پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا

پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End

محمد رضا صحرایی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا

بدیع نیست که ادعا کنیم Sony تمام موفقیت‌های خود در نسل قبل را چه از نظر فروش کنسول چه از لحاظ عملکرد بازی‌های انحصاری مدیون استودیوی Naughty Dog و ساخته هایش است. در زمانی که سری بازی‌های Tomb Raider روز به روز ضعیفتر می‌شد و نه‌تنها طرفداران خود بلکه طرفداران سبک Action- Adventure را ناراضی می‌کرد، سری Ucharted مانند آب خنکی می‌ماند که می‌توانست عاشقان این سبک را سیراب کند و آن ها را مجبور به خرید PS3  کند. به نوعی که می‌توان این بازی را بدون هیچ ترسی به عنوان استاندارد این سبک قبول کرد. با ما در ادامه همراه باشید.


  • این پرونده به بخش‌های متنوعی تقسیم‌بندی شده است که تیتر هر کدام از آن‌ها با رنگ سبز مشخص شده است.

 

آشنایی با تمامی شخصیت‌هایی که تاکنون به صورت رسمی معرفی شده‌اند

  1. Nathan Drake
drakeu4renderavatar

Nathan Drake

Nathan “Nate” Drake یک شکارچی و دزد حرفه‌ای گنج می‌باشد! که در طول سه قسمت گذشته با دشمنان متنوعی از جمله Atoq Navarro ،Zoran Lazarević ،Katherine Marlowe و Roberto Guerro روبه‌رو شده است و کار آن‌ها را تمام کرده است. او معتقد است که از نوادگان یک ماجراجو مشهور انگلیسی به نام Francis Drake می‌باشد و روحیه ماجراجویی خود از او نشات می‌گیرد. در طی اتفاقات نسخه سوم  Drake’s Deception او با Elena Fisher ازدواج کرد. صداپیشگی و ضبط حرکات این شخصیت بر عهده Nolan North می‌باشد (به دلیل این که عنوان Uncharted: The Nathan Drake Collection به‌تازگی عرضه شده است و تمامی نسخه‌های اصلی این سری را در بر دارد بنابراین از روایت کلی ماجرای زندگی Nathan Drake خودداری می‌کنم)

 

۲ . Victor Sullivan

sully u4

Victor Sullivan

یک چیز در زندگی وجود دارد: ما مشخصی نمی‌کنم که چگونه زندگی خود را آغاز کنیم ولی مورد خوب این است که ما می‌توانیم با دستان خود روند سرنوشت را تغییر دهیم.

Victor “Sully” Sullivan یک ماجراجو و شکارچی آمریکایی همانند Nathan Drake می‌باشد. از آن‌جایی که Sully به واسطه پدر دائم‌الخمر و کثیف خود دوران کودکی فاجعه‌باری را گذرانده است همین موضوع باعث شده است که او هیچ‌گاه به ساخت زندگی جدید علاقه‌ای نداشته باشد. در دوران جوانی او به نیروی دریایی آمریکا می‌پیوندد و دوران جوانی خود را در ارتش می‌گذراند زمانی که او به سن ۴۰ سالگی می‌رسد دیگر به یک دزد آثار تاریخی تبدیل می‌شود. Sully با افراد متعدد ارتباط برقرار می‌کند و در‌ازای پول اشیای مختلفی را که از او درخواست شده است را فراهم می‌کند تا جایی که او با شخصی به نام Katherine Marlowe آشنا می‌شود که به Sully دستور داده می‌شود تا حلقه Sir Francis Drake از یکی از موزه‌های شهر کلمبیا سرقت کرده و در ازای یک مبلق عالی آن را به Katherine بدهد. روند آشنایی Sully با Nathan (که در آن زمان یک نوجوان سرگردان خیابانی بوده و قصدش پس‌گرفتن حلقه جدش می‌باشد) از این نقطه آغاز می‌شود. پس از نجات دادن Nathan از دست افراد Katherine او به Nathan پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند موارد لازم را به او آموزش دهد و همین مورد آغاز یک دوستی طولانی مدت می‌شود. در این مدت Sully به همراه Nathan خود را در موقعیت‌های سختی قرار می‌دهند که به زندانی شدن آن‌ها نیز ختم می‌شود در طی گذشت زمان Sully به پرورش و محافظت از Nate می‌پردازد و او را به مانند پسر خود پی‌پذیرد و به او علاقه می‌ورزد در هر موقعیتی او را همراهی می‌کند. Nate نیز به‌مرور زمان او را به جای پدر خود قبول کرده و در هر شرایطی از او محافظت می‌کند. صداپیشگی و ضبط حرکات این شخصیت بر عهده Richard McGonagle می‌باشد.

