در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا
در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا
در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا
در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا

در انتظار آفرینش یک نقش / ۱۵ نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال ۲۰۱۶

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا

سبک Roleplaying Games یا همان نقش‎آفرینی یکی از سبک‎های بسیار پرطرفدار در دنیای بازی‎های رایانه‎ای می‎باشد که از زمان قدیم تا به امروز و طی این سال ها علاقمندان زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کرده است. البته در کشور ما کمی اوضاع فرق می‎کند و این سبک واقعا تا چند سال قبل نه تنها زیاد شناخته شده نبود بلکه برخی گاها فکر می‌کردند وقتی می‎گوییم بازی RPG یعنی عنوانی که در آن از اسلحه‎ی RPG7 استفاده می‎شود! البته در سال‎های اخیر و به لطف اطلاع رسانی وسیع‎تر و دقیق‎تر وبسایت‎ها و مجلات مربوط به بازی‎های رایانه‎ای (بدون تعارف گیمفا در جایگاه نخست این لیست قرار دارد) و آشناتر شدن بازی ‎بازهای ایرانی با این سبک و البته انتشار عناوین نقش آفرینی غربی با کیفیت که بیشتر از بازی‎های نقش‎‌آفرینی ژاپنی باب طبع ما ایرانی‎‌ها است، همه و همه باعث شده است تا سبک نقش ‎آفرینی در کشور ما نیز کاملا شناخته شده شود و طرفداران زیادی پیدا کند.

بدون شک در این سبک نیز مانند سایر ژانرهای مختلف، برخی عناوین شاخص و شناخته شده‌‎تر از دیگر عناوین هستند و به نوعی حکم معیار و شاخص سنجش در سبک نقش‎‌آفرینی را دارند. عناوینی مثل Final Fantasy در سبک نقش‎‌آفرینی ژاپنی (JRPG) و سری عناوین مثل Dragon Age ،Mass Effect ،the Witcher ،The Elder Scrolls و سری بازی‎های Souls در سبک نقش‌آفرینی غربی. هر ساله تعداد زیادی بازی در این سبک توسط استدیوها و کمپانی‌های مختلف ساخته و به بازار عرضه شده و با بازخوردهای مختلفی نیز روبرو می‌شوند. برخی  از سال‌‎ها ممکن است با فقر عناوین قدرتمند نقش‎آفرینی مواجه باشیم و برعکس در برخی سال‎ها ممکن است اوضاع کاملا بر وفق مراد دوست‌داران این سبک باشد مانند سال ۲۰۱۵ میلادی که بهشتی بود برای نقش‌آفرینی‌بازان.

سبک نقش‎افرینی و سالها خاطره

سبک نقش‎آفرینی و سال‌ها خاطره…

سال ۲۰۱۶ جزو سال‎ هایی است که در  گروه دوم ذکر شده در بالا قرار می‎گیرد و با وفور نعمت در عناوین سبک نقش‎‌آفرینی چه غربی و چه ژاپنی روبرو هستیم و خواهیم بود. در سال ۲۰۱۵ عناوین شاهکاری مانند The Witcher 3 Wild Hunt و Bloodborne و Fallout منتشر شدند و خوشبختانه امسال یعنی سال ۲۰۱۶ نیز مسیر سال قبل را ادامه خواهد داد و بازی‎‌بازهای علاقمند به RPG یا به اصطلاح خودمان RPG بازها را خوشحال نگاه خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم نگاهی به بزرگ‌ترین و مورد انتظارترین عناوین نقش‎‌آفرینی که در ادامه‎ی سال ۲۰۱۶ منتشر خواهند شد بیاندازیم و خیلی کوتاه آن‎‌ها را بررسی نماییم تا بیشتر با این عناوین زیبا آشنا شویم و از هم‎ اکنون برنامه‌ریزی خود را برای انتخاب و خرید عناوین مورد علاقه‌‎مان انجام دهیم. لازم به ذکر است عناوین بزرگ دیگری نیز وجود دارند که در طول امسال منتشر خواهند شد و لیاقت قرار گرفتن در این لیست را دارا هستند ولی از آنجا که قصد داریم در این مطلب تنها ۱۵ عنوان را بررسی کنیم مجبور هستیم که از برخی از آن عناوین زیبا چشم‌پوشی کنیم و سری بازی‎‌های بزرگ‎تر و محبوب‎تر را در این مقاله خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. ممکن است که برخی از شما عقیده داشته باشید که برخی عناوین دیگر بایستی در این لیست قرار می‎گرفتند و یا ترتیب و رتبه بندی دیگری را برای این لیست مناسب می‎دانستید. بسیار خوشحال کننده خواهد بود که از نظرات شما در این خصوص آگاه شوم و با یکدیگر در این مورد بحث و گفتگو نماییم. بحث را کوتاه کرده و از شما دعوت می‌کنم تا در ادامه ی مطلب به لیست ۱۵ بازی نقش‎‎ آفرینی بزرگ که در ادامه ‎ی سال ۲۰۱۶ منتشر خواهند شد توجه فرمایید. باشد که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

