بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول - گیمفا

بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول

محمد رضا صحرایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول - گیمفا

Game Awards (که جدیداً نام آن تغییریافته است) به عقیده بنده یک نمایش نمادین پرزرق‌وبرق است که آمیزه‌ای از تبلور عقیده‌ها و باورهای وجودی عده‌ای محدود به نام داور یا منتقد و جنبه‌های مادی است! هر کسب‌وکار و تجارتی یا به‌اصطلاح هر صنعتی خواه‌ناخواه برای ادامه حیات خویش نیازمند یک مولد یا دقیق‌تر بگویم، نیازمند یک پیش‌ران است؛ پیش‌ران هر صنعتی وجود چندین رقیب است. حضور رقیب در هر عرصه‌ای، باعث ایجاد تنوع می‌شود. آن‌ها برای پیشی گرفتن از همدیگر، محصولات و کالاهای خود را با عملکردها و مشخصه‌های متفاوت از هم عرضه می‌کنند تا مصرف‌کننده بالاخره با توجه به سلایق و چارچوب‌های خود کالای موردنظر خود را انتخاب کند؛ جدا از هر گزینشی که انجام می‌شود، همه محصول‌ها برای پاسخ‌گویی به نیازمندی‌های جامعه مصرف‌کننده تولیدشده‌اند و در نوع خود برتری‌هایی نسبت به یکدیگر دارند و به‌قول‌معروف «هر گلی بویی دارد!» ولی به‌هرحال در انتها این سلیقه من و شما است که تمایز ایجاد می‌کند؛ مطمئن باشید در عالم هستی آن‌قدر قریحه‌های گوناگون وجود دارد که به‌سختی می‌توان چیزی متناسب با «تمام سلایق» یافت!

ازآنجایی‌که تمام عالم هستی در دسترس ما نبود تا سلایق آن‌ها را گرد هم آوریم و تقدیم شما کنیم تیم کوچک و صمیمی گیمفا در کنار هم گوشه‌ای از سلایق خودشان را گرد هم آوردند تا نظر شخصی‌شان را در مورد نامزدها و برندگان احتمالی Game Award امسال اعلام کنند تا ببینیم کدام بازی شایان دریافت لقب بازی سال است یا در حق کدام بازی‌ها اجحاف شده است! به قول یکی از دوستان “در حال نزدیک شدن به محدوده نظر شخصی هرکدام از اعضای تیم‌گیمفا هستید»

  • بر روی تمامی تصاویر قرار گرفته در متن کلیک کرده تا لیست نامزد‌ها را در اندازه اصلی مشاهده کنید.

————————————————————————————-

گیمرهای پرطرفدار

03 3

نامزد‌های این بخش بر اساس افرادی انتخاب‌شده‌اند که توانسته‌اند در کانال YouTube و باکارهای عجیب و خاصی که انجام می‌دهند طرفداران بی‌شماری را به دست آورند. John Bain (بانام مستعار Total Biscuit) شخصی است که این روزها به خاطر انجام دو عنوان  StarCraft II و PlanetSide 2 توانسته است افراد نسبتاً زیادی را به سمت خود بکشد. اگر از طرفداران عنوان League of Legends باشید به‌خوبی مجری مشهور مسابقات جهانی  این عنوان  Christopher “MonteCristo” Mykles را می‌شناسید، فردی که انتخاب او در این بخش کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا او بیش از آن‌که یک گیمر باشد بیشتر یک مجری است ولی اگر نگاهی به توانایی‌های این شخص بیندازید به توانایی‌های فوق‌العاده او پی‌ خواهید برد. بازهم با یک انتخاب عجیب دیگر از سوی داوران طرف هستیم! به نظر من قرارگیری Greg Miller بیش از آن‌که باعث خوشحالی شود بیشتر باعث تعجب است؛ ازنظر شما قرارگیری مجری و Editor کانال IGN در این لیست منطقی است یا خیر!  Mark Edward Fischbach (بانام مستعار Markiplier) فردی است که توانست با الگوبرداری از کار‌های Felix Arvid Ulf Kjellberg برای خود در کانال YouTube بیش از ۱۰ میلیون طرفدار پیدا کند! بیشتر افراد او را با انجام بازی‌ Minecraft می‌شناسند. نوبت به Felix Arvid Ulf Kjellberg (بانام مستعار PewDiePie) می‌رسد، مطمئناً اگر خود را یک گیمر به‌حساب میاورید صد در صد PewDiePie را می‌شناسید شخصی که باآن‌همه ایده جدید و اکثراً طنز به این شبکه آمد و درنهایت توانست به موفق‌ترین فرد در شبکه YouTube در جذب افراد مختلف بدل شود.

بعد از آشنایی شما با هر یک از کاندید‌ها حال نوبت به برنده اصلی می‌رسد چه کسی ازنظر تیم گیمفا پرطرفدارترین گیمر سال است؟ نهایتا و در کمال تعجب نظر کل تیم گبمفا  انتخاب “PewDiePie” به‌عنوان “پرطرفدارترین گیمر” سال است.

————————————————————————————-

بازی سال E- sports

01

ورزش‌های الکترونیکی دیگر جای خود در صنعت بازی‌های رایانه‌ای پیداکرده‌اند و همان‌طور که مشاهده می‌کنیم حتی جایزه‌ای مجزا برای عناوین حاضر در این بخش وجود دارد. بیشتر اعضای سایت نظر خاصی در مورد این بخش نداشتند به‌جز دو سه نفر از آن‌ها بقیه برنده‌ای برای این بخش مشخص نکردند. اما نظرات همین تعداد از دوستان را مشاهده می‌کنیم.

مهرداد خیاط- خبرنگار سایت
مدت‌ها پس از Counter-Strike: ۱٫۶ بالاخره نسخه‌ای از سری Counter-Strike منتشر شد که توانست بازی‌بازان را با خود همراه کند. گیم‌پلی روان و خوب اصلی‌ترین دلیل من برای انتخاب Counter-Strike: GlobalOffensive است.
میثم علی حسنی- تحریریه سایت
همه عناوین به‌جای خود بهترین سال را از زمان پیدایش ES داشتند اما بازی Dota ۲ با جمع‌آوری جایزه ۱۸ میلیون دلاری حسابی گل کاشت و توانست دوباره اسم این بازی بر سر زبان‌ها بی اندازد. به نظر من تا چند سال دیگر شاهد چنین جوایز و تورنمنت‌های بزرگی در دیگر عناوین حاضر در ورزش‌های الکترونیکی هستیم ولی امسال، سال Dota 2 بود.
کیان کاظمی- خبرنگار سایت
به نظر من، وجود یک اکشن سریع و سرگرم‌کننده به همراه المان‌های جذابی که استودیو Sledgehammer Games از عناوین دیگر استودیوهای سازنده فرنچایز گرفته است؛ بخش چندنفره Call of Duty: Advanced Warfare را به انتخاب ایده آل بنده برای بهترین بازی E- Sports، تبدیل می‌کند.

رسول نوری- مدیر انجمن
راستش اولش اصلا نمی‌خواستم در مورد این بخش برنده‌ای تعیین کنم ولی مگر می‌شود اسم Dota 2 رو ببینم و چشم‌بسته به آن رأی ندهم ؟
ساعت‌ها برایش وقت گذاشته‌ام و هیچ پشیمانی هم ندارم.
به‌عنوان سخن آخر هم عبارتی از همین بازی رو به کار می‌برم:
Good Game, Well Played

————————————————————————————-

بهترین تیم E- sports سال

04

اینکه بهترین تیم را در بین کل عناوین حاضر در ورزش‌های الکترونیکی انتخاب کنیم کمی ناعادلانه است چراکه بعضی از این بازی‌ها در سال شاید به‌اندازه انگشتان دودست هم تورنمنتی برای آن‌ها برگزار نشده باشد ولی در یک نگاه کلی با توجه به اینکه بعضی از این نامزدها مشترکا در چند بازی تیم تشکیل داده‌اند به‌مانند Fnatic که تیم Dota 2 و CS:GO آن  وجود دارد و همین‌طور تعداد تورنمنت‌هایی که جوایزش را کسب کرده‌اند؛ به‌احتمال‌زیاد و بعد بررسی بچه‌های تیم گیمفا؛ احتمالاً یکی از دو تیم های EGیا Team solomid این جایزه را کسب خواهند کرد. TS در CS:GO سال بسیار خوبی را گذرانده است و در حال حاضر در رتبه‌بندی کلی بین تیم های این عنوان مقام اول را داراست و تیم EG هم با تصاحب ۲ تورنمنت اصلی و بزرگ Dota در سال پیش (TI5 و Asia Major) و کسب مجموعاً بیش از هشت میلیون دلار جایزه نقدی رویایی دست‌نیافتنی برای بسیاری از بازیکنان حاضر در این حوزه را سپری کرده‌ است.

