SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break - گیمفا
SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break - گیمفا
SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break - گیمفا
SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break - گیمفا

SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break

محمد رضا صحرایی
۱۷:۵۷ ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break - گیمفا

در طی نمایشگاه SIGGRAPH 2015 (بزرگترین نمایشگاه‌ در حوزه گرافیک و تکنولوژی)، اعضای اصلی تیم Remedy Entertainment بر روی استیج آمده و اطلاعاتی از نحوه نورپردازی و تکنولوژی Global Illumination (سیستمی که برمبنای نوری که تابانده می‌شود آن را در بخش های مختلف محیط پخش می‌کند) با طرفداران و علاقمندان این بازی در میان گذاشت. در ادامه با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری آشنا شوید.

مطمئنا نورپردازی  یکی از نکات قوت و شگفتی این عنوان جدید از استودیو Remedy Entertainment می‌باشد. Remedy برای اطلاعات بیشتر و آشناکردن مخاطبان با سیستم نورپردازی با انتشار تصاویر زیر به توضیح در مورد این بازی پرداخته است.

  • برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید.
    quantum break no3

    سیستم نورپردازی در محیط های گسترده و اشیای مختلف

    quantum break no2

    نورپردازی در محیط های بزرگ

    quantum break 35

    نورپردازی در محیط های بسته

در ادامه شما با سیستم Global Illumination و پخش شدن نور در محیط و اجزای آن آشنا می‌شوید.

global illumination 1

Global Illumination

در ادامه نگاهی به تصویر بالا بدون انجام سایه زنی می‌پردازیم.

acrord32 8252015 104339 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Screen- Space Lighting

در ادامه تصویری از همان محیط مشاهده می‌کنید که با تکنولوژی اشاره شده نور در انواع گوشه و نقاط آن پخش شده است.

acrord32 8252015 104347 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Large Scale Lighting

برای نورپردازی در این بازی از اجزا و عناصر مختلفی استفاده شده است که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شوید.

acrord32 8252015 104426 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Compromise Between Day Time Light

برای انعکاس نور از ابزار های مختلفی به نام کاوشگر استفاده می‌شود که در گوشه و نقاط دنیای بازی قرار داده شده اند. در ادامه مقایسه ای براساس زمان فعال بودن و غیرفعال بودن این کاوشگر را مشاهده کنید.

acrord32 8252015 104603 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Reflection Probes When ON

acrord32 8252015 104605 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Reflection Probes When OFF

acrord32 8252015 104607 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Compermise Reflection Probes Between ON And OFF

همانطور که اشاره کردیم برای نورپردازی از کاوشگرهای مختلفی در دنیای بازی استفاده شده است و این کاوشگرها در گوشه و نقاط دنیای بازی کار شده است. در تصویر رو به رو با نحوه جاسازی این عنصر آشنا می‌شوید.

acrord32 8252015 104614 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Probes Placement

تکنولوژی Voxal Tree یک برنامه سه بعدی است که با ویژگی هایی که دارد می توان به اشعه X- Ray که سازندگان به وسیله آن می‌توانند اطلاعات مختلفی از گوشه های مختلف دنیای بازی به دست آورند. در ادامه با نحوه کار این سیستم در بازی Quantum Break آشنا می‌شوید.

acrord32 8252015 110424 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Voxal Tree Visualization

نورپردازی یکپارچه در دنیای بازی، انعکاس اشیای داینامیک و ثابت را به بهترین شکل ممکن نشان می‌دهد.

acrord32 8252015 104635 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Seamless Interpolation 1

acrord32 8252015 104641 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Seamless Interpolation 2

برای جلوگیری از رد نشدن نور از سطح با استفاده از علم هندسه وزن و ضخامت اجسامی که در محیط وجود دارند چند برابر می‌شود.

acrord32 8252015 104648 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Geometry Weight

در ادامه می‌توانید تصویری کامل از محیط بالا که به وسیله تکنولوژی Global Illumination نورپردازی شده است را مشاهده کنید.

acrord32 8252015 104654 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Global Illumination

حال تصویر از بالا بدون استفاده از تکنولوژی Global Illumination

acrord32 8252015 104655 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Screen Space + Ambient

در ادامه تصویری مقایسه ای از این دو حالت که فواید تکنولوژی Global Illumination را نشان می‌دهد.

acrord32 8252015 104657 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Global Illumination Compermise

همانطور که اشاره کردیم Global Illumination نور را در اجزای مختلف محیط منتشر کرده و به یک نقطه خاص تمرکز نمی‌دهد. در ادامه تصویری از مقایسه نورپردازی از از یک نقطه خاص و پخش شدن آن را در محیط نشان داده می‌شود. در دو تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید به مقایسه نور پردازی در دنیای واقعی و در دنیای Quantum Break می‌پردازیم، همانطور که مشاهده می‌کنید هیچ تفاوتی بین این دو دنیا وجود ندارد.

acrord32 8252015 104708 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Global Illumination In Realword And Game

از تکنولوژی Global Illumination برای ساطع کردن نور از اجزای خالی موجود در محیط هم استفاده می‌شود.

acrord32 8252015 104709 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Volumetric Global IIIUmination

در ادامه یک تصویر مقایسه ای از فعال بودن و غیرفعال بودن این تکنولوژی، برای ساطع کردن نور را مشاهده می‌کنید.

acrord32 8252015 104711 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Light Compermise

می‌توانید مقایسه ای در زمان استفاده از تکنولوژی Global Illumination و رنگ پردازی در محیط را مشاهده می‌کنید.

acrord32 8252015 104718 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Screen Space Diffuse

تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، سیستم رندرینگ زنده بازی از یک سرباز Monarch Security را نشان می‌دهد. باید اشاره کنم که در طول این نمایشگاه تایید شد که بازی با کیفیت ۱۰۸۰P و ۳۰FPS بر روی Xbox One اجرا خواهد شد. ولی تصویر زیر بر روی کیفیت ۷۲۰P رندر شده است.

acrord32 8252015 104723 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Monarch Security Rendering

سیستم رندرینگ زنده بازی این بار در گوشه ای از محیط پس از تخریب انجام شده را نشان می‌دهد.

acrord32 8252015 104725 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

سیستم رندرینگ زنده بازی این بار در گوشه ای از محیط

با استفاده از تکنولوژی Temporal filtering، سیگنال ها و فرکانس ها بی استفاده و بی مصرف بازی حذف شده است. در ادامه می‌توانید مقایسه ای از زمان استفاده و استفاده نکردن آن را مشاهده کنید.

acrord32 8252015 104737 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

تکنولوژی Temporal filtering سیگنال ها و فرکانس ها بی استفاده و بی مصرف بازی را حذف می‌کند.

با استفاده از تکنولوژی رندرینگ در بخش نورپردازی این عنصر به صورت منظم در دنیای بازی پخش می‌شود. تصویری زیر زمان فعال و غیرفعال بودن این سیستم را نشان می‌دهد.

acrord32 8252015 104742 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

تکنولوژی رندرینگ در بخش نورپردازی

در ادامه، ۹ تصویر که مقایسه مختلف در زمان استفاده از این سیستم رندرینگ در بخش نورپردازی و غیر فعال بودن آن را نشان می‌دهد.

  • به دلیل مشخص بودن توضیحات در تصاویر از دادن توضیحات اضافی خودداری می‌کنم.
acrord32 8252015 104746 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۱

acrord32 8252015 104755 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۲

acrord32 8252015 104757 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۳

acrord32 8252015 104801 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۴

acrord32 8252015 104803 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۵

acrord32 8252015 104759 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۶

acrord32 8252015 104807 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۷

acrord32 8252015 104805 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۸

acrord32 8252015 104804 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۹

به وسیله تکنولوژی Temporal filtering سیگنال ها و فرکانس ها بی استفاده و بی مصرف بازی حذف شده است. تصویری دیگر از نحوه کارکرد این سیستم را شاهد هستید.

acrord32 8252015 104814 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

Temporal filtering

مقایسه ای در زمان استفاده از تکنولوژی رندرینگ پویا و تصویر نهایی به دست آمده را شاهد هستید.

acrord32 8252015 104820 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

رندرینگ پویا و تصویر نهایی

در ادامه شاهده مقایسه ای در زمان فعال بودن و غیرفعال بودن  سیستم رندرینگ نورپردازی بازی را مشاهده خواهید کرد.

  • به دلیل مشخص بودن توضیحات در تصاویر از دادن توضیحات اضافی خودداری می‌کنم.
acrord32 8252015 104824 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۱

acrord32 8252015 104825 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۲

acrord32 8252015 104826 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

۳

بازی Quantum Break برای روان بودن سیستم نورپردازی در بازی از زوایای مختلفی به انجام این کار می‌پردازند.

acrord32 8252015 104827 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

روان بودن سیستم نورپردازی در بازی از زوایای مختلفی

با استفاده از تکنولوژی Compute shaders، سرعت سیستم رندرینگ چند برابر شده است.

acrord32 8252015 104830 pm siggraph 2015 remedypdf adobe reader

تکنولوژی Compute shaders، سرعت سیستم رندرینگ چند برابر شده است.

سیستم نورپردازی در Quantum Break نقش مهمی را دارد، این را خیلی راحت می‌توانید در طی تصاویر منتشر شده متوجه شوید که در زمینه گرافیک با چه عنوان قدرتمند طرف هستیم. اشاره کنم که این بخش و تصاویر آن براساس کتابی که در طول این نمایشگاه منتشر شده و بررسی هایی که توسط سایت Gamespot صورت گرفته نوشته شده است.

در انتها عنوان Quantum Break در طی نمایشگاه SIGGRAPH 2015، برنده جایزه بهترین گرافیک شد. این عنوان در انحصار پلتفرم Xbox One و در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ منتشر خواهد شد.

نظر شما در مورد این عنوان چیست؟! آن را با ما در اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break - گیمفا
SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break - گیمفا
SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break - گیمفا
SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break - گیمفا
SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

SIGGRAPH 2015: آشنایی با تکنولوژی ها و سیستم نورپردازی در عنوان Quantum Break - گیمفا