نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد - گیمفا
نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد - گیمفا
نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد - گیمفا
نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد - گیمفا

نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد

عرفان استادی
۲۱:۵۳ ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد - گیمفا

دزدان دریایی غارتگر و بی شرافت در دنیای آدمکش هایی با نظام و قانون مقدس، عصر حجر در سری بازی هایی که با معیارهایی چون اسلحه ها، وسایل نقلیه و انفجارهای مهیب تحت ژانر “تیراندازی اول شخص” معروف شدند و اسم و رسمی برای خود ایجاد کردند؛ به دنیای یوبیسافت خوش آمدید!

یوبیسافت یکی از بزرگترین ناشران و سازندگان در صنعت ما است – بدیهی. یوبیسافت سازنده بعضی از بهترین بازی های نسل های گذشته بود که خاطرات جذاب و فراموش نشدنی خوبی با آن ها داریم – کلیشه. یوبیسافت در سال های اخیر راه خود را گم کرده است و با بازی های تکراری و فرمول های استفاده شده در بازی هایش دوران سختی را چه از نظر مالی و چه از نظر محبوبیت می گذراند – ظاهراً. فارکرای ۳ یکی از برترین شوترها و غنی ترین دنیاهایی بود که در بازی ها دیدیم، فارکرای ۴ با بهبود و پوشاندن نقص های فارکرای ۳ به همراه نوآوری های محدود و کوچک و ناچیز یک بازی جذاب نسل هشتمی را با گیم پلی ای قابل قبول تحویل داد و از آن لذت بردیم – الحمدلله. به صورت نامنظم بحث را عوض می کنیم پس اگر در راه خواندن گم شدید، به خط های قبل مراجعه کنید و دوباره جلو بیایید: پس از عرضه Assassin’s Creed III (کیش یک آدمکش – فرقه قاتلان یا هرچیزی که اسمش را می گذارید) با انتظارات برابری نکرد و تنها بازی نسبتاً خوبی را با تجربه ی تاریخی ستودنی (اشاره به دوره انقلاب آمریکا) برای طرفداران به ارمغان آورد.

یک سال گذشت و یوبیسافت دوباره با بازی جدیدی از این سری به سراغ طرفداران آمد. دزدان دریایی؛ چه ایده غنی و جذابی! Black Flag (پرچم سیاه) بازی بسیار موفقی شد اما اصالتاً هیچ ربطی به سری Assassin’s Creed و ریشه های آن نداشت. اگر ترکیب AC را از اول نام این بازی برداریم، کمتر می توان در آن مشکلی دید؛ نوآوری های «پرچم سیاه» و جلوه های مبهوت کننده آن توجه هر دو منتقدین و طرفداران را جلب کرد اما شخصیت اصلی داستان ما یک آدمکش نبود و به هیچ قانون و ارزشی از این فرقه اعتقاد نداشت؛ ادوارد کنوی یک دزد دریاییِ به دنبال شهرت و ثروت بود (البته در طول بازی به صورت تک و توک با فرقه قاتلان در کارائیب رو به رو شدیم). Black Flag قطعا یک دستاورد خوب برای صنعتمان است و بازی عالی ای محسوب می شود اما بحث ما بر سر این است که چرا وقتی ایده های غنیِ این چنینی وجود دارند، یوبیسافت آن ها را به یک IP و فرنچایز مستقل تبدیل نمی کند؟ چرا این بازی باید به زور و با کلیشه های داستانی غیرقابل قبول به Assassin’s Creed ربط داده شود و نام آن را یدک بکشد؟

milking ain't Easy

…Milking Ain’t Easy

این موردی بود که منتقدین در سال عرضه بازی به آن اشاره کردند اما زمانی تصمیم به نوشتن چنین مطلبی گرفتم که از فارکرای جدید با نام Primal (اولیه) رونمایی شد. Far Cry بر روی برگه یک تیراندازی اول شخص محسوب می شود و سلاح های گرم امضای این فرنچایز هستند اما Primal یا «اولیه» اولین ریشه های فرنچایزی که یدک کِش اسمش هست را نقض می کند. ایده این بازی قابل قبول است و حسابی برای آن هایپ شده ایم اما این باعث نمی شود فراموش کنیم که در مورد یک فرنچایز شوتر اول شخص به نام Far Cry صحبت می کنیم. چرا یوبیسافت این بازی را به یک آی پی جدید تبدیل نکرد؟ آیا حتما باید نام Far Cry در اول آن درج شود؟ (برای لحظه ای Killzone: Zero Dawn را در نظر بگیرید!)

بازی ها و محتوایشان با نام ها شناخته می شوند؛ مثلا وقتی شما یک بازی مثل Uncharted را می خرید، می دانید چه تجربه ای را برای شما رقم خواهد زد و بازی از چه قواعد و ساختارهایی پیروی می کند. Assassin’s Creed به عنوان یک بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص با المان های مخفی کاری که محیط های تاریخی را به نمایش می گذارد و داستان نبرد اسسین ها و تمپلارها را بازگو می کند، شناخته شده است. همیشه در هر فرنچایز و نسخه جدیدی از آن، پایبند بودن به ریشه ها حرف اول را می زند که با نوآوری همراه است؛ نوآوری، نه تغییر! حال می پرسید اگر دیگر نوآوری نمانده باشد، سازنده باید چکار کند؟ تغییر جواب نیست، قبل از لوث شدن با دیدی خوش و محبوبیتی ماندگار آن فرنچایز را به پایان می رسانند اما متاسفانه یوبیسافت اینطور فکر نمی کند و مثال درخشان و بارز که در طول مقاله بسیار در مورد آن صحبت کرده ایم Assassin’s Creed است. یوبیسافت از فرنچایزهای محبوبش بخاطر پول شیردوشی می کند و نام بازی هایی چون AC یا Far Cry را معادل پول می بیند. اگر Primal با نام دیگری عرضه می شد، بر روی فروشش تاثیرِ به سزایی می گذاشت و این تصمیم یوبیسافت بود که آن را فارکرای بنامد. فکر می کردیم که فارکرای با عرضه سالیانه لوث نمی شود ولی بازهم بر روی برگه، فارکرای ۴ در سال ۲۰۱۴ (ماه های آخر) و Primal در ۲۰۱۶ (دومین ماه سال) عرضه می شود اما فاصله اش همان یک سال است!

متاسفانه عرضه سالانه Assassin’s Creed و نبود نوآوری های کافی (که به سازندگان نسخه های آن حق می دهیم) باعث شده به هر دوره تاریخی ای تکیه کنند و حتی Grappling (گلاویز شدن با قلاب – نمونه ای که در بازی های معدودی مثل بتمن می بینید) را به عنوان کلیشه ای تکراری وارد آن کنند! این مشکل کار یوبیسافت است و حال استفاده از نام های این بازی ها بجای ایجاد یک آی پی کاملا مستقل و جدید را هم به دیگر مشکلاتش اضافه کرده است.

اما با خود می پرسید که چرا به این موضوع انقدر گیر می دهیم؛ نباید فراموش کنیم که بازی های ویدئویی و به طور کل آثار دیجیتالی و هنرهای تجسمی با ارزش های مشخصی شناخته می شوند و همین ارزش ها شاهکارهای با ارزش صنعت ما را می سازند و شکل می دهند و از لوث شدن آن جلوگیری می کنند. یوبیسافت شاید بتواند این بازی جدید را به یک عنوان موفق تبدیل کند اما هدف آن را بخاطر داشته باشید که به هیچ وجه مشتری پسندانه نیست و به اعتماد و ارزش طرفداران، احترام نمی گذارد. امیدواریم این ارزش والا و مهم که صنعت را سال ها پیش از نابودی کامل نجات داد باری دیگر در میان تمامی سازندگان و ناشران تجلّی پیدا کند. به قول دوستان گیم اسپاتی که به هنگام معرفی Primal با شعار جدید یعنی “Survival is timeless” گفتند:

Survival is timeless, Downgrade is priceless
Survival is timeless, Sequels are limitless
Survival is timeless, Glitches are countless
Survival is timeless, Our developers, clueless

نظر تمامی کاربران و بازیکنان عزیز در ارتباط با فعالیت این شرکت مورد احترام است، با تشکر

نویسنده: عرفان استادی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد - گیمفا
نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد - گیمفا
نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد - گیمفا
نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد - گیمفا
نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Abbas گفت:

    یوبی عشقه.اگر نبود یوبی شخصیتهایی مانند اتزیو.واس.ریمن.سم فیشر نبودند.
    و صنعت گیم ناقص می شد

  • Venom Snake گفت:

    یوبی سافت یه چیز دیگست اگه یوبی سافت نبود اتزیو هم نبود اگه یوبی سافت نبود سم فیشری هم نبود اگه یوبی سافت نبود فارکرایی وجود نداشت اگه یوبی سافت نبود … زندگی نبود :yes: :yes: :yes: :yes:

  • amirmk گفت:

    من که تا حالا نشده بازی از یوبی بیاد و من خوشم نیاد
    حتی بعضی بازی هاش که خراب کرد رو هم دوست داشتم :yes:

  • ALIREZA A.T.A گفت:

    یوبی سافت بهترین شرکت عمرم بوده و تا اخر عمرم پشتشم همین یوبی بود که شاهزاده ایرانی و اساسین رو وارد گیم کرد همین یوبی بود که تونست بهترین مخفی کاری دنیا یعنی اسپلینتر رو به دنیا معرفی کنه

  • Amir47 گفت:

    خدایش از بزرگ ترین شرکت هاست ولی اگه سالی سه تا بازی بده دیگه خوبه نه که سالی n تا بازی بده با کیفیت کمتر

  • old.gamer گفت:

    متاسفانه شرکت ها بازی نمی زنند که ما بازی کنیم . بازی مزنند که با ما بازی کنند . شده میدان آزمایش خطا. اون کپکام که بعد کلی رزیدنت مدل کال اف سرش به سنگ خورده که به ریشه ها برگرده . اون از نداشتن سینگل پلیر خیلی از عناوین بزرگ . و این از نبود بهینه سازی در اکثر بازی ها که هی آپدیت میدن تا نرخ فریم ثابت شه و یا قابلیت های بازی زیاد شه اما میتونن همه اینا رو همون اول انجام بدن . اسسینزم که خوب چی بگم هی هایپ میشیم اما موقع انجام بازی آب سرد می ریزن رو کلمون :-(( ولی در کل یوبی کارش باز بهتره

    • ali sepehr گفت:

      عزیز خیلی قبولت دارم
      بعد چن وقت یه نظر درست حسابی خوندم بدون تعصب :yes:
      امروز اتفاقا داشتیم راجب همین بحث میکردیم
      چرا مافیا ۳ به عنوان یه ip جدید نبود…من با خود بازی مشکل ندارم با اسم بازی مشکل دارم که نسخه یک و دو مافیا رو یدک میکشه….
      چرا فارکرای primal به عنوان یه ip جدید نبود…من با این بازیم مشکل ندارم ولی چرا به عنوان فارکرای؟
      به قول عرفان عزیز چرا بلگ فلگ همچین اساسین بود!میتونست یه ip جدید باشه…
      تمام و تمام به این دلیل که مردم به ip های قدیمی بیشتر اعتماد دارن و اول به سراغ ip های قدیمی و محبوب میرن کالاف،اساسین و …همگی از این سری بازی ها هستن
      یک لحظه حساب کنید 😐 بازی last of us 2 بیاد بعدش شخصیتاش یکی دیگه باشن….یا بازی اصلا زامبی محور نباشه…..چه حالی بهتون دست میده 😐
      دیشبم از بس عصبانی شدم سرهه فارکرای فقط به همه ف.ش میدادم 😀
      فارکرای به اون AK47باحالش معروف بود که اونم تو خوابمون ببینیم!
      آقایه استادی واقعا متشکرم ازت بابت این مقاله …این شعور بالای شما رو از گیم و گیمر نشون میده واقعا ازتون متشکرم به همچین مطلبی نیاز داشتم بعد چن وقت

  • ALIREZA A.T.A گفت:

    دوستان فقط کسایی که این شرکت رو مسخره کردن یهو نیان فنش شن مرد باشید لطلفا ممنون(قابل توجه گیمران زن شما مرد نباشید همون زن باشید :rotfl: :rotfl: )

  • hossein619 گفت:

    یوبی در کل شرکت خیلی خوبیه فقط جدیدن یه ذره خراب کرده که به نظرم با سیندیکیت و primal درستش میکنه انشالله

  • Cooper گفت:

    من کاری به شیردوشی و پول پرستی یوبی ندارم
    با بازی های این شرکت بزرگ شدم و کلی خاطره دارم باهاشون
    اصلا دنیای گیم بدن یوبی به هیچ دردی نمیخوره
    کلی شخصیت های دوست داشتنی رو به دنیای گیم معرفی کرد

  • درسته اگر بلک فلگ یک اپی جدید میشد خیلی عالی بود ولی اخه اگر اساسین منتشر نشه دیگه چه بازی پارکور سوم شخص با اسلحه های مخفی و جذاب در دوران قدیمی داریم ?:-) در مورد فارکرای نمیتونم نظر بدم چون بازی نکردم دیگه واقعا به هر سال منتشر شدن اساسین عادت کردم

  • امیدوارم یوبیسافت از پول شویی دست ور داره و بشه همون یوبیسافت قدیم.
    عناوین فراموش شده ای مثل اسپیلینتر و درایور رو باید زنده کنه و حد اقل برای چند سال دست از فارکرای و اساسینس بر داره

  • last of us گفت:

    شاید فارکرای باید شوتر اول شخص باشه ولی پرایمال اینطوری نیست و کلی تغییر کرده
    ولی من خیلی ازش استقبال می کنم و لذت میبرم
    اگر با یه نام دیگه این عنوان رو میداد شاید اینقدر فروش نمی کرد

  • 7445 گفت:

    دقیقا
    من خودم طرفدار سرسخت یوبی بودم ولی یوبی شرکتی هست که فقط به سود خودش فکر میکنه و احترامی برای بازیباز قائل نیست
    فارکرای۳ رو دستکاری کرد به اسم ۴ فروخت و خوب سودی کرد الانم ۴ رو دستکاری کرده و یه اسم جدید براش گذاشته و سودش رو میبره :no:
    بازم صد رحمت به کالآف

  • Mr white گفت:

    دست یوبی سافت درد نکنه که هر سال چند بازی میده ، اگه هر سال بازی نمیداد که میشد راکستار . اونوقت بایستی چهار سال بمونیم منتظر تا یه بازی بسازن .

  • big banger گفت:

    دم یوبی سافت گرم بابت زحمات وباگ هاش :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • gearbox گفت:

    آقا چرا تا دو کلمه انگلیسی می‌نویسی میره برا بررسی 😐

  • amir_frj گفت:

    واقعا استدیوی خوبیه :yes: خیلیا بخاطر یونیتی میکوبوننش و ip های فوق العاده ی دیگش رو فراموش کردن…

  • Ashil گفت:

    بابا خداوکلی انصاف داشته باشین دیه اومدین یک مقاله بر علیه یوبیسافت نوشتین و اونو به یک شیر دوش خطاب کردین واقعا زشته . الان اگه همین یوبیسافت و بازی های سالانش نبود یک گیمر چی کار میخاست بکنه ها ؟ درسته حالا تو این یک سال یوبی یک خورده ای خراب کرده ولی دلیل نمیشه که این شرکتو به یک شیر دوش خطاب کنیم بعدشم اقا شما که به این نتیجه رسیدین این شرکت به این بزرگی با اون همه زیر مجموعه شیر دوش هست چرا هنوز یوبیسافت یک بازی سالانه رو معرفی میکنه زارتی هایپتون میره بالا فردا اون روز که بازی منتشر میشه میرید میگیریدش بقول شما که همه بازی های یوبیسافت تکراریه ها؟اقا نگیرید بازیو بزارید پول تو جیب بقول شما پولیسافت نره .

  • jacob 2211 گفت:

    یوبیسافت یه شرکتی هستش که شاید گیم هاش مثل کالاف و gta تا حالا بیشترین گیمر ها رو داشته کلا بازی هاش با گیم پلی خوب آدمو درگیر میکنه و حوصله آدم سرنمیره

  • ~>POORIA GAMER<~ گفت:

    خب بالاخره هرشرکتی بازیسازی در راه خدا نمیاد بازی بزنه همه شرکتا به فکر پولن اگه نیستن به نظرتون تا حالا اصلا اسمی ازشون بود ?:-) (ورشکست میشدند و بعد به تاریخ میپیوستند) 😉 سخن اخر به فکر این چیزا نباشین بهتره :shy: چون نه با پول پرستی اونا ما پولدار میشیم نه بی پول :giggle:

    • ramin-v گفت:

      اما جیب گیمر رو با سو استفاده از نام یک بازی خالی کردن با اینکه همه به فکر سود و پول هستند خیلی تفاوت داره بله همه پول در آوردن رو دوست دارند اما نه با هر روشی

      • ~>POORIA GAMER<~ گفت:

        بله کاملا درسته،منظور کلی من این بود که دیگه بالاخره یکی میسازه دسترنج تلاشش هم دستمزدشه که یوبیسافت متاسفانه راه خود را عوض کرده که لطمه هایی به خود و بازی هایش میزند که همینطور باعث بوجود اومدن خشم طرفدارا هم میشه و کم کم کم کم به بیراهه میره و بعد….. :pain:

  • ramin-v گفت:

    جناب استادی به شدت با مقاله ای که نوشتید موافقم و خوده واقعیت هست من هم در پست تایید ساخت این بازی دقیقا همین نظر رو داشتم و نوشتم البته منفی بارون شدم شیر دوشی یوبی سافت و اکتیویژن و کپ کام تمومی نداره متاسفانه ای کاش این شرکت ها هم مثل ea که از اشتباهاتش درس گرفت و رویه اش رو تغییر داد درس میگرفتن و تغییر رویه میدادند

  • Mr white گفت:

    اونایی که میگن فارکرای ۴ همون ۳ بود مثلا چه انتظاری از بازی دارن ؟ انتظار دارین مثل کالاف یارو چهار متر بپره هوا ؟ همین کالاف از modern warfar تا ghost گیم پلی اش یه شکل بود فقط چندتا ویژگی بهش اضافه شده بود .

  • Old Gamer گفت:

    نمیدونم چرا ولی احساس میکنم یوبی یه پرنس در حال ساخت داره…

  • big banger گفت:

    خدایی دم عمو یوبی گرم هم سرگرمی مارو فراهم کرد هم خنده (باگ) :rotfl: :laugh: :rotfl:

  • SMAUG گفت:

    یوبیسافت درسته این مدت، با تکیه بر س.ی.ا.ست های غلط کاری جز عنوان سوزی نکرده
    اما تاختن تا این حد همراه با لحنی تند به این ناشر اشتباهه. ناشری که به همون اندازه که عناوین ضعیف داشته، عناوین جذاب و ماندگار هم در کارنامه خودش داره.
    من مخالف انتقاد نیستم، اما چیزی که اینجا میبینم بیشتر به تخریب نزدیکه.
    EA ناشر مورد علاقه منه ولی واقعا کم لطفیه که گذشته و استعداد ثابت شده استدیو های خلاق این ناشر رو به خاطر این چند سال کم فروغی نادیده بگیریم. کدوم کمپانی یا ناشر بوده که با دوره رکود و شکست مواجه نشده باشه؟ سونی ، مایکروسافت EA کافیه به گذشته رجوع کنید و ببیند بعد از یه مدت چطور تونستن دوباره با قدرت بیشتر به عرصه رقابت برگردن.
    با اون دسته از دوستان کاری ندارم که تا اسم یوبیسافت پایان تریلر یه عنوان دیده میشه شروع به کوبیدن و تخریب میکنن. ( ۹۵ درصدشون که اصن نمی دونن چرا دارن اینکارو میکنن! )
    به شخصه به آینده این ناشر خلاق شدیدا امیدوارم و می دونم بالاخره روزی میرسه که بودن اسم یوبیسافت به عنوان سازنده و ناشر یه اثر، تضمین موفقیتش میشه.

    • با تشکر از نظردهی شما،
      ببینید این مقاله صرفا یک تلنگری محسوب میشه برای این ناشری که به قول شما استعداد نهفته داره. من قصدم کوبیدن نبود، فقط حقایق رو گفتم و به گذشته درخشانش هم در چندین جا اشاره کردم. یوبیسافت و هر شرکت دیگه ای بر اساس بازخورد جامعه گیمینگ فعالیت خودشو تنظیم میکنه و بخشی از این موضوع از طریق تیم روابط عمومی (که نظرات کاربرها و بازخوردشون رو در اینترنت دنبال میکنند) انجام میشه. پس این انتقادها و این صحبت ها در نهایت یک بیداری هست برای سازنده و این که فعالیتش رو درست تنظیم کنه. یوبیسافت در این زمینه به سایتی مثل گیمفا کاری نداره اما وجود این ایده و پروراندنش در سر کاربران عزیزمون برای اینکه روی مسئله فکر کنند به هیچ وجه بد نیست، خدا رو چه دیدید ممکنه خیلی هاشون حتی در سایت های خارجی در بخش نظرات شرکت کنند و نظرشونو اونجا اعلام کنند

