جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition - گیمفا
جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition - گیمفا
جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition - گیمفا
جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition - گیمفا

جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition

محمد رضا صحرایی
۱۴:۲۳ ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition - گیمفا

شاید زمانی که Cliff Bleszinski به همراه Rod Fergusson در حال طراحی و پیاده سازی ایده های خود بر روی عنوانی به نام Gears of War بودند، حتی فکر آن را هم نمی‌کردند که این عنوان بتواند به سلطان بی‌چون چرای سبک تیراندازی سوم شخص تبدیل شود و تمام عناصر و استانداردهای این سبک را تعیین کند. عنوانی که حتی شرکت Epic Games را از حفره مالی شدیدی که در آن گرفتار شده بود نجات دهد و موتور بازی‌سازی این شرکت Unreal Engine 3 را به یک موتور محبوب و پر استفاده تبدیل کند. حدود ۱۰ سال از عرضه نسخه اول Gears of War می‌گذرد و شرکت Microsoft به مناسبت این موضوع یک نسخه بازی‌سازی شده از آن شاهکار را عرضه کرده است. در این مقاله ما به نقد و بررسی نسخه بازسازی شده این عنوان به نام  Gears Of War: Ultimate Edition می‌پردازیم. با ما در ادامه همراه باشید…

————————————————————————————————————

1118full gears of war ultimate edition cover

کاور رسمی نسخه XBox One

نام: Gears Of War: Ultimate Edition

ناشر: Microsoft Studios

سازنده: The COALITION

(نسخه اصلی توسط Epic Games)

پلتفرم: XBox One

سبک: اکشن – تیراندازی سوم شخص


ایده های اولیه

در سال ۲۰۰۳  زمانی که Microsoft در حال جذب انحصاری های مختلف برای کنسول XBox 360 بود، آنها مطمئن بودند که بزرگترین انحصاری آنها HALO 3 تا دو سال بعد از عرضه این کنسول منتشر نخواهد شد. بنابراین به سوی شرکت Epic Games و عنوان در حال ساخت آنها رفتند، استودیو که قبل از ورود Cliff Bleszinski (کلیف بلزینسکی) تا مرز ورشکستگی نیز رفته بود Cliff Bleszinski شخصی است که اولین بازی خود را در سن ۱۷ سالگی ساخته است.

78898331

Cliff Bleszinski به همراه Rod Fergusson

اولین بازی این شخص The Palace Of Deceit : Dragon نام داشت که او به وسیله این عنوان توانست نظر رییس وقت استودیو Epic Games آقای Tim Sweeney به سوی خود جذب کند و ایشان سریعا به استخدام این شرکت بازی‌سازی در آمد. در ابتدا Cliff Bleszinski بر روی عناوین ساده ای از جمله Jazz Jackrabbit  کار کرد، همین عناوین باعث شدند تا نام او کم کم به عنوان یک بازیساز خلاق بر سر زبان ها بیفتد.

این موفقیت ادامه داشت تا نوبت به سری Jazz Jackrabbit رسید  تا Cliff Bleszinski رسما خود را به عنوان یکی از بهترین و خلاق ترین بازیسازان این صنعت مطرح کند. بعد از این عنوان Cliff Bleszinski به فکر ساخت عنوانی می‌افتد که تمام هدفش خشونت، نا امیدی، جنگ، نابودی بشریت و زمین و … باشد و ایده اصلی عنوان Gears Of War از همین مورد سرچشمه می‌گیرد. کلیف در این راه به فردی نیاز داشت تا به او در طراحی این عنوان هر چه بیشتر کمک کند، بنابراین او این موضوع را با یکی از صمیمی‌ترین دوستان خود Rod Fergusson (راد فورگوسن) مطرح می‌کند و وقتی که او این ایده را دیوانه وار می‌بیند، سریعا به Cliff Bleszinski در رسیدن به هدفش کمک می‌کند.

شروع و استارت این پروژه با ۱۰ میلیون دلار شروع می‌شود و هم‌چنین آنها در ادامه طراح ارشد عنوان Kiil Switch را نیز استخدام می‌کنند تا به آنها هر چه بیشتر در رسیدن به یک فرم کلی در سیستم گیم پلی بازی کمک کند.

دوره ساخت و  طراحی این عنوان همزمان با استارت طوفان تبلیغات های Microsoft درباره کنسول نسل بعدی خود XBox 360 و عنوان HALO 3 شروع می‌شود، ولی زمانی که Microsoft از آماده نبودن عنوان HALO 3 برای انتشار همزمان با این کنسول مطمئن شد به سراغ Epic Games و عنوان در حال ساخت آن‌ها Gears Of War می‌رود و با سرمایه گذاری های شدید بر روی این عنوان آن را برای عرضه هر چه زودتر این عنوان آماده می‌کند. البته این عنوان برای این که همزمان با عرضه کنسول آماده شود، رسما مشکلات بسیار زیادی را پشت سر گذاشت. مطمئنا بزرگترین آن‌ها مخالفت و نارضایتی شخص Peter Moore، رییس وقت بخش سرگرمی شرکت Microsoft، بود زیرا او این عنوان را بیش از حد خشن و Lancer، اسلحه معروف این سری که در زیر آن اره وجود دارد، را ایده ای احمقانه می‌دانست.

gow lancer

Lancer اسلحه محبوب این سری

ولی پس از نمایش دیوانه وار این عنوان در E3 2004 و حمایت سرسخت منتقدین از این عنوان، مرد شماره اول شرکت Microsoft آقای Bill Gates را مشتاق بر سرمایه گذاری بیشتر بر این عنوان می‌کند و عملا ایشان به عنوان یکی از سرسخت ترین حامیان این عنوان شناخته می‌شوند. به هر حال هرچه که بود ایده Lancer و خشونت بی همتای بازی حسابی به کام طرفداران و منتقدین این عنوان خوش آمده بود.

