قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune - گیمفا
قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune - گیمفا
قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune - گیمفا
قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune - گیمفا

قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune

!
۱۰:۳۰ ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune - گیمفا

سال میلادی ۲۰۰۷ سال زیاد خوبی برای دارندگان کنسول PS3 نبود. خیلی از بازی های انحصاری این کنسول در آن سال مولتی پلتفرم شد و ضرر زیادی به این کنسول و شرکت سونی وارد کرد. بازی های انحصاری این کنسول هم به جز تعدادی از آن ها چنگی به دل نمی زدند و هر روز دارندگان کنسول PS3 را نا امیدتر می کردند. همه این عوامل باعث شد که نگاه خیلی از بازیبازها به تنها امید آن ها در سال ۲۰۰۷ یعنی بازی Uncharted: Drake`s Fortune معطوف شود. شرکت بازی سازی ناتی داگ قبل از عرضه بازی Uncharted تریلرهای زیادی را در دسترس بازیبازها قرار داده بود، تمامی این تریلرها بیان کننده این بود که گویا قرار هست یک شاهکار دیگر در صنعت گیم متولد شود.

اما سوال اینجا بود که آیا شرکت ناتی داگ توانست در سال ۲۰۰۷ یک بازی زیبا را برای کنسول PS3 منتشر کند؟ آیا این شرکت توانست که طرفداران و دارندگان کنسول PS3 را خشنود کند و آن ها را از ۶۰۰ دلاری که بابت خرید PS3 داده بودند راضی کند؟ جواب یک کلمه است: بله!

________________________________________________________

uncharted drake's_Fortune_EU_cover

Box Art

سازنده: ناتی داگ
ناشر: SCEA
سبک: اکشن – ماجراجویی
تاریخ انتشار: ۱۹ نوامبر سال ۲۰۰۷
پلتفرم: PS3


باید ذکر کرد که بازی Uncharted یکی از بهترین بازی های عرضه شده در سال ۲۰۰۷ در تمامی پلتفرم ها و همچنین بهترین بازی منتشر شده برای کنسول PS3 بود. شرکت Naughty Dog یکی از معدود شرکت های بازیسازی است که همواره بازی های آن مورد استقبال بازیبازها قرار گرفته است. این شرکت کار خود را با سری بازی های Crash Bandicoot در سال ۱۹۹۶ آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۱ عنوانی با نام Jak and Daxter که یکی از بهترین بازی های کارتونی آن زمان بود را منتشر کرد. بهتر است بگوییم که یکی از دلایلی که کنسول PS1 توانست به موفقیت های زیادی دست یابد وجود همین سری بازی Crash Bandicoot بود که توانست بازیبازهای زیادی را به سمت این کنسول روانه کند. بازی Uncharted: Drake`s Fortune که از سخت افزار کنسول PS3 به خوبی بهره برده است، نام شاهکاری دیگر را برای این شرکت بازیسازی رقم زده است.

داستان: جذاب، کلیشه ای، مرموز!

همانطور که شما هم می دانید یکی از مهمترین خصوصیاتی که یک بازی کامپیوتری باید آن را داشته باشد تا به موفقیت های خوبی دست یابد، داستان آن است. برای اینکه با داستان جذاب این بازی به خوبی ارتباط برقرار کنید ابتدا بگذارید که به ۴۰۰ سال قبل برگردیم… داستان بازی حول محور شخصیت سر فرانسیس دریک (Sir Francis Drake) است و وقایعی که همگی مربوط به این شخصیت است را روایت می کند. حال در ابتدای کار به معرفی شخصیت های بازی می پردازیم:

Sir Francis Drake

سر فرانسیس دریک کاپیتان کشتی و جزو فرقه ی دزدان دریایی بود. همانطور که می دانید مهمترین خصوصیتی که دزدان دریایی داشتند غارتگری بود. در قرن ۱۶ میلادی، دزدان دریایی حاکم تمامی آب های دنیا بودند. مسلما جناب سر فرانسیس هم از این قاعده مستثنی نبود اما باید گفت که او به وسیله قدرت و تسلیحات زیادی که در اختیار داشت یکی از بی رحم ترین دزدان دریایی آن زمان بود. به طور مثال، سر فرانسیس توانسته بود کشتی های زیادی را مخصوصا از کشور اسپانیا در دریاها غرق کرده و به همین خاطر عنوان شوالیه را از ملکه الیزابت دریافت کند!

