شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا
شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا
شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا
شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا

شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس | ۱۰ شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid

سعید آقابابایی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا

همواره از سالیان دور عناوینی وجود داشته‎اند که فراتر از یک بازی عمل کرده‎اند و نه تنها توانسته‎اند قلب و روح گیمرها را تسخیر نمایند بلکه به عنوان یک نماد و یک سمبل برای این صنعت شناخته می‎شوند. عناوینی که ما گیمرها می‎توانیم با افتخار سر خود را بالا آورده، سینه را سپر کرده و اعلام کنیم آهای دنیا! در صنعت محبوب من چنین شاهکارهایی ساخته می‎شود! عناوینی که اکثر فیلم‎ها و کتاب‎های این روزها در برابر داستان و دنیای آن‎ها شبیه یک شوخی به نظر می‎رسند. حال به این داستان و دنیای شاهکار یک گیم‎پلی بی‎نظیر نیز اضافه کنید تا متوجه شوید با چه قدرتی سروکار داریم. قدرتی به اندازه‎ی اوج بلوغ یک صنعت و دنیایی به پهنای زیباترین افسانه‎ها.

بدون شک سری بازی‎های Metal Gear از همین قبیل بازی‎ها محسوب می‎شود که می‎تواند هر گیمری را عاشق و دلباخته‎ی خود کند و البته این کار را نیز کرده است. فرنچایزی که از زمان انتشار اولین نسخه‎ی آن همگان فهمیدند عنوانی متولد شده است که با تمام بازی‎های دیگر فرق دارد و نابغه‎ای به نام Hideo Kojima وارد این صنعت شده است. نابغه‎ای که او هم مانند عنوانی که ساخته است با دیگر نوابغ و شاهکارهای این صنعت فرق دارد. کم پیدا می‎شود کسی که داستانی مانند داستان دنیای Metal Gear را بنویسد و مراحلی مانند مرحل Metal Gear را خلق کند و شخصیت‎هایی با عمق و عظمت شخصیت‎های این سری پدید آورد. حال تصور کنید این کارها را که هر کدام به تنهایی برای نابغه خواندن یک شخص کافی است، همه و همه را تنها یک نفر انجام داده است. بله، به همین خاطر است که می‎گویم Hideo Kojima نیز با دیگر نوابغ این صنعت فرق دارد.

چند روز قبل جدیدترین نسخه از این فرنچایز فوق محبوب که در واقع پنجمین نسخه‎ی اصلی از این سری محسوب می‎شود نیز منتشر شد و با انشار خود صنعت بازی را از فرط هیجان منفجر کرد و منتقدان را یکصدا به تحسین واداشت. کاری که البته برای ۹۵ درصد بازی‎ها یک رویا محسوب می‎شود ولی برای سری Metal Gear یک خاطره. زیرا این سری و سازنده‎ی نابغه‎اش، با این هیجان غریبه نیستند و با انتشار هر نسخه از این شاهکار آن را تجربه کرده‎اند و صنعت بازی را یکصدا به تحسین خود واداشته‎اند. برای سایر عناوین شاهکاری مانند Witcher 3 که امسال منتشر شده‎اند شاید در قیاس با سال‎های دیگر نوعی بدشانسی محسوب شود که انتشارشان همزمان با سال انتشار Metal Gear Solid 5 : The Phantom Pain شده است زیرا قدرتمندترین رقیب را برای انتخاب برترین بازی سال پیش رو خواهند داشت.

maxresdefault 2

داستان، دنیا و شخصیت‎هایی با وسعت سال‎ها خاطره…

بگذریم… قطعا یکی از مهمترین مواردی که در سری Metal Gear توانسته است در بالاترین سطح ظاهر شود و نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی این سری بر عهده داشته است شخصیت پردازی فوق‎العاده قوی آن در تمامی نسخه‎ها بوده است. تک‎تک شخصیت‎های حاضر دز این سری و حتی کم اهمیت ترین آن‎ها چنان توسط استاد کوجیما ساخته و پرداخته شده‎اند که ما را حیرت‎زده می‎کنند و هر یک پیشینه‎ای را به ما ارائه می‎دهند که گویا در دنیای واقعی سال‎ها زندگی کرده‎اند و ما را با تک‎تک علایق و احساسات و اتفاقاتی که در زندگی آن‎ها رخ داده است اشنا می‎کنند. شخصیت‎پردازی در سری Metal Gear به قدری عمیق و پیچیده کار شده است که ما را به یاد پیچیدگی و عمق شخصیت‎های واقعی می‎اندازد و هیچ تفاوتی با یک مستند ساخته شده از دنیایی واقعی و شخصیت‎های واقعی حاضر در آن ندارد. این هنری ناب است که از دست هر کسی بر نمی‎آید و همین هنرهای ناب است که در مجموع با یکدیگر سری Metal Gear را شکل داده‎اند که کمتر عنوانی یارای رقابت با آن را دارد.

انتشار نسخه‎ی پنجم سری Metal Gear ما را بر آن داشت که یادی از خاطرات نسخه‎های مختلف و قدیمی‎تر این سری بکنیم و نگاهی به شخصیت‎های منفی و باس فایت‎هایی که در طول سال‎ها در این سری تجربه کرده‎ایم بیاندازیم و تصمیم گرفتیم تا با انتخاب ۱۰ شخصیت منفی برتر این سری، شما را نیز اسیر نوستالژی کنیم و با ما به عناوین قدیمی این سری و خاطراتی که از آن‎ها دارید سفر کنید و با تعدادی از لحظات به یاد ماندنی خود که با این بازی داشته‎اید تجدید دیدار کنید. جالب اینجاست که سری Metal Gear به قدری از لحاظ تعداد شخصیت‎ها و پیچیدگی آن‎ها غنی است که انتخاب ۱۰ شخصیت منفی از بین تمام عنوان‎های این سری کاری بسیار سخت و دشوار بود.

در انتها و پس از مقدمه‎ای در مورد پیشینه‎ی این سری از شما عزیزان دعوت می‎کنم تا لیست ۱۰ شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid را مشاهده نمایید و همراه با ما کلاه خود را به احترام استاد بزرگ، Hideo Kojima از سر بردارید.

این لیست از ترتیب خاصی برخوردار نیست و همچنین حاوی اسپویل از قسمت‎های مختلف سری Metal Gear Solid است.

۱۰ – Solidus Snake

metal gear solid 2 solidus snake

من می‎خواهم خاطرات و وجودم در تاریخ حک شود و به عنوان یک افسانه باقی بماند. من بر میهن‎پرستان پیروز خواهم شد و همگی‎مان را آزاد خواهم کرد و ما تبدیل خواهیم شد به “Sons of Liberty”

در Metal Gear 2 انتخاب‎های زیادی برای شخصیت منفی وجود داشت اما کسی که در میان این شخصیت‎ها خاص‎تر به نظر می‎رسید قطعا کسی نبود جز  Solidus Snake. به عنوان سومین کلون از Big Boss، وی یک دشمن قدرتمند و سرسخت هم برای Snake و هم برای Raiden به حساب می‎آمد. Solidus Snake مستقیما مسئول رخ دادن وقایع Shadow Moses و Big Shell می‎باشد و به طور کلی یکی از دشمنان افسانه‎ای در سری بازی‎های Metal Gear می‎باشد که به حق در این لیست جای گرفته است.

۹ – Yevgeny Borisovitch Volgin

tumblr lu8587hmzk1r62fd5o1 500

دیوانه برقی!