۳ . Sam Drake

samrender

Sam Drake

آره چیزی وجود نداره که از دستش فرار کنم خوشحال شدم که زنده دیدمت برادر کوچولو! بجنب، ما یک گنج داریم که باید پیداش کنیم.

Sam Drake یک شکارچی گنج و برادر بزرگتر Nathan Drake می‌باشد. Sam پنج سال از برادر خود بزرگتر است و Nate در طی سه قسمت گذشته باور داشته که او مرده است. Sam نسبت به برادر خود آرامتر می‌باشد ولی به ویژگی‌های برادر خود حسادت می‌ورزد! سن تقریبی Sam چیزی در حدود ۴۳ سال حدس زده می‌شود. از لحاظ فیزیکی Sam شباهت‌های زیادی به برادر خود دارد، رنگ موی او قهوه‌ای بوده و برروی قسمت چپ گردن او یک خالکوبی شمشیر می‌باشد. صداپیشگی و ضبط حرکات این شخصیت بر عهده Troy Baker می‌باشد.

۴ . Elena Fisher

elena u4

Elena Fisher

Elena Fisher یک روزنامه‌نگار و یک‌تهیه‌کننده تلوزیونی می‌باشد. Amy Hennig (خالق سری Uncharted) به این موضوع اشاره کرده است که دلیل اصلی خلق این کارکتر ساخت یک مدل مونث از روی Nathan Drake بوده است نه این‌که با یک شخصیت اضافی و عاشق‌پیشه طرف باشیم! Elena در فلوریدا به دنیا آمده است ولی تا به این لحظه هیچ اطلاعاتی از دوران کودکی و پدر و مادر او مشخص نشده است. اگر اهل خواندن نامه‌ها باشید، Chloe او را بیشتر شبیه به یک حصار براساس ظاهر عمومی و شخصیت او معرفی کرده است. عمده شهرت Elena به خاطر حضور او در یک برنامه تلوزیونی می‌باشد و همین موضوع باعث شد که به مرور زمان اون شروع به ساخت یک برنامه تلوزیونی مختص به خود کند. صداپیشگی و ضبط حرکات این شخصیت بر عهده Emily Rose می‌باشد.

دشمنان

  • تاکنون از دشمنان اصلی بازی به جز دو تصویر هنری هیچ مورد دیگری منتشر نشده است.

۱ . Rafe Adler

rafe

Rafe Adler

Rafe Adler که با نام Raphael Adler نیز شناخته می‌شود به عنوان شخصیت منفی اصلی در عنوان Uncharted 4: A Thief’s End معرفی شده است. Rafe به همراه شریک دیگر خود به نام Nadine Ross تمام‌ سعی خود را می‌کنند که در مقابل Nathan Drake و برادر او که سعی دارند گنجینه معروف دزدان‌دریایی که به نام Libertaria شناخته می‌شوند به‌ایستند. موارد گفته شده تنها جزئیاتی است که تاکنون از این شخصیت منتشر شده است و برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا زمان انتشار بازی منتظر بمانیم.

۲ .  Nadine Ross 

nadine

Nadine Ross

Nadine Ross نیز دیگر شخصیت منفی عنوان Uncharted 4: A Thief’s End می‌باشد. او تک‌تک دستورات Rafe Adler را به بهترین شکل ممکن عملی کرده و اصلی‌ترین هدف او نیز همانند رییس خود ایستادن در مقابل  Nathan Drake و برادر او می‌باشد. Nadine رییس تاسیسات امنیتی آفریقای جنوبی می‌باشد که همین موضوع باعث شده است که او بتواند سلاح و تجهیزات بسیاری را به دست آورد این‌طور که به نظر می‌رسد این شخصیت همانند مزدور‌های نسخه قبلی نیست و می‌تواند یک رقیب جدی و خطرناک برای Nathan Drake باشد.

تمامی شخصیت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد جزو شخصیت‌هایی بودند که تاکنون معرفی شده اند.