————————————————————————————-

بهترین بازیکن E- sports سال

05

مسلماً زحمتی که هرکدام از این نامزدها در رشته ورزشی کشیده‌اند با هیچ جایزه‌ای قابل‌مقایسه نیست و هرکدام در مکان خود بهترین هستند ولی بالاخره همیشه یکی برتر از دیگران انتخاب می‌شود. Suma1L و PDD که با گروه EG حسابی سال گذشته پول به جیب زدند تا جایی که Suma1L بی‌خیال ادامه تحصیل شد و می خواهد تا می‌تواند تمرکزش را بر روی Dota 2 قرار دهد. KennyS و olofmeister بازیکنان تیم های Team EnVyUs و Fnatic در عنوان CS:GO هستند که توانسته‌اند هرکدام یکی دو تورنمنت اصلی این بازی را از آن خود کنند و در پایان FAker بازیکن کره‌ای تیم اول عنوان محبوب League of Legend که رتبه اول را در سطح جهان به همراه تیم خود در این بازی کسب کرده است قرار دارد. واقعا انتخاب سختی است و اعضای تیم گیمفا هیچ‌کدام برنده مطلقی برای این بخش معرفی نکرده‌اند هرچند پیک و بن‌ها عالی، کاپیتانی و هدایت فوق‌العاده و در آخر کسب ۲ جایزه بزرگ PPD را نسبت به رقبا بیشتر برای کسب این عنوان شایسته می‌کند.

————————————————————————————-

مورد انتظارترین عنوان سال آینده

06

در ابتدا باید بگویم که دلم برای کسی که این لیست را تهیه‌کرده است می‌سوزد! سال ۲۰۱۶ بی‌شک یکی از بهترین سال‌ها درزمینهٔ عرضه عناوین متنوع، محبوب و باسابقه است ازجمله این بازی‌ها می‌توان به Deus Ex: Mankind Divided ،Mafia III ،Mass Effect: Andromeda ،Dark Souls III ،Gears of War 4 ،Scalebound و… اشاره کرد. حال با توجه به موارد اشاره‌شده بازهم منطقی بودن انتخاب‌های این لیست صحیح است یا خیر! از این حرف‌ها که بگذریم نوبت به انتخاب مورد انتظارترین عنوان سال آینده می‌رسد:

محمد رضا صحرایی

مگر می‌شود عنوانی از استاد Sam Lake در شرف عرضه باشد و در صدر لیست عناوین مورد انتظار بنده قرار نگیرد! Sam Lake برای من به‌مانند اسطوره‌ای می‌باشد که هنوز هم سبک بازی‌سازی او از همه‌کسانی که در این زمینه ادعا می‌کنند متفاوت است. کسی که هنوز هم در روایت داستان‌های خود همگان را انگشت‌به‌دهان می‌کند [عنوانی به نام Alan Wake را یادتان نرود که هنوز هم بسیاری از افراد مفهوم واقعی داستان آن‌ را درک نکرده‌اند] مگر می‌شود نامی از Lake باشد ولی اثری از Max Payne نباشد، عنوانی که مطمئنا هرکسی که خود را بازی‌باز می‌نامد حداقل یک‌بار به انجام آن پرداخته است.  بعد از عرضه بازی‌های اشاره‌شده در بالا حال نوبت به Quantum Break رسیده است عناوینی که در انحصار پلتفرم Xboxone بوده و از دیدی بسیاری از منابع معتبر ازجمله IGN مورد انتظارترین و بهترین انحصاری این پلتفرم است. اگر به خود بازی نگاهی بیندازیم مانند همیشه با یک داستان غنی و پیچیده، گیم‌پلی خاص، سیستم تیراندازی زیبا و از همه مهم‌تر مکانیک فوق‌العاده کنترل زمان،گرافیکی که به معنای واقعی یک انقلاب محسوب شده و در انتها موسیقی و استفاده از بازیگران محبوب هالیوودی درزمینهٔ صداگذاری شخصیت‌ها همگی دست در دست یکدیگر داده‌اند تا عنوان “Quantum Break” مورد انتظارترین عنوان برای من در سال آینده باشد.

