تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا
تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا
تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا
تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا

تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2

pourya707
۱۰:۰۰ ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا

در سال ۲۰۱۲، Bethesda عنوان جدیدی با نام Dishonored منتشر کرد که نظر همه را به خود جلب کرد. نمرات منتقدان به این بازی نوید یک شاهکار را می‌داد و همینطور هم شد. این عنوان با داستان درگیر کننده و گیم‌پلی متفاوت خود، یکی از نامزد های بهترین بازی سال خود شد و جوایز بسیاری دریافت کرد. یک‌ سال بعد از انتشار بازی، محتوای جدیدی برای این عنوان عرضه شد که تجربه آن هم خالی از لطف نبود. استودیوی Arkane پرونده این بازی را به طور کامل با عرضه نسخه GOTY این عنوان بست ولی درخواست های پی‌درپی طرفداران این شاهکار، سازندگان را به فکر انتشار نسخه جدید این بازی و تولد دوباره این سری انداخت.

شایعات درباره نسخه دوم Dishonored از اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی شروع شد. طبق این شایعه، قرار بر این بود که در E3 2014 اولین تریلر این بازی منتشر شود و اطلاعاتی از آن به بیرون درز کند ولی چنین اتفاقی نیافتاد و عده زیادی از انتشار نسخه دوم این عنوان ناامید شدند. یک سال گذشت و به E3 2015 نزدیک شدیم که شایعات دوباره قوت گرفتند ولی این‌بار برخلاف گذشته، به حقیقت پیوستند و Bethesda در کنفرانس خود این عنوان را رسما معرفی کرد و تریلری هم از آن به نمایش درآمد. این بهترین خبری بود که می‌شد به طرفداران این عنوان داد.

—————————————————————————————————————

dishonored 2 box art

باکس آرت احتمالی Dishonored 2

عنوان: Dishonored 2

توسعه‌دهنده: Arkane Studios

ناشر: Bethesda Softworks

سبک: اکشن ماجراجویی، مخفی‌کاری

پلتفرم: PlayStation 4 ،Xbox One و PC

تاریخ انتشار: ۲۰۱۶


بازگشت دوباره

وقایع Dishonored 2، ۱۵ سال پس از نسخه اول اتفاق می‌افتد. زمانی که فردی تاج و تخت را از  Emily Kadwin می‌گیرد و ظلم و ستم دوباره آغاز می‌شود. Emily یک انسان بالغ و البته یک قانون‌شکن‎‍ شده‌ است که پس از این اتفاقات، از Dunwall خارج می‌شود. داستان بازی مدتی بعد از خروج او از Dunwall شروع خواهد شد. Dishonored 2 در Karnaca واقع در Serkonos جریان دارد که Corvo، شخصیت اصلی نسخه اول، در این منطقه به دنیا آمده‌است. در این شهر همانند Dunwall، بیماری واگیردار در حال شیوع است و روز به روز سرعت آن افزایش پیدا می‌کند.  همانند موش‌ها در نسخه اول که طاعون را منتشر کردند، حشراتی در این نسخه وجود دارند که حاملان این بیماری خطرناک هستند و در لاشه‌های جانداران و فاضلاب‌های شهر ساکن هستند. افزایش مرگ و میر در شهر، می‌تواند سرعت شیوع بیماری را به‌شدت افزایش دهند.

karnaca

جواهر جنوب، Karnaca

مهم‌ترین تفاوتی که در این عنوان نسبت به نسخه پیشین شاهد هستیم، افزوده شدن Emily Kadwin به‌عنوان یک شخصیت قابل بازی می‌باشد. وی دختر Empress Jessamine Kaldwin است که در اول مرحله Dishonored کشته می‌شود و Corvo Attano  پس از اتفاقاتی تبدیل به محافظ شخصی او می‌شود؛ البته بعضی افراد متعقدند که Corvo همانند پدری برای Emily است تا یک محافظ شخصی. Harvey Smith، کارگردان بازی، دلیل حضور Emily در بازی را بازخورد‌های مثبت طرفداران دانست:

طبق مصاحبه‌هایی که من با طرفداران داشتم، آن‌ها وقتی وقتی Emily را در اتاق خود در حال نقاشی کشیدن می‌دیدند، به این فکر می‌افتادند که شکل‌گیری شخصیت Emily وابسته به آن‌ها است. به همین دلیل، این دسته افراد سعی در تغییر سبک بازی خود داشتند و خشونت کمتری به‌خرج می‌دادند. Emily بدون اینکه صحبت زیادی کند، تاثیرات زیادی روی بازی‌بازها خواهد گذاشت. پس از ساخت نسخه اول، همه اعضای استودیو علاقه زیادی به حضور او در نسخه دوم داشتند و رضایت خود را نشان دادند. همچنین ما سعی کردیم که آینده Emily را براساس ذهنیت طرفداران شکل دهیم که او یک شاه شود یا یک قانون‌شکن یا چیزی بین این دو!

emily trailer still 1434319206

Emily Kadwin

Corvo نسبت به گذشته خشن‌تر شده است و این ریشه در پیرشدن او دارد. Emily در مبارزات ملایم تر است ولی قدرت های خاصی دارد که توسط The Outsider که در نسخه پیشین هم حضور داشت، به او اهدا شده‌است. Far Reach، Shadow Walk و Mesmerize از جمله قدرت‎هایی است که Emily از The Outsider دریافت کرده‌است. Far Reach توانایی است که همانند Blink است ولی برد آن بسیار است و تا ۵۰ متر را هم پوشش می‌دهد. Mesmerize همان هیپنوتیزم کردن دشمنان است و Shadow Walk را همانطور که در تریلر بازی در E3 دیدیم، قدرتی است که Emily را تبدیل به یک سایه کرده و سرعت وی را برای حمله به دشمنان زیاد می‌کند. Corvo هم قدرت های اکثر نسخه پیشین به‌علاوه چند قدرت جدید خواهد‌داشت.  در نسخه پیشین، برخی افراد با ترکیب چندین قدرت در زمانی اندک، کابوسی برای دشمنان شده بودند. سازندگان اعلام کرده‌اند که چنین قابلیتی از بازی حذف نخواهد شد ولی اندکی تغییر در آن‌ صورت خواهدگرفت؛ برای مثال Emily می‌تواند بر روی دیوارها بپرد و حریفان را به سمت خود بکشد و در هوا آن‌ها را به شکلی استادانه به‌قتل برساند. صداگذاری کامل شخصیت‌های بازی از دیگر نکاتی است که به بهبود کیفیت بازی کمک شایانی می‌کند.

hchnqxy

Far Reach، قدرت ناشناخته Emily

یکی دیگر از نکات قابل ذکر در بازی، عدم وجود جابه‌جایی شخصیت‌های بازی در مراحل است؛ به عبارت دیگر، اگر شما در همان اوایل امیلی را برای پیشروی در بازی انتخاب کنید، دیگر نمی‌توانید به مرحل را با Corvo بروید و باید با همان Emily بازی را به اتمام برسانید. سازندگان هنوز درباره وجود Co-op در بازی صحبتی نکرده‌اند ولی احتمال دارد که چنین بخشی در بازی موجود باشد؛ با اینکه درصد وقوع آن بسیار کم است. دیدگاه های این دو شخصیت به دنیای اطراف آن‌ها کاملا متفاوت است. Corvo پس از مدت‌ها به خانه خود بازگشته‌است، پیرتر و خشن‌تر شده است ولی Emily یک جوان ۲۵ ساله فراری است که هنوز آرزوهای بزرگی در زندگی خود دارد.

در نسخه اول بازی مبارزات شمشیری خیلی روان نبود و رابط کاربری هم خوب طراحی نشده بود. سازندگان اعلام کردند که چنین مشکلاتی در نسخه دوم حل خواهدشد. همچنین بعضی از طرفداران نسبت به آسان بودن نسخه اول بازی شکایت داشتند ولی سازندگان بازی این قول را به آن‌ها داده‌اند که مشکل آن‌ها حل خواهد شد. سیستم مخفی‌کاری در نسخه اول بسیار جذاب بود و سازندگان می‌توانند با تکرار و بهبود فرمول موفق خود، این بخش از نسخه دوم این سری را بسیار جذاب‌تر کنند.

گرافیک نسخه اول بازی همانطور که انتظار می‌رفت، در نوع خود کم‌نظیر بود و بازی هم مشکلات فنی در زمان انتشار نداشت. با این حال، انتظار می‌رود نسخه دوم بازی که برای نسل هشتم عرضه می‌شود، بتواند رضایت گیمرها را جلب کند؛ البته با توجه به مشکلات موجود در بهینه‌سازی بعضی از بازی‌های روز، اکثر بازیبازهایی که پلتفرم اصلی‌شان کامپیوتر های شخصی است (PC Gamers)، برای بهینه‌سازی خوب اهمیت زیادی قائل‌اند و انتظار دارند که Bethesda، نسخه بدون مشکلی از بازی را منتشر کند.

dishonored 2 e3 2015 6mask trailer still 600x335

ماسک معروف Corvo

گیم‌پلی Dishonored در زمان انتشار موجب شگفتی همگان شد. آزادی عمل در مراحل و رسیدن به هدف از راه‌های مختلف، قدرت‌های ماورایی Corvo، سلاح‌ها و همه این‌ها از جمله مواردی بودند که این بخش از بازی را غنی ساختند. شما می‌توانستید مراحل را به صورت کاملا مخفیانه و بدون خون و خون‌ریزی به پایان برسانید یا این‌که تبدیل به یک ماشین جنگی شوید و هر کسی را که می‌بینید، به قتل برسانید. در نسخه دوم، سازندگان وعده‌های بسیار بزرگی به طرفداران این سری محبوب داده‌اند. از قابلیت ارتقا قدرت‌ها به شکلی متفاوت از نسخه قبل گرفته تا وسیع‌تر شدن محیط  و سخت‌تر شدن همه و همه به جذابیت این عنوان کمک های بزرگی  می‌کند. شاید بتوان گفت که سازندگان بازی، نسخه اول را چنان عالی ساخته‌اند که با الگو گرفتن از آن، موفقیت نسخه دوم را تضمین کنند. دقیقا مانند نسخه چهارم Far Cry که بسیار شبیه به نسخه سوم بود و تبدیل به یکی از بهترین‌های سال خود شد. توسعه‌دهندگان و شرکت Bethesda هنوز اطلاعات بیشتری از این عنوان را منتشر نکرده‌اند ولی می‌توان حدس زد که تا چند ماه دیگر، هم اطلاعات و هم نمایش‌های زیادی از بازی منتشر خواهدشد.

در E3 2015، سازندگان بازی رسما اعلام کردند که نسخه Definitive Edition بازی، در سوم شهریور امسال برای آن دسته افرادی که نتوانسته‌اند این عنوان را تجربه کنند، منتشر خواهدشد. البته بازی فقط برای کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت منتشر می‌شود و خبری از نسخه PC نیست. تصاویر منتشر شده از Dishonored: Definitive Edition، پیشرفت گرافیکی این بازی را به ما نشان می‌دهد. عنوان مذکور، شمل تمامی محتواهای اضافی است که برای این عنوان منتشر شده‌است. پس اگر این عنوان را تاحالا تجربه نکرده‌اید، این بهترین فرصت است که بر روی کنسول‌های نسل هشتمی خود با کیفیت بیشتر تجربه کنید.

dishonored 2 darkness tyvia 1024x412

Dishonored 2: Darkness of Tyvia

نمایش بازی در E3، یک نمایش کوتاه ولی کامل بود. Bethesda برنامه‌های زیادی برای نسخه دوم این بازی دارد. این عنوان خطری جدی برای رقیبان خود در سال ۲۰۱۶ به شمار می‌آید و می‌تواند مانند نسخه اول، یکی از بهترین‌های سال خود شود. هر دو استودیوی Arkane یعنی شعبه‌های لیون فرانسه و آستین تگزاس وظیفه ساخت و توسعه این عنوان را برعهده دارند. در بهار ۲۰۱۶ منتظر این عنوان باشید. Dishonored 2 برای PS4، Xbox One و PC منتشر خواهدشد. تریلر منتشرشده از این عنوان را در پایین با دو کیفیت می‌توانید دریافت کرده و لذت ببرید.

دانلود با کیفیت ۷۲۰P

دانلود با کیفیت ۴۸۰P

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا
تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا
تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا
تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا
تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا
تولد دوباره انتقام | اولین نگاه به عنوان Dishonored 2 - گیمفا