20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا
20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا
20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا
20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا

۲۰ بازی برتر در سبک استراتژی RTS

رسول خردمندی
۰۰:۴۲ ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا

بازی های استراتژی های همزمان (RTS) مخلوطی از ژانرهای اکشن و استراتژی هستند. اکثر بازی های RTS با دیدی به نام “دید پرنده” خلق می شوند تا به بازیباز اجازه دهد  به آسانی بین کنترل کردن Unit ها و ساختمان های موجود در نقشه بازی  اشراف کامل داشته باشد.  بر عکس دیگر زیرشاخه های بازی استراتژی ، شما این قدرت را خواهید داشت تا تمام حرکات ، ساخت و سازها ، نبرد و تمام وقایع موجود در بازی را زیر نظر بگیرید. در این مقاله قصد بر این داریم تا ۲۰ بازی برتر در سبک RTS را به شما عزیزان معرفی کنیم.

۱ : Star craft II: Wings Of Liberty

تاریخ انتشار: ۲۷ جولای ، ۲۰۱۰

ژانر: Real time Strategy

تم: علمی –تخیلی

درجه سنی : T ( نوجوانان)

حالت های بازی : تک نفره ، چند نفره

۱۰ سال از ساخت بازی استارکرفت ۲ به مذاق خیلی ها خوش نیامده بود ولی این دلیل نمی شود که انتظاری از گیم پلی نباید داشته باشیم.  وجود  یک رابط ساده و مستقیم باعث شد تا با یک تجربه ناب در سبک RTS در این بازی شاهد باشیم. بی شک بازی استارکرفت ۲ را می توان یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۱۰ و بهترین بازی انتشار یافته در این سبک در چندین سال پیش دانست.

۲. Company of Heroes:

تاریخ انتشار: ۱۲ سپتامبر ، ۲۰۰۶

ژانر: RTS

تم: جنگ جهانی دوم

درجه سنی: M ( بزرگسال)

حالت های بازی: تک نفره ، چند نفره

تصمیم سختی برای بنده بود که رتبه اول را بین این دو بازی انتخاب کنم. هر دو بازی در نوع خود بی رقیب هستند.  هرچند که از انتشار بازی Company of heros 4 سال می گذرد ولی همچنان همانند یک بازی فوق العاده به نظر می رسد.  بازی دارای سناریوهایی پر از چالش در هر دو حالت تک نفره و چند نفره است. شرکت Relic Entertainment به این فرانچایز با خلق Company of Heros Online جانی دوباره داد.  این بازی کاملا رایگان است. همچنین از این بازی دو بسته اضافی به نام “Opposing Front ” و Tales of valor وجود دارد که به بازی Unit ها و جناح های جدیدی اضافه می کند.

۳. Empire: Total War

تاریخ انتشار: ۴ مارس ، ۲۰۰۹

ژانر: استراتژی نوبتی ، RTS

تم: تاریخی

درجه بندی سنی: T (نوجوانان)

حالت های بازی: تک نفره ، چندنفره

بازی Empire: total War یکی از دو بازی Total War است که در لیست ۲۰ بازی برتر RTS بنده وجود دارد.  این بازی به بهترین نحو دو سبک استراتژی نوبتی و همزمان را با یکدیگر ترکیب می کند.  با حالت تکنفره خوب و بخش چندنفره عادلانه  به گسترش محبوبیت این بازی در سطح جهانی کمک به سزایی کرده است.

۴. Sins of a solar Empire

تاریخ انتشار: ۴ فبریه ، ۲۰۰۸

ژانر: RTS

تم: علمی –تخیلی

درجه بندی سنی: T ( نوجوان)

حالت های بازی : تک نفره ، چندنفره

اگر به دنبال بازی RTS با روند گیم پلی آرام تری می گردید ، بدون شک بازی Solar Empire  انتخاب اول شما خواهد بود.  این بازی بر اساس سناریوهای RTS فراوانی ساخته شده است که با وجود اکشن بسیار زیاد ، استراتژی هایی با روند آرام را دارا است. تعداد بی شماری احتمال برای فتح کهکشان ها در بازی وجود دارد.

۵. World in Conflict:

تاریخ انتشار: سپتامبر ۱۸ ، ۲۰۰۷

ژانر: RTS

تم:  تاریخی

درجه بندی سنی: M ( بزرگسال)

حالت های بازی: تک نفره ، چندنفره

بازی World in Conflict در ژانر RTS در برهه زمانی ۱۹۸۹ قبل از سقوط شوروی سابق ساخته شده است. اگر چه در این بازی شوروی سقوط نمی کند و  دنیا دچار آشوبی همه جانبه می شود. بازی دارای سه حالت است: بخش داستانی تک نفره ، جنگ جزیی و بخش چند نفره. بازیباز می تواند بین دو جناح در بخش تک نفره بازی یک کدام را انتخاب کند.( USA یا NATO ) البته در بخش چندنفره بازی به شما این امکان را می دهد که جناح شوروی را نیز انتخاب کنید.

۶. Warhammer 40,000: Down Of war II

تاریخ انتشار: ۱۹ فبریه ، ۲۰۰۹

تم: علمی تخیلی

درجه بندی: M (بزرگسال)

حالت های بازی: تک نفره ، چندنفره

در این بازی ،  بازیباز باید از بین  ۴ جناح معرفی شده در بازی (Marine ، Eldar ، Ork و Tyranid ) یکی را برای ورود به جنگ ها انتخاب کند. بازی دارای روند غیرخطی در بخش تک نفره است که همچنین می توان به صورت Coop نیز بازی را انجام داد.  در بخش چند نفره بازیبازها در نقش هر یک از جناح ها باید با جناح رقیب به مبارزه بپردازند.

۷. War craft III: Reign of Chaos:

تاریخ انتشار: ۳ جولای ، ۲۰۰۲

تم: فانتزی

درجه بندی سنی:  T ( نوجوانان)

حالت های بازی: تک نفره ، چندنفره

وارکرفت ۳ یک بازی کلاسیکی است که در سال ۲۰۰۲ منتشر  شد. صرف نظر از رتبه هفتم این بازی ، وارکرفت به عنوان قدیمی ترین بازی در این لیست است! با موفقیت وارکرفت ۳ ، بازی دنیای وارکرفت دنیای بازی را دگرگون ساخت و اینترنت را ابزاری برای بازی کردن معرفی کرد. با اینکه در برابر دنیای وارکرفت ، بازی وارکرفت ۳ خیلی پست به نظر می رسید ولی همچنان ایده های فوق العاده ایی در بازی وارکرفت ۳ پنهان شده بود. با وجود محتوای اضافی بازی وارکرفت ۳ ، نقشه DOTA این بازی به حدی سر و صدا به پا کرد که بازی Dota 2 در سال ۲۰۱۲ قرار است منتشر شود.

۸.  Medieval II: Total War:

تاریخ انتشار: ۱۴ نوامبر ، ۲۰۰۶

تم: تاریخی

درجه بندی سنی: T ( نوجوان)

حالت های بازی: تک نفره

دومین بازی از سری بازی های Total War  در میان این لیست بازی Medieval II است که  بازیبازها را به قرون وسطا می برد. در بازی ، بازیباز این قدرت را دارد که از میان یک جین جناح یکی را انتخاب کند! در بخش داستانی ، بازیباز این ماموریت را دارد که کل نقشه را تصرف کند. جنگ هایی به معنای واقعی کلمه “حماسی”  با هزاران Unit در اروپا ، شمال آفریقا ، خاورمیانه در این بازی رخ می دهد که در نوع خود تحسین برانگیز است.

۹. Age of Empires III:

تاریخ انتشار: ۱۸ اکتبر ، ۲۰۰۵

تم: تاریخی

درجه بندی سنی: T ( نوجوانان)

حالت های بازی: تک نفره ، چندنفره

با تاریخ اتشار ۲۰۰۵ بازی ، شاید این بازی ، تاریخ مصرف گذشته به نظر برسد ولی این چیزی از افتخارات و ارزش این بازی کم نمی کند. اگر به سراغ بازی های آنلاین بروید خواهید دید که مسابقات زیادی با این بازی در اقسا نقاط دنیا در جریان است.در بازی Age of Empires III بازیباز باید یکی از ۸ جناح قدرتمند اروپایی را انتخاب کند. آخرین بازی از این سری تحت عنوان Age of Empires Online در سال پیش منتشر شد.

۱۰. Supreme Commander :

تاریخ انتشار : ۱۶ فبریه ، ۲۰۰۷

تم: علمی ، تخیلی

درجه بندی سنی: بالای ۱۰ سال

حالت های بازی: تک نفره ، چندنفره

این بازی همانطور که ذکر شد در سبک RTS در فضای علمی-تخیلی در قرن ۳۷ بازیباز را در نقش یکی از ۳ جناح تعریف شده بازی  قرار می دهد. بازی با یک Unit مجهز شروع می شود و بازیباز باید پایگاه خود را بسازد. بخش تک نفره برای هر جناح  ۶ ماموریت در نظر دارد. در بخش چندنفره نیز بازیباز می تواند در نقشه های بزرگ به صورت آنلاین تا ۸ نفر به نبرد بپردازد.

۱۱. Command & Conquer 3: Tiberium Wars

تاریخ انتشار: ۲۸ مارس ، ۲۰۰۷

تم: علمی –تخیلی

درجه بندی سنی: T (نوجوان)

حالت های بازی: تک نفره ، چند نفره

در تایبریوم ، داستان بازی میان کشمکش های بین GDI و NOD همچنان ادامه می یابد و این نسخه به یکی از بهترین نسخه های C&C تبدیل شد. دو بخش تک نفره و چندنفره بازی به بهترین نحو ساخته شده است.

۱۲. Command & Conquer: Red Alert 3:

20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا

تاریخ انتشار: ۲۸ اکتبر ، ۲۰۰۸

تم: علمی-تخیلی

درجه بندی سنی: T (نوجوان)

حالت های بازی: تک نفره ، چند نفره

آیا تا به حال به این فکر افتاده بودید که اگر هیتلر به قدرت نمی رسید چه اتفاقی برای دنیا می افتاد؟ یا اگر آلبرت انیشتین در سنین جوانی کشته می شد چه تغییراتی امروزه  در فیزیک کوانتوم به وجود می آمد؟ بازی Red Alert 3 تاریخی متناوب جهت سرگرمی همراه با چالش هایی جذاب ایجاد کرد. این بازی نیز علاوه بر بخش تک نفره دارای بخش چند نفره است که می توان در نقشه های متنوع با دیگر افراد به نبرد پرداخت.

۱۳. The Lord of Rings: The Battle for Middle Earth II:

تاریخ انتشار: ۲۶ فبریه ، ۲۰۰۶

تم: فانتزی

درجه بندی سنی: T ( نوجوان)

حالت های بازی: تک نفره ، چندنفره

این بازی از لحاظ  برهه زمانی  درست همانند فیلم و کتاب ارباب حلقه ها رخ می دهد. هرچند این بازی بازیبازها را به مناطقی  از جنگ های شمالی هدایت می کند که در فیلم به نمایش در نیامده بود. بازی دارای ۳ بخش داستانی ، نبرد ، جنگ حلقه است. به عبارتی دیگر بخش چندنفره بازی شامل بخش آشوب و نبرد حلقه است.

۱۴. Hearts of Iron III:

تاریخ انتشار: ۷ آگوست ، ۲۰۰۹

تم: جنگ جهانی دوم

درجه بندی سنی: E ( همه افراد)

حالت های بازی: تک نفره ، چند نفره

آخرین مدل از بازی هایی با مضمون جنگ جهانی دوم همین بازی است که بازیباز این اختیار را دارد که بین هر ملیتی که در بین سال های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۵ وجود داشته است ، یکی را انتخاب کند. در این بازی ، بازیباز این قابلیت را دارد که تمام جنبه های مدیریت را داشته باشد ، به عبارتی دیگر بازیباز می تواند در هر ملیت ، وضعیت اقتصادی ، ساخت و ساز ، تکنولوژی ، تحقیقات ، سیاست و دیگر موارد را به خوبی مدیریت کند. بازی بیشتر شبیه به زیرشاخه نوبتی است ولی تمام وقایع دیپلماسی و مبارزات به صورت هم زمان اتفاق می افتد.

۱۵. Napoleon: Total War:

تاریخ انتشار: ۲۳ فبریه ، ۲۰۱۰

تم: تاریخی

درجه بندی سنی: T (نوجوان)

حالت های بازی: تک نفره ، چند نفره

سومین سری از بازی Total War در لیست بنده ، بازی ناپلئون است. همانند بازی Epire: Total War نیمی از بازی بر پایه نوبتی در نقشه ها ایجاد شده است. البته نبردها به معنای واقعی کلمه عظیم به صورت هم زمان پردازش می شود.  بازی شامل ۸ جناح برای نبرد است که ۴ بخش داستانی را کاملا پوشش می دهد. بخش داستانی همان طور که از اسم بازی مشهود است درباره فعالیت های امپراطور فرانسه می باشد.

۱۶. Victoria II:

تاریخ انتشار: ۱۳ آگوست ، ۲۰۱۰

تم: تاریخی

درجه بندی سنی: T (نوجوان)

حالت های بازی: تک نفره ، چند نفره

بازی ویکتوریا ۲ ، یکی از بازی های بزرگ در قالب بازی Heart of Iron بوده است. در بازی ، بازیباز قادر است که از  ملیت های قرن ۱۹ که از نظر دیپلماسی قدرتمند هستند برای نبرد یکی را انتخاب کند. بازی نقشه های پرجزئیات بزرگی را دارا است که نبردها در آن به وقوع می پیوندد.  با وجود ۲۰۰ ملیت قابل بازی در ویکتوریا ۲ ، بخش تک نفره قدرت خود را به طور کامل در عرصه بازی های RTS نشان داده است.  حقیقتا این بازی ، یک بازی آسان با گیم پلی سریع نمی باشد بلکه باید در هر دقیقه ملیت خود را کنترل کنید.

۱۷: Demigod:

تاریخ انتشار: ۱۴ آپریل ، ۲۰۰۹

تم: فانتزی

درجه بندی سنی: T ( نوجوان)

حالت های بازی: تک نفره ، چند نفره

بازی Demigod یک بازی اکشن به صورت استراتژی هم زمان است که از المان های نقش آفرینی نیز پیروی می کند. در بازی ، بازیباز باید در نقش یک نیمه خدا در میدان نبرد به مقابله با نیمه خدای دیگر بپردازد.  به صورت هم زمان تا ۸ بازیباز می توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند.  در هر صورت بازی در هر دو بخش چه تک نفره ، چه چند نفره ، تجربه نابی برای بازیباز در بر خواهد داشت.

۱۸. RUSE:

تاریخ انتشار: ۷ سپتامبر ، ۲۰۱۰

تم: جنگ جهانی دوم

درجه بندی: T (توجوان)

حالت های بازی : تک نفره ، چند نفره

بازی Ruse یک بازی با مضمون جنگ جهانی دوم است که شامل بخش داستانی و چندنفره به صورت آنلاین است .  در بخش تک نفره داستانی فقط ملیت ایالت متحده قابل بازی خواهد بود ولی در بخش چند نفره می توانید علاوه بر ایالت متحده در ملیت های ایتالیا ، فرانسه و شوروی نیز بازی کنید. بنیان اساسی بازی Ruse بر پایه کلک هایی است که در بازی در اختیار بازیباز قرار داده می شود.

۱۹. Supreme Commander 2 :

تاریخ انتشار: ۲ مارس ، ۲۰۱۰

تم: علمی-تخیلی

درجه بندی سنی: بالای ۱۰ سال

حالت های بازی: تک نفره ، چند نفره

این بازی ۲۵ سال پس از وقایع نسخه اول روایت می شود. جناح های نسخه قبل همانند Cybran ، United Earth Federation و Illuminate  به این نسخه بازگشته اند.  نسخه دوم واقعا دنباله برجسته ایی از این بازی بود. بخش تک نفره سرگرم کننده و بخش چند نفره به معنای واقعی کلمه اعتیاد آور بود.

۲۰. Men of War

تاریخ انتشار: ۱۰ مارس ، ۲۰۰۹

تم: جنگ جهانی دوم

درجه بندی سنی: M (بزرگسال)

حالت های بازی: تک نفره ، چند نفره

 بازی Men of War نیز یک بازی RTS است که با تم منحصر به فردش بازیبازها را با صحنه جنگ رو به رو ساخت. ماموریت های این بازی در اروپا ، شوروی ، یونان و شمال آفریقا جریان دارد. ۳ خط داستانی در بازی برای متحدین ، آلمان و شوروی وجود دارد. در بخش چندنفره ، ژاپن نیز کشور قابل بازی خواهد بود.  بازی Men of War دارای ۳ بخش اضافی است که اسامی آنها به شرح زیر است:

Red Tide ، Assault Squad ، Vietnam

مقاله بالا صرفا ترجمه اختصاصی گیمفا از سایت گیم اسپات به نوشته Micheal Klappenbach می باشد. لذا مطلب ترجمه شده الزاما  نظر مترجم نمی باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا
20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا
20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا
20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا
20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا
20 بازی برتر در سبک استراتژی RTS | گیمفا