نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا

نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶

pourya707
۱۰:۰۰ ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا

به‌ جرئت می‌توان گفت که سال ۲۰۱۶، یکی از بهترین سال‌های زندگی بازی بازها می‌باشد. عناوینی که در این سال منتشرخواهند شد، حاصل کار چندین ساله سازندگان است و از نظر کیفی، حرف اول را می‌زنند؛ به همین دلیل، تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی‌های سال، دشوارترین چالش این بازی‌ها خواهد بود. با این حال برای اکثر بازیبازها، چنین موضوعی اهمیت خاصی ندارد و آن‌ها فقط به لذت‌بردن از بازی خود می‌اندیشند. هر نوع سبکی از بازی که دوست داشته باشید، در این سال پیدا خواهیدکرد. تعداد عناوین منتشرشده در سال ۲۰۱۶ بسیار بیش‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید است و حتی تعداد زیادی از آن‌ها هنوز معرفی نشده‌اند. در این‌ مقاله سعی بر این است که ۳۰ عنوان مورد انتظار سال ۲۰۱۶ را معرفی کنیم. ما همراه باشید…

نکته: لیست تهیه شده تنها بر اساس علایق کلی جامعه بازی بازان می‌باشد. همان‌طور که همگی مطلع هستید علایق و سلیقه‌های هر فرد نزد خویش محفوظ است.

________________________________________________

۳۰

sniper ghost warrior 3 feature 1

Sniper: Ghost Warrior III

داستان بازی در آینده‌ای خیالی رخ می‌دهد. زمانی که جنگی بزرگ بین دو ابرقدرت دنیا (آمریکا و روسیه) در شرق اروپا شکل می‌گیرد. سازندگان بازی وعده تغییرات بزرگی ‌در گیم‌پلی این عنوان داده‌اند. بازی از روند خطی خود در آمده‌است و شما در ماموریت‌های خود می‌توانید از هر روشی برای کشتن دشمنان استفاده کنید. این بازی توسط موتور قدرتمند Cry Engine 3 ساخته می‌شود و به نظر می‌رسد که سازندگان به خوبی توانسته‌اند از قدرت این موتور استفاده کنند. Sniper: Ghost Warrior III در تاریخ نامعلومی از ۲۰۱۶ برای PS4، Xbox One و PC منتشر خواهدشد.

________________________________________________

۲۹

cuphead 07 12 2015 1

CupHead

تنها لقب بهترین بازی مستقل نمایشگاه Gamescom امسال، آینده درخشان این بازی را تضمین می‌کند. CupHead عنوانی با سبک Run & Gun Platformer با محیط کارتونی است. این بازی در نگاه اول، شما را به‌یاد بازی‌های Sega و انیمیشن‌های قدیمی می‌اندازد. بازی دارای بخش Co-Op دونفره است که شما می‌توانید در نقش کله فنجونی یا کله لیوانی بازی کنید. سازندگان بازی باس‌فایت های زیادی را برای این عنوان طراحی کرده‌اند و بعضی از آن‌ها از چیزی که فکر می‌کنید، سرسخت‌تر هستند. این عنوان تحسین‌شده کارگردان The Last of Us است و همین موضوع موفقیت این عنوان را نشان می‌دهد. این عنوان در سال ۲۰۱۶ برای Xbox One و PC منتشر خواهدشد.

________________________________________________

۲۸

dead island 2

Dead Island 2

نسخه دوم این عنوان زامبی‌محور، در E3 2014 معرفی‌شد. استودیوی Yager، مسئولیت ساخت این عنوان را برعهده داشت و روند ساخت خیلی بهتر از آن چیزی بود که فکر می‌کردند ولی پس از مدتی، Yager مشکلاتی با ناشر بازی، Deep Silver، پیداکرد و کار توسعه بازی را رهاکرد. در حال حاضر، ساخت این عنوان معلق است و ناشر بازی قصد دارد که کار توسعه بازی را به Techland بسپارد. عنوان مذکور قرار است که سال بعد برای PS4، Xbox One و PC منتشر شود.

________________________________________________

۲۷

hellblade

Hellblade

عنوان جدید Ninja Theory قراراست باری دیگر موفقیتی برای این استودیو بیافریند. Senua شخصیت اصلی بازی پا در دنیای بزرگی خواهدگذاشت. داستان بازی از افسانه‌های Celtic گرفته‌شده‌است. اطلاعات زیادی از بخش داستانی منتشرنشده ولی در بخش گیم‌پلی، می‌توان گفت سازندگان تا حدودی به آن چیزی که می‌خواستند، رسیده‌اند. گرافیک بازی رضایت‌بخش است و بازی توسط موتور Unreal Engine 4 ساخته‌می‌شود. همچنین سازندگان اعلام کرده‌اند این عنوان Open-World نیست و فاقد بخش آنلاین می‌باشد. این بازی در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۱۶ برای PS4 و PC منتشرخواهدشد.

________________________________________________

۲۶

unravel

Unravel

Unravel عنوان جدیدی از EA در سبک Platformer است. شخصیت اصلی بازی که کنترل آن را بدست می‌گیرید، Yarny نام دارد. در این عنوان ماجراجویی، با نخ و الیاف سرو کار دارید و باید به حل معماهای بازی بپردازید. خلاقیت در این بازی حرف اول را می‌زند و معماها بر اساس میزان خلاقیت شما حل خواهندشد. گرافیک بازی با توجه به مستقل‌بودن بازی عالی به‌نظر می‌رسد و گیم‌پلی هم حرفی برای گفتن نمی‌گذارد. پس اگر از جنگ‌های بزرگ و قتل و خون‌ریزی خسته شده‌اید و یک بازی متفاوت می‌خواهید، این گزینه مناسب شماست. Unravel در سال ۲۰۱۶ میلادی برای PS4، Xbox One و PC منتشرخواهدشد.

________________________________________________

۲۵

عرضه بازی homefront the revolution تا سال 2016 تاخیر خورد

Homefront: The Revolution

در نسخه جدید Homefront، شما در نقش یک انقلابی قرار می‌گیرید و باید علیه حکومت شورش کنید چرا که دیگر طاقت تحمل این‌همه ظلم و ستم را نخواهید داشت. محیط بازی کاملا متناسب با یک دوران انقلابی است و از شعارها، نوع زندگی مردم و برخورد سربازان حکومت می‌توان به این موضوع پی‌برد. گرافیک بازی هم کاملا نسل‌هشتمی است و اجرای آن برروی نسل هفتم غیرممکن است. این عنوان توسط آخرین نسخه Cry Engine ساخته می‌شود و بافت‌ها و نورپردازی بازی فراتر از حد انتظار است؛ حتی در برخی مواقع، تریلرهای بازی آن‌قدر گرافیکی بوده‌اند که یافتن تفاوت آن‌ با جلوه‌های ویژه هالیوودی کار سختی است. این عنوان قرار است در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۱۶ برای کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت و رایانه‌های شخصی منتشر شود؛ البته اگر تا آن موقع Deep Silver ورشکست نشود!

________________________________________________

۲۴

tacoma 5000

Tacoma

احتمالا همه شما با استودیوی Fullbright آشنایی دارید؟ همان استودیویی که با عرضه عنوان مستقل Gone Home توانست جایزه بهترین عنوان مستقل سال را بگیرد و حتی نامزد بهترین استودیوی سال هم شد. حال آن‌ها قصد توسعه عنوان بزرگتری به‌نام Tacoma را دارند. Tacoma یک عنوان اول شخص اکتشافی است که در آن، شما در نقش یک کاوشگر فضایی قرار خواهید گرفت. هنوز اطلاعات زیادی از بازی منتشرنشده‌است. این عنوان در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۱۶ برای PC، Mac، Linux منتشرخواهدشد و احتمالا اندکی بعد برای کنسول‌ها در دسترس خواهدبود.