  • عرفان جان چرا انقد تند رفتی.فرانچایز اساسین بد نیست،چون نسخه دوم بازی عالی بود همه میگن بده.مثلا انچارتد۲ خیلی عالی بود،انچارت ۳ هم عالی بود اما چون انچارت دو متاش بالاتر شد همه انتظار خیلی بالای از نسخه سوم داشتن.بعدش،اقا اسلحه نزاشتن رو شقیقتون ک گرا دارین اساسین میخرین.خب بازی نکنین.زور ک نیست.اگه عاشق این فرانچایز باشین هرجقد ک بد باشه ازش لذت میبرین.در مورد اینکه میگی چرا نسخه پریمال اسمش شده فارکرای اینه ک مشخصه فارکرای اول شخص بودن نیست،مشخصسش بودن بازی تو جنگل های بکر و دست نخورده است.خب چ چیز یاز قرون اولیه بهتر ک نمیدونستن چوب به چ درد میخوره؟خواهشا یکم بیشتر فکرکن

    • دوست عزیزم حرف شما انتقاد و تحلیل رو زیر سوال میبره
      هیچ کس این رو رد نمیکنه که Assassin’s Creed II یک شاهکار بود و خود بنده باهاش خاطرات بیشماری دارم، اما آیا چون این بازی شاهکار بود باید نبود و کمبود نوآوری و تبدیل شدن این سری به یک عامل پول ساز سالیانه برای یوبیسافت رو نادیده بگیریم؟ آیا باید بگیم چون II خیلی خوب بود پس یونیتی هم نباید نقد بشه؟
      در مورد اینکه میگید خریدن این بازی زور نیست باید بگم که با هایپ زیاد و فریبنده یوبیسافت، هر گیمری به سمت این بازی ها جذب میشه و در نهایت با چیزی مواجه میشه که اصلا محصولی نبود که فکر میکرده! همین که بنده دارم کار این شرکت رو نقد میکنم و آرزو میکنم در آینده به خوب بودنش برگرده علاقه شدید من رو نشون میده و بازخورد خاطراتم از AC هایی بود که ما رو با داستان پیچیدشون غرق میکردند
      معرّف فارکرای اول شخص بودنش نیست و بودن در جنگل های بکر و دست نخورده هست؟!! امیدوارم جواب خوبی بهتون داده باشم

    • AGENT47 گفت:

      آقای jusr Playstation

      ببخشید میشه دقیقا بگید اگه عاشق یک فرانچهایز باشی هر چقدر هم که بد باشه ازش لذت میبرین؟جدا یعنی چی؟دیگه خواهشا برای دفاع از حرفت هر چیزی که به ذهنت میرسه ننویس.بعد یعنی چی مگه مجبوری بخری؟هیچ انتقادی به تولید کننده وارد نیست؟اگر اینجوری از این به بعد شما طبق گفته خودت مگه مجبوری این مقاله رو بخونی و انتقاد کنی؟نخون انتقاد هم نکن.

      • ببین عزیز تولید کننده بازیو میده بیرون.این منم ک باید برک مغازه و بازیو بخرم.من دارم میگم اگر واقعا یوبی خراب.کرده پس چرا هنوزم ک هنوزه ما بازیاشو میخریم؟چرا؟چون بازیش قشنگه؟چون با فرانچایز های اخت گرفتیم؟کدومش؟من شخص این سری رو دوست دارم.پس اگر بد هم باشه بازی میکنم.مشکل من با کساییه ک دو نسخه بازی کردن میان اینجا گپ میزنن(منظورم شما نبود دوست عزیز). نصف کردم عاشق ویجر شدن ولی من خوشم نیومد ، پ از نظر خودم ایراداتی داشت اما نیومدم cdprرو ببندم به بار انتقاد(اینبارم با نویسنده نبود منظورم داش عرفان)بحث من اینه ک نمیشه ما بیایم بگیم یوبی گند زده یوبی گند زده بعدش بازیاش ک منتشر شد بریم بخریم!!!! یه بازیو بخریم و دم نزنیم یا نخریم و اشکالاتشو بزرگ کنیم و اهمیت بدیم

  • Reza Heydari گفت:

    من مندم چرا میترسن ایده های جدید بکار ببرند مثلا همین اساسین رو مثل order میساختن
    یا همین واچ داگس رو مابین اساسین میساختن که پارکور هم داشته باشه
    سبکشون هم اصلا تکراری نیست
    توجه کردین تا حالا یوبی سافت گوتی نداشته
    یا بهتر بگم بازیی متای بالای ۹۰ نداشته!

  • حاجی چیزی ک ایشون نوشتن نقد نبود،کوبیدن بود.