۱۵ – World of Final Fantasy

بازگشت به دنیای رویایی final fantasy

بازگشت به دنیای رویایی Final Fantasy همیشه لذت‌بخش است.

یک نسخه‎‎‎‎ی فرعی (spin-off) تحسین برانگیز و جدید دیگر از فرنچایز شاهکار و تمام نشدنی Final Fantasy. داستان این نسخه حول محور دو شخصیت دوقلو می گردد که وارد دنیای پر رمز و راز Grimoire می شوند، یعنی همان دنیایی که تاکنون میزبان تمام شخصیت های بسیار به یاد ماندنی و تکرار نشدنی این سری بوده است و البته همین طور هیولاهای مختلف و خاطره انگیز Final Fantasy. این بازی با استفاده از سیستم امتحان پس داده و معروف Final Fantasy یعنی سیستم ATB و میزبانی از شخصیت هایی به یاد ماندنی (هم جدید و هم قدیمی) قصد دارد تا یک تجربه ی فوق العاده و خاطره انگیز دیگر را در این سری برای ما رقم بزند و با یدک کشیدن نام Final Fantasy بدون شک در لیست بزرگ ترین و مورد انتظار ترین عناوین نقش آفرینی سال آینده قرار می گیرد.

World of Final Fantasy در سال ۲۰۱۶ میلادی به طور انحصاری برای پلتفرم نسل هشتمی سونی و کنسول دستی آن یعنی PlayStation 4 و PS VITA منتشر خواهد شد تا دارندگان این دو پلتفرم یک عنوان نقش آفرینی انحصاری و بسیار جذاب را در اختیار داشته باشند.

۱۴ – Kingdom Come: Deliverance

maxresdefault

عنوانی امیدوار کننده بر پایه موتور گریه! (همان Cry Engine)

Kingdom Come: Deliverance یک بازی در سبک نقش آفرینی اول شخص و جهان آزاد است که وقایع و اتفاقات آن در قرن پانزدهم میلادی رقم می خورد. این بازی به راحت ترین شکل ممکن به شما اجازه می‌دهد تا کلاس مورد علاقه ی خود را بر اساس نوع بازی کردنتان انتخاب نمایید و در حقیقت شما را محدود نمی کند و شما را آزاد می گذارد تا توانایی های شخصیت بازی خود را در هر مسیری که دوست دارید هدایت نمایید و هیچ گزینه ای را با محدود کردن کلاس ها از شما نمی گیرد. مثلا استفاده از فنون مبارزات نزدیک و تمام کننده های مرگبار شما را به مسیر تبدیل شدن به یک Warrior هدایت می کند و در صورت انجام روش های مخفی کاری و زیرکانه رفته رفته تبدیل به یک سارق یا thief خواهید شد.

دنیای بازی به طرز خیره کننده و شگفت انگیزی واقع گرایانه طراحی شده است و به نظر می رسد بازی ساعات زیادی را برای سپری کردن در این دنیا در اختیار ما قرار خواهد داد و البته ما هم که اعتراضی نداریم! بازی Kingdom Come: Deliverance در سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد گردید. پلتفرم های مقصد این بازی شامل Playstation 4 ،Xbox One و PC می باشند و البته برای سیستم عامل های لینوکس و OSX نیز منتشر می شود.

۱۳ – Bravely Second: End Layer

bravely second end layer cover

یک نقش‎آفرینی زیبا برای کنسول دستی

بازی Bravely Default در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک بازی بسیار جذاب و خیره کننده و البته شگفتی برانگیز برای کمپانی Square Enix عمل کرد و البته این مسئله به هیچ وجه غیر منطقی و شک و شبهه برانگیز نبود. بازی بسیار یادآور عناوین کلاسیک Final Fantasy بود به خصوص در زمینه هایی مثل سیستم robust job، سیستم مبارزه‎ی منحصر به فرد و دنیایی بسیار زنده و پر جنب و جوش برای گشت و گذار و کشف کردن.

حال نسخه ی جدید این سری با نام Bravely Second: End Layer قصد دارد تا مسیر پر موفقیت برادر بزرگ‎ تر خود را ادامه دهد و حتی آن را جذاب ‎تر نیز نماید تا موفق شود یک بازی نقش آفرینی اعتیاد آور دیگر را خلق نماید. این نسخه در سال ۲۰۱۶ میلادی برای کنسول دستی نینتندو یعنی ۳DS منتشر خواهد شد.

۱۲ – Project Setsuna

square enix + rpg یعنی یک بازی مورد انتظار

Square Enix + RPG یعنی یک بازی مورد انتظار…

Project Setsuna که نخستین بار در نمایشگاه E3 2015 توسط ناشر و سازنده ی خوشنام و محبوب ژاپنی یعنی Square Enix معرفی گردید، در حقیقت یک IP نقش آفرینی جدید از این کمپانی می باشد که هنوز نام مشخصی ندارد. تم و زمینه‎ی اصلی بازی به طور شدیدی بر مواردی مثل غم و حسرت و اندوه متمرکز است و تاکنون تنها یک تصویر مفهومی (concept art) توسط سازندگان بازی از این عنوان منتشر شده است.

با این که هنوز اطلاعات زیادی از این بازی در دست نیست اما یک نکته کاملا مشخص است و آن این است که وقتی نام کمپانی Square Enix در کنار یک بازی جدید نقش آفرینی مطرح می شود خود به خود آن بازی در لیست عناوین مورد انتظار و پر امید سبک نقش آفرینی قرار خواهد گرفت و با توجه به سابقه‎ی درخشان ناشر ژاپنی در این سبک، بسیاری از افراد حاضر در این صنعت حساب ویزه ای بر روی آن بازی باز خواهند کرد.

بسیار امیدوار هستیم تا این بازی هنگام انتشار بتواند به عنوان یک IP انقلابی جدید عمل کند درست همان طور که  Final Fantasy حدود ۲۰ سال قبل این کار را کرد. این بازی نقش آفرینی جدید در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر خواهد شد و تاکنون تنها پلتفرم PlayStation 4 برای آن تایید شده است.

۱۱ – Star Ocean: Integrity and Faithfulness

یک سری خاطره انگیز برای قدیمی‎تر ها

یک سری خاطره‌انگیز برای قدیمی‎ترها…

عنوان جدید از سری بازی‎های نقش‎آفرینی sci-fi ژاپنی Star Ocean که Star Ocean: Integrity and Faithlessness نام دارد به نظر می‎رسد که از نسخه‎های قبلی خود درس گرفته است و تغییراتی را در جهت بازگشت به ریشه‎های کلاسیک خود تجربه کرده است و در حقیقت با نگاه به تاریخچه‎ی غنی این سری توانسته است مسیر جدیدی را در راستای دستیابی به ریشه‎های این سری طراحی نماید .

نخست این که protagonist این نسخه از بازی اهل یک سیاره‎ی ضعیف از لحاظ تکنولوژی می‎باشد که از نسخه‎ی اول تاکنون چنین موردی در بازی مشاهده نشده بود و در این نسخه بازی به تم اولیه و کلاسیک خود بازگشته است. تغییر عمده‎ی دوم در این نسخه شامل نحوه‎ی دسترسی و آغاز مبارزات در بازی است. تمامی دشمنان در این نسخه آزادانه در حال گشت و گذار در دنیای بازی هستند و می‎توانید با استراتژی خاصی به آن‌‏‎ها نزدیک شوید و مبارزه را با یک برتری آغاز نمایید. یعنی دیگر در این نسخه صحنه یا صفحه‎ی مبارزه به صورت جدا وجود ندارد و تمام مبارزات بازی در محیط بازی اتفاق می‎افتند. این مسئله عمق بیشتری به مبارزات بازی بخشیده است و یکی از تغییراتی است که تیم سازنده برای آوردن این فرنچایز به نسل هشتم در بازی انجام داده است.

امیدواری زیادی برای موفقیت این نسخه و اضافه شدن یک نقش‎آفرینی قدرتمند دیگر به لیست غنی نقش‎آفرینی‎های کمپانی Square Enix در سال ۲۰۱۶ وجود دارد.

۱۰ – Nier 2

عنوانی که پتانسیل بالایی دارد

عنوانی که پتانسیل بالایی دارد…

پس از شماره‎ی اول بازی که توانست موفقیتی نسبی کسب کند و انصافا بازی زیبایی بود اکنون نسخه‎ی دوم و دنباله‎ی بازی Nier قصد دارد تا قدرتمندتر از همیشه بازگردد و نام این سری را برای ما خاطره انگیز نماید. نسخه‎ی دوم این بازی که زیر نظر استدیوی توانا و کاربلد Platinum games در حال ساخت است در سبک Action RPG قرار دارد و دارای حداقل ۳ شخصیت قابل بازی می‎باشد.

Nier 2 تقریبا یک سال است که در حال ساخت می‎باشد و یک سال دیگر نیز تا انتشار فاصله دارد. اگر از حق نگریم نسخه‎ی اول بازی یک عنوان قدرتمند و زیبا بود و شاید نظارت استدیوی امتحان پس داده‎ی Platinum games و چشم‎انداز جدیدی که در مورد نسخه‎ی دوم بازی به وجود آمده است هنان فاکتور رو به جلو برنده‎ای باشد که نسخه‎ی دوم بازی برای قدم گذاشتن در مسیر عناوین نقش‎آفرینی بزرگ لازم دارد.

بازی  Nier 2 در سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد و تاکنون تنها پلتفرم PlayStation 4 برای آن تایید شده است و احتمال این که این عنوان یک بازی انحصاری برای این کنسول باشد وجود دارد. امیدوار هستیم که نسخه ی دوم بازی از پتانسیل بالای خود استفاده ی بهینه نماید و یک عنوان نقش آفرینی عالی را برای ما به ارمغان اورد.

۹ – Persona 5

یک نام و دنیایی خاطره

یک نام و دنیایی خاطره… Persona

سری عناوین Persona از زمان انتشار نخستین بازی خود توانستند تا محبوبیت بالایی به ویژه در ژاپن پیدا کنند ولی محبوبیت جهانی و همه گیر این سری بعد از انتشار بازی persona 4 اتفاق افتاد و به همین خاطر نیز انتظارها از بازی Persona 5 بسیار بالا رفت و همگان انتظار یک نقش آفرینی ژاپنی درجه یک را دارند.

این عنوان که جدید ترین بازی از زیر شاخه‎ی سری عناوین Shin Megami Tensei محسوب می شود باز هم مانند همیشه یک داستان نوجوان پسند (teenage story) که بر وقایع ماوراء الطبیعه تکیه دارد را برای بازی بازان مطرح می نماید. البته اطلاعات زیادی از جزییات داستان بازی در دست نیست ولی می دانیم که وقایع این نسخه در شهر توکیو رخ می دهند و قرار است تا ما را مثل همیشه با داستانی جذاب و گیم پلی هیجان انگیز به دنبال خود بکشند.

عنوان Persona 5 در سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۶ به طور انحصاری برای پلتفرم های PlayStation 3 و PlayStation 4 منتشر خواهد گردید و یکی از عناوین نقش آفرینی انحصاری بزرگ و مورد انتظار برای دارندگان پلتفرم های خانگی نسل هفتمی و نسل هشتمی سونی به شمار می رود.

۸ – The Technomancer

the technomancer

عاشق عناوین نقش‌آفرینی فانتزی تاریک هستم… به احترام گرگ سفید

عنوان The Technomancer یک بازی نقش آفرینی وسیع است که در دنیای آخر الزمانی و بزرگ کره ی مریخ اتفاق می افتد و در واقع ما را به wasteland از نوع مریخی آن می برد. در این عنوان بازی باز در نقش یک  Technomancer قرار می گیرد که این گروه کسانی هستند که از لحاظ زنتیکی دستکاری و تقویت شده اند تا بتوانند به راحتی روی مریخ زندگی کنند و بقا یابند. این  Technomancer ها می توانند از ۳ نوع استایل مبارزه‎ی خاص استفاده نمایند که شامل; شمشیر و پیستول، گرز و سپر، و همچنین ابزار استفاده از جادو (staff) می باشد.

این عنوان با استایل سایبرپانک جذاب خود و طراحی زیبا و هنرمندانه‎ی مریخ، دنیایی وسیع و زیبا را برای گشت و گذار و اکتشاف در اختیار ما قرار خواهد داد و می تواند نام خود را به عنوان یک عنوان نقش افرینی بزرگ مطرح نماید زیرا شواهد این گونه نشان می دهند که بازی کاملا این پتانسیل را داراست. عنوان The Technomancer که امسال منتشر خواهد شد قرار است تا برای پلتفرم های Playstation 4 ،Xbox One و PC عرضه شود.

۷ – Kingdom Hearts 3

سلطان قلمرو قلب‎ها

سلطان قلمرو قلب‎ها

بدون شک یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین عناوین نقش آفرینی در تاریخ بازیهای رایانه ای سری عناوین Kingdom Hearts می باشند که با نسخه های مختلف خود تاکنون توانسته اند محبوبیتی فوق العاده را برای خود کسب کنند و هر چه بیشتر این نکته را به ما ثابت کنند که هر جا سخن از اعتماد است نام ستاره ی کویر می درخشد! که نام Square Enix در کنار یک بازی نقش‌آفرینی قرار گیرد باید منتظر یک بازی فوق العاده باشیم و نام آن را در لیست عناوین بزرگ این سبک قرار دهیم.

اکنون به نظر می رسد که انتظارها در حال به پایان رسیدن است و پس از ۱۰ سال انتظار سخت بعد از انتشار Kingdom Hearts 2 که کم کم باعث عصبانی شدن طرفداران شده بود، باید منتظر رسیدن زمان انتشار نسخه‎ی سوم این فرنچایز محبوب باشیم. البته تصاویر و ویدئوهایی که از این نسخه و جهان جدید Tangled و تغییر شکل های keyblade جدید Sora دیده ایم انتظار برای رسیدن زمان انتشار بازی بسیار سخت‎تر می شود. همچنین دانستن این نکته که به تازگی Tetsuya Nomura افسانه‎ای نیز به صورت تمام وقت به پروزه‎ی Kingdom Hearts 3 پیوسته است امید ما را برای انتشار یک بازی بزرگ و بی نظیر بیشتر از همیشه می کند و می توانیم با امید فراوان این انتظار سخت را نیز بگذرانیم تا بار دیگر همراه با Sora به دنیاهای این بازی زیبا سفر کنیم و ماجراجویی های جدیدی را تجربه نماییم.

بازی Kingdom Hearts 3 در سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد گردید و پلتفرم های مقصد آن شامل دو کنسول نسل هشتمی PlayStation 4 و XBOX ONE می باشند.

۶ – Scalebound

یکی از موردانتظارترین انحصاری‎های xbox one

گویا این بازی زیبا برای PC نیز منتشر خواهد شد…

در صنعت بازی های رایانه ای از کنار برخی نام ها وقتی در لیست سازندگان یک بازی قرار دارند نمی توان گذشت و بی شک یکی از این نام ها Hideki Kamiya است که فقط دانستن این که وی خالق سری Devil May Cry است کافیست تا وقتی که متوجه شویم وی کارگردان یک بازی است بلافاصله آن بازی به یک عنوان مورد انتظار تبدیل شود. عنوان جدید این کارگردان ماهر و کاربلد که یک بازی اکشن نقش آفرینی بسیار زیبا می باشد Scalebound نام دارد که به طور انحصاری برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی  XBOX ONE در حال ساخت می باشد و یکی از برترین عناوین انحصاری این کنسول به شمار می رود.