________________________________________________

۲۳

lawbreakers

Lawbreakers

Cliff Bleszinski خالق Gears of War بالاخره بازی جدید و تماما آنلاین خود را منتشر کرد. LawBreakers نام یک شوتر رقابتی است و در یک جهان موازی که به دلیل یک اتفاق زمین شناسی با نام “The Shattering” دچار تغییرات گرانشی شده و به دو قسمت تقسیم شده است، جریان دارد. پس از این واقعه اندک اندک جهان خود را بهبود می‌بخشد و عصر جدیدی از تکنولوژی آغاز می‌شود که در آن دستگاه هایی برای کنترل گرانش و توانایی های فوق بشری برای انسان ها حرف اول را می‌زنند. با شدت گرفتن فناوری های جدید دو حزب کاملا متضاد با یکدیگر شکل می‌گیرند و سعی در رقابت با هم را دارند. سازمان اول حفظ صلح با رعایت قوانین لازم را بر عهده گرفته است و حزب بعدی یک سازمان جنایی است که در واقع برای شکستن قوانین سازمان قبلی توسعه و تنظیم شده است. این عنوان قرار است در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۶ برای PC منتشرخواهدشد.

________________________________________________

۲۲

crackdown 3

Crackdown 3

“تخریب و دیگر هیچ” جلمه‌ای است که خیلی‌ها برای این عنوان به‌کار می‌برند. نسخه اول این عنوان خیلی‌خوب توانست بدرخشد ولی نسخه دوم، چنگی به دل نمی‌زد و یک عنوان رده‌پایین بود. نسخه سوم این عنوان در E3 2014 معرفی‌شد و فقط تخریب‌پذیری ساختمان‌ها و شهر را نشان می‌داد. بخش آنلاین بازی به گفته سازندگان، خراب‌کاری بیشتری نسبت به تک‌نفره دارد و می‌توانید یک شهر را در عرض چند دقیقه نابود کنید. نکته جالب دیگر این است که Xbox One قدرت اجرای این بازی را نخواهد داشت و Cloud به این کنسول برای اجرای این بازی کمک خواهدکرد و خبر بد برای کاربران ایرانی این است که این عنوان، اینترنتی با سرعت بسیار بالا (۴mb/s) می‌خواهد و احتمالا در ایران کمتر کسی می‌تواند Crackdown 3 را تجربه کند. این عنوان در سال بعد یکی از انحصاری‌های Xbox One خواهدبود و ممکن است در آینده‌ برای PC هم عرضه شود.

________________________________________________

۲۱

mirrors edge catalyst e3 2 1 760x428

Mirror’s Edge: Catalyst

Dice و Frostbite 3، شاهکار دیگری در راه است. داستان بازی ادامه‌ای بر نسخه اول خواهدبود. شخصیت‌پردازی Faith، به‌خوبی انجام شده‌است و در اواخر بازی شما کاملا تبدیل به یک مبارز خواهیدشد. در ابتدا فقط بخش کوچکی از نقشه باز است ولی رفته‌رفته، نقشه باز می‌شود و در اواخر بازی شما با یک مپ بزرگ روبرو خواهیدشد. پرش‌ها و دویدن‌های بازی بسیار روان‌تر شده اند و برخلاف نسخه قبلی زمان‌بندی وجود نخواهد داشت و کمتر سقوط خواهیدکرد. Mirror’s Edge: Catalyst قرار است در ۲۵ فوریه ۲۰۱۶ (مصادف با ششم اسفند امسال) برای PS4، PC و Xbox One منتشرشود.

________________________________________________

۲۰

final fantasy xv

Final Fantasy XV

هم اکنون دموی این عنوان با نام Episode Duscae منتشرشده و بازخوردهای خوبی را دریافت کرده‌است. گیم‌پلی غنی، گرافیک نسل‌هشتمی و داستان جالب از ویژگی‌های این بازی است. اگر بخواهیم با همدیگر صادق باشیم، باید بگویم من هیچ‌چیزی از این عنوان و بهتر است بگویم سری Final Fantasy نمی‌دانم و هیچ نمایشی هم تاکنون از این بازی ندیده‌ام. فقط بدانید این بازی آن‌قدر بزرگ است که در لیست موردانتظارترین بازی‌های بنده جای گرفته‌است!

