۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا
۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا
۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا
۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا

۵ بازی برتر در سبک H&S

رسول خردمندی
۱۵:۲۴ ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا

یکی از ژانرهای مورد علاقه بازیبازهای ایرانی و بازیباز های دیگر سبک H&S است. سبک H&S را می توان به زبان عامیانه ” بزن بکش” معنی کرد. بازی های H&S شاخه در گذشته دارند و یکی از با قدمت ترین سبک در میان بقیه ژانرها می باشد. در چندین سال اخیر بازی های H&S زیادی منتشر شد و  پس از مدتی از یاد رفتند ولی بعضی از فرانچایزهای این سبک به یک اثر ماندگار تبدیل شده اند. در این مقاله قصد بر این داریم که ۵ بازی برتر سبک H&S در دهه اخیر را با هم مرور کنیم.

God of War:

۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا

رتبه اول این مقاله مربوط به بازی انحصاری Play Station 3 می باشد. شاید در انحصار بودن این بازی را بازیبازها نقص بدانند ولی این مسئله چیزی از ارزش این بازی کم نمی کند. داستان بازی که برای یک بازی در این سبک تقریبا قابل قبول است. کریتوس برای انتقام وارد جنگ با خدایان می شود و محور اساسی روند بازی را انتقام می توان دانست. تمامی دشمنان و حتی ابزار آلات موجود در بازی از اسامی و داستان های یونانی الهام گرفته است (همانند سایکلوپس ها ، غول Hydra و موارد بی شمار دیگر). بی شک بهترین بازی در این سبک ، بازی خدای جنگ می باشد. حتی در سال ۲۰۰۷ لقب “هفتمین بازی برتر Play station 2 ” را از سوی  IGN دریافت کرد. پس از اتمام تریلوژی خدای جنگ ، بازیبازها و هواداران این بازی فکر می کردند که ماجراجویی های کریتوس برای همیشه پایان یافته است ولی چندی پیش بازی God Of War: Ascension رونمایی شد.  بی صبرانه منتظر کریتوس در سال ۲۰۱۳ هستیم!

Devil May Cry:

۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا

بی انصافی است که در این لیست خبری از فرزندان اسپاردا نباشد. یکی از منحصر به فرد ترین داستان هایی که بنده را تحت تاثیر خودش قرار داد ، داستان دانته بود. خیلی از بازیبازها با این فرانچایز زندگی کردند و با تک تک مراحل بازی خاطره دارند. گیم پلی بازی تقریبا از بازی خدای جنگ سخت تر است و برای یک کمبوی طولانی با درجه SSS باید تمرکز خوبی داشته باشید تا بدون اشتباه به این درجه برسید. البته بازی برای کمبوهای غلط مجازاتی برای بازیباز در نظر نمی گیرد ولی با انجام کمبوهای طولانی این امکان وجود دارد تا Orb های قرمز بیشتر از دشمن مفلوک به دست آورد و همین مسئله عطش بازیبازها را برای دریافت هرچه بیشتر Orb بیشتر می کند. در هر ۴ نسخه بازی شیطان می گرید ، با پیشرفت در بازی کاملا می توانید ارتقای قدرت  کاراکتر خود را حس کنید. این احساس به نظر بنده یکی از لذت بخش ترین احساسی است که در این سبک از بازی ها می توان کسب کرد.لازم به ذکر است نسخه سوم تحت عنوان بیداری دانته از کتاب کمدی الهی دانته الهام گرفته است. در کل سه نسخه اول بازی Devil May Cry به معنای واقعی کلمه “شاهکار ” بود ولی در نسخه چهارم با ورود کاراکتری گمنام به نام Nero بازی از لحاظ داستانی تضعیف شده بود و خیلی ها از تغییر کاراکتر اصلی بازی از دانته به نرو ناراضی بودند هر چند در نیمه پایانی نسخه چهارم دانته وارد بازی می شد ولی کماکان با یک بازی متوسط رو به رو بودیم ولی بازی تقریبا به ریشه های خود وفادار بود. نسخه جدیدی از این بازی تحت عنوان Devil may cry  توسط شرکت Ninja Teory در دست ساخت است که به شخصه این بازی را با چشم بسته محکوم به نابودی و شکست می دانم! این بازی توسط Hideki Kamika خلق شده است و فقط با دستان این فرد می تواند زنده بماند و هواداران خود را راضی نگه دارد. دقیقا همین اشتباه را سازندگان بازی رزیدنت اویل کرده بودند که بازی عملیات راکون سیتی را به غربی ها واگذار کرده بودند.

Ninja Gaiden:

۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا

سرگذشت ریوهایابوسا ریشه ی طولانی در گذشته دارد و از سال ۱۹۹۵به مدد شرکت Tecmo  با ماجراجویی های ریو آشنا شده بودیم. اولین سری از این بازی بر روی Super NES منتشر شده بود و با استقبال بازیبازها رو به رو شده بود. در سال ۲۰۰۴ اولین بار به صورت ۳D توسط Team ninja ناشر بازی Dead or Alive برای Xbox 360 منتشر شد. اکشن وحشیانه و دیوانه وار ریوهایابوسا برای دارندگان Xbox آشنا است و  از ریو به عنوان یک سلاح کشتار جمعی یاد می کنند!  البته همانند دیگر بازی های این سبک با گذشت زمان سختی آن کمتر شده است به طوریکه بازی های NES آن به مراتب سخت تر از بازی های Xbox آن است!  سومین نسخه از این بازی در  ۲۰ مارس سال جاری در آمریکای شمالی منتشر خواهد شد.

Castlevania :

۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا

شاید خیلی ها این عنوان بازی را نشناسند ولی مگر می شود Castlevania و داستان های دراکولا را فراموش کرد؟ این بازی توسط شرکت Konami در سال ۱۹۸۶ معرفی شد و محوریت گیم پلی بر روی نبرد با خون آشام ها و نامیراها (undead) بود. البته قرار گرفتن  در زیر سایه بازی Devil May Cry و تبلیغات بد بازی در غرب این بازی گمنام ماند و خیلی از ایرانی ها نیز این بازی زیبا را نمی شناسند. البته بازی به نام Lord of shadows تحت عنوان بازی Castlevania اخیرا منتشر شده بود که محوریت داستانی بر روی بازی کستلوانیا و خانواده بلمونت ها بوده و بقیه موارد از بازی های ذکر شده در بالا تقلید کرده است که انصافا با یک بازی فوق العاده جذاب رو به رو بودیم. از گذشته تا امروزه عامل موفقیت اصلی این بازی را می توان  جذابیت و تنوع گیم پلی این بازی دانست. قرار است که در آینده شاهد نسخه دوم بازی Lord of Shadows باشیم.

Dark Siders:

۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا

این بازی بر اساس داستان انجیل در سال ۲۰۱۰ساخته شده است. داستان بازی به طور خیلی خلاصه می توان گفت که ۴ سوار برای پایان دادن دنیا وارد عمل می شوند. ۴ سوار عبارتند از War (جنگ) ، Death (مرگ) ، Pestilence (طاعون) و Famine ( قحطی)

در نسخه اول کنترل War به عهده بازیباز ها بود. War همانند دانته نیروی خفته ایی دارد که می توان ان را در نبردهای حساس فعال کرد و کمبوهای جالبی ایجاد کرد. شخصیت War شاید همانند دیگر عناوین ذکر شده ساخته و پرداخته نشده باشد ولی بازی با آن بی نهایت لذت بخش است. با پیشروی در بازی با معماهای جالبی رو به رو خواهیم شد که خستگی نبرد را از تن بازیباز می رهاند. شاید گرافیک بازی دلچسب نباشد ولی عنصر اصلی در بازی های H&S در گیم پلی و جذابیت آن است که در بازی Dark Siders این اصل کاملا رعایت شده است. کمتر از یک ماه آینده نسخه دوم این بازی منتشر خواهد شد و بازیباز قرار است در نقش Death بازی را انجام دهد. با توجه به تریلرهای منتشر شده از این بازی  به نظر نمی رسد که ایده های جدیدی  در بازی پیاده کرده باشند و از همان فرمول موفقیت نسخه قبلی در نسخه دوم نیز استفاده کرده اند. بی شک با یک بازی دلچسب و جذاب رو به رو خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا
۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا
۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا
۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا
۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا
۵ بازی برتر در سبک H&S - گیمفا