  • MICHAELRK13 گفت:

    من عاشق یوبی سافتم:) مهم نیست بازیش assassins creed unity باشه یا assassins creed 2 ! مهم اینه که من عاشق بازاشم و از اونا لذت میبرم :heh: شما میگین از ریشه هاش فاصله گرفته ولی من از بازیش لذت میبرم :inlove: :inlove: :inlove: و بیشتر بازی هایی که میکنم ساخته یوبی ساف هستش

  • ali.stop گفت:

    به نظر من یوبی سافت اگه تو بازیش وفت بزاره و با حوصله بسازشون بهترین بازی هارو میسازه far cry واقعا میتونه بازی بشه در حد گوتی ولی خوب روش کار نمی کنن far cry4 همین ۲۰۱۴ اومد اینا فوری نسخه بعد رو دادن بیرون که اصلا از نظر گیم پلی زیاد شبی far cry نیست

  • Gama Gamer گفت:

    این بازیه یا باگر؟ :beatup: :beatup: :X-P: :X-P: :dazed: :dazed: 😮 😮

  • PARSARPG گفت:

    نمیگم یوبی الان کمپانی ضعیفی هستش
    ولی قبلا تا اسم یوبی میومد همه میگفتن اوف عجب بازیای میده الان دیگه مث قبل ابهت نداره 😎
    مخصوصا اون اولاش که اساسین میساخت اصن معرکه بود

  • خداییش یوبی بازی های بزرگی رو وارد صنعت گیم کرد که اسپلینتر سل و فارکرای از بهترین ip هاش بودن دمش گرم

  • MOHAMMAD گفت:

    نظر منم همینه.چرا باید یه عنوان fps به عصر حجر بره…فارکرای با اسلحه ها و تفنگاش فارکرایه نه با نیزه و تیر کمون…بعد از عرضه این بازی خیلی از دوستان هایپ شدن و اصلا هم فکر نکردن فارکرای چیه و چه ربطی به عصر حجر داره. 😐 نظرم تو پست های قبلی far cry: primal هم همین بود که دوستان با منفی هاشون پذیراییم کردن…این فارکرای جدید بیشتر به یه آی پی جدید میخوره تا فارکرای.یوبی واقعا گل کاشت.
    اساسین هم باید دعا کنیم به عصر دایناسورا یا آینده نره

    • Farhad گفت:

      درسته ای پی جدیده
      نسخه اصلی فارکرای از اونا که به قول خودتون به ریشه ها پایبنده قراره قسمت پنج باشه
      این فرعیه مثل بتل هاردلاین که مزخرف بود

      • MOHAMMAD گفت:

        بتل هارد لاین حداقل به سبکش پایبند بود و سبکش هم fps بود.جدا از داستان و پلیس بازیاش…
        اما یه نگاه به فارکرای بنداز.این بازی از سبکش دور شده.هرچند یه عنوان فرعی باشه.الان به نظرتون سبک far cry: primal چیه…اگه fps پس تفنگاش کو؟این فقط یه action-adventure خالیه… فارغ از همه ریشه ها و fps

  • Iran_gamer گفت:

    لطفا مقاله دیگه ای هم در مورد یک ناشر معروف دیگه که استاد شیر دوشیه تهیه بفرمایید: EA گیمز.
    یوبی و مخصوصا EA دارن صنعت بازی رو با این سیاست غلطشون نابود میکنن. چون با عرضه سالیانه بازی ها و فروش میلیونی بازی های اکثرا بی کیفیت که تقصیر ما خریدارهاست, خلاقیت و نوآوری رو تو صنعت گیم نابود میکنن.چون کمپانی های کوچک خلاق و حتی کمپانی های بزرگ دیگه توان رقابت با اونها رو ندارن.

  • Ramsay گفت:

    یوبی باید یه تغییر اساسی در گیمپلی بازی هاش بده.به نوعی یوبی الان فقط در حال ساخت skinبرای بازی هاش با یه گیم پلی ثابت هست.برای مثال AC که گیم پلی آن طی این چن سال تغییرات بسیار کمی داشته و تنها در دوره های مختلف جریان داشته.حاضرمfarcry primalهم یک اسکین هست و گیم پلی ثابت هست.
    یوبی سافت اون موقع کجا یوبی سافت الان کجا.
    (حس میکنم جای یوبی با EAقدیم عوض شده 😐 )

  • Iran_gamer گفت:

    وقتی EA هر سال فیفا رو بدون نوآوری و با وقاحت تمام بستن آنلاین نسخه های قدیمی به زور به خورد ما گیمرها میده و بالای ۱۰ میلیون فروش میکنه, دیگه چه انتظاری از یه بازیساز دیگه میره که بره سمت ساختن بازی رایانه ای سبک فوتبال. که حتی بخواد توش نوآوری ایجاد کنه.

    • Ramsay گفت:

      دادا خب ۱۰۰%همینطوره.وقتی فیفا رقیبی در این سبک نداره شرکت سازنده تغییری ایجاد نمیکنه.اما در مقابل بازی هایی مثNFSوBFبه دلیل وجود رقیب مدام در حا پیشرفت کردن اند.اما در کل حق با شماست fifa باید نوآوری و خلاقیت بیشتری هر سال ارائه کنه.در ضمن نباید با استناد بر ۱یا۲بازی,ناشر رو مورد قضاوت قرار داد.اما یوبی شده کار هرساله ش .هایپ میکنه بعد حرف هاش دروغ از آب درمیاد.

    • v9 گفت:

      آقای ایران گیمر به نظر شما اضافه شدن فوتبال زنان ،اضافه شدن چند اب و هوای جدید ،تغییر سیستم پاسکاری ،بهتر شدن هوش مصنوعی بازیکنان و دروازبان ها ،اسپری محو شونده ،تغییر سیستم شوت و طبیعی تر کردن چمن از لحاظ دیر تر خراب شدن کم نوآوریءیه حالا شاید بعضیاش نواوری نبود ولی همین هاییم که گفتم کم نبودند

  • PARSARPG گفت:

    من واقعا درک نمیکنم این Far Cry:primal چطور میخواد باشه؟اخه تو سری های قبل تنوع اسلحه خیلی زیاد بود این که قراره بره عصر حجر چطوری میشه اونهمه جذابیت رو بدون اون همه اسلحه رو تجربه کرد؟تازه آپگرید اسلحه هم نداره چون اسلحه ای نداره.یوبی باید رو این سری خیلی کار کنه وگرنه جذابیتشو از دست میده 😥 😥

  • saman47122 گفت:

    بخدا منم دوست دارم هرسال اساسینو بازی کنم.منم یوبیسافت دوست دارم لی به پیر به پیغیمبر نمیشه بازی به این بزرگی رو تو یه سال ساخت.من موندم اسپلینترو رینبو۶رو گاست ریکنو بعد از چندسال منتشر میکنه چرا اینقد گیر داده به اساسین.؟ دوسال بعش استراحت بده با حوصله بره سراغش قطعا به افتخارات گذشتش برمیگرده.بعدشم فارکرای ۳بای همه چی تمومی بود دیگه چه نوآوری ازش میخواستین تو قسمت چهارم.بهترین لوکیشن انتخاب کردن واسش دیگه چکارکنن با گیمپلیش؟ یه چیز دیگه کالاف با اساسین بحثش جداس.اولا هرقسمت از بازیش داره هرسه سال میاد اونم با استودیو های جداگونه.هرقسمتم خلاقیت توشه دوما.فقط گرافیکش مشکل داشت اونم رفع شد شکرخدا.دیگه باید چطوری راضی بشین.اکتیویژن جونش به کالاف بستس و جدیدا دستینی وگرنه بقیه بازیاش ترب هم نمیرزن

  • Dr. Hammer گفت:

    آقا شما درست میگین ولی یه حسی بهم میگه اگه BLACK FLAG از فرانچایز AC نبود زیاد شوق و ذوقی بهش نداشتم ولی به طور کل حرفتون درسته

  • sam snake 47 گفت:

    این یوبی میخواسته راس هورایزون گوریلاگیمز کم نیاره! پرایمال ی چیزی تو همون مایه هاس!!!!!

    • tedy گفت:

      تنها شباهت این دو محیطشونه اون روبات داره این ماموت اون سوم شخصه این اول شخص

    • Reza Heydari گفت:

      چه ربطی داره پرایمالی قبل از نمایش هورایزون ساخته شروع شده
      یعنی حرف شما اینکه این یوبسافت عرضه ۹ ماه بازی میسازه پنچ ماه بعدش معرفیش میکنه
      آخه مگه میشه ؟ مگه داریم؟

      • mihawk گفت:

        آره داریم چرا که نه مثلا اساسین قبلی رو یادت رفته که چقدر مشکل داشت این مشکلات فقط از یه جا آب میخوره اونم موقعیه که یوبی سافت میخواد یه بازی رو در کمترین زمان ممکن و البته پشت سر هم و رگباری بده بیرون اونم واسه سود بیشتر این وسط نظر و سلیقه گیمر هم پشم . در آخر اگه حرفی زدم که باعث ناراحتی کسی شدم شرمنده گل روی دوستان .

  • lovely xbox گفت:

    بحث از اساسین شد ولی باید بگم از اولین نسخه اساسین تا به بلک فلگ عالی بودن و ویژگی های مثبت شون بیشتر از نکات منفی شون بود حداقل از نظر من

  • sam snake 47 گفت:

    خیلی با یوبی حال میکنم و خوشم میاد ازش!!!ولی حیف با این کاراش چند وقته رو مخه …..

  • amir.bi گفت:

    مرگ امیر رو این بازیا وقت بزار حیفه بخدا یوبی .بازیهاش گیمپلی ها عالین داستانا عالین همچنین
    گرافیک ولی اگه بهینه سازی داشت چی میشد 😐 واقعا حـــــیف یوبیسافت عالی

  • big heart گفت:

    میگم نکنه یوبی اساسین و اسپلینترسل رو هم به عصر حجر ببره! 😀

  • بلک فلگ خیلی خوب بود.حداقل بیس تا نو آوری بزرگ داشت.بعدم این بازی چه ربطی به هورایزن داره؟هورایزن پسا آخر زمانی با تم روبات و ازین داستانا بعدم هورایزن تو ای تری معرفی شد و یوبی سافت قطعن از قبل از اون تاریخ مشغول ساخت فارکرای بوده، میگن کالاف سیکل سه ساله داره مثلن همین اساسینز سیندیکت رو فک کنم یوبی سافت پاریس یا لندن داره میسازه اما یونیتی مونتریال بود یا فار کرای چهار فک کنم یوبی سافت کیف و چن تا استدیو دیگه مشغول بودن .یوبی کمپانیه بزرگیه و نو آوریاش فوق العادس.اگه فارکرای شبیه هورایزنه سی آو تیوز هم لابد از روی بلک فلگ ساخته شده یا شدو آو موردور هم از اساسینز کپی شده.الگو گرفتن تازه اگه الگو گرفتنی در کار باشه،اصلن بد نیست حتی میتونه شاهکاری مثل آنچارتد بشه که از ویژگی های خوب بزرگای سبک مثل تومب ریدر الگو گرفت و از خیلیاشونم زد جلو

  • MadMan951 گفت:

    Assassins creed unity بر خلاف نظر بقیه بهترین معماری گرافیک و داستان رو داشت من که به شخصه باگی توش ندیدم فقط خیلی سنگین بود البته با توجه به فضا سازیش بایدم اینجوری میشدprimal هم حداقل میدونید با یه بازی تکراری رو بهرو نیستیم از اینا بگذریم ghost recon wildlands که کاملا مشخصه در حد شاهکار هست به خاطر همین انتظارات از یوبی بالا رفته

  • Hideo.Kojima گفت:

    خب شرکتی با این بزرگی مجبور هست هر سال بازی بده بیرون خب یجوری باید حقوق اون همه کارمند رو بدن دیگه

  • Saysooka گفت:

    با این نکته موافقم که یوبیسافت داره کار مسره ای اجام می ده اخه بلک فلگ اصلا ربطی به اساسین نداشت و همش تو دریا بود و واقعا مسخره بود من که خوشم نیمد ولی سیندیکت شاید جذاب بشه ولی مراحل خیلی کمه کمتر از بلک فلگ خیلی کمه

  • MRT7 PC&XBOX گفت:

    FarCry یعنی تلاش برای بقا حالا چه با تفنگ چه با نیزه…به نظر من که اسم مناسبیه

  • DeadSec گفت:

    یوبی سافت فقط سه تا کار بلده انجام بده در بازی هایی که میسازه! اول : خراب کردن آی پی با عرضه سالانه و ساخت نسخه های مختلف. دوم : دانگرید کردن آی پی های جدید مثل WD و TD. سوم : پر از باگ بودن این بازی ها و ارائه اپدیت های پشت سر هم برای پوشوندن این گندکاری. تهه تهه همه اینا برای پول بیشتر هست فقط! در صورتی که میتونست مثلا بازی POP رو دوباره زنده کنه یا AC رو تو همون نسخه BH تمومش کنه! به شخصه بعد از نسخه سوم AC از این بازی خداحافظی کردم. BH بهترین بازی AC بود که بازی کردم ، باقی بازی هاشم سمتش نمیرم مگر تا زمانی که نسخه جدید Prince Of Persia ارائه بشه.

  • m.beni گفت:

    مثل فارکرای اول شخصه
    مثل فارکرای درمورد بقاست
    مثل فارکرای تو جنگل و بیابونوو..هست
    مثل فارکرای شوتر نیست!
    اگه اینو یه ایپی جدید معرفی میکردن مردم گیر میدادن این بازی از فارکرای تقلید شده والا مردم ما به همچی ایراد میگیرن

  • در اینکه یوبی سافت پول پرسته شکی نیست و از همه مهمتر اصلا به گیمرا توجهی نداره. در مورد primal هم فعلا چیزی مشخص نیس خوب از آب در بیاد با بد فعلا باید منتظر بود تا منتشر شه. در مورد syndicate هم امیدی نیس بهش البته نظر شخصی منه باید منظر موند

  • ما هم حرف این مقاله زدیم کلی منفی گرفتیم
    واقعا برای یوبی سافت متاسفم

  • alone ahmad گفت:

    نظر تمامی کاربران و بازیکنان عزیز در ارتباط با فعالیت این شرکت مورد احترام است، با تشکر
    خوبه انتقاد ها رو هم تحمل کنید . نه این یکجانبه بگید و حذف کنید!

  • areyanzare گفت:

    من موندم یوبی سافت چرا انقدر پول دوست شد

    جای این چرت و پرتا برو یه دوسال وقت بزار قسمت جدید شاهزاده پارسی ( بعضیا هم میگن پارسی نه ایرانی درسته 😐 ) بده بیرون

    اخه نامرد فارکرای اولیه چیه دیگه 😐 چرا فارکرای اصلا خو یه اسم دیگه روش میزاشتی فارکرای ۱ تا ۴ همش تفنگ بدست بودی تو این قسمت باید با چماق بری ادم بکشی 😐 معموم نیست چه داستانی بخوایی برا بازیت بزاری

    ASSASSINS CREED به اون خوبی رو چرا اینطوری کردی ؟؟؟؟ جای جیکوب (یغوب (: ) و عصر صنعتی برو یه داستان بزار برای پسر اتزیو (مارسلو ) با همون حس حال قدیمیش بده بیرون .

    وای وای وای یوبی سافت بخدا تو مسلمون نیستی تو تک دل منو بریدی

  • Mahdi Sam گفت:

    چرا فقط یوبى سافت رو مى گید کال اف دیوتى هم امضاء ش جنگ جهانى بود و سرى مدرن وار فر باید ip جدید مى شد؟بتل هاردلاین چى باز بلک فلگ أصل داستان در همون زمینه بود در ضمن اونایى که میگن أساسین و فارکراى۴ تکرارى شده میشه بگین آنچارتد و gta چطورى تکرارى نیستن نه شما به یوبى گیر دادین.

    • areyanzare گفت:

      اکتیویژن همون پیرمرد مهربونه که مزرعه داره که بحثش مفصله

      بعد بریم سراغ جی تی ای و انچارتد

      gtav نسبت به نسخه قبلیش خیلی گیم پلی جذاب تری داشت داستانشم فوق العاده بود

      انچارتد هم معلومه که نسخه کالکشنشو کسایی میخرن که بازی نکردن بعدشم گیم پلی انچارتد و داستانش خیلی جذاب و دلنشینه

نظر: وقتی یوبی سافت™ شیردوشی را به صنعت بازی های ویدئویی می آورد - گیمفا