یوشیدا از تجربه بازیها برروی پلیاستیشن ویآر میگوید
در جدیدترین قسمت از پلی استیشن بلاگکَس٬ مدیرعامل بخش پلیاستیشن٬ صحبتهایی پیرامون هدست واقعی مجازی پلی استیشن ویآر و تجربه بازیها برروی آن داشت. در ادامه با گیمفا همراه باشید.
در ادامه میتوانید خلاصه صحبتهای شوهی یوشیدا را مشاهده کنید.
- یوشیدا قبل از مراسم هفته بازیهای پاریس بسیار مضطرب بود اما کوچک بودن سالن به او کمک کرد تا بیشتر احساس آرامش کند.
- سونی این را فهمیده است که بازی کردن با ویآر٬ چه آفلاین و آنلاین٬ حس اجتماعی بسیار قوی دارد. آنها این حس را باتجربه پلی استیشن موو دیده بودند٬ شما میتوانستید وارد یک فضا خاص شوید و با تکان دادن دستتان یا حرف زدن به بازی کردن بپردازید و این حس به شما منتقل میشود که دارید واقعا با یک شخص دیگر بازی میکنید.
- استودیوی سوپرمسیو عنوان Until Dawn: Rush of Blood را مخصوص ویآر طراحی کردند و بازی کردن آن نیز برای تمامی افراد بسیار لذت بخش است. در واقع این بازی حس سوار شدن در ترن هوایی را دارد که یک سری از مکانها و شخصیتها و احساسات بازی اصلی در آن وجود خواهد داشت.
- عنوان Robinson: The Journey که ساخته کرایتک است٬ بازی بسیار زیباست. از آنجا که استودیوی کرایتک در ارائه بازیهای گرافیکی بهترین است٬ کار با آنها بسیار هیجان انگیز است.
- Gran Turismo Sport نیز تجربهای نو در سری گرن توریسمو است. پیشنمایش ویآر درایوکلاب هم بسیار سرگرم کننده بود.
- در ادامه آقای یامائوچی به این نکته اشاره کرد که بازی کردن با پلی استیشن ویآر٬ حسی بسیار طبیعی به شخص میدهد. شما خودتان را میبینید که پشت ماشین نشستهاید و کنترل آن را در دست دارید. حسی که یک کنترلر هیچوقت نمیتواند به شما القا کند. برای کسانی که عاشق بازیهای مسابقهای هستند٬ پلی استیشن ویآر معرکه خواهد بود!
- طراحی بازی برای ویآر بسیار متفاوت است. عنوانی که برای ویآر ساخته میشود٬ حتما نباید بهصورت اول شخص باشد. بسیاری گمان میکنند چون بازی در حال توسعه برای واقعیت مجازی است پس بازی باید اول شخص باشد تا شخص حس کند خود او در حال بازی است اما دوربین میتواند در بقیه جهات نیز باشد. عناوینی که برای پلی استیشن ویآر توسعه داده میشوند باید برروی فریمریت ۶۰ قرار داشته باشند.
- خود یوشیدا نیز ایدههایی در جهت ساخت بازی برای پلی استیشن ویآر داشت اما از به اشتراک گذاشتنشان خجالت کشید. اما او علاقه بسیاری به تعامل کردن با شخصیتهای مجازی دارد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات
خیلی دوست دارم با این یه جا کار کنم
مچکریم یوشیدا
من که با همین مانیتور چشمم به اندازه کافی ضعیف شده :dazed: حالا اگه پولشم باشه با این عینکا روی ۳۰ فریم رسما کور میشم باید با عصا بازی کنم 😀
انشاالله که بیا زودتر و ارزون باشه که اونایی که مثل خدم بی پولن توانشون برسه موافقا بکوبن مثبتو
دستگاه باحالیه کلا این و هلولنز خیلی چیزای باحالین مخصوصا قابلیتای هلولنز که تو e3 ماکرو نشون داد خیلی خوب بود
میشه یکی درباره هلولنز کامل توضیح بده؟ ?:-)
هولو لنز با این فرق داره
هولو واقعیت افزوده هست ولی این واقعیت مجازی هست
اقای tolkien این پست هولولنز هست یا vr؟!نمونه ی بارز فن بوی 😎 😎 😐 😐 😐 !!!!!!!!!!پست قبل!
نه داداش.خدا میدونه من اصلا نمیخواستم فن بازی در بیارم. :-(( .
فقط میخواستم بدونم هولو لنز چیه؟
پس لطفا به اونایی که تو اون پست قبل نظر دادن نگو فن بوی به اولین عاملش که این سخن رو اورد بگو 😉
HoloLens هدست واقعیت افزوده (AR یا augmented reality) مایکروسافته و فرقش با VR یا واقعیت مجازی اینه که در واقعیت مجازی شما کاملا وارد یک دنیای مجازی میشی که ارتباطی به عناصر فیزیکی دنیای واقعی پیرامونت نداره، در حالی که در واقعیت افزوده، عناصر فیزیکی اطرافت با عناصر مجازی ترکیب میشن یا به عبارت دیگه، مجاز به واقعیت افزوده میشه و تو هنوز میتونی واقعیت رو در کنار مجاز درک و حس کنی (نمونه ش نمایش این فناوری در بازی ماینکرفت در کنفرانس مایکروسافت در E3) اما در واقعیت مجازی به کلی از واقعیت کنده میشی
:yes:
فناوری واقعیت مجازی در کنسول ها (کاری به سازنده ش ندارم) و همینطور pc حالا حالا ها نمیتونه موفقیت دامنه دار و گسترده ای رو کسب کنه، به دلیل:
– محدودیت های سخت افزاری کنسول ها و اینکه تمامی بار پردازشی بازی ها بر دوش سخت افزار بومی کنسوله و نه سیستم های ابری (که اگه اینطور می بود میتونستیم به آینده ش امیدوار باشیم) (البته این مورد درباره pc صدق نمیکنه)
– قیمت بالا که در حال حاضر حتی از یه کنسول هم بیشتره و اصلا برای خیلی ها توجیه اقتصادی نداره
– محدودیت های فیزیکی در استفاده طولانی مدت که باعث میشن نشه تجربه مداومی از بازی مورد نظر داشت
– محدودیت در ساخت بازی های انحصاری برای استفاده توسط هدست واقعیت مجازی (همون اتفاقی که برای کینکت و موو افتاد) و بازی های AAA، نه صرفا عناوین کژوال که برای نمایش پتانسیل های این فناوری ساخته میشن و فاقد ارزش داستانی یا گیم پلی جذاب هستن
—————————–
فناوری های به ظاهر فریبنده و اغواکننده اما گرون و عملا کم مصرف یا بی مصرفی مثل واقعیت مجازی جایی تو خونه های یه گیمر متوسط ندارن و اگر هم راهی برای موفقیت پیدا کنن تنها به واسطه مشتری های مرفهیه که حاضرن برای یه اسباب بازی زینتی پول پرداخت کنن
در خیلی از نقاط جهان هنوز خیلی از کاربرا به نسل هشت کوچ نکردن (به هر دلیلی که مهم ترینش مالیه). چطو میشه توقع داشت این محصولات به اقبال عمومی دست پیدا کنن و استفاده از اون ها محدود به نمایشگاه ها و همایش های سالانه نشه؟
شهروز یه سوالی داشتم
نمایش رابینسون in engine بود؟؟
چون من شنیدم بازی ها رو وی ار باید شصت فریم یا بالاتر و بدون افت فریم باشن
شک دارم اون رو فور شصت فریم اجرا بشه
بله امیرجان، درست شنیدی، تجربه واقعیت مجازی باید روان و بدون لگ باشه در غیر اینصورت عملا قابل بازی نیست که اونم به محدودیت های فیزیکی انسان برمیگرده و اینکه در این صورت آثار جانبی مثل چشم درد و سردرد به سراغ گیمر میاد
اما اون تریلر یه تیزر تریلر بود و ربطی به هدست وی آر نداشت چون بدون اون هم اجرا میشه و در واقع انحصاری VR نیست (برای PC هم منتشر میشه) و تریلر هم in-engine بود.
اها من فکر کردم انحصاری وی اره
ولی اونطوری که شنیدم انحصاری زمانی سونیه
درسته؟
خب مثل اینکه من باید خودمو اصلاح کنم
انحصاری VRه
مبارکتون باشه 😉
میدونستم
خونده بودم انحصاری وی اره
دوست دارم سریع تر نمایش in game ازش ببینم
از کجا خوندید انحصاری Vr هست؟
چون فکر کنم برای تمامی دستگاه های واقعیت مجازی بیاد
N4G
اگه نمایش رو دیده باشید نوشته انحصاری زمانی هست تا زمانی که دستگاه دیگه هم منتشر بشن
دکتر جان،in-engineو in-game چه فرقی دارن؟ ?:-) :-/
تریلر in-engine مثل یه کات سینه که با موتور خود بازی رندر میشه
اما تریلر in-game در واقع صحنه هایی از گیم پلی بازیه که با موتور به صورت همزمان پردازش میشه
یعنی گرافیک گیمپلی خود بازی با تریلر in-engine یکیه؟ ?:-)
نه با in game یکیه
همینی که امیرجان گفتن درسته
ممنون 😉 :yes:
درود بر یوشیدا :yes: این فناوری دنیای گیم رو متحول میکنه
عجب چیز باحالیه
حالا این VR کی میاد ?:-) ?:-)
چقدر بزرگه این مرررد
چقدرررر فروتنه این مرررد
چقدررر بزرگ منشه این اسپنسر
اخ ببخشید یوشیدا حواسم نبود 😀
نمردیمو یوشیدا هم حرف زد!
تجربه ی gt چه حالی با این عینکا بده
اخه یوشیدا مرد عمله داداش وقت نمیکنه برای حرف زدن!
چه جالب ?:-)
بله داداش اینطوریه.مدیونی اگه فک کنی فک میکنم اسپنسر فقط حرف میزنه :laugh:
ما هیچی نمیگیم شما هم شورشو در نیارید لطفا 😐
الان من بهت پیشنهاد میکنم نظرت رو حذف کنی چون پتانسیل تبدیل شدن به یک بحث خشن رو داره 😐 .(خودمو نمیگما.بعضی از فنای XBOX مخصوصا این دوست عزیز GEARBOX 😕 )
نه داداش فقط قصدم مزاح بود،شکلک گویای همه چیزه،قصد بی احترامی نداشتم 😉
تجربه بازیهایی به جز اول شخص بر روی وی آر تصورش برام دشواره ، تمام جذاب بودنش به همون اول شخص بودنش هست که ادم فکر میکنه خودش تو محیط بازیه.در مورد قیمتش هم صد در صد سونی یه قیمت رقابتی برای این تکنولوژی انتخاب میکنه حتی اگر شده با ضرر محصولو عرضه کنه میکنه ولی قیمتی میده که همه یا بیشتر گیمرهای خانواده پلی استیشن بتونن بخرنشو ازش لذت ببرن, حتی اگر این محصول قیمتی برابر با قیمت ابتدایی PS4 داشته باشه با صرفه به نظر میاد در برابر قیمت Oculus و از اونجا که سونی گفته بود شاید قیمت وی آر در ابتدا نزدیک به قیمت یک پلتفرم را داشته باشد این قیمت دور از ذهن نیست.
:yes: حرف حق جواب نداره
چرا فک میکنی قیمت ۳۵۰ دلار برای این هدست یعنی ضرر دهی؟؟
درسته که سود اصلی توی فروش بازی و محصولات و … هست..اما نمیدونم چرا بچه ها فکر میکنن شرکتها کنسولشون رو فی سبیل الله رد میکنن تو بازار!
مثالش عینیش رو همیشه زدم!!!
قیمت گوگل گلس:۱۵۰۰ دلار!!!!
قیمتی که کارشناسا تخمین زدن بعد از ورودش به بازار:۸۰ دلار!!!
البته مسلما با اون قیمت افسانه ای روبرو نیستیم واسه این محصول.اما مطمئن باش قیمت ساختش از اون گوگل گلس بالاتر نیست.یا اگه باشه آنچنان تفاوتی نداره.
واسه اینکه باز بیشتر متوجه عرایض بنده بشی یه سر برو سایتهای عمده فروش چینی مثل فست کارد تک
سود شرکتها خیلی بیشتر از این چیزاس!مطمئن باش حتی نشستن تمام هزینه هایی که صرف تحقیق و توسعه کردن رو هم رو قیمت vr کشیدن…نظرم درباره ی هلولنز هم همینه.فک نکنید چون دستگاه سونیه اینجوری دارم میگم
مگه نمیگه بازیهاى وى آر باید ۶۰ فریم باشن؟ درایو کلابو میگه تست کرده و جالب بوده. کدوم ورژن درایوکلاب ۶۰ فریمه؟ مگه ۳۰ فریم نیست این بازى؟
گرافیک رو به قدری پایین اوردن که روی شصت فریم اجرا بشه.
پول:لذت بردن و تجربه کردن گیم با این هدست
بی پولی:حسرت خوردنو دیدن تریلر بازی و دسگاه تا ابد
خودتون میدونید عضوه کدوم دسته ایم
🙁
مطمئنن اون پولداراش هم دنبال این چیزا نمیرن :yes:
ادب هم خوب چیزی لااقل یه چیز دیکه میگفتی
امیر خان زشته این حرف ها،حداقل ترول کنید به جای استفاده از این کلمات 😉
والا e.sony شورشو بعضیا در میارن!میدونم کارم اشتباه بود و بابتش عذر میخوام اما یه نگا به کامنتاش بنداز!
یکی این یکی اون cv
بله میدونم اون کاربر چه قدر رو اعصابه(،نمونه ی بارز تعریف مدیر بازاریابی ایکس باکس از انچارتد).منم اوایل که شناختم اش باهاش خیلی درگیر میشدم ولی حالا دیگه باهاش کاری ندارم و فقط یه کیلو تخمه میذارم جلوم و عشق و حال میکنم و میخندم به نظراتش :rotfl:
تو حرف نزن که یکی هسی لنگه خودش
😐
شما که بدتری!
هم پلی استیشن وی ار و هم اکولوس وی ار شرایطی مثل موو و کینکت خواهند داشت.جذاب برای ده دقیقه و بعدش بلا استفاده.پیشاپیش از منفی های شما عزیزان تشکر میکنم!!!
اکثر گیمر های ایرانی تو پول بازی های کنسول موندن چه برسه به این که بخوان VR هم بخرن 😐
تو پولش موندن چون تاحالا حداکثر ۳ت واسه بازی خرج میکردن!
فک میکنی اونور آب همه ۲۰-۳۰تا بازی دارن؟
اگه اینجوری فکر میکنی سخت در اشتباهی دوست خوبم 😉
حرف حق جواب نداره . یوشیدا مرد خوب و باحالیه هر جا که هست موفق باشه . و ps VR هم ایشالا موفق و سریع تر عرضه بشه تا گیمر های PS با این واقعیت مجازی شاهکار لذت ببرن
واقعا چیز باحالیه اگه بیاد مرسی یوشیدا