Chet Faliszek سازندگان را برای خستهکننده جلوه دادن VR سرزنش میکند
هدستهای مجازی و حواشی پیرامون آنها، اخیرا تیتر همه سایتها هستند؛ نمایشهای عالی سونی با PlayStation VR و تبلیغات بسیار Valve همگی نشان از این دارند که این هدستها در آینده، نقش مهمی در صنعت بازیهای ویدیویی خواهند داشت و نسلی نو و جدید از بازیها را برایمان به ارمغان خواهند آورد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با گیمفا همراه باشید.
گرچه برخی از مردم، هنوز از امتحان کردن این هدستها میترسند زیرا هراس دارند که مریض شوند. آقای Chet Faliszek از شرکت Valve در نمایشگاه EGX 2015 درباره این موضوع صحبت کرد و توضیحات خود را با این موضوع شروع کرد که اگر کسی حین استفاده از هدستهای مجازی مریض شد، تقصیر سازندگان آن عنوان است و این، هیچ ارتباطی با سخت افزار این وسیله ندارد.
“ایده این که استفاده از VR شما را مریض میکند، مضخرف است. ما مخاطبانی داشتیم که داخل میشدند(در نمایشگاه) و نمیخواستند تا دموهای هدست مجازی را تجربه کنند. در یک مهمانی ۱۰ نفره، همیشه یکی از مهمانها میگوید که”من نمیتوانم آن را امتحان کنم زیرا مریض میشوم.”
“این رفتارها و ذهنیتها، از دیدهها و شنیدههای قبلی آنها نشأت میگیرد.”
“به عنوان یک مصرف کننده و فرد معمولی، باید سازندگان را از انجام این کار بازدارید. آنها نباید شما را مریض کنند. این موضوع، مانند قبل، به مشکلات سخت افزاری دستگاه ارتباطی ندارد، این انتخاب سازگان و توسعه دهندگان است که شما را مریض میکنند. به آنها بگویید که شما این را نمیخواهید.”
او همچنین استفاده از دگمههای معمولی برای تاثیرگذاری برروی اشیاء بازی را به استفاده از قابلیتهای سیستم، ترجیح داد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
مرسی اشکان جان بابت خبر
حساب کنید بازی و.یچر رو p.s.4 بخوایم با همچین چیزی بر.ی.م 😐
تهش میشیم این :X-P: :hypnotized:
من نظری نمیدم راجب این دستگاه فقط بگم اگه فریم از ۳۰ حتی به ۲۹ برسه فا.تحه چشم خوندس!من برایه کسانی که این هدست رو میخرن بازی و.یچر رو رو ps4 حتما حتما پیشنهاد میکنم :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug: :smug:
ولی در کل ایده جالبیه استفاده از همچین دستگاهی در صنعت گیم(البته به شرط اینکه مجانی باشه :smug: )
خدا کنه بازیی های جدید رو بدون افت فریم بسازن شاید باورتون نشه ولی بازی sleeping. d.o.g.s رو ps4 با نرخ ۲۵ فریم اورد! :sweat: :sweat:
ت.ف به قبرشون با این ریمستر کردناشون ینی خیلی عصبانیم
کسی نیست بهشون بگه بازیه نسله هفت باید با افت فریم باشه!؟من نمیدونم چرا هرچی بی.شعورهه در قسمت فنی بازی کار میکنه
:reallypissed: :reallypissed:
منظورش از مریض کردن چیه؟؟
استفاده از هدست های واقعیت مجازی اگه از یه مدت زمان خاصی بیشتر باشه باعث بوجود اومدن یه سری حالات بیمارگونه مثل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ میشه
