نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا

نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶

امیرحسین دهنوی
۱۳:۱۱ ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا

کنسول‌های Xbox سری‌های بسیار دوست‌داشتنی را خلق کرده‌اند و سال ۲۰۱۶ نیز قرار است سالی بزرگ برای Xbox One و دوست‌داران سری‌های جدید و قدیمی باشد. شاید بتوان عناوین انحصاری یک کنسول را مهمترین رکن خرید آن دانست. اکس باکس‌وان در اوایل نسل موفقیت خود را در ارائه یک وسیله All in One می‌دید و مخاطبین خود را در عموم مردم جست‌جو می‌کرد و نه بین گیمر‌ها اما بعد از گذشت یک سال به اشتباه خود پی برد. پس از تغییر مدیریتی تیم اکس باکس٬ رویکردی نو در هدف برند اکس باکس‌وان به‌وجود آمد و آن به گفته فیل اسپنسر مدیر حال حاضر اکس باکس٬ بازی٬بازی و بازی است. ما نتایج این تغییر هدف را پس از سال ۲۰۱۴ به وضوح دیدیم٬ جایی که مایکروسافت سرمایه گذاری عظیمی در بخش بازی کرد و شاید به جرئت می‌توان گفت که سال ۲۰۱۶ پربارترین سال از نظر عناوین انحصاری برای کنسول اکس باکس‌وان است. در ادامه می‌توانید لیست کامل عناوین انحصاری کنسول اکس باکس‌وان را در سال ۲۰۱۶ میلادی مشاهده کنید. در ادامه با گیمفا همراه باشید.

نکته: این لیست از رتبه‌بندی خاصی پیروی نمی‌کند.

gears of war 4

Gears of War 4

نام عنوان: Gears of War 4          تاریخ عرضه: آذرماه ۱۳۹۵

سال ۲۰۱۳ که بود که فیل اسپنسر به امکان انتشار نسخه‌ای از سری Gears of War اشاره کرد و طرفداران امیدوارانه در انتظار نصف کردن لوکاست‌ها با lancerهایشان بودند. در سال ۲۰۱۴ مایکروسافت اعلام کرد که آن‌ها امتیاز این سری را از Epic Games خریداری کردند و عنوانی جدید توسط استودیوی The Coalition ساخته خواهد شد. Rod Fergusson که یکی از سازندگان اصلی این سری بود از Epic Games خارج شد و به مایکروسافت پیوست و سکان هدایت تیم The Coalition را به‌دست گرفت. هنوز اطلاعات کاملی از چهارمین عنوان اصلی و پنجمین نسخه از سری Gears of War نداریم. براساس پیش‌نمایش‌ها و اطلاعات محدودی که منتشر شده است٬ این را می‌دانیم که ما قرار است در نقش شخصیت جدیدی بازی کنیم. هیولاهایی که تا به حال با آن‌ها برخورد نداشتیم نیز در آن حضور دارد. این عنوان به وسیله موتور قدرتمند Unreal Engine 4 ساخته خواهد شد. آیا می‌توانیم مارکوس و دوستان‌اش را بار دیگر ببینیم؟ آیا هنوز لوکاست‌ها در حال تخریب سیاره هستند؟ سوالات بسیاری وجود دارد اما لااقل این را می‌دانیم که سال آینده می‌توانیم آن را تجربه کنیم.

 