در این بازی شما کنترل پسر جوانی به نام Drew (که بی شباهت به دانته نیز نیست) را بر عهده دارید که  با یک اژدهای قدرتمند به نام Thuban همکاری می کند. Drew برای مبارزه با دشمنان اسلحه های مختلفی را در اختیار دارد و همچنین قابلیت فرمان دادن به اژدهای شخصی اش! را نیز داراست که در زمان مبارزه به خصوص با دشمنان غول پیکر بازی بسیار موثر واقع خواهد شد. نکته ای که در مورد این عنوان زیبا به چشم می خورد این است که برخلاف اغلب ساخته های استدیو Platinum Games که معمولا بسیار بر اکشن صرف تمرکز دارند این بازی کاملا یک بازی نقش آفرینی اکشن است که تمرکز زیادی بر المان های RPG دارد و همچنین از لحاظ گرافیکی نیز از سطح بسیار بالایی برخوردار است و فوق العاده زیبا به نظر می رسد.

Scalebound قرار است تا در سال ۲۰۱۶ همان طور که گفته شد به طور انحصاری برای کنسول XBOX ONE منتشر گردد و یکی از بزرگترین عناوین سبک نقش آفرینی در سال آینده به شمار می رود که می تواند دارندگان کنسول نسل هشتمی مایکروسافت را بسیار هیجان زده و خوشحال نماید.

۵ – Final Fantasy XV

مگر می‎شود لیستی از برترین نقش‎آفرینی‎ها باشد و نام فاینال فانتزی در آن ندرخشد

مگر می‎شود لیستی از برترین نقش‎آفرینی‎ها باشد و نام فاینال فانتزی در آن ندرخشد؟

با توجه به مسائلی که تاکنون در مورد عنوان  Final Fantasy XV پیش آمده است شاید کمی خوشبینانه است که قطعا بگوییم این بازی سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد ولی به هرحال این حق را داریم که رویاپردازی کنیم و امیدوار باشیم زیرا با نامی طرف هستیم که به راستی مانند الماسی از گذشته تاکنون در لیست برترین عناوین نقش آفرینی تاریخ می درخشد. از سال ۲۰۰۶ که Final Fantasy XV که البته آن زمان Final Fantasy Versus XII نام داشت، معرفی گردید تبدیل به یکی از مورد انتظار ترین عناوین نقش آفرینی گردید و هر سال طرفداران منتظر شنیدن خبری در مورد انتشار بازی بوده اند.

Final Fantasy XV شامل سفرهای جاده ای، برپا کردن کمپ و مبارزات همزمان می باشد (برای اولین بار در سری اصلی). اگر دموی منتشره از بازی که Episode Duscae Demo نام داشت را تجربه کرده باشید و طعم بی نظیر بازی را چشیده باشید انتظار برای انتشار بازی بسیار سخت تر می شود. امیدواریم که بالاخره در سال آینده بتوانیم نسخه ی نهایی بازی را در دست بگیریم و به دنیای فانتزی بازی سفر کنیم.

پلتفرم های مقصد این بازی شامل PlayStation 4 و XBOX ONE می باشند و به راستی نیز تصاویر و ویدئوهای بازی کاملا نشان دهنده و تایید کننده ی این مطلب هستند که بازی یک عنوان نسل هشتمی کامل است و گرافیک آن حتی از خیره کننده نیز فراتر است. امیدواریم که این نسخه یادآور روزهای شیرین ما با این سری در نسل ششم باشد.

۴ – Horizon: Zero Dawn

آیا شاهکاری در راه است

آیا شاهکاری در راه است؟ امیدوارم…

برخی عناوین هستند که به محض معرفی، تمام بازی بازان و افراد مرتبط با صنعت بازی های رایانه ای متوجه می شوند که با یک عنوان فوق العاده طرف خواهند بود و بلافاصله آن بازی در لیست عناوین مورد انتظار این صنعت قرار می گیرد به ویژه وقتی که در کارنامه ی سازنده ی بازی نام سری Killzone به چشم بخورد و بازی یک عنوان انحصاری سونی و PS4 باشد. Horizon: Zero Dawn یکی از برترین سورپرایز های نمایش خیره کننده ی سونی در نمایشگاه E3 بود که توسط Guerilla games معرفی گردید و این استدیو قصد دارد تا با این بازی سری جدیدی را به غیر از کیلزون تجربه نماید.

Horizon: Zero Dawn به وقایع ۱۰۰۰ سال پس از رخ دادن آخرالزمان در دنیا می پردازد که انسان ها در آن یک شروع مجدد داشته اند و اکنون شامل تعدادی از شکارچیان بسیار ماهر هستند که باید در ربات ها و ماشین های مختلف که بر دنیا حکومت می کنند و به وفور در بازی دیه می شوند مقاومت و مبارزه نمایند تا بقا یابند. شخصیت اصلی این عنوان دختری شکارچی به نام Alloy است که باید او را در یک دنیای وسیع و آزاد کنترل نمایید و به گشت و گذار و مبارزه بپردازید.

گرافیک بازی در یک کلام خیره کننده و چشم نواز و در نهایت زیبایی است و به معنای واقعی نشان دهنده ی یک بازی نسل هشتمی است. مبارزات Horizon: Zero Dawn نیز بسیار جذاب به نظر می رسند و طراحی دشمنان بازی بسیار خلاقانه صورت گرفته است. مشاهده ی یک روبات پرنده ی غول پیکر شبیه عقاب که باید با آن مبارزه نمایید بسیار جالب و جدید است و نکته ای که مبارزات را جذاب تر نیز می کند این است که می توانیم از قطعات جدا شده از بدن این ربات ها به عنوان اسلحه و بر ضد خودشان استفاده نماییم. المان ها و فاکتورهای نقش آفرینی موجود در بازی را به نوعی می توان ترکیبی از Assassin’s Creed و The Elder Scrolls V: Skyrim نامید.

Horizon: Zero Dawn بی شک یکی از قدرتمند ترین عناوین نقش آفرینی سال ۲۰۱۶ می باشد که انحصارا برای کنسول نسل هشتمی سونی، PlayStation 4 منتشر خواهد شد و یکی از بزرگ ترین نقش آفرینی های سال آینده محسوب می شود. این عنوان همچنین یکی از مورد انتظارترین ها برای دارندگان پلتفرم سونی به شمار می رود که هیچ گاه و در هیچ نسلی از باز ی های رایانه ای کمبود عناوین سبک نقش آفرینی نداشته اند و همواره برترین عناوین این سبک را بر روی کنسول های سونی به صورت انحصاری و یا مولتی پلتفرم شاهد بوده ایم.

۳ – Deus Ex Mankind Divided

بازگشت آدام جانسن

بازگشت آدام جانسن… قدرتمندتر از همیشه

Deus Ex Mankind Divided دنباله ی مستقیمی است بر بازی سال ۲۰۱۱ این سری یعنی Deus Ex Human Revolution و داستان ادام جانسن را دنبال می کند که با استفاده از قابلیت های رباتیکی که دارد (Augmented Abilities) باید در مبارزه با تروریست های ارتقا یافته که آن ها هم از این قابلیت ها استفاده می کنند موفق شود و آن ها را متوقف نماید. مانند نسخه ی قبلی این عنوان را نیز می توان کاملا مخفیانه و یا کاملا اکشن دنبال کرد و راه های بسیار زیادی برای گراندن مراحل بازی وجود دارد که هر یک به اپگریدهایی که شما بر روی ادام انجام می دهید بستگی مستقیم دارند. مثلا کسی که علاقه دارد بازی را اکشن دنبال کند قطعا بیشتر روی قابلیت های تیر اندازی آدام و… تمرکز می کند و کسی که قصد مخفی کاری دارد بیشتر اپگریدهای مربوط به این حالت از قبیل نامرئی شدن و… را استفاده خواهد کرد.

پیشرفت داستان بازی نیز کاملا به شما و انتخاب های شما بستگی خواهد داشت.  Deus Ex Mankind Divided قصد دارد تا نه تنها تمامی زیبایی ها و جذابیت های نسخه ی قبلی خود را همراه داشته باشد بلکه می خواهد با ورود به نسل هشتم تمامی آن ها را ارتقا نیز بدهد و ما را با یک عنوان واقعا بی نظیر دیگر روبرو نماید تا از لحظه لحظه ی تجربه ی  بازی لذت ببریم. لذتی که گویی با نام این سری عجین شده است و از نام Deus Ex انتظار دیگری جز این نمی رود.

بازی Deus Ex Mankind Divided قرار است تا در ماه فبریه ی سال ۲۰۱۶ میلادی برای پلتفرم های Playstation 4 ،Xbox One و PC منتشر گردد.

۲ – Mass Effect: Andromeda

از این نام کمتر از شاهکار انتظار نمی‎رود

از این نام کمتر از شاهکار انتظار نمی‎رود… اما بدون فرمانده شپرد، کار سخت است

درست است که اطلاعات زیادی از جدیدترین نسخه از سری عناوین شاهکار Mass Effect که Andromeda نام دارد در دست نیست اما وجود نام این سری کافیست تا مطمئن باشیم این بازی نیز از استاندارد های فوق العاده بالا و بی نظیر این سری تبعیت خواهد کرد و نوابغ نقش آفرینی ساز استدیو Bioware قطعا با این نسخه که برای اولین بار سری Mass Effect را به نسل هشتم می آورد، بار دیگر ما را غرق در شاهکاری از جنس نقش آفرینی در فضا خواهند کرد.

فقط سوال اینجاست که آیا سری Mass Effect بدون فرمانده شپرد محبوب و دوست داشتنی چگونه خواهد بود و آیا باز هم می تواند همان حال و هوا را به ما منتقل نماید؟ Bioware معتقد است که این کار شدنی است و به ما قول یک کهکشان جدید و وسیع با تمرکز بر تعداد زیادی المان های نقش آفرینی را داده است و همچنین به همراه یک گرافیک فوق العاده. واقعا صبر کردن برای چنین عنوانی کار بسیار سختی است.

Mass Effect: Andromeda در ۳ ماهه ی آخر سال ۲۰۱۶ برای Playstation 4 ،Xbox One و PC منتشر خواهد شد و می توانیم برای نخستین بار طعم تجربه ی یک نسخه از سری شاهکار Mass Effect را این بار بدون فرمانده شپرد بچشیم و در فضای بیکران کهکشان ها به دنبال سرنوشت خود سفر کنیم.

۱ –Dark Souls 3

مصائب شیرین

مصائب شیرین… حسن ختامی بر  یک ۳ گانه افسانه‌‌ای…

خود را برای مرگ های پیاپی در سومین و آخرین نسخه از ۳ گانه ی شاهکار Dark Souls آماده نمایید تا بار دیگر در یکی از سخت ترین و اعتیاد آورترین بازی های نقش آفرینی در تاریخ بازی های رایانه ای غرق شوید. به راستی که بهترین اصطلاح در وصف این سری بازی “مصائب شیرین” می باشد زیرا که در این بازی سختی می کشیم و می میریم و بارها و بارها شکست می خوریم اما به طرز واقعا عجیبی لذت می بریم! این جادوی شاهکار میازاکی در طراحی مراحل و دنیای بازی و همچنین وجود چند نمونه از برترین باس های تاریخ بازی های رایانه ای است که سبب می شود این گونه از سختی این بازی لت ببریم و با کشتن هر باس مانند کودکی به هوا بپریم و فریاد قدرت سر دهیم.

اکنون باید در انتظار سومین نسخه از این شاهکار بنشینیم و با توجه به تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از بازی واقعا می توان هیچ نگرانی از بایت این بازی نداشته باشیم و با خیال راحت آن را در لیست خرید خود قرار دهیم. هر چیزی که ندانیم قطعا این نکته را در مورد Dark Souls 3 می دانیم که بارها و بارها خواهیم مرد ولی مرگی لذت بخش که شما را عاشق این بازی خاص میکند. Dark Souls 3 در سال ۲۰۱۶ منتشر می شود و پلتفرم های مقصد آن شامل Playstation 4 ،Xbox One و PC می باشند و برای اولین بار در این سری نسخه ی نسل هفتمی در کار نخواهد بود. برای من که انتظار برای انتشار Dark Souls 3 سخت ترین انتظار دنیاست. برای شما چطور؟ شما کدام عنوان در این لیست را برتر از همه می دانید؟

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا
در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا
در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا
در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا
در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا
در انتظار آفرینش یک نقش / 15 نقش‎‎آفرینی مورد انتظار سال 2016 | گیمفا