اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا
اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا
اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا
اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا

اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد

مهرشاد ابراهیمی
۲۰:۵۳ ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا

از دیدگاه مایکروسافت Halo یکی از دلایل بزرگی است که Xbox وجود دارد و مسلما این سری “بزرگ‌ترین فرنچایز انحصاری” این کمپانی به شمار می‌رود. به همین دلیل فیل اسپنسر تاکید دارد که با مدیریت درست می‌توان این IP را تا چند دهه اداره کرد.

با توجه به مصاحبه اخیر ایشان با وبسایت GameSpot، او می‌خواهد با مدیریت و برنامه‌ریزی درست سری Halo را تا ۲۰ سال نگه دارد. همچنین وی معتقد است که عرضه سالانه یا وقفه‌های طولانی مدت در انتشار یک نسخه جدید از سری باعث می‌شود در مدیریت صحیح صدمه‌ای وارد شود.

ما سعی کردیم با انتشار سالانه نسخه‌هایی همانند Spartan Assault ،Spartan Strike و Master Chief Collection این فرنچایز [Halo] را زنده نگه داریم، اما مسلما نسخه‌های اصلی برای ما منحصر به فردتر از دیگر نسخه‌ها هستند. من از دیدن میزان هایپ طرفداران هیجان‌ زده می‌شوم و انتظار دارم معرفی یک نسخه جدید یک هایپ بزرگ به راه بیاندازد. نمی‌خواهم بیش از حد از این فرنچایز استفاده کنم یا آن را در یک استراحت بلندمدت قرار دهم. این فرنچایز و IP از نظر من می‌تواند تا ۲۰ سال دیگر هم دوام بیاورد و مسلما این مقدار با یک مدیریت درست به‌دست می‌آید. من می‌خواهم مطمئن شوم که رشد این سری به درستی انجام می‌شود.

همچنین وی در ادامه اظهار داشت که هر میزان هم که فرنچایز Halo بزرگ باشد این شرکت باید از جذب بازیکن در هر زمان مطمئن باشد. اسپنسر معتقد است که توسعه‌دهندگان باید یک سری را در هر زمانی تازه نگه دارند چرا که اگر این موضوع اعمال نشود و حس تازگی از فرنچایز برود، طرفداران بازی را به کنار می‌گذارند و می‌گویند “این بازی به اندازه کافی دیده شده، بر روی یک چیز دیگر بروید”!

اسپنسر عقیده دارد که نسخه چهارم این سری نتوانست به مقدار کافی بازخوردهای مثبت دریافت کند و مسلما یکی از دلایل آن را می‌توان نبودن حس تازگی برشمرد! در واقع یکی از دلایلی هم که این شرکت بر روی بخش چند نفره Halo 5 خیلی تمرکز کرده‌است همین موضوع می‌باشد.

اسپنسر اعتقاد دارد که بخش‌ها و حالت‌های بخش چند نفره نسخه پنجم، مانند Warzone و Arena، باعث می‌شوند طرفداران حتی پس از انجام بخش داستانی به بازی جذب شوند.

Halo 5: Guardians در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۵ بر روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، یعنی Xbox One، به صورت انحصاری عرضه می‌شود. همچنین دارندگان بازی بر روی این کنسول می‌توانند با استفاده از قابلیت استریم، Halo 5 را بر روی Windows 10 اجرا کنند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا
اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا
اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا
اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا
اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا
اسپنسر: سری Halo می‌تواند با برنامه‌ریزی‌ درست تا ۲۰ سال دوام بیاورد - گیمفا