آموزش آندروید قسمت سوم: آشنایی با Layoutها
حتما با دو جلسه ی قبل همراه بودید. در دو جلسه ی قبل ما یاد گرفتیم که”شروع برنامه نویسی با آندروید و جاوا” و اولین برنامه خود را اجرا کنید. در این جلسه شما کمی با UI همان User-Interface آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت که چگونه باید عناصر گرافیکی را در آندروید به کار برد و به آن ها خاصیت هایی اعم از “رنگ، اندازه، نوع” نسب داد. با ما همراه باشید تا با Layout ها در محیط برنامه نویسی Eclipse آشنا شوید.
برنامه نویسی آندروید در محیط اکلیپس، کاری آسان تر از دیگر نرم افزار هاست. شما در این نرم افزار گزینه ای به نام Veiw خواهید داشت. View ها میتوانند اندازه های مختلفی داشته باشند، میزبان دیگر عناصر مثل دکمه ها شوند یا نسبت به تغییر Vertical یا Horizontal محیط، واکنش (Responsive) نشان دهند. این View ها به چند دسته در مجموعه ViewGroup تقسیم میشوند. بگزارید مثال ساده ای از View بزنم; مثلا اگر شما برنامه ی Play Store را دیده باشید، تمام قسمت های رنگی برنامه به جز متن ها و عکس ها، View هستند.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
آموزنده بود
خسته نباشید اقای قدمگاهی ولی اگر اموزش های ویدئو یی بود بهتر نبود؟