او غارتگری بسیار بی رحم بود و به هیچ چیز و هیچ کس رحم نمی کرد. او در سفرهای خود علاوه بر ویران کردن بندرها و خانه های مردم، طلا و جواهرات زیادی را به غارت برد تا برای نوادگان خود  منبع بزرگی را به ارث بگذارد! پس از غارت و جمع آوری گنج های فراوان، سر فرانسیس تصمیم می گیرد که گنج خود را در جزیره El Dorado واقع در اقیانوس آرام مخفی کند. سال ها پس از این وقایع سر فرانسیس دریک به شکلی ناگهانی و البته مرموز با افتادن از کشتی خودش در ساحل پاناما کشته می شود! خب حتما با خود می گویید که این وقایع چه ربطی به شخصیت اصلی بازی یعنی نیتن دریک دارد؟ بگذارید برگردیم به زمان حال…

nathan drake uncharted render 3

Nathan Drake

Nathan Drake                                                                                                          

نیتن جوانی بسیار سرسخت و نترس است که همیشه خود را برای درگیری با دلالان اسلحه و قاچاقچی ها آماده می کند. این جوان، قهرمان دوست داشتنی و جذاب بازی ما است. نیتن دریک کسی است که در بدست آوردن گنج های قدیمی و همچنین حل معماهای تاریخی تبحر خاصی دارد. علاوه بر تمامی این ها او فکر می کند که یکی از نوادگان سر فرانسیس است! از اجدادش حلقه ای به او ارث رسیده که ارتباطی با اجداد خود مخصوصا سر فرانسیس دریک دارد. پس به همین خاطر قصد دارد که این موضوع را به دیگران ثابت کرده و از همه مهمتر گنجی که از اجدادش به او ارث رسیده را  پیدا کند. البته او در این راه تنها نیست…

elena fisher uncharted 2 render

Elena Fisher

Elena Fisher                                                                                                                

شخصیتی به اسم الینا فیشر نیز در بازی حضور دارد که یک فیلم ساز و مستند ساز است. یک شخصیت کاملا پر انرژی… . مسلما یک مستند ساز دنبال سوژه هایی می گردد که پرخطر و جذاب باشند. خب پس با این حساب چه سوژه ای بهتر از نیتن دریک؟

victor sully sullivan uncharted 2 render

Victor Sullivan

Victor Sullivan                                                                                                     

او فردی نسبتا پیر و مسن است. این شخص که صدای دلخراشی دارد و بیشتر اوقات هم در حال سیگار کشیدن است، به گفته خودش در جوانی همیشه به دنبال گنج های قدیمی و قیمتی بوده و برای انجام این کار خطر های زیادی را نیز متحمل شده است. به طور مثال عده ای دوست ندارند که سر به تن او باشد! با این حال نیتن دریک او را مربی خود می داند.

متاسفانه شرکت Naughty Dog تنها شخصیت قابل بازی را نیتن قرار داده است، در صورتی که می توانست همین قابلیت را برای کاراکتر های دیگر از جمله الینا در بازی قرار دهد. بدین ترتیب ما در بازی فقط و فقط وقایعی که برای شخصیت نیتن رخ می دهد را مشاهده می کنیم و از داستان کاراکتر های دیگر اطلاع چندان زیادی نداریم. البته این را هم ذکر کنم که در بعضی از مراحل بازی مانند زمانی که سوار قایق موتوری می شویم ما باید هم کنترل نیتن و هم کنترل الینا را در دست بگیریم، به این صورت که نیتن قایق موتوری را کنترل می کند و النا هم با تفنگ از خود و نیتن محافظت می کند.

خب برویم سراغ داستان اصلی بازی…

در ابتدای بازی ما شاهد هستیم که نیتن و الینا توانسته اند پس از ماجراجویی های فراوان، تابوت سر فرانسیس دریک را پیدا کنند (نیتن برای پیدا کردن تابوت از همان حلقه ای که به او ارث رسیده بود کمک گرفته است). اما از بدشانسی نیتن، زمانی که او در تابوت را باز می کند متوجه می شود که جسد سر فرانسیس در تابوت نیست! او فقط یک صندوقچه کوچک را پیدا می کند که داخل آن یک دفترچه خاطرات وجود دارد. این دفترچه خاطرات متعلق به سر فرانسیس دریک بوده و بیانگر این موضوع است که جناب دریک در آخرین ماجراجویی خود به آمازون سفر کرده است.

ambushed

ابتدای بازی؛ جایی که قصه جذاب و مرموز ما شروع می شود…

به این ترتیب نیتن خود را برای یک ماجراجویی دیگر آماده می کند که ناگهان اتفاق دیگری رخ می دهد. نیتن در حالی که در کشتی به همراه الینا حضور دارد از دور مشاهده می کند که چندین قایق به سمت آن ها حرکت می کنند. بله درست حدس زده اید، آن ها دزدان دریایی عصر حاضر هستند! در این زمان نیتن به سرعت با ویکتور سالیوان تماس می گیرد و به او می گوید که سریعا برای نجات آن ها اقدا کند. سپس اسلحه مخصوص خودش را که یک Pistol است از کیف در می آورد و یک اسلحه هم به الینا می دهد تا از خودش دفاع کند. پس از چند دقیقه مقاومت ناگهان چند نفر از دزدان دریایی با موشک های قدرتمند خود کشتی را سرنگون می کنند. در همین حین ویکتور سالیوان با هلیکوپتر از راه رسیده و نیتن و الینا را سوار هلیکوپتر خود می کند تا هر چه زودتر از مهلکه ای که در آن گیر افتاده اند فرار کنند. پس از فرود هلیکوپتر، نیتن با ویکتور سالیوان در مورد این دفترچه خاطرات گفتگو می کند و… به این ترتیب ماجراجویی خود را برای دستیابی به یک گنج بزرگ شروع خواهید کرد.

طراح افسانه ای بازی Soul Reaver یعنی امی هنینگ (Amy Hening)، کارگردانی بازی را بر عهده داشت و هر چند از داستان سنگین با پیچش های پر تعداد در آن خبری نیست اما هنینگ موفق شده حس یک اکشن ماجراجویانه و سرگرم کننده فیلم های هالیوودی را به خوبی در Uncharted به مخاطب منتقل کند. داستان بازی عموما سر راست و در عین حال جذاب و مرموز بوده و خوشبختانه علیرغم سادگی قصه، شخصیت ها پرداخت خوبی داشته و عمق و جذابیت مناسبی دارند.

گیم پلی: بی نظیر

گیم پلی در Uncharted چند بخش مختلف دارد و می توان آن را به سه بخش اکشن، ماجراجویی و پلتفرمر تقسیم کرد. چیزی که کاملا واضح و مشخص است شرکت  Naughty Dog در خلق شخصیت های بازی به خصوص شخصیت منحصر به فرد نیتن وقت زیادی را صرف کرده است. حرکاتی که این شخصیت برای مقابله با دشمنان سرسخت خود مانند تکنیک های مختلف Combo انجام می دهد بسیار لذت بخش است. به طور مثال زمانی که شما در حال درگیری با فردی هستید، در ضربه آخر که قرار است دشمن شما کشته شود، بازی به یک حالت آهسته ی زیبا تبدیل می شود که همین امر لذت بازی را چند برابر می کند. علاوه بر آن ها، حرکات و طریقه راه رفتن نیتن هم به خوبی طراحی شده است و باید از کسانی که تکنیک Motion Capture را در صنعت گیم اختراع کرده اند متشکر بود. در این بازی همانند یک فیلم واقعی هر عملی که در بازی انجام می شود یک عمل متقابل را در بر دارد. شما زمانی که در حین بازی هستید خیال می کنید چیزهایی که در بازی به کار رفته اند قابل لمس بوده و همه چیز در حال حرکت است.

uncharted drake s fortune 6

بخش مبارزات تن به تن بازی و اجرای Combo ها بسیار لذت بخش و جالب کار شده است

نیتن در حالی که یک فرد تنومند است اما بدن انعطاف پذیری دارد. به طور مثال او می تواند به خوبی از یک مکان به مکان دیگر از طریق راه رفتن روی دیوار و با کمک عوامل مختلف نقل مکان کند، البته بعضی از منتقدان می گویند که بازی Uncharted از بعضی جهات شباهت های زیادی به بازی های دیگری مانند Tomb Raider ،Prince Of Persia و حتی Gears Of War دارد. به طور مثال راه رفتن روی دیوار در این بازی مانند بازی Prince Of Persia طراحی شده است. همچنین پریدن از یک صخره به صخره ی دیگر هم شباهت زیادی به بازی Tomb Riader دارد. طریقه کاور گرفتن یا تیر زدن هم مانند بازی Gears Of War است. هدف گیری خودکار (هدف گیری بدون Auto – Tragettly) به خوبی انجام می شود اما گاهی گلوله ها اثر دقیق و مناسب خود را نمی گذارند. دوربین هم با چپ و راست شدن های گاها آزار دهنده عملکرد ضعیفی دارد و نیاز به تغییر و تنظیم فراوان برای پوشش کامل محیط درگیری در برخی مبارزات از جذابیت این سکانس ها می کاهند. درگیری هایی که در بازی رخ می دهد واقعا نفس آدم را بند خواهند آورد! بعضی اوقات زمانی که شما در پشت سنگر کمین کرده اید ناگهان آن سنگر به وسیله دشمنان نابود می شود و بهترین کار در چنین زمانی این است که با فشار دادن دکمه دایره سریعا به یک سنگر دیگر منتقل شوید. زمانی که شما آسیب می بینید صحنه بازی کم کم و با توجه با آسیبی که خورده اید سفید می شود. هوش مصنوعی دشمنان فوق العاده است، آن ها گاهی از چند تاکتیک محاصره و پیشروی استفاده می کنند تا شما را گیر بیندازند و در تعداد نسبتا زیادی از تمام جهات حمله می کنند اما گاهی تعداد زیاد آن ها مبارزه را تا حدی خسته کننده می کند. علاوه بر این، دشمنان شما به طور مداوم نارنجک هایی را نیز به سمت شما پرتاب خواهند کرد تا شما را مجبور کنند که از سنگر خود فاصله بگیرید.

udf trailer

هوش مصنوعی دشمنان بسیار بالاست و شما باید برای حرکات خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

همانطور که در بالا ذکر شد، بازی Uncharted دارای یک سیستم درگیری یا همان Combo بسیار متنوع است که هر بار اجرای این فنون چند ثانیه طول می کشد. زمانی که شما ضربه ای به صورت دشمن خود وارد می کنید چهره دشمن شما به صورت خیلی طبیعی به عقب می رود. می توان گفت با هر ضربه ی شما، دشمن نیز عکس العمل مختلفی را نشان می دهد. علاوه بر سیستم Combo شما قادر خواهید بود که از چند نوع هفت تیر (Pistol)، مسلسل های گوناگون مانند (AK 47) و همچنین تک تیراندازها (Snipe) و نارنجک ها استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که شما در بازی علاوه بر نارنجک ها (برای پرتاب نارنجک ها و همچنین نگه داشتن تعادل نیتن در هنگام عبور از روی تنه درخت باید از قابلیت SIAXIS کنترلرهای PS3 استفاده کنید) فقط می توانید دو اسلحه از نوع هفت تیر و مسلسل حمل کنید. مرحله های بازی به زیبایی طراحی شده و از تنوع خوبی برخوردارند اما متاسفانه همگی خطی کار شده اند و امکان حرکت آزادانه در این مرحله های بسیار پر جزئیات ندارید و ساختار خطی مرحله ها تنها در درگیری ها اندکی وسیع تر می شود ولی در عوض وجود سکانس های قایق و ماشین سواری علاوه بر ایجاد تنوع نسبی، به حس ایندیانا جونزی! بازی نیز می افزایند.

uncharted drake s fortune 4

سکانس های ماشین سواری بسیار زیبا و هیجان انگیز کار شده اند و تنوع نسبتا خوبی نیز به بازی بخشیده اند

گیم پلی بازی تنوع خوبی دارد و گردش بین بخش های پلتفرمر، ماجراجویی و اکشن منطقی کار شده اند اما در پرش از این بخش های ساده و متوسط به مبارزات با اسلحه و سکانس های تیر اندازی، درجه سختی بازی دچار تغییرات شدیدی شده و در نتیجه به نوعی عدم تعادل در سطح Difficulty بازی حاصل می شود. به نظر می رسد در بازی Uncharted محیط ها، فیلم نامه ها و موقعیت ها همیشه یک چالش تازه ای را ارائه می دهند. طوریکه احساس می شود آن درگیری ها در عمق افکار شما تازه است. با اینکه برای به اتمام رساندن Uncharted حدود ۷ یا ۸ ساعت وقت لازم است اما شما متوجه خواهید شد که این بازی آنقدر طولانی نیست که به هر دلیلی خسته کننده باشد. همانگونه که بازی Gears Of War نسل جدیدی از یک بازی Third-Person را ارائه داد، بازی Uncharted نیز نسل جدیدی از این سبک را ارائه می دهد. در بعضی از مکان های بازی محیط هایی با حال و هوای خاکستری، Uncharted را یک بازی خشن و وحشتناک نیز نشان می دهند. برتری ای که Uncharted نسبت به بازی Gears Of War دارد این است که Uncahrted دارای محیط های متنوع زیادی بوده که همین ویژگی احساس بسیار خوبی به یک بازیباز می دهد. در آخر نیز لازم است به معماها و پازل های موجود در بازی اشاره کرد که شما برای حل آن ها باید تمرکز کافی داشته باشید زیرا بعضی از آن ها بسیار مشکل خواهند بود.

uncharted drake s fortune 8

گرافیک: بازی یا انیمیشن؟!

سونی و طرفداران PS3 همواره مدعی بر قوی تر بودن کنسولشان بودند اما تا مدت ها از یک عنوان کنسولی واقعا متمایز و انحصاری PS3 خبری نبود که خوشبختانه Uncharted موفق شد چشمه ای از قدرت غول سیاه را به همگان نشان دهد. باور کنید تصور اینکه یک بازی دارای چنین جزئیات دلچسب و فوق العاده ای باشد سخت است!