بالاخره بعد از سرمایه گذاری های شدید Microsoft، این عنوان در تاریخ ۷ نوامبر سال ۲۰۰۶ به صورت انحصاری برای پلتفرم XBox 360 عرضه می‌شود و با کسب نمرات فوق العاده درخشان و کسب میانگین نمرات ۹۶، بعد ها میانگین این عنوان به عدد ۹۴ رسید، به خوبی توانست بعد از HALO خود را به عنوان یکی از درخشانترین انحصاری پلتفرم XBox 360 نشان دهد و ارزش سرمایه و وقت گذاشته شده بر روی آن را پس بدهد. هم‌چنین با این که این عنوان در انحصار XBox 360 بود ولی شرکت Microsoft با همکاری با استودیو People Can Fly، شعبه لهستان شرکت Epic Games، نسخه مخصوص رایانه های شخصی این عنوان عرضه کنند که از امکاناتی از جمله Windows Live پشتیبانی می‌کرد.

screenshot original 3

خشونت بی‌پروای بازی

بعد از نزدیک به ۱۰ سال هم شاهد یک نسخه بازی‌سازی شده از این عنوان به نام Gears Of War Ultimate Edition هستیم که به صورت انحصاری برای پلتفرم XBox One عرضه شده است  که خیلی راحت آن را می‌توان یکی از بهترین نسخه های بازسازی شده در کل تاریخ صنعت بازی‌سازی دانست.

داستان  

  • در بخش داستانی سعی بر این است که اکثر افراد را با ریشه های داستانی این سری آشنا شوند و از اسپویل کردن داستان قسمت اول تا حد بسیاری جلوگیری شود.

ریشه های داستان

داستان سری Gears of War در سیاره‌ای به نام Sera شکل می‌گیرد. مردمانی که در این سیاره زندگی می‌کردند، بازماندگانی از یک تمدن انسانی باشکوه و قدرتمند که مدت ها به خوبی، خوشی و سازگاری در کنار یک دیگر زندگی می‌کردند. در این سیاره کاخ ها و مکان های باشکوهی بنا شده بود تاجایی که مردم Sera این مکان را مقدس و پاک که فقط برای انسان ها ساخته شده است می‌دانستند.

در زیر خاک این سیاره ماده ای بسیار ارزشمند به نام Imulsion قرار داشت، Imulsion ماده ای چسبناک، سبزرنگ و لزج بود و جزو انرژی های نو و هسته ای محسوب می‌شد که بسیاری از افراد برای به‌دست آوردن آن مدت ها تلاش می‌کردند ولی هیچ گاه نمی‌توانستند به آن دست پیدا کنند.
طبیعتا انسان ها برای بقا و پایداری خود نیاز به نفت و مشتقات آن داشتند، بنابراین حفاری های عمیقی در سطح این سیاره انجام می‌شد در یکی از همین حفاری ها عمیق مته دستگاه به یکی از منابع Imulsion رسیده و آن را به سطح زمین ‌میاورد.

در ابتدا هیچ یک از انسان ها نحوه استفاده از آن را نمی‌دانستند و عملا این ماده یک مورد بی‌استفاده محسوب می‌شد، تا زمانی که دکتری به نام Helen Cooper توانست در طی یک آزمایش نسبتا آسان انرژی این ماده را آزاد کند روند انجام این آزمایش ها آسان و ارزان بود بنابراین عملا Imulsion به یک ماده ارزان قیمت و با ارزش تبدیل شد. بعد از مدتی از این ماده در ساخت بمب های بسیار قدرتمندی به نام Lightmass نیز استفاده شد.

چندی نگذشت که به دلیل پایین بودن قیمت این ماده عملا اقتصاد جهانی با بحران های بسیاری رو به رو شده و ماجرا از این بخش به بعد آغاز می‌شود، کشورهایی که منابع غنی Imulsion داشتند به زودی مورد طمع کشورهایی که از این نعمت محروم بودند قرار گرفتند و این سیاره را در شرایط بسیار وخیم و جنگ زدگی قرار دادند. دولت هایی که از این منابع غنی بی‌بهره بودند به کشور های همسایه خود حمله می‌کردنند و بعد از این مورد شاهد رشته جنگ هایی در سیاره  Sera بودیم که این جنگ ها را با نام Pendulum می‌شناسند در طی مدت ۷۹ سالی که این جنگ ها ادامه پیدا می‌کنند، اتحادیه ای به نام COG که مخفف اتحادیه دولت‌های منظم تشکیل می‌شود به مرجعی قانونی برای اداره و دخالت در امور سیاسی کشور‌های مختلف تبدیل شد. در واقع این اتحادیه در دوران جنگ به وسیله جامعه شناسی متعصب به نام Alexiy Desipich  تشکیل می‌شود که اساس کاری آنها بر هشت پایه استوار بود که این هشت مورد شامل دستور، پشت‌کار، صداقت، کوشش، افتخار، وفاداری، ایمان و فروتنی می‌شدند. هدف این اتحادیه این بود که از جنگ و خونریزی ساکنان سیاره جلوگیری کرده و صلح و آرامش اولیه را دوباره به Sera برگرداند.

نماد این انجمن چرخ دنده ای ۸ پر بود که به عنوان پلاک برای نیروها و سربازان این انجمن طراحی‌می‌شد تا در صورت لزوم بتوانند آنها را شناسایی کنند، سربازانی که به این اتحادیه می‌پیوستند با عنوان Gears می‌شناختند.

اتحادیه COG، نفوذ خود را بر روی سراسر کشور‌ها گسترش می‌دهد و بالاخره موفق می‌شود تا شیپور پایان جنگ‌های Peldulum را بنوازد و این سری جنگ ها را عملا به پایان برساند و سیاره Sera را که به خاطر جنگ‌های سهمگین و طولانی، خراب و ویران شده بود را نجات داده و اوضاع را سروسامان دهد. بسیاری از مردم و افراد باقی‌مانده در ابن سیاره معتقد بودند که از این پس یک دوران طلایی و به دور از هر گونه دردسری و پر از امید و خوشحالی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

این امیدواری و اعتقاد دیری نمی‌پاید و یک واقعه‌ وحشتناک رخ می‌دهد که امروزه آن را به نام Emergence Day ( روز اضطرار) نام گرفته و می‌شناسند. در کمتر از ۲۴ ساعت، نژادی وحشی و خون‌خوار به نام لوکاست (Lucast) که در اعماق زمین زندگی می‌کردند در لشکر‌های میلیونی تجمع کرده بودند، از زیر زمین به سطح آن نفوذ کرده و به شهر‌های بزرگ سیاره Sera حمله‌ور شدند و شرایط را به مراتب بدتر از دوران جنگ های Pendulum کردند.

gears of war locust horde by elberto333 d54bdgq

لوکاست ها…

لوکاست‌ها تونل‌هایی عمیق و پیچیده‌ای در زیر خاک سیاره داشتند و در آن‌جا زندگی می‌کردند. آن‌هادر همان ابتدا تقریبا یک چهارم از ساکنان سیاره را قتل عام کرده و همه آن ها از بین می‌برند. گرچه ساکنان باقی‌مانده سیاره سعی کردند تا در کنار هم جمع شده و نیرو‌های دفاعی شهر را تقویت کنند، اما دیگر کار از کار گذشته بود. لشکر لوکاست‌ها کنترل مراکز شهری و نظامی و صنعتی را در دست گرفتند و بسیاری از دلاوران و قهرمانان مدافع را در زیر لگد‌های خود له کردند. و میلیون‌ها نفررا به خاک و خون کشیدند.

2nret6c

به خاک و خون کشیده شدم مردم توسط لوکاست ها…

در این هنگام بود که اتحادیه COG توانست اوضاع را تا حدی در دست خود گرفته و شروع به استحکام و سنگر‌بندی کردن مناطق باقی‌مانده  در سراسر سیاره کرده و حکومت نظامی اعلام کنند. دستور داده شد تا تمام کسانی که زنده ‌مانده‌اند به منطقه Jacinto عقب‌نشینی کنند. آن‌جا تنها جایی بود که لوکاست‌ها نمی‌توانستند به آن نفوذ کنند زیرا نوعی سنگ گرانیتی بسیار سخت و محکم در خاک آن منطقه بود که از نفوذ لوکاست‌ها جلوگیری می‌کرد. اتحادیه COG به منظور پوزش و عذرخواهی از کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانستند به منطقه Jacinto بروند، بیانیه‌ای صادر کرد که به صورت زیر بود.

کسانی که نمی‌توانند به Jacinto بروند، بدانند که ما به خاطر این قربانی شدن و فداکاریشان، از ان‌ها قدردانی خواهیم کرد! ما را عفو کنید. این تنها راه شماست

بله! برای کسانی که نمی‌توانستند به مناطق ایمن از جمله Jacinto بروند، مرگ امری ساده و گریز ناپذیر بود. طیف وسیعی از سلاح‌های شیمیایی و لیزری از طرف اتحادیه در بین سربازان توزیع شد تا بتوانند با لوکاست‌ها مقابله کنند و آن‌ها را از حمله به مناطق شهری دور کنند. پس از گذشت مدتی، چیزی حدود ۹۰ درصد از سیاره Sera به زمین‌های مخروبه تبدیل شد در حالی که لوکاست‌ها در سوراخ‌های زیرزمینی خود، سالم و سلامت بودند.
در این مدت منطقه Jacinto، که روزگاری برای خودش جلال و شکوهی داشت، سنگر بندی شد و به قلعه‌ها و سنگر‌های نظامی تبدیل شد که باید در مقابل گلوله‌های دشمنان مقاومت کند. شکاف‌ها و ترک‌هایی که بطور طبیعی بر روی زمین قرار داشت و هم‌چنین تاسیساتی که ممکن بود لوکاست‌ها از آن‌ها استفاده کنند، نابود شده و یا با گاز‌های سمی پر شدند تا از شدت حمله لوکاست‌ها جلوگیری شود. کسانی که زنده مانده بودند در شرایط وحشتناکی زندگی می‌کردند و تغذیه و آب اشامیدنی سالم و کافی نداشتند. آن‌ها مجبور بودند راهی پیدا کنند تا بتوانند ازخود محافظت کنند. سرانجام حمله لوکاست‌ها شروع شد……..

داستان قسمت اول Gears Of War درست از بخش انتهایی قسمت بالا شروع می‌شود، همانطور که اشاره کردم بخش کوچکی از داستان قسمت اول را روایت خواهم کرد که مربوط به قسمت های اول آن می‌شود و سایر راز بازی را برعهده خودتان و انجام این بازی میگذارم.

قسمت کوچکی از داستان قسمت اول….

نقش اصلی بازی مردی قوی هیکل بانام مارکوس فنیکس (Marcus Fenix) است که به جرم خیانت در زندان به سر می برد که در ابتدای بازی توسط یکی از همرزمان و دوستان خود از زندان آزاد می‌شود. البته نه در یک عملیات مخفیانه بلکه بطور کاملاً واضح و آشکار! دلیل اینکه کسی جلوی آزاد شدن او را نمی‌گیرد و به مبارزه با آن‌‌ها نمی‌پردازد این موضوع می‌باشد که کسی برای اینکار وجود ندارد و بقیه زندانیان نیز به دستور ژنرال هافمن آزاد شده اند.

ژنرال هافمن رئیس گروه نظامی است که به اصطلاح COG خوانده می‌شوند، مارکوس هم بدلیل احتیاج هافمن به نیرو از زندان آزاد شده و مستقیماً از همان‌جا وارد جنگ می شود. اگرچه باز هم توسط هافمن سرزنش شده و متهم به نداشتن لیاقت برای پوشیدن یونیفرم نظامی می شود. این‌ که لوکاست چه بلایی بر سر افرادی که در منطقه Jacinto زندگی می‌کنند می‌آورند و موارد بسیار دیگر وجود دارند که از افشای آن‌ها خودداری می‌کنم و کشف آن را بر عهده خودتان می‌گذارم.

image

جوخه تحت رهبری توسط Marcus Fenix

داستان بازی پیش زمینه ای قدرتمند و عالی (همانطور که در بالا مشاهده کردید و به آن اشاره شد) دارد و داستان کلی نسخه ۱ هم بسیار خوب است و روند داستانی این سری رفته رفته نیز قدرتمند تر می‌شود.

Marcus Fenix چه کسی است؟

screenshot original 8

Marcus Fenix

Marcus Fenix، از بزرگ‌ترین و بهترین سرباز های گروه COG بوده است. پدر مارکوس، Adam Fenix (آدام فنیکس)، یکی از دانشمندهای مشهوری بوده است که در قسمت شرقی سیاره که محل زندگی و تحقیقات او بوده گیر افتاده بود. او در انجا مشغول کار بر روی یک پروژه سری در مورد محل زندگی لوکاست بوده است، مارکوس برای نجات پدر خود پست خود را رها کرده ولی علی‌رغم تلاش فراوان او موفق به انجام این کار نشد.

در همین هنگام بود که مارکوس متهم به ترک وظیفه، ترسویی، بزدلی و سرپیچی از قوانین شد. ولی به دلیل کمک‌های ستودنی و شایان ذکری که مارکوس در طول جنگ‌های Pendulum به اتحادیه COG کرده بود، از اعدام معاف شد ولی به جای آن محکوم به ۴۰ سال حبس در بازداشتگاه Jacinto شد. بعد از گذشت چهار سال، نیرو‌های ارتش COG از نظر قوای بدنی هر روز تحلیل می‌رفتند و در حال تبدیل به لشکری نامتعارف و ضعیف بودند.

در این هنگام بود که تمام زندانیان بخشیده شدند و می‌بایست به اجبار در مقابل لوکاست‌های وحشی از جان مایه می‌گذاشتند. نقطه آغازین داستان قسمت اول نیز به همین قسمت آزاد شدن Marcus Fenix از بازداشگاه Jacinto مربوط می‌شود. هم‌چنین در طی سه نسخه این سری به شکل ماهرانه و با فلش‌بک های مختلف به اتفاقاتی که پیرامون ماجرای مارکوس و نجات پدرش آدام نیز به تصویر کشیده می‌شوند.

گیم‌پلی

مطمئنا دلایلی وجود دارد که این عنوان که در سبک خود بهترین است، اولین مورد که به شدت شما را به خود جذب می‌کند، سیستم کاورگیری بازی است. شما در اکثر مکان ها می‌توانید کاور بگیرد اگر حتی نخواهید که کاور بگیرد باز هم بازی شما را مجبور به انجام این کار می‌کند، زیرا انقدر لوکاست ممکن است بر سر شما بریزند که کاری بهتر از این نتوانید انجام دهید. از موارد قابل اشاره دیگر می‌توان به تغییر مکان در حین کاورها اشاره کرد.

screenshot original 5

کاور گیری رکن اساسی این بازی

مورد بعدی سیستم شوتینگ (تیراندازی) این عنوان است، اصولا Gears Of War عنوانی نیست که در آن سرتان پایین انداخته و به هرچیزی که می‌بینید شلیک کنید. سیستم تیراندازی این عنوان فوق العاده جذاب کار شده است و شما باید رد روند انجام بازی با استراتژی و نقشه ریختن به جلو بروید. هم‌چنین دوربین بازی نیز بسیار عالی کار شده است و درحین کاورگیری و شلیک نیز به شما کمک فراوانی می‌کند، در حین دویدن زاویه دوربین در یک حالت خاص شبیه به فیلم ها و مستند های جنگی قرار می‌گیرد که با لرزه خاصی که در دوربین بازی اتفاق به خوبی شما را درفضای حاکم بر بازی قرار می‌دهد.

919082 goldlancersaw

لذت ببرید!

مطمئنا مهم ترین رکن یک بازی که خود را در ژانر سوم شخص می‌بیند، اسلحه های آن می‌باشد و عنوان Gears Of War عملا در این زمینه به مراتب موفق تر از تمامی عناوین این سبک عمل کرده است.  تعداد و تنوع اسلحه ها در این عنوان بسیار گسترده است جالب است بدانید که هر کدام از نژاد ها (انسان ها و لوکاست ها) اسلحه کاملا مخصوص به خود را دارند. تعداد اسلحه ها و تجهیزاتی که توسط انسان ها استفاده می‌شود در مجموع به چیزی نزدیک به ۷۰ عدد می‌رسد. که از جمله آن ها می‌توان به Auto-Turret، Beacon Grenade، Bolo Grenade، Booshka Grenade Launcher، Brader، Chain Gun، Chainsaw Bayonet،  Fire Extinguisher، Flechette Gun ، Gas Mask، Gnasher Shotgun، Gut-Puncher، GZ18 Markza و ……. اشاره کرد

هم‌چنین از تجهیزات مورد استفاده توسط لوکاست ها نیز می‌توان به Boltok Pistol، Boom Shield، Boomshot Grenade Launcher، Breechshot، Butcher Cleaver، Digger Launcher، Dual Chainsaw Staff، Elite Sawed-Off Shotgun، Gorgon Submachine Gun، Hammerburst Assault Rifle و …. در کل در زمینه سلاح ها که لازمه این سبک است، کاملا با یک اثر موفق طرف هستیم که باید تمامی سازندگانی که خواستار ورود به این سبک هستند از آن الگو بگیرند.

maxresdefault 1

قدرت هر یک از سلاح با یکدیگر متفاوت است.

مورد بعدی در روند داستانی، امکان دستور به یاران خود برای انجام یک کار می‌باشد که به تاکتیکی تر شدن روند بازی کمک فراوانی می‌کند. ولی متاسفانه برخلاف نسخه اول در این نسخه بازسازی شده، شاهد این هستیم که عملا هوش مصنوعی در اکثر موارد به دستورات داده شده عمل نمی‌کند، شاید این مورد در درجه سختی پایین (Casual) آنچنان به چشم نیاید و قابل قبول باشد ولی وقتی حرف از درجه سختی Insane زده می‌شود جایی که شما نیاز مبرم به هم‌تیمی های خود در اکثر صحنه ها دارید این مورد به عنوان یک مشکل بزرگ خودنمایی می‌کند.

ولی همیشه یک راه جبران و فرار وجود دارد، اگر شما این عنوان را به همراه دوستان خود به صورت CO-OP (همکاری) طی کنید، دیگر تقریبا هیچ مشکلی را نخواهید دید و حتی این مورد باعث می‌شود که روند جذابیت بازی دوچندان شود.

از دیگر موارد قابل اشاره خشونت، سیستم نبرد نزدیک و Take Down می‌باشد. شما می‌توانید به یک لوکاست نزدیک شده و به‌وسیله Lancer کله او را از بدنش جدا یا از وسط دو نصفش کنید، هم‌چنین گاهی اوقات لوکاست ها بر روی زمین می‌افتند در اینجا شما شاهد Take Down وحشیانه و دیوانه وار بازی هستید.

برای مثال، مارکوس با یک لگد سنگین، سر یک لوکاست را با زمین یکسان کرده یا با زدن مشت های فروان بر صورت او این کار را به یک شکل دیگر انجام دهد. در کل انجام این کار ها، در کل روند گیم پلی بازی را متنوع کرده و شما را بیشتر ترغیب به انجام این دست از کارها می‌کند. خشونت Gears Of War به اندازه سری بازی های Manhunt، آن‌قدر بی‌پروا نیست که باعث آزار شما شود. ولی بازهم با یک عنوان بسیار خشن طرف هستیم که نمی‌توان آن را به هر کسی پیشنهاد نمود، هم‌چنین المان هایی از سبک ترس در بعضی از صحنه ها دیده می‌شود.

screenshot original 34

یکی از Take Down وحشیانه و دیوانه وار بازی

باری دیگر شاهد خلاقیت جالبی از سوی سازنده‌گان هستیم و آن هم وجود اشیای قابل جمع‌آوری در طی روند و محیط های مختلف بازی می‌باشد، از جمله این موراد می‌توان به پلاک ها و …. اشاره کرد. هم‌چنین سازندگان برای انجام این کار Achievement (دستاورد) خاصی را در نظر گرفته اند که همین موضوع بازیباز را بیشتر به انجام این کار ترغیب می‌کند.

هر چه که باشد، نوبت به بخش چند نفره (MultiPlayer) این عنوان می‌رسد. مطمئنا بخش چندنفره این عنوان نه تنها در سبک خود بهترین است، بلکه توانایی رقابت با بهترین های این سبک را دارد. بخش چند نفره عنوان سریع، گاها کند، خشن، تاکتیکی و با برنامه ریزی پیش می‌رود. اینکه شما در بخش چند نفره این عنوان موفق شوید، بستگی به زمان انتخاب سلاح، Reload اسلحه ها، انتخاب سلاحی که بتواند براساس شرایط حاکم بیشترین ضربه را به رقیب وارد کند و از همه مهم تر دقیق و تاکتیکی بودن و پی ریزی تک تک حرکت هایتان می‌باشد.

بعد از آشنایی کلی با قوانین حاکم بر بخش چند نفره این عنوان، به جزئیات این بخش می‌رسیم، بخش چندنفره به طور کل به دو بخش Social Match و Competitive Match برخی از حالت های آن شامل موارد زیر است.

Annex: در این حالت، دو دوسته که شامل افراد COG و  Locust ها می‌شود به مقابله به یکدیگر می‌پردازند لازم به ذکر است که این حالت براساس حالت Territories در سری HALO طراحی شده است.

Assassination: در این حالت، در دو دسته مقابل یک نفر به عنوان رهبر گروه انتخاب می‌شود و هدف دو گروه مقابل کشتن رهبران یک‌دیگر است، هر که این کار را زودتر انجام دهد تیم او برنده میدان است.

Execution: این بخش کاملا شبیه به حالت War Zone میباشد و در آن افراد در دو تیم جداگانه در یک مدت زمان مشخص به جدال با یک دیگر می‌پردازند و برنده واقعی تیمی است که زودتر تمامی افراد تیم مقابل را از بین ببرد.

Warzone: کاملا شبیه به حالت Assassination می‌باشد، در این حالت تمامی بازیکنان وارد شده به نقشه کاملا از همه لحاظ (درجه سلامتی، دسترسی به سلاح ها و سرعت حرکت) مساوی با یک دیگرند و به دلیل همین موضوع به مراتب محبوب تر از حالت Assassination می‌باشد و می‌توانید بازیکن های بیشتری را در این حالت بیابید.

King of the Hill: این حالت بسیار شبیه به حالت Capture the flag می‌باشد.

موارد اشاره شده، محبوب ترین بخش حالت های بخش چند نفره این عنوان می‌باشد. به این موضوع نیز اشاره کنم که سه حالت King of the Hill، Team Death Match و Warzone در بخش Social Match قرار دارند. و بخش Competitive Match، شامل ۶ حالت دیگر است. تفاوت دو بخش Social Match و Competitive Match در این است که بخش Social Match بیشتر حالت تفریحی داشته و شما خیلی راحت می‌توانید در وسط هر مسابقه ای از آن خارج شده و حالت ها دیگر را امتحان کنید، هم‌چنین میزان XP که در پابان هر مسابقه کسب می‌کنید بسیار کم است.

gears

حالت Annex بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

از آن‌جایی که بخش Competitive Match، مهم ترین بخش چندنفره این عنوان می‌باشد و بازیکنان حضور یافته در آن به مراتب حرفه ای تر هستند، XP دریافت شده در پایان هر مسابقه به مراتب بیشتر از بخش Social Match می‌باشد. ولی اگر در میان برگزاری مسابقات از آن خارج شوید از میزان XP دریافت شده توسط شما کم می‌شود. در آخر به این موضوع اشاره کنم، بخش چند نفره این عنوان شامل ۱۹ نقشه متفاوت می‌باشد که تنوع بین ان ها نیز زیاد است. به لطف به‌روزرسانی جدیدی که برای بازی منتشر شده است، شما می‌توانید از تمامی ۱۹ نقشه اشاره شده در تمامی حالت های چندنفره استفاده کنید.

در کل بخش چند نفره این عنوان فوق‌العاده جذاب می‌باشد و اگر نکاتی که در بالا به آن اشاره کردم را رعایت کنید، این بخش به مراتب برای شما جذابتر خواهد شد. در بخش انتهایی اشاره کنم که گیم‌پلی این عنوان چه در بخش چندنفره و چه بخش تک نفره فوق‌العاده عالی کار شده است و هیج شخصی از آن خسته نخواهد شد. تنها یک‌سری مشکلات کوچک در هوش‌مصنوعی که امید است با عرضه به‌روزرسانی های مختلف حل شود، کمی از لذت بخش چند نفره کاسته است ولی در کل نمی‌توان هیج مشکلی را به بخش گیم پلی این عنوان وارد نمود.

گرافیک

عملا سیاست های مایکروسافت در زمینه عرضه نسخه بازسازی از عناوینش جای تحسین دارد، بعد از عملکردبی‌نظیر این شرکت و عرضه شاهکاری به نام Halo 2: Anniversary که از دید بسیاری از منابع صنعت بازی‌سازی بهترین بازسازی از یک عنوان شناخته می‌شود، حال باری دیگر نوبت به این شرکت رسیده است تا در صف  بازسازی عناوین خودنمایی کند. عملا اگر نسخه اول بازی را نزدیک به ده سال پیش انجام داده باشید، حال اگر به انجام این نسخه بازسازی شده بپردازید، مطمئنا انگشت به دهان خواهید شد و به صفحه خیره خواهید ماند. برای کسانی که مانند من عملا هیج کدام از نسخه های قبلی این سری را انجام نداده اند، گرافیک بازی نیز کاملا قابل قبول و کاملا در سطح استانداردهای نسل هشتم می‌باشد.

screenshot original 7

طراحی محیط ها بسیار عالی و با جزئیات فراوان انجام شده است.

به خود بازی می‌رسیم، سیستم نورپردازی کاملا از دوباره طراحی شده است، کیفیت بافت ها نیز با بهبود فراوانی همراه بوده و میان‌پرده ها نیز از دوباره طراحی شده است. بازی در بخش چندنفره با رزولوشن ۱۰۸۰P و با فریم‌ریت ۶۰ اجرا خواهد شد، ولی وقتی که به بخش تک‌نفره می‌رسیم بازی با فریم‌ریت ۳۰ اجرا می‌‌شود. البته این موضوع بی‌دلیل نیست، زیرا وقتی که به جزئیات بخش تک‌نفره و چندنفره این عنوان نگاهی می‌اندازیم، شاهد تفاوت هایی نسبتا زیادی خواهیم بود.

screenshot original 2

ارزش بالای کاری که استودیو The COALITION در مورد این بازسازی انجام داده است، کاملا قابل تحسین می‌باشد.

وقتی که یک سازنده کار خود را تا این حد عالی انجام داده است، بیشتر توجه بازیکنان به سمت مشکلات می‌رود که خوشبختانه در این مورد نیز به جز یک‌سری مشکلات کوچک و قابل حل با بروزرسانی های بعدی، هیچ مورد دیگری مشاهده نشد. بخش چندنفره این عنوان نیز به دلیل استفاده از سرور های اختصاصی بدون هیچگونه مشکلی می‌باشد.

Rod Fergusson، در مورد این نسخه بازسازی شده می‌گوید:

کاری که ما در هشت ماه در رابطه با این عنوان انجام دادیم، سایر استودیو ها حتی در دو سال هم بسیار سخت می‌توانستند به آن دست پیدا کنند!

شاید در نگاه اول بگویید که سازندگان گزافه گویی کرده اند، ولی وقتی که به انجام این بازی بپردازید به ارزش بالای کاری که استودیو The COALITION انجام داده است پی خواهید برد. شما می‌توانید تصاویر مقایسه ای بین نسخه بازسازی شده با نسخه نسل هفتمی را از طریق این لینک مشاهده کنید.

screenshot original 6

جزئیات گرافیکی کاملا تحسین برانگیز و نسل هشتمی می‌باشد.

موسیقی و صداگذاری

باید گفت قطعه هایی که توسط Kevin Riepl، تنظیم و ساخته شده اند همگی عالی و بسیار شنیدنی هستند و هماهنگی بسیار عالی با ظاهر بازی دارند. در زمینه صداگذاری کارکتر ها نیز کاری جز تحسین صداپیشگان ندارید. از صداپیشگان این بازی می‌توان به

John DiMaggio در نقش Marcus Fenix
Carlos Ferro در نقش Dominic Santiago
Lester Speight در نقش Augustus Cole
Fred Tatasciore در نقش Damon Baird
Robin Atkin Downes در نقش Minh Young Kim
Jamie Alcroft در نقش Victor Hoffman
Nan McNamara در نقش Anya Stroud

اشاره کرد.

maxresdefault 2

Kevin Riepl آهنگساز این عنوان

نگاهی به افتخارات و سیاست های شرکت Microsoft در زمینه عرضه نسخه های بازسازی

نسخه اول سری Gears Of War، در مجموع برنده ۳۰ جایزه بهترین بازی سال از سوی مراسم ها و منابع معتبر شده است و در مجموع پرافتخارترین بازی سال ۲۰۰۶ محسوب می‌شد. از جوایزی که از سوی مراسم های معتبر یه این عنوان اعطا شده است می‌توان به

  • بهترین بازی در سبک Action/ Adventure و هم‌چنین بهترین ساختار گیم پلی از سوی BAFTA
  • بهترین بازی سال، بهترین بازی انحصاری و بهترین بازی Action/ Adventure از سوی Academy of Interactive Arts & Sciences
  • برنده جایزه بهترین بازی از سوی Game Developers Choice Awards

و …

در زمینه فروش نیز سری Gears Of War، جزو پرفروش‌ترین عناوین انحصاری و جزو ۵ عنوان پرفروش کنسول XBox 360  بوده است. از افتخاراتی که مایکروسافت توانسته به وسیله این عنوان کسب کند می‌توان به

  • شکستن رکورد فروش در ۱۰ هفته اول
  • عنوان Gears of War با فروش بیش از ۳ میلیون نسخه در ۱۰ هفته اول، توانست رکورد سریعترین فروش بازی های ویدیویی  در سال ۲۰۰۵ را کسب کند.
  • پرفروش‌ترین بازی Xbox Live در سال ۲۰۰۷

در مجموع نسخه اول Gears of War، توانست مابین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ بیش از ۵ میلیون نسخه بفروشد که قطعا آمار خیره کننده ای است.

