نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third - گیمفا
نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third - گیمفا
نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third - گیمفا
نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third - گیمفا

نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third

مهدی پناهیان
۱۹:۴۷ ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third - گیمفا

اگر شما از سری بازی‌های اکشن تیراندازی خسته شده‌اید و نمی‌توانید با بازی‌های سبک مبارزه‍ای و نینجایی ارتباط برقرار کنید و آرزوی آن را دارید که “ای کاش” بازی‌ای ساخته شود که هر دو سبک نام برده را شامل شود باید بگویم که آرزوی شما برآورده شده است و Devil’s Third همان بازی رویایی شماست!

—————————————————————————–

devil's Third

Devil’s Third

جان سخت سازان! | سازندگان

بنیان گذار ارشد استودیوی Valhalla Game آقای تومونوبو ایتاگاکی است. شخصی که خالق سری بازی‌های Dead Or Alive و Ninja Gaiden می‌باشد. ایشان در سال‌های گذشته در استودیوی Koei Tecmo فعالیت می‌کردند اما از این استودیو جدا شدند و اقدام به تاسیس یک استودیو جدید نمودند.

Devil’s Third بازیی است که در گذشته متعلق به شرکت THQ بود و این شرکت تاریخ انتشار آن را سال ۲۰۱۳ اعلام کرد و قرار شد که برای کنسول‌های Ps3 و Xbox 360 و نیز PC منتشر شود اما متاسفانه به دلیل ورشکست شدن THQ دیگر از این بازی خبری نشد تا اینکه در کنفرانس E3 سال ۲۰۱۴ نینتندو این بازی را بصورت انحصاری برای کنسول Wii U معرفی کرد. آن طور که معلوم است امتیاز بازی Devil’s Third پس از اعلام ورشکستگی THQ توسط استودیوی Valhalla Game خریداری شد و از آن پس به وسیله شخص ایتاگاکی کارگردانی می‌شود.

من فکر می‌کنم بازی‌های امروز کمی آسان شده‌اند(!) و این امر

برای بازیهای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده نیز صادق است.

می‌توان گفت ایتاگاکی همانند استاد میازاکی بازیهایش را تقریبا سخت طراحی می‌کند. این نکته را حتی می‌توان از روی مصاحبه او که در گذشته با یکی از رسانه‌های بازی انجام داده بود دریافت. ایتاگاکی در این مصاحبه در پاسخ سوال خبرنگاری که از او پرسیده بود آیا Devil’s Third همانند بازی‌های گذشته‌اش سخت طراحی شده است گفته بود که ” من فکر می‌کنم بازی‌های امروز کمی آسان شده‌اند(!) و این امر برای بازیهای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده نیز صادق است. بازی باید آنچه باشد که مردم  زمانه آن را می‌خواهند. من Devil’s Third را نه خیلی آسان و نه خیلی سخت درست می‌کنم. بنده با توجه به طیف وسیع مخاطبان بازی که خواهان آن هستند همیشه دید وسیعی به درجه سختی بازیهایم دارم و  این بازی برای همه سلیقه‌ها پاسخگو است.”

tomonobu itagaki

Tomonobu Itagaki

همچنین ایشان درباره تفاوت Devil’s Third با سایر بازی‌های اکشن همانند Ghost Recon، Rain Bow Six، Call Of Duty اشاره کرده است که ” این بازی‌ها همه با اسلحه هستند و برای مبارزات نزدیک مناسب نمی‎‌باشند و تیراندازی در صحنه‌های نزدیک در این بازی‌ها جالب بنظر نمی‌رسد! در صورتیکه بازی من براساس برخوردهای فیزیکی است و در درگیری‌های نزدیک خوب عمل می‌کند.”  او با اشاره به طراحی درگیری‌ها و نحوه اجرای آن در بازی گفته است” از دوستان خود در ارتش ژاپن و همچنین از دوستان مزدور آمریکاییم در ارتش آمریکا برای طراحی آنها مشاوره گرفته‌ام!”

ایتاگاکی درباره‌ نحوه طراحی اسلحه‌‌هایش در بازی گفت” من شخصا خودم به میدان تیراندازی پلیس لس آنجلس LAPD رفتم و تیراندازی کردم و از آن خیلی لذت بردم! قول می‎دهم برای هر دو بخش انفرادی و تیراندازی تمرکز کافی خود را بگذارم و میان این دو تعادلی عادلانه برقرار کنم.” همچنین او ادعا کرده است اولین کسی است که بخش آنلاین مبارزه‌ای را به صورت کاملا ۳D طراحی کرده است!

ایتاگاکی اشاره می‌کند با اینکه بازی‌ او با نرخ ۳۰ فریم اجرا خواهد شد اما قادر است گرافیک خیرکننده‌ای را در هر ثانیه به مخاطبانش ارائه دهد! در نهایت او پیش بینی می‌کند که بازی‌های اکشن آینده بصورت ترکیبی است و سرانجام دو ژانر تیراندازی و اکشن با هم  ادغام خواهند شد همانطور که Devil’s Third اینگونه است.

آقای ساتوشی کان ماتسو  تهیه کننده بازی با انتشار نامه‌ای در سایت THQ اعلام کرده بود که به دنبال جهان وسیع تری از شخصیت‌ها و داستان‌های جالب است و به همین دلیل تیم ویژه‌ای را مسئول بررسی تمام داستان‌ها، کمیک بوک‌ها، مانگاها، انیمه‌ها و فیلم‌ها قرار داده تا شخصیتی درخور یک فرانچایز بزرگ را برگزینند.

باستانی کاران! 

اگر شما با دروس علوم تجربی، شیمی و یا فیزیک آشنا باشید حتما می‌دانید که در آنها نظریات افراد اهل نظری همچون نیوتون، انیشتین، رادرفورد، تسلا و…. وجود دارد و در اصل این افراد ستون‌های این علوم را برای بشریت پایه‌گذاری کرده‌اند. حال داستان بازی Devil’s Third بر مبنای یکی از همین نظریات نوشته شده است.

سندرم کسلر نظریه‌ای است که در آن درباره پسماندهای فضایی صحبت می‌شود. در این فرضیه وجود پسماندهای فضایی، باعث ایجاد برخوردهای زیادتر و متوالی آنها و در نتیجه عاملی برای تولید پسماندهای بیشتر می‌شود. حال ارتباط این نظریه با بازی از آنجایی آغاز می‌شود که قرار است تمام ماهواره‌های نظامی، غیر نظامی و ایستگاه‌های فضایی اطراف زمین نابود شده و زمین بی‌ماهواره بماند. هین موضوع باعث به وجود آمدن جنگ‌های بسیاری در کل زمین می‌شود و بازی در زمانی پس از سرنگونی حزب سوسیالیسم در اتحاد جماهیر شوروی شروع می‌گردد.

روسیه سازمانی به نام School Of Democracy تشکیل می‌دهد و یک گروه از سربازها توسط این سازمان درست می‌شود تا انتقام خود را از کشورهای غربی مسئول این حادثه بگیرد. علاوه بر این گروه، تیم دیگری به نام Big Mouse تشکیل شده و به افراد این تیم هنرهای رزمی، باستانی و خاصی آموزش می‌دهند تا اتحاد جماهیر شوروی را بازگردانند اما به مروز زمان هدف آنها تغییر پیدا می‌کند. آنان تصمیم می‌گیرند به آمریکای لاتین حمله کرده و با بمباران شیمیایی تمام افراد نظامی و غیر نظامی ساکن منطقه را از بین ببرند.

سازمان School Of Democracy در این فکر است تا با به وجود آوردن سندرم کسلر تمام ماهواره‌های اطراف زمین را نابود کند و بوسیله آن شبکه‌های ارتباطی آمریکا و سلاح‌های نظامی کشورهای غربی را که به آنها قدرت داده است ویران نماید.

2742530 third1

شخصیت اصلی بازی ایوان نام دارد. او به گروهش خیانت کرده و طبق جرم‌هایی که علیه مردم انجام داده به ۸۵۰ سال زندان محکوم است. به همین دلیل ایوان را به زندان گوانتانامو منتقل کرده‌اند اما او موفق می‌شود با دخالت نیروهای سازمان ملل و شلوغ شدن زندان فرار کند و به آمریکا برود تا گروه سابق خود را پیدا و نابود کند. حالا ما باید بدانیم انگیزه او برای این کار چیست و اصلا برای چه به زندان افتاده است.

وقتی می‌شود با یک دست دو هندوانه برداشت!

Devil’s Third یک بازی فانتزی چند سبکی است که در آن شما شاهد تیراندازی، مبارزات با شمشیر و تن به تن خواهید بود و تنوع گیم پلی در آن حرف اول را خواهد زد. از طرفی بازی کاملا خشن است و ایوان در به کار بردن سلاح‌های سرد و گرم حرفه‌ای است و سرعت عمل بالایی دارد. به دلیل همین ویژگی او می‌تواند خود را با سرعت به دشمنان برساند و از ارتفاع‌های زیاد به پایین بپرد.

نوع سلاح‌هایی که شما حمل می‌کنید بر روی سرعت حرکت شما تاثیر شگرف می‌گذارد. این پارامتر بر روش مبارزه، ارتفاع پرش و نوع حرکتتان موثر خواهد بود. بازی سوم شخص است اما در جایی که از سلاح گرم استفاده می‌کنید در زمان هدفگیری، دیدتان اول شخص می‌شود. علاوه بر این حالت شما می‌توانید در مبارزات نزدیک از سلاح‌های سرد استفاده کنید و بغیر از آن قادر خواهید بود یک سلاح گرم آهنی مانند را در مبارزات تن به تن بکار بگیرید.

بدن ایوان همانند حالت مرگ دشمنان این بازی و نیز  قهرمان بازی Evil Within

یعنی سباستین کاستیانوس توانایی این را دارد که در هنگام مردن تکه تکه شود!

در هنگام  دویدن‌ها می‌توانید برای جابه جایی بیشتر و سریع‌تر از مکانیک لیزخوردن استفاده کنید و همزمان در طول آن به سمت اهدافتان شلیک کنید. در این صورت بازی بصورت سوم شخص نشان داده می‌شود و این برعکس حالتی است که شما در حالت عادی به سمت اهدافتان نشانه می‌روید. با این وجود ایوان با سلاح سرد دشمنان را به دو نیمه تقسیم می‌کند و توانایی این کار را دارد که همین حرکت را با سلاح گرم و با شدت و خشونت بیشتری انجام دهد که این مکانیک کمک شایانی به حس اکشن بودن موجود در بازی کرده است.

بدن ایوان همانند حالت مرگ دشمنان این بازی و نیز  قهرمان بازی Evil Within یعنی سباستین کاستیانوس توانایی این را دارد که در هنگام مردن تکه تکه شود! همین عامل در Devil’s Third باعث می‌شود تا حس خونریزی در جان شما بیشتر قلیان کند تا همچون یک سامورایی بتوانید در نوبت بعدی بازی انتقامتان را شیرین‌تر از دشمنانتان بگیرید!

صحنه‌ای از نبردهای تن به تن در بازی

صحنه‌ای از نبردهای تن به تن در بازی…

می‌رسیم به نکات منفی گیم پلی بازی. چیزی که فریاد منتقدان غربی را درآورده و تاب آنها را به لب رسانده است. آن‌طور که از تریلرها به چشم می‌خورد به غیر از دشمنی که اصلا حواسش به ما نیست و هر طور که بخواهیم می‌توانیم او را بکشیم(!) و این ضعف هوش مصنوعی را می‌رساند، چیز دیگری که خطای فاحش باشد ندیدیم. اما آنچه که باعث بد بودن بازی از دید منتقدان شده است و در زیر نظرات آنها را خواهیم خواند شامل هر چه را که فکرش را بکنید می‌شود!

از جمله این اشکالات شامل: افت فریم، ضعف در کشش داستان، ضعف در ریختن استراتژی برای کشتن باس فایت‌ها، ضعف در کنترل دوربین، ضعف و ضعف است! چیزی که در کمترین بازی‌های بزرگ امروزی به صورت یکجا به چشم می‌خورد و به نظر بنده خیلی در حق Devil’s Third بی انصافی شده است. گرچه تا بازی بدستمان نرسد فعلا نظر قطعی منتفی است اما با این وجود بعید بنظر می‌رسد کارگردانی که سابقه درخشانی در کارنامه کاریش دارد بازیی به این فجیعی بسازد!

Devil’s Third علاوه بر حالت تکنفره از بخش چند نفره آنلاین نیز پشتیبانی می‌کند و در این قسمت می‌تواند ۱۶ نفر را مشغول خود نگه دارد. قسمت آنلاین بازی همانند Splatoon از چت صوتی محروم است و شما می‌بایست از حرکات پیش فرض برای ارتباط با دیگران استفاده کنید. نکته مثبت و قابل توجه در این قسمت قابلیت شخصی سازی کاراکترهاست تا جایی که شما می‌توانید هر طور که طبق سلیقه خودتان دوست دارید کاراکترتان را به همان شکل و قیافه و توانایی دربیاورید. این ویژگی در اسپلاتون نیز به وضوح دیدنی و زیباست.

گرافیک نسل هفتمی

Valhalla Game Studio وقتی امتیاز Devil’s Third را از THQ خرید بازی توسط موتور Darksiders 2 ساخته شده بود. به تشخیص تیم سازنده جدید پس از خرید امتیاز بازی ، آن را روی موتور Unreal Engine 3 پیاده کردند. گرافیک بازی نسبت به سایر بازی‌های Wii U که تاکنون منتشر شده پیشرفت چشم گیری داشته است تا جایی که طراحی شخصیت‌ها بسیار خوب کار شده و شما را نسبت به سایر رقبای شوتری در این کنسول راضی نگه می‌دارد. اما آن طور که شما از Ps4 و Xbox1 انتظار دارید نباید از Wii U همان توقع را داشته باشید!

20150813 073755 thumb

کار بر روی Particle Systemهای بازی مفید واقع نشده است تا جایی که خون دشمنان در بازی مصنوعی بنظر می‌رسد و به دلیل قدرت محدود Wii U پس از چندی خون آنها محو می‌شود. در کنار این مورد تخریب پذیری محیط آن طور که انتظار می‌رود جالب از آب درنیامده است.

در کل گرافیک بازی شما را راضی نگه می‌دارد و می‌توانید از آن در حد بازی‌های نسل هفتمی انتظار داشته باشید. این نکته را نباید فراموش کنیم که نینتندو به زیبایی هنری بازی اهمیت بیشتری می‌دهد تا به گرافیک آن و این خصوصیت در بازی به راحتی قابل مشاهده است. از طراحی شخصیت‌ها و لباس‌های آنان بگیرید تا طراحی محیط و رابط کاربری. طراحی هنری به آن قسمت از بازی گفته می‌شود که شما بتوانید سلیقه طراح هنری و طراح محیط را با وجود محدودیت ‌های گرافیکی به صورت زیبا در بازی مشاهد نمایید و آن چیزی است که در این بازی بهتر از گرافیک بدان پرداخته شده است.

رقص پا! 

در تریلری که هفته‌های گذشته از Devil’s Third منتشر شد ایوان را نشان می‌دهد که در شروع تریلر در حال نواختن سولو است و صدای نوازندگی او توسط تدوینگر تریلر بر ریتم مبارزاتش قرار داده شده بود. آنطور که من از موسیقی بازی  شنیدم  چه در بخش تکنفره و چه در بخش چند نفره هیچگونه کم و کاستی وجود ندارد و موزیک به زیبایی با ریتم گیم پلی هماهنگ است. آن چنان که  موسیقی راک در لحظات حساس درگیری در بازی شما را درگیر خود خواهد کرد.

large 2

اگر بخواهیم از نحوه صداگذاری نیز صحبت کنیم باید بگوییم که صداگذاری شخصیت‌ها فوق العاده کار شده و صداهایی مانند محیط، انفجارها، شلیکها، کشته شدن دشمنان ، صدای رابط کاربری و ….. در حد مطلوبی جالب ساخته شده است.

آوازه سومین شیطان! | نظر منتقدان و بازیکنان

با بررسی رسانه‌های غربی و شرقی به اخباری جالب در رابطه با Devil’s Third برخوردم. نظر منتقدان غربی مخالف و شرقی موافق و بازیکنان مشتاق آن چیزی است که لازم دانستم آن را برای شما در این مقاله گرد آورم. ابتدا با نظر منتقدان غربی شروع می‌کنیم.

یکی از منتقدان غربی این نقد را در رابطه با بازی نوشته است:

سومین شیطان در نقش یک زندانی که در حال نواختن درام سولو است و در زندان گوانتانامو قرار دارد آغاز می‌شود. این زندانی از آنجا شروع به فرار می‌کند. شما در نقش مردی بازی می‌کنید که کاتانایی را در دستانش می‌چرخاند و یک تروریست عصبانی روسی است و نام او ایوان است. تمام نیم تنه فوقانی بدنش پوشیده از خالکوبی است و ظاهرا برای گروهی از انسانهای شرور کار می‌کند. Devil’s Third برخلاف Ninja Gaiden ایتاگاکی، فاقد هرگونه سبک است که در آن اگر شما مایل باشید حمام خون می‌شود راه بیاندازید!

طبق گفته منتقدان، اکشن نرمی که حاصل کار ایتاگاکی با گروه نینجا بود در اینجا به طرز کاملا آشکاری وجود ندارد و این همان ظرافتی است که این خشونت می‌بایست از آن به ارث ببرد و اکنون این اتفاق نیفتاده است! بازی از دید مخاطبان غربی آنقدر کند است که احساس می‌کنید آن را بر روی کنسول پلی استیشن ۲ اجرا کرده‌اید! حتی اگر Devil’s Third را در آن زمان هم بازی می‌کردید از لحاظ تصویری و سبکش باز به پای بازیهای آن دوران نمی‌زسید!! این بازی در چه چیزی اشتباه کرده است؟ ترکیب اکشن بازی Ninja Gaiden و اکشن سوم شخص تیراندازی حسی را در شما القا می‌کند که خروجی آن وحشتناک است! چه شما کاتانا در دستانتان داشته باشید یا تبر یا چکش یا هر چیز دیگری در محیط اطراف کذایی‌تان(!)؛ سیستم کامبت مبارزات زشت از آب درآمده است! حالت چرخش آزادنه دوربین باعث شده است تا آن در پشت دیوارها پنهان شود و این عامل موجب می‌گردد تا شما را از تمرکز بر روی مبارزات باز دارد. استفاده از سلاح ها نیز بهتر از آن درنیامده است!

چرخش دوربین در هنگام دیدن مناظر اطراف با افت فریم همراه است و تشخیص ضربات بر دشمنان گاهی اوقات از حالت عادی خارج می‌شود و نبود مهمات سلاح در طول بازی باعث خجالت است!

دیگر منتقد غربی این نظر را درباره اثر جدید ایتاگاکی دارد:

مجموعه عواملی از جمله لگ زدن در مواقع شلیک و سینه خیز رفتن در دالان‌های کوچک باعث می‌شود تا شما هیچ حسی نسبت به چیدن کوچکترین استراتژی جهت مبارزه با باس‌فایت‌ها نداشته باشید و این مشکل موجب می‌شود که بازی دستوری مبنی بر عدم علاقه‌مندی به خود به بازیکن بدهد! همین عامل عمق کمی به سیستم مبارزات داده است و به ما هیچ شوقی برای شرکت در نبردها نمی‌دهد و دلیلی شده که بازی تماما خواب آلود و خسته کننده بنظر برسد.

این بازی از آن دسته بازی‌هایی است که به نظر می رسد نظرات طرفین درباره نحوه ساخت آن

بین منتقدان غربی و شرقی زمین تا آسمان با هم فرق می‌کند!

با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط سایت آمازون ژاپن بازخوردهای مثبتی از Devil’s Third انجام شده است و این موضوع برخلاف نقدهایی است که پیش از این ما از نقد و بررسی‌ها و پیش نمایش‌های اروپایی دیده و خوانده‌ایم. این بازی از آن دسته بازی‌هایی است که به نظر می رسد نظرات طرفین درباره نحوه ساخت آن بین منتقدان غربی و شرقی زمین تا آسمان با هم فرق می‌کند!

large

گرافیک چشم‌نواز بازی…

Devil’s Third به عنوان یک اکشن تیراندازی بزرگترین بازارش را در کشور ژاپن در اختیار دارد، آنچنان که به اندازه اندکی رسانه‌های ژاپنی را در زمان انتشارش تحت تاثیر خود قرار داد. آن طور که به یاد دارم آمازون ژاپن از ۵ ستاره، ۴ ستاره را به آن اختصاص داد که واقعا نمره بالایی محسوب می‌شود بخصوص هنگامی که منتقدان ژاپنی در سایت آمازون تمایل شدیدتری نسبت به غربی‌ها به این بازی داشتند.

هم اکنون تنها مکانی که بازی فروخته شده ژاپن است و این در حالیست که تعداد قابل توجهی از نقد و بررسی‌ها بازخورد مثبتی نسبت به آن داشتند و این نکته هنوز تعجب آور است! حال سوال اینجاست که چرا ژاپنی‌ها از اکشن موجود در Devil’s Third لذت برده‌اند؟

برای پاسخ به این سوال نظر منتقدان ژاپنی را در زیر می‌خوانیم:

یکی از منتقدان اینگونه از بازی تعریف کرده بود:

من به عنوان طرفدار اسپلاتون فکر می‌کردم این بازی نیز خیلی سرگرم کننده بنظر می‌رسد بنابراین تصمیم گرفتم آن را بخرم! کنترل بازی که منحصر به فرد است اما اگر شما به آن عادت کنید می‌توانید به مقدار خیلی زیاد با آن حرکات راحتی انجام دهید و این بسیار سرگرم کننده است!

منتقد دیگری از بخش آنلاین بازی اینگونه تعریف کرده است:

قسمت آنلاین بصورت خاص سرگرم کننده است و من به طور کامل از آن راضی هستم! با تمام برش بدن‌ها، و تیراندازی‌های موجود دز آن، مبارزات آنلاین بازی از تب و تاب بالایی برخوردار است. اگر شما همیشه در حال حرکت نباشید به روشی دیگر می‌توانید از موقعیت‌های خطر فرار کنید. وقتی که شما تلاش می‌کنید پنهان شوید استفاده از این روش‌ها چندان در بازی وقت شما را نمی‌گیرد. همیشه شما می‌توانید آنها را در بازی اجرا کنید و قادر خواهید بود با به کاربردن آنها هر نوع دشمن را که در تیررس شما باشد نابود کنید و این ویژگی به سرعت امکان پذیر است. پارامترهای نامبرده در بازی بسیار جالب است و علاوه بر آن نشان دهنده انحصاری بودن نینتندو نیز هست.

از جمله نکات مفید و قابل توجه در بازی می‌توان به بخش‌هایی مانند آنلاین، بخش چند نفره ساخت مسابقات، مسابقات مرگ و حالت مبارزات رویال اشاره کرد. اما آنچه که باعث اندکی ضعف در بازی شده است وجود افت فریم در بعضی صحنه‌های سینماتیک، حالت آفلاین و تکنفره بازی است.

منتقد بعدی اینطور درباره بازی نظرش را اعلام کرده بود:

من این عنوان را به بازیکنانی که حوصله آنها از بازی‌های تیراندازای اول شخص یا سوم شخص سر رفته است توصیه می‌کنم! این بازی کار بسیار شگفت انگیزی در ترکیب و نزدیک کردن دو سبک مبارزات کامبتی و تیراندازی اول شخص انجام داده است. اگر بخواهیم خیلی موشکافانه در جزئیات گرافیک نگاه کنیم، سطح آن در حد بازی‌های کنسول Ps4 و Xbox 1 نیست اما کسانی که بازی‌های زیادی می‌کنند حتما می‌دانند که فاکتور سرگرمی جوهر واقعی Devil’s Third محسوب می‌شود.

منتقد دیگر کسی است که این عنوان را برای نقد و بررسی خود انتخاب کرده بود” عینک آفتابی، به طرز بدی وحشی است!” او برای بازی تعدادی موارد مثبت و منفی لیست کرده است. از موارد مثبت این لیست شروع می‌کنیم:

  • بازی در نگاه اول سخت به نظر می‌رسد اما کنترل آن واقعا ساده است.
  • سوئیچ بین روش‌های مبارزه خیلی طبیعی و روان است.
  • Devil’s Third به زیبایی یک بازی اکشن سرگرم کننده است.
  • همه چیز خیلی نمایشی است و این برای من یک احساسی شبیه فیلم رمبو یا بروس لی را دارد!

و موارد منفی که در آن لیست بدان اشاره شده است عبارتند از:

  • پاشیدن خون در سرتاسر بازی( با اینکه درباره خشونتش همه چیز را می‌دانم و اینکه واقعی نیست!) اما نمی‌توانم جلوی کودکان آن را بازی کنم.
  • این بازی بد نیست اما داستانش کمی غیر جذاب است.
  • با آن که گرافیک بازی بالا نیست اما برای کنسول Wii U راضی کننده است گرچه موهای کاراکترها به صورت خشک و مصنوعی و در سطح Ps3 است.
  • قهرمان داستان یک دسته خصوصیات بد و خشونت آمیز دارد اما من اگر بخواهم از روی صداقت بگویم نتوانستم با آن هم ذات پنداری کنم.

devils third 4

در زیر نظرات افرادی که این بازی را خریداری کرده‌اند آورده شده است:

از وقتی که بخش چند نفره Devil’s Third را بازی کرده‌ام به آن معتاد شده‌ام! تیراندازی به یکدیگر ذر نقشه‌های بزرگ با ۱۶ بازیکن بهترین بخش آن است.

شخص دیگری اینگونه از بازی تعریف کرده است:

هیچ بازی تیراندازی اول شخصی را شبیه Devil’s Third تاکنون بازی نکرده‌ام! در این بازی انواع اکشن‌ها وجود دارد که بیشتر آنها احساس المان‌های اکشن در بازی یاکوزا را برایمان زنده می‌کنند که شما می‌توانید آن را در یک عنوان آنلاین نیز تجربه کنید.

بازیکنی درباره Devil’s Third بدین شکل نظر داده است:

من همیشه بازی‌های تیراندازیی مانند Call Of Duty و Battlefield بازی می‌کنم اما هرگز نمی‌توانم نسبت به کشتن و مردن کار بهتری انجام دهم! همچنین من هیچ وقت معنای سرگرم بودن در آنها را متوجه نشدم. بعد از اینکه بازی اسپلاتون در ماه می عرضه شد، من به بازی‌های تیراندازی بیشتر علاقمند شدم  بنابراین تصمیم گرفتم Devil’s Third را نیز  بخرم.

بخش تکنفره  و بخش چند نفره آن دو مقوله کاملا متفاوت از یکدیگرند تا جایی که احساس می‌کنید در حال بازی کردن ۲ بازی مختلف هستید. بدون اینکه آسیب ببینید شما می‌توانید در طول تیراندازی احساس یک نینجا را نیز داشته باشید و همچنین قادر خواهید بود تیراندازی کنید در حالی که با یک اکشن زیبا حمله‌ای کشویی مانند بر دشمنان پیاده می‌کنید که این عامل المان اکشن را زیباتر کرده است و به شکل‌های متفاوت برای شما روش‌های گوناگونی را نسبت به دیگر بازی‎‌های تیراندازی ایجاد می‌کند.

و در نهایت بازیکن دیگری ابنگونه از بازی کردن آخرین اثر ایتاگاکی ذوق زده شده است:

این عالیه (حالت آنلاین)! این حس منه در حالی که توانستم این بازی را یک روزه شخم بزنم! سلاح‌های سرد و گرم خیلی خوب بالانس شده‌اند و شما در آن احساس نخواهید کرد که بیش از توانایی‌یتان قدرت دارید. با وجود تمام سلاح‌ها و شخصی‌سازی کاراکترهای بازی دیگر من هیچ شکایتی از بازی ندارم!

یک بام و دو هوا!

حجم Devil’s Third در حدود ۱۶٫۴ GB از فضای هارد Wii U شما را می‌گیرد و نیز فایل‌های Save شما در حدود ۱۶Mb حافظه را اشغال می‌کند. درجه سنی بازی به دلیل وجود صحنه‌های مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر، خالکوبی‌های وسیع و پوشش برخی شخصیت‌ها M شده است که این بدان معناست که برای سنین +۱۸ سال قابل استفاده است.”سومین شیطان” در ۴ اوت در ژاپن و در ۲۸ اوت در اروپا منتشر گردید. این بازی در نیمه آخر امسال برای آمریکا منتشر می‌شود.

شاید شما اکنون با خواندن این مقاله سرگیجه گرفته باشید! شاید با خود بگویید بالاخره این بازی خوب است یا بد! یا شاید هم نه، به طور کل به نویسنده این مقاله بد و بیراه بگویید! اما بگذارید یک توصیه جانبی به شما بکنم. اگر از طرفداران جدی بازی‌های ژاپنی هستید پس احتمالا به این بازی علاقمند خواهید شد اما اگر سبک غربی را می‌پسندید بعید می‌دانم با Devil’s Third انس بگیرید پس بهتر است آن را رها کنید و وقت خود را بیش از این تلف نکنید!

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third - گیمفا
نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third - گیمفا
نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third - گیمفا
نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third - گیمفا
نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نینجای هیبریدی! | پیش‌نمایش عنوان Devil’s Third - گیمفا