در اینکه آقای چت فالیژک به عنوان یکی از نویسنده های ارشد تیم ولو که در نوشتن سناریوی هف لایف، پورتال و لفت ۴ دد هم (در کنار آقای ولپاو و لیدلا) نقش مستقیم داشتن (سناریوی لفت ۴ دد رو خودشون به تنهایی نوشتن) نویسنده بزرگی هستن هیچ شکی نیست اما اینکه ایشون در مورد یه مبحث خارج از حوزه تخصصیشون انقد قاطع اظهار نظر میکنن یا در دفاع از هدست وایو شرکت ولو بوده و یا جوی تبلیغاتی به سود این فناوری راه انداختن…وگرنه این یه حقیقت ثابت شده ست که فضای واقعیت مجازی دقیقا مثل دریازدگی یا ماشین زدگی حالت های مختلفی از جمله حالت تهوع و استفراغ، خستگی، تعریق، سردرد و غیره رو در صورت استفاده بیش از حد تعریف شده باعث میشه (دوستان میتونن برای اطلاعات بیشتر به کتاب “بیماری های حاصل از شبیه سازی در محیط های مجازی” نوشته آقای کولازینسکی در مرکز تحقیقات رفتاری ارتش ایالات متحده رجوع کنن) و کسی که بخواد برای انجام یک بازی AAA از این هدست در آینده استفاده کنه مطمئنا راضی به قطع شدن روند بازی و استراحت های طولانی بین دو وعده بازی نیست…چنین فردی مطمئنا میخواد از بازی لذت ببره و این ویژگی هدست های واقعیت مجازی مانع لذت حقیقی از بازی میشه…به نظر من این فناوری یا مثل ابزارهایی همچون کینکت اکس باکس با شکست تقریبی و به فراموشی سپرده شدن مواجه میشه و یا در صورت تولید انبوه و تجاری سازی در ابعاد وسیع حداقل نباید تا اواسط نسل ۹ منتظر این هدست ها در سطح بازار به صورت گسترده و ساخت بازی های AAA برمبنای این فناوری باشیم
شهروز جان با این پیشرفتی که تو دنیای گیم من میبینم فکر کنم ۱۰ سال بعد اگه کسی حین بازی کردنمون کارمون داشت باید بازی رو نگه داریم از داخل نمایشگر بیایم بیرون بگیم جانم کی صدام کرد؟:-D
آره والا…حتی تصورشم یه حس خیلی جذاب و ناشناخته ای بهم میده :chic: البته تا این جور فناوری ها بخوان به تولید انبوه برسن و قیمتشون رقابتی بشه خیلی راه درازی در پیش داریم پس بهتره فعلا از تخیلاتمون فاصله بگیریم و بچسبیم به همین ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم 😀
افرادی که هدست وایو رو تجربه کرده بودن گفته بودن بر عکس اکلیوس ریفت (فک کنم درس نوشتم) به هیچ عنوان این حالات رو براشون نداشته.
که خبرنگار های مشهور هم بینشون بودن
به نظرم والو و htc راهی رو پیدا کردن برای رفعش
“آکیولس ریفت” :yes:
امیدوارم همینطور باشه که شما میگی
به هر حال ولو همیشه یه قدم جلوتر بوده و ممکنه تونسته باشن راهی برای حل اینجور مشکلات پیدا کنن…البته آقای فالیژک در مورد خود این فناوری نظر دادن، نه فقط در مورد هدست وایو…که این شامل آکیولس، پلی استیشن وی آر، هولو لنز (واقعیت افزوده) و هر هدستی که از این قابلیت استفاده کنه میشه
عجیبه که این فناوری هنوز بعد از بیست سال هنوز نتونسته که رضایت مردمو جلب کنه. شاید خیلی ها ندونند ولی اولین دستگاه vr رو نینتندو عرضه کرد با اسم virtua boy که اون هم شکست خورد. این دستگاه پتانسیل های زیادی داره و تو آینده شاید جای کنسوا خانگی از این ها داشته باشیم. خدا رو چه دیدیدی شاید یه روزی تونستیم که وسیله ای بسازیم که مثل فیلم آواتار خودمون بریم توم دنیای بازی. 🙂 🙂
این هدست ها برای اینکه کسی مریض نشه ( حداقل چشم درد و سردرد نشه ) (حالا بیماری ها و اختلالات عصبی ناشی از این هدست ها بماند) احتیاج به رفریش ریت بالا و ۱۲۰ فریم در ثانیه دارن
حالا سوال من اینه با این کنسول های زپرتی ۳۰ فریم در ثانیه چند صد نسل باید صبر کنیم تا یک بازی با کیفیت قابل قبول رو روی ۱۲۰ فریم بازی کنیم ؟؟
:D: 😀 😀 😀 😀
مدتی پیش آکیولس ریفتو تو پارک ارم تجربه کردم که تحت شرکت کلایمکس با ی دموی ساده عرضه شده بود؛ بسیار هیجان انگیز بود اما بهشدت هم انرژیتو میگرفت و به شخصه فکر نمیکنم تحمل بازی با اونو در زمان طولانی داشته باشم.
واقعا ابزار زباله ای هستند این هدست های واقعیت مجازی آدم رو کلا از زندگیه واقعی دور میکنن اصلا خوب نیست