همانطور که شما هم می دانید انیمیشن ها به گونه ای طراحی می شوند که مانند یک فیلم سینمایی که بازیگر های آن کارهای تکراری انجام نمی دهند رفتار کنند. طراحان این بازی نیز وقت زیادی را روی Motion-Capture و Hand-Animation گذاشته اند تا بتوانند در بازی Uncharted تعداد بسیار زیادی انیمیشن برای شخصیت های درون بازی به وسیله قدرت Cell در PS3 ساخته و پرداخته کنند. قدرتی که به شخصیت قهرمان اجازه می دهد هر ژست و قیافه و احساس و حرکتی را در یک لحظه داشته باشد. از پریدن و نفس کشیدن گرفته تا حالات صورت و حرکات دست. اما زیباترین بخش بازی، طراحی و ظاهر مراحل و محیط های بازی است. جنگل پر شاخ و برگ دیدنی بازی به لطف توجه خیره کننده طراحان به جزئیات و استفاده از تکنیک های ریز و درشت، دست کمی از بازی Crysis نداشت هر چند در عمل بسیار جمع و جورتر از آن اثر است و اگر کمی زمان بیشتر صرف بهینه سازی بخش های تیراندازی و دوربین بازی می کردند بازی بی همتا می شد. مناظر تماشایی و خیره کننده در Uncharted یکی دو تا نیستند، به لطف کارگردانی هنری قوی و جلوه ها و افکت های تصویری مناسب، بازی از لحاظ بصری در سطح بالایی قرار می گیرد. تماشای خورشید در حال غروب، تخریب یک بنای باستانی و یا یک چشمه آب همگی از لحظات شگفت انگیز پر تعداد بازی محسوب می شوند.

uncharted drake s fortune 5

محیط های جنگلی بازی بسیار زیبا و پر جزئیات طراحی شده اند.

زمانی که شما در خرابه های پرگرد و خاک و فروریخته یا جنگل های گرمسیری روی َآب قدم می گذارید، نسبت به ارتفاع آب لباس های شما نیز خیس خواهد شد و پس از مدتی نیز خشک می شود. در بازی بیشتر از ۵۰ دقیقه Cut Scene برای شخصیت پردازی بهتر کاراکترها طراحی شده که شامل صحنه های شوخی، صحنه های رومانتیک و… می شوند. Cut Scene هایی که در بازی وجود دارند، دیالوگ هایی که در بازی بین کاراکترها رد و بدل می شوند و حرکاتی که هر کاراکتری در بازی انجام می دهد باعث می شوند به شما یک حس سینمایی بودن دست بدهد. مدت ها پیش خیلی ها بر این باور بودند که صنعت بازی های کامپیوتری به هیچ طریقی نمی تواند با صنعت سینما مقابله کند. اما همان تعدادی که این حرف را می زدند با دیدن این بازی زبانشان بند آمده بود. جدا از این مطالب علاوه بر شخصیت ها، محیط ها نیز به وسیله نقاشی کشیده شده اند نه به وسیله ی اسکن کردن! سایه ها وقتی که نور در تقابل با اشیا قرار دارد به زیبایی به کار گرفته شده اند. برای مثال درخشش نور خورشید در پیرامون و اطراف برگ های نازک و درختان به زیبایی نمایش داده می شود که این نشان دهنده نورپردازی فوق العاده بازی است. در این بازی، هر چیزی در پس زمینه محیط ها برای خودش یکتا و منحصر به فرد است. می توان گفت که شرکت Naughty Dog با خلق چنین بازی ای سبب شد که خیلی از شرکت های بازی سازی معروف دنیا الگوی خود را بازی Uncharted قرار دهند. Naughty Dog در ساخت بازی از کوچکرین جزئیات نیز گذر نکرده است و با استفاده از ویژگی Crystal Dynamic توانسته است که پوششی کامل از مکان های زیبای ویران شده و جنگل های گرمسیر را پدید آورد.

5d9c4fe545c8e1bb2d2f06bfef4395f219ece4cejpg 0x529 q85 upscale

گرافیک این بازی در سال ۲۰۰۷ غوغایی بر پا کرد!

صداگذاری و موزیک: حس یک ماجراجویی ناب

زمانی که همه چیز آرام است و شما در حال راه رفتن از میان پیچ و خم صومعه های قدیمی و ویران شده هستید، جو کوتاه و غیر قابل توصیفی بوجود می آید که بی نظیر است. بازی Uncharted مانند فیلمی است که شما عمیقا در آن غوطه ور می شوید. یکی از دلایلی که این بازی شما را در خود غوطه ور می کند صداها و موزیک های خارق العاده بازی است. از همان ابتدا و در منوی بازی آهنگی تحت عنوان Nate`s Theme به گوش می رسد که وصف ناپذیر است. موزیک هایی که در بازی به کار رفته است همخوانی زیادی با شخصیت ها و شوخی های آن ها دارد. در زمان درگیری نیز موزیک های متفاوتی به گوش می رسد که بازیباز را جو گیر خواهد کرد!