crackdown 3

Crackdown 3

نام عنوان: Crackdown 3          تاریخ عرضه: سه ماهه دوم یا سوم ۲۰۱۶

Crackdown 3 هنگام کنفرانس E3 مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این عنوان توسط Reagent Games به همراه Cloudgine و Sumo Digital به‌صورت انحصاری برای Xbox One ساخته می‌شود. David Jones معروف نیز به عنوان کارگردان آن حضور دارد. Jones را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین افراد صنعت بازی‌سازی به شمار آورد. او یکی از موسسان DMA Design است (که بعدها به Rockstar North تغییر نام پیدا کرد) از جمله سازندگان اصلی سری Lemmings و عنوان Grand Theft Auto است. بخش چندنفره Crackdown 3 از سرویس ابری Microsoft Azure استفاده می‌کند که پردازش اصلی بازی به‌صورت ابری انجام می‌پذیرد و طبق گفته Jones قدرتی بیست برابر کنسول Xbox One در اختیار آن‌ها می‌گذارد. این قدرت به آن‌ها اجازه می‌دهد که جهان بازی به‌صورت صددرصد قابل تخریب باشد. بخش تک نفره آن نیز بدون استفاده از سرویس ابری مایکروسافت با تخریب پذیری کمتر وجود دارد. این عنوان نیز همانند Gears 4 از موتور Unreal Engine 4 استفاده خواهد کرد. داستان بخش تک‌نفره پس از اتفاقات نسخه اول خواهد بود و رویدادهای آن همزمان با اتفاقات Crackdown 2 است.

 

scalebound

Scalebound

نام عنوان: Scalebound           تاریخ عرضه: تعطیلات ۲۰۱۶

استودیوی PlatinumGames را شاید بتوان یکی از بهترین سازندگان عناوین سبک اکشن دانست. این عنوان که در E3 سال ۲۰۱۴ معرفی شد به کارگردانی آقای Hideki Kamiya ساخته می‌شود. Hideki Kamiya کارگردانی با سابقه درخشان است. او که نقش کلیدی در ساخت عناوینی چون Resident Evil و Devil May Cry داشته است حال برروی عنوانی انحصاری برای کنسول Xbox One کار می‌کند. شما در نقش Drew همراه با اژده‌های خود Thuban در دنیای Draconis حضور دارید. شما می‌توانید به اژده‌های خود دستور بدهید تا دشمنان را از بین ببرد یا با جانور عظیم الجثه دیگری درگیر شود. پیوندی که میان Drew و Thuban وجود دارد باعث شده که Drew بتواند خود را تقریبا به موجودی بین اژده‌ها و انسان تبدیل کند. پس از تبدیل قدرت‌های او به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند. با وجود این پیوند اگر Drew کشته شود٬ اژده‌های او نیز همراه با آن خواهد مرد. در حین بازی شما می‌توانید اژده‌های خود را شخصی سازی کنید و همچنین قابلیت‌های Drew را با استفاده از مروارید‌هایی که از شکست دادن دشمنان بدست می‌آورید قدرتمندتر نمایید. از جمله دیگر ویژگی‌های آن شاید بتوان به تنوع سلاح‌ها و البته سوار شدن بر اژده‌ها و پرواز کردن در دنیای بازی اشاره کرد که خود بسیار جذاب است. این اولین عنوان PlatinumGames است که سبکی RPG را دارا خواهد بود و با استفاده از موتور Unreal Engine 4 درحال ساخت است. همچنین Scalebound دارای یک بخش چندنفره نیز خواهد بود.

quantum break

Quantum Break

نام عنوان: Quantum Break           تاریخ عرضه: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

در سال ۲۰۱۳ بود که مایکروسافت Quantum Break را معرفی کرد و از آن زمان تاخیرات مکرری را دریافت کرده است. این عنوان ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۴ منتشر شود اما بعد با تاخیری یک ساله٬ قرار بر انتشار در سال ۲۰۱۵ گردید. این پایان ماجرا نبود و این بار با تاخیری دیگر Quantum Break در سال ۲۰۱۶ منتشر می‌گردد. این تاخیر به گفته تیم سازنده بخاطر بهبود کیفی بازی و همچنین بدلیل شلوغ بودن عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۵ گفته شد. مایکروسافت برای اطمینان دادن به طرفداران در مورد این‌که قرار نیست باری دیگر این بازی تاخیر یابد٬ تاریخ عرضه دقیق آن را که ۱۷ فروردین است٬ اعلام کرد. Remedy استودیوی سازنده این عنوان٬ موتوری مخصوص Quantum Break با نام Northlight ساخته است. یکی از ویژگی‌های خاص این عنوان٬ وجود سریالی واقعی در داخل آن است. در پایان هر قسمت از بازی٬ انتخابی مهم در مقابل شما قرار خواهد گرفت که براساس انتخابی که شما می‌کنید٬ بازی و سریال داخل آن تغییر خواهند کرد. سریال‌های موجود در بازی در چهار قسمت می‌باشند که هر قسمت آن ۲۲ دقیقه خواهد بود. مایکروسافت در قسمت سریال نیز خرج بسیاری کرده است و با استفاده است بازیگران مطرح سینما چون Shawn Ashmore و Aidan Gillen (که در بازی نیز حضور دارند) خواسته است این عنوان در سطح کیفی بالایی قرار بگیرد. Quantum Break به کارگردانی Sam Lake ساخته خواهد شد که در کارنامه خود عناوینی چون Max Payne و Alan Wake را دارا می‌باشد. هنگام بازی شما در نقش Jack Joyce خواهید بود و توانایی کنترل زمان را دارا می‌باشد. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر از نحوه گیم‌پلی این عنوان به مقاله تحلیل کامل Quantum Break به قلم محمدرضا صحرایی مراجعه نمایید.

