لحظه های ناامید کننده در بازی ها - گیمفا
لحظه های ناامید کننده در بازی ها - گیمفا
لحظه های ناامید کننده در بازی ها - گیمفا
لحظه های ناامید کننده در بازی ها - گیمفا

لحظه های ناامید کننده در بازی ها

مجید محمدی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
لحظه های ناامید کننده در بازی ها - گیمفا

همه ما عاشق بازی هستیم. بعضی وقت ها قبل از سرکار رفتن ۲۰ دقیقه بازی میکنیم و یا ساعت ها بازی RPG  مورد علاقه خود را بازی میکنیم. ما بازی میکنیم تا از بسیاری از ناکامی های که در زندگی روزمره داشتیم فاصله بگیریم.

اما بیشتر مواقع بازی ها که هدفشان سرگرمی است به درستی کار خود را انجام نمیدهند و باعث افزایش استرس به جای لذت میشوند وایا این به صورت تصادفی است یا طراحی شده توسط سازنده است ؟

فکر میکنم اگر به ۱۵ سال قبل برگردیم و اون لحاظات بازی ها را بیاد بیارویم باعث شود دوباره سرخورده شویم.

مرحله اخر Sonic the Hedgehog

برمیگردد به زمانی که شما نمیتوانستید بازی ها را ذخیره کنید، قبل از اینکه کارت های حافظه و یا هارد درایو وجود داشته باشدو شما تنها بازی میکردید و از خدا میخواستید که هیچ پیچی سر راهتان نزارد. گیمرها در قدیم اینگونه بازی میکردند اما رسیدن و درگیر بودن در مرحله اخر بازی Sonic the Hedgehog چیزی بود که باعث میشد بیشترین تکرار را انجام دهید.

شما پس از گذشتن از ۶ مرحله در Hedgehog به مرحله نهایی میرسیدید و در ان مرحله تمام حلقه هایتان را میگرفت و بدون حلقه باید با Robotnik و دسیسه های شیطانیش مبارزه میکردید. اگر میمردید هیچ گونه ادامه ای نداشت، و یا صفحه ای برای load  شدن نمی امد و در کل شما باخته بودید !

بیایید فرض کنیم شما با مدیریت Eggman را سرخ کردید. هنوز جشن گرفتن زود است. اما زمرد به شما داده نشد ؟! شما باید غول را مورد ضربه قرار بدید و chums را نجات بدید. اما همه اینها برای هیچی است. اگر Robotnik حتی ۱ زمرد بدست بیاورد او برنده است و صحنه Try Again  را مشاهده میکنید. به هر حال هر انچه نقشه مرحله اخر بود شما اکنون ان را میدانید و میتوانید قدرتمندانه ان را متوقف کنید.

این مرحله نامید کننده نبود اگر عادلانه بود. این مرحله کار سگا بود و تنها تجربه ای که بعد از انکه نتوانستید مرحله را به پایان برسانید بدست میاورید این است که انسان های بد پیروز میشوند.

از دست دادن Lydia –  Skyrim

Lydia یکی از اولین کسانی هست که در بازی Skyrim شما را پس از انجام ماموریت Dragon Rising همراهی میکند. بدون شک او برای شما مفید است. شما به احتمال زیاد کالا های سنگین و با ارزش خود را فورا به او میدهید تا از انها نگه داری کند.( از جمله استخوان اژدها و فلس که در بازی ارزشمند هستند.)

او یکی از محبوبترین یاران در بازی Skyrim است اما او استعداد شگفت انگیزی به طور کامل رفتن از زمانی به زمان دیگر را دارد در صورتی که شما غیر از پیاده روی کار دیگری برای مسافرت انجام دهید.

مشکلی این است که به نظر میرسد هنگامی که شما به صورت سریع مسافرت میکنید او میتواند در هر نقطه از Skyrim گیر کرده باشد. البته بعضی مواقع برمیگردد. این اتفاق میتواند هر موقع رخ دهد و این اتفاق با Lydia به خاطر برخی دلایل به طور منظم رخ میدهد.

این یک لحظه ناامید کننده نیست، این یک دسیسه است که شما را بسیار ناراحت میکند و هر بار که بازی را انجام مدهید شما را به زحمت می اندازد.

 بخش D  زندان –  Final Fantasy VIII

من عاشق  Final Fantasy VIIIهستم. و در واقع من این عنوان را به  Final Fantasy VII ترجیح میدهم. اما همیشه لحظه ای که در بخش D  زندان ایستاده ایم جز نامید کننده ترین لحظه ها در تاریخ است.

پس از تلاش Squall برای کشتن دسته شیطانی، اون دسته به چاله ای در جهنم قرار میکنند. سپس Moombas بهار را به شما نشان میدهد و از شما میخواهد که انتخاب کنید بالا یا پایین برود، که شما برای خارج شدن به سمت پایین میروید.

همین طور پایین میروید و ظاهرا هر طبقه مانند قبل همان طرح و رنگ گذشته را دارد. و در زندان زنگ خطر به صدا در میاید و دشمنان زیادی به سرعت ظاهر میشوند و همه جا را میگیرند. شما دکمه را میزنید و به سمت بالا میروید. ساعتی بعد اگر به سراغ بازی میایید و دارید به سمت بالا میروید میبنید که دوباره سر راه شما را گرفته اند. بهتر است که از این منطقه دور باشید که همانند یک زندان واقعی است !

دستگیر توسط پلیس – GTA

هنگامی که GTA IV منتشر شد یک دنباله موفق برای این سری بود که Rockstar قابلیت autosave را در این سری اضافه کرده بود. اما در این بازی زمانی که میمیرید و یا دستگیر میشوید میتوانید به صورت دستی به اخرین Save  برگردید اگر درست قبل از انجام ماموریت بازی را ذخیره کرده باشید که مشکلی نیست اما اغلب پیش میاید که ۳ ساعت بازی میکنیم و یادمان میرود که بازی را ذخیره کنیم. چه احساسی در ان روز خواهیم داشت ؟

گفته میشود که انسان به ندرت پیش میاد تا پیروزی های بزرگش را به یاد داشته باشد اما همیشه ضربه های بد زندگیش را به یاد میاورد. همین امر در اوایل GTA  که امده بود وجود داشت. همین طور که ماموریت انتخاب می کنید شما سلاح های بزرگتر و مهمات بیشتر در طول مراحل مختلف بدست میاورید. که در نهایت احساس میکنید یک مرد ارتشی پر قدرت هستید و یک زرادخانه را حمل میکنید.

معمولا کسانی که تازه کار باشند و به پلیس حمله کرده و نتوانند از دستش فرار کنند پلیس انها را دستگیر میکند.بهتر است در این لحظه امیدوار باشید که بازی را ذخیره کرده باشید وگرنه پس خارج شدن از اداره پلیس تمام اسلحه شما ازتان گرفته خواهد شد در غیر صورت باید همانند فولاد محکم باشید !

البته حق دارید عصسبانی باشید چون اکنون هیچ اسلحه ای ندارید و برای اانجام ماموریت بعدی باید دست خالی به جای استفاده از اسلحه های خودکار به سراغ ماموریت بعد خود بروید که احساس نامید کننده ایست.

اما تو دوباره از اول شروع میکنی، shotgun بدست میاوری ، سپس uzi و سپس M16. شما اتفاق قبلی را فراموش میکنید و میدانید که دوباره به ان احساس مرد ارتشی بودن خواهید رسید. دوباره پلیس شما را دستگیر خواهد کرد و دوباره همان احساس نامیدی به سراغتان میاید اما دوباره از اول شروع میکنید  و چرخه GTA  این گونه تکرار خواهد شد البته این بار دیگر فراموش نخواهید کرد که بازی را ذخیره کنید !

 کشته شدن چندین باره توسط  دشمنان – WoW

WoW جامعه ای است که از انواع جامعه های مختلف در ان وجود دارند از جمله قلدران و گردن کلفتان ! به جرات میتوان گفت اگر level  شما در سرورهای PVP  بیشتر از ۱۰ باشد شما با پدیده ای با نام ganking روبرو خواهید شد. این بدین معنیست که یک کاراکتر و یا گروهی که level  انها از شما بالاتر است شما را بکشند. WoW بازی است که بر اساس اعداد است و چون level  شما پایین تر است هیچ راهی ندارد که شما به مبارزه برگردید.

اگر شما یک حمله از طرف یک Horde Level 80  در یک منطقه مانند Fargodeep Mine که قصد کشتن Kobolds ها را داشتید صورت بگیرد چون سرور PVP است قابل تحمل است. اما بعضی مواقع شما تنها به یک منطقه دیگر رفته اید و در حال انجام ماموریت خود هستید. یک دشمن شما را میبند و بارها و بارها شما را میشکد و دلیل ان هم این است که شما کمترین level  را در این منطقه دارید.

این موضوع بسیار ازار دهنده ایست و کسی که از این طریق بارها میمیرد عذاب بسیاری میکشد. چون او نه توسط یک غول و یا موجودات درون منطقه ها کشته شده است. بلکه توسط یک انسان کشته شو که از روی کینه اینکار را میکند و شما بسیار افسرده خواهید شد.

تمام لحظات در Dark Souls

شنیده ام که Dark Souls و عنوان قبلیش  Demon Souls جز بزرگترین بازی های مدرن RPG است که در دسترس علاقه مندان به این سبک است. تجربه ای که از بازی های سبک  action role-player شرکت Namco Bandai دارم میتوانم بگویم این بازی یکی از مهمترین بازیهایی است که گیمر را درگیر میکند و او را ازار خواهد داد.

Dark Souls بازی است که پس از گذراندن قسمت اموزشی بازی ، دشمنان اولیه که در بیرون به سراغتان میاید حتی از غول اخر بازی های امروزی سخت تر است. بسیار اماده برای مردن باشید. شما بارها و بارها خواهید مرد.

شما در نهایت احساسی بیشتر از یک بازی کردن ساده به شما دست میدهد و بنظرم پس از مدتی اینقدر عصبانی شوید که بخواهید سرتان را به دیوار بکوبید !

البته نمیدانم که چگونه افراد مختلف احساسات خود را کنترل میکنند تا دست به چنین کارهایی نزنند اما اگر شما یکی از کسانی هستید که بر احساسات خود غلبه میکنید جای تقدیر و احترام دارد.

نامیدی را از خود دور کنید چون این یک بازی است و باید از ان لذت برد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

لحظه های ناامید کننده در بازی ها - گیمفا
لحظه های ناامید کننده در بازی ها - گیمفا
لحظه های ناامید کننده در بازی ها - گیمفا
لحظه های ناامید کننده در بازی ها - گیمفا
لحظه های ناامید کننده در بازی ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

لحظه های ناامید کننده در بازی ها - گیمفا