صداگذاری شخصیت های بازی نیز عالی کار شده و هر یک از صداپیشگان کار خود را به خوبی انجام داده اند. همانطور که می دانید صداپیشه شخصیت نیتن دریک کسی نیست جز آقای نولان نورث (افسانه ای!) و صداپیشگان دو شخصیت الینا و سالیوان نیز به ترتیب: Emily Rose  و Richard Mc Gonagle هستند که به واقع کار خود را به بهترین نحو انجام داده و به شخصیت های بازی روح تازه ای بخشیده اند.

nolan north          richard mcgonagle           emily rose

سایر نکات:

خیلی از کارشناسان بازی های کامپیوتری درباره بازی Uncharted عنوان کرده اند با اینکه به اتمام رساندن بازی در حالت نرمال ۸ ساعت طول می کشد، اما این بدان معنا نیست که Uncharted یک بازی کوتاه است. بلکه Uncharted یکی از معدود بازی هایی است که سعی می کند داستان را به طرق و روش های مختلف کش ندهد! اگر شما آن را بازی کنید پی خواهید برد که Uncharted یک بازی کاملا فعالانه است که سعی می کند به راضی بودن شما کمک کند و حتما شما را وادار خواهد کرد که بازی را نه فقط یک بار بلکه چندین بار به اتمام برسانید. یکی از دلایلی که شما باید این بازی را چندین بار به اتمام برسانید وجود گنجینه های مخفی در بازی است. در Uncharted گنجینه های زیادی وجود دارد که شما می توانید در بازی به یافتن آن ها بپردازید.

حقیقتا بازی آنقدر خوب به اتمام می رسد که شما را غافلگیر می کند. همانطور که مطلع هستید یک پایان خوب برای یک بازی باعث خواهد شد که بازیباز از وقتی که برای بازی صرف کرده است کاملا راضی باشد و احساس خشنودی کند. قصد من از بازگو کردن این موضوعات این است که بیان کنم حقیقتا بازی Uncharted ارزش پولی که برایش داده می شود را دارد و به هیچ عنوان بعدها از خرید این بازی پشیمان نخواهید شد و خود را سرزنش نخواهید کرد. بعضی ها بر این باورند که قسمت اول بازی Uncharted یک بازی کاملا خسته کننده است اما با روند بازی متوجه خواهند شد که اشتباه کرده اند. امکان ندارد که شما پس از ساعت ها بازی احساس خستگی کنید (در آخر دو تا از بهترین قطعات موسیقی بازی به نام های Nate`s Theme و Cat and Mouse را برای شما قرار داده ایم، امیدواریم که لذت ببرید).

سخن پایانی:

Uncharted: Drake`s Fortune عنصر جدیدی در داستان و روند بازی معرفی نمی کند اما از همین داشته های خود به بهترین نحو استفاده کرده و به عنوانی خوش ساخت، جذاب و سرگرم کننده تبدیل شده است. این بازی المان های برتر دیگر بازی های موفق را با نتایج مثبت با هم ترکیب کرد تا تجربه ای دیدنی و به یاد ماندنی را برای بازی دوستان و دارندگان کنسول PS3 خلق کند و به عنوان یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۰۷ در تمامی پلتفرم ها و بهترین بازی PS3 معرفی شود.

 

jadval nomreuncharted 1

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune - گیمفا
قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune - گیمفا
قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune - گیمفا
قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune - گیمفا
قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قهرمانی جدید متولد می‌شود… | نقد و بررسی عنوان Uncharted: Drake’s Fortune - گیمفا