مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front” - گیمفا
مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front” - گیمفا
مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front” - گیمفا
مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front” - گیمفا

مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front”

دانیال نوروزی
۱۲:۴۹ ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front” - گیمفا

چندی پیش شرکت بازی سازی City Interactive از عنوان شوتر اول شخصی رونمایی کرد که سورپرایزها و ویژگیهای فوق العاده دارد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.یکی حضور آقای استوارت بلک سازنده ی عنوان شوتر اول شخص Black در زمان کنسول های PS2 و Xbox که به عنوانی مبدا ساخت بازیهای سینمایی و شوتر های نفس گیر به حساب آمد و با گرافیک و گیم پلی شگفت انگیز نقطه ی عطف سبک اول شخص شد.آقای بلک همچنین عنوان Bodycount را سال پیش با همکاری شرکت Codemasters منتشر کرد ولی نتوانست به موفقیت های قابل قبولی دست پیدا کند.

اما این پایان کار آقای بلک نبود و وی پس از خروج از شرکت Codemasters به شرکت City Intractive ملحق شد و پروژه ای را تحت عنوان “Enemy Front” را شروع کرد.این بازی با محوریت داستان جنگ جهانی دوم و در سبک شوتر اول شخص،چیزی که آقای بلک در آن استعداد شگرف دارد،معرفی شد.تقریبا بازیهایی که داستان جنگ جهانی را یدک میکشیدند همکی به جرگه ی شوترهای مدرن پیوسته اند ولی مثل اینکه دوباره باید شاهد یک عنوان تاثیر گذار در این تم و موضوع باشیم.
آقای استوارت بلک مصاحبه ای اختصاصی با digitalspy داشتند و اطلاعات بسیاری از این پروژه بیان کردند که ما این مصاحبه را برای شما تدارک دیدیم.

-آقای بلک،چی شد که این پروژه را انتخاب کردید و چرا City Interactive ؟


-خب،City interactive یک شرکت خاص با افراد خاص است،من بررسی هایی قبل از ورود به این شرکت انجام دادم و دیدم اینجا همان جایی است که میتوانم ایده هایم را پیاده سازی کنم.بعد از اینکه از Codemasters خارج شدم،در فکر ساخت یک عنوان شوتر بودم ولی نه با همان تم و موضوع جنگهای مدرن.دو باز سابقه ی ساخت یک چنین شوترهایی داشتم و دیدم باید در کارم تغییری ایجاد کنم و شاید این تغییر نه تنها باید در ایده های من باشد،بلکه باید یک تغییر جهانی باشد،بنابراین من به سراغ موضوع فراموش شده ای به نام جنگ جهانی دوم رفتم.
اولین سوالی که در ذهن من شکل گرفت این بود که برای مثال اگر من با یک بازی با این استایل مواجه بشم،اقدام به خریدش خواهم کرد؟در این برهه ی زمانی که ۹۹ درصد شوترهای اول شخص مدرن هستند؟مطمئنا باید کیفیت کار بالاتر از همه ی این عناوین مدرن باشد تا من به خودم جرات خرید این بازی را بدهم.
-پس شما فکر میکنید این استایل قدیمی شده و باید از ویژگیهای مدرن در بازی استفاده کرد؟


ما امید زیادی داریم تا با به کار بردن تکنیک های مدرن در این سبک،یک بازی بسیاررفروش و پر مخاطب را عرضه کنیم و نه چیزی مانند نقش های نجات سرباز رایان (خنده) .شما مدام در بدترین اوضاع جنگ هستید و همیشه در گروهی قرار دارید که فرمانده به شما فقط دستور میدهد “برو پشت مسلسل” “بالای تپه” “برو اونجا” و اینجاس که شما حس میکنید نقش یک عامل فرعی را در بازی خود دارید نه قهرمان بازی خودتان !
من در این استایل از شوترها،دو بازی Brothers in Arms و World at war را در نظر گرفتم.ولی عنوان world at war مقدار زیادی با آن چیزی که در ذهن داشتم متفاوت بود.داستانی که من دنبالش بودم بر روی جنگهای اروپا و آلمان نازی تمرکز دارد و نه جنگهای اقیانوس آرام و حمله ی ژاپن.
اما عنوان Brothers in Arms المان ها و خصوصیاتی داشت که آن را یکی از برترین عناوین شوتر جنگ جهانی کرد.حقایق جنگ و داستان پردازی که داشت بسیار دقیق و ماهرانه بود و میتوان با توجه به این عنوان و عناوین دیگر این سبک یک عصاره ی بی نقص از بازی های شوتر جنگ جهانی گرفت.بله ! من دنبال یک بازی بی نقص در این سبک هستم و به کارم ایمان دارم.

 


حتما تا به حال توجه کردید در بازیهای این سبک بازیکن بازی را از جایی شروع میکند که فقط پیروزی ازآن متفقین است و هر مرحله عملیات هایی انجام میدهد که فقط حس پیروزی به بازیکن دست دهد،خب،این یک کلیشه است ! با یک تحقیق کوچک میفهمید که چرا همه ی نبردها معمولا بعد از عملیات Dunkirkاست .چون تا قبل از آن طرف بازنده متفقین بودند و کی هست که بخواد در طرف شکست خورده بازی کند !
نکته ی دیگر هم که برایم جالب بود این است که شما همیشه در نقش کسی هستید که یک لیدر و فرمانده را تعقیب میکند و به نوعی قهرمان داستان شما نیستید بلکه فرمانده ی شماست . خب،چرا شما فرمانده نباشید و چرا شما کسی نباشید که قهرمان صحنه های نرماندی تا برلین است؟
اینها قسمتهایی از کلیشه های استفاده شده در بیشتر بازی های شوتر است که من سعی در تغییر آنها به بهترین شکل دارم.ما سعی داریم بازیکن را در نقش قهرمان اصلی بازی قرار بدهیم،پس من نگاهی به فیلمهای جنگی دهه ی ۷۰ کردم که به نوعی سالهای قهرمان پروری در فیلمهای این ژانر بود.
من به دنبال ایجاد لوکیشن های خاص و ادوات نظامی خاص در کنار گیم پلی بسیار اکشن و داستانی عمیق و گیرا هستم که تجربه ای متفاوت از دیگر شوترهای معمول را به مخاطب القا کند.

 

 


آیا ما شاهد جنگهای معروف که در طول جنگ جهانی دوم اتفاق افتاده بود به صورت گسترده خواهیم بود ؟


راستش ما سعی کردیم چیزهایی نشان بدیم که کمترین اشارات بهش شده و بازیکنان را به لوکیشن ها و داستانهایی بکشیم که تا حالا در بازیهای دیگر این ژانر مشاهده نکردند،برای مثال ما به سراغ یک عملیات سری در Saint-Nazaire فرانسه رفتیم که یک کماندوی حرفه ای اقدام به انفجار پایگاه آلمانهای نازی میکند .اما نکته اینجاس مادقیقا نخواستیم این مسیر خطی باشد و دقیقا هم به روش اصلی دنبال شود.این باعث میشود تا بازیکن با انتخاب های بیشتر و آزادی عمل بهتری بازی را دنبال کند و به هیچ وجه احساس خستگی نکند.
آقای بلک،مطمئنا شما نمیتونید در حال حاضر اطلاعات دقیقی از داستان بازی بدهید،اما میخواستم بدونم کلیت خط داستانی بازی بر چه مبنا است؟ آیا داستان در کشورهای مختلف روایت میشود؟و آیا داستان در بازه زمانی چند سال ادامه پیدا میکند؟


داستان بازی از یک موضوع ساده به یک هدف بزرگ و نهایی ختم میشود.شما در فرانسه به یک عملیات خرابکارانه اعزام میشید و در این عملیات اطلاعاتی دستگیرتان میشود که شما را به سمت هدفی بسیار بزرگ هدایت میکند.بله،داستان بازی در بیشتر کشورهای اروپا که غرق در آتش جنگ جهانی دوم هستند روایت میشود و شما ماموریت بسیار مهم در اختیار دارید که بعدها اطلاعاتی از داستان بازی ارائه خواهیم داد.
ولی نحوه ی روایت داستان مقداری سربسته هم خواهد بود و به علت اکشن خاص بازی،بازیکن درگیر شخصیت پردازیهای پیچیده یا دیالوگهای طولانی و خسته کننده نمیشود.تمرکز اصلی بازی بر روی اکشن قوی با جزئیات و تخریب پذیری پیشرفته خواهد بود در کنار داستانی که به نحو احسن بتواند مخاطب را جذب کند.


آیا بازیکن میتواند از قابلیت های مخفی کاری هم استفاده کند؟


ما اعتقاد داریم بازیکن حق انتخاب در هر چیزی را دارد،در هر زمان از بازی،البته نه هر زمان(خنده)اما خب بازیکن میتواند در رون گیم پلی کارهای زیادی برای انجام ماموریت انجام دهد که یکی از آنها مخفی کاری است.بازیکن امکان این را دارد که به سرعت با آتش و گلوله به دل دشمن بزند و یا از راه های دیگر و به صورت مخقیانه به پایگاه ،کمپ یا هر جای دیگر نفوذ کند و از داخل دشمنان را نابود کند.ولی باز هم میگم که بازی بیشتر بر روی حالت اکشن بسیار سرعتی و هیجان انگیز به همراه صحنه های سینمایی خواهد بود و تمرکز دارد.

برای بخش چندنفره چه برنامه هایی دارید ؟


ما بر روی این بخش تمرکز زیادی داریم و امیدواریم بتونیم یک بخش چند نفره ی بسیار مفرح و متفاوت را به بازیکنان ارائه بدهیم.البته به این معنا نیست که ما بتوانیم با بخش های چندنفره ی بازیهایی مانند Call Of Duty یا Battlefield رقابت کنیم و بگیم آره ما بهتر از این رو میتونیم بسازیم. نه، ما نمیتونیم ولی در حد خود تلاش میکنیم که بهترین خروجی را ارائه بدیم.
یکی از ایده هایی که سعی در پیاده سازی در پروژه ی خود داریم، “team-based game” یا بازی تیمی/پایگاهی است.یکی از مثال های نزدیک برای توصیف این حالت، ماد Day of Defeat از بازی Half-life 2 است.
در این حالت، دو جناح وجود دارند که هر کدام بر منطقه ای تسلط دارند و دارای یک پایگاه مرکزی هستند.این دو تیم که در هر کدام سعی میشه هشت بازیکن تعبیه بشه،باید برای تسخیر مناطق نقشه با هم مبارزه کنند و در این نقشه ها ما امکانات متنوعی را برای بازیکنان قراردادیم که رقابت را سخت و هیجان انگیز خواهد کرد..
چیزی که من میخوام در این بخش مهم از بازی پیاده کنم بسیار متفاوت از بازیهای دیگر است.اینجا خبری از perk و رتبه بندی های پیچیده نیست.وقتی بازیکن وارد بخش چندنفره میشود و وارد یکی از حالت های این بازی میشود،میبیند همه ی بازیکنان باهم در یک رتبه و درجه هستند و باهم مساویند.اینجاست که طرح ما خودنمایی میکند : Skill Based game (بازی بر پایه مهارت)
این مهارت شماست که در بازی نشان داده میشود و نه جوایز و امتیازاتی که در اثر کشتن دشمن ناگهانی به شما اهدا میشود.شما آزادید در بازی از هر امکاناتی که در کلاستان است استفاده کنید.اگر مثلا من دنبال گرفتن امتیاز و درجه هستم که برای مثال هلیکوپتر خبر کنم و یا امتیاز آوردن سگ به بازی را بگیرم،خب باید برم سراغ Call Of Duty یا Battlefield ! گیم پلی بخش مولتی بازی ما بر اساس مهارت پایه ریزی شده است.
برای متنوع کردن این بخش تعداد زیادی کلاس مختلف مانند سرباز سنگین،تک تیرانداز،تعمیرکار و … تعبیه کردیم و بازیکن پس از انتخاب هر کدام از کلاس ها تنظیمات مربوط را انجام میدهد و وارد بازی میشود.هر منطقه از بازی پس از تسخیر تعدادی اسلحه و ادوات نظامی مانند تانک و یا مسلسل های سنگین را همان جا باز میکند که قابل استفاده هستند.کوتاه بگم،بخش مولتی پلیر بازی Enemy Front برای هیجکس تبعیضی قائل نیست و شما هر بازی یک سرباز معمولی هستید که در طول بازی با نشان دادن مهارت های خود و کسب نجربه به امکانات واقعی در همان مرحله دسترسی پیدا میکنید.


دلیل اصلی انتخاب ایده ی Game Skill Based چی هست ؟


حتما برای خیلی ها در بخش چندنفره ی بازیهایی مثل ندای وظیفه،با این موضوع برخورد کرده اند که وقتی وارد یک بازی میشوند،کسانی هستند که درجه های بالا و امکاناتی پیشرفته دارند که شما از داشتن اینها عاجز هستید.چرا ؟ چون شما مثل اونها هر روز و هر ساعت بازی نمیکنید تا درجه بگیرید و مثلا جایزه ی هواپیما و سگ … داشته باشید و وقتی یک نفر تازه کار به بازی بیاد به نوعی اون طرف رو لح کنید. من دنبال یک بالانس و درست کردن بخشی هستم که افراد آن چیزی که واقعا هستند را از خود نشان دهند.اول بازی همه مساوی و برابر و در ادامه هر کسی که مهارت های بیشتری داره میتونه از بهترین امکانات در همان بازی استفاده کنه.اینجاست فردی که برای مثال ۱۰۰ ساعت ندای وظیفه بازی کرده وقتی به این بازی میاد باید نشون بده آیا اون صد ساعت فقط وقتی بوده که تلف کرده یا نه واقعا ماهر و گیمر بوده .

-خب آقای بلک،از مصاحبه با شما خوشحال شدم و براتون آرزوی موفقیت دارم.


ممنون،من به تمام هواداران سبک شوتر قول میدهم یک بازی استاندارد و موفق در این سبک را تحویل بدیم و بتونیم موفقیت های زیادی را از این بازی کسب کنیم.Enemy Front در سال جاری میلادی برای هر سه پلتفرم PC,PS3 و Xbox360 عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front” - گیمفا
مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front” - گیمفا
مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front” - گیمفا
مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front” - گیمفا
مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front” - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با استوارت بلک سازنده ی عنوان “Enemy Front” - گیمفا