17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا

عناوینی قدرتمند برای کنسولی قدرتمند | ۱۷ انحصاری مورد انتظار PS4 در سال ۲۰۱۶

سعید آقابابایی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا

مدت نسبتا زیادی از آغاز نسل هشتم بازی‎های رایانه‎ای میگذرد و شرکت‎های صاحب کنسول هر یک به روش خود در حال تلاش برای پیروزی در این نسل هستند. در این بین نینتندو به نوعی خود را از رقابت بین سونی و مایکروسافت کنار کشیده است و با جدا کردن مخاطب هدف خود از این دو شرکت راه جداگانه ای را در پیش گرفته است. سونی و مایکروسافت نیز شدیدا در حال تلاش هستند تا سهم بیشتری ار بازار را در اختیار بگیرند و طرفداران خود را راضی نگه دارند تا به هدف نهایی خود که همان فروش بیشتر و در نتیجه سود بیشتر است دست یابند. موضوعی که سونی از آغاز نسل هشتم در آن موفق‎تر از رقیب سرسخت خود عمل کرده است و همواره به استثنای یک ماه بیشترین مقدار فروش کنسول در این نسل را در اختیار داشته است.

در واقع سونی این نسل را با سیاست‎های صحیح‎تری نسبت به مایکروسافت آغاز کرد و همین باعث شد تا بسیاری از کسانی که طرفدار خاص هیچ یک از این دو شرکت محسوب نمی‎شدند به سمت پلی استیشن ۴ گرایش پیدا کنند و البته تعدادی از طرفداران رقیب را نیز به سمت خود جذب کند. هر چند مایکروسافت خیلی زود به اشتباه خود پی برد و با اعلام حذف سیستم آنلاین شدن هر روزه و بازی‎های دست دوم و کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت کنسول خود، اوضاع را به حالت عادی برگرداند ولی همین اشتباهات کوتاه مدت در آغاز نسل باعث شد PS4 شروع موفق‎تری را نسبت به Xbox One تجربه کند. موفقیتی که همچنان نیز ادامه دارد و کنسول قدرتمند نسل هشتمی سونی همچنان سهم عمده‎ی بازار فروش کنسول در اروپا و آمریکا را در اختیار دارد و تا به اینجا طلایه دار نسل هشتم بازی های رایانه ای می باشد.

کنسولی قدرتمند با انحصاری‎هایی قدرتمند

کنسولی قدرتمند با انحصاری‎هایی قدرتمند

در این میان یکی از مهمترین مواردی که گیمرها توجه بسیار زیادی به آن دارند و در واقع فاکتور مهمی برای موفقیت یک کنسول محسوب می‎شود بازی‎های انحصاری هر پلتفرم هستند که اگر هر کدام از شرکت‎ها در این زمینه موفق‎تر از رقیب عمل کند می‎تواند به موفقیت خود در آینده بسیار خوش‎بین باشد. عناوین انحصاری که گاه توسط شرکت‎های زیرمجموعه‎ی خود شرکت صاحب کنسول ساخته می‎شوند و یا توسط استودیوهای Third Party و طی قرار دادهایی که شرکت‎ها با هم منعقد می‎کنند ساخته می‎شوند و می‎توانند موفقیت و بقای یک کنسول را تضمین نمایند.

چند ماه بیشتر به آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی باقی نمانده است و هر دو شرکت سونی و مایکروسافت برنامه های بزرگی برای انتشار بازی‎های انحصاری در این سال تدارک دیده اند و قصد دارند تا لیست خود را با عناوین مختلف در سبک‎های مختلف رنگین‎تر از حریف نمایند و توجه بیشتری را به سوی خود جلب کنند. در این میان شرکت سونی که اصلا دوست ندارد رتبه‎ی اول فروش در دنیا که از آغاز این نسل در اختیار داشته است را از دست بدهد و شدیدا در صدد حفظ جایگاه نخست فروش PS4 در آینده می‎باشد برنامه های بزرگی را برای انتشار بازی‎های انحصاری در سال ۲۰۱۶ برنامه ریزی کرده است و از طرفی با مشاهده‎ی تلاش مایکروسافت برای گرفتن جایگاه نخست فروش قصد دارد که با ارائه‎ی عناوین انحصاری قدرتمند طرفداران را راضی نگه دارد و جایگاه اول را به رقیب سخت‎کوش و قابل احترام خود واگذار نکند.