سعید آقابابایی- تحریریه سایت

برای من انتخاب از بین Uncharted 4: A Thief’s End و Horizon Zero Dawn کار بسیار بسیار سختی است اما ازآنجایی‌که عاشق و شیدای سبک RPG هستم کفه ترازو کمی به سمت عنوان نقش‎آفرینی بی‎نظیر استودیو Guerrilla Games سنگینی می‎کند و Horizon Zero Dawn را به‌عنوان مورد انتظارترین بازی سال آینده انتخاب می‎کنم. عنوانی که با دیدن هر تریلر و ویدئو و تصویر از آن گویی روحم از خوشحالی پر می‎کشد و هر بار بیشتر شیفته‎ این بازی بی‎نظیر می‎شوم به‌ویژه با تم داستانی خاص آن‌که آینده را به گذشته برده است و همچنین با مبارزات عالی و جذاب آن و شخصیت اصلی دوست‌داشتنی بازی، حقیقتاً انتظار برای این بازی کار بسیار سختی برای من است و هرلحظه شوق این رادارم که بتوانم این عنوان عالی که بوی یک شاهکار را می‎دهد تجربه می‎کنم. البته باید گفت Uncharted 4: A Thief’s End نیز دست‌کمی از این بازی ندارد اما همان‌طور که عرض کردم با توجه به نقش‎آفرینی بودن “Horizon Zero Dawn” انتخاب اول بنده (بعد از Dark Souls III) برای مورد انتظارترین عنوان سال آینده این بازی است.

امیرحسین صحرایی- خبرنگار سایت

انتخاب مورد انتظارترین عنوان سال آینده هم کاری بسیار سختی است. حضور Quantum Break و Uncharted 4: A Thief’s End کاملاً قابل پیش‌بینی بود. جای خالی Scalebound هم کاملاً به چشم می‌‌آید. البته احتمال معرفی بازی‌های دیگری در آینده وجود دارد که خود این موضوع  باعث می‌شود که دادن نظر قطعی در خصوص این موضوع غیرممکن شود.

رسول نوری- مدیر انجمن

باوجوداینکه حتی یک نسخه از سری Uncharted رو به‌طور کامل به اتمام نرساندم، به‌شدت منتظر عرضه آخرین ماجراجویی Nathan هستم. شخصیتی که به جرأت می‌توانم بگویم خواسته‌های یک انسان آرمانی را به نمایش می‌گذارد خوش‌تیپ، خوش‌شانس، همه‌فن‌حریف!همون لحظات اندکی که کنترل Nathan رو به دست گرفتم برام کافی بود که برای تجربه‌ی کامل این سری لحظه‌شماری کنم. امیدوارم که استودیو Naughty Dog بتواند باعرضه‌ آخرین سری از این عنوان خاطره‌ خوشی رو برای همه‌ی ما به یادگار بگذارد.

————————————————————————————-

بهترین بازی چندنفره

08

تجربه قسمت چندنفره بازی‌ها همیشه یکی از مفرح‌ترین ساعات عمر یک بازی‌باز را تشکیل می‌دهد و امسال نیز کاندیدهای برحقی بر روی صندلی نامزدی برای جایزه بهترین عنوان چندنفره سال نشسته‌اند بیشتر اعضای تیم گیمفا بازی Halo5: Gurdians را برنده احتمالی این بخش نام‌برده‌اند و مخصوصاً بخش Warzone بازی را موردستایش قرار داده‌اند ولی چندنفری از آن‌ها انگار زیاد موافق انتخاب این بازی نیستند پس نظرشان جویا شدیم:

اشکان عالی خانی- خبرنگار سایت

Destiny: The Taken King را بازی نکرده‌ام ولی با بازی کردن نسخه اصلی مطمئنم که این بازی نیز عالی است. Splatoon واقعاً یک بازی خوب بود و اعتیاد زیادی داشت. Rocket League هم که واقعاً بازی کردن با دوستان و آشنایان چه آفلاین و چه آنلاین واقعاً لذت وصف‌نشدنی دارد و آدم رو جذب خودش می‌کند. Halo 5: Guardians واقعاً بخش چندنفره شاهکاری داشت. نقشه‌های متنوع و عظیم و مکانیک‌های خاص گیم‌پلی آن واقعاً یک بخش چندنفره شاهکار می‌سازد. اما من در آخر Call of Duty: Black Ops 3 را انتخاب می‌کنم. حالت‌های فوق‌العاده بخش چندنفره و مکانیک‌های دوست‌داشتنی سری ندای وظیفه باعث این انتخابم شد.

مهرداد خیاط- خبرنگار سایت

بی‌تردید مضحک‌ترین فهرست مربوط به همین بخش است. یک سوال ساده می‌پرسم. چطور می‌شود که عنوان Star Wars Battlefront در بخش شوتر نامزد می‌شود ولی در این بخش نه. درحالی‌که می‌دانیم Star Wars Battlefront فقط دارای بخش چندنفره است. ازنظر من Star Wars Battlefront شایسته‌ترین عنوان برای کسب این جایزه است.

سعید آقابابایی- تحریریه سایت

قاعدتاً ازآنجایی‌که انتخاب بنده در بخش بهترین شوتر سال بازی Destiny: The Taken King است و با توجه به این‌که این عنوان در اصل و پایه یک بازی چندنفره است پس بی‎تردید انتخاب اول من در بخش بهترین بازی چندنفره سال ۲۰۱۵ نیز همین عنوان است و البته بازهم رقیب اصلی آن برای انتخاب بهترین بازی ازنظر بنده عنوان بی‎نظیر Halo 5 است که همان‌طور که قبلاً هم گفتم اگر آن را تجربه کرده بودم شاید نظرم برای انتخاب اول تغییر می‎کرد اما ازآنجاکه لذت ناب Destiny: The Taken King را چشیده‎ام بر دیده‌های خود تکیه می‎کنم و این بازی را انتخاب می‎کنم. یک شوتر چندنفره بی‎نهایت جذاب و روان و بهینه و هیجان‌انگیز در قالب و کالبد گاردین‎های قدرتمند و باصلابت.

————————————————————————————-

بهترین بازی ورزشی و مسابقه‌ای سال

07

محمد رضا صحرایی

بگذارید قبل از قرار دادن نظر اعضای تیم یک حرف رک و پوست‌کنده بزنم ازنظر من شخصی که کاندید‌های این بخش را تهیه‌کرده است در سلامت جسمی مناسبی قرار نداشته است. واقعاً من نمی‌دانم که چطور وضعیت حاکم بر این لیست را به شما نشان دهم در این لیست عناوین ورزشی در کنار عناوین مسابقه‌ای قرارگرفته‌اند! اگر به عناوین ورزشی باشد بدون هیچ درنگی NBA 2K16 را به‌عنوان برنده انتخاب می‌کنم پیشرفت‌هایی که این عنوان داشته بیش‌ازحد انتظار بود قرار گرفتن بخش داستانی آن‌هم به زیباترین شکل ممکن، حالت‌های جدید، گرافیک بی‌نظیر، تکمیل و بهبود کاستی‌ بخش‌های مهم و محبوب این سری و در انتها صداگذاری فوق‌العاده و بی‌نظیر دلیل بنده در انتخاب “NBA 2K16” به‌عنوان بهترین بازی ورزشی سال بوده است. حال به بخش عناوین مسابقه‌ای می‌رسیم Forza Motorsport 6 انتخاب بنده در این بخش است سری Forza همیشه در سبک خود بهترین بوده‌ است و Forza Motorsport 6 نه‌تنها نقطه اوج این سری است بلکه بی‌شک بهترین عنوان مسابقه‌ای است که در نسل هشتم عرضه‌شده است، عنوانی که به‌مانند NBA 2K16 مورد کم‌لطفی منتقدین قرار گرفت ولی این موضوع چیزی از ارزش‌های این عنوان کم نمی‌کند. حضور بیش از ۴۰۰ خودرو و بیش از ۲۵ پیست برای انجام مسابقات، طراحی فوق‌العاده تمامی جزئیات از خودرو‌ها گرفته تا زمین مسابقات، بخش چندنفره فوق‌العاده و اضافه شدن آب‌وهوای بارانی که به معنای واقعی قدرت کنسول Xboxone را به شما نشان می‌دهد. ازنظر تیم گیمفا “NBA 2K16” به‌عنوان بهترین بازی ورزشی سال و “Forza Motorsport 6” به‌عنوان بهترین بازی مسابقه‌ای سال انتخاب شد ولی دراین‌بین دو تن از اعضای تیم نظری متفاوت نسبت به برندگان این بخش داشته‌اند پس نظرشان جویا شویم:

کیان کاظمی- خبرنگار سایت

باوجوداینکه عنوان PES، امسال پیشرفتهای فراوانی را نسبت به نسخه‌های قبلی خود داشت، پورت بسیار بد نسخه PC این عنوان، مانع از انتخابش به‌عنوان بهترین بازی ورزشی امسال من شد، در نقطه مقابل، عنوان ورزشی محبوب EA، یعنی FIFA 16، با ایجاد یکسری تغییرات جزئی و موثر و البته رفع یکسری از مشکلات نسخه قبلی، پایه‌های خود را به‌عنوان بهترین شبیه‌ساز فوتبال، بیش‌ازپیش استوار کرد. همچنین اضافه شدن تیم بانوان نیز کمک شایانی به محبوبیت بیشتر این عنوان، در سرتاسر جهان شد.

سعید آقابابایی- تحریریه سایت

لذتی که Pro Evolution Soccer 2016 به من داد سال‎ها بود که از عنوان فوتبالی دیگری نبرده بودم آغاز بازی با شروع شگفت‎زده شدن من همراه بود. با خود می‎گفتم آیا واقعاً این PES 2016 است یا یکی از نسخه‌های قدیمی این سری؟ فقط می‎توانم بگویم این بازی بی‎نظیر است و بس. این نسخه مجدداً من را به سال‎های گذشته و نسل طلایی این سری برد و لذت ناب یک بازی فوتبال را به من هدیه داد. با احترام به بازی زیبای NBA 2K16 که دیگر گزینه من برای این بخش و رقیب Pro Evolution Soccer 2016 بود انتخاب من در این قسمت تنها و تنها بازی زیبا و بی‌نظیر و انقلابی Pro Evolution Soccer 2016 است که بار دیگر این سری را در مسیر درستی قرار داده و با تحسین تمام صنعت بازی همراه بود. این نسخه به من وعده داد که در آینده روزهای بسیار بهتری نیز در راه است و می‎توان بازهم شاهد پیشرفت این سری بر پایه و زمینه نسخه Pro Evolution Soccer 2016 باشیم و بازهم لذت ناب و آشکار یک شبیه‎ساز فوتبالی را به‌مانند نسل طلایی ششم با سری عناوین Pro Evolution Soccer یا همان PES خودمان بچشیم. احسنت به کونامی که هرچقدر اشتباه در این سال‎ها کرده و می‎کند ولی لااقل این سری را بالاخره در مسیر درستی قرارداد.

————————————————————————————-

بهترین بازی خانوادگی سال

09

اینکه در کنار کانون گرم خانواده به بازی مشغول شویم حداقل برای بسیاری از ما یک آرزوی غیرممکن به نظر می‌رسد ولی به‌هرحال بعضی از بازی فقط هدفشان این است که باعث شوند شما در کنار خانواده خود ساعت خوشی را بگذرانید. اعضای تیم و مخصوصاً قدیمی‌ها بازی Super Mario Maker را که جز یکی از نسخه‌های به یاد سری Mario است به‌عنوان برنده این بخش معرفی کردند ولی طبق معمول تجربه چند نفر از آن‌ها دلیلشان برای انتخاب نامزدهای دیگر به‌عنوان برنده بود:

مهرداد خیاط- خبرنگار سایت

عناوین Disney Infinity 3.0 و Splatoon هر دو شایسته برای کسب این عنوان هستند ولی چیزی که سبب پیش افتادن Disney Infinity 3.0 می‌شود، گیم‌پلی شادی‌بخش و شخصیت‌های نام‌آشنای آن برای ما است. عنوانی همانند Rock Band 4 هم می‌توانست در این فهرست به‌جای Skylanders: SuperChargers قرار بگیرد که به نظر می‌رسد مورد بی‌توجهی داوران قرارگرفته است

کیان کاظمی- خبرنگار سایت

نظر دادن راجع به این بخش نیز برای من دشوار است؛ چراکه هیچ‌یک از عناوین موجود در فهرست را تجربه نکرده‌ام. به همین علت و تنها از علاقه شخصی خود، عنوان Lego Dimensions رh بهترین بازی جهت تجربه در محیط خانواده انتخاب میکنم. عنوانی که با صدها شخصیت مختلف و گیم‌پلی جذاب، قطعاً ساعات خوشی را در جمع خانواده به ارمغان می‌آورد.

میثم علی حسنی- تحریریه سایت

شاید خنده‌دار به نظر برسد ولی همیشه در فیلم‌ها رنگ پاشیدن به هم جز لحظات شاد و مفرح خانوادگی در هنگام رنگ‌آمیزی خانه یا نقاشی کردن به‌حساب می‌آید و احساس می‌کنم که سازندگان عنوان Spaltoon دقیقاً ایده خود را از این نقطه آغاز کرده‌اند، البته در هنگام فکر برای این ایده در حال تجربه ورزش پینت بال هم بوده‌اند اما به‌هرحال سرعت و گیم‌پلی عالی بازی در کنار استفاده از رنگ‌های شاد و مفرح و همین‌طور نکته بسیار مهم دیگری که آن عدم وجود خشونت و صحنه‌های خشن است، این عنوان را تبدیل به اولین انتخابم برای بهترین بازی خانوادگی سال می‌کند.