recore

ReCore

نام عنوان: ReCore           تاریخ عرضه: خرداد ۱۳۹۵

ReCore در E3 سال ۲۰۱۵ به‌صورت انحصاری برای Xbox One معرفی گردید. هیچ اطلاعات جدیدی به جز نمایش E3 این عنوان از آن نداریم. اینطور که در پیش‌نمایش آن دیدیم شما در نقش دختر نوجوانی به همراه ربات‌ خود در بیابان‌های بازی رها شده‌اید. ReCore توسط استودیوی Comcept طراحی شده است که رییس آن آقای Keiji Inafune است. او در کارنامه خود طراحی عناوینی چون سه گانه Mega Man و عنوان Dead Rising را دارا می‌باشد. استودیوی دومی که برروی این عنوان کار می‌کند٬ Armature Studio است. کارگردان ReCore آقای Mark Pacini ذهن خلاق پشت سری Metroid Prime است.

inside

INSIDE

نام عنوان: INSIDE           تاریخ عرضه: اواخر ۲۰۱۵ یا اوایل ۲۰۱۶

INSIDE ساخته جدید سازندگان عنوان تحسین شده Limbo است. PlayDead که حدود سه سال است برروی این عنوان کار می‌کند٬ قرار است INSIDE را به‌صورت انحصاری زمانی برای Xbox One عرضه کند و سپس بعد از گذشت یک سال برای دیگر پلتفرم‌ها انتشار یابد. این عنوان به وسیله موتور Unity ساخته می‌شود و به‌صورت ۲.۵ بعدی خواهد بود. بعضی از مجلات این بازی را بخاطر شباهت بسیار آن به عنوان قبلی این استودیو با نام Limbo 2 شناخته‌اند.

در ادامه لیستی از عناوین انحصاری کنسولی اکس باکس‌وان (Console Exclusive) را مشاهده می‌کنید که برای دو پلتفرم Xbox One و PC منتشر می‌شود.

halo wars 2

Halo Wars 2

Halo Wars 2 توسط استودیوی خوش‌نام Creative Assembly برای دو پلتفرم Xbox One و Win 10 ساخته می‌شود و از قابلیت Cross-Play نیز بهره می‌برد. زمانی که مایکروسافت اعلام کرد قرار است عنوانی استراتژیک از جهان Halo ساخته شود٬ بسیاری از این حرکت مایکروسافت متعجب شدند زیرا قرار بود بازی استراتژیک برای کنسول عرضه شود اما بعد از عرضه با عنوانی بسیار خوب مواجه شدند که توانست محبوبیتی خوبی در بین طرفداران جهان Halo کسب کند. با توجه به سابقه Creative Assembly در ساخت عناوین استراتژیک که انتشار سری Total War را در کارنامه خود دارد٬ می‌توان اطمینان حاصل کرد با عنوانی خوب طرف هستیم. Halo Wars 2 در تعطیلات سال ۲۰۱۶ منتشر می‌شود.