سونی برای کنسول نسل هشتمی خود در سال ۲۰۱۶ عناوین انحصاری مختلفی را تدارک دیده است که توسط استودیوهای First Party یا  Third Party در حال ساخت هستند تا در سال آینده‎ی میلادی منتشر شوند. سال ۲۰۱۶ قطعا یک سال سرنوشت ساز در نسل هشتم برای شرکت‎های صاحب کنسول خصوصا سونی و مایکروسافت تلقی می‎شود و از هم‎اکنون با مشاهده‎ی لیست عناوین سال آینده مشخص است که سال خوبی برای طرفداران هر دو پلتفرم در راه است. در این میان قطعا عناوینی هستند که زیباتر، پر اهمیت‎تر و موردانتظارتر از دیگر عناوین هستند. در این مقاله قصد داریم تا ۱۷ عدد از این عناوین انحصاری و زیبا را برای شما عزیزان معرفی نماییم تا هر چه بیشتر با لیست عناوین انحصاری PS4 در سال ۲۰۱۶ آشنا شوید.

لازم به ذکر است که این لیست از ترتیب خاصی برای چیدن عناوین برخوردار نیست و به جز ۳ بازی اول که به حق در جایگاه‎های صحیح خود قرار دارند سایر عناوین با ترتیب خاصی قرار نگرفته‎اند.

killstrain

KillStrain

۱۷ – KillStrain

سال گذشته و در مراسم PlayStation Experience در لاس‎وگاس بود که سونی عنوان KillStrain را معرفی کرد. یک شوتر رایگان چندنفره و اعتیاد آور با زاویه‎ی دید ایزومتریک که توسط استدیو San Diego سونی در حال ساخت می‎باشد. مهمترین نکته در این بازی سبک جدید و جالب بازی است که در واقع حالت ۵v2v5 (پنج نفر در برابر پنج نفر در برابر دو نفر) دارد. در این بازی دو تیم پنج نفره‎ی انسانی در برابر یکدیگر قرار می‎گیرند با هدف تصرف هر چه بیشتر منابع و نابود کردن یکی از ۲ پایگاه دشمن مبارزه می‎کنند در حالی که یک تیم سوم نیز متشکل از ۲ جهش یافته برای آلوده کردن و تبدیل کردن اعضای این ۲ تیم به جهش یافته حضور دارند و باید با ‎آن‎ها نیز مبارزه نمایند و مواظب از دست دادن اعضای تیم خود باشند. KillStrain با سبک خاص خود و همچنین رایگان بودن، قابلیت تبدیل به یکی از اعتیادآورترین عناوین چند نفره را داراست. باید منتظر انتشار این عنوان به صورت انحصاری برای PS4 در سال ۲۰۱۶ باشیم.

wild

Wild

۱۶ – Wild

عنوان زیبای Wild شما را به ۱۰۰۰۰ سال قبل می‌‎برد، زمانی که انسان‎ها در طبیعت و در کنار گستره‎ی وسیعی از حیات وحش و همراه با آن‎ها زندگی می‎کردند. در این بازی شما می‎توانید در نقش انواع موجودات از انسان گرفته تا اسب و گوسفند و حتی ماهی نیز قرار بگیرید و بازی کنید. همچنین گفته شده است که جهان بازی بسیار بسیار وسیع و گسترده است و از سیستم داینامیک تغییر فصل و آب و هوا برخوردار است.

دیگر نکته‎ی قابل توجه در مورد این بازی که امیدها را نسبت به موفقیت آن بالاتر می‎برد توجه به نام سازنده‎ی بازیست که در راس آن‎ها در استودیوی تازه تاسیس Wild Sheep نام Michael Ancel خالق Rayman به چشم می‎خورد. به گفته‎ی سازندگان بازی در کنفرانس سونی در Gamescom 2014 این بازی در سبک online survival adventure قرار دارد و وسعت نقشه‎ی آن برابر با قاره‎ی اروپاست که در هر نقطه از آن امکان انجام فعالیت‎های گوناگونی وجود دارد و حتی ممکن است در یک نقطه که قبلا از آن گذر کرده اید در بار دوم نیز کار جدیدی برای انجام دادن وجود داشته باشد. لازم به ذکر است بازی Wild هنوز تاریخ انتشار مشخصی را به خود ندیده است ولی احتمال انتشار آن در اواسط یا اواخر سال ۲۰۱۶ بسیار زیاد است. عنوانی که قطعا یکی از انحصاری‎های جذاب کنسول PS4 خواهد بود.

what remains of edith finch

What Remains of Edith Finch

۱۵ – What Remains of Edith Finch

استودیو هنرمند Giant Sparrow با عرضه‎ی عنوان فوق‎العاده‎ی Unfinished Swan پتانسیل خود برای ساخت یک بازی به یادماندنی و تاثیرگذار در سبک اول شخص را به همگان ثابت کرده است و همین مسئله امیدواری ما را به عنوان بعدی این استودیو که What Remains of Edith Finch نام دارد بسیار بیشتر از قبل می‎کند و انتظارها را از این بازی بالاتر می‎برد. بازی از مجموعه‎ای از داستان‎های کوتاه ساخته شده است که هر یک بر فردی از خانواده‎ی Finch متمرکز هستند و هر کدام حول و حوش تم مرگ می‎چرخند. هر داستان دارای یک اتمسفر مخصوص به خود می‎باشد که شخصیت آن داستان در مرکز قرار دارد و گیمر را آرام آرام به سمت حل معمای بازی در انتها هدایت می‎کنند.

star ocean integrity and faithlessness

Star Ocean: Integrity and Faithlessness

۱۴ – Star Ocean: Integrity and Faithlessness

عنوان جدید از سری بازی‎های نقش‎آفرینی sci-fi ژاپنی Star Ocean که Star Ocean: Integrity and Faithlessness نام دارد به نظر می‎رسد که از نسخه‎های قبلی خود درس گرفته است و تغییراتی را در جهت بازگشت به ریشه‎های کلاسیک خود تجربه کرده است و در حقیقت با نگاه به تاریخچه‎ی غنی این سری توانسته است مسیر جدیدی را در راستای دستیابی به ریشه‎های این سری طراحی نماید . نخست این که protagonist این نسخه از بازی اهل یک سیاره‎ی ضعیف از لحاظ تکنولوژی می‎باشد که از نسخه‎ی اول تاکنون چنین موردی در بازی مشاهده نشده بود و در این نسخه بازی به تم اولیه و کلاسیک خود بازگشته است. تغییر عمده‎ی دوم در این نسخه شامل نحوه‎ی دسترسی و آغاز مبارزات در بازی است. تمامی دشمنان در این نسخه آزادانه در حال گشت و گذار در دنیای بازی هستند و می‎توانید با استراتژی خاصی به آن‌‏‎ها نزدیک شوید و مبارزه را با یک برتری آغاز نمایید. یعنی دیگر در این نسخه صحنه یا صفحه‎ی مبارزه به صورت جدا وجود ندارد و تمام مبارزات بازی در محیط بازی اتفاق می‎افتند. این مسئله عمق بیشتری به مبارزات بازی بخشیده است و یکی از تغییراتی است که تیم سازنده برای آوردن این فرنچایز به نسل هشتم در بازی انجام داده است. امیدواری زیادی برای موفقیت این نسخه و اضافه شدن یک نقش‎آفرینی قدرتمند دیگر به لیست غنی نقش‎آفرینی‎های کمپانی Square Enix در سال ۲۰۱۶ وجود دارد.

final fantasy 7 remake

Final Fantasy 7 Remake

۱۳ – Final Fantasy 7 Remake

در ابتدا باید ذکر کنم که این عنوان به احتمال بسیار زیاد یک انحصاری زمانی برای PS4 خواهد بود و امکان انتشار آن برای دیگر پلتفرم‎ها نیز وجود دارد ولی از آن‎جایی که تاکنون نام پلتفرم دیگری غیر از PS4 از سوی سازندگان برای این بازی اعلام نشده است نام آن را در این لیست آورده‎ایم.

کنفرانس سونی در E3 2015 پر از موارد مثبت و معرفی بازی‎های زیبا بود اما بدون شک بزرگترین و جذاب ترین آن‎ها معرفی رسمی ساخت عنوان Final Fantasy 7 remake بود که پس از سال‎ها توسط Square Enix تایید شد و رویای هواداران زیادی را در سرتاسر جهان تحقق بخشید. امیدهای بسیار زیادی به این نسخه‎ی بازسازی شده از یکی از محبوب‎ترین عناوین تاریخ وجود دارد و انتظارهای طرفداران از این بازی پس از سال‎ها صبر بسیار بالاست. البته ناشر ژاپنی نیز که از این مسئله آگاه است قطعا تلاش بسیار زیادی برای هر چه بهتر شدن و با کیفیت تر شدن این بازسازی انجام خواهد داد.

shenmue 3

Shenmue 3

۱۲ – Shenmue 3

سرانجام ۳ گانه‎ی عنوان پرطرفدار و محبوب Shenmue با نسخه ی سوم این بازی کامل می‎شود و Shenmue 3 منتشر خواهد شد. Yu Suzuki کارگردان و سازنده‎ی توانای این فرنچایز در مراسم E3 2015 و در کنفرانس سونی به روی صحنه آمد و از آغاز پروژه‎ی Kickstarter این بازی خبر داد. این پروژه اکنون کم‎کم دارد به پایان خود نزدیک می‎شود و تا به امروز مبلغی بالغ بر ۵ میلیون دلار کمک از سوی طرفداران برای این عنوان جمع آوری شده است که نشان از پتانسیل بالا و محبوبیت بی حد و حصر این فرنچایز در بین طرفداران دارد.  جمع آوری این مبلغ هنگفت در کنار اعلام حمایت سونی از این پروژه، نشان از این دارد که این عنوان دراماتیک و محبوب ژاپنی سرانجام دارد به تکمیل ۳ گانه‎ی خود نزدیک می‎شود و یکی از مورد انتظارترین عناوین انحصاری PS4 در سال ۲۰۱۶ را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

drawn to death

Drawn to Death

۱۱ – Drawn to Death

سبک شوتر چندنفره‎ی آنلاین اخیرا به محبوبیتی بیش از همیشه دست پیدا کرده است و عناوین زیادی با موارد تکراری در این سبک منتشر می‎شوند اما عنوان Drawn to Death قرار است تا ایده‎های جدیدی را به این سبک تزریق نماید. سبک گرافیکی بازی کاملا برخاسته از دل نقاشی‎های عجیب و غریب در دفتر نقاشی‎های نوجوانان است و شخصیت‎های موجود در بازی نیز همگی خاص، عجیب و غریب و دیوانه به نظر می‎رسند. این مسئله در مورد اسلحه‎های دیوانه وار بازی و همچنین سیستم کمبوهای آن نیز صادق است. وقتی گیمر به حد معینی از امتیاز می‎رسد می‎تواند یک دست بزرگ و واقعی را از بالا وارد صفحه‎‎ی نقاشی (بازی) کند و دشمنان خود را توسط آن دست با سوراخ سوراخ کردن با مداد و … به خشن‎ترین شکل ممکن قلع و قمع نماید. این عنوان از استایل مبارزات بسیار سریع و دیوانه‎واری برخوردار است که می‎تواند ساعت‎ها سرگرمی با یک شوتر چندنفره‎ی آنلاین را به ما و دوستانمان هدیه کند. به هر حال نمی‎شود که عنوانی توسط David Jaffe که خالق شاهکاری همچون God Of War است در دست ساخت باشد و نسبت به آن بسیار امیدوار و هیجان‎زده نباشیم.