________________________________________________

۱۹

the legend of zelda

The Legend of Zelda

باری دیگر وارد ماجراجویی‌های دنیای Zelda شوید و غرق در جذابیت این جهان شوید. The Legend of Zelda ئی که سال بعد منتشرخواهدشد، یکی دیگر از انحصاری‌های Wii U خواهد بود و شاید در آینده برای ۳DS یا NX هم منتشرشود. تصاویر و نمایش‌های بازی نمایانگر این است که سازندگان دوباره قراراست جوایز را درو کنند ولی ۲۰۱۶ با سال‌های دیگر تفاوت‌هایی خواهدداشت.

________________________________________________

۱۸

gran turismo 7

Gran Turismo 7

پس از موفقیت‌های GT6 و بسته‌شدن پرونده بازی، سازندگان شروع به ساخت نسخه هفتم این سری برای PS4 کردند. این عنوان بی‌شک یکی از بهترین‌های ریسینگ سال بعد و رقیبی جدی برای نسخه بعدی Forza خواهدبود. اتومبیل‌های استاندارد در بازی موجود است ولی سازندگان اعلام کرده‌اند که تمرکز خود را بر روی خودروهای Premium می‌گذارند. آن‌ها گفته‌اند که GT7 با قدرت فوق‌العاده PS4، بهترین نسخه این سری خواهدشد؛ البته هنوز نسخه بعدی Forza معرفی نشده‌است و ممکن است در سال ۲۰۱۶ هیچ نسخه‌ای از این سری منتشر نشود. GT7 در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۱۶ به‌طور انحصاری برای کنسول نسل‌هشتمی سونی (PS4) منتشرخواهدشد.

________________________________________________

۱۷

battlefield 5

Battlefield 5

هنوز هیچ‌گونه اطلاعات، تریلر و تصویری از بازی منتشرنشده ولی EA رسما اعلام کرد که نسخه بعدی این سری در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ منتشر خواهدشد. ویدئویی از صحبت‌های سازندگان منتشرشد که در آن اعلام کردند نسخه بعدی، “تجربه‌ای جدید از Battlefield” خواهدبود. همان طور که می‌دانید، BF: Hardline یک عنوان متوسط بود و EA قصد دارد دوباره به موفقیت‌های BF4 و Bad Company 2 دست پیداکند.

________________________________________________

۱۶

doom

Doom

اگر از شوترهای خسته‌کننده و تکراری امروزی خسته شده‌اید و منتظر شوتر متفاوتی هستید، این عنوان مناسب شماست. این عنوان در E3 2015 و کنفرانس Bethesda معرفی شد و قرار است تحولی در سبک FPS ایجاد کند. گیم‌پلی سریع بازی، شیطان‌ها و هیولاها و حتی فیلتر زردرنگ از نقاط قوت این عنوان هستند. در نمایش E3 ما شاهد تغییرات زیادی در گیم‌پلی بازی بودیم؛ البته نمایش صحنه‌های خنده‌داری هم داشت که در نسخه‌های قبلی هم چنین چیزی را می‌دیدیم. Doom قرار است در بهار ۲۰۱۶ برای PS4، Xbox One و PC منتشرشود.

________________________________________________

۱۵

tom clancy's The Division

Tom Clancy’s The Division

عنوان نقش‌آفرینی یوبی‌سافت پس از تاخیرهای متوالی تبدیل به یکی از بازی‌های ۲۰۱۶ شد. سازندگان هم گفته‌اند که این بازی تماما آنلاین، عنوان کوچکی نیست و برای همین تاخیر می‌خورد. مهم‌ترین مسئله برای این عنوان Downgrade یا کاهش کیفیت بازی است؛ به طوری که خیلی‌ها بر این باورند که این عنوان از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ نه تنها افزایش بلکه کاهش کیفیت داشته است و حتی برخی افراد پس از تجربه این عنوان اعلام کرده‌اند که باگ‌هایی در این عنوان وجود داشته‌است. حال باید دید که این عنوان هم به‌خاطر مشکلات گرافیکی مانند Watch Dogs و AC: Unity شکست می‌خورد؟

________________________________________________

۱۴

the last guardian

The Last Guardian

این بازی در سال ۲۰۰۹ برای PS3 به طور انحصاری معرفی شد و قرار بود ۲ الی ۳ سال بعد، برای این کنسول منتشرشود ولی رفته‌رفته کیفیت فنی بازی کاهش پیداکرد و سرعت پیشرفت، بسیار کند شد. سازندگان بازی حتی تا مرز لغو کردن این عنوان هم پیش‌رفتند ولی حمایت طرفداران و قدرت PS4، انگیزه‌ای برای توسعه دوباره The Last Guardian در آن‌ها ایجاد کرد؛ البته این عنوان دیگر برای PS3 منتشر نخواهد شد و در انحصار PS4 خواهدبود. نمایش بازی در E3 2015، یکی از بهترین‌ها بود و افراد زیادی آن را تحسین کردند. The Last Guardian در تاریخ نامعلومی در ۲۰۱۶ منتشر خواهدشد.

________________________________________________

۱۳

scalebound

Scalebound

پس از غیبت یک‌ساله این عنوان، نمایش جدیدی از گیم‌پلی بازی در GC 2015 منتشرشد. هیدیکی کامیا کارگردان بازی که ساخت عناوین بزرگی نظیر Bayonetta را در کارنامه خود دارد، گقته‌است که Scalebound بزرگ‌ترین ساخته او و Platinum Games خواهدبود. شخصیت اصلی بازی Drew نام دارد که با ورود به سرزمین اژادر (اژدها ها)، ماجراجویی خود را شروع می‌کند. گیم‌پلی بازی کاملا نفس‌گیر است و شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کند. کامیا چندی پیش گفت که عنوان جدید او از تمام قدرت Xbox One استفاده می‌کند و گرافیکی عالی به مخاطب می‌دهد. شایعاتی درباره انتشار بازی برروی PC به گوش می‌رسد ولی سازندگان هنوز هیچ برنامه‌ای برای انتشار نسخه رایانه‌های شخصی ندارند. این بازی نقش‌آفرینی قرار است در تعطیلات ۲۰۱۶ منتشر شود و حریف گردن‌کلفتی برای عناوین دیگر باشد.

________________________________________________

۱۲

for honor

For Honor

امسال یوبی‌سافت در E3 2015، از یک عنوان جدید به‌نام For Honor رونمایی‌کرد. یک عنوان Hack & Slash که تمرکز ویژه‌ای بر بخش آنلاین دارد؛ البته سازندگان بازی سبک این بازی را Hack & Slash نمی‌نامند و طبق سخنان کارگردان بازی، For Honor عنوانی با سبک “Shooter With Sword” می‌باشد. شما در بازی می‌توانید در نقش سامورایی، شوالیه و وایکینگ قرارگیرید و به نبرد با دشمنان خود بپردازید. مهم‌ترین ویژگی بازی، شیوه مبارزات آن است. این شیوه که “Art of Battle” نام دارد، درحقیقت به بازیبازها این اجازه را می‌دهد که کنترل کاملی برروی حملات و دفاع‌های خود داشته‌باشند. For Honor احتمالا در بهار ۲۰۱۶ برای PS4، Xbox One و PC منتشر خواهدشد.

________________________________________________

۱۱

deusexmankindpic1

Deus Ex: Mankind Divided

اگر دلتان برای Adam Jensen تنگ شده‌است، اندکی تحمل کنید تا باری دیگر در اوایل ۲۰۱۶ نسخه جدید این سری را بازی کنید. داستان بازی براساس پایان‌های نسخه قبلی نوشته شده‌است و با آن ارتباط کم و بیشی دارد. شخصی‌سازی های بازی بسیار جالب طراحی شده‌اند و خلاقیت‌های‌تان در این‌جا به کار می‌آید. بازی دارای آزادی عمل است و می‌توانید کل بازی را فقط با کشتن چندنفر به پایان برسانید. انتخاب‌های بازی در داستان تاثیرات زیادی دارد و پایان بازی بر این اساس شکل می‌گیرد. گرافیک بازی همیشه عالی بوده‌است و در این نسخه هم هیچ سنت‌شکنی درکار نیست. این عنوان در اوایل ۲۰۱۶ (احتمالا اسفند ۱۳۹۴) برای کنسول‌های نسل‌هشتمی و PC منتشرخواهدشد. شما می‌توانید پیش‌نمایش کامل بازی را در اینجا مطالعه کنید.

________________________________________________

۱۰

horizon zero dawn

Horizon Zero Dawn

یک بازی آخرالزمانی دیگر که یکی دیگر از انحصاری‌های PS4 هم به‌شمار می‌آید. این عنوان رسما در E3 2015 معرفی شد و قرار است سال بعد منتشر شود. Guerilla Games اعلام کرده‌است که توسعه این عنوان قبل از Killzone: Shadow Fall شروع شده‌بود! شما در این بازی کنترل Aloy را به‌دست خواهیدگرفت و به جنگ با روبات‌ها می‌پردازید؛ البته توجه داشته‌باشید که هیچ سلاح گرمی در کار نیست و باید با یک کمان کار دشمنان را تمام کنید. گیم‌پلی بازی به‌شدت وسیع است و در بخش گرافیک، این عنوان یکی از مدعی‌هاست. این عنوان open-World با موتور Umbra 3 توسعه یافته‌است. مصاحبه Game Informer با سازندگان در سایت قرارگرفته‌است و اطلاعات زیادی به شما می‌دهد.

________________________________________________

۹

dark souls iii

Dark Souls III

در E3 2015، سازنده و ناشر سری Dark Souls یعنی From software و Bandao Namco به‌طور رسمی نسخه سوم این عنوان را معرفی‌کردند. در این نسخه، مبارزات  سریع‌تر شده‌است و نوآوری‌هایی مانند “Battle Art” به آن اضافه ‌شده‌است. گرافیک بازی همانطور که انتظار داشتید، بسیار افزایش پیداکرده‌است و این موضوع را از نمایش‌ها و تصاویر بازی می‌توان فهمید. اطلاعاتی درباره بخش داستانی این عنوان هنوز منتشر نشده ولی سازندگان نوید یک داستان خوب را می‌دهند. باس‌فایت‌های بازی همچنان ابهت خاص خود را دارند و المان‌های نقش‌آفرینی در بازی به‌وفور دیده می‌شود. این عنوان قرار است در اوایل ۲۰۱۶ برای PS4، Xbox One و PC منتشرشود و حریف سرسختی برای عناوین نقش‌آفرینی ۲۰۱۶ باشد.

________________________________________________

۸

tom clancy's Ghost Recon: Wildlands

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands

تنها دو تریلر از این عنوان منتشرشده ولی خیلی‌ها را هایپ کرده‌است (به‌هرحال یوبی‌سافت مهارت بالایی در این کار دارد!). در E3 ما شاهد اولین نمایش این عنوان بودیم و دریافتیم که گیم‌پلی این عنوان تحولی در این سری خواهدبود. تنوع محیط‌ها، آزادی عمل، همکاری‌ها و … دلایلی بر موفقیت این عنوان خواهندبود. گرافیک بازی همانند عناوین دیگر است و برای همه رضایت‌بخش خواهدبود. این عنوان قرار است سال بعد برای کنسول‌های نسل‌هشتم و رایانه‌های شخصی منتشرشود.

________________________________________________

۷

street fighter v

Street Fighter V

چندی پیش مسابقات این سری تمام شد و برندگان جوایز خود را دریافت کردند. باردیگر با دوستان خود بنشینید و کل‌کل کنید و حالشان را بگیرید. اطلاعات زیادی از Street Fighter V منتشرنشده ولی با توجه به سابقه این عنوان، می‌توان این عنوان را هم عنوانی موفق دیگر دانست. Street Fighter V شخصیت‌های جدید زیادی نسبت به نسخه‌های گذشته دارد و یکی از بهترین فایتینگ‌های ۲۰۱۶ خواهدبود.

________________________________________________

۶

dishonored 2 darkness of tyvia

Dishonored 2: Darkness of Tyvia

اگر از بازی‌های مخفی‌کاری یا اکشن یا ماجراجویی خوشتان می‌آید، این عنوان مناسب شماست. این‌بار علاوه بر Corvo Attano، شخصیت اصلی بازی، کنترل Emily Kaldwin را هم برعهده خواهیدداشت. اتفاقات این عنوان ۱۵ سال بعد از پایان نسخه اول و در شهر Karnaca رخ می‌دهد. درحقیقت، این شهر زادگاه Corvo است و او پس از مدت‌ها به این شهر برمی‌گردد. گیم‌پلی بازی بسیار روان‌تر از نسخه اول شده‌است و ویژگی‌های جدیدی به آن افزوده شده‌است. قدرت‌های جدیدی برای شخصیت‌های بازی طراحی شده و گرافیک بازی هم کاملا به نسل‌هشتم کوچ کرده‌است. Arkane Studios مانند نسخه اول، وظیفه توسعه این عنوان را برعهده دارد. این عنوان احتمالا در بهار ۲۰۱۶ منتشرخواهدشد. Xbox One، PS4 و PC پلتفرم‌های اصلی بازی خواهندبود و خبری از انتشار برروی کنسول‌های نسل‌هفتمی نیست.

________________________________________________

۵

gears4 760x428

Gears of War 4

“ترس و ابهام” مهم‌ترین ویژگی این عنوان محبوب است. The Coalition استودیوی سازنده Gears of War 4 قراراست در بخش داستانی متفاوت جلوه کند و تا می‌تواند با هیولاهای خود شما را بترساند و یا در داستان بازی شما را گیج کند. در اولین تریلر بازی کاملا شاهد گرافیک نسل‌هشتمی و گیم‌پلی روان این عنوان بودیم. سازندگان تایید کرده‌اند که بازی قابلیت split-screen دارد و می‌توانید با دوستان خود مراحل را طی کنید. بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی سازندگان درحال حاضر، رسیدن به نرخ فریم ۶۰ است. این عنوان به‌طور انحصاری سال بعد برای X1 منتشرخواهدشد و ممکن است در آینده‌ای دور برای PC هم منتشرشود.

________________________________________________

۴

quantum break horizontal key art ds1 670x377 constrain

Quantum Break

شاهکاری دیگر از Sam Lake و Remedy Entertainment، عنوانی به‌نام Quantum break است. شما در این بازی کنترل jack joyce را در دست خواهیدگرفت. Monoarch Corporation که اصلی‌ترین دشمن شماست، توسط یکی از دوستان قدیمی و دشمن کنونی شما هدایت می‌شود و شما باید جلوی مشکلات به‌وجد آمده توسط آن‌ها را بگیرید. گیم‌پلی بازی حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و گرافیک بازی روزبه‌روز درحال پیشرفت است. نمایش‌هایی که از این عنوان منتشرشده، نوید یک شاهکار را می‌دهند و Quantum Break یکی از مدعی‌های سال آینده است. جدیدترین عنوان Remedy Games در تاریخ ۵ آپریل سال ۲۰۱۶ میلادی( ۱۷ فروردین سال ۱۳۹۵ هجری شمسی) به‌طور انحصاری برای Xbox One منتشر خواهد شد و این احتمال وجود دارد که در آینده برای PC منتشر گردد.

________________________________________________

۳

mass effect andromeda

Mass effect: Andromeda

چهارمین نسخه Mass Effect، در آینده‌ و مکانی بسیار دورتر از سه نسخه اول منتشرخواهدشد. شما در Andromeda، در نقش یک انسان قرارخواهیدگرفت و برخلاف تریلرهای بازی یک روبات یا هرچیز دیگری نخواهیدبود. سازندگان اعلام کرده‌اند که بهبودها و پیشرفت‌های این عنوان نسبت به نسخه‌های قبلی باورنکردنی است. گیم‌پلی بازی قراراست روان‌تر باشد و مسلما با ورود به نسل جدید و به لطف Frostbite 3، گرافیک بازی هم بهبود پیداخواهدکرد و واقعی‌تر به‌نظرخواهدرسید. همچنین سازندگان اعلام کرده‌اند که پایان بازی شادتر از ME3 خواهدبود! احتمالا Andromeda می‌خواهد باری دیگر موفقیت‌های نسخه دوم را تکرارکند. این عنوان قرار است برای Xbox One، PS4 و PC در سال ۲۰۱۶ شاید هم ۲۰۱۷ منتشرشود.

