17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا

عناوینی قدرتمند برای کنسولی قدرتمند | ۱۷ انحصاری مورد انتظار PS4 در سال ۲۰۱۶

سعید آقابابایی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا

مدت نسبتا زیادی از آغاز نسل هشتم بازی‎های رایانه‎ای میگذرد و شرکت‎های صاحب کنسول هر یک به روش خود در حال تلاش برای پیروزی در این نسل هستند. در این بین نینتندو به نوعی خود را از رقابت بین سونی و مایکروسافت کنار کشیده است و با جدا کردن مخاطب هدف خود از این دو شرکت راه جداگانه ای را در پیش گرفته است. سونی و مایکروسافت نیز شدیدا در حال تلاش هستند تا سهم بیشتری ار بازار را در اختیار بگیرند و طرفداران خود را راضی نگه دارند تا به هدف نهایی خود که همان فروش بیشتر و در نتیجه سود بیشتر است دست یابند. موضوعی که سونی از آغاز نسل هشتم در آن موفق‎تر از رقیب سرسخت خود عمل کرده است و همواره به استثنای یک ماه بیشترین مقدار فروش کنسول در این نسل را در اختیار داشته است.

در واقع سونی این نسل را با سیاست‎های صحیح‎تری نسبت به مایکروسافت آغاز کرد و همین باعث شد تا بسیاری از کسانی که طرفدار خاص هیچ یک از این دو شرکت محسوب نمی‎شدند به سمت پلی استیشن ۴ گرایش پیدا کنند و البته تعدادی از طرفداران رقیب را نیز به سمت خود جذب کند. هر چند مایکروسافت خیلی زود به اشتباه خود پی برد و با اعلام حذف سیستم آنلاین شدن هر روزه و بازی‎های دست دوم و کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت کنسول خود، اوضاع را به حالت عادی برگرداند ولی همین اشتباهات کوتاه مدت در آغاز نسل باعث شد PS4 شروع موفق‎تری را نسبت به Xbox One تجربه کند. موفقیتی که همچنان نیز ادامه دارد و کنسول قدرتمند نسل هشتمی سونی همچنان سهم عمده‎ی بازار فروش کنسول در اروپا و آمریکا را در اختیار دارد و تا به اینجا طلایه دار نسل هشتم بازی های رایانه ای می باشد.

کنسولی قدرتمند با انحصاری‎هایی قدرتمند

کنسولی قدرتمند با انحصاری‎هایی قدرتمند

در این میان یکی از مهمترین مواردی که گیمرها توجه بسیار زیادی به آن دارند و در واقع فاکتور مهمی برای موفقیت یک کنسول محسوب می‎شود بازی‎های انحصاری هر پلتفرم هستند که اگر هر کدام از شرکت‎ها در این زمینه موفق‎تر از رقیب عمل کند می‎تواند به موفقیت خود در آینده بسیار خوش‎بین باشد. عناوین انحصاری که گاه توسط شرکت‎های زیرمجموعه‎ی خود شرکت صاحب کنسول ساخته می‎شوند و یا توسط استودیوهای Third Party و طی قرار دادهایی که شرکت‎ها با هم منعقد می‎کنند ساخته می‎شوند و می‎توانند موفقیت و بقای یک کنسول را تضمین نمایند.

چند ماه بیشتر به آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی باقی نمانده است و هر دو شرکت سونی و مایکروسافت برنامه های بزرگی برای انتشار بازی‎های انحصاری در این سال تدارک دیده اند و قصد دارند تا لیست خود را با عناوین مختلف در سبک‎های مختلف رنگین‎تر از حریف نمایند و توجه بیشتری را به سوی خود جلب کنند. در این میان شرکت سونی که اصلا دوست ندارد رتبه‎ی اول فروش در دنیا که از آغاز این نسل در اختیار داشته است را از دست بدهد و شدیدا در صدد حفظ جایگاه نخست فروش PS4 در آینده می‎باشد برنامه های بزرگی را برای انتشار بازی‎های انحصاری در سال ۲۰۱۶ برنامه ریزی کرده است و از طرفی با مشاهده‎ی تلاش مایکروسافت برای گرفتن جایگاه نخست فروش قصد دارد که با ارائه‎ی عناوین انحصاری قدرتمند طرفداران را راضی نگه دارد و جایگاه اول را به رقیب سخت‎کوش و قابل احترام خود واگذار نکند.

سونی برای کنسول نسل هشتمی خود در سال ۲۰۱۶ عناوین انحصاری مختلفی را تدارک دیده است که توسط استودیوهای First Party یا  Third Party در حال ساخت هستند تا در سال آینده‎ی میلادی منتشر شوند. سال ۲۰۱۶ قطعا یک سال سرنوشت ساز در نسل هشتم برای شرکت‎های صاحب کنسول خصوصا سونی و مایکروسافت تلقی می‎شود و از هم‎اکنون با مشاهده‎ی لیست عناوین سال آینده مشخص است که سال خوبی برای طرفداران هر دو پلتفرم در راه است. در این میان قطعا عناوینی هستند که زیباتر، پر اهمیت‎تر و موردانتظارتر از دیگر عناوین هستند. در این مقاله قصد داریم تا ۱۷ عدد از این عناوین انحصاری و زیبا را برای شما عزیزان معرفی نماییم تا هر چه بیشتر با لیست عناوین انحصاری PS4 در سال ۲۰۱۶ آشنا شوید.

لازم به ذکر است که این لیست از ترتیب خاصی برای چیدن عناوین برخوردار نیست و به جز ۳ بازی اول که به حق در جایگاه‎های صحیح خود قرار دارند سایر عناوین با ترتیب خاصی قرار نگرفته‎اند.

killstrain

KillStrain

۱۷ – KillStrain

سال گذشته و در مراسم PlayStation Experience در لاس‎وگاس بود که سونی عنوان KillStrain را معرفی کرد. یک شوتر رایگان چندنفره و اعتیاد آور با زاویه‎ی دید ایزومتریک که توسط استدیو San Diego سونی در حال ساخت می‎باشد. مهمترین نکته در این بازی سبک جدید و جالب بازی است که در واقع حالت ۵v2v5 (پنج نفر در برابر پنج نفر در برابر دو نفر) دارد. در این بازی دو تیم پنج نفره‎ی انسانی در برابر یکدیگر قرار می‎گیرند با هدف تصرف هر چه بیشتر منابع و نابود کردن یکی از ۲ پایگاه دشمن مبارزه می‎کنند در حالی که یک تیم سوم نیز متشکل از ۲ جهش یافته برای آلوده کردن و تبدیل کردن اعضای این ۲ تیم به جهش یافته حضور دارند و باید با ‎آن‎ها نیز مبارزه نمایند و مواظب از دست دادن اعضای تیم خود باشند. KillStrain با سبک خاص خود و همچنین رایگان بودن، قابلیت تبدیل به یکی از اعتیادآورترین عناوین چند نفره را داراست. باید منتظر انتشار این عنوان به صورت انحصاری برای PS4 در سال ۲۰۱۶ باشیم.

wild

Wild

۱۶ – Wild

عنوان زیبای Wild شما را به ۱۰۰۰۰ سال قبل می‌‎برد، زمانی که انسان‎ها در طبیعت و در کنار گستره‎ی وسیعی از حیات وحش و همراه با آن‎ها زندگی می‎کردند. در این بازی شما می‎توانید در نقش انواع موجودات از انسان گرفته تا اسب و گوسفند و حتی ماهی نیز قرار بگیرید و بازی کنید. همچنین گفته شده است که جهان بازی بسیار بسیار وسیع و گسترده است و از سیستم داینامیک تغییر فصل و آب و هوا برخوردار است.

دیگر نکته‎ی قابل توجه در مورد این بازی که امیدها را نسبت به موفقیت آن بالاتر می‎برد توجه به نام سازنده‎ی بازیست که در راس آن‎ها در استودیوی تازه تاسیس Wild Sheep نام Michael Ancel خالق Rayman به چشم می‎خورد. به گفته‎ی سازندگان بازی در کنفرانس سونی در Gamescom 2014 این بازی در سبک online survival adventure قرار دارد و وسعت نقشه‎ی آن برابر با قاره‎ی اروپاست که در هر نقطه از آن امکان انجام فعالیت‎های گوناگونی وجود دارد و حتی ممکن است در یک نقطه که قبلا از آن گذر کرده اید در بار دوم نیز کار جدیدی برای انجام دادن وجود داشته باشد. لازم به ذکر است بازی Wild هنوز تاریخ انتشار مشخصی را به خود ندیده است ولی احتمال انتشار آن در اواسط یا اواخر سال ۲۰۱۶ بسیار زیاد است. عنوانی که قطعا یکی از انحصاری‎های جذاب کنسول PS4 خواهد بود.

what remains of edith finch

What Remains of Edith Finch

۱۵ – What Remains of Edith Finch

استودیو هنرمند Giant Sparrow با عرضه‎ی عنوان فوق‎العاده‎ی Unfinished Swan پتانسیل خود برای ساخت یک بازی به یادماندنی و تاثیرگذار در سبک اول شخص را به همگان ثابت کرده است و همین مسئله امیدواری ما را به عنوان بعدی این استودیو که What Remains of Edith Finch نام دارد بسیار بیشتر از قبل می‎کند و انتظارها را از این بازی بالاتر می‎برد. بازی از مجموعه‎ای از داستان‎های کوتاه ساخته شده است که هر یک بر فردی از خانواده‎ی Finch متمرکز هستند و هر کدام حول و حوش تم مرگ می‎چرخند. هر داستان دارای یک اتمسفر مخصوص به خود می‎باشد که شخصیت آن داستان در مرکز قرار دارد و گیمر را آرام آرام به سمت حل معمای بازی در انتها هدایت می‎کنند.

star ocean integrity and faithlessness

Star Ocean: Integrity and Faithlessness

۱۴ – Star Ocean: Integrity and Faithlessness

عنوان جدید از سری بازی‎های نقش‎آفرینی sci-fi ژاپنی Star Ocean که Star Ocean: Integrity and Faithlessness نام دارد به نظر می‎رسد که از نسخه‎های قبلی خود درس گرفته است و تغییراتی را در جهت بازگشت به ریشه‎های کلاسیک خود تجربه کرده است و در حقیقت با نگاه به تاریخچه‎ی غنی این سری توانسته است مسیر جدیدی را در راستای دستیابی به ریشه‎های این سری طراحی نماید . نخست این که protagonist این نسخه از بازی اهل یک سیاره‎ی ضعیف از لحاظ تکنولوژی می‎باشد که از نسخه‎ی اول تاکنون چنین موردی در بازی مشاهده نشده بود و در این نسخه بازی به تم اولیه و کلاسیک خود بازگشته است. تغییر عمده‎ی دوم در این نسخه شامل نحوه‎ی دسترسی و آغاز مبارزات در بازی است. تمامی دشمنان در این نسخه آزادانه در حال گشت و گذار در دنیای بازی هستند و می‎توانید با استراتژی خاصی به آن‌‏‎ها نزدیک شوید و مبارزه را با یک برتری آغاز نمایید. یعنی دیگر در این نسخه صحنه یا صفحه‎ی مبارزه به صورت جدا وجود ندارد و تمام مبارزات بازی در محیط بازی اتفاق می‎افتند. این مسئله عمق بیشتری به مبارزات بازی بخشیده است و یکی از تغییراتی است که تیم سازنده برای آوردن این فرنچایز به نسل هشتم در بازی انجام داده است. امیدواری زیادی برای موفقیت این نسخه و اضافه شدن یک نقش‎آفرینی قدرتمند دیگر به لیست غنی نقش‎آفرینی‎های کمپانی Square Enix در سال ۲۰۱۶ وجود دارد.

final fantasy 7 remake

Final Fantasy 7 Remake

۱۳ – Final Fantasy 7 Remake

در ابتدا باید ذکر کنم که این عنوان به احتمال بسیار زیاد یک انحصاری زمانی برای PS4 خواهد بود و امکان انتشار آن برای دیگر پلتفرم‎ها نیز وجود دارد ولی از آن‎جایی که تاکنون نام پلتفرم دیگری غیر از PS4 از سوی سازندگان برای این بازی اعلام نشده است نام آن را در این لیست آورده‎ایم.

کنفرانس سونی در E3 2015 پر از موارد مثبت و معرفی بازی‎های زیبا بود اما بدون شک بزرگترین و جذاب ترین آن‎ها معرفی رسمی ساخت عنوان Final Fantasy 7 remake بود که پس از سال‎ها توسط Square Enix تایید شد و رویای هواداران زیادی را در سرتاسر جهان تحقق بخشید. امیدهای بسیار زیادی به این نسخه‎ی بازسازی شده از یکی از محبوب‎ترین عناوین تاریخ وجود دارد و انتظارهای طرفداران از این بازی پس از سال‎ها صبر بسیار بالاست. البته ناشر ژاپنی نیز که از این مسئله آگاه است قطعا تلاش بسیار زیادی برای هر چه بهتر شدن و با کیفیت تر شدن این بازسازی انجام خواهد داد.

shenmue 3

Shenmue 3

۱۲ – Shenmue 3

سرانجام ۳ گانه‎ی عنوان پرطرفدار و محبوب Shenmue با نسخه ی سوم این بازی کامل می‎شود و Shenmue 3 منتشر خواهد شد. Yu Suzuki کارگردان و سازنده‎ی توانای این فرنچایز در مراسم E3 2015 و در کنفرانس سونی به روی صحنه آمد و از آغاز پروژه‎ی Kickstarter این بازی خبر داد. این پروژه اکنون کم‎کم دارد به پایان خود نزدیک می‎شود و تا به امروز مبلغی بالغ بر ۵ میلیون دلار کمک از سوی طرفداران برای این عنوان جمع آوری شده است که نشان از پتانسیل بالا و محبوبیت بی حد و حصر این فرنچایز در بین طرفداران دارد.  جمع آوری این مبلغ هنگفت در کنار اعلام حمایت سونی از این پروژه، نشان از این دارد که این عنوان دراماتیک و محبوب ژاپنی سرانجام دارد به تکمیل ۳ گانه‎ی خود نزدیک می‎شود و یکی از مورد انتظارترین عناوین انحصاری PS4 در سال ۲۰۱۶ را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

drawn to death

Drawn to Death

۱۱ – Drawn to Death

سبک شوتر چندنفره‎ی آنلاین اخیرا به محبوبیتی بیش از همیشه دست پیدا کرده است و عناوین زیادی با موارد تکراری در این سبک منتشر می‎شوند اما عنوان Drawn to Death قرار است تا ایده‎های جدیدی را به این سبک تزریق نماید. سبک گرافیکی بازی کاملا برخاسته از دل نقاشی‎های عجیب و غریب در دفتر نقاشی‎های نوجوانان است و شخصیت‎های موجود در بازی نیز همگی خاص، عجیب و غریب و دیوانه به نظر می‎رسند. این مسئله در مورد اسلحه‎های دیوانه وار بازی و همچنین سیستم کمبوهای آن نیز صادق است. وقتی گیمر به حد معینی از امتیاز می‎رسد می‎تواند یک دست بزرگ و واقعی را از بالا وارد صفحه‎‎ی نقاشی (بازی) کند و دشمنان خود را توسط آن دست با سوراخ سوراخ کردن با مداد و … به خشن‎ترین شکل ممکن قلع و قمع نماید. این عنوان از استایل مبارزات بسیار سریع و دیوانه‎واری برخوردار است که می‎تواند ساعت‎ها سرگرمی با یک شوتر چندنفره‎ی آنلاین را به ما و دوستانمان هدیه کند. به هر حال نمی‎شود که عنوانی توسط David Jaffe که خالق شاهکاری همچون God Of War است در دست ساخت باشد و نسبت به آن بسیار امیدوار و هیجان‎زده نباشیم.

the tomorrow children

The Tomorrow Children

۱۰ – The Tomorrow Children

این بازی که در مراسم Gamescom 2014 و در کنفرانس سونی معرفی گردید توسط استودیو Q-Games که ساخت فرنچایز موفق و محبوب PixelJunk را در کارنامه دارد در حال ساخت می‎باشد. این بازی که در روسیه‎ای خیالی در سال ۱۹۶۰ اتفاق می‎افتد وقایع مربوط به مشکلات بشریت پس از یک آزمایش که در آن قرار بوده است ذهن تمام انسان‎ها به یک هوش واحد جهانی متصل گردد را روایت می‎کند که پس از این آزمایش ناموفق نسل بشر در معرض تهدید و نابودی قرار گرفته است. برای نجات از این وضعیت، انسان‎ها شما (گیمر) را به عنوان یک ” projection clone ” خلق می‎کنند تا بشریت را از این ورطه نجات دهید و روزهای خوش گذشته را مجددا برای آن‎ها به ارمغان بیاورید. شما وظیفه دارید تا ساخت و ساز کنید و مردم را پناه دهید و همچنین از آن‎ها در برابر خطراتی که بشریت را تهدید می‎کند محافظت نمایید. The Tomorrow Children در حقیقت عنوانی است که در زیر شاخه‎ی سبک‎های Sandbox ،Open world و Adventure قرار می‎گیرد و از عناوین انحصاری پرامید PS4 به حساب می‎آید.

the witness

The Witness

۹ – The Witness

وقتی در مقابل نام سازنده‎ی یک بازی اسم Jonathan Blow نوشته می‎شود که ساخت عنوان بی‎نظیری به نام Braid را بر عهده داشته است قطعا نظرها به آن بازی جلب می‎شوند و انتظارها از آن بسیار بالا می‎روند و تبدیل به یک بازی مورد انتظار بین هواداران خواهد شد. به ویژه زمانی که تصاویر و تریلرهایی که از بازی منتشر شده اند محیطی بسیار زنده و زیبا و چشم‎نواز را به تصویر کشیده‎اند. ساخت این عنوان از قبل از زمان معرفی کنسول PS4 در جریان بوده است و از جهانی منحصر به فرد با استایل هنری خاص و پر از معما و پازل‎های گوناگون تشکیل شده است. بازی The Witness نیز از آن دسته بازی‎های خاص و مورد انتظاری است که در سال ۲۰۱۶ انحصارا برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد.

b4wceqyceae8izn

۸ – Rime

یک پسر جوان باید راه خروج از جزیره‎ای که در آن گیر افتاده است را پیدا کند تا بتواند نفرینی که آن جزیره را در برگرفته است از بین ببرد. با این زمینه‎ی ساده، بازی Rime گیمر را در دنیایی گسترده و بسیار زیبا قرار می‎دهد که پر از معماهای مختلف برای حل کردن، رازهای مختلف برای کشف کردن و مکان‎های مختلف برای گشت و گذار و اکتشاف است. طراحی گرافیکی بسیار زیبای بازی که یادآور شاهکاری همچون Wind Waker می‎باشد انتظار را برای انتشار آن در سال ۲۰۱۶ بسیار طولانی و سخت می‎کند.

dreams

Dreams

۷ – Dreams

مگر می‎شود نام نوابغ Media Molecule در ساخت یک بازی وجود داشته باشد و توجه همگان نسبت به آن معطوف نگردد. پروژه‎ی جدید سازندگان Little Big Planet و Tearaway یک عنوان جذاب، خاص و منحصر به فرد است که نمونه‎‎ی آن را در هیچ بازی دیگری سراغ نداریم. در حقیقت این بازی یک زمینه‎ی وسیع برای خلق کردن و به چالش کشیدن خلاقیت‎های ذهن یک گیمر است. شما می‎توانید مواردی را که در ذهن خود دارید به تصویر درآورید و به صحنه‎هایی زیبا و منحصر به فرد که تنها متعلق به شما و ذهن شما است جان ببخشید. با کنترل بسیار آسان بازی و هزاران سناریویی که برای خلق کردن وجود دارند، قطعا این عنوان مانند جواهری در میان عناوین سال آینده خواهد درخشید و معنای خلاقیت را برای این صنعت بازگو خواهد کرد. در اینجا تنها مانع، فقط میزان خلاقیت ذهن شماست و نه چیز دیگری.

street fighter 5

Street Fighter 5

۶ – Street Fighter 5

مبارزان خیابانی بار دیگر در صحنه‎ی نبرد حاضر خواهند شد تا در پنجمین شماره از این فرنچایز فوق محبوب مبارزه‎ای ایفای نقش کنند. Street Fighter 5 اگر چه برای پلتفرم PC نیز منتشر خواهد شد اما نسخه‎ی کنسولی آن در انحصار PS4 می‎باشد، البته انحصاری دائمی و نه زمانی. به دلیل حمایت و همکاری سونی با تیم سازنده‎ی این بازی در Capcom، دورنمای این نسخه از همیشه زیباتر به چشم می‎آید. گیم‎‎پلی بازی بسیار سریع و شناور به نظر می‎رسد و حضور تعداد زیادی شخصیت‎های کلیدی در بازی لیست مبارزان بازی را از همیشه پربارتر کرده است. به علاوه، وجود پارامتری به نام V meter به مبارزان اجازه می‎دهد تا حرکات خاص و جدیدی را اجرا کنند که می‎تواند نتیجه‎ی یک مسابقه را از شکست به پیروزی تغییر دهند. به عنوان مثال Ryu قابلیت Parry (رد کردن) حملات حریف را به دست می‌‎آورد و Ken می‎تواند به سمت دشمن خود با سرعتی زیاد یورش برده و کمبوهای آتشینی را بر روی او اجرا نماید. نکته‎ی بسیار خوشحال کننده در این شماره این است که تمامی محتواهایی که پس از انتشار بازی و در آینده برای بازی عرضه خواهند شد قابل خریداری و دسترسی با امتیازهای جمع آوری شده در درون خود بازی می‎باشند.

no mans sky

No Man’s Sky

۵ – No Man’s Sky

شاید در مورد این عنوان بی‎نظیر بتوان گفت بزرگترین بازی اول شخصی که تاکنون ساخته شده است و از زمان معرفی خود در سال ۲۰۱۳ ذهن تمام صنعت بازی را به خود معطوف کرده است. این عنوان نیز به مانند Street Fighter 5 برای پلتفرم PC نیز منتشر خواهد شد اما نسخه‎ی کنسولی آن در انحصار PS4 می‎باشد. در این عنوان سوار بر سفینه‎ی فضایی خود می‎شوید و به کهکشان های به نظر بی‎‎انتهای بازی سفر می‎کنید که هر یک شامل تعداد بسیار زیادی سیارات مختلف برای کشف کردن و گشت و گذار کردن است.

جالب اینجاست که هر بار و در هر تریلر و تصویری که از بازی مشاهده کرده‎ایم بافت گیاهی و حیات وحش هر سیاره با دیگری کاملا متفاوت است و به هیچ وجه ذهن و چشم گیمر را خسته نخواهد کرد. باید منابع مختلف را از سیارات مختلف جمع‎آوری کنید و سفینه‎ی خود را ارتقا دهید، با گشت و گذار در جهان بی انتهای بازی آیتم‎های مختلفی را به دست آورید و آن‏‎‎ها را بفروشید تا پول بیشتری برای شخصی سازی سفینه‎‎ی خود و سایر موارد به دست آورید. با موجودات مختلفی که در طی سفر خود با آن‎ها روبرو می‎شوید مبارزه کنید و جان سالم به در ببرید. در کل، نقطه‎ی عطف این بازی گشت و گذار در جهانی بی‎انتها و لذت بردن از زیبایی‎های آن‎هاست.  No Man’s Sky از آن دست عناوینی است که صبر کردن برای تجربه‎ی آن در سال ۲۰۱۶ کار بسیار سختی است.

ratchet and clank

Ratchet and Clank

۴ – Ratchet and Clank

Lombax معروف سونی یعنی Ratchet شجاع و دوست داشتنی به همراه همکار مکانیکی باهوش و وفادارش Clank دوباره باز می‎گردند تا در نسل هشتم نیز ماجراجویی کنند. بازی Ratchet and Clank جدیدی در راه است که به وقایع اتفاق افتاده پس از فیلم سینمایی این عنوان می‎پردازد و در حقیقت، در صدد بازگو کردن مجدد وقایع نسخه‎ی اول این بازی است. از آن‎جا که این بازی به عنوان یک remake در حال ساخت است مکانیک‎‏های گیم‎پلی بازی برای طرفداران سری کاملا آشنا و قابل لمس هستند و المان‎های همیشگی و جذاب این فرنچایز نیز در بازی حضور دارند.

در بازی مجموعه ای از اسلحه‎های دیوانه وار جدید و قدیمی سری وجود دارند که مانند همیشه استودیو Insomniac در زمینه‎ی طراحی و کاربرد آن‎ها به بهترین شکل ممکن عمل کرده است. اسلحه‎های جدیدی مثل Pixleator که با یک شلیک دشمنان را به اسپرایت‎های ۸ بیتی تبدیل می‎کند و سپس به هزاران پیکسل خرد می‎شوند و همچنین اسلحه‎های کلاسیکی مثل Groovitron در بازی وجود خواهند داشت. در مجموع تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی باعث می‎شوند تا انتظار برای بازی کردن این عنوان زیبا تبدیل به کاری طاقت‎فرسا برای طرفداران شود.

horizon zero dawn

Horizon Zero Dawn

۳ – Horizon Zero Dawn

مدت زیادی بود که می‎دانستیم استودیو توانمند Guerilla Games در حال کار بر روی عنوانی خارج از سری Killzone است ولی هرگز انتظار روبرو شدن با عنوانی مثل Horizon Zero Dawn را نیز نداشتیم. یک عنوان جهان آزاد نقش آفرینی بی‎نظیر که در دنیای آخرالزمانی ۱۰۰۰ سال پس از سقوط تمدن‎های جدید اتفاق می‎افتد. Horizon گیمر را در دنیایی خیره کننده از لحاظ زیبایی و کیفیت قرار می‎دهد و باید با ماشین‎هایی مرگبار که پس از فاجعه‎ی قرن‎ها قبل باقی مانده‎اند مبارزه کنیم. تنها نمایشی که از بازی مشاهده کرده ایم همان نمایش E3 2015 بوده است که البته همان یک نمایش کاملا این نکته را ثابت می‎کند که این عنوان یکی از قدرتمندترین برگ‎های برنده‎ی سونی در نسل هشتم و سال ۲۰۱۶ خواهد بود. عنوانی که چشم برداشتن از زیبایی خیره کننده‎ی آن کار سختی است و بازی در تمام زمینه‎ها از ریزترین جزئیات تا طراحی و محیط و جلوه‎های گرافیکی و مبارزات و … بی نظیر به نظر می‎رسد. عنوانی که از زمان معرفی قطعا در لیست خرید بسیاری از ما در سال ۲۰۱۶ جای گرفته است.

the last guardian

The Last Guardian

۲ – The Last Guardian

طرفداران The Last Guardian آن‎قدر ایستادگی کردند و پاپیچ سونی شدند و منتظر ماندند تا سرانجام روند ساخت این شاهکار ساخته‎ی دست fumito ueda دوباره جان گرفت و بازی مجددا تایید شد. در مورد این عنوان چه کلماتی را غیر از زیبا، چشم نواز، عاطفی، روح افزا و شگفت‎انگیز می‎توان به کار برد که شایسته‎ی زیبایی این بازی باشند. مگر می‎شود سازنده‎ی شاهکارهایی تکرار نشدنی مثل ICO و shadow of the colossus عنوانی را بر روی کنسول قدرتمند PS4 در دست ساخت داشته باشد و حاصل کار چیزی غیر از کلمات ذکر شده باشد. در دمویی که در ٍE3 از این بازی پخش شد شاهد نقش آفرینی پسربچه‎‎ای به همراه Trico (همان موجود عظیم‎الجثه و عجیبی که ترکیبی از سگ و پرنده به نظر می‎رسد) بودیم که باید با کمک یکدیگر در قصر ویران شده‎‎ای که محل رخ دادن وقایع بازی است و البته از لحاظ زیبایی و طراحی خیره کننده خلق شده است، پیشروی کنند و با هم از موانع و معماهایی که سر راه آن‎ها قرار دارد عبور کنند. با طراحی دو شخصیتی که در یک دنیای ویران شده باید با کمک هم مسیر را طی کنند The Last Guardian نیز به نظر در مسیر ایده‎ها و زمینه‎ی فکری همیشگی Team Ico قرار دارد و امضای این سازنده‎ی قدرتمند را با خود به همراه دارد.

uncharted 4 a thiefs end

Uncharted 4: A Thief’s End

۱ – Uncharted 4: A Thief’s End

Naughty Dog… استودیویی که وقتی نام آن مطرح می‎شود باید در ادامه منتظر شنیدن کلماتی مثل شاهکار باشیم. استودیویی که هرگاه دست به ساخت یک بازی زده است نام پلی استیشن و سونی را سرافراز کرده است و صنعت گیم را متحیر و انگشت به دهان. نوابغی که همیشه با انتشار هر عنوانی استانداردهای آن سبک را ارتقا می‎دهند و سیل تحسین منتقدان و گیمرها و حتی رقبا را به سوی خود سرازیر می‎کنند. Naughty Dog این‎بار بازگشته است تا افسانه‎ی Nathan ِDrake و ماجراجویی‎های او در سری شاهکار Uncharted را با Uncharted 4: A Thief’s End پایان بخشد و بار دیگر سونی و طرفداران آن را سربلند کند.

Uncharted 4: A Thief’s End بی‎شک نخستین برگ برنده‎ی سونی تاکنون در نسل هشتم می‎باشد و با نمایش‎های خود تا به امروز نشان داده است که شاهکار حداقل کلمه‎ای است که می‎توانیم از آن انتظار داشته باشیم. جزئیات زیادی تاکنون در باره‎ی داستان بازی فاش نشده است اما می‎دانیم که Nate, Sully و عضو جدید گروه ماجراجویی آن‎ها یعنی Sam برادر Nate این بار دنیا را در جستجوی یک گنجینه‎ی افسانه‎ای متعلق به دزدان دریایی در خواهند نوردید. بازی در تمام زمینه‎ها نسبت به نسخه‎های قبلی پیشرفت‎های چشمگیری داشته است و مکانیک‎های مخفی کاری جدی‎تری به آن اضافه شده‎اند در کنار مبارزات داینامیک‎تر و روش‎های جدید برای مبارزه با دشمنان. Uncharted 4: A Thief’s End تا به امروز مورد انتظارترین عنوان انحصاری کنسول PS4 در سال ۲۰۱۶ می‎باشد که انتظار می‎رود با انتشار خود انقلاب دوباره‎ای را در سبک شوتر سوم شخص ماجرایی برپا کند و این ژانر را باز هم به پله‎ای بالاتر ارتقا دهد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا

نظرات

  • Dr. Freeman گفت:

    “عناوینی قدرتمند”
    انصافا همشون قدرتمندن؟
    ۱۷ انحصاری؟ مطمئنید همه شون انحصاری سونی هستن؟! حداقل ۴ تاشون انحصاری نیستن

    • شما بگین که کدومشون قدرتمند نیستن . در ضمن بنده در این جور مقاله ها دست نمی برم و ترجمه می کنم. بازی هایی هم که مثل فاینال ۷ تا به حال کنسول دیگه ای براشون اعلام نشده توی مقاله اورده شده که اون هم دست من نیست چون نویسنده اونا رو نوشته. پس لطفا وقتی چیزی رو نمی دونید در موردش قضاوت نکنید. ترجمه اسمش روشه دوست من.
      در ضمن این مقاله انحصاری رو بین کنسول ها در نظر گرفته و نه پی سی.
      این رو هم بدونید که توی تیتر نمیشه نوشت عناوینی که ۳ تاشون شاهکارن و ۸ تاشون قدرتمندن و ۴ تاشون پر امیدن و…. این تیتره و باید جذاب باشه. باز هم اشاره میکنم که ترجمه یعنی بازگرداندن متن از زبان دیگه ای به یه زبان دیگه نه دخل و تصرف در نوشته.

      • Dr. Freeman گفت:

        شما به عنوان نویسنده و مترجم موظفید از صحت و سقم اطلاعاتی که در پستتون منتشر میشه (هیچ ارتباطی هم به ترجمه و تالیف و … نداره) اطمینان حاصل کنید آقای آقابابایی. شما نمی دونستید که No man’s sky و استریت فایتر و شنمو ۳ و ویتنس برای ویندوز هم منتشر میشن؟ حتی اگه متن اصلی اشتباه نوشته باشه، شما موظفید چیزی رو که ترجمه میکنید چک کنید و بعد منتشر کنید.

        “در ضمن این مقاله انحصاری رو بین کنسول ها در نظر گرفته و نه پی سی” متوجه نمیشم! انحصاری مگه نه اینکه باید در انحصار کنسول باشه؟وقتی برای پلتفرم دیگه ای هم منتشر شه اسمش انحصاری نیست! تیتر مطلب باید می بود “۱۷ عنوان/بازی مورد انتظار ps4 در سال ۲۰۱۶”
        از شما انتظار این جور حرکات نمیره. به هر حال ممنون از زحمتتون.قصدم فقط یادآوری بودو قصد توهین یا جسارت نداشتم

        • Mohsen.GA گفت:

          مشکلی نیست دکتر ، پیش میاد . آقای آقابابایی زحمت کشیدن مقاله رو نوشتن ، مقاله کامل و خوبی هم هستش ، از اینجور اشتباهاتم میشه چشم پوشی کرد . 😉

          • Dr. Freeman گفت:

            کسی منکر زحمات ایشون نیست. من خودم مخلصشم هستم. اما باید این سوء تفاهم حل بشه که انگار ایشون نمیخوان بپذیرن اشتباهشون رو

            • شما حرفتون غیر منطقی و اشتباهه و در مورد انحصاری هم برداشتتون غلطه. مقاله ی یک سایت خارجی معتبر که ترجمه شده تغییرش دست من و شما نیست و ایرادی هم نداره توی مطالبش. تازه با این حال من توی اخر هر بخش اضافه کردم که برای پبتفرم دیگه ای هم منتشر میشه مثلا پی سی.

            • دوست عزیز انحصاری کنسولی. پی سی که اصلا زیاد توی بحث انحصاریا نمیاد. بعدش هم برای بار دهم میگم این مقاله ترجمه اس به خدا غیر از مقدمه اش.

              • Way_effect گفت:

                بابا بحث رو تمام کنین آقا سعید چ قدر بگه اینا ترجمه هستن خودش که از خودش در نیاورده که زحمت کشیده برامون ترجمه کردن واقعا باید خسته نباشید گفت و صبوریتون رو تحسین میکنم چون با وجود بحث هایی که پیش اومد جواب کاربران رو با احترام و کمال ادب پاسخ دادید انشاالله موفق باشید

              • PS4_Xone گفت:

                اقا سعید شما خودتو ناراحت نکن
                بعضیا کلا قرار نیست بفهمن
                ممنون بابت خبر
                بعضی بازیارو کلا یادم رفته بود وجود دارن مثل wild امیدوارم کل بازیای این لیست سال ٢٠١۶ عرضه بشن

            • justfifa گفت:

              @سعید
              ترجمه شده است درسته؟
              کاری به چیز های دیگه ندارم!
              مقاله را از اینجا ترجمه کردید!
              gamingbolt*com/top-17-ps4-exclusive-games-to-look-forward-to-in-2016
              “عناوینی قدرتمند برای کنسولی قدرتمند”
              این تو کجای تیتر سایت gamingbolt بهش اشاره شده؟!
              ….
              الانم نظرم میرسه برسی و اصلا تایید نمیشه :ZZZ: :ZZZ: :ZZZ:

            • Undefined گفت:

              برای ی سری از دوستان سو تفاهم پیش اومده
              هدف ایشون مقایسه بین xbox one و ps4 هستش و شک نکنید چنین مقاله ای برای xo هم در نظر دارن به همین دلیل که ps4 و xo دو رقیب اصلی هستن و هر ساله از طرف سایتای مختلف انحصاری هاشون مقایسه می شن ایشون این بازی ها رو انحصاری اعلام کردند سال گذشته هم در مقایسه ویدیویی انحصاری های دو پلتفرم ذکر شده از طرف سایت های معتبر ما تو لیست انحصاری های ps4 شاهد عنوان فاینال فنتزی بودیم با وجود اینکه برای pc هم اومده بود ولی انحصاری ps4 ذکر شده بود چرا؟ چون دارن کنسول ها رو مقایسه می کنن
              با زبون ساده تر بگم وقتی شما می خوای ی کنسول از بین xo و ps4 انتخاب کنید نمیاید بگید چون sf برای pc میاد پس من ps4 رو نمی خرم شما می خوای کنسول بخری بنابراین انحصاری دو کنسول رو مقایسه می کنی به همین سادگی نمی دونم چرا درکش برای شما سخته

            • Dr. Freeman گفت:

              این یه توضیح کاملا منطقیه و درکش هم راحته
              اما نویسنده یا مترجم عزیز باید ابتدای متن ذکر می کردن این موضوع رو

        • اگر نمی دونید بدونید که این عناوینی که میگین به عنوان انحصاری کنسولی برای پلی استیشن ۴ محسوب می شن یعنی روی هیچ کنسول دیگه ای منتشر نمی شن همونطور که سونی موقع معرفی استریت فایتر این رو عنوان کرد. اطلاعات مطلب هم هیج ایراد و غلطی نداره پس اگر فن پلتفرم دیگه ای هستین و زیادی ناراحت شدین که چرا این مقاله ترجمه شده به خودتون مربوطه.

          • Dr. Freeman گفت:

            شما چرا جبهه می گیرید آقای آقابابایی؟ ما که جنگ نداریم با هم!
            pc هم پلتفرم بازی محسوب میشه و وقتی یک عنوان خاص برای دو پلتفرم یا بیشتر منتشر بشه دیگه اسمش انحصاری نیست. انحصار یعنی چی؟ انحصار یعنی محدود بودن به چیزی! وقتی می گید فلان بازی انحصاری ps4 هست یعنی محدود به همون پلتفرمه و برای هیچ پلتفرمی منتشر نمیشه مثل آنچارتد ۴ و هرایزن و لست گاردین و خیلی از عناوین دیگه
            انگار ما در تعریف انحصاری به مشکل خوردیم
            خواهشا ناراحت نشید زود. میخوام منطقی باهاتون بحث کنم

            • دقیقا در تعریف انحصاری مشکل هست. وقتی سونی و مایکروسافت در مورد تومب ریدر و استریت فایتر میگن انحصاری پس حتما لفظ درستیه. یعنی در زمینه هایی انحصاریه. مثلا تومب ریدر یک سال در انحصار ایکس باکسه و استریت فایتر نسخه ی کنسولیش انحصاریه پلی استیشن ۴ هستش یعنی عین حرفی که توی معرفی بازی مطرح شد. لابد می خواید بگید مایکروسافت نگفت تومب ریدر انحصاریه ایکس باکسه؟

        • Strixxx گفت:

          فن های سونی به تایتان فال و امثالش میگن مولتی پلتفرم بعد No mans sky و Street fighter و … رو انحصاری خطاب میکنن…

          • WuttheDuck گفت:

            دقیقا. هر بازی ای که مایکروسافت واسه pc هم منتشر کنه از انحصار درمیاد ولی این درباره ی سونی صدق نمیکنه مثل اینکه 😀

        • منظورتون از اینجور حرکات که میگین از من انتظار نمیره چیه؟ شما حرف هم درست نمی زنید حتی. حرکات چیه؟ البته از شما انتظار این حور حرفا نمیره.

      • HannaH گفت:

        اون قسمت اسم مقاله رو خیلى خوب اومدید. از اونوخط هایى هست که ارزش به خاطر سپردن داره.

      • ahmmadrezza گفت:

        نگا این دوتا توروخدا :-/

      • Fido گفت:

        درد داره قدرت سونی پس باید درک کرد وقتی طرف از درد داره خزولات میگه

        • MOHAMMAD گفت:

          دیدیم و باز هم خواهیم دید که یه سری فن بوی میان و میگن چون فلان بازی x1 برای pc منتشر شده دیگه انحصاری نیست در حالی که pc هم با ویندوز و در زمینه گیمینگ تقریبا جز مایکرو حساب میشه و جالب ترش هم اینه که میگن x1 دیگه انحصاری نداره بعد با دل خوش و از رو باد ش.کمشون میگن بازی های مشترک ps4 و pc انحصاری ps4 هستن(منظورم فن بوی ها بود آقای بابایی ناراحت نشین)گربه عابد شده.در عجبم از رفتار فن های سونی

        • Leon گفت:

          یه جوری بعضی ها از سونی طرفداری می کنن که انگار ارث پدریشونه. اکس باکس و سونی واقعا تفاوت ملموسی ندارن. مخصوصا در زمینه اجرای گیم ها. بلکه عمده تفاوت این دو کنسول تو کیفیت آنلاین و سیستم عامل و رابط های کاربری خلاصه میشه. من خودم پی اس ۴ دارم. ولی چرا؟ چون پی اس دو واسم خوب کار کرده بود یه پس زمینه مثبت ازش داشتم. هیچوقت هم پی ای تری نداشتم و اون زمان پی سی بازی میکردم. ولی آخه چرا باید بصورت کور کورانه چون پی اس ۴ دارم هی قدرت شو به رخ بکشم. مخصوصا اون هم به رخ پی سی که واقعا قدرتمنده. جان کلام این که یه سری تمام خوبی هارو تو پی اس و تمام بدی های عالم رو تو اکس باکس می بینن و انگار سهام دار که هیچ مالک شرکت سونی هستن

      • Persian95 گفت:

        بابت مقاله ممنون عالی بود.
        در مورد انحصاری یادمه تویه E3 2015 یکه از اعضای
        sony computer entertainment
        ASAD QIZILBASH اینو در مورد STREET FIGHTER 5 گفت , Okay next title is fantastic is exclusive
        (Fan favorite (street fight to fight شاید ایشون از خود سونی بیشتر میدونن

    • Hamed72 گفت:

      همون ۳ تای اول با ارزش و قدرتمند هستند بقیه ک یا آنلاین هستند یا بازیهای indie 😐

    • LucIIIfer گفت:

      وقتی بازی برا XONE نیاد (حتی اگه برا PC منتشر بشه) اون بازی انحصاری PS4 محسوب میشه و وقتی همین اتفاق برای Microsoft بیافته (که تازه windows هم ماله اون شرکته) دیگه اون بازی انحصاری نیست و واسه PC هم منتشر شده.

      • Dr. Freeman گفت:

        انحصاری تعریفش چیه؟
        به عنوانی که فقط برای یک پلتفرم یا چند پلتفرم از یه شرکت منتشر بشه میگن انحصاری اون شرکت
        انحصاری سونی یعنی فقط برای پلتفرم (های) سونی
        انحصاری ps4 یعنی فقط برای ps4
        فک کنم کاملا واضحه
        غیر اینه؟

          • Dr. Freeman گفت:

            آقا سعید گل من از شما که فرد تحصیل کرده و با شناختی هستی انتظار بیشتری دارم
            به هر حال مبارکتون باشه. اینو از ته دل میگم.
            متاسفانه الان وقت ادامه دادن بحث رو ندارم
            موفق باشی سعید جان. به دل نگیر. من شما رو خیلی دوست دارم و کارت درسته
            😉 🙂

            • من هم از شما انتظار بیشتری دارم. با این که این مقاله ترجمه هستش ولی از نظر شخصی بنده هم همشون قدرتمند و زیبا هستن. در مورد انحصاری هم شما به یه تعریف خاص گیر دادین در حالی که توی این صنعت انحصاری زمانی داریم، انحصاری کنسولی داریم و انحصاری که شما می گی رو هم داریم و توی تیتر نمیشه این رو جدا جدا بیان کرد.
              در ضمن این تیتر مطلبه و شما ترجمه اش کن:
              Top 17 PS4 Exclusive Games To Look Forward To In 2016

          • SMAUG گفت:

            آقای آقابابایی عزیز
            ۱۷ انحصاری قدرتمند برای PS4 یعنی همه این عناوین بدون استثنا فقط برای این پلتفرم منتشر میشن. در حالی که در متن مقاله خودتون عنوان کردین بعضی ها برای PC هم منتشر میشن. آیا PC و windows جزو زیر مجموعه ها و پلتفرم های سونی هستن؟
            خب خیلی ساده است نتیجه میگیریم این عناوین دیگه انحصاری PS4 نیستن!
            یعنی اینقدر پیچیده است؟
            لفظ انحصاری مربوط به یک پلتفرم خاص میشه! HALOانحصاری پلتفرم مایکروسافته، gran turismo انحصاری پلتفرم سونیه! خب حالا اگه عناوین بالا برای پلتفرم مقابل عرضه بشن بازم انحصارین؟ شاید طبق برداشت شما چون برای PC نمیان هنوز انحصارین! والا بلا PC هم یکی از پلتفرم های گیمینگه! نکنه اینو قبول ندارید ؟
            حالا یه سوال!
            Red Dead Redemption انحصاریه یا نه؟
            طبق منطق شما آره هست! چون فقط برای X360 و PS3 منتشر شده!
            battlefield 4 انحصاریه یا نه؟
            طبق منطق شما آره هست! چون فقط برای X360 , X1 , PS3 , PS4 , PC منتشر شده اما برای WiiU منتشر نشده!
            :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/
            در کل نمی خوام یک ساعت فقط با کلمات بازی کنیم تا به معنای دقیق “انحصاری” برسیم.
            به علاوه این فقط یه مقاله ترجمه شدست و ایراد اصلی به نگارنده این مقاله باید گرفت نه به شما.
            به هر حال امیدوارم PS با این ۱۷ تا * انحصاری* موفق تر از گذشته عمل کنه.

            • واقعا منطقتون عجیبه. فقط همین. انشالا یه روز معانی بیشتر انحصاری رو توی صنعت گیم متوجه بشین و یاد بگیرین که انحصاری زمانی و کنسولی و… وجود دارن همون طور که خود شرکت ها هم میگن. مرسی از نظر “واقعا” زیباتون.

            • ~>POORIA GAMER<~ گفت:

              نمیدونم هم حق با اسموگ هم شهروز هم من هم اقای لقابابایی 😕 😕

            • SMAUG گفت:

              Microsoft : Xbox , Xbox 360 , Xbox One , Windows
              SONY : PS1 , PS2 , PS3 , PS4 , PS vita

              هر بازی برای گروه اول منتشر بشه انحصاری مایکروسافته
              هر بازی برای گروه دوم منتشر بشه انحصاری سونیه
              (تا اینجا رو که قبول دارین احیانا؟ )
              حالا اگه یه بازی هم
              برای PC ( گروه اول ) بیاد و هم
              برای PS4 ( گروه دوم ) انحصاریه ؟ آره یا نه؟
              والسلام

              در مورد TOMB RAIDER. این بازی انحصاری زمانیه ( یعنی ذاتا مولتی پلتفرم بوده ولی به خاطر دلار های سبز مایکروسافت انحصاری شده)
              این بازی تا سه ماه اول در انحصار X1, تا ۹ ماه بعد در انحصار مایکروسافت ولی بعد از یک سال دیگه انحصاری نیست و میشه مولتی پلتفرم چون برای PS4 هم میاد!

              و من الله توفیق

            • lovely xbox گفت:

              بله جناب من به هیچ وجه پی سی رو برتی گیم قبول ندارم…
              انحصاری برای کنسول یعنی چی؟
              تو این عناوین کدومشون برای ایکس باکس منتشر میشه؟
              پس انحصاری هستش اصلا شماها قبول نداشته باشید برید خوش باشید با این ٭فکر های نابتون کل دمیا یه چی میگه شما چند نفر هم یه چی…
              من اطمینان به مفس شما ها رو داشتم با قابلمه حمله میکردم به امریکا

            • SMAUG گفت:

              سعید آقابابایی عزیز شرمنده سرتو درد اُوردم اما نتیجه مشخصی برای ادامه بحث نمی بینم.

              قضاوت کلی به عهده دوستان.

              و جناب lovely xbox، برای یه لحظه اون تعصب بی حد و حَصرِت رو نسبت به کنسولت کنار بذار و یه بار دیگه این جمله ات رو بخون:
              “من به هیچ وجه پی سی رو برای گیم قبول ندارم… “

              • همینطوره دوست من. بحث و مخالف بودن نظرات ایرادی نداره. یا من شما رو قانع می کنم و یا شما منو و یا هیچ کدوم مثل الان. ممنون که وقت گذاشتین.

            • g.f.y.g گفت:

              titan fall رو انحصاری xbox حساب میکنن ولی استریت فایتر و نو منز اسکای رو انحصاری سونی قبول ندارن ! واقعا منطق جالبی دارین
              کلا اگه از بازی های xbox برای pc بیاد عیبی نداره و بازم انحصاری xbox محسوب میشه ولی اگه بازی های ps4 برای pc بیاد نه ، اونوقته که دیگه انحصاری حساب نمیشه ! الان منظورتون اینه ؟؟ اگه واقعا طرز فکرتون اینطوری باشه که دیگه واویلا :sweat: :wilt: برین یه فکری به حال خودتون بکنین به جای بازی

            • Undefined گفت:

              دوست عزیز اسماگ مشکل شما اینه که فکر می کنید ایشون اومدن انحصاری های مایکروسافت و سونی رو مقایسه می کنن
              هدف اصلی این مقاله مقایسه انحصاری های ps4 و در قسمت بعدی xbox one هستش نه سونی و مایکروسافت

            • Way_effect گفت:

              برادر SMAUG آقای سعید همیشه کارشون درسته و من همیشه از نظراتشون و مقاله هاشون بهره کافی رو میبرم و واقعا ازشون راضیم ولی این چیزی که شما میگین غیر قابل قبوله چون این بازی انحصاری ps4 هستند مدرکش هم اینه که آقا سعید زحمت کشیدن رفتن تو یه سایت معتبر خارجی برای یکی مثل من و شما ترجمه کردن پس به نظر من کاملا حق با آقای حاج بابایی هست

            • SMAUG گفت:

              Undefined عزیز سپاس از کامنتت، برخلاف یوزر نیم ات حرفت کاملا واضحه!
              من اصلا کاری به موضوع انحصاری بین X1 و PS4 نداشتم. گفته شما هم کاملا صحیح. SF یا No man’s sky برای X1 عرضه نمیشن و این بازی ها در “”مقایسه کنسولی””، انحصاری PS به حساب میان. تا اینجای کار درست، منم هیچ بحثی با این ندارم!
              اما منظور من اصلا این نبود؛
              مقصود بنده فقط رسوندن این پیام بود:
              ” به طور کلی SF ( یا عناوین مشابه ) چون هم برای PC و هم برای PS4 منتشر میشه مطلقا انحصاری پلتفرم PS4 نیستن! “

      • Raghebian گفت:

        شرمنده دستم اشتباه خورد به تخلف :-/

        • ~>POORIA GAMER<~ گفت:

          اقای اقابابایی خداروشکر خودم فن SONY هستم کاری ندارم مقاله ترجمس یا از خودتون در کل شما باید به نظر کاربراتون حتی شده بر علیه شما باشه احترام ویژه ای بزارین و با منطق تمام توضیحاتی براشون ارائه ب،د،ین 😉 اگر من یا شهروز که حاضرم بگم بهترینه تو سایت (شهروز)باید بهمون توضیح بدین والا من هیچ و هیچگاه قصد ب،د،ی ندارم 😉 :-* :yes: 😀

          • پوریای عزیز من هیچ گاه بی احترامی نمی کنم و نخواهم کرد. اون دوست عزیز هم شما ببین صحبت رو چطوری شروع کردن با کلمه ی فن بازی. من هیچ وقت حرف غیر منطقی رو قبول نمی کنم. وقتی خود سونی و مایکرو از این بازیا با اسم انحصاری کنسولی یاد می کنن بعد من چی بگم؟ من مقاله رو با تیترش ترجمه کردم و انگلیسیش رو هم گذاشتم که اگر ترجمه اش فرق داره بهم بگین. پس لطفا ایراد غلط نگیرین و کلمه ی فن بوی رو نجسبونین سریع.

            • ~>POORIA GAMER<~ گفت:

              نظرتون رو چشام :heh: :shy: میدونید چرا اینو بعضی ها میگن چون بابت مقاله ((((((((((PES 2016)))))))))))یکمی بیش از حد ازش تعریف کردین بازم نظرتون حتی ف،ح،ش م به من بدین قابل احترامه بالاخره شما زحمت کشیدین بابت مقاله :shy:

            • Dr. Freeman گفت:

              “شما حرف هم درست نمی زنید حتی” – جواب شما به نظر من آقا سعید
              “من اجازه ی کوچکترین بی احترامی به کسی رو هم به خودم نمی دم” – جمله آخرتون

              • منظور من این بود که شما درست حرف نمی زنید یعنی با لحن بد حرف می زنید (بد برداشت نگنید) که میگین این “حرکات” از شما بعیده؟ حرکات چیه؟

            • Dr. Freeman گفت:

              یعنی من باید حر.کات رو هم تعریف کنم؟ جمع حر.کت. یعنی اقدامی که از سمت شما صورت گرفته و اون هم نوشتن تیتر “عناوینی قدرتمند” در تیتره و “انحصاری ps4″…من با مفهوم انحصاری زمانی و انحصاری کنسول کاملا آشنام آقا سعید (من اسمم شهر.وزه راستی) ولی متوجه نمیشم منظورتون رو که چطور این بازی ها انحصاری p.s.4 هستن. و اینکه شما واقعا کود.کان فردا یا ویتنس یا وا.یلد یا جود.یث فینچ و امثالهم رو قدرتمند میدونین؟خواهشا بگید چرا. و در جواب دوست و دوستانی که بدترین تو.هین ها رو نثارم کردن فقط و فقط سکوت می کنم چون ارزش این عزیزان بیشتر از سکوت نیست.دست از سر این اسم منم وردارین خواهشا.من دکتر نیستم (در واقع هیچ پخی نیستم!!).اسم آواتارم دکتره!!

              • ۱-اقای شهروز عزیز حرف زدن با حرکات فرق میکنه. ما داریم حرف می زنیم حرکت نمی زنیم.
                ۲- تمام عناوینی که گفتید بسیار بسیار مورد انتظار و قدرتمند هستند و لا اقل این امید براشون وجود داره (وایلد رو سازنده ی ریمن داره می سازه و اگه تریلرش رو و بازخوردهاش رو ندیدین تقصیر من نیست). این مقاله دی من نیست و یه سایت خارجی وقتی میاد میگه این ها انحصاری های مورد انتظار هستن یعنی پر امیدو زیبا و قدرتمند هستن یا انتظار میره باشن. پس با کلمات بازی نکنید. من خوب می دونم چی نوشتم و چی ترجمه کردم. دلیل نمیشه چون به نظر شما قدرتمند نیستن به نظر بقیه هم نباشن.
                ۳- توهین کار زشتیه و اولش شما با گفتن کلمه ی فن بوی به من این جو متشنج رو ایجاد کردین. هر کس هم حرف بدی زد من از طرف همشون از ته دل ازتون عذر می خوام. شما ادم مودبی هستین و نمی تونم این رو کتمان کنم که تا حالا بی ادبی ازتون ندیدم و به همین خاطر هم از حرف های امروزتون تعجب کردم.
                ۴- شما تاج سر بنده هستی و اگه کسی ناراحتت کرد عذر می خوام. قتی جو متشنج میشه یکم اوضاع به هم میریزه و شروع کننده ی این جو هم به خدا خود شما بودید.

            • Dr. Freeman گفت:

              آقا سعید من از حرف های خودتون این رو میگم. شما مگه نمی گید نباید در ترجمه دست برد؟ پس چطور تیتر “عناوینی قدرتمند برای کنسولی قدرتمند” رو انتخاب کردید؟من به منبع رجوع کردم و چیزی تحت این عنوان ندیدم. فقط همون عنوان انگلیسی درج شده و لا غیر. در این مورد لطفا توضیح بدید (همین تیتر باعث شد اون حرف رو بنویسم و ضمنا از لفظ فن بوی هم استفاده نکردم، گفتم فن که با هم فرق زیادی دارن)
              و اینکه اگه خیلی از همین عناوین انحصاری پی سی یا وان بودن هم از همین لفظ استفاده می کردید؟
              اینکه در منابع قبل از شروع متن ذکر شده که برخی از عناوین انحصاری کنسول هستن و نه تنها برای ps4 منتشر میشن (منظورم از بین دو کنسول اصلیه) بلکه نسخه pc هم خواهند داشت. اما من این مورد رو ندیدم در ترجمه. حس می کنم گزینشی عمل کردین
              در مورد تو.هین هام باید بگم که از فرهنگ ضعیفمونه، و درست بشو هم نیستن، هر چیزی که مطابق میلمون نیست رو میکوبیم. من که عادت دارم سعید خان. کلا به من تو.هین زیاد میشه چون عقایدمو بیان میکنم

              • اولا اون تیتره و من دست در تیتر برای متنش نبردم و چیزی رو کم نکردم و در راستای اون سرتیتر رو برای جذابیت مطلب زدم که کاملا درسته و نوشتم عناوینی قدرتمند برای کنسولی قدرتمند نه” انحصاری هایی قدرتمند برای پلتفرمی قدرتمند” پس هیچ موردی نداره که تازه در اون مورد هم باز ایرادی نداشت. کنسول یعنی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ در این مقاله و نه پی سی. انحصاری هم تمام عناوین انحصاری کامل هستن و چند تا انحصاری کنسولی که به غیر از پلی استیشن ۴ برای هیچ کنسولی نمیان پس الکی مغلطه نکنید چون دیگه توضیح دادن بسه و گفتنی ها رو گفتم. می خواید متوجه بشید و می خواید نشید به خودتون مربوطه و نظرتون هر چی هست محترم. من نویسنده و مترجم مطلب هستم و این کاریه که انجام دادم و هیچ ایرادی هم بهش از نظر حرفه ای وارد نیست پس باقیش به شما مربوطه که برداشتتون چیه.
                من کاری به انحصاریایی ایکس باکس ندارم و مقاله اش رو هم نمی نویسم و به شما هم نباید ارتباطی داشته باشه که من در اون صورت چی می نوشتم. من اصلا در مورد بازیای ایکس باکسنمیتونم بنویسم چون اطلاعاتش رو ندارم ولی توی پلی استیشن حرف زور کسی تو کتم نمی ره چون اطلاعاتم کامله و عناوینی که شما نمیشناسی و فکر میکنی قدرتمند نیستن تمام دنیا منتظرشن و قدرتمند هستن قطعا.
                من توی هر بازی جداگانه نوشتم که برای پی سی هم میاد. پس سعی نکن حرفت رو به من بچسبونی به عنوان فن بوی چون شما فن بوی هستی بیشتر گویا. مقدمه ی مقاله رو من کاملا خودم نوشتم چون مقدمه ی اصلی خیلی کوتاه بود ولی ذکر پلتفرم ها رو توی متن اوردم و مطمئن هستم که حتی یه بار هم نخوندی مقاله رو.
                در مورد توهین هم توی نظر قبلی گفتم.

      • g.f.y.g گفت:

        تایید کنید

        • زورم اومد تو این بحث شرکت نکنم و چیزی نگم….واقعا جای تاسف داره سر یه تیتر مقاله این همه زحمات یه شحص زیر سوال بره ! چرا؟ خب دلیلش مشخصه فن بازی…. هیچکدوم از اقایونی که الان به اقای سعید آقابابایی گیر دادن فنای سونی نیستن و متاسفانه هنوز به این قصه های ماله من از تو قویتره و بهتره میپردازن عمرا اگه این مقاله در مورد PC و XBOX بود این دوستان واکنش نشون میدادن! حالا مثلا یه اشتباهی شد از طرف اقای سعید آقابابایی که به نظر من هیچ اشتباهی نشد… همچین واکنشی به نظرم اصلا درست نیست …قبلا هم گفتم الانم میگم یه سری ها دارن تو این سایت فیلم بازی میکنن !

          • زورم اومد تو این بحث شرکت نکنم و چیزی نگم….واقعا جای تاسف داره سر یه تیتر مقاله این همه زحمات یه شحص زیر سوال بره ! چرا؟ خب دلیلش مشخصه فن بازی…. هیچکدوم از اقایونی که الان به اقای سعید آقابابایی گیر دادن فنای سونی نیستن و متاسفانه هنوز به این قصه های ماله من از تو قویتره و بهتره میپردازن عمرا اگه این مقاله در مورد PC و XBOX بود این دوستان واکنش نشون میدادن! حالا مثلا یه اشتباهی شد از طرف اقای سعید آقابابایی که به نظر من هیچ اشتباهی نشد… همچین واکنشی به نظرم اصلا درست نیست …قبلا هم گفتم الانم میگم یه سری ها دارن تو این سایت فیلم بازی میکنن !تایید لطفا

          • سلامت باشید که اینقدر خوب و زیبا نظر میدین. به خدا انصاف نیست به خاطر وجود صفر ایراد توی مقاله اینجوری گفته بشه.

    • LucIIIfer گفت:

      اگر تعارف را بخوایم کنار بزاریم فقط اون ۳ تا بازی پاییینی (در اصل uncharted 4) هستن که می تونن فروش خوبی رو تجربه کنن و باعث پیشرفت در فروش کنسول PS4 بشن و بقیه این عناوینی که نام بردین بعید می دونم کلا همشون رو هم جمع کنیم از یکی دو میلیون نسخه بیشتر بفروشن.

    • دوست عزیز dr.freeman کسی ک داره فن بازی در میاره شمایی نه نویسنده! اولا اکثر این عناوین یا با تریلر هایی ک دادن یا با تاریخچه ای ک از خود بازی یا سازنده ی بازی وجود داره عالی محسوب میشن…دوم این ک خود نویسنده به بازی هایی ک برای pc هم عرضه. میشه اشاره کرده و نیازی ب تیزهوشی شما نبود!! شما اگر خیلی تیزهوشی باید بفهمی که منظور از تیتر خبر ۱۷ انحصاری در میان کنسول هاست و pc یک کنسول نیست

      • یعنی ی مشت بچه ریخته اینجا ک بگن سونی فلانه ….عزیز من این خبر واسه طرفدارهای سونی هستش ک واسه خرید بازی ها تو ۲۰۱۶ برنامه ریزی کنن شما که نه میخوای اینارو بازی کنی نه توانایی شو داری نه خوشت میاد از اینا نه این خبرو قبول داری ps4 هم ک نداری خوشتم ک نمیاد ازش …سوال من اینه ..کامنت میذاری ک چی بشه?? چیو ثابت کنی? تویی ک بویی از منطق گیمینگ نبردی و حتی درک فهمیدن تیتر خبر رو نداری…
        اصلا دعوا بین کنسول گیمر هاست…سوال من اینه pc گیمر تو بحث انحصاریها چی کارست ک میاد نظر میده? بسه باو شورشو در اوردن یه مشت بچه ۱۰ .۱۵ ساله…تو اصلا درکی از سونی. و کنسولش نداری رویای بچگیت رقصیدن جلوی کینکت بوده حالا راجع ب انحصاری حرف میزنی? تو چ برهه ی زمانی و کدوم پلتفرمی مجموعه انحصاری سونی رو تونسته شکست بده? باز میان مزخرف میگن اه 😯

        • Dr.Snake گفت:

          «درک از سونی و کنسولش رو نداری»
          خدایا شکرت!

          • Dr.snake این قدر لفظ نیا و با جمله های کوتاه سعی نکن خود شیرینی کنی این حرفا برای کسی ک باید سنگین تموم میشه گویا در مورد تو و امثال تو اینطور شده…یهو دیدی یه چیز گفتم که مجبور بشی با یه اکانت و اسم دیگه بیای سایت گیمفا مراقب باش 😉

            • Dr.Snake گفت:

              شهاب جان،ما یه عمره تو گیمفا هستیم و کسایی خیلی بدتر از شما و امثال شما دستو پنجه نرم کردیم!تو هم مراقب خودت باش یهو دیدی یه چیزی گفتم هم خودت،هم من از IP بن شدیم قدیمی ها می دونند که من بحث و دعوا با کسی نمیکنم،یا اگرم بکنم کاری میکنم طرف به … خوردن بیوفته._خود دانی برادر!

              • دوست عزیزم از شما و اقا شهاب به عنوان یه برادر خواهش می کنم با هم بد حرف نزنید و به هم بی احترامی نکنید. ممنون از هر دوتون. چند تا نظر و کنسول و بازی ارزش فحش و بی احترامی نداره.

            • Dr. Freeman گفت:

              آقا شهاب احترامت رو حفظ کن
              خیلی داری تند میری
              من به احترام بچه های سایت چیزی بهت نمیگم
              موفق باشی

            • آقا سعید من ک دنبال دعوا نیستم مشکل اینه من هر کامنتی گذاشتم این بچه زیقی تومد زیرش یه چرت و پرتی نوشت…همچین میگه چند ساله تو گیمفا هم انگار چند ساله تو سازمان اطلاعاتی آمریکا داره کار میکنه و گروهای تروریستی میخوان بکشنش…برو بشین کانترتو بازی کن باو :rotfl:
              منو از بن شدن میترسونه :rotfl: میخوای از دنیای گیم بنت کنم? :rotfl:

              • شهاب جان من از شما خواهش می کنم به هم بی احترامی نکنید. اون دوستمون هم دیگه چیزی نگفت و به خاطر من سکوت کرد. از شما هم خواهش میکنم لطفا این رو ادامه نده. یک دنیا ازت ممنونم .

            • رفقا فک نکنم مایکروسافت و سونی هم اینقد حساسیت نشون بدن راجع به این قضیه، بازیو یه کی دیگه ساخته سودشو یکی دیگه میکنه شما جای اینکه لذت ببری از هنرشون داری میزنی سر و کله رفیقت که بازی مال فلانیه یا بهمانی؟بیخیال ارزششو نداره واقعن

            • به احترام آقا سعید و باتوجه به این که کلا وجود شما تو این پست اضافیه و همچنین میزان فهم شما از پاسخ دادن بهت خودداری میکنم( dr freeman :rotfl: )

            • Way_effect گفت:

              شهاب جان و Dr.snake و شهروز جان خواهشا دعوا یا بی احترامی به هم دیگه نکنید نکنید باور کنید هر وقت تو سایت میبینم که کاربران به هم بی احترامی یا دعوا میکنند خیلی ناراحت میشم من همتون رو دوست دارم و خوبییتون رو میخوام و شما رو مثل برادر خودم میدونم پس باهم خوش رفتار باشیم و مثل داداش با هم صحبت کنیم

            • Way_effect گفت:

              ممنون آقای آقا بابایی شما نسبت به بنده لطف دارید تشکر

        • B گفت:

          به خدا حرفتو قبول دارم داداش اینا پستامونو خراب میکنن چون این انحصاری ها گیرشون نمیاد همین آقای FREEMAN یه مدت ps فن ها و انحصاری مسخره میکرد .

        • Reza Heydari گفت:

          یه طوری نظر میدی که انگار مایکروسافت چیزی برای ۲۰۱۶ نداره
          شما دم از منتطق گیم میزنی و بوهی از منطق نداری گیمنگ نداری
          گیمر ها گروهای مختلف هستند یکی وارکرافیت بازی میکنه یکی میشه مولتی پلیر بازی میکنه
          ایکس باکس ۳۶۰ تونست توی مجبوعه انحصاری ها ps3 رو شکست بده , که این هم جای بحث داره!
          نه اینکه شما بیاد یه بازی با نمره بالا به اندازی ۲۰ انحصاری مایکروسافت قرار بدین
          توی این نسل هم اگر بازی های همچون گودزیلا جز انحصاری مجموعه انحصاری سونی حساب میشه من دیگه حرفی ندارم

          • هیچ وقت نتونست شکست بده.

            • Reza Heydari گفت:

              چون بعضی از انحصاری زیاد ازشون تعریف شده خیلی چشم بسته خیال میکنند سونی از نظر تعداد برتری داره
              مثلا سونی فقط ۲ تا ریسنگ خوب عرضه کرد ولی مایکروسافت ۷ تا ریسنگ عرضه کرد
              یا بعد از این نسل تموم شد ۳ تا انحصاری بزرگ برای ۳۶۰ منتشر شد

            • Undefined گفت:

              انحصاری های با متای بالای ٧۵ ps3 تعداد ۶٨ تا بود ولی مال ٣۶٠ تعداد ٣۴ تا حالا چطوری می گی شکست داده؟

          • اتفاقا ps3 تو مجموع انحصاری های aaa کاملا xbox 360 رو شکست داد خواهشا این نظرات آماریتونو با ذکر سند و منبع معتبر بیان کنید

            • Reza Heydari گفت:

              اون وقت شما منبع دارید که میگید؟ چون شما اول گفتید , منبع باید بازی های درست حسابی باشه نه اینه بازی های jrpg باشه تا حالا اسمشم نشنیده باشی
              شما این بازی ها معیارتون قرار میدین ,
              منم فقط یه بازی کینکت میارم حدود ۲۴ میلیون نسخه فروش کرده
              ویا هیلو ۳ که بیش از ۱۴ میلیون نسخه فروش کرده, منبع ویکیپدیا هست
              این ها باید با انحصاری jrpg که هیچ فروش نکرده کنار هم جمع بندی بشن؟
              منطق این حرفات و نوع مقایساتت درسته؟

            • Undefined گفت:

              منبعش مقاله ای که ign نوشته و گیمفا کامل ترجمش کرده
              جناب رضا سعی نکن حرف هایی که تو تصوراتت می گذره بگی من هنوز حرف کامل نزدم اومدی از منطق حرف می زنی؟! تو این لیست شاید کلا ١٠ درصد بازی jprg باشه که بالاخره اونا هم بازین اینم منبع

              gamefa*com/224844/playstation-3-در-مقابل-xbox-360-مقایسه-انحصاری-ها/

            • Reza Heydari گفت:

              این منطقی شما دارید از نظر منتقدین هست که Kinect Adventures! با فروش ۲۴ میلیون فروش توی اون لیست نزاشتن و بعد Folklore که تا الان اسمش نشنیدی توی لیست هست!

            • Undefined گفت:

              کینکت ادونچر متاش شده ۶١ نمرش هم از طرف مردم شده ۶.٢ دلیلشم اینه که کلا به چند تا مرحله محدود شده وسریع تکراری می شه حالا می خواد ١٠٠ میلیون فروخته باشه
              با منطق شما پیش بریم همین ی بازی کینکت ادونچر از اول تا اخر نسل بسه دیگه چرا؟ چون که فروشش زیاد بوده می شه بهترین بازی
              در مقابل فلکلر متاش شده ٧۵ و از طرف مردم هم نمره ٨.٢ گرفته
              عزیز سعی کن خودت رو اصلاح کنی به جای تهمت زدنای الکی الان اگه گودزیلا هم ٢٠ میلیون بفروشه یعنی باز خوبیه؟

            • Reza Heydari گفت:

              پس اگر PS4 بیشتر از Xbox One فروش کنه یعنی خوبه؟
              درضمن هیچ نظر سنجی رسمی وجود نداره که نظرات کاربران رو در مورد این بازی ها اعلام کنه , اون هم نظرات منتقدین هست که در مورد این بازی معلوم نیست چطور قضاوت کردن
              حتما بازیش یه چیز داشته که این همه فروش کرده , اولین بازی حرکتی تاریخ بوده
              شما الان به فرض توی همون سال ۲۰۱۰ هستی Folklore جلوت بزارن بازی میکنه یا اون بازی کینکت ادونچر ؟
              اگر جوابت Folklore بستر به سلیقت هست
              اگر بازی کینکت هست یعنی متا و منتقدین رو کذب کردی و این آمار های منتقدین کشکی هست
              کلا میخوام مقایسات توی زمینه گیم اشتباه و بی منطق هست

            • Reza Heydari گفت:

              سعید جان
              همه مثل شما با این بازی ها ساده سرگرم نمیشن

            • هر بازی ک شما خوشت نیاد نمیشه بد!! سبک jrpg هم سبکی هستش ک هر کسی خوشش نمیاد اما برای جذب مشتری لازمه چون سلایق متفاوته! اکثر عناوین سونی هم تو این سبک شاهکاره و متای بالایی دارن چرا عناوینی در این سبک که ارزش و نمرات بالایی داره و نقش مهمی تو پیروزی ps3 برابر xb360 داشته رو نادیده بگیریم??

      • خدا خیرت بده شهاب جان که لا اقل ذمقاله رو کامل خوندی و دیدی که نوشتم کدوما برای پی سی هم هست. تازه این ترجمه هستش و تیتر مقاله هم دقیقا ۱۷ انحصاری مورد انتظار پلی استیشن ۴ هستش. من نمی دونم چرا بعضی ها فرق ترجمه رو با مقاله ی اختصاصی نمی دونن و در ضمن فکر می کنن فقط یه جور انحصاری وجود داره در حالی که زمانی و کنسولی و… همه و همه نوعی انحصاری هستن.

        • lovely xbox گفت:

          شهاب جان یه بیگ لایک داری در حد تیم ملی
          جالبه وقتی که انحصاری های ایکس باکس رو پی سی میاد میگن امحصاری چون رقیب نمیتونه پلی بده ولی تگه برای سونی روی پی سی بیاد میگن دبگه انحصاری نیست
          اگه اون طوری باشه با سیاست جدید ماکرو اومدن گیم نسل قبل روی پی سی دیگه ایکس باکس انحصاری نداره

          • Reza Heydari گفت:

            اسمت میگه فن ایکس باکس هستی
            ولی طرفداری سونی میکنی
            من دیگه از دو رویی ایرانی ها خسته شدم

            • lovely xbox گفت:

              خب خدا رو شکر همه نو انگی بهم خورد اینم خورد 😐
              من هزار بار دوست دار سونی ام ور کنارش ایکس باکس هم قبول دارم چون دوران کودکی ام رو به سونی مدیونم
              تا حالا فن بازی هم ور نیووردم از همه چیز به جاش دفاع کردم دوستان قبول ندارن اینا تمام انحصاری سومی اند با این که هر دو کنسول رو دارم ولی هر کس بخواد به سونی تیراد بی جا و بدون تفکر بگیره به من یکی که بد جور بر میخوره چون به سونی من مدیونم بخاطر این که دوران فوق شیرینی برای من تو بچگی به وجود اورد

            • Mr Hill93 گفت:

              این دعوا هنوز پابرجاست؟ نچ نچ نچ واقعا زشته من نمیدونم اون فریمن برای چی همچین بحث بی پایانی و شروع کرده اقا پی سی کنسول حساب نمیشه پلتفرم هست هر جور حساب کنی اقای اقابابایی بازی ها رو نسبت به ایکس باکس سنجیدن ک ینی این بازی ها برای ایکس باکس نمیاد وقتی هم ک نیاد میشه انحصار سونی حالا هی شما بگو اشتباهه اقا برو متن و از اول تا آخر از آخر تا به اول بخون میبینی بازی هایی ک قراره برای پی سی بیاد رو ذکر کردن کلا تو بحث بازی نویسنده پی سی رو ملاک کنسول ها قرار ندادن و درست هم گفتن وقتی بازیی برای یکی از کنسول ها منتشر بشه اون بازی میشه انحصاری حالا هر چقدر هم برا پی سی بیاد نویسنده کنسول ها رو ملاک قرار دادن از نظر انحصاری بودن یا نبودن ن پی سی چرا دعوای بیخودی راه انداختی زیر پست سونی خوبه طرفدارای سونی هم بیان زیر پست پی سی دعوا راه بندازن بس کنین این بچه مدرسه ایی بازی ها رو شما ها مثلا خدایی نکرده آینده این مملکت هستید با این رفتار ها به هیج جا نمیرسید خوش باشید

          • Mr Hill93 گفت:

            وای چی بازی هایی شخصا فقط انچارتد و میتونم تجربه کنم با هوریزون

            ولی یکی از اون اقا بپرسه تعریف کامل از انحصاری داره ؟ یا اصن کل مقاله رو خونده اومده نظر داده یا فقط تیتر و دیده ؟ وقتی نویسنده بازی هایی ک برای pc میاد و ذکر کرده پس مشکل اون اقا چیه ؟ فقط ی تعریف تصنعی از انحصاری دارن ینی فقط برای یک کنسول واحد ویا به قولی زیر دستاش بیاد مثل پی اس پی و ویتا و … ن عزیز من انحصاری فقط مختص به کنسول نیست مختص به زمان هست مختص به تاریخ هست و … مثلا ی نمونه همین تامب رایدر به مدت یک سال انحصار ایکس باکس هست ینی ایکس باکس ۳۶۰ و وان بعد از یک سال برای ps4 میاد پس از انحصار بودن خارج میشه دقیقا منظور نویسنده هم همینه ولی شما نگرفتی و ندونسته اومدی نظر دادی یا ی مثال دیگه همین کالاف خودمون برای همه پلتفرم ها میاد ولی بعضی از دی ال سی هاش انحصار ps4 هست بازم مثل منظور نویسنده ینی برای تاریخی یا زمانی انحصاری هست کمی درک تو ببر بالا بهتره قصد توهین هم ندارم تا دو تفر بهت گفتن دکتر جو گیر نشو موفق باشی 😎

    • old.gamer گفت:

      واقعا من از آقای بابایی ممنونم . عالی بود . من نمیدونم چرا کسی از دوستان به تاپیک نگاه نمیکه ؟ عناوین قدرتمند برا کنسولی قدرتمند . اینجا منظور از بازی ها که واس پی سی هم میاد ذکر شده ، پی سی کنسول نیست که پی سی پلتفرم هست واس همین ایشون ذکر کردن اتحصاری کنسول پلی ۴ یعنی رو کنسولا فقط پلی داره خوب اینجا حق با آقای بابایی هست

    • طرفداران PS4 به خودم و شما تبریک میگم………………امسال هم برنده شدیم :yes: 😀 :yes:

    • HannaH گفت:

      امیدوارم این بحث تمام شده باشه و دوستان دست از سر این موضوع برداشته باشند. من هم تنها نظر خودم رو مى دم (که ممکنه از پایه غلط باشه) اما مفاله مشخصا ترجمه زمان برى بوده. در قدم اول من هم فکر مى کنم کنسول ها از پلتفرم پى سى جدا هست. در واقع حتى گوشى هاى موبایل رو هم به عنوان کنسول در نظر نمى گیرن. مشخصا این جا بحث بر سر PS4، ONE و احتمالا Wii بوده. (تکرار مى کنم نظر شخصى)
      اما نکته بعدى (که البته قبلا هم گفته بودم) آستانه پایین تحمل نقد بعضى دوستان هست که بعد از یکى دو جمله کار به توهین هایى مى کشه که اصلا جاش تو یک وب سایت نیست. به نظر ضمن نگه داشتن احترام مترجم که زحمت خودش رو کشیده (در بدترین شرایط مى شه درخواست لینک منبع رو داد) یک مقدار نگه داشتن جانب ادب در مورد دیگران ضررى به کسى نمى زنه. مدتى بود سایت بهتر شده بود که فکر مى کنم مدیریت سایت بتونه با یکى دو تا تذکر دوستانه مشکل رو حل بکنه.

    • Leon گفت:

      اوه اوه اوه! مذاکرات به مراحل سخت و نفس گیری رسیده! صدو هشتاد تا نظر. اوووووف

  • Ash گفت:

    من حداقل اسم هفتا از این بازی هارو نشنیده بودم.
    ولی مقاله‌ی قشنگی بود.
    مرسی از زحمتتون.

  • nazgul گفت:

    همشون خوبن مبارک ps4 دارها باشه بازی کنید لذت ببرید یکی از یکی بهتر
    موفق باشید دوستان 😀

  • Parsmira گفت:

    رقابت از پیش برنده برای پلی استیشن :yawn:

  • Reza Heydari گفت:

    از نظر از انحصاری این ۶ تای آخری و فینال فانتزی مهمه
    البته احتمال داره بازی جدید دیوید کیچ و گرن تروسمو ۷ توی ۲۰۱۶ عرضه بشه

  • amin_snake گفت:

    دوست من اول که همه بازیها انحصاری نیست و بعد جز انچارتد و لست گاردین و هوریزون و راچد کلنک بقیه بازیها first party هست.و توی اینهام فقط هوریزون و انچارتد واسه من بازیهای شاخی هست…star ocean هم که سبکش کلا حال نمیده….ولی یه نگاه به انحصاریا ایکس باکس وان بنداز…..gears_halo_tomb rider_quantom_وخیلی بازی دیگه مثل crack down واین فقط چندتاش بود …البته تامب رایدر انحصار زمانیه ولی همون ۱ سالم خیلیه واسه بازی که دیرتر بیاد…من همیشه فن سونی بودم ولی جدیدا سونی پول پرست شده و انحصاریاش خیلی کم شده و کم کیفیت و جای عرضه بازی انحصاری جدید زده توی کار ریمستر کردن مثل کاپکام.ولی مایکرو سیاست عادلانه و مشتری طلب پیاده کرده با مدیریت جدید و خیلی از سونی جلو افتاده…البته خودم pcgamer هستم و pcgamer دنیاش کلا جداست (pc یک نثل هنوزم از کنسولا جلوتر هست گرافیکش و کم کم هم داره شدید pc جا میفته بین سازنده ها و گیمرها و بازیهای انحصاری هم واسش کم کم زیاد میشه).ولی تمام یازیهایی که تاحالا عرضه شده واسه هر کنسولیو بازی کردم .کلا از فن بازی بودن متنفرم ولی واقعا فن های سونی زیاده روی میکنن واقعا به نظر خودتون این بازیها شاخ تره یا انحصاریا مایکرو؟خدایی جواب بدید نه فن بازی…من که میگم انحصاریا مایکرو خیلی بیشتر و با ارزشترن و سونی نثبت به سالهای قبل افت شدید داشته توی مشتری مداری/…

  • خدا ایشالا ب همه قدرت خرید ps4 و بازیهای ۲۰۰ هزارتومنی رو بده شاید قدری از این قضاوت های یک طرفه و بدگوویی ها نسبت بهش توسط بعضیها ک کم هم نیستن از بین بره

    • Dr.Snake گفت:

      همچنین!
      ممنون بابت مقاله اقای بابایی

      • مرسی از شما. دوست من بنده توی این مقاله فقط ترجمه رو انجام دادم غیر از بخش مقدمه و اگر توی تمام نظرات شخصی و مقاله های اختصاصی که توی سایت نوشتم هیچ وقت بی احترامی نکردم و نظرم رو محترمانه گفتم و به همه احترام گذاشتم حتی به کسایی که بعضی وقتا بهم بی احترامی کردن.

  • ali sepehr گفت:

    مرسی بابت مقاله
    من که واقعا کیف کردم :yes:
    فقط آقای بابایی عزیز لطف کن راجب بازی هایی که دارن میان تخصصی بنویسی راجبشون
    ینی یه مقاله کامل راجب تاریخچه و سازنده های اون بازی و داستان و گیم پلیشون….
    من که خیلی قبولت دارم :yes: :yes:
    بازم مرسی بخاطر زحماتت

    • ممنون از شما. علی جان اخه توی یه مقاله ی ۱۷ عنوانی نمیشه خیلی زیاد و تخصصی توضیح داد وگرنه من مشکلی ندارم. توی اینجور مقاله ها نویسنده فقط اشاره ای به گیم پلی و… میکنه. این مقاله رو من ترجمه کردم و خودم ننوشتم. همین که ۲ نفر هم مثل شما بدونن زحمت کشیده شده و من حق ندارم توی مقالات ترجمه دست ببرم برام کافیه.

  • Dr.Snake گفت:

    حالا اینا بنده خدا اقای خنجری رو کردن سوژه!
    جالبه خودشون از همه بدترن!

  • HannaH گفت:

    این لیست بیشتر از پول، وقت مى خواهد براى بازى کردن. من که در بهترین شرایط ۴ یا ۵ تاشو توى یک سال مى تونم براى PS4 بخرم. کلى هم از بودجه تفریحم رو روى خرید یه لپ تاپ هدر دادم که تا سال دیگه شرایط تفریحى من رو خیلى بد مى کنه. ولى مطمئنا uncharted, horizon, dream و FF7 رو شده وام بگیرم مى خرم.:-)

  • lovely xbox گفت:

    ژوونم اقا سعید همیشه من یکی از طرفدارای مطالب شما بودم و هستم و خواهم بود…
    اگه میشه لطف کنید id برای psnرو بگید خیلی ممنون
    و بازم ممنون از مطالب ارزشمندتون :snicker:

    • مرسی ازتون واقعا. خوشحالم که این طور میگین. چشم حتما میگم بهتون توی همین پست . الان تلفظ دقیق نوشتنشو رو یادم نیست. همین جا می نویسم براتون یا پیغام میدم بهتون. خیلی لطف دارین.

  • Iman-m گفت:

    مبارک ps4 ی ها باشه حالشو ببرید :evilgrin:
    ما که پول نداریم کنسول بخریم 🙁

  • mohamad73 گفت:

    همشون عالی هستند.مبارک طرفدارای ps4

  • infinit888 گفت:

    همه ی طرف انچارتد هم ی طرف ..!! 🙂

  • ~>POORIA GAMER<~ گفت:

    یه لحظه فکر کن UNCHARTED 4 انحصاری PC بشه 😀

  • اول از هم متشکرم از اقای سعید آقابابایی زحمت کشیدن ..وقتی نظراتو خوندم دو تا نکته به نظرم عجیب رسید! اولیش حرف های غیر منطقی جناب دکتر.. اسمشو با توجه به شناختی که از ایشون دارم نمیذارم فن بازی … به نظرم ایشون از این مقاله ناراحت شدن…. نکته دوم اینه که یه سری از دوستان میگن فقط سه تا بازی اول بدرد میخوره و بقیه فروش نمیکنه… خب خدمت این دوستان هم بگن به نظرم یه خرده اطلاعاتشون کمه…. کافیه به ادمایی که پشت این عناوین هستن نگاهی بندازن تا متوجه حرف من بشن و کارنامه این افراد رو ببینن تا متوجه بشن هر بازی موفقی نیاز نداره AAA باشه!!

    • احسنت به شما که ملاک بزرگ و قدرتمند بودن بازی رو به AAA نمی بینید. مرسی از شما واقعا.

    • Reza Heydari گفت:

      خیلی ها نسل جدید گرفتیم چون سخت افزاری بهتری داره و بازی های با گرافیک بالاتر با بازی های با گیمپلی خوب بازی کنیم ,
      با این منتطقی که شما دارید باید همون PS2 باشه دیگه نیاز به نسل جدید نیست

      • من نمیدونم حرفی که من زدم چه ربطی به منطق من داره؟
        اقا رضا حرف من انقدر سنگین بود که متوجه منظور من نشدی؟
        ایا هر بازیه موفقی نیاز داره AAA باشه ؟ جوابش مشخصه خیر … کی اینجا حرف گرافیک زد اخه؟ مگه همه چیزه یه گیم تو گرافیکش خلاصه شده ؟ خواهشن قبل از اینکه فکت عجیب صادر کنین خوب نظرو بخونین..

  • saeedgreat گفت:

    اقا تیترو بکنی ۱۷ انحصاری کنسولی مورد انتظار PS4 در سال ۲۰۱۶ درست میشه.قبول کن که تیتر ابهام برانگیز بود گرچه ترجمش کردی و تو متن اشاره شده برای pc هم میان بعضیاشون. :heh: 🙂

    • داداش برای من اصالت قلمم از همه چی مهمتره و هیچ وقت خدشه دارش نمی کنم. تیتر خارجی مقاله رو هم نوشتم که بود: Top 17 PS4 Exclusive Games To Look Forward To In 2016.
      ممنون از نظرتون. حرفتون درسته ولی اونجوری تکلیف انچارتد و… چی میشن.اکثر عناوین مقاله فقط انحصاری مطلق پلی استیشن ۴ هستن. اونجوری که نمیشه بگیم انحصاری کنسولی

  • head of demon گفت:

    از پاک کردن نظرات من به شعور فراوانتون پی بردم
    خلاصه منتظر اینم با هم shenmue رو آنلاین بزنیم

    • شعور که مشخصه از صحبت کردن. من دست به نظرات هیچ کس نمی زنم و گاهی نظرات خودم هم میره بررسی و اسپم و….
      من کاری به نظرات شما نداشتم وگرنه اگه می خواستم پاک کنم جواب نمی دادم.
      منتظر باش میام.

  • Farshidmc گفت:

    مثل همیشه تنوع بازی ها زیاد و زیباس
    ممنون بابته مقاله

  • hashashin گفت:

    مقاله خیلی خوبی “ترجمه کردید” واقعا خسته نباشید. :yes:
    در خصوص ترجمه باید عرض کنم، مترجم حق دست بردن در متن اصلی رو نداره، ولی اگه مطلبی با اصل موضوع تفاوت داره یا حداقل شک در تفاوتش هست. باید به متنی که احتمالا درست است، ارجاع داده بشه. چون در این سبک مقالات معمولا ارجاع داده نمیشه بهتر است که نواقص در مقدمه بصورت کلی ذکر بشه.

    • طوری نوشتید”ترجمه کردید” که انگار من گفتم خودم نوشتم. مقاله هایی هم که نوشتم کم نیست خدا رو شکر. با این حال ممنون از شما که لطف دارید.
      من نواقص رو در قسمت هر بازی گفتم مثلا گفتم واسه پی سی هم میاد

      • hashashin گفت:

        ممنون از وقتتون و نواقصی هم که بیان شده بسیار عالی است. منظور بنده از ” ترجمه کردید” فقط و فقط جهت اطلاع دوستان بود. بین نوشتن مقاله و ترجمه مقاله تفاوت وجود داره، گفتم با این نظر کمکی کرده باشم. بازهم ممنون.

  • nEo گفت:

    Dreams, Uncharted, Final Fantasy برای من خیلی مورد انتظارن بقیه رو یا نمیشناسم یا علاقه ای بهشون ندارم.
    البته از ریمیک Ratchet And Clank هم نباید گذشت…

  • yusef گفت:

    ممنون آقای بابایی مقالتون عالی بود :yes:
    هنوز انحصاری های بیشتر ی معرفی میشه

  • davidvilla گفت:

    آقا چرا با نویسنده بحث میکنید آخه؟!بنده خدا این همه زحمت کشیده این مقاله رو ترجمه کرده تا ما استفاده کنیم شما به جای خسته نباشید گفتن میاین باهاشون بحث میکنید که چی بشه؟!!!به عنوان فن دوآتیشه ی مایکروسافت اثری از فن بازی در این مقاله ندیدم .هر کدوم از دوستان که علاقه ای به خوندن این مقاله ندارن میتونن نخونن مجبورشون که نکردن .آقای آقابابایی خدمت شما خسته نباشید میگم .مقاله ی خیلی خوب و مفیدی بود

    • الحق که این نظرتون همه ی خستگی و اعصاب خردیم رو از بین برد. واقعا ممنونم ازتون به خاطر این نظرتون. من همه جا توی مقدمه از مایکروسافت و کنسولش تعریف کردم و مقاله رو هم ترجمه کردم و هیچ چیز بدی نگفتم. فقط نکته این بود که چند تا دونه از بازیا برای پی سی هم میان و من هم اشاره کردم که اینها انحصاری کنسولی هستن همونطور که خود سونی هم میگه.
      یک دنیا ممنون از شما واقعا. خیلی خوشحالم کردین.

    • BashirBat94 گفت:

      مرحبا به منطقت داداش. :-* :-* :-* :inlove: :yes: :yes:

  • mohammad2015 گفت:

    بی صبرانه منتظرم 😎 😎

  • last of us گفت:

    وقتی سخن از بهترین هاست
    نام ناتی داگ میدرخشد
    ممنون بابت مقاله

  • hossein619 گفت:

    واقعا ۹۰ درصد انحصاری های PS4 شاهکارن :inlove: :inlove:

  • ps1995 گفت:

    از بازی Ratchet and Clank خیلی خوشم اومده شبیه کراشه

  • xray7 گفت:

    از این نظرات میشه به فرهنگ غنی(برعکسش کن)ایرانی ها پی برد یارو میاد این همه
    .
    .
    .
    .

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    نقد مینویسه طرف مقابلو با بد بیراه میترکونه بهد میاد مینویسه اخرش حق با شماست
    بله با شما هستم آقای شهروز خان ازت توقع نداشتم دکتر :idk:

    • Dr. Freeman گفت:

      بد وبیراه؟ کجای حرف من بد و بیراه بود؟ لطفا نشون بده بهم
      بد و بیراه حرف اون کس و کساییه که بارها تو همین پست مستقیم و غیر مستقیم به من توهین کردن و من هیچی نگفتم
      من نقدم کاملا منطقی بود و ایشون هم جواب منو دادن اما غرور کاذب یه عده باعث شده حقیقت رو درک نکنن

      • Undefined گفت:

        بعضی از دوستان از انتقاد ناراحت می شن
        جناب xray7 حه اشکالی داره که بعضی از دوستان انتقاد می کنن البته بگم انتقاد داریم تا انتقاد
        انتقادات این دوستان سازنده بود و بیشتر جهت رفع مشکلات نویسنده بوده که البته بعضی اوقات سو تفاهم هم پیش میاد که با ۴ تا نظر(!) حل می شه
        باور کنید اگه قرار باشه تا اخر عمر هی بیایم از هم تعریف کنیم هیچ کس نه پیشرفتی می کنه نه به جایی می رسه
        به قول فردوسی پور که می گفت:” ما چه قدر خوبیم” !

      • شهروز جان من قبلا هم گفتم ادم باید حق رو بگه و من تا حالا از شما هیچ وقت بی ادبی ندیدم. مرسی که چیزی نگفتی. بحث کردن با توهین فرق داره

  • Fido گفت:

    قدرت سونی همیشه درد داشته نه

  • Ni10God گفت:

    جاست پلی استیشن :inlove:

  • saeed8492 گفت:

    اقا سعید یک پیشنهاد دارم
    ی مقاله بزار با عنوان مقایسه بازیهای انحصاری های ps4 و xbox one
    اینجوری همه ی این بحثای الکی تموم میشه فقط هم بازیهای کاملا انحصاری رو توی اون مقاله بررسی کنید
    بعدش دیگه معلوم میشه کی فن بازی در میاره کی منطقیه

    • والا من اصلا نمی تونم در مورد بازیای ایکس باکس بنویسم چون اصلا اطلاعاتش رو ندارم. من ۲۰ ساله با پلی استیشن بزرگ شدم و اطلاعاتم در موردش کامله.

      • saeed8492 گفت:

        اقا بالاخره ی ک نفر هست که اطلاعات داشته باشه از همین اقایون مدعی کمک بگیر
        باور کن اگه ps3 همون موقع ورودش ب ایران کپی خور میشد اصلا هیچ کست نمیفهمید ایکس باکس چیه تنها دلیلی که تو ایران محبوب شد همینه البته هرکی ایکس باکس۳۶۰ خریده الان پشیمونه دلیلشم همین انحصاریهای سونیه من از ایکس باکس دارا این حرفو نقل میکنم باز نگید فن بازیه

  • AHMAD NJ گفت:

    ههههههههههههه :laugh: :laugh: :rotfl:

  • Secret گفت:

    دوستان عزیز جر و بحث نکنید سر این مسایل اقای سعید بابایی وقت گذاشته این متنارو گذاشته من که عمرا حال داشته باشم همچین کاری بکنم فقط حال دارم بخونمشون :laugh: و برای اون کسایی که بحث میکنن هم بگم که اقا چیکار دارید که هر کی چه نظری داره هر کنسول یا pc ای که داری هر بازی ای دوست داشتی بکن به دیگران کاری نداشته باشید بخاطر این مسایل که نباید رفاقتتون رو خراب کنید

  • BashirBat94 گفت:

    ممنون ارآقای آقابابایی به خاطر مقاله و ترجمه عالیشون :-* :inlove: :laugh: :-)) .مت همیشه واقع بینانه و خانمان سوز برای برخی از دوستان!!! :beatup: :pissedoff: :smug:
    بعضی ها هم باید در عرصه ی مهم غلط گیری باقی بمونن و نظر صادر نکنن!! :no: :no: :no: ?:-)
    این ۱۷ تا عنوان در بخش بازی های کنسولی در انحصار پلی۴ هستن و اتفاقا همشون قوی هستن!
    مث همیشه میگم:من پلی استیشن خودمو دوس دارم و ازش لذت میبرم. :inlove: :-* 😀 :laugh: :rotfl:

    • از شما ممنونم دوست عزیز. لطف دارید. اقا شهروز هم من تا حالا ندیده بودم که اینجوری صحبت کنن و نظر بدن ولی نمی دونم چرا اینجوری امروز گیر دادن به مقاله ای که خدا وکیلی ایرادی نداره.

      • iRaNson گفت:

        اقای ملکی هیچ کدوم از صحبتهاشون اشتباه نبود اتفاقا حرف دل خیلی های دیگه رو زدند نمونش نظرات محبوبشون منتها سعید جان نویسنده یه شانی داره یه محدودیت هایی داره باید رعایت کنه مقالتون ترجمس بله درست میگید خوده بنده منبع رو دیدم ! اما دیگه این جواب دادنا و کشمکش ها اصلا لازم نبود شما یه بار دیگه کامنت هارو از دید یه نفر سوم بخون ببین مشکل از کجا بود ! یه نکته رو هم همیشه مد نظر قرار بدین دفاع اگه خدای ناکرده غلط باشه نتیجش بالعکس میشه ! بازم خودتون میدونید … اینم واسه زحماتتون در حق بچه های گیمفا (PS4 بازا) => :rose:

        • من جواب های مثبت و منفی رو هر دو رو جواب می دم. چه تشکر و چه انتقاد. از اولین مقاله هم همینجوری بودم. کسی که زحمت می کشه و نظر می ذاره و مقاله رو می خونه باید احترام گذاشت و جوابش رو داد. مثل شما که زحمت کشیدین نظر گذاشتین.
          دفاع بنده کاملا درست و به دلیل این بود که مقاله هیچ ایرادی نداره واقعا.

  • Mohammad.Hl گفت:

    مقاله ی عالی ای بود !
    خسته نباشید !
    بنده بیشتر از همه منتظر Street fighter V هستم چون با نسخه های قبلیش خیلی خاطره داشتم … حتما با Pc تجربش میکنم
    Horizon هم با توجه به تریلر هاش معلومه خیلی خوب از آب در میاد امیدوارم هرچه زود تر Ps4 رو تهیه کم بتونم این همه عناوین جذاب رو تجربه کنم.

  • g.f.y.g گفت:

    ملت هم بیکارن ها :idk:
    من یه چشم رو فیلم و سریاله یه چشم رو بازی بعد اینا اومدن ریختن اینجا میزنن تو سر و کله ی همدیگه :rotfl: حالا برای چی نمیدونم
    همگی موفق باشید با این کارا :yes: البته اگه فکر کردین این کامنتو برای مثبت گرفتن دادم در اشتباهین چون اولین و اخرین کامنته من در اینجاست
    البته حق با نویسنده هست ، من فن بازی ای از طرف نویسنده ندیدم

  • tedy گفت:

    اگه پی اس فور داشتم با این قیمت بازیا فقط انچارتد رو می خریدم و شاید هم هورایزن و نو منز اسکای و… 😀
    من شیش ماهه تو سایت نظر میدم خیلیاتونم میدونید که فن ایکس باکسم اما بعضیا اسمه خودشون داره میگه فن ایکس باکسه(lovely xbox)اما تو خبرای مایکروسافت هیچ نظر نمیده هیچ ولی تا خبرای سونی پیش میاد از سونی خوبی میگه نمیگم اشتباه میکنه نه، اما لااقل یه نظر زیر پستایه ایکس باکسم بده
    ممنون بابته مقاله :-* منتظر ایکس باکسشم هستم اگه باشه.

    • ممنون از شما. راستش من اطلاعاتم در مورد بازیای ایکس باکس خیلی کمه و فکر نمی کنم صلاحیت نوشتنش رو داشته باشم.

    • lovely xbox گفت:

      Tedy جان من همون ادمی هستم که تقریبا میشه گفت یک ماه پیش نو سایت کامنت میزاشتم و لعد از چند روز گفتم دیگه نمیتونم بیام ولی اون ویدیو که گفته بودم براتون حتما اپلود میکنم کنسول ایکس باکس ارجینال …
      یادت اومد…حالا بعد از یه مدت اومدم بزار پست ماکروسافت هم بیاد چشم من کامنت میدم :snicker:

  • Jorhan Stahl گفت:

    اول این ها انحصاری کنسول هست نه پلتفرم pc کنسول نمیشه توی اون دهاتی که من زندگی میکنم به pc نمی گیم کنسول 😐
    دو انقدر ن.وب هستین که حتی نمیدونی که این مقاله ترجمه شده هست 😐 😐
    سوم فقط ی ن.وب میگه ps4 کنسول قدرتمندی نیست
    چهارم دست آقای آقابابایی هم درد نکنه مرسی از مقاله ی خوب تون :-* :-*
    پنجم هم این که هنوز خیلی از انحصاری های سال ۲۰۱۶ ps4 معرفی نشدن

  • CR Se7en گفت:

    چی بگم بهتون آخه؟
    یه ساعته دارم نظر میخونم کمرم درد گرفت 😀

  • Persian95 گفت:

    قدرت سونی کاریش نمیشه کرد همه این انحصاری که تو مقاله نام برد شده عالی هستن و من مطمئنم فروش سونی.رو دوبرابر میکنه
    Xbox fans بدشون میاد چرا به مقاله به این خوبی گیر الکی میدید
    آقای سعید آقابابایی به این فرافکنی ها توجه نکنید و کارتون رو با قدرت ادامه بدین آرزوی موفقیت براتون میکنم

    • خیلی از شما و حمایتتون متشکرم. چشم حتما همین طور خواهد بود.

      • دوستای عزیزم فکر کنم که دیگه نظرات این مقاله و داستانش رو ببندیم و به فکر مقالات بعدی باشیم. از همتون که حمایت کردین و دلگرمی دادین ممنونم. امیدوارم بتونم همیشه راضی نگهتون دارم و از مقالاتم خوشتون بیاد. همیشه هم کسایی هستن که بیان و بدو. بیراه بگن ولی میگذره و تموم میشه. مهم اینه که ما حرف زشتی به هم نزنیم و دوستیمون رو به خاطر بازی و کنسول به هم نریزیم. اصل بحث این مقاله که بین من و اقا شهروز شروع شد خیلی منطقی با هم حلش کردیم و بدون توهین تموم شدو دوستیمون محکم تر هم شد. امیدوارم با کمک هم بتونیم هر روز این سایت رو که بی شک برترینه از همه لحاظ و دشمن هم زیاد داره بهتر و بهتر کنیم. سلامت و موفق باشید همتون. باز هم تشکر از شما گیمفایی های عزیز.

    • his0160 گفت:

      فرافکنی میشه توصیح بدی Persian95 اینجا یعنی چی؟

      • Persian95 گفت:

        چرا نمیشه تعریف فرافکنی : فرافکنی یعنی انگشت اتهام به سوی دیگران گرفتن. فرافکنی عبارت است از تمایل نسبت دادن آنچه در درون می‌گذرد به دیگران یا به محیط. فرافکنی فرد را در مقابل یک نوع اضطراب حفظ می‌کند: اضطرابی که در اثر اعتراف به کاستیها و نقصها ممکن است به وجود آید. 
        مثلا xbox 1 انحصاری نداره طرف برای جبران میاد از این مقاله ایراد میگیره

  • Ken Levine گفت:

    بی شک سال بعد میلادی ، سالی عالی برای سونی و طرفدارانش هست… برای سونی از نظر فروش سخت افزاری و نرم افزاری و برای طرفداران بازیهای عالی ای که سونی قراره روانه بازار کنه، اون عنوان Witness که از سه سال پیش قراره منتشر بشه فکر کنم تنش خورده به تنه آخرین نگهبان! سال بعد برای من سال بسیار بزرگی هست چون قراره عنوان استاد بزرگ Fumito Ueda پس از شش سال انتظار عرضه بشه و ما رو دوباره با عنوان نابش غرق در هنر و ایده هاش کنه،تنها امیدوارم دوباره تاخیر نخوره.

  • من نمیدونم چرا بعضیا کلا از موفقیت کنسول رقیب خوشحال نمی‌شن. اصلا تو ایران جا افتاده که هر کس هر کنسولی داره، میشه دشمن خونی کنسول‌های دیگه. یعنی طرف الان بره تو مغازه و یک دستگاه Wii بخره، اون میشه بهترین کنسول تاریخ بشر… توروخدا بس کنید این بچه بازی‌هارو… قبلا هم گفتم که بیایید فن همه کنسول‌ها باشیم نه یک کنسول خاص…

  • John Marston گفت:

    زیاد بحث نکنین.همونطور ک مترجم مقاله هم میگن این بازیایی ک برا PC هم میاد انحصار کنسولی هستن یعنی تنها برای ps4 از بین تمام کنسولها میاد.مثل tomb raider ک انحصار زمانی هست و انحصاری محسوب میشه.

  • X.O.I.T.B گفت:

    یعنی قشنگ صحنه ی پست های آقای خنجری تداعی شد 😐
    اونجا فنای سونی میگفتن دست تو متن میبره فنا مایکرو میگفتن ترجمس.
    دقیقا اینجا برعکس شده. :wilt:

    • iRaNson گفت:

      جاش خالی خدایی من یکی که دلم برا پستاش تنگ میشه با وجود عزیزانی مثل اقای اقا بابایی که تمرکزشون رو بیشتر روی یه پلتفرم خاص گذاشتند واقعا جای اقای خنجری خالی البته اقای دهنوی و صحرایی هم تمامی تلاش خودشون رو میکنن ، این وسط یه نویسنده عزیزی هم بود راکستدی (امیر جان) که ما بهش امید داشتیم . قرار بود انقلابی تو گیمفا برای PC بازان به ارمغان بیارند که ظاهرا کلا از این عرصه کشیدند بیرون …

      • درسته که من تمرکزم روی پلی استیشنه ولی هیج وقت هیچ حرف بدی یا منفی نسبت به هیچ پلتفرم دیگه ای نزدم. چون اونا هم طرفدار دارن و ناراحت میشن. من در این مورد می نویسم چون ۲۰ ساله زندگیم بوده این کنسول. نه ۲۰ سال گذرا بلکه ۲۰ سال هر روز بدون استثنا.(غیر اموزشی سربازی!) ولی به خودم اجازه ندادم دیگری رو بکوبم. من تیم خودم رو تشویق میکنم نه که به تیم دیگه توهین کنم(فوتبالی!)

        • iRaNson گفت:

          مطمئن باشید هم من هم بقیه کاربرا مخصوصا اقای ملکی همین شناخت رو از شخصیت محترم شما داریم … کلیت این بحث یه مقدار منحرف شد برای همین که سوتفاهم بوجود اومد شما خودتون رو اصلا نباید ناراحت کنید هرچی باشه نویسنده اید خودتون بهتر میدونید 🙂

          • rocksteady گفت:

            اقا امیر هست اسمم احسان از کجا اوردید!؟
            بیرون کشیدنمم بخاطر مریض.یم بود وگرنه برنا.مه زیاد داشتیم که متاسفا.نه نشد عملی کنیم /:

          • خیلی ممنون از شما. درسته

            • rocksteady گفت:

              جناب ای.ران سا.ن بنده هم به خاطر مر.یضیم کنار کشیدم وگرنه مقالاتی مانند ١٠٠ بازی برتر pc و … دردست نوشتن بود که دیگه قسمت نشد در خدمت دوستان pc باز باشیم ایشالا اگه زنده بودیم چند ماه دیگه بر می گردیم!

            • iRaNson گفت:

              انشالله امیر جان ، همچنان منتظریم 🙂 به حق همین شب ها ایشالا تنی سلامت داشته باشین تا بتونید دل ما PC بازا رو شاد کنید ، ما هنوز هم امید داریم بهتون :))

    • دوست عزیز خدا شاهده که من هیچ دستی توی ذره ای از ترجمه نبردم و تغییرش ندادم و تازه بازیایی که برای پی سی میاد رو هم عنوان کردم توی متن که برای پی سی هم هست.

      • iRaNson گفت:

        سعید جان بالا گفتمتون ، شما دارین بیش از حد حساس میشین … خواستین هم از دلشون در بیارید یه یا علی بگید مثل اقای صحرایی که بهش گفتند فن بازی در میاری ! یه مقاله ای خبر دسته اولی یا … از پلتفرم های دیگه روی سایت قرار بدین شما ماشالله ترجمتون هم خوبه پس قاعدتا به مشکلی بر نمیخورین در این قضیه … موفق باشین ، یاحق . منتها بازم تصمیم با خودتونه مارا که میبینید صرفا کاربر محسوب میشیم :))

    • lovely xbox گفت:

      چیزی که عوض داره گله نداره جناب X.O.1.T.B

      • .Phil Spencer گفت:

        اقای بابایی همین که برامون ترجمه کردی جای شکر و تشکر داره بسیار سپاس گذاریم از زحمات فراوان شما مورد انتظار ترین بازی برای من توی این پست انچارد است که میخوام ببینم ناتی داگ چه شاهکاری ساخته ممنون از زحمات فراوان شما :-* 🙂 :yes:

  • ALIREZA A.T.A گفت:

    انچارتد عالی تنها دلیل من تو نسل هشت به جای وارد شدن به pc وارد کنسول شدم این انچارتد لامصبه دیگه

  • soroush750 گفت:

    مطمئنم نصف نظرات این پست پاک شده :pain: :pain:

  • جای neir,hellblade, ni-oh, persona 5, shadow of beast, attack of Titan خالی است وحتی یاکوزای جدید
    سونی بیش از ۲۴ بازی انحصاری در سال آینده داره شاید بخاطر اینکه رقبا ناراحت نشن نداشتن ولی کلا سایتایی مثل gaming bolt, polygon خیلی تابلو ضد سونی مقاله می زنند البته نمی دونم مقاله کدوم سایت

  • Reza Heydari گفت:

    شما هم دیونه هستید سر چی بحث میکنید , هر کی بازی خودش میکنه کسی هم کسی رو اجبار نکرده
    من قبلا هم فن ایکس باکس بودم ولی الان دیدم بحث کردن یه کار بی خوده و الان سعی میکنم که بگم هر بازیی جایگاه خودش رو داره و قابل قیاس نیست چون سلیقه ها متفاوت هست
    همین بحث های الکی باز میکنید که نویسنده نمیتونند از نوع مقالات بزنند
    همین که بازی خوبی برای ۲۰۱۶ نام برده کارش عالیه

  • ELITE KNIGHT گفت:

    این لیست باید اپدیت بشه چون خیلی بازی دیگه قراره اضافه بشه 😎

  • old.gamer گفت:

    من به آقا بابایی تو نظرات قبل هم گفتم که کسی به تاپیک دقت نکرده . و هرکی برداشته شخصی شو نوشته . من ۲۰ ساله با پلی بازی می کنم نسل قبل ایکس باکس هم داشتم. همیشه گفتم و می گم ایکس باکس قابل احترامه چون اگه نبود سونی به این مرحله تکامل نرسیده بود . چند ساله از نت هم اخبار بازی دنبال میکنم و کسی مثل آقا سعید ندیدم که اخبار سونی رو به این کاملی منتقل کنه به بقیه. دست مریزاد عزیز :yes:

    • ممنونم از شما. خیلی لطف داری. من دقیقا ۲۳ ساله که دارم گیم بازی میکنم و اولین تفریح و عشقم بوده و خواهد بود. ۲۰ سال هم هست که هر روزم با پلی استیشن گذشته و بزرگترین غم های زندگیم رو با پلی استیشن پشت سر گذاشتم. شاید باور نکنید ولی برای من یه دستگاه نیستن و دوست صمیمیم حساب میشن و از ته دل بهشون عشق می ورزم. هیچ دستگاه و برندی برای من سونی و پلی استیشن نمیشه و نخواهد شد ولی این رو می دونم که وقتی نویسنده هستی باید به رقیب احترام بذاری و اگر در موردش اطلاعات نداری فقط در مورد دستگاه خودت حرف بزنی و همیشه به طرفدارای رقیب که بهت احترام میذارن احترام بذاری و توی مقاله نظر شخصیت رو نگنجونی. توی نظرات فرق میکنه ولی توی مقاله نباید از رقیب بد بگی و …. ممنون از نظرتون باز هم.

      • old.gamer گفت:

        پس آقا سعید دهه ۶۰ هستیم جفتمون . منم ۲۳ ساله که همینجوره دادم با رفیقم سر می کنم . با اینکه الان یاعت ۶ از کار میام خونه بازم بازی میکنم ایولا… خوشحالم که داریمت :yes:

  • AM3BOOTER گفت:

    همشون چرت پرتند به غیر از ۳ تا آخری

  • ezio1503 گفت:

    من تو بعضی کامنتا دیدم دوستان به شوخی میان میگن که بهتره واسه ثبت نام کاربرا تو گیمفا یه محدودیت سنی بذارن ولی اینبار من خیلی جدی به شما آقای زاهدی توصیه میکنم این کارو واسه نویسنده هاتون انجام بدبد..واقعا وقاحت رو به نهایت رسوندن شماری از نویسنده ها و این کار به وجهه سایت آسیب جدی میرسونه..
    با تشکر

    • دوست عزیز منظور شما من هستم؟ من خدایی نکرده حرف زشتی زدم یا به کسی بی احترامی کردم ؟ مطمئن باش که سن شما از من کمتره.

      • ezio1503 گفت:

        جوابتون اینه؟؟
        نه بفرمایید حرف زشتم بزنیین تو رو خدا
        بعد شما از روی چه حسابی سن منو تخمین زدین؟
        من از روی طرز برخوردتون تو همون نظرات اول متوجه شدم
        امیدوارم سنتون ازمنم بیشتر باشه و این طرز برخورد زشت فقط ناشی از بی حوصلگی و کلافگی به خاطر کار زیاد باشه..

        • دلیلی برای توضیح بهت نمی بینم با این رفتار بی دلیل و حسابت. دقیقا مشکلت چیه شما؟ خدا رو شکر ۲۳۰ تا نظر گذاشته شده و کسی به کسی بی احترامی نکرده و غیر از یکی دو مورد همه فقط نظراتشون رو مطرح کردن. پس اگر از چیز دیگه ای ناراحتی یا خود مقاله ناراحتت کرده اصل مشکلت رو بگو.با هر کس که همینطوری بی دلیل میاد یه چیزی میگه نباید بحث کرد. خوش باشی.

          • ezio1503 گفت:

            سلامت باشید..
            ادامه ندیم بهتره

          • biostar گفت:

            جناب دکتر آقابابایی عزیز شما چه حوصله ای دارید از قدیم گفته‌اند جواب …. خاموشی است! واقعا بعضی از دوستان ارزش وقت و جواب دادن رو ندارن!! خدا به شما صبر عنایت بفرماید! تشکر بابت مقاله.

            • اختیار دارین. به هر حال قبلا هم گفتم وقتی کسی وقت می ذاره و مقاله رو می خونه و نظر می ذاره چعه مثبت و چه منفی وظیفه ی خودم می دونم که تا حدی که ازم بر میاد پاسخ بدم مثل شما که الان زحمت کشیدین و نظر گذاشتین. راستی از کجا من رو میشناسین که فرمودین دکتر اقابابایی؟ به هر حال باز هم ممنون از لطف و نظرتون.

            • biostar گفت:

              دکتر جان از کامنتهای خودتون، واقعا برام لذت بخش هست که یه دکتر حالا دکترای هر رشته ای هم باشه زیاد فرقی نمیکنه میاد و فقط برای عشقی که به بازی داره نویسنده یه سایت گیمینگ میشه و با دوستانی که اکثرا کم سن و سال هستن با منطق و حوصله بحث میکنه و جوابگو هست واقعا برام جالبه چون خودم به سختی فوق لیسانسم رو تموم کردم و عاشق گیم هستم هرگز حوصله انجام این کارو ندارم حتی اگه به عنوان کار تفریحی هم سخته و روز خراب کنه مثل امروز برای شما! برای همین به این موضوع حساس هستم و یه نویسنده فرهیخته میبینم واقعا لذت میبرم و کلا پیگیر مطالب این سایت هستم اگه وقتش باشه مخصوصا که عاشق گیم هستم نه عاشق برند یا مارک خاصی هر دو کنسول رو دارم و یه pc خوب که پلتفرم هست و نه کنسول بازی هم که الان توی هر خونه ای هست (با کامپیوتر AutoCAD و ۳dmax و… هم میشه کارکرد ولی با کنسول فقط میشه بازی کرد!!) ولی تعصبی به هیچ کدوم ندارم چون نه نون سونی رو میخورم و نه نون ماکروسافت راحت نهایت لذت رو از همه وسایل سرگرمی میبرم، اگه وقتش باشه اخبار بازی رو پیگیری میکنم سعید خان ،دیگه عشق گیم که سن و سال نمیشناسه و خجالت نداره! ؛)

              • خیلی از شما متشکرم. امیدوارم که توی تمام مراحل زندگیتون موفق باشید و همیشه عشق به گیم حفط بشه براتون و از یادتون نره. من هم وقتی انسان های فرهیخته ای رو می بینم که ارزش کار ادم رو درک می کنن انقدر دلگرم میشم که با هیچ حرفی نمیشه بیانش کرد. نظرتون واقعا زیبا و دلگرم کننده بود برام و حرفاتون کاملاو بدون هیچ شکی صحیح و متینه. خیلی خیلی ازتون تشکر میکنم و امیدوارم که به بهترین ها توی زندگیتون دست پیدا کنید. همیشه سلامت موفق باشید انشالا.

            • biostar گفت:

              همچنین برای شما بزرگوار، همیشه شاد و سلامت و سربلند باشی عزیز.

        • Dr.Snake گفت:

          اقای بابایی سنشون از شما بیشتره شک نکن!
          با ezio 1503 بودم..

          • اقای Dr.Snake ازتون تشکر میکنم که ظهر ادامه ی بحث رو دیگه کش ندادین و به حرفم احترام گذاشتین.

          • ezio1503 گفت:

            لابد شما میگی درسته..
            آخه مسلمون حتی درخت رو هم اول قطع میکنن بعد میگن چند سالشه شما چه طور سنه منو فهمیدی؟

            • من سن شما رو حدس نزدم. بلکه با توجه به میانگین سنی کاربرای گیمفا که سن من از ۹۹ درصدشون بیشتره حدس زدم که سن من از شما هم بیشتره که همینطور هم هست فکر میکنم. اخرش هم نگفتید که من چه کار بدی انجام دادم یا چه حرف بدی زدم ویا کجای مقاله رو از ترجمه خارج شدم و دخل و تصرف کردم؟

            • ezio1503 گفت:

              ۱-من خطابم با آقای dr.snake بود.
              ۲-قصد اسپم درست کردن کردن رو هم ندارم.
              ۳-مقاله ناراحتم نکرد.گفتم بازم میگم شما در پاسخ به کامنتها خیلی جانب گیرانه و مدعیانه پاسخ دادید حتی گاهی اوقات که حق با شما بودخیلی تحریک آمیز رفتار میکردید طوری که حتی منم که زیاد نظر نمیدم و اهل این بحثای جنجالی نیستم تحریک شدم(ینی شاهکار کردید)
              ۴-شما که مدعی هستید که سنتون ازمن بیشتره پس یقینا سنتون از ۹۹ درصد نویسنده های گیمفا هم بیشتره ولی من کاملا (عذر میخوام) فن بوی بودن رو تو کلامتون حس کردم..
              ۵-دوست ندارم چیزی که سر سایت به قول دوستان همسایه داره میاد سر این سایتم بیاد
              ۶-اینم در نظر بگیرید که مقصر اینکه به اینجا میگن نو.ب.فا تنها کاربران نیستن و جانب گیری و طرفداری از یک پلتفرم(برای نویسنده) خیلی بدتر از جانب گیری از بازی هاست(جهت یادآوری)

              • ۱-دوست عزیز بنده ۲۰ ساله باپلی استیشن بزرگ شدم و توی نظراتم می تونم خودم باشم ولی توی مقاله هام به هیچ وجه این مسئله رو نمی گم و بروز نمی دم و به رقیب غیر از احترام چیزی نمیگم. توی نظراتم هم فقط از کنسولی که دوست دارم تعریف میکنم و حتی یه بار هم نشده که به دیگری و کنسول و پلتفرم دیگه ای بی احترامی کنم (حتی یه بار)
                ۲- وقتی حق با منه معلومه که از خودم دفاع می کنم و بابت مقاله ای که کلی زحمت کشیدم و ترجمه کردم پاش وامیستم و نمیذارم کسی ایرادی که نداره ازش بگیره
                ۳- اگر اینجا نوبفاست هر کس بخواد میتونه نیاد.. همه میدونن گیمفا با فاصله برترین سایت گیم ایران و حتی فراتر از ایرانه و هیچ رقیب حتی نزدکی هم نداره. سرمایه اش هم همین کاربرای عزیزی هستن که میان واسه یه مقاله اینقدر نظر میذارن و برای بازی ها ارزش و مقاله ها ارزش قائل هستن. شاید ۱۴ ساله باشن ولی مودب و فهمیده هستن و می دونن چه سایتی برترینه. اگر اینجا نوبفاست چرا شما ساعت ۱ شب دارین نظر میذارین اینجا. میتونین به سایتهای غیر نوب مراجعه کنید که البته الان همشون تعطیلن. گیمفا سایت بی رقیبیه توی کشور و به همین خاطر دشمن زیاد داره.

            • Dr.ehsan ps4 گفت:

              نرود میخ اهنین به سنگ :yawn:جناب اقا بابایی لطفا اعصاب خودتون رو با حرف های پوچ فن بوی ها خورد نکنید بجای این کار ها پیشنهاد میکنم خودتون رو برای مقالات در مورد بازی های سونی در مراسم پاریس و صد البته sony experience اماده کنید که قراره سونی باز دنیا رو منفجر کنه.

            • جناب ezio1503….نظر اول شما یکی از زشت ترین نظراتی بود که تو گیمغا خوندم…. واقعا جای تاسف داره… تو این همه نظراتی که پیرامونه این مقاله گفته شد کسی به نویسنده توهین نکرده بود همه جنبه انتقاد داشت …که شما هم توهین کردی….این مواردی که پایین ذکر کردی بدرد خودت میخوره عزیز… چون اولین چیزی که خارج از پیرامون دنیای گیم بهش اهمیت میدن حفظ ادب و شخصیت که من اصلا در نظر شما ندیدم

            • ezio1503 گفت:

              نباید ادامه میدادم..تریبون دست شماست و فقط دارم خودمو پیش بقیه کوچیک میکنم.
              شما فقط مغلطه کردنو کنار بذار و سوءاستفاده نکن
              بنده از شما انتظار حمایت نداشتم dr ehsan ps4
              ضمنا والا به خدا من نه ps4 دارم نه x1..تنها کنسول زندگیم هم فقط یه ps1 بوده..

              • شما میاین میگین اینجا نوبفاست بعد به من میگین تریبون دست شماست. مگه برنامه ی نوده که تریبون دست من باشه و ازش استفاده کنم. شما داری به سایتی که هر روز کلی زحمت توش کشیده میشه و کلی ادم حرفه ای و کاربر و گیمر هاردکور توش نظر و مطلب میذارن میگی نوبفا بعد انتظار داری که من چیزی به دفاع از اینجا نگم؟ شما بهتره که توهین کردن رو بذاری کنار.

            • ezio1503 گفت:

              مغلطه…
              من کی گفتم اینجا نوبفاست؟
              میگم دلیل اینکه اینو تو سایتای دیگه میشنویم فقط کاربرهایا بهتره بگم فن.بوی های عزیز نیستن..
              من قصد توهین به کسی رو هم نداشتم
              در ضمن نوک پیکان شکایتم از همون اول به طرف شخص شما بود که شما دارین اینو به کاربرا تعمیم میدین..

              • بله مشخصه. نوبفا رو بامن بودین. با من یه نفر!!! صد بار هم که ویرایش کنید نظراتتون رو از اولین نظرتون تا اخرین مشخصه چیرایی که گفتین. من فکر میکنم که شما به طور کلی با گیمفا مشکل دارین و جهت دار صحبت می کنید.
                در مورد نوک پیکان شکایت هم اخرش حتی یه دلیل هم از مقاله نیاوریدن که بگین نوکش کجاست بالاخره؟ ترجمه؟ مطالب؟ دخل و تصرف؟!!!!

            • Dr.ehsan ps4 گفت:

              جناب اتزیو خان بنده از شما حمایت نکردم از اقا سعید حمایت کردم.یعنی ناموسا اینو متوجه نشدین؟من به اقای اقا بابایی گفتم وقتشون رو با کسانی که حرف باطل میزنن تلف نکنن به جای این کارو خودشوت رو واسه مقالات بهدی اماده کنن
              موفق باشین

            • ezio1503 گفت:

              فقط روشن سازی کنم که من فقط از لحاظ فنی ویرایش کردم و یا مطلبی رو به نظرم اضافه کردم ولی دست به محتوای قبلی نزدم..
              فک میکنم حق با شماست اصلا نباید به اینجا میکشید..
              موفق باشید

          • ezio1503 گفت:

            آقای farzam Fight Club اولا منو توجیه کنین که آیا نویسنده ها مقدسن یا اینکه شجره نامه ی قداستشون دست شماست که نشه بهشون انتقاد شدید یا به قول شما (که من قبول ندارم) توهین کرد
            دوما:شما یقینا نظراتو نخوندی وگرنه نمیگفتی من به ایشون توهین کردم

            • چون مقدس نیستم توهین کنی یعنی درسته؟ کاملا معلومه که توهین کردی یا نه. از رده بندی سنی گذاشتن برای نویسنده های سایت تا نوبفا و وقاحت تمام و……. هیچ کدوم توهین نیست. شاید برای شما اینا توهین نیست. لطفا دیگه این بحث و داستان این مقاله رو تموم کنیم و به فکر مقالات بعدی باشیم. شما هم بهتره از همون اول ببینی چی میگی که بعدا به فکر راست و ریس کردنش نیافتی.

            • دوست عزیز…. شما اسم نظر اولتو چی میزاری؟ انتقاد؟ برمیگردی به اقای زاهدی میگی برای نویسندهاتون سن مشخص کنید…این معنیش چیه؟ از کلمه وقاحت استفاده میکنی …حتما معنی این کلمه رو میدونید… خب شما اسم اینا رو میذاری انتقاد؟
              در رابطه با تیکه ای هم که انداختی بگم (شجره نامه) … که من اقای آقابابای ی رو اصلا نمیشناسم وقتی میبینم ایشون برای یه مقاله زحمت میکشه و از صبح تا حالا جواب ۲۰۰ نفرو میده و شما اینچنین نظر میدی واقعا اعصاب ادم بهم میریزه… عزیز من والا ما که با هم دعوا نداریم فقط نگه داشتن احترام نویسنده به نظرم باید رعایت شه… امیدوارم اشتباهتو قبول کنی که خیلی تند رفتی

          • ezio1503 گفت:

            جناب احسان خان منظور من این بود که از شما که آواتارت و ثابقت داره داد میزنه که داستانتون چیه انتظار حمایت رو هم نداشتم

          • ezio1503 گفت:

            من با گیمفا هیچ مشکلی ندارم نظرمو هم به طور فنی ویرایش کردم خودتونم خوب در جریان هستید.
            راستی اون جانب گیری و …. دلیل حساب نمیشدن به نظر شما؟

            ببخشید نظرم رو بالاتر نوشتم

            • جانب گیری در مقاله ؟ به هیچ وجه وجود نداره.
              جانب گیری در نظرات؟ این دیگه شخصیه و به خودم مربوطه و تازه فقط جمایت از طرف مورد علاقه ی خودم بوده نه توهین به رقیب.
              پس مشکل شما چیز دیگه اس.

  • hossein.mv گفت:

    bazi az baziash ba inke nadidam chizi azash vali jaleb bodan baziashonam malom bod ziad jaleb nist kholase mobarake ps 4 dara ishala rozi ke hich bazi enhesari nabashe hame betonan har bazio bazi konan ba har konsol

  • Just PS game گفت:

    خیلی مقاله کامل و بجایی بود واقعا هم آنچارتد مقام یک رو باید به خودش اختصاص میداد از نویسنده ی عزیز تشکر میکنم بسی لذت بردیم از محضر کلامتون

  • REZA_ISS گفت:

    واقعا مقاله زیبایی عه لذت بردم ایشالا که سونی بترکووونه و بتونیم لذت ببریم مخصوصا ا انچارتد و فاینال فانتزی

  • Dr.ehsan ps4 گفت:

    جناب اقا بابایی ممنون بابت مقاله ی فوق العاده

  • سلام به همه دوستان . من تا حالا تو گیمفا نظر نذاشتم ولی دیدم دیگه بعضیا خیلی بی انصافن و قدر نمیدونن . نویسنده ی محترم این همه زحمت میکشن و متن رو برای ما میزارن اونوقت بعضیا میان چه چیزهایی میگن.خب دوست عزیز اگه به نویسنده اعتماد نداری اصلا نخون مطلبو این همه ایشون گفتن متن ترجمس.(منظورم به شخص خاصی نیست ) انقدر هم طرفداری یک کنسول خاص رو نکنید حرفی که درسترو نمیشه الکی انکار کرد حالا هرکسی میخواد بگه باشه چه ۱۳ ساله باشه چه ۳۰ ساله.برای من هم مهم نیس کسی بیاد کامت بزاره که خودت ۱۶ سالته هنوز بچه ای ، من بهش احترام میزارم چون سنش بزرگتره ولی بزرگی به عقله .کسی نمیتونه قوی بودن بازی کوانتوم بریک ایکس باکسو نادیده بگیره یا عناوین سونی مثل آنچارتد یا بلود برن …. همون حرفی که آقا سعید زدن از همه چی بهتره که بیاید طرفدار همه کنسولا باشیم . ببخشید که اگر یک مقدار طولانی شد . فقط میخواستم بگم نمی ارزه چند نفر به خاطر بازی همدیگرو ناراحت کنند.
    😉 😉

  • hamed گفت:

    مرسی واسه ترجمه مقاله
    دمت گرم

  • Secret گفت:

    اوووف :-(( عجب روزی بود اقای بابایی که خسته کردن یه سری هم یاهم جر و بحث کردن با اینکه برای بازی احترام زیادی قایلم اما ارزشش اصلا به این اندازه نبود که دوستیتون توی این سایت هست به اقای بایایی خسته نباشید و اگه هم میشه دوستانی که کمی بینشون کودورت بوجود اومده برطرف کنن شب همگی بخیر :mean:

17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا
17 انحصاری مورد انتظار PS4 در سال 2016 | گیمفا