the tomorrow children

The Tomorrow Children

۱۰ – The Tomorrow Children

این بازی که در مراسم Gamescom 2014 و در کنفرانس سونی معرفی گردید توسط استودیو Q-Games که ساخت فرنچایز موفق و محبوب PixelJunk را در کارنامه دارد در حال ساخت می‎باشد. این بازی که در روسیه‎ای خیالی در سال ۱۹۶۰ اتفاق می‎افتد وقایع مربوط به مشکلات بشریت پس از یک آزمایش که در آن قرار بوده است ذهن تمام انسان‎ها به یک هوش واحد جهانی متصل گردد را روایت می‎کند که پس از این آزمایش ناموفق نسل بشر در معرض تهدید و نابودی قرار گرفته است. برای نجات از این وضعیت، انسان‎ها شما (گیمر) را به عنوان یک ” projection clone ” خلق می‎کنند تا بشریت را از این ورطه نجات دهید و روزهای خوش گذشته را مجددا برای آن‎ها به ارمغان بیاورید. شما وظیفه دارید تا ساخت و ساز کنید و مردم را پناه دهید و همچنین از آن‎ها در برابر خطراتی که بشریت را تهدید می‎کند محافظت نمایید. The Tomorrow Children در حقیقت عنوانی است که در زیر شاخه‎ی سبک‎های Sandbox ،Open world و Adventure قرار می‎گیرد و از عناوین انحصاری پرامید PS4 به حساب می‎آید.

the witness

The Witness

۹ – The Witness

وقتی در مقابل نام سازنده‎ی یک بازی اسم Jonathan Blow نوشته می‎شود که ساخت عنوان بی‎نظیری به نام Braid را بر عهده داشته است قطعا نظرها به آن بازی جلب می‎شوند و انتظارها از آن بسیار بالا می‎روند و تبدیل به یک بازی مورد انتظار بین هواداران خواهد شد. به ویژه زمانی که تصاویر و تریلرهایی که از بازی منتشر شده اند محیطی بسیار زنده و زیبا و چشم‎نواز را به تصویر کشیده‎اند. ساخت این عنوان از قبل از زمان معرفی کنسول PS4 در جریان بوده است و از جهانی منحصر به فرد با استایل هنری خاص و پر از معما و پازل‎های گوناگون تشکیل شده است. بازی The Witness نیز از آن دسته بازی‎های خاص و مورد انتظاری است که در سال ۲۰۱۶ انحصارا برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد.

b4wceqyceae8izn

۸ – Rime

یک پسر جوان باید راه خروج از جزیره‎ای که در آن گیر افتاده است را پیدا کند تا بتواند نفرینی که آن جزیره را در برگرفته است از بین ببرد. با این زمینه‎ی ساده، بازی Rime گیمر را در دنیایی گسترده و بسیار زیبا قرار می‎دهد که پر از معماهای مختلف برای حل کردن، رازهای مختلف برای کشف کردن و مکان‎های مختلف برای گشت و گذار و اکتشاف است. طراحی گرافیکی بسیار زیبای بازی که یادآور شاهکاری همچون Wind Waker می‎باشد انتظار را برای انتشار آن در سال ۲۰۱۶ بسیار طولانی و سخت می‎کند.

dreams

Dreams

۷ – Dreams

مگر می‎شود نام نوابغ Media Molecule در ساخت یک بازی وجود داشته باشد و توجه همگان نسبت به آن معطوف نگردد. پروژه‎ی جدید سازندگان Little Big Planet و Tearaway یک عنوان جذاب، خاص و منحصر به فرد است که نمونه‎‎ی آن را در هیچ بازی دیگری سراغ نداریم. در حقیقت این بازی یک زمینه‎ی وسیع برای خلق کردن و به چالش کشیدن خلاقیت‎های ذهن یک گیمر است. شما می‎توانید مواردی را که در ذهن خود دارید به تصویر درآورید و به صحنه‎هایی زیبا و منحصر به فرد که تنها متعلق به شما و ذهن شما است جان ببخشید. با کنترل بسیار آسان بازی و هزاران سناریویی که برای خلق کردن وجود دارند، قطعا این عنوان مانند جواهری در میان عناوین سال آینده خواهد درخشید و معنای خلاقیت را برای این صنعت بازگو خواهد کرد. در اینجا تنها مانع، فقط میزان خلاقیت ذهن شماست و نه چیز دیگری.

street fighter 5

Street Fighter 5

۶ – Street Fighter 5

مبارزان خیابانی بار دیگر در صحنه‎ی نبرد حاضر خواهند شد تا در پنجمین شماره از این فرنچایز فوق محبوب مبارزه‎ای ایفای نقش کنند. Street Fighter 5 اگر چه برای پلتفرم PC نیز منتشر خواهد شد اما نسخه‎ی کنسولی آن در انحصار PS4 می‎باشد، البته انحصاری دائمی و نه زمانی. به دلیل حمایت و همکاری سونی با تیم سازنده‎ی این بازی در Capcom، دورنمای این نسخه از همیشه زیباتر به چشم می‎آید. گیم‎‎پلی بازی بسیار سریع و شناور به نظر می‎رسد و حضور تعداد زیادی شخصیت‎های کلیدی در بازی لیست مبارزان بازی را از همیشه پربارتر کرده است. به علاوه، وجود پارامتری به نام V meter به مبارزان اجازه می‎دهد تا حرکات خاص و جدیدی را اجرا کنند که می‎تواند نتیجه‎ی یک مسابقه را از شکست به پیروزی تغییر دهند. به عنوان مثال Ryu قابلیت Parry (رد کردن) حملات حریف را به دست می‌‎آورد و Ken می‎تواند به سمت دشمن خود با سرعتی زیاد یورش برده و کمبوهای آتشینی را بر روی او اجرا نماید. نکته‎ی بسیار خوشحال کننده در این شماره این است که تمامی محتواهایی که پس از انتشار بازی و در آینده برای بازی عرضه خواهند شد قابل خریداری و دسترسی با امتیازهای جمع آوری شده در درون خود بازی می‎باشند.

no mans sky

No Man’s Sky

۵ – No Man’s Sky

شاید در مورد این عنوان بی‎نظیر بتوان گفت بزرگترین بازی اول شخصی که تاکنون ساخته شده است و از زمان معرفی خود در سال ۲۰۱۳ ذهن تمام صنعت بازی را به خود معطوف کرده است. این عنوان نیز به مانند Street Fighter 5 برای پلتفرم PC نیز منتشر خواهد شد اما نسخه‎ی کنسولی آن در انحصار PS4 می‎باشد. در این عنوان سوار بر سفینه‎ی فضایی خود می‎شوید و به کهکشان های به نظر بی‎‎انتهای بازی سفر می‎کنید که هر یک شامل تعداد بسیار زیادی سیارات مختلف برای کشف کردن و گشت و گذار کردن است.