________________________________________________

۲

mafia iii trailer gamefa 480p17 52 03

Mafia III

اگر اخبار را دنبال می‌کنید، حتما اطلاع دارید که از معرفی نسخه سوم Mafia خیلی نمی‌گذرد ولی عده‌ای بی‌صبرانه منتظر این بازی اند و برای انتشار این بازی روزشماری می‌کنند. در Mafia III، شما کنترل شخصیتی به‌نام Lincoln Clay را برعهده می‌گیرید. او در کودکی والدین خود را از دست داده‌است و در جنگ ویتنام هم به‌عنوان یک سربازی آمریکایی حاضر بود. داستان بازی ادامه‌ای بر نسخه دوم این عنوان است و سرنوشت Joe در این نسخه معلوم می‌شود. دستیاران و همراهان شما در این نسخه Burke، Vito Scaletta و Cassandra هستند. بازی در دهه شصت میلادی جریان‌دارد و نژادپرستی در آمریکا بیداد می‌کند. گرافیک بازی همانند یک عنوان نسل‌هشتمی است و گیم‌پلی هم درخور یک عنوان موفق است. تغییرات زیادی بازی صورت گرفته‌است و همگی می‌توانند به بهبود کیفیت بازی کمک‌های بزرگی کنند. گیم‌اسپات تاریخ انتشار این عنوان را ۲۶ آوریل ۲۰۱۶ مصادف با ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ اعلام کرده است ولی هنوز این تاریخ به‌طور رسمی تایید نشده‌است. Mafia 3 توسط Hangar 13 توسعه داده می‌شود و در سال ۲۰۱۶ بر روی پلتفرم های PlayStation 4 ،Xbox One و PC عرضه خواهد شد.

________________________________________________

۱

uncharted 4 a thief's End

Uncharted 4: A Thief’s End

آخرین ماجراجویی Nathan Drake را در موردانتظارترین عنوان ۲۰۱۶ تجربه کنید. Uncharted 4: A thief’s End همان چیزی که طرفداران انتظار آن را دارند. گیم‌پلی فوق‌العاده بازی، گرافیک خیره‌کننده، داستانی درگیرکننده و موسیقی حماسی مهم‌ترین ویژگی‌های این عنوان هستند. آخرین نسخه Uncharted، آن‌قدر غنی و پرمحتوا است که می‌توان با دیدن نمایش کوچکی از آن، ساعت‌ها آن را مورد بحث قرار داد. این عنوان در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۵ عرضه شود ولی به‌دلیل افزایش کیفیت بازی انتشار آن به سال بعد موکول شد. Uncharted 4 یکی از بهترین انحصاری‌ها و بهترین دلیل برای خرید PS4 خواهدبود و قرار است در ۲۸ اسفند امسال به‌طور انحصاری برای PS4 منتشرشود.

________________________________________________

با این وجود که ۳۰ بازی مهم برای سال ۲۰۱۶ معرفی شده‌اند ولی هنوز بسیاری از بازی‌های سال ۲۰۱۶ از نعمت معرفی شدن نزد همگان بی‌بهره هستند؛ برای مثال در سال ۲۰۱۴ خیلی‌ها گوتی سال بعد را Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یا Witcher III می‌دانستند ولی در E3 امسال، معرفی Fallout 4 نظر خیلی‌ها را عوض کرد. ممکن است در سال ۲۰۱۶ هم شاهد چنین اتفاقی باشیم. با این‌حال، فعلا پرونده بازی‌های ۲۰۱۵ برای همه بازیبازها اهمیت دارد و هنوز نمی‌شود برای عناوین ۲۰۱۶ تصمیم‌گیری کرد. شاید بتوان گفت با توجه به چند سال اخیر، سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از بهترین سال‌ها برای بازی بازان به شمار خواهد رفت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا
نبرد شاهکارها | ۳۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۶ - گیمفا