————————————————————————————-

بهترین بازی مبارزه‌ای سال

10

امسال سال بسیار خوبی برای عناوین مبارزه‌ای نبود و مانند سبک Racing جز چند عنوان گمنام فقط یکی دو بازی معروف از این سبک منتشر شد. امسال در نبود بزرگانی چون Street Fighter، Tekken ،soul calibur بازی MKX حکمران بلامنازع این سبک بود و بیشتر اعضای تیم این بازی را بهترین عنوان مبارزه‌ای سال انتخاب نمودند. نظر چندی از آن‌ها را مشاهده می‌کنیم:

سعید آقابابایی- تحریریه سایت

این ۳ عنوان که هیچ، حتی اگر Street Fighter و Tekken هم در این لیست جای داشتند بازهم انتخاب اول بنده بازی Mortal Kombat X بود و بس. اینجا دیگر جای نظر شخصی است و رسالت مقاله‌نویسی و رعایت آن بردوش بنده حقیر نیست و می‎توانم با خیال راحت حرف دلم را بزنم و با قلبم انتخاب کنم. به‌عنوان یک نظر شخصی عقیده دارم که سری عناوین Mortal Kombat در سبک مبارزه‎ای چیز دیگری هستند و در کلاسی بالاتر از بقیه قرار دارند (نه صرفاً ازلحاظ کیفیت مبارزه) و بسیار خاص‎تر هستند. اول به دلیل خشونت مرگبار و بی‌پرده که در این سری وجود دارد و دوم به دلیل فاکتوری به نام فینیشینگ که این سری را یک سرو گردن جذاب‎تر از تمام عناوین مبارزه‎ای برای من کرده است از قدیم تا به امروز. جدیدترین نسخه سری مورتال کمبت بانام Mortal Kombat X به‌نوعی کامل‌کننده افسانه این سری است و آن را کامل‎تر از همیشه برای ما به ارمغان آورده است. کدام عنوان است که بتواند جذابیت نصف کردن حریف به دونیم و یا بیرون کشیدن ستون فقرات او از داخل بدنش را به ما هدیه دهد؟ انتخاب من در بین این عناوین به‌صورت چشم‎بسته بازی Mortal Kombat X است.

الوند فایقی- خبرنگار سایت

راستش را بخواهید تا قبل از تجربه Guilty Gear Xrd –SIGN چندان میانه پایداری با عناوین سبک مبارزه‌ای نداشتم؛ ولی تجربه این بازی، شجاعت پرداختن به عناوین مبارزه‌ای دیگر را به من داد و اکنون خودم را از هوادارن این سبک می‌دانم. پس از سپری کردن ساعت‌های فراوان با این بازی، Guilty Gear Xrd –SIGN به یکی از بازی‌های گروهی من تبدیل‌شده است و تقریباً تمام دوستان خود را به آن معتاد کرده‌ام.

————————————————————————————-

بهترین بازی نقش‌آفرینی سال

02 1

امسال سال بازی‌های سبک نقش‌آفرینی بود سالی که در آن عشاق این سبک با بازی بی‌نظیری که در این سبک عرضه شد سال شیرینی را سپری کنند. دیگر مقدمه‌چینی بس است ازنظر تیم گیمفا عنوان “The Witcher 3: Wild Hunt” به‌عنوان بهترین بازی نقش‌آفرینی سال انتخاب شد ولی ۳ تن از اعضای تیم نظری متفاوت نسبت به این موضوع داشتند:

محمد رضا صحرایی

شخصاً سری دارک سولز از عناوین موردعلاقه بنده است ولی هیچ‌گاه از نحوه داستان‌گویی که میازاکی برای این سری در نظر گرفته است خوشم نیامده است به‌هرحال همیشه یک استثنا وجود دارد و Bloodborne عنوانی بود که به معنای واقعی از انجام آن لذت بردم روایت داستانی پیچیده و درعین‌حال غنی و تکان‌دهنده، گیم‌پلی سریع‌تر و تا حدی آسان‌تر نسبت به سری سولز،گرافیک بسیار خوب با نورپردازی بی‌نظیر، و از همه مهم‌تر موسیقی بی‌نظیر این عنوان  همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا Bloodborne را به‌عنوان بهترین بازی نقش‌آفرینی سال انتخاب کنم.

مهرداد خیاط- خبرنگار سایت

انتخاب میان دو رقیب اصلی این کارزار یعنی Fallout 4 و The Witcher 3: Wild Hunt واقعاً کار سختی است و تنها چیزی که باعث می‌شود من Fallout 4 را به The Witcher 3: Wild Hunt ترجیح دهم تنوع بالایی است که در گیم‌پلی Fallout 4 وجود دارد. امکان ندارد با آزادی عمل بی‌نظیری که Fallout 4 به شما ارائه می‌دهد شما از انجام بازی خسته شوید. هرچند که ازنظر گرافیکی و مسائل فنی The Witcher 3: Wild Hunt بسیار بالاتر است؛ اما، Fallout 4 درب‌های جدیدی از دنیای بازی‌های رایانه‌ای به روی شما می‌گشاید.