جالب اینجاست که هر بار و در هر تریلر و تصویری که از بازی مشاهده کرده‎ایم بافت گیاهی و حیات وحش هر سیاره با دیگری کاملا متفاوت است و به هیچ وجه ذهن و چشم گیمر را خسته نخواهد کرد. باید منابع مختلف را از سیارات مختلف جمع‎آوری کنید و سفینه‎ی خود را ارتقا دهید، با گشت و گذار در جهان بی انتهای بازی آیتم‎های مختلفی را به دست آورید و آن‏‎‎ها را بفروشید تا پول بیشتری برای شخصی سازی سفینه‎‎ی خود و سایر موارد به دست آورید. با موجودات مختلفی که در طی سفر خود با آن‎ها روبرو می‎شوید مبارزه کنید و جان سالم به در ببرید. در کل، نقطه‎ی عطف این بازی گشت و گذار در جهانی بی‎انتها و لذت بردن از زیبایی‎های آن‎هاست.  No Man’s Sky از آن دست عناوینی است که صبر کردن برای تجربه‎ی آن در سال ۲۰۱۶ کار بسیار سختی است.

ratchet and clank

Ratchet and Clank

۴ – Ratchet and Clank

Lombax معروف سونی یعنی Ratchet شجاع و دوست داشتنی به همراه همکار مکانیکی باهوش و وفادارش Clank دوباره باز می‎گردند تا در نسل هشتم نیز ماجراجویی کنند. بازی Ratchet and Clank جدیدی در راه است که به وقایع اتفاق افتاده پس از فیلم سینمایی این عنوان می‎پردازد و در حقیقت، در صدد بازگو کردن مجدد وقایع نسخه‎ی اول این بازی است. از آن‎جا که این بازی به عنوان یک remake در حال ساخت است مکانیک‎‏های گیم‎پلی بازی برای طرفداران سری کاملا آشنا و قابل لمس هستند و المان‎های همیشگی و جذاب این فرنچایز نیز در بازی حضور دارند.

در بازی مجموعه ای از اسلحه‎های دیوانه وار جدید و قدیمی سری وجود دارند که مانند همیشه استودیو Insomniac در زمینه‎ی طراحی و کاربرد آن‎ها به بهترین شکل ممکن عمل کرده است. اسلحه‎های جدیدی مثل Pixleator که با یک شلیک دشمنان را به اسپرایت‎های ۸ بیتی تبدیل می‎کند و سپس به هزاران پیکسل خرد می‎شوند و همچنین اسلحه‎های کلاسیکی مثل Groovitron در بازی وجود خواهند داشت. در مجموع تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی باعث می‎شوند تا انتظار برای بازی کردن این عنوان زیبا تبدیل به کاری طاقت‎فرسا برای طرفداران شود.

horizon zero dawn

Horizon Zero Dawn

۳ – Horizon Zero Dawn

مدت زیادی بود که می‎دانستیم استودیو توانمند Guerilla Games در حال کار بر روی عنوانی خارج از سری Killzone است ولی هرگز انتظار روبرو شدن با عنوانی مثل Horizon Zero Dawn را نیز نداشتیم. یک عنوان جهان آزاد نقش آفرینی بی‎نظیر که در دنیای آخرالزمانی ۱۰۰۰ سال پس از سقوط تمدن‎های جدید اتفاق می‎افتد. Horizon گیمر را در دنیایی خیره کننده از لحاظ زیبایی و کیفیت قرار می‎دهد و باید با ماشین‎هایی مرگبار که پس از فاجعه‎ی قرن‎ها قبل باقی مانده‎اند مبارزه کنیم. تنها نمایشی که از بازی مشاهده کرده ایم همان نمایش E3 2015 بوده است که البته همان یک نمایش کاملا این نکته را ثابت می‎کند که این عنوان یکی از قدرتمندترین برگ‎های برنده‎ی سونی در نسل هشتم و سال ۲۰۱۶ خواهد بود. عنوانی که چشم برداشتن از زیبایی خیره کننده‎ی آن کار سختی است و بازی در تمام زمینه‎ها از ریزترین جزئیات تا طراحی و محیط و جلوه‎های گرافیکی و مبارزات و … بی نظیر به نظر می‎رسد. عنوانی که از زمان معرفی قطعا در لیست خرید بسیاری از ما در سال ۲۰۱۶ جای گرفته است.