یک شخصیت بسیار بسیار بی‎رحم و وحشی و یک باس فابت کابوس‎وار در بازی MGS: Snake Eater. وی فردی عصبی، شکنجه‎گر، عاشق و شیفته‎ی خشونت و شدیدا مجذوب قدرت بود. وی نه تنها از لحاظ فیزیکی بسیار قوی و مانند یک ستون محکم بود بلکه قادر بود تا جریان شارژ شده‎ی الکتریسیته نیز از خود ساطع نماید. مبارزه‎ی بسیار سخت و دردناکی بود اما در آخر این Naked Snake بود که لبخند می‎زد.

۸ – Vamp

4633383 7389988385 vamp

“Raiden، یه تیکه کیک میخوای؟”

شخصیتی که وقتی در MGS 2 و MGS 4 با او روبرو می‎شدیم شدیدا حس مبارزه جویی ما را تحریک می‎کرد. وی یک استاد تمام عیار در مبارزه با چاقو (به نظر دارای چاقوهای بی‎نهایت) و تکنیک‎های CQC بود و همچنین از خصوصیات خون‎آشام گونه‎ای نیز برخوردار بود از قبیل این‎ که به سرعت برق حمله‎ها را جاخالی می‎داد، زخمهایش سریعا بهبود می‎یافتند و عاشق خون بود. یک شخصیت منفی بی‎نظیر از استاد کوجیما.

۷ – Fatman

fatman metal gear solid 2

“می‎خندم و چاق می‎شم!”

چاقالویی که در بازی MGS2 حضور داشت و عاشق و شیفته‎ی بمب بود! وی بسیار مکار و حیله گر بود و بمب‎هایی را بر روی Big Shell جاسازی کرده بود تا حواس همه را از بمب‎هایی که در هسته‎ی Big Shell جاگذاری کرده بود پرت کند. وی Raiden و Snake را مجبور کرده بود تا دور تا دور ساختمان بدوند و بمب‎هایی که او به طور کاملا استراتژیک جاسازی کرده بود را از بین ببرند. زمانی که سرانجام Raiden او را شکست داد وی توسط یک c4 که در کیک قرار داده شده بود منفجر شد و از بین رفت. چه چیزی جالبتر از مبارزه با یک شخصیت منفی چاق و دیوانه‎ی بمب‎گذار که اسکیت به پا دارد!

۶ – The Fury

maxresdefault

به من میگن “The Fury”

مانند سایر اعضای واحد Cobra نام Fury نیز بر اساس بیانگر احساسات و اتفاقات رخ داده در گذشته‎ی اوست که اکنون تمام زندگی وی را فرا گرفته‎اند. وی آتش‎افروزی است که درد را به هیچ وجه احساس نمیکند و این به دلیل جراحات وحشتناکی است که پس از ورود دوباره به اتمسفر زمین به او وارد شده است. Naked Snake نخستین بار Fury را هنگام نفوذ و پاکسازی Volgin’s secret fortress ملاقات کرد، زمانی که Fury قصد داشت دنیا را جوری که دوست دارد، یعنی غرق در آتش مشاهده کند. وی یکی از شخصیت منفی‎های جذاب و خطرناک در سری Metal Gear محسوب می‎شود.

۵ – The End

طوطی جان این درخت نیست

طوطی جان این درخت نیست!

 

از از The End به جرات می‎توان به عنوان پدر sniping نام برد. کسی که یکی از بهترین و جذاب‎‏ترین و هیجان‎انگیز‎ترین باس فایت‎ها را در کل سری و چه بسا در بین تمامی بازی‎های این صنعت برای ما به ارمغان اورده است. نام وی از حسی که هنگام حضور در میادان نبرد دارد گرفته شده است زیرا او تنها و تنها روی هدفش و از بین بردن او تمرکز می کند و در واقع پایان کار هدف بیچاره‎اش محسوب می‎شود. The End تمام انرژی باقی مانده‎اش را ذخیره کرد تا در MGS3 بتواند Naked Snake را از بین ببرد. او نیازی به ردیاب نداشت و برای چشم Snake کاملا نامرئی بود. او این توانایی را داشت که کاملا با محیط یکی شود و توان از دست رفته اش را با استفاده از اشعه‎های خورشید مجددا بازیابی نماید. روش از بین بردن وی در MGS3 بسیار جذاب بود ولی اگر با این روش هیجان انگیز آشنا نیستید بهتر است اینترنت را جستجو کنید زیرا اینجا از اسپویل خبری نیست!

۴ – The Boss

theboss2

The Boss… بدون شرح…

The Boss… وی نه تنها مادر سبک Close Quarters Combat یا همان CQC بود بلکه یکی از تلخ‎ترین و شاید تلخ‎ترین باس فایت سری Metal Gear را برای ما رقم زده است. وی در نسخه‎ی سوم بازی یک دشمن خوفناک و یک کابوس مبارزه برای Naked Snake به حساب می‎آمد، قدرتمند و سریع و مرگبار. همچنین مبارزه با او که در حکم استاد Naked Snake نیز بود بسیار برای وی سخت و احساسی بود ولی گریزی از آن در کار نبود. The Boss یکی از به یاد ماندنی‎ترین شخصیت‎ها در سری Metal Gear به حساب می‎آید.

۳ – Revolver Ocelot

big bosses mgs revolver ocelot

شخصیت منفی‎ای بسیار محبوب‎تر از قهرمانان دیگر بازی‎ها

یک دشمن بی‎نظیر به معنای واقعی کلمه. Ocelot در تمام فرم‎هایش یک دشمن شگفت‎انگیز به حساب می‎آید. چه در نقش یک تفنگدار باشد و چه در هر فرم دیگری، شما می‎توانید گارانتی کنید که هر اتفاق غلط و بدی که در دنیای Metal Gear رخ می‎دهد به شکلی به Ocelot مرتبط است! وی دشمنی است که تقریبا تمام طرفداران سری عاشقش هستند و بسیار محبوب است… The perfect enemy.

۲ – Psycho Mantis

 

به نظر میاد به the legend of zelda علاقه داری نه

به نظر میاد به “The Legend Of Zelda” علاقه داری. اینطور نیست؟

 

یک روانی واقعی که از قدرتهای ذهنی و telekinesis برخوردار است. Psycho Mantis از توانایی ایجاد تغییر در محیط و اشخاص اطراف خود و کنترل کردن آن‎ها استفاده می‎کند و در واقع نقش یک عروسک‎گردان دیوانه را دارد. وی همچنین یکی از برترین باس فایت‎ها در تاریخ بازی‎های رایانه‎ای را برای ما رقم زده است که اگر از آن اطلاع ندارید باید واقعا از خود خجالت بکشید که نام گیمر را یدک می‎کشید!

۱ – Sniper Wolf

sniper wolf mgs1

خانم اسنایپر به دست…

Snake ها از سهم عادلانه‎ای از تک‎تیراندازان در سمت خود برخوردار هستند! به مانند Sniper Wolf ،the End نیز این قابلیت را دارد که هفته‎ها بدون نیاز به غذا یا حرکت در کمین هدف خود بنشیند. یکی از دلایل محبوبیت او بین طرفداران این سری قطعا به دلیل ظاهر خاص اوست که البته از توضیح آن عاجزیم! وی عاشق گرگ‎‎های خود است و البته گرگ‎هایش نیز بسیار به او وابسته هستند. Sniper Wolf از آن باس‎هایی است که قطعا با او احساس ارتباط و نزدیکی می‎کنیم به دلیل سرنوشت وحشتناک او زمانی که Snake را ملاقات می‎کند. وی پیشینه‎ای از زندگی خود را برای ما بیان می‌‎کند که ما کاملا از تمام کردن کار او احساس گناه می‎کنیم. وی نیز مانند شماره‎های قبلی در این لیست یکی از به یادماندنی‎ترین شخصیت‎های منفی در سری Metal Gear به شمار می‎رود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا
شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا
شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا
شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا
شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا
شخصیت‎هایی به ژرفای اقیانوس / 10 شخصیت منفی افسانه‎ای در سری Metal Gear Solid | گیمفا