عملکرد عنوان MGS V: TPP برروی دو کنسول XOne و PS4 + تصاویر
امروز Digital Foundry (از زیر مجموعه های وبسایت Eurogamer)، گزارشی از عملکرد عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain برروی دو کنسول Xbox One و PlayStation 4 منتشر کرده است. Digital Foundry، هر دو نسخه را کاملا “ارزشمند” خوانده و اعلام کرده است که در جزئیات هیج تفاوتی وجود ندارد با ما در ادامه همراه باشید.
Thomas Morgan، نویسنده این تحلیل، اینگونه میگوید:
نسخه Xbox One عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، یک پیشرفت به تمام معنا نسبت به نسخه Ground Zeroes میباشد. بازی با رزولوشن ۱۶۰۰*۹۰۰ بر روی این پلتفرم اجرا میشود که یک پیشرفت کامل نسبت به نسخه Ground Zeroes با کیفیت مضحک ۷۲۰P میباشد. اگر بخواهیم به صورت تغریبی پیشرفت این بازی بر روی این پلتفرم را نسبت به Ground Zeroes مقایسه کنیم، باید بگویم که شاهد ۵۷ درصد بهبود نسبت به آن نسخه هستیم.
به دلیل استفاده از سیستم پردازش FXAA در نسخه Xbox One عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain شاهد این موضوع هستیم که در پردازش مناظر گسترده بازی حتی ساختمان ها و درختان دور دست تفاوت بسیار ناچیزی بین دو پلتفرم Xbox One و PlayStation 4 وجود دارد.
ایشان ادامه میدهند:
اگر به مبحث رزولوشن نگاه کنیم، PlayStation 4 دست بالاتر را دارد. ولی زمانی که به جزئیات و پایداری فریم ریت نگاهی بیندازیم هیچ تفاوتی بین این دو پلتفرم وجود ندارد و همین موضوع باعث میشود که کاربران نسخه Xbox One عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به اندازه کاربران PlayStation 4 از آن لذت ببرند. کنسول Xbox One عملکرد بینقص و قابل تحسینی را در رزولوشن ۹۰۰P و فریم ریت ۶۰ دارد.
در انتها خبر خوشحال کننده ای برای کاربران نسخه Xbox One این عنوان دارم، امروز آقای Thomas Morgan از وبسایت Digital Foundry این موضوع را تایید کردند که طبق سخنان Konami بعد از عرضه این عنوان در هفته آینده این شرکت با عرضه بروزرسانی های مختلف رزولوشن این عنوان بر روی Xbox One را به کیفیت ۱۰۸۰P افزایش میدهد.
بروز رسانی
چند لحظه پیش وبسایت Digital Foundry با کسب مجوز از شرکت Konami توانست تصاویر مقایسه ای را از اجرای بازی بین دو پلتفرم بر روی وبسایت خود قرار دهد. این تصاویر خود گویای همه چیز است، رنگ بندی در نسخه Xbox One بهتر میباشد. حتی از لحاظ فریم دهی در بعضی از صحنه ها نسخه Xbox One این عنوان با حداقل ۲۰ فریم بیشتر نسبت به رقیب خود PlayStation 4 اجرا میشود! شما را به دیدن این تصاویر مقایسه ای دعوت میکنم.
- وبسایت Digital Foundry اشاره کرده است که در آزمون مجدد این تست دریافته است که دو پلتفرم در این صحنه از روش های مختلفی برای چهره پردازی استفاده میکنند. برای مثال به سایه ها و فرورفتگی چهره میلر در نسخه PS4 دقت کنید که با زیرکی تمام انجام شده است، البته نسخه Xbox One نیز از این روش استفاده میکند ولی در این صحنه فرم کلی از جزئیات زیر سطحی در نسخه PS4 کمی بهتر از نسخه Xbox One میباشد.
مورد بسیار جالبی که در تصاویر بالا وجود دارد، فریم دهی بسیار بالای نسخه Xbox One نسبت به PlayStation 4 میباشد. همچنین به جزئیات صورت و سایه زنی در دو نسخه با دقت بیشتری نگاه کنید.
طبق سه تصویر بالا نیز متوجه میشویم که هیچ تفاوتی بین دو پلتفرم وجود ندارد. جالب است بدانید که پلتفرم اصلی این عنوان PlayStation 4 بوده است.
نظر شما در مورد این موضوع چیست؟! آن را با ما در میان بگذارید.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات