طبق پیشبینیهای مایکل پچر پلیاستیشن ویآر و آکیولس ریفت به موفقیت میرسند
واقعیت مجازی در حال برداشتن اولین قدمهای خود است. با وجود اینکه این وسیله، فناوری و سختافزار پیشرفته برای عمل کردن و قیمت بالایی برای خرید لازم دارد، کسی نمیداند که آیا این فناوری به موفقیت میرسد یا خیر. اما تحلیلگر معروف، آقای مایکل پچر، در مورد واقعیت مجازی حرفهای جالبی میزند و آینده این فناوری را موفقیتآمیز میداند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.
در آخرین اظهار نظر و تحلیل آقای مایکل پچر، صحبتهای جالب ایشان در مورد آینده فناوری واقعیت مجازی و دو دستگاه پلیاستیشن ویآر و آکیولس ریفت ریفت را شاهد بودیم. طبق صحبتهای آقای پچر، دو دستگاه واقعیت مجازی پلیاستیشنویآر و آکیولس ریفت به دو دلیل جداگانه و مختلف، به موفقیت خواهند رسید. پچر معتقد است که آکیولس ریفت به دلیل پشتیبانی فیسبوک به موفقیت میرسد و «فیسبوک بیش از هر کسی پول دارد و آنها هر چقدر که برای موفقیت آکیولس ریفت کافی باشد، خرج میکنند». پلیاستیشن ویآر شرکت سونی نیز به دلیل بسیار متفاوتی نسبت به آکیولس به موفقیت میرسد (دیگر خبری از پولدار بودن بیش از هر کس نیست). دلیل موفیت پلیاستیشن ویآر به اعتقاد پچر این است که این فناوری بر اساس کنسول پلیاستیشن۴ طراحی شده است و فروش این کنسول تا پایان سال جاری میلادی به ۳۰ میلیون واحد میرسد و پلیاستیشن ویآر قرار است تا در سال بعد منتشر شود. بر همین اساس پچر معتقد است که با روند افزایشی فروش پلیاستیشن۴، فروش ویآر نیز تضمین میشود.
نکته جالبی که پچر به آن اشاره کرد این بود که دارندگان کنسول پلیاستیشن۴، سخت افزار لازم را برای استفاده از واقعیت مجازی پلیاستیشن ویآر را دارند، اما برای استفاده از اوکولوس ریفت به سخت افزار و قدرت پردازشی گران قیمتی نیاز است که به گفته پچر یک ارزش بسیار بزرگ برای پلیاستیشن ویآر است.
«بقیه مردم نیاز به یک GPU و CPU جدید و پیشرفته دارند و گوشیهای هوشمند نیز قدرت کافی را ندارند. بیشتر مردم یک رایانه شخصی قدرتمند و مخصوص بازی کردن را در اختیار ندارند و این که سونی اینها را یکجا در پلیاستیشن۴ دارد، یک برگ برنده است زیرا بسیاری از مردم کنسول سونی را در اختیار دارند و قدرت پردازشی برای همه پلیاستیشنها برابر است».
در انتها آقای پچر عنوان کرد که نمیداند برنده نبرد بین پلیاستیشن ویآر و آکیولس ریفت کدام است اما شاره کرد که هر کدام از آنها، ویژگیهای بزرگی نسبت به یکدیگر دارند.
بسیار جالب خواهد بود اگر پیشبینیهای مایکل پچر در آینده نزدیک درست از آب درآید اما در کل پیشبینیها و نقطه نظرهای او با عقل جور در میآید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
قدرت PS4 برای همه ثابت شده :yes:
آینده واقعیت مجازی دست سونیه :heh:
چه میشه کرد قدرت سونیه دیگه
آکیولیس یا اوکولوس؟
لطفا تصحیح کنید
تصور کنید بشه ark رو روی این هدست بازی کرد وجدانن اصلا دلت نمیخواد از سرت جداش کنی.البته قیمتش هم از خجالتمون درمیاد 😀 😀
چندی پیش amd هم گفت آینده مال واقعیت مجازیه . الان اقای پچر هم میگه. اما من میگم آینده مال گیمری هست که پول داره بخره ازش استفاده کنه :yes:
اره شدیدا باهات موافقم
ازالان تا سال بعد بازی نمیگیرم تا اینو بگیرم
حتی آنچارتد ۴ رو؟
حالا اون استسنا هست
امیدوارم که مثل Vita نشه… 😐
امیددوار باش مثل کینکت یا موو نشه
تصور کنید تو دنیایی مثل Skyrim و Witcher با این هدست وارد بشید از دنیای مجازی دیگه دوس ندارید بیرون بیاید. فقط خداکنه سردرد و چش درد و اینا نداشته باشه و راحت بشه تا ۱۰ ساعت مدام استفاده کرد
ببین بازی های این گجت خیلی گرافیکشون اومده پایین که بتوننرو۶۰ قفل کنن که چشم درد نگیرن سرگیجه واینا به گفته سونی این گجت میتونه ۱۶۰ فریم خروجی بده خروجی دقت کنید خروجی
اگر این هدست مانند تلویزیونهای هوشمند امروزی دارای موتور پردازش جدا گونه ای باشه یعنی مانند چیزی که در تلویزیونهای هوشمند قرار داره که باعث میشه فریم تصویر یکو نیم برابر بالا بره پس نباید نگران گرافیک بازیهای این هدست شد,سونی یه هدست خیلی وقت پیش منتشر کرده بود که قدرت پردازش فریم تصاویر رو خود اون هدست دارا بود پس در مورد وی آر هم مطمینن همینطوره
وای یکی از فانتزیام راه رفتن تو دنیای ویچر بود نگو داره به واقعیت تبدیل میشه 😎
کاری به فروش این محصول ندارم …
اما هیچ وقت فناوری های واقعیت مجازی به خاطر هزینه بالا و مشکلاتی که برای سلامتی به وجود میارن بین همه فراگیر نخواهد شد.
متاسفانه بنظرم شکست میخوره
اوکولوس ریفت چی هست؟ مال چ کنسولیه
PC
تا جایی که یادمه هدست واقعیت مجازی ساخت کمپانی سازنده فیسبوک هست
دقیقا عملکردی مشابه Vr داره
حالا این سوال مطرح میشه ، که منظور ایشون به طور دقیق از موفقیت چیه ؟؟؟؟ و به چه میزان فروشى میشه گفت موفقیت ؟؟؟؟
به اعتقاد بنده playstation VR و اوکولوس ، احتمالا در ابتداى ورودشون به بازار فروش چشمگیرى خواهند کرد
و دقیقا همانند kinect و playstion move خیلى زود در سراشیبى سقوط قرار خواهند گرفت به ۳ دلیل
۱- قیمت ، ( چیزى که به شدت تو این صنعت نقش مهمى بازى میکنه و یادمون نره هیچکدوم از دو رقیب ارزان نیستند
۲ – محتواى محدود ، ( چند درصد از استدیوهاى بازى سازى حاضرند ریسک کنند براى تکنولوژى جدیدى که حداقل تا سال اول
مخاطبش بسیار محدود خواهد بود محتوا تولید کنند
۳ – تجربه تاریخى ( تاریخ نشون داده معمولا دستگاهاى جانبى که براى کنسول ها تولید میشند ،
استقبال ازشون یه موج بسیار زودگذر خواهد بود ، ( مثل move و kinect که با استقبال و فروش بى نظیر شروع کردند
و رفته رفته بازارشون به شدت رو به افول رفت ،
مثال دیگه هم ، هفت تیرهایى که در نسلهاى خیلى قبل تر مثل NES باشون میشد به دشمنان داخل صفحه نمایش شلیک کرد
( احتمالا بچه هاى قدیمى تر حتما یادشون میاد )
که در ابتدا بازار بسیار گرمى داشتند و کم کم از صحنه حذف شدند
اصولا با یه تکنولوژى واقعا انقلابى در صنعت گیم هنوز فاصله داریم
کاملا باهاتون موافقم. :yes:
فکر نمیکنم واقعیت مجازی بتونه خیلی موفق بشه حداقل نه الان شاید تو نسل بعد و کنسول های قوی تر. اونم بعید میدونم.
زیاد هم محتواشون به نظرم محدود نیست
تا حالا پنجاه بازی برای وی ار در دست ساخت هست
مثل نوار های ۹۹۹۹۹ لبه در میکرو هست!
مثلا بازی walk حتی مینی گیم هم حساب نمیشه
به قول دوستان نمیشه بین حداقل فریم و محتوا تعادل ایجاد کرد
اگه بازی سنگین باشه خواه ناخواه فریمش کمتره و این برای واقعیت مجازی مناسب نیست
یک سئوال دارم بی ربط
آیا هالولنز به سخت افزار خاصی نیاز داره یا هرچه نیاز داره همراهشه؟
عینی اقای پچر تحلیلرگر معروف میدونن یاشما ?:-)
یادتون نره کنسول wii با ایده تحرک وارد بازار شد و فروش عظیمی رو هم تجربه کرد
البته بحث قیمت رو کاملا قبول دارم
تصور کنید اگر vr تنها ۱۰۰ دلار بود چقدر مشتری داشت
فاکتور قیمت رو که گفتید کاملا درسته
اما باید بدونید که ساخت بازی برای این دستگاه ها نیاز به ریسک و خرج هزینه هنگفت نداره!
به چند دلیل!اول اینکه این دستگاه یه تجربه ی بکر هست!!پس تقریبا هر بازی ای که بیاد خودش ایده جدید محسوب میشه و نیاز به ایده های عجیب و غریب نداره(حداقل تا چند سال اول)دوم اینکه این بازی ها با دانش کم نرم افزاری و حتی توسط استیدیوهای کوچیک هم میتونن ساخته بشن و نتیجه هم مطلوب خواهد بود!و دلایل دیگه که وقت نیست کامل بیان کنم
مثل اینکه سامسونگ هم وارد این میدون شده نمبدونم قیمت اینا چقده ولی سامسونگ قراره ۹۹ دلار وارد بازار کنه
بروبچ الان یه کارت کرافیک ati radeon hd 7570 j تو بازار چنده
گیمرای حرفه ای جواب بدن لطفا :lashes: :yes:
حالا چرا ۷۵۷۰ واسه گیم میخوای؟
بنظرم کلوپ دارها اولین مشتری وی آر هستن.
اولشون هم خودم!
:laugh:
شما کلوپ داری ؟
مایکرو همچین برنامه ای نداره؟
مبارکه همتون
با این که فن ماکروسافت ام ولی
قابلیت فوق العاده برای یکی از دو کنسول فوق العاده مبارکه
داداش واسه نسل بعد ماکرو هم از این عینکا میده
مایکرو هم هولو لنز رو داره
البته هولولنز واقعیت افزوده هستش
ولی پلی استیشنvrو اوکلوس ریفت واقعیت مجازی هستن
هولولنز واسه وان هم میاد
مایکرو هم سر اوکلوس ریفت یه همکاری هایی با فیسبوک داشته که هم واقعیت افزوده داشته باشه هم واقعیت مجازی
ولی به نظر من(که کاملا هم شخصیه تاکید میکنم شخصیه):
هولولنز خیلی جاهطلبلنه تر و جذاب تر و بهتر هستش
ن فقط تو حوزه گیم بلکه در همه زمینه ها
به نظرم میتونه یه انقلاب تو دنیا ایجاد کنه 😐
فن بازی درنیار دیگه اون مثل کینکت میشه
انقلاب کمی زیادی رویه
با این وسیله میشود فیلم یا هر نوع مولتی مدیا دیگر نگاه کرد.یا تنها وابسته به ps هست.
وابستس جدانمیشه کرد
مگر ممکنه پلی استیشن چیزی عرضه کنه و موفق نباشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