 

sea of thieves

Sea of Thieves

Sea of Thieves در کنفرانس E3 2015 مایکروسافت معرفی شد که با استفاده از موتور Unreal Engine 4 ساخته می‌شود. طبق گفته استودیوی Rare این عنوان جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌ای است که استودیوی انگلیسی تا به حال ساخته. Sea of Thieves به‌صورت آنلاین خواهد بود و هردو پلتفرم Xbox One و Win 10 نیز می‌توانند با استفاده از قابلیت Cross-Play با یکدیگر به‌بازی بپردازند. هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه گیم‌پلی و المان‌ها بازی گفته نشده است اما طبق گفته Rare داستان بازی را خود بازیکنان شکل می‌دهند. آقای Gregg Mayles به عنوان طراح این بازی حضور دارد. او که از قدیمی‌ترین کارکنان استودیوی Rare است٬ نقشی کلیدی در طراحی و ساخت سری زیبایی چون Battletoads و Donkey Kong Country داشته است.

 

cuphead

Cuphead

Cuphead را شاید بتوان یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ دانست. این عنوان با استفاده از موتور Unity توسط دو برادر کانادایی یعنی Chad و Jared Moldenhauer طراحی شده است و قرار است در سال ۲۰۱۶ برای دو پلتفرم Xbox One و ویندوز۱۰ عرضه گردد. Cuphead شباهتی بسیار به کارتون‌های دهه سی میلادی دارد. شما به عنوان یک کله‌فنجانی هستید که باید غول‌آخرهای فراوانی را شکست بدهید تا قرض‌تان به شیطان پرداخت شود. همچنین شما می‌توانید Cuphead را به‌صورت دو نفره آفلاین بازی کنید.

 

tacoma

Tacoma

Tacoma ساخته استودیوی Fullbright است که در کارنامه خود عنوان تحسین شده Gone Home را داراست. در سال ۲۰۱۴ عنوان جدید خود را برای دو پلتفرم Xbox One و PC معرفی نمودند. شما در نقش یک فضانورد تمام تلاش خود را می‌کنید تا خدمه سفینه خود را بیابید و تنها یار شما هوش مصنوعی به‌نام Odin است. اطلاعات دیگری از این عنوان منتشر نشده است و باید تا سال ۲۰۱۶ منتظر تجربه آن باشیم.

 

 

 

the flame in the flood

The Flame in the Flood

The Flame in the Flood هم‌اکنون به‌صورت دسترسی زودهنگام استیم قابل بازی است. نسخه کامل آن در سال ۲۰۱۶ برای PC و Xbox One منتشر خواهد شد. طراحان این بازی سابقه کار برروی عناوینی چون Halo 2 و BioShock را داشته‌اند. شما به همراه سگ خود Aesop که می‌تواند خطر را احساس کند و منابع را پیدا کند٬ در جهانی رها شده هستید و باید به نیاز‌های اولیه خود که تشنگی٬ انرژی٬ پوشش است٬ توجه کنید. در صورت عدم توجه به نیازهای اولیه خواهید مرد و پس از مرگ نیز باید بازی را از ابتدا آغاز کنید. با استفاده از یک‌سری مواد اولیه نیز می‌توانید لباس یا وسایل دیگری را بسازید. این عنوان با استفاده از موتور Unreal Engine 4 درحال توسعه است.

 

 

killer instinct season three

Killer Instinct : Season Three

فصل سوم عنوان Killer Instinct در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. فصل اول آن به دلیل کمبود محتوا نتوانست نظر منتقدین و طرفداران را جلب کند اما فصل دوم با ارائه محتوای بیشتر توانست از منتقدین میانگین نمره‌ی ۸۵ را کسب کند و به دوران اوج خود بازگردد. حال با معرفی فصل سوم بسیاری از طرفداران در انتظار تجربه آن هستند. Killer Instinct با استفاده از قابلیت Cross-Play این امکان را دارا می‌باشد تا کاربران Xbox One و ویندوز ۱۰ بایکدیگر به بازی بپردازند. از جمله ویژگی‌های فصل سوم این عنوان٬ اضافه شدن شخصیت اصلی بازی Battletoads است. همچنین چندین شخصیت قدیمی سری نیز به مجموعه شخصیت‌های قابل انتخاب بازی اضافه خواهد شد. Killer Instinct : Season Three در سال ۲۰۱۶ برای Xbox One و ویندوز ۱۰ منتشر می‌شود.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نگاهی بر عناوین انحصاری Xbox One در سال ۲۰۱۶ - گیمفا