اشکان عالی‌خانی- خبرنگار سایت

فکر کنم برنده این بخش از همین ابتدا مشخص باشد. Bloodborne واقعاً عالی بود و با ان سختی طاقت‌فرسا و ان درجه حرفه‌ای بودن که می‌طلبید، واقعاً قابل‌ستایش هست. Fallout 4 هم که هنوز تجربه‌اش نکرده ام و نظری هم نمی‌دهم ؛ اما به نظرم همه این بازی‌های کاندید شده هرچقدر هم که خوب باشند به شاهکاری به نام The Witcher 3: Wild Hunt نمی‌رسند. این عنوان یک نقش‌آفرینی نبود، یک اثر هنری بود، یک شعر ادبی بود و یک بازی استادانه بود. از هر دری که وارد شویم و از هر طریقی که بخواهیم انتخاب کنیم به عظمت آن می‌رسیم. قطعاً این جایزه به Witcher3 می‌رسد.

میثم علی حسنی- تحریریه سایت

باور کنید همین‌که یک بازی ۱۰۰ مگابایتی در کنار چنین عناوین بزرگی قرارگرفته باشد خود سند محکمی بر این مدعاست که این عنوان یک بازی مستقل و بیخود نیست. Undertale با متا و نمرات فضایی خود نشان داد هنوز یک بازی پیکسلی می‌تواند حتی از بهترین گرافیک‌های نسل حاضر هم جلو بزند. روایت داستان گیم‌پلی ساده و کارآمد در کنار اینکه به‌خوبی المان نقش‌آفرینی در این بازی در کنار هم قرارگرفته‌اند، می‌تواند آن را یکی از بخت‌های اصلی برنده بهترین بازی نقش‌آفرینی سال کند هرچند احتمال آن بسیار کم است ولی بازهم شایستگی این عنوان حضور در لیست بوده است.


 

خب این هم از بخش اول مقاله! مقاله‌ای سرشار از نظراتی عجیب و جالب، که گاهی یکسان و گاهی هم متفاوت بودند. البته شاید بهتر باشد که اسم آن را مقاله نگذاریم؛ بلکه بهتر است آن‌را بهانه‌ای برای تبادل نظر و یک بحث خودمانی بنامیم. همان‌گونه که ملاحظه کردید، دیدگاه‌ها مختلف و خاص بودند. ما دور یک میزگرد جمع شدیم و همانند داوران مسابقه اصلی باتوجه به سلایق خود و حقایق موجود، هر کدام به‌درک‌هایی رسیدیم و نتیجه نهایی را به‌عنوان یک رای به اشتراک گذاشتیم. هیچ‌کدام از ما توقع نداریم که شما نیز با ما هم‌عقیده باشید؛ ‎ چراکه شما نظر خودتان را دارید؛ انتخاب های ما را ملاک قرار ندهید ‎ و به اعماق درون خود بنگرید. انتخاب شما در همانجا نهفته است! نیمه اول محدوده نظرات شخصی ما پیموده شد و نیمه دوم نیز، در راه است. اگر می‌خواهید بدانید که تیم گیمفا چه عنوانی را برای بهترین بازی سال برگزیده است و کدام بازی‌ها برای بخش‌های بهترین شوتر، بهترین عنوان ماجراجویی و … انتخاب شده‌اند، اینکه می‌خواهید بدانید آیا با ما هم عقیده هستید یا نه، شما هم به این میزگرد صمیمی خانواده گیمفا بپیوندید و به عنوان عضوی از این ‎ خانواده بزرگ، بگذارید که ما نیز در نظرات شما سهیم شویم. پس منتظر قسمت بعدی آن باشید چرا که یک سورپرایز بسیارجالب برای شما کاربران گیمفادر نظر گرفته ایم.

نکته بسیار مهم!

تمامی تصاویر قرارگرفته در متن اختصاصی وبسایت گیمفا بوده و بابت طراحی آن‌ها مدت زمان بسیار زیادی صرف شده است. از همین رو هرگونه کپی‌برداری و استفاده غیرمجاز از تصاویر بدون ذکر منبع، نویسنده و قرار دادن لینک‌مقاله برخلاف قانون بوده و با متخلفان برخورد شدیدی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول - گیمفا
بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین‌ها در کنار هم | ‎‫برندگان Game Awards 2015 از نظر تیم گیمفا‬‎ قسمت اول - گیمفا