the last guardian

The Last Guardian

۲ – The Last Guardian

طرفداران The Last Guardian آن‎قدر ایستادگی کردند و پاپیچ سونی شدند و منتظر ماندند تا سرانجام روند ساخت این شاهکار ساخته‎ی دست fumito ueda دوباره جان گرفت و بازی مجددا تایید شد. در مورد این عنوان چه کلماتی را غیر از زیبا، چشم نواز، عاطفی، روح افزا و شگفت‎انگیز می‎توان به کار برد که شایسته‎ی زیبایی این بازی باشند. مگر می‎شود سازنده‎ی شاهکارهایی تکرار نشدنی مثل ICO و shadow of the colossus عنوانی را بر روی کنسول قدرتمند PS4 در دست ساخت داشته باشد و حاصل کار چیزی غیر از کلمات ذکر شده باشد. در دمویی که در ٍE3 از این بازی پخش شد شاهد نقش آفرینی پسربچه‎‎ای به همراه Trico (همان موجود عظیم‎الجثه و عجیبی که ترکیبی از سگ و پرنده به نظر می‎رسد) بودیم که باید با کمک یکدیگر در قصر ویران شده‎‎ای که محل رخ دادن وقایع بازی است و البته از لحاظ زیبایی و طراحی خیره کننده خلق شده است، پیشروی کنند و با هم از موانع و معماهایی که سر راه آن‎ها قرار دارد عبور کنند. با طراحی دو شخصیتی که در یک دنیای ویران شده باید با کمک هم مسیر را طی کنند The Last Guardian نیز به نظر در مسیر ایده‎ها و زمینه‎ی فکری همیشگی Team Ico قرار دارد و امضای این سازنده‎ی قدرتمند را با خود به همراه دارد.

uncharted 4 a thiefs end

Uncharted 4: A Thief’s End

۱ – Uncharted 4: A Thief’s End

Naughty Dog… استودیویی که وقتی نام آن مطرح می‎شود باید در ادامه منتظر شنیدن کلماتی مثل شاهکار باشیم. استودیویی که هرگاه دست به ساخت یک بازی زده است نام پلی استیشن و سونی را سرافراز کرده است و صنعت گیم را متحیر و انگشت به دهان. نوابغی که همیشه با انتشار هر عنوانی استانداردهای آن سبک را ارتقا می‎دهند و سیل تحسین منتقدان و گیمرها و حتی رقبا را به سوی خود سرازیر می‎کنند. Naughty Dog این‎بار بازگشته است تا افسانه‎ی Nathan ِDrake و ماجراجویی‎های او در سری شاهکار Uncharted را با Uncharted 4: A Thief’s End پایان بخشد و بار دیگر سونی و طرفداران آن را سربلند کند.

Uncharted 4: A Thief’s End بی‎شک نخستین برگ برنده‎ی سونی تاکنون در نسل هشتم می‎باشد و با نمایش‎های خود تا به امروز نشان داده است که شاهکار حداقل کلمه‎ای است که می‎توانیم از آن انتظار داشته باشیم. جزئیات زیادی تاکنون در باره‎ی داستان بازی فاش نشده است اما می‎دانیم که Nate, Sully و عضو جدید گروه ماجراجویی آن‎ها یعنی Sam برادر Nate این بار دنیا را در جستجوی یک گنجینه‎ی افسانه‎ای متعلق به دزدان دریایی در خواهند نوردید. بازی در تمام زمینه‎ها نسبت به نسخه‎های قبلی پیشرفت‎های چشمگیری داشته است و مکانیک‎های مخفی کاری جدی‎تری به آن اضافه شده‎اند در کنار مبارزات داینامیک‎تر و روش‎های جدید برای مبارزه با دشمنان. Uncharted 4: A Thief’s End تا به امروز مورد انتظارترین عنوان انحصاری کنسول PS4 در سال ۲۰۱۶ می‎باشد که انتظار می‎رود با انتشار خود انقلاب دوباره‎ای را در سبک شوتر سوم شخص ماجرایی برپا کند و این ژانر را باز هم به پله‎ای بالاتر ارتقا دهد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا