6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا

۶ مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل ۶ فهمیدیم

!
۱۶:۰۴ ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا

۲ ماه به انتشار بازی رزیدنت اویل ۶ نمانده است.  با نزدیک شدن به موعد انتشار ، کپکام تریلرهای زیادی را منتشر ساخته است. همچنین از چپ و راست  برای جذب بازیبازها دمو و اسکرین شات می سازد.  از این تریلرها ما به ۶ نتیجه  زیر رسیده ایم که از کارگردان بازی RE6 یعنی آقای Eiichiro Sasaki کمتر از آن به نظر نمی رسید.  در طول این مقاله با ۳ تریلر از بخش داستانی مربوط به لئون ، کریس و جیک رو به رو هستید.

 

سیر پیشرفت تکاملی

با انتشار رزیدنت اویل ۵ در سه سال پیش ، نسخه ۶ کلید خورد. کپکام به نسبت زمان بیشتری برای ساخت نسخه بعدی داشت. در حقیقت آنچه تا کنون در تریلرها دیدیم حاصل دست رنج ۲ سال و نیم شرکت سازنده است. با توجه به”ساساکی” ، طراحی های اولیه RE6 بر پایه تکنولوژی  ساخته شده است که در سکانس مربوط به لئون ( در اولین تریلر زیر)  می توانید به این نکته پی ببرید. این تریلر به نام  ورود کریس به لانشیانگ نام دارد.

ساساکی می گوید: با بخش لئون می خواستیم که بازیبازها تجربه ترس را باقدم زدن در میان تاریکی در یابند. روشنایی و تاریکی در بازی بخش مهمی را ایفا می کند. در سکانس اول شاهد تونلی هستیم که توسط زامبی های زیادی مسدود شده است و این تونل در دور دست قرار دارد و بدون روشنایی قابل دیدن نبود.

ترس از نور

آزمایشاتی که با عامل نور ساساکی انجام داد را “ترس از روشنایی” نامید که این قضیه باعث تاثیر بیشتر بر بازیباز ها خواهد بود و در ایجاد تنش نقش به سزایی دارد. ساساکی اعلام کرده است که نکته فنی در این است که منبع نوری برای این تاثیر نخواهد بود که باعث مشاهده  چهره ترسناک موجودات شود. اما نتیجه ترسناک تر است و در نهایت ساساکی بیان کرد که صحنه های سینمایی زیادی در این بازی خلق خواهد کرد.

امنیت (و ترس) در شمار زیاد

یکی از مشاهداتی که همگان به آن ایمان دارند این است که در بعضی صحنه های RE6  در چهره کریس ردفیلد اثری از ترس وجود ندارد. نه تنها ترسی در کریس وجود ندارد بلکه در کل تیم احساس می شود که کسی نترسیده است! البته چه دلیلی بر ترس وجود دارد وقتی تا دندان مسلح باشید؟!

شاید این احساس ترس به وجود آید که همکارهایتان تک به تک کشته شودند و شما این قدرت را نداشته باشید تا جلوی آن را بگیرید. بدتر از آن ، این است که نیروی ناشناخته مانند مار عظیم الجثه در سری های قبلی نیست که به راحتی از پا در بیاید.  این نیرو قسمتی از بازی است که حس امنیت را در شما و تیمتان را کاهش می دهد. این نوع ترس را در سناریوهای گروهی می توانید تجربه کنید.

ترس به توان ۲ !

خب شما در حال نبرد با یک مار بزرگ هستید. حریف  ابرقدرت نیست؟ البته که نیست وقتی کل ارتش برای کشتنش تجهیز شده اند و کاملا مسلح هستند.  این ماموریت حکم تمرین را برای شما دارد.

ساساکی توضیح می دهد که تیم باید ترس از ناشناخته را تجربه کند. به طور مثال دشمن به صورت نامرئی نزدیک می شود و ناگهان یکی از هم تیمی ها ناپدید می شود و شما هیچ نظری برای ناپدید شدنش ندارید! پس برای ترس نیازی به حضور آشکار دشمنان ندارید. کارگردان RE درباره صداگذاری توضیح می دهد که بعضی از صداهای معمولی بعضی اوقات این حس را به بازیباز القا می کنند که دشمن در کمین است. پس هر موقع مشاهده کردید که کیسه آشغال به طرفی پرت شده است ، قلبتان از ترس در دهانتان می آید!

تقابل

در اولین تریلر E3 2012 شاهد ۳ خط داستانی بودیم که لئون و کریس و جیک در انجام هدف ها و ماموریت های خودشان در نهایت به هم دیگر رسیده بودند. نتیجه این شد که دوستی ها نابود شد و آنها نسبت به یکدیگر غریبه ایی بیش نبودند. در اینجا نیز شاید به خاطر حضور جمعیت حس ترس را بازیباز نداشته باشد ولی کپکام دشمنانی طراحی کرده است که نابود کردن آنها کار هر کسی نیست.

دفع نهایی زباله! :

UStanak یک کرگدن روانی عظیم الجثه نیست که به دنبال شما راه بیفتد. بر اساس توانایی های تکنو ارگانیگش می تواند کلک هایی برای نابودی شما بکشد.

بر طبق گفته ساساکی  Ustanak می تواند توسط دست راست خودش به دستگاه های مختلفی وصل شود.  یکی از جذاب ترین دستگاه ها ، دستگاهی است که می تواند با استفاده از آن بازیباز را بگیرد و به آن آسیب بزند. در طول گیم پلی بازیباز ها را یک به یک سرنگون می کند. پس در نبرد با این هیولا که ۴ به ۱ است ممکن است همه قتل عام شوند! Ustanak با دستان و قسمت پشتیش که مانند قفس است ، می تواند در آنِ واحد ۳ بازیباز را اسیر کند و فقط یکی از بازیبازها می تواند در این صورت با وی مقابله کند. گفتنی است که کلمه Ustanak در زبان کروات به معنای قیام است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا
6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

6 مورد جدیدی که از بازی رزیدنت اویل 6 یاد گرفتیم  Evil 6  Resident Evil 6  | گیمفا