——————————————————————————————-

آن‌چه که از روایت کلی داستان می‌دانیم

uncharted 4 a thiefs end

داستان Uncharted 4: A Thief’s End سه سال پس از اتفاقات نسخه آخر (Uncharted 3: Drake’s Deception) اتفاق ‌می‌افتد. Nathan Drake که دیگر خود را بازنشسته کرده و سعی دارد تا زندگی آرامی را در کنار همسر خود Elena Fisher بگذارند که ناگهان در این بین سر و کله برادر بزرگتر Sam پیدا می‌شود (پیش ار این Nathan معتقد بود که برادر خود مرده است) او به زندگی آن‌ها آمده و Nathan را مجبور می‌کند که باز هم به دنیای دزد‌ها بازگردد! بنابراین Nathan بازهم خود را برای پیدا کردن مکانی به نام Libertaria آماده می‌کند (Libertaria مکانی بوده است که اکثر دزدان دریایی غنیمت‌هایی را که به دست می‌آورده‌اند را در آنجا نگه داشته یا با هم تقسیم می‌کردند) ولی همان‌طور که در بالا اشاره کردم Nathan، Sam و Sully در این راه تنها نبوده و Rafe Adler به‌همراه Nadine Ross به‌خوبی از خجالت این سه درخواهند آمد.

اطلاعات ذکر شده در بالا تنها مواردی است که تاکنون از روایت کلی داستان به بیرون درز کرده است و سازندگان سعی کرده‌اند تا با محافظه کاری از درز اطلاعات بیشتر از داستان خودداری نمایند.

——————————————————————————————-

مراحل ساخت

مراحل اولیه

amy hennig 1

خانم Amy Hennig (خالق سری Uncharted)

بازی برای اولین بار در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۳ (۲۳ آبان ۱۳۹۲) به‌همراه یک تریلر نامفهوم و بسیار کوتاه معرفی شد. طبق گفته سازندگان نویسندگی این شماره نیز بر عهده Amy Hennig (خالق سری Uncharted) و آقای Justin Richmond که پیش از این در سمت کارگردان خلاق عنوان Uncharted 3: Drake’s Deception قرار داشتند این بار سمت کارگردانی این پروژه بر عهده گرفته‌اند همچنین Todd Stashwick تایید نمود که قرار است اجرای نقش Sam Drake را برعهده گیرد همچنین بعدها گفته شد که وظیفه صداگذاری تریلر اشاره شده در بالا نیز برعهده ایشان بوده است.

اما کابوس‌های استودیو Naughty Dog از این نقطه به بعد آغاز می‌شود! Amy Hennig و Justin Richmond در اسفند سال ۱۳۹۲ از روند تولید بازی خارج و استودیو را ترک می‌کنند همچنین به فاصله یک ماه بعد Todd Stashwick نیز از تیم خارج شده تا مشکلات دوبرابر شوند. خروج ناگهانی عوامل کلیدی باعث شد تا رسانه‌ها شروع به حدس و گمان‌ها فراوان کنند تاجایی که وبسایت IGN در طی یک مقاله علت خروج Amy Hennig و تیم‌ او از استودیو را فشار بیش از حد Neil Druckmann و Bruce Straley عنوان کرد ولی مدیران استودیو Naughty Dog آقایان Evan Wells و Christophe Balestra در طی یک بیانیه رسمی روشن‌سازی کردند که Druckmann و Straley هیچ نقشی در خروج Hennig از تیم نداشتند همچنین آن‌ها در ادامه مقاله IGN را غیرحرفه‌ای و مضر خواندند. در مصاحبه آخر Wells و Balestra اشاره کردند که خروج خدمه چندان امر تعجب برانگیزی نبوده و پیش از این نیز استودیو  Naughty Dog در چنین شرایط یکسانی قرار گرفته است.

——————————————————————————————-

 رهبران جدید پروژه را بر دست می‌گیرند

neil and bruce

Neil Druckmann به همراه Bruce Straley

در ۲ ژوئن ۲۰۱۴ (۱۱ تیر ۱۳۹۳) در طی یک خبر رسمی اعلام شد که Neil Druckmann به همراه Bruce Straley وظیفه هدایت این پروژه را پس از درخواست Evan Wells و Christophe Balestra بر دستان خود گرفته‌اند. بازی به صورت رسمی در طی کنفرانس شرکت Sony در E3 سال ۲۰۱۴ به همراه یک تریلر بسیار کوتاه که نام جدید پروژه را یدک می‌کشید معرفی شد بعد از این نمایش استودیو Naughty Dog اعلام نمود که بازی در رزولوشن ۱۰۸۰P و با نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهد شد همچنین این موضوع تایید شد که تریلر نشان داده شده به صورت همزمان تنها بر روی یک کنسول PlayStation 4 اجرا می‌شد و از آخرین دستاورد‌های این استودیو در زمین پردازش جزئیات و میان‌پرده‌ها بهره می‌برد.

Neil Druckmann در طی مراسم Gamescom 2014 اطلاعات بیشتری از روند داستانی منتشر نمود او ادعا نمود با این که نحوه روایت داستان تغییر کرده ولی هنوز هم بازی از همان عنصر روایت این سری که موفق نیز عمل نموده استفاده می‌کند.  همچنین در بهمن ۱۳۹۳ مجله Game Informer در طی یک مقاله اختصاصی اطلاعات دیگر از داستان از جمله این ‌که داستان بازی ۳ سال بعد از اتفاقات Uncharted 3: Drake’s Deception جریان دارد و هم اکنون Nathan در سن ۳۸ سالگی قرار دارد منتشر نمود.

——————————————————————————————-

طراحی بازی و الگوبرداری سازندگان 

uncharted 4 a thief s end wallpaper by de monvarela d8cumb9

Neil Druckmann و Bruce Straley که پیش از این بر روی دو عنوان Uncharted: Drake’s Fortune و Uncharted 2: Among Thieves کار کرده بودند و همچنین وظیفه رهبری عنوان The Last of Us را بر عهده داشتند. در اولین مصاحبه خود در خصوص عنوان Uncharted 4: A Thief’s End ادعا کردند که در طراحی این بازی بیشترین الگوبرداری را از روی The Last of Us داشته‌اند زیرا این عنوان به خوبی می‌توانست به آن‌ها نحوه پرداخت به شخصیت‌ها و نحوه پرداخت به اکشن بازی را به خوبی به تیم سازنده نشان دهد همین پیاده سازی اکشن در عنوانی به مانند Uncharted باعث شده که اکشن بازی به مراتب پویاتر و هیجان انگیزتر به نظر برسد.

به گفته Naughty Dog مهاجرت به PlayStation 4 به آن‌ها اجازه داده است که جزئیات غیرقابل باوری را به مدل‌سازی شخصیت‌ها اضافه نمایند به همین منظور استودیو نمونه از پوست بدن Nate را نشان داد که چگونه حرکت خون در بدن او باعث می‌شود که رنگ کلی پوست به خصوص در هنگام میان‌پرده‌ها تغییر نماید، Nolan North نیز اعلام نمود که این عنوان آخرین نسخه از این بازی خواهد بود که Nathan Drake در آن حضور دارد.

——————————————————————————————-

  نگاهی مفصل بر نمایش این بازی در E3 2015

بعد از عرضه سه قسمت از این بازی در نسل هفتم و گرفتن نمرات درخشان و فروش بسیار عالی، حال نوبت به نسل هشتم و کنسول PS4 است تا شاهد آخرین ماجراجویی Nathan Drake باشد. ماجراجویی که نسبت به قسمت های قبلی خود به مراتب جذابتر به‌نظر می‌رسد و صبر طرفداران برای تجربه این شماره را سختر نموده است.

004

تریلر با نمای نزدیک از صورت یک مجسمه شروع می‌شود، دوربین کم کم از مجسمه فاصله گرفته و در آخر متوجه می‌شویم که با یک مجسمه مربوط به یک دزد دریایی طرف هستیم. در این تریلر هیچ نام و نشانی را که به ما بگوید این مجسمه مربوط به چه فردی است گفته ‌نمی‌شود. ناگهان Sully  به همراه Nathan در کادر صفحه ظاهر می‌شوند باید از همین الان گفت که تمام صحبت‌های استودیو Naughty Dog درمورد گرافیک این عنوان حقیقت دارد بر روی تمام جزئیات صورت شخصیت‌ها به شکل بی‌نظیری کار شده است استفاده از تعداد بسیار زیاد چند‌ضلعی باعث شده است که پوست و موی صورت شخصیت‌ها به مراتب طبیعی تر به نظر برسد. سازندگان پیش از این نیز ادعا کرده بودند که از تکنولوژی خاصی در زمینه ضبط حرکات صورت و بدن استفاده کرده اند که نمونه عالی آن را در این صحنه مشاهده کردیم، حرکت لب‌ها هماهنگی عالی با دیالوگ ها دارد حتی با حرکت دهان Nathan اثر آن را بر سایر جزئیات صورت مشاهده می‌نماییم. ولی موردی که بسیاری از افراد متوجه آن نمی‌شوند هماهنگی عالی میان‌پرده‌ها با روند اصلی بازی می‌باشد که به لطف قدرت PS4 و طبق ادعای طراحان هر دوی آن‌ها به صورت همزمان پردازش می‌شود و دیگر همانند عناوین قبلی این سری شاهد این موضوع نیستیم که با ورود به میان‌پرده‌ها نسبت تصویر تغییر نماید.

uncharted 4 drake looking 1434429044

بر روی تمام جزئیات صورت شخصیت‌ها به شکل بی‌نظیری کار شده است.

آقای Anthony Newman از طراحان ارشد بازی در این باره توضیح می‌دهند:

 ما به طور کلی در ساخت بازی Uncharted 4: A Thief’s End از میان پرده‌های هم زمان استفاده کردیم که می‌توان گفت برای ما قدم جدیدی در زمینه‌ی گرافیکی و فنی به حساب می‌آید. دیگر از آن نوارهای سیاهی که پیش از این بین گیم پلی و میان پرده‌ها از آن استفاده می‌کردیم خبری نخواهد بود. همچنین این موضوع به ما اجازه خواهد داد که در روایت داستانی خود بسیار رِساتر عمل کنیم و آن یک پارچگی‌ که همیشه بین گیم ‌پلی و روایت داستانی قصد به وجود آوردنش را داشتیم را به ارمغان آوریم. البته در این قسمت ما در ساخته‌های قبلی‌مان نیز بسیار خوب عمل کردیم اما این ویژگی ما را وارد مرحله‌ی بسیار جدیدتری خواهد کرد آن Nathan Drake فوق العاده خوش تیپ و جذاب که در میان پرده‌ها مشاهده می‌کنید همیشه در گیم‌پلی نیز همراه شما خواهد بود. مدل سازی و نور پردازی‌ها تقریبا شبیه واقعیت هستند، احساساتی که در طی میان‌پرده‌ها بر روی صورت Nathan مشاهده می‌کنید تمامی‌شان در گیم‌پلی بازی نیز حضور خواهند داشت.

uncharted 4 drake sully vista 1434429073

تنها به جزئیات دوردست دقت نمایید.

بعد از این موضوع Nathan به همراه Sully از مکانی که درآن هستند خارج می‌شوند، نور پردازی بازی به زیباترین شکل ممکن خود نمایی می‌کند هر جسمی که در محیط مشاهده می‌نمایید دارای بازتاب می‌باشد و با حرکت شما نحوه بازتاب نور تغییر می‌نماید. در این بین Nathan به سمت چپ صفحه رفته و به مکانی اشاره می‌کند که طبق گفته های Nathan متوجه می‌شویم که Sam Drake در آنجا بوده بعد از یک انفجار شاهد این هستیم که افراد Nadine Ross به دنبال Sam می‌افتند در کل تریلر مشخص نمی‌شود که به چه علت افراد Nadine Ross به دنبال Nathan و Sam افتاده اند حال وظیفه Nathan رساندن خود به برادرش است. در ابتدا شاهد رد شدن Nathan از بین جمعیت هستیم، انیمیشن های روان Nathan و Sully به شدت خودنمایی می‌کند طبق ادعاهای Naughty Dog  کل انیمیشن های Nathan چیزی در حدود سه ساعت و نیم می‌باشد و چیزی که ما در طول تریلر مشاهده نمودیم تنها یک ساعت و نیم از این انیمیشن‌ها است.

uncharted 4 drake sully stairs 1434429069

بعد از عبور Nathan از بین جمعیت حال وارد بازار می‌شویم افراد Nadine Ross به این مکان آمده‌اند تا جنبه اکشن این بازی را به ما نشان دهند. چیزی که از همین اول می‌خواهم به شما بگویم این است، HUD بازی کاملا در اختیار گیم پلی می‌باشد و در اکثر اوقات دیده نشدن آن باعث سینمایی‌تر شدن بازی می‌شود. حال با اولین شلیک‌هایی که به سمت Nathan می‌شود رسما شاهد آغاز هیجان در تریلر هستیم، سیستم شلیک بازی پیشرفت های بسیاری نسبت به قسمت های قبلی دارد، تعادل بسیار عالی در این بخش بیشتر ما را به یاد شاهکار قبلی این استدیو عنوان The Last of Us می‌اندازد. بعد از پرتاب نارنجک به سمت Nathan او سریعا مکان کاور خود را تغییر داده و با منفجر شدن نارنجک بازی قدرت فیزیک خود را به خوبی نشان می‌دهد.

اما این مورد تازه شروع ماجراست، بعد از کاور گیری در جای مناسب Nathan شروع به شلیک به سمت دشمنان می‌کند. در کل هوش مصنوعی (A.I) دشمنان نسبت به نسخه های قبلی بهتر شده است، Nathan به سمت جلو می‌رود و حال شاهد این هستیم که یکی از ماشین های زره‌ای با تیربارخود به خوبی سدراه Nathan و Sully می‌شود. Nathan پشت یک جعبه ی چوبی کاور گرفته ولی این جعبه توانایی مقاومت در مقابل شلیک های پیاپی تیر بار را ندارد بعد از خرد شدن جعبه حال نوبت آن است که Nathan به سمت دیگری برود ولی یکی از دشمنان سریعا راه را بر او سد می‌کند در این صحنه شاهد سیستم مبارزه تن به تن بازی هستیم سیستم و مدت زمان مبارزات نسبت به قسمت های قبلی افزایش و بهبود پیدا کرده است Nathan هر جور که شده باشد حریف را از پای در‌ می‌آورد یکی از دشمنان با Shot Gun به سمت Nate حمله‌ور می‌شود بنابراین سریع کاور گرفته و او را از پای در می‌آوریم ولی بازهم آن ماشین زره‌ای دست بردار نیست تریلر با همین محوریت که سیستم شلیک و بهبود‌های آن را به ما نشان دهد ادامه پیدا می‌کند ولی در این‌بین صحنه‌ای وجود دارد که صحبت کردن از آن خالی از لطف نیست.

un 4

در یکی از صحنه‌ها Nathan در پشت تعدادی از کیسه‌های برنج کاور گرفته است ولی شلیک مداوم دشمنان و تیربار Nate را مجبور به فرار از آن موقعیت می‌کند او سعی می‌کند خود را به بالای یک سقف چوبی برساند ولی ناگهان یکی از دشمنان به او حمله کرده و سد راهش می‌شود حال با یکی از Take Down زیبای بازی اشنا می‌شویم، موردی که شاید در کمتر بازی نمونه آن را دیده باشیم Nate  با یک لگد هدف مقابل را از بین برده و خود را به بالای آن مکان می‌رساند. Nathan بر روی یکی از دشمنان که در پایین به سمت او شلیک می‌کند پریده و بعد از یک حرکت زیبا از شر او خلاص می‌شود و سلاحش را به دست می‌آورد. در کل می‌توان گفت که تمام کننده‌های بازی به شدت سینمایی و جذاب کار شده اند که در کل بازی را به یک فیلم هالیوودی تبدیل کرده است.

Nathan به راه خود ادامه می‌دهد و وارد یک ساختمان می‌شود ولی در این بین شاهد آن هستیم که ماشین زره‌ای وارد ساختمان می‌شود Nathan و Sully مجبور به فرار به سمت طبقه ی بالا می‌شوند حال Nathan وارد بالکن شده و یکی از دشمنان به سمت او شلیک می‌کند، نمایش دهنده ی دمو طرف مقابل را از پا در نمی‌آورد تا سیستم هوش مصنوعی دشمنان و نزدیکان Nathan را نشان دهد بعد از این که Nathan در یک نبرد نزدیک حسابی کتک می‌خورد حال نوبت Sully است تا خودی نشان دهد بعد از میان برداشتن دشمنان Nathan بر روی یک جیپ می‌پرد. اولین ایده‌ای که به ذهن همگان خطور می‌کند این است که مانند قسمت های قبلی یکی از نزدیکان شروع به راندن ماشین کند و Nathan در این بین به سمت ماشین های دشمنان که به دنبال آنها افتاده اند شلیک کند ولی در کمال ناباوری خود Nathan ماشین را روشن کرده وآن را به حرکت در‌می‌آورد.

uncharted 4 drake jump down 1434429040

زمانی که بازی روی دیگر خود را نشان می‌دهد!

حالا سازندگان سعی در این مورد دارند که به ما نشان دهند که جهان بازی به مراتب بزرگتر شده است در طول رانندگی شاهد این هستیم که Nathan از کوچه، بازار و … رد می‌شود در کل می‌توان گفت که آزادی زیادی در انجام بازی دیده می‌شود. بعد از این تعقیب و گریز نسبتا طولاتی حال Nathan به پلی می‌رسد که برادرش در حال فرار از دست دشمنان است. در این بین توجه به جزئیات هم خیره کننده است، رد شدن از بین مزرعه ها و همینطور گِلی شدن جیپی که Nathan سوار بر آن است همگی به زیبا‌ترین شکل ممکن پیاده‌سازی شده است. دیگر به انتهای خط نزدیک می‌شویم و از این نقطه به بعد Nathan باید راهش را از Sully جدا کند، Nathan از یکی از ویژگی های جدیدی که به بازی اضافه شده یعنی قلاب استفاده می‌کند. Nathan قلاب را به یکی از کامیون گیرداده و از آن آویزان می‌شود و دراین لحظه شاهد یک میان‌پرده کاملا هالیوودی هستیم.

Nathan از طناب چسبیده و بر روی جاده های گِلی کشیده می‌شود در حالی که نمایش دهنده دمو می‌تواند سریعا خود را به پشت کامیون برساند از انجام این کار امتناع کرده و در همین حالت به سمت دشمنان شلیک می‌کند، واقعا می‌توان گفت که شاهد صحنه های هیجان انگیزی هستیم که آدرنالین خونمان را افزایش می‌دهد. تمام لباس های Nathan گِلی شده است او هر جور که شده باشد خود را به پشت کامیون می‌رساند ولی با آتش گرفتن آن Nathan مجبور به پریدن به سمت ماشین دیگری می‌شود این صحنه کاملا ما را به یاد یکی ازمراحل Uncharted 2: Among Thieves که در تبت اتفاق می‌افتاد می‌اندازد. بعد از سپری شدن این صحنه‌های هیجان‌انگیز Nathan سوار یک جیپ شده و موتورهایی را که به دنبال برادرش افتاده اند را از مسیر خارج می‌کند. Nate خودش را به برادرش می‌رساند ولی به هیچ عنوان آن ماشین زره‌ای دست بردار نیست و با کوباندن خود به جیپ آن را سرنگون می‌کند.

uncharted 4 drake truck drag 1434429080

در این عنوان صحنه‌هایی که آدرنالین خونمان را به بالاترین سطح ممکن برسانند کم نیستند.

صحنه ها بدون هیج وقفه‌ای نمایش داده می‌شوند Nathan در جیپ گیر افتاده است و باید خود را از آن خارج کند. زوایای دوربین به شدت عالی کار شده است و ما را به یاد یکی ازمراحل The Last of Us که جوئل در یک تله گیر افتاده است می‌اندازد با خروج Nathan از ماشین و کشتن دشمنان شاهد آن هستیم که ماشین زره‌ای سعی در له کردن Nathan دارد که در همین لحظه Sam به کمک برادرش می‌شتابد و هردو با هم در یک تعقیب و گریز نفس گیر بالاخره آن ما‌شین‌زره‌ای را منفجر کرده واز صحنه می‌گریزند. تریلر ادامه پیدا می‌کند و شاهد بازگشت دوبرادر به یک هتل که Nathan در آن زندگی می‌کند هستیم، Sully نیز در آنجا حضور دارد، حال در طی دیالوگ هایی که رد و بدل می‌شود اطلاعات کوچکی در مورد داستان به دست می‌آوریم. Nathan در مورد مکانی به نام Libertaria صحبت می‌کند و در این حین Sam توضیحاتی بیشتری می‌دهد که آنجا مکانی بوده است که بسیاری از دزدان دریایی غنیمت هایی را که به دست میاورده اند را در آنجا نگه داشته یا با هم تقسیم می‌کردند همچنین Nathan در مورد دریاداری به نام Conrey صحبت می‌کند که ممکن است نسبت‌هایی به آن مجسمه اول تریلر داشته باشد هنوز هم می‌توان شاهد گِل خشک شده بر روی لباس Nathan و برادرش باشیم. Nathan در حال صحبت وارد خانه می‌شود که ناگهان ساکت شده و به یک نقطه خیره می‌شود، Elena Fisher را می‌بینیم که بسیار هم ناراحت به نظر می‌رسد که درهمین لحضه با دیالوگ های او تریلر به پایان می‌رسد. طبق دیالوگ های Elena  متوجه می‌شویم که Nathan در مورد ماهیت سفر خود به Elena دروغ گفته است چون او به Nathan می‌گوید:

سفر مالزیت چطور گذشت؟

uncharted 4 elena 1434429092

به حالات چهره شخصیت‌ها دقت نمایید

وظیفه ساخت موسیقی بر عهده Henry Jackman واگذار شده است که پیش از این عملکرد عالی ایشان را در فیلم‌هایی از جمله Big Hero 6 ،Captain America: The Winter Soldier و Wreck-It Ralph دیده بودیم. پس خیالتان از لحاظ موسیقی راحت باشد همانطور که در طول این تریلر مشاهده کردیم، موسیقی هماهنگی عالی در تک‌تک صحنه‌ها دارد. صداگذاری شخصیت‌ها نیز بسیار عالی انجام شده است.

——————————————————————————————-

نگاهی تیتروار بر تکنولوژی‌های مورد استفاده در عنوان Uncharted 4: A Thief’s End

  •  اگر چه بسیاری از مدل سازی‌ها با دست انجام شده است اما یک تکنولوژی جدید به استودیو این اجازه را داده تا لباس ها را به طبیعی ترین شکل ممکن بر روی بدن کرکترها شبیه سازی کند.
  • جزئیات بسیاری در مرحله مدل سازی اضافه شده است اما بعدا با افزودن بافت‌های پارچه و دوخت، همچنین سایه زنی‌ها نتیجه بسیار بهتر از قبل گشت.
  • بافت‌ها و جزئیات متفاوتی برای مواقعی که Nathan دست خود را مشت کرده در نظر گرفته شده است زیرا با پمپ شدن پنجه، بافتها نیز کشش پیدا می کند.
  • حالات مختلفی بر اساس حرکات واقع گرایانه عضلات صورت شکل گرفته است که بر روی گردن نیز تاثیر می گذارند؛ حتی چیزهایی کم‌ارزشی مانند بینی شخصیت‌ها نیز دارای انیمیشن هستند! که همه این‌ها با چین چروک صورت ترکیب می شود.
  • چشمان شخصیت‌ها کاملا طبیعی حرکت می کنند و پلک ها به صورت خودکار واکنش نشان می دهند؛ با بسته بودن پلک‌ها می توانید جنبش ظریف چشمان پشت آن را نیز ببینید. حتی مردمک چشم‌ها در تاثیر با نور تغییر اندازه می دهند!
  • در Uncharted 3 صورت Nathan دارای ۱۲۰ حالت بود اما اینبار در Uncharted 4 صورت او ۸۵۰ حالت مختلف دارد که می توانند باهم ترکیب نیز بشوند.
  • براساس جنسی که برای پارچه‌ها در نظر گرفته شده مدت زمان خشک شدن آن‌ها در برخورد با رطوبت متفاوت از یک‌دیگر خواهد بود.
  • میزان حرکت موهای صورت و بدن در تعامل با شدت وزش باد در محیط می‌باشد.
  • اجزایی از جمله کمربند، شلوار، پیراهن و … در هنگام حرکت تعاملی مشابه با واقعیت خواهند داشت.
  • این‌بار به لطف قدرت PlayStation 4 تغییر نور، اثرات واقعی بر روی اشیا می گذارد و برخلاف نسل قبل به تغییر رنگ بندی خلاصه نمی‌شود.
  • تکنولوژی خاصی برای حرکت گیاهان در نظر گرفته شده است و سازندگان همین موضوع را نیز برای لباس‌های Nathan در نظر گرفته‌اند.
  • در بازی از ساه زن‌های فیزیکی استفاده شده است تا گرافیکی در حد فیلم‌ را شاهد باشیم

جمع بندی

خیلی راحت می‌توان گفت که عنوان Uncharted 4: A Thief’s End شاهکار بعدی استودیو Naughty Dog خواهد بود. عنوانی که از همه لحاظ بی‌نقص می‌باشد و نمی‌توان چندان مشکل خاصی را به آن وارد نمود بعد از رفتن افراد کلیدی از جمله Amy Hennig و Justin Richmond بسیاری کار این سری را یک‌سره دانستند ولی با نمایش‌های بسیاری عالی این عنوان در طی کنفرانس‌های مختلف و همچنین حضور دو تن از نوابغ صنعت بازیسازی آقایان Neil Druckmann و Bruce Straley در تیم ساخت تقریبا می‌توان عنوان نمود که خیالمان از بابت عالی بودن این بازی راحت است. پس از همین الان تاریخ ۲۸ اسفند را در تقویم‌هایتان نشانه بزنید و تا آن روز با دیدن تریلر مختلف این عنوان عطش خود را برطرف نمایید.

012

Uncharted 4: A Thief’s End

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
پایان ماجراجویی های Nathan Drake | پرونده کامل عنوان Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا