Phil Spencer: تیم Xbox با شکست دادن Sony انگیزه نمی‌گیرد بلکه با جذب حداکثر مشتری‌ها راضی می‌شود

۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳

در طی برنامه GeekWire summit، رئیس بخش Xbox شرکت مایکروسافت، آقای “فیل اسپنسر” مصاحبه‌ای انجام دادند و اظهار نظرات جالبی راجع به رقابت با سونی و شکست دادن کنسول این شرکت یعنی PS4 ارائه کردند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.

او صحبت‌های خود را این‌گونه شروع کرد:

“من واقعا نمی‌دانم طول عمر نسل فعلی چقدر است… این کنسول‌ها(کنسول‌های نسل فعلی) سرپرستی فوق‌العاده‌ای دارند که محصولات خوبی را برای آن‌ها(کنسول‌ها) فراهم می‌کنند. من محتواها، بازی‌ها و عناوینی که در راه هستند را دوست دارم.”

آقای اسپنسر همچنین اشاره کرد که هرگز درک نکرده که چرا برخی‌ها می‌گویند که کنسول‌های Xbox در هنگام عرضه، با اشتباهاتی مواجه می‌شود. جملاتی و حرف‌هایی که از طرف Microsoft گزارش شده و برای تیم Xbox مضر و دردناک است. اولین کاری که اسپنسر پس از مدیر شدن انجام داد، جمع‌آوری تمام اعضا و دادن پست و وظیفه به‌ آن‌ها بود. این‌که چه‌کسی برای چه‌کاری مناسب است و چگونه هر فرد در جایگاه خود، تأثیرگزار باشد. اسپنسر تایید می‌کند که اعضای تیم در حال حاضر، بیش از مقدار معین کار می‌کنند. او همچنین اشاره می‌کند که اعضای تیم با رضایت مشتریان و لذت بردن آن‌ها انگیزه می‌گیرند و از تمام توانایی‌هایشان استفاده می‌کنند.

“من هیچ‌گاه توانایی بالای اعضای تیم را زیر سوال نمی‌برم اما ما واقعا با شکست دادن Sony انگیزه نمی‌گیریم بلکه با جذب حداکثر مشتری( تا جایی که می‌توانیم) راضی می‌شویم.”

اسپنسر اشاره می‌کند که در ابتدا فکر و ذهن خود را درگیر رقابت‌های کنسولی و برتری در آن کرده بود اما هم‌اکنون تصمیم گرفته که بسیار کمتر راجع به رقابت‌ها صحبت کند.

“به عنوان رهبر یک تیم و کسی که با جامعه Xbox سروکار دارد، این بسیار مفید تر است که تمام تمرکز خود را برروی محصولات تولیدی‌مان قرار دهم. من در این ۱۸ ماه ریاست، این را به‌خوبی فهمیدم. در چند وقت اخیر کمتر شنیدید که من درباره رقابت کنسولی حرف بزنم. مردم می‌گویند تو در حال باخت هستی بنابراین چیزی برای عرض اندام نداری. شاید روزی امتحان کردم و پیروز شدم اما آن روز می‌بینید که من باز هم در مسیر خود هستم. واقعا تنها چیزی که اهمیت دارد تولید محصولات‌مان و ویژگی‌های آن‌ها است. این که چطور مشتری‌ها و مخاطب را راضی نگه داریم، مهم است.”

در آخر، او توضیح می‌دهد که تقسیم بازار مهم است اما در انتها، جذب مشتری‌های جدید و خوشحال کردن آن‌ها مناسب‌تر است.

“امور مالی بسیار مهم هستند. من می‌دانم که اگر نتوانم امور مالی و کار‌های تجاری را خوب پیش ببرم، نمی‌توانم تعهدی به مشتریان خود بدهم که Xbox را بخرند. اگر بخواهم صادقانه بگویم، اگر تجارت Xbox، تجارت موفق و سودآوری برای شرکت نباشد، نمی‌توانم قول بدهم که اصلا Xbox درکار نباشد. تقسیم بازار مهم است اما مهم‌تر از آن، جذب مشتری‌های جدید و خوشحال کردن آن‌ها است. آیا آن‌ها بازی‌ها را می‌خرند؟ آیا از Xbox Live استفاده می‌کنند؟ آیا در سیستم مشغول هستند؟”

نمی‌توانیم با صحبت‌های آقای فیل اسپنسر مخالفت کنیم. تقسیم بازار موضوع خوبی برای داغ نگه داشتن طرفداران است. به‌نظر می‌رسد با متمرکز شدن اسپنسر برروی بازار و محصول و برنامه ریزی‌های او برای این موضوع، شاهد آینده بهتری برای Xbox باشیم.

0
0
برچسب‌ها: ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • HannaH گفت:

    نمى خواهم فن بازى در بيارم و نه مى خواهم به فيل اسپنسر توهين كنم، ولى ح ف هاش بيش از جنتلمنانه سياستمدارانه است. اين روزهايى كه مايكروسافت برعكس تجارت بازى، داره سود خوبى تو بازار تبلت، لپ تاپ و البته بازار تازه وارد موبايل مى كنه و دستكم منتقدين به شدت از توليداتش راضى هستن و ازشون تعريف مى كنن، اينكه آيا واقعا بخش ايكس باكس توجيه اقتصادى داره يا نه جاى شك و شبهه است. اسپنسر هم دقيقا روى همين بخش داره مانور مى ده. هيچكدام از بخش هاى مربوط به ايكس باكس اون چيزى كه مايكرو مى خواست از آب در نيامد. تكنولوژى كينكت كه شايد از نظر فنى كار هيجان انگيزى بود، اما از نظر فروش يك شكست كامل بود (البته سونى هم با موو همين مسير رو طى كرد ولى با هزاران بار تكنولژى ساده تر و البته كم هرينه تر). اكس باكس لايو به اذعان همه بهترين محل براى بازى آن لاين هست اما با سهم كوچك مايكرو در نسل جديد از بازار، سود عملياتى لايو خيلى چشمگير نيست (برعكس نسل قبل). بخش سرگرمى هايى مثل سريال سازى كه پيش از شروع كار متوقف شد و به جز يك يا دو تا مستند، هيچكدام از ايده هاى بزرگ مايكرو به ثمر ننشست. هلو لنز هم كه از بازى خارج و به عنوان بخشى از آفيس در اومد (به جز يك دون بازى ماينكرافت) و البته بايد با نسخه احتمالا گران تر و كارآمدتر اپل بايد رقابت كنه. نهايتا اسپنسر خودش رو براى يك مقام مهمتر در صورت فروش بخش ايكس باكس آماده مى كنه و اين مصاحبه بيشتر حالت تبليغات/توجيهات داره تا هر مسئله ديگه اى.

    0
    0
    • HannaH گفت:

      رفتيم براى برسى، يا همون حذف خودمون.

      0
      0
    • ashkandlv گفت:

      بعضی جاها باهات موافقم بعضی جاها نه..مثلا کینکت میتونی جای یه ابزار واسه موشن کپجر ازش استفاده کنی که بسیار هم دقیق هست از صنایع پزشکی تا مهندسی رباتیک از کینکت استفاده میشه..من واقعا عاشقشم…راستی فروششم خیلی عالی هست Neutral شما فقط گیمینگ رو در نظر نگیر ..بعد از اون من با لایو مشکلی ندارم خدمات عالی سرور ها اینقدر پور هستن که 5 دیقه ای رو واسه پیدا کردن یه سرور خالی که 4 نفر جا داشته باشه میزاریم(bf) هولو لنز ههم که فعلا مثله vr جایگاه مناسبی توی گیم نداره در اصل این تکنلوژی ها حالا حالا ها راه مونده واسشون و باید ابزارش تو دست بازی سازا قرار بگیره..لطفا چشم بسته نظر نده من با اینکه ps3 داشتم و از psn اونقدر راضی نبودم هیج وقت نیومدم بگم psn کار امد نیست یا پلیر هاش کم هست واقعا کارم رو راه مینداخت هیچ وقت معتل پلیر نشدم و واسم کافی بود ..

      0
      0
  • hossein.mv گفت:

    واقعن راست ميگه خيلي پشتيباني خوبي دارن و همين مهمه

    0
    0