از  فروش و افتخارات این عنوان که بگذریم به مبحث اصلی، سیاست های مایکروسافت در زمینه بازسازی عناوین نسل قبل خود می‌رسیم. مطمئنا یکی از مواردی که در اکثر اوقات شنیدن آن باعث آزار اکثر گیمرها می‌شود، بازسازی بعضی از عناوین نسل گذشته می‌باشد عناوینی که واقعا بازسازی آن ها چندان ضروری نمی‌باشد ولی با این حال اکثر شرکت ها با بازسازی این عناوین قصد بر کسب سودبیشتر دارند. خوشبختانه شرکت مایکروسافت در این زمینه بسیار متفکرانه عمل کرده و به جای بازسازی اکثر عناوین نسل گذشته خود آن ها را به ویژگی پشتیبانی از بازی های نسل قبل انتقال می‌دهد، تا گیمران بتوانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای عناوینی که در نسل قبل بابت آن ها پول پرداخت کرده بودند را حال بدون پرداخت هیچ هزینه ای و با کیفیت بیشتر بر روی XBox One  انجام دهند.

gears of war header 970x0

باندل رسمی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition

ولی برخی اوقات عناوینی هستند که واقعا بازسازی آن ها بسیار معقول به نظر می‌رسد، در بین عناوین انحصاری شرکت مایکروسافت عملا بازسازی دو عنوان Gears of War و HALO بسیار معقول به نظر می‌رسد واین شرکت با بازسازی این دو عنوان به بهترین شکل ممکن توانست نظر طرفداران را به خود جذب کند. همانطور که در بالا اشاره کردم، بعد از شاهکاری که این شرکت با Halo 2: Anniversary آفرید که واقعا بدون هیچ ترسی باید آن را بهترین بازسازی در کل صنعت بازی‌سازی دانست، حال نوبت به سری Gears of War و نسخه اول ان را رسیده است تا یک نسخه بازسازی در حد نام پرآوازه این سری کسب کنند و باید گفت که The COALITION به بهترین شکل ممکن این کار را انجام داده است.

Halo: The Master Chief Collection، شامل موارد بسیار ارزشمندی که شامل بازسازی تمامی عناوین این سری افسانه ای به همراه بسته های الحاقی رایگان بود. حال مایکروسافت این روند را در این بازسازی ادامه داده و شما با پرداخت ۴۰ دلار و خرید Gears Of War: Ultimate Edition، موارد زیر را به رایگان دریافت می‌کنید.

  • دسترسی رایگان به تمامی عناوین این سری به وسیله ویژگی پشتیبانی از بازی های نسل گذشته ( اگر بخواهید تمامی عناوین این سری را از XLiveخریداری کنید، باید چیز نزدیک به ۴۰ دلار پرداخت کنید)
  • دسترسی به بتای یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۶، عنوان Gears 4
  • کد دریافت یک کارکتر در بخش چندنفره این بازی

آیا، باز هم به نظر شما این همه موارد اشاره شده ارزش ۴۰ دلار را ندارند!

gears of war ultimate edition 500gb bundle 3

سیاست های شرکت Microsoft در مورد نسخه بازسازی شده کاملا تحسین برانگیز می‌باشد.

هدیه گیمفا به فن ها و دوست‌داران این سری

 اگر از فن و طرفداران این سری هستید، شرکت Microsoft به یاد شما نیز بوده است. شما می‌توانید Screensaver این بازی را در زیر به صورت رایگان دریافت نموده و به صفحات نمایش خود حس و حالی Gears Of War داده و از دیدن جوخه مارکوس لذت ببرید. بنده این Screensaver  را در دونسخه ویندوز و مک تهیه کرده ام تا دارندگان سایر سیستم‌عامل ها از داشتن Screensaver  بی‌نهایت زیبای این عنوان محروم نمانند.

دانلود نسخه Windows

دانلود نسخه Mac

سخن آخر

به قطع Gears Of War: Ultimate Edition، عنوانی می‌باشد که هر شخصی که دارنده پلتفرم XBox One می‌باشد باید آن را تهیه و تجربه نماید. به هیچ عنوان سفر خشن مارکوس و جوخه اش را از دست ندهید، البته در این سفر مزاحم هایی به اسم لوکاست هم وجود دارند که حسابی از خجالت شما در خواهند آمد. پس منتظرچه هستید، هر چه سریعتر این عنوان را تهیه کرده و از تکه تکه کردن لوکاست ها نهایت لذت را ببرید.

jadval nomregears

maxresdefault

تمامی تصاویر قرارگرفته درون مقاله به صورت اختصاصی توسط گیمفا تهیه شده‌اند.

راستین کولهپین هد

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition - گیمفا
جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition - گیمفا
جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition - گیمفا
جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition - گیمفا
جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جوخه مارکوس با طعم نسل هشتم | نقد و بررسی عنوان Gears Of War: Ultimate Edition - گیمفا