را به یکی از خاطره‌انگیزترین سال‌ها برای گیمرها تبدیل کرد.

سعید آقابابایی- تحریریه سایت

با وجود این که وقتی یک بازی را به عنوان بازی سال انتخاب می‎کنیم می‎توانید سازنده آن را هم به عنوان سازنده سال انتخاب کنید ولی با این حال من CD Projekt Red را انتخاب نمی‎کنم و FromSoftware رو به عنوان سازنده سال برنده می دانم. دلیل من داشتن ۳ پروژه عالی و بزرگ در این سال هستش که هر ۳ هم به نحو احسن شاهکاری شدند و خواهند شد (نسخه سوم دارک سولز). این سازنده در اوایل امسال نسخه نسل هشتمی دارک سولز ۲ رو برای PS4 و Xbox one منتشر کرد که به شایستگی بازی را ارتقا داده بودند و عنوان بی‎نظیری به‌مانند نسخه نسل هفتم رو ارائه دادند. سپس یک شاهکار بی نظیر دیگر به اسم Bloodborne را انحصارا برای PS4 منتشر کردند که اتفاقا در همین لیست کاندیداهای برترین بازی سال حضور دارد و پس از آن هم نسخه سوم دارک سولز را در دستور کار قرار دادند که با توجه به اطلاعاتی که از بازی داریم یه پایان شاهکار بر این ۳ گانه خواهد بود و یکی از مورد انتظار‎ترین عناوین سال آینده است. به همین دلیل انتخاب بنده در این قسمت کمپانی FromSoftware است که به بهترین شکل ممکن سال ۲۰۱۵ را به پایان می رساند. البته با تقدیر از CD Projekt Red با عنوانی بی‎نظیری به نام The Witcher 3: Wild Hunt.

میثم علی حسنی- تحریریه سایت

صادقانه یک سوال از شما دارم یک شرکت باید چه کاری انجام دهد تا بهترین شود. یکی از بهترین عناوین سال را منتشر کند؟ یکی از بهترین کنفرانس های بازی های رایانه ای را برگزار کند؟ در آن کنفرانس بهترین عناوین مورد انتظار چندین و چند ساله طرفداران را به نمایش بگذارد؟ دیگر اگر شرکتی این همه کار برای طرفداران خود انجام دهد بهترین نشود واقعا جای سوال برای من دارد. بدون شک Bethesda Game Studios لایق دریافت این جایزه است و هر رقیب دیگری که در کنارش باشد امسال باید قید جایزه را بزند.

مهرداد خیاط- خبرنگار سایت
واقعا کسب این عنوان شایسته هیدئو کوجیما و همکارانش است. یک عنوان بی نقص، بدون کوچکترین مشکل فنی و از همه مهم‌تر بدون حتی یک روز تاخیر در زمان انتشار. همه این‌ها در کنار ارائه یک بازی عالی باعث می‌شود تا Kojima Productions برتر از رقبای خود باشد.

رسول نوری- مدیر انجمن

MGS: The Phantom Pain یکی از کامل ترین عناوینی بود که دیدم. هیچ شکی ندارم که توسعه و انتشار این عنوان آن هم برای ۵ پلتفرم اصلا کار راحتی نیست. فقط کافی است به عناوینی که اخیرا برای بیش از ۳ پلتفرم عرضه شدند نیم نگاهی بندازید. همه ی این موارد به کنار، اختلافاتی که بین کوجیما و کـونامی برای توسعه ی این عنوان پیش آمد به کنار. به احتمال زیاد توسعه این عنوان به اندازه‌ای سخت، مشکل و به قدری مانع سر راه تیم توسعه دهنده بوده که بین این شرکای قدیمی اختلاف پیش آمده و از هم جدا شده اند. به هر حال نسخه پنجم یکی از بهترین فرنچایزهای دنیای گیم عرضه شد و یک موفقیت کامل برای کوجیمای افسانه‌ای و شرکت کونامی به ارمغان آورد. این جایزه می‌تواند یک قدردانی و قوت قلب برای همه‌ی افرادی باشد که در خلق این شاهکار نقش داشته اند.

امیر حسین صحرایی- خبرنگار سایت

به نظرم جای D.I.C.E در لیست خالی است. همین که توانست Star Wars Battlefront را با وجود محبوبیت بسیار زیاد سری فیلم‌های Star Wars در حد قابل قبولی ارائه بدهد. حداقل با توجه به نسخه آزمایشی؛ با وجود این‌که گفته شده که هیچ ارتباط داستانی بین فیلم‌ها و بازی‌ها نیست؛ اما اسم Star Wars خودش برای بالا رفت انتظارها کافیه! همین موضوع دلیل من برای حضور این استودیو توی لیست هست؛ اما به نظرم برنده امسال CD Projekt Red هست. چون موفق شد تا The Witcher 3: Wild Hunt رو از سد The Witcher 2: Assassins of Kings رد کند؛ The Witcher 3: Wild Hunt به حدی خوب ظاهر شد که تونست نه تنها در حد The Witcher 2: Assassins of Kings باشد؛ حتی به‌مراتب بهتر از آن عنوان باشد.

اشکان عالی خانی- خبرنگار سایت

بتسدا هر وقت عنوانی منتشر کرده است بازی‌هایی بزرگ و با عظمت بودند و همیشه همه رو میخکوب می کند. قطعا Fallout 4 هم همینطوره است. From Software هم استودیوی ماهر و کارکشته است. کوجیما پروداکشنز هم مثل همیشه همه‌چیز را منفجر کرد. مخفی کاری نابی که دارد را هیچ استودیویی نمی تواند بسازد. داستان‌ پیچیده و درگیر کننده فانتوم پین هم خیلی خوب از کار درآمده بود. نینتندو هم که با خلاقیت‌ها و اون درجه سرسام آور سرگرم کنندگی‌های بازی‌هایش باعث می شود توی این لیست باشد. اما من در آخر CD Projekt Red رو انتخاب می کنم چون هم بیشترین کار و زحمت رو انجام داد و هم پیشرفتی که نسبت به قبل داشته، غیر قابل توصیف بود. مسلما ساخت یک نقش‌آفرینی با این وسعت و جزئیات و این داستان شاهکار، کار هر استودیویی نیست.

کیان کاظمی- خبرنگار سایت

با وجود اینکه امسال استودیوها و توسعه دهنده های کله گنده ای(!)، مثل Bethesda Game Studios و Kojima Productions خدا بیامرز در این لیست وجود دارند؛ انتخاب من استودیو نیست به جز CD Projekt Red!
این استودیو خلاق که به نسبت دیگر رقبایش، تازه تاسیس به نظر میآید، در ابتدا کارش چیزی نبود به جز شغل فقید بازی فروشی! جالبه که سرمایه اولیه این استودیو مبلغ ۲۰۰۰ دلار بود و اوایل کارشان، مثل بیشتر فروشنده های عزیز کشور ما، بازی های غیرقانونی می‌فروختند! اولین ساخته این استودیو هم به ۸ سال پیش و اولین نسخه از فرنچایز محبوب استودیو، یعنی The Witcher، بر می‌گردد. فکر کنم همین چند جمله بالا کافی باشه تا متوجه بشوید که این استودیو که در چند سال پیش، عناوین استودیوهای بزرگی مثل Bethesda را به صورت غیرقانونی، می فروخت، امسال عنوانی را به بازار منتشر کرد که یکی از اصلی ترین رقبای عناوین همین استودیو ها که قدمتشان به ۳۰ سال می رسد، است. بنابراین انتخاب من بدون شک، استودیو خلاق CD Projekt Red است که در کشوری با امکانات نسبتا محدود، موفق به ساخت عنوانی به عظمت Witcher 3 شده است.

————————————————————————————-

بهترین بازی سال

10

درست است که بعضی از عناوین ریشه دار و با سابقه به مانند فال اوت نتوانستند نمراتی که از آن‌ها انتظار می‌رفت را کسب کنند ولی با این حال چیزی از ارزش این عناوین کم نمی‌شود .زمانی که لیست نامزد‌های این بخش اعلام شد مطمئنا بزرگترین چیزی که به مانند پتک بر سر بنده فرود آمد حضور نداشتن عنوان Rise of the Tomb Raider در این بخش بود. عنوانی که از هر لحاظ شاخصه تبدیل شدن به یک شاهکار را در بطن خود دارد از گیم پلی فوق العاده تا نحوه روایت داستان به قدری زیبا و خارق العاده در این عنوان کار شده است که تنها حسرت این موضوع را می‌خورید چطور داوران این بخش عنوانی به مانند Super Mario Maker را به این بخش راه داده اند ولی حتی ذره ای اهمیت هم به Rise of the Tomb Raider نداده اند . ROTR به معنای واقعی بهترین تجربه شخص بنده که از طرفداران بی چون چرا و همیشگی این سری نیز هستم را فراهم آورد .خب از حضور نداشتن این عنوان در این لیست که بگذریم و نگاهی هم به کاندیدها بیاندازیم از نظر بنده عنوان Fallout 4 الحق مستلزم دریافت جایزه بهترین بازی سال است هر چند که در نحوه روایت داستان آن‌چنان غنی نیست ولی زمانی که به گیم پلی و جهان عظیم بازی بنگرید و ذره ای خود را در آن غرق کنید دیگر داستان ان‌چنان که فکرش را می‌کنید به چشمتان نمی‌آید. گرافیک بازی با این که نسل هشتمی نبود و مشکلات بدی را نیز بر روی کنسول های نسل هشتمی داشت با این حال زمانی که به عظمت دنیای بازی نگاهی بیندازید و بدانید که تقریبا می توانید به هر نقطه از این نقشه که دلتان می‌خواهد بروید آن لحظه است که همین گرافیک به ظاهر نسل هشتمی کاملا برای شما استاندارد و قابل هضم خواهد شد دیگر بیش از این در خصوص این عنوان صحبتی را به عمل نمی آورم فقط این را بدانید که فال اوت بازی است که ارزش پولی را که بابت خرید آن داده اید را دارد و این موضوع را به بهترین شکل ممکن به شما اثبات می کند. از آن‌جایی که این بخش مهمترین بخش در بین سایرین است تمام سعی خود را کردم تا نظرات گسترده تک تک افراد تیم را در آن راه دهم از نظر تیم گیمفا یکی از دو عنوان The Witcher 3: Wild Hunt و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain شایستگی برنده شدن در این بخش را دارند در ادامه به پای نظرات تیم گیمفا می‌نشینیم:

مهرداد خیاط- خبرنگار سایت 

پیش از هر چیز باید بگویم، بهترین عنوانی که در طول سال ۲۰۱۵ میلادی تجربه کردم، بازی Batman: Arkham Knight بود که اگر فقط به خاطر مشکلات گرافیکی کنار گذاشته شود واقعا ظلم بزرگی است. عدم حضور این بازی در میان پنج نامزد برتر واقعا برایم غیرقابل درک است. در مورد عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain باید بگویم که کوجیما توانست پایانی خوش برای سال‌ها تلاش خود به وجود آورد. البته جدا از اینکه داستان بازی ناقص بوده است یا نه. البته اشکالاتی هم همچون محیط تکراری گاهی سبب خستگی می‌شد ولی در کل با تحسین عنوان The Witcher 3: Wild Hunt باید بگویم Kojima Productions کار خود را به بهترین وجه انجام داد. البته در این میان عنوانی مانند Super Mario Maker بسیار تعجب‌آور است. در حالی که به جای آن عناوین قدرتمندی همچون Star Wars: Battlefront، Rise Of The Tomb Raider یا حتی Halo 5: Guardians می‌توانستند قرار گیرند. به شخصه حضور Bloodborne را هم در میان پنج نامزد برتر نادرست می‌دانم.

سعید آقابابایی- تحریریه سایت 

با این که اگه بخواهم دروغ نگویم ته دلم تقریبا دوست دارم Bloodborne بازی سال بشود ولی الحق و الانصاف هیچ بازی دیگری در این لیست و نه عناوینی که در آن نیامده‌اند به‌مانند Rise of Tomb Raider که می توانست قرار داشته باشد یارای رقابت رو با The Witcher 3: Wild Hunt ندارند و در حد و اندازه های آن نتوانستند عمل کنند. واقعا نمی‎دانم در مورد این شاهکار بی‎رقیب چه باید گفت. واقعا در هیچ قسمت بازی هیچ کوتاهی دیده نمی‎شود و تاییدش هم این که این بازی تقریبا در همه زمینه ها نامزد شده است و به حق همگی آنها را کسب کرده است. خلاصه این که The Witcher 3: Wild Hunt بدون سرو صدای خیلی زیاد مثل Fallout منتشر شد و نه گفت می‎خواهم شاهکار باشم و و یا بزرگترین بازی تاریخ بشوم ولی یه شاهکار بی‎نظیر شد که یکی از بزرگ‎ترین نقش‎آفرینی های تاریخ رو برایمان به ارمغان آورد و حتی بسته الحاقیش از بسیاری از عناوین برتر و کامل‎تر است. این بازی به عقیده من به حق لیاقت برنده شدن را دارد و اگر هم نشد بازی سال برای بنده بی‎شک The Witcher 3: Wild Hunt هست.
توی این لیست می توانست که ماریو نباشد ولی از اونجایی که به احتمال خیلی زیاد هر ۳ شرکت صاحب کنسول از جمله نینتندو به برگزاری این مراسم کمک می‎کنند برگزارکنندگان هم یکی از عناوین خوب این شرکت را بین کاندیداها قرار می‎دهند تا جبران مافاتی کرده باشند. البته نه این که ماریو بازی بدی باشد ولی به عقیده من در سطح بقیه نیست و البته Rise Of The Tomb Raider نیز کاملا شایستگی حضور  در این لیست را دارد.

الوند فایقی- خبرنگار سایت

از بین نامزدهای بهترین بازی سال، متأسفانه تاکنون فقط موفق به تجربه عنوان Super Mario Maker نشده‌ام؛ اما کم و بیش با این بازی آشنایی دارم. The Witcher 3: Wild Hunt نه تنها از نظر بنده لیاقت انتخاب به‌عنوان بازی سال را دارد، بلکه باید بهترین عنوان نقش‌آفرینی تاریخ بازی‌های ویدیویی نیز، نام گیرد! در طول سالیانی که با انجام IPهای متعدد به‌سر برده‌ام، تجربه‌های شیرین و به‌یادماندنی بسیاری را مزه کرده‌ام؛ خنده‌ها، گریه‌ها، ماتم‌ها، غرق شدن‌ها در آدرنالین و به فکر فرو رفتن‌ها همه و همه حس‌های بی‌نظیری هستند که در طول این چند سال در عمق ذهنم نقش بسته‌اند. The Witcher 3 همه آن نقش‌ها را بازنویسی کرد! حقیقتا لذتی که در طول تجربه این بازی عاید من شد و اندوهی که در پایان بدان دچار شدم، قابل وصف نیست! داستان چندلایه حیرت‌آور در تعامل با جهانی پویا و زیبا به همراه نواهای دل‌انگیز سازهای فولکلور، زیباترین عنوان امسال را خلق کرده‌اند. از صداگذاری و موسیقی متن بازی هر چه بگویم، کم گفته‌ام؛ اولین برخورد با شخصیت Priscilla را به یاد آورید. هنگامی که با آن ساز عود مانند در میان جمعیت، صدای زیبا و لطیفش را شنیدم، از خود پرسیدم که یک بازی تا چه حد می‌تواند در انسان نفوذ کند! به طراحی و کارگردانی آن سکانس توجه کنید؛ NPCها همه درحالی که گوش‌جان به صدای بی‌نهایت زیبای Priscilla سپرده‌اند، اشک همه سرازیر می‌شود، سربازی که از بیرون درحال گذر است نمی‌تواند جلوی خودش را بگیرد، گرالت که در این‌گونه مواقع معمولا ترجیح می‌دهد خود را کنترل کند، احساساتش را رها و ایستاده وی را تشویق می‌کند و من نیز هر بار که صدایش اوج می‌گرفت، بند بند وجودم می‌لرزید! و همه این‌ها در یک «بازی» رخ داد! این‌جا است که هنر سازنده خودش را بروز می‌دهد. وقتی اثری به این حد از تأثیرگذاری می‌رسد، باید بر خالق آن درود فرستاد.

گیم‌پلی بازی نیز تنها برای کسانی که اولین بار به تجربه سری Witcher می‌پردازند، ممکن است اندکی ناآشنا باشد؛ اما برای من بسیار درگیرکننده‌ بود. از مکانیزم تدریجی سطح‌بندی بازی گرفته تا کمبوها و حرکت‌های نهایی سینمایی مهیج، The Witcher 3: Wild Hunt یکی از چالش‌برانگیزترین بازی‌های چند سال اخیر بوده است.گرافیک بازی نیز قابل قبول است؛ فیزیک موهای گرالت، حرکت گیاهان بر اثر وزش باد، جزئیات عالی لباس‌ها و نورپردازی، در سطح بالایی قرار دارند.

خلاصه کلام این‌که The Witcher 3: Wild Hunt انتخاب قطعی بنده برای بهترین بازی سال ۲۰۱۵ است و اگر احساس می‌کنید که با حال‌وهوای بازی و این سبک می‌توانید ارتباط برقرار کنید، حتی یک لحظه در تجربه این بازی شک نکنید.

و اما غایبین بزرگ…

به‌نظر بنده عدم حضور عناوین خوش‌ساختی همچون Rise of the Tomb Raider و Batman: Arkham Knight در فهرست نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازی سال جای تعجب دارد. Batman: Arkham Knight متأسفانه به‌علت مشکلات فنی آن‌گونه که باید ظاهر می‌شد، ظاهر نشد! اما اگر صادقانه به قضیه نگاه کنیم و از اشکالات فنی بازی صرف‌نظر کنیم با عنوانی درخور توجه روبه‌رو هستیم. قبل از هر چیز، داستان Arkham Knight که بهترین رکن بازی نیز محسوب می‌شود تاریک، شوم و داری پیچش‌های بسیاری است؛ داستان این قسمت همانند شماره‌های پیشین با بالا گرفتن آشوب دشمنان بتمن، عادی شروع شده و به‌تدریج با ظاهر شدن شخصیت‌های دیگر، جدی‌تر می‌شود و تا جایی پیش ‌میرود که احساس می‌کنید هیچ چیزی از آن متوجه نشده‌اید و دوباره به ناگاه، شما را غافلگیر می‌کند. به‌صورت کلی Batman: Arkham Knight همانند نسخه‌های اولیه سری ظاهر نشد اما ۱۰۰درصد از بهترین بازی‌های منتشر شده این نسل به‌شمار می‌آید.
اما برای بنده غیبت Rise of the Tomb Raider بسیار مشهودتر بود؛ عنوانی که با نسخه پیشین خود بسیار فاصله دارد و پیشرف‌های آن غیرقابل انکار است. راستش را بخواهید از دید من Rise of the Tomb Raider کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین عنوان سبک ماجراجویی بوده که تاکنون منتشر شده و کار Crystal Dynamics در ساخت این بازی، قابل ستایش است! داستان، گرافیک، گیم‌پلی و صداگذاری، همه با دقت و ظرافت بسیاری پرداخته شده‌اند و به عنوان یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و کم‌نقص‌ترین بازی‌های امسال، شایسته حضور در فهرست نامزدهای بازی سال را داشت. همچنین از آن‌جا که اغلب نامزدهای امسال، بازی‌هایی با سبک نقش‌آفرینی هستند، حداقل وجود Rise of the Tomb Raider در مقام تنها نماینده سبک ماجراجویی، می‌تواست رقابت را به مراتب جذاب‌تر کند.

اشکان عالی خانی- خبرنگار سایت

من را به‌خاطر تعصبم نسبت به بتمن ببخشید ولی معتقدم Batman: Arkham Knight باید کاندید بهترین بازی سال می‌شد.  من به شخصه هنوز fallout 4 رو بازی نکرده ام و نظری هم نمی دهم اما در شاهکار بودنش شک ندارم. Bloodborne هم با این که یک نقش آفرینی فوق‌العادست ولی به نظرم بتمن را باید به‌جای این بازی انتخاب می‌کردند. ویچر ۳ هم به نظرم یک شاهکار تکرار نشدنی است. اگر متال گیر نبود شک نکنید که ویچر ۳ را انتخاب می‌کردم. در آخر نظر من به Metal Gear Solid V: The Phantom Pain برمیگردد چون یک بازی رویایی بود. این بازی نه تنها رویای من بود بلکه رویای کوجیما هم بود. چون مطمئنم استاد از همون روزی که شروع کرد به ساخت این سری بازی، آرمان و آرزو خود را همین فانتوم پین می دید. یعنی جایی که همه موارد بازی real time باشد و در یک نقشه بزرگ امکانات مخفی کاری و اکشن حرفه ای به بازیباز داده شود.

 

میثم علی حسنی- تحریریه سایت

حضور یک Ip جدید در بین چنین عناوین با قدمتی خود نشان دهند شایستگی bloodborn است. تمام نامزد های دیگر این بخش حداقل چندین نسخه به عنوان پشتوانه برای خود داشته اند که همگی جز بهترین های سال عرضه خود لقب گرفته اند ولی حضور Bloodborn در کنار این بازی های پتانسیل بالا آن را به ما گوشزد می کند. در حالی که بیشتر شرکت ها با عرضه ده بیست نسخه ای از عناوین شاهکار خود مثل سری COD یا AC در حال پول پارو کردن هستند اینکه یک بازی جدید بتواند خود را در بین بهترین عنوان سال جای دهد می تواند کاملا نشان از ارزش بالای آن باشد. حتی اگر با تمام این حرفا این بازی شایستگی دریافت این جایزه را نداشته باشد می خواهم برای یک بار هم که شده این چنین عنوانی را برنده این بخش ببینیم تا شاید شرکت های پول پرست کمی خودشان را تکان دهند و سعی کنند تا به ساخت عناوین جدید و نو روی بیاورند.


این هم از پایان محدوده نظر شخصیمان (به قول همان دوستی که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم) موافق یا مخالف تمام حرف‌هاگفته شده افکاری هستند که به آن پای‌بندیم و از صمیم قلب به همه عناوینی که در این مقاله نامی از آن‌ها یاد شده است، احترام می‌نهیم؛ همان‌گونه که نظر شما نیز برای ما محترم است.

Game Awards 2015 امسال هم برگزار می‌شود، جوایزی می‌آید و می‌رود؛ اما هر کدام از ما می‌توانیم برای خود Game Awards بسازیم و به‌عنوان جایزه نیز، تا ابد و آخر عمر گیمری خود آن‌ها را به صندوقچه خاطرات بسپاریم و هر بار نیز که از آن‌ها یاد کردیم به خود بگوییم که «تمام آن ساعت‌ها و روزها ارزشش را داشتند» و به قول یکی از منتقدان عزیز گیمفا فراموش نکنیم که چرا گیمر بودن و این سبک زندگی را برگزیده‌ایم. در ضمن فراموشان نشود که

گیمر بودن ما به این دلیل نیست که تصمیم گرفته ایم زندگی نداشته باشیم، بلکه به این دلیل گیمر هستیم که تصمیم گرفته ایم زندگی های زیادی داشته باشیم.

از هر سرگرمی‌ که لذت می‌برید، دریغ نکنید. لذت بردن تنها اراده می‌خواهد و در این فرصت کم زندگی، اراده‌ای محکم داشته باشید. کلام آخر، فراموش نکنیم که همه ما انسان هستیم و برای خود ارزش‌ها و سلیقه‌های متفاوتی داریم که جای محترم هستند. بیایید احساسات گیمری هم را درک کنیم و در این جامعه که ارزشی برای صنف ما قائل نمی‌شوند، ارزش‌های خود را به همه بشناسانیم. بگذارید ما ابتدا دست به کار شویم تا نشان دهیم که چقدر برایمان ارزشمند هستید جا داره علاوه بر عرض خسته نباشید به همه اعضای دوست داشتنی تیم گیمفا که در راه اجرایی شدن این سری مقالات فوق العاده نهایت همکاری با بنده داشتند تشکر کنم در انتها با توجه به این که کمتر از چند روز دیگر تا برگزاری مراسم امسال باقی مانده می خواهیم اینبار شما به عنوان نویسنده افتخاری سایت قلم در دست گرفته و روی صندلی قضاوت بنشینید بعد از برگزاری مراسم از تمام دوستدارن خوانندگان و طرفداران و به زبان خودمانی خود شمایی که در حال مطالعه این متن هستید دعوت به عمل می آوریم تا اینبار مقاله ای بنویسد برای دل خودتان، ما و دیگر همراهمان سایت خبری تحلیلی گیمفا بزودی منتظر فراخوانی باشید که در آن قرار است دست در دست هم و در کنار هم اثری خلق کنیم از جنس قلب و ذهن خودتان. ثانیه ها در حال گذر است مقاله بعدی را خودتان می نویسند و با نام شما نیز قرار است منتشر شود منتظر فراخوان اثری خاص بعد از برگزاری مراسم باشید فرصت ها اندک است لحظه ای را برای در کنار هم بودن اختصاص دهید تا بهترین ها در کنار هم قرار گیرند.

نکته بسیار مهم!

تمامی تصاویر قرارگرفته در متن اختصاصی وبسایت گیمفا بوده و بابت طراحی آن‌ها مدت زمان بسیار زیادی صرف شده است. از همین رو هرگونه کپی‌برداری و استفاده غیرمجاز از تصاویر بدون ذکر منبع، نویسنده و قرار دادن لینک‌مقاله برخلاف قانون بوده و با متخلفان برخورد شدیدی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت آخر - گیمفا