مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3 - گیمفا
مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3 - گیمفا
مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3 - گیمفا
مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3 - گیمفا

مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3

رسول خردمندی
۱۹:۲۸ ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3 - گیمفا

بازی Far Cry 3 در میان خیل عظیمی از بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۱۲ با اکشن منحصر به فرد و ساده خود ، شانس موفقیت زیادی را دارد. در این پست ترجمه اختصاصی گیمفا مصاحبه گزارشگر خبری سایت VG247 آقای دیوید کوک با مدیر طراحان آقای مارک تامپسون را قرار دادیم.

VG247 : بازی Far Cry 3 به ماه نوامبر تاخیر خورد. با این وقت اضافه که به دست اوردید قصد دارید چه کارهایی بر روی بازی انجام دهید؟
بازی Far Cry 3 کاری با عشق بوده است و ما در این ۳ سال ساخت این بازی با عشق و علاقه وقت و انرژی خود را صرف این نکردیم که سریعتر ساخت بازی تمام شود. بازی خیلی بزرگ است. با در نظر گرفتن بخش تک نفره ، دنیای Open World و بخش چندنفره ، هنوز کارهای زیادی برای زیباسازی وجود دارد. با وجود این تاخیر ما تجربه ناب و عالی از بازی را به شما تضمین می کنیم.

VG247: بعضی می گویند که امروزه بازی های شوتر بسیار زیادی در بازار وجود دارد. شما مصالح و ابزار مورد نیاز برای برجسته شدن یک بازی چه می دانید؟ بازی Far Cry 3 چگونه این ایده ها و مصالح را به بازیباز نشان می دهد ؟
بازی های Far Cry همیشه در ژانر شوتر اول شخص برجسته بوده است. بازی Far Cry 1 ، یک بازی مملو از انتخاب برای فرار از جزیره گرم سیری بود که همانند نسخه کنونی معاصر دارای روند بازی جذابی داشته است. بازی Far Cry 2 به بازیباز یک دنیای Open World همه جانبه همانند مبارزات از قبل تعریف نشده و انتشار آتش در محیط را اهدا کرده بود. قهرمانان بازی Far Cry 3 با وام گرفتن از پایه های بنیادین نسخه های قبل بنا نهاده شدند. دربر گرفتن انتخاب های بازیباز ، اعطای یک دنیای کاملا باز برای جست و جو و حمایت از همان سیستم حمایت همه جانبه از انتظارات هواداران برای این فرانچایز خواهد بود. همین انتظارات بازی ما را از بقیه عناوین متمایز می کند ولی با این حال ما بعضی از موارد را همانند دیگر عناوین برای Far Cry 3 نیز رعایت می کنیم.
ما خواهان یک داستانی برای شوتر اول شخص بودیم که شخصی تر باشد؛ داستانی که مردم با آن ارتباط برقرار کنند. داستان درباره یک آشوب جهانی نیست. داستان درباره تلاش برای نابودی یک ارتش نظامی ویژه و یا چیزی در این حیطه نیست. این داستان یک فرد عادی به نام Jason Brody است که وارد وضعیتی دیوانه وار می شود و برای بقای خود باید به تنهایی تلاش کند و یاد بگیرد که چگونه به نجات دوستانش کمک کند.

VG247 : درباره بازی Far Cry 3 حرف و حدیث های زیادی درباره اینکه این بازی برای مخاطبان بزرگسال ایجاد شده است وجود دارد. چگونه و با چه ترفندی بازی شوتری خلق کردید که کاراکتر اول آن یک انسان هنرمند و ژورنالیست است؟
خشونت و ارزش هنری متقابلا منحصر به فرد نیست . با توجه به هسته اصلی مکانیسم بازی و کاراکترهای داستانی ، چیزی فراتر از آن است که چگونه با مردم صادق باشید. اشتباهی که بازی ها به راحتی مرتکب می شوند در این است که به خشونت آگاه نیستند و تظاهر می کنند که برایشان اصلا اهمیتی ندارد که قهرمان داستانشان یک تن آدم بکشد. اگر منکر هسته مکانیسم بازی شوید که از بازیبازها می خواهید آن کارها را انجام دهند؛ اگر شما تظاهر می کنید که دوست دارید بازیبازها برای کشتن مردم در بازی پاداش نگیرند پس قطعا روند روایت داستان تضعیف خواهد شد. اگر کاراکترها در بازی به خشونت بازیباز واکنش نشان ندهد بازی ساز حفره ایی در طرح داستان به وجود آورده است. حفره ایی خاص در بخش تعاملی بین ماهیت بازی!
ما به این قضیه توجه کردیم و داستان را با احتیاط و دانش کافی نوشتیم. هسته مکانیسم بازی درباره “کشتن” بنا نهاده شده است و اصلا بازی این قضاوت را برای کارهای بازیباز انجام نمی دهد که کار انجام شده توسط بازیباز درست بوده یا غلط. هسته بازی قصد ایجاد یک بازی بر اساس اخلاقیات ندارد. ما به سادگی کسی را انتخاب کردیم که تا به حال کسی را نکشته است و در بازی مجبور می شود افرادی را بکشد تا جان خود و دیگر دوستان نزدیکش را نجات دهد. در این راه ، “کشتن” ، هسته مکانیسم بازی یک کلید اصلی برای روایت داستان خواهد بود. اگر بدین شکل نبود ، ارزش هنرمند یا ژورنالیست لحظه به لحظه در روند بازی رو به نابودی می رفت.
VG247 : آیا روایت داستان بازی Far Cry 3 همانند نسخه های قبل است؟ آیا شما انتظار اعتراض ها و واکنش شدیدی از بازیبازها درباره روند داستانی دارید؟ آیا تا به حال احساس نگرانی درباره عملکرد بازی پس از انتشار داشته اید؟
هدف ما هرگز این نبوده که روایت داستانی همانند نسخه های قبلی باشد و ما هیچ ادعایی برای خلق روایتی جدید در این عرصه نداشته ایم. کاری که ما انجام می دهیم این است که داستان را به نحوی روایت می کنیم که دلمان می خواهد و زمانی که شخصی در این اتاق از این ایده عقب بکشد بدین معنا است که این داستان قوی تر از آن است که به این راحتی آسیب پذیر شود و با این دید هیچگاه ، هیچکس از این داستان اذیت نخواهد شد.
فکر می کنم که واکنش های بازیبازها بر اساس این حقیقت که بازی Far Cry یکی از مشهورترین های این سبک است رو به رو شویم. البته بازی های شوتر زیادی در چندین سال پیش با این نوع روایت ساخته شدند. با کمال احترام ما کاملا متفاوت با سایرین در حال کار بر روی این بازی هستیم.

VG247: شخصیت تبه کار “واس” بسیار پویا طراحی شده است. Ubisoft چگونه این کار را انجام داده است؟ شما تا چه حدی از این فرآیند را به عنوان ناشر یاد گرفتید؟
آرزوی ما در این است که کاراکترهای واقعی خلق کنیم که کارهای قابل باور انجام دهند و احساساتی همچون ترس ، اشتیاق در بازیباز القا شود. تمام تلاش ها با خلاقیت ها و تکنولوژی انجام شده است.
دلیلی که کاراکتری به نام “واس” زنده به نظر می رسید در این است که انیمیشن ها با استفاده از هنرمندان واقعی ضبط شده است. با قابلیت Motion Capture می توان به راحتی تمام حرکات بدن ، صداها و جزئیات صورت را ضبط کرده و در بازی شبیه سازی کرد. به همین علت کارگردان هنری و هنرمندان با انجام امور خود اجازه می دهند که ابتکارهای بهتری برای بهینه سازی بازی انجام شود. البته این قضیه امکان نداشت که انیمیشن ها توسط المان های مختلف به صورت جدا ضبط شود و در نهایت به هم وصل شود.
فناوری که در بازی Far Cry 3 تهیه شده است به کسب نجربه بیشتر به بازیباز کمک می کند. در حقیقت این تکنولوژی باعث شده است تا عملکردهای ما خلاقانه تر شود. زمانی که فهمیدیم چه اجراهای متفاوتی را می توانیم در بازی ایجاد کنیم ، نحوه بازیگری را تغییر دادیم و بیشتر بر محور بازیگرها انیمشین را طراحی کردیم. همیشه می خواستیم که اجراهای واقعی بازیگرها را در بازی وارد کنیم. پس با استفاده از این فناوری به بازیگرها اجازه دادیم که در روند ساخت بازی Far Cry 3 نقش داشته باشند. نتیجه این عمل را می توانید در انیمشین های “واس” مشاهده کنید. این کاراکتر که در نقش فردی دیوانه ظاهر شده است فقط یکی از کاراکترهای این بازی است!
VG247: وقتی که ساخت بازی ها به آثار سینمایی نزدیک می شود ، ناشران اکثرا برای خلق صحنه های سینماتیک به سراغ صنعت سینما روی می آورند. ولی آیا ما به این نقطه رسیدیم که این وابستگی بازی ها به این صنعت تمام شده باشد؟
فکر می کنم که این قضیه طبیعی باشد که از این صنعت برای روند کارهای خودمان استفاده کنیم. با در نظر گرفتن قدرت بازی ها برای ایجاد انواع مختلف تجربه برای بازیباز ، بازیسازها به جای اینکه خودشان دست به ایجاد صحنه های سینمایی بزنند که از جایی الهام گرفته نباشد به سمت تقلید محض حرکت می کنند. صحنه های سینماتیک در بازی به عبارتی خز شده است با اینکه با اسکریپت های سنگین بازیبازها را با تجربه ایی منحصر به فرد رو به رو می سازد! این چیزی است که بازی Far Cry همیشه در مقابل آن قرار داشته است و در نسخه سوم هم ادامه خواهد داشت. روایت از زبان بازیباز به مهمترین روایت داستانی شناخته می شود و با توازنی که در خط شرح داستان در بازی پیش می رویم ، بازی Far Cry 3 دست کمی از تجربه یک فیلم ناب را ندارد!
VG247: شرکت UbiSoft Massive دست به خلق بخش چندنفره بازی Far Cry 3 زده است. می توانید نیم نگاهی از روند بازی بخش چندنفره در اختیار ما قرار دهید؟
بخش چندنفره Far Cry 3 تقریبا بزرگ طراحی شده است. به همین دلیل شرکتی جدا به نام یوبی سافت مسیو مسئول طراحی بخش چنفره این بازی شده است. بخش چندنفره ۳ بخش دارد. نبردهای رو در رو (PvP) با حالت های بازی مختلف و طراحی تیم های قوی می تواند به بازیباز تجربه ایی ناب در این بخش را عرضه کند. جدا از بخش تک نفره ، بخش Coop (همکاری) نیز وجود خواهد داشت که داستان آن به صورت مستقل از بخش چندنفره خواهد بود. وجود Editor نقشه های بازی همانند دیگر نسخه ها در این بازی نیز وجود دارد و بازیبازها قادر خواهند بود نقشه های دلخواه خود را خلق کرده و با دیگر بازیبازها به اشتراک بگذارند.
در فراتر از همه این موارد ، ما این قابلیت را فراهم خواهیم کرد که بازیبازها بتوانند کاراکتر خود را با استفاده از Smart phone ها طراحی کنند. بازیباز همچنین می تواند پاداش هایی که در میان محتویان وب به دست می آورد نیز به اشتراک بگذارد و پروفایل بازیبازها در اینترنت شامل PvP ها و XP هایی خواهد بود که در حین بازی چندنفره به دست آورده اند. پاداش ها به تمام جنبه های بخش چندنفره کمک خواهد کرد.
همچنین جنبه های اجتماعی دیگری از بخش تک نفره بازی وجود دارد که ما نخواستیم آن را فاش کنیم.

VG247: وقایع بازی Far Cry 3 در جزیره ایی رخ می دهد که مملو از توهمات خواهد بود. سریال تلویزیونی LOST نیز دقیقا در همین اتمسفر قرار داشت. می تولنم حدسی درباره شوک داستانی بزنم؟ اونا همه کشته شدند ، درسته؟
در پایان ، همه به این نتیجه خواهند رسید که این فقط یک بازی ویدوئی بود!

 

بازی Far Cry 3 در ۲۸ نوامبر در اروپا ، ۳۰ نوامبر در UK .و ۴ دسامبر در US منتشر خواهد شد.

مترجم
R.R.Kheradmandi

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3 - گیمفا
مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3 - گیمفا
مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3 - گیمفا
مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3 - گیمفا
مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه سایت VG247 با مدیر طراحان بازی Far Cry 3 - گیمفا