قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا
قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا
قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا
قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا

قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015

mp3
۱۵:۰۰ ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار سومین نسخه‌ی Mafia در نمایشگاه Gamescom 2015 معرفی شد. احتمالاََ این خبر تعداد بسیاری از طرفداران سری Mafia را خوش‌حال کرده است زیرا با تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای که از نسخه‌ی اول و دوم داشتیم، تجربه‌ی نسخه‌ی سوم این سری نیز خالی از لطف نیست. بگذارید از ابتدا خاطراتمان را مرور کنیم. زمانی که کنترل شخصیتی به نام Tomas Angelo را به‌دست داشتیم. سال ۱۹۹۹ اولین قسمت از این سری به نام Mafia توسط دو شرکت Remedy و illusion Entermaint منتشر شد. خیلی‌ها فکر می‌کردند این همان سری GTA است ولی تنها فرق آن روایت داستانی آن در دهه‌ی ۳۰میلادی می‌باشد ولی با تجربه‌ی آن به این اشتباه خود پی بردند. Mafia جزء اولین بازی‌هایی بود که از سیستم درجه‌بندی Easy (آسان)، Normal (متوسط) و Hard (سخت) استفاده می‌کرد و این مورد باعث شده بود که تا سال‌ها این عنوان بازی شود. سال ۲۰۱۰ دومین نسخه در این سری به نام Mafia II منتشر گردید که فرق‌های بسیار زیادی با نسخه‌ی اول آن داشت. از نظر من Mafia II به نسبت نسخه‌ی قبلی مشکلات بسیار زیادی داشت که یکی از آن‌ها را می‌توان ناگیرایی داستان بازی دانست ولی باز هم به مانند نسخه‌ی اول خود نکات قوت بسیاری داشت که یکی از آن‌ها پایان حماسی بازی به علاوه‌ی گیم‌پلی و گرافیک مناسب بود. سال ۲۰۱۵ در توییتر MafiaGame شاهد یک خبر بسیار خوش‌حال‌کننده به نام تایید عنوان Mafia III و رونمایی آن در نمایشگاه Gamescom 2015 بودیم. در ادامه با ما باشید.

این گروه خشن:

Mafia III فرق‌های بسیاری با نسخه‌های پیشین خود کرده است و این‌بار باید کنترل شخصیتی به‌نام Lincoln Clay را برعهده‌داشته باشید که در واقع یک سرباز آمریکایی در زمان جنگ بین آمریکا و ویتنام است. در کودکی والدین وی او را ترک می‎‌کنند و زندگی خود را در خیابان‌های ناامن کشور آمریکا شروع می‌کند. بازی در اواخر دهه‌ی شصت میلادی رخ می‌دهد، زمانی که فساد به اوج خود رسیده بود و نژاد پرستی در همه‌ی شهر‌های کشور آمریکا رایج بود. در نسخه‌ی سوم شاهد ادامه‌ی خط داستانی Mafia II هستیم به طوری‌که در آن سرنوشت Joe (شخصیت مکمل Mafia II) معلوم می‌شود. سه شخصیت دیگر به‌نام‌های Burke، Vito Scaletta و Cassandra پشتیبان شما خواهند بود و به نوعی شخصیت مکمل داستان محسوب می‌شوند. توسعه‌دهنده‌ی بازی، شرکتی به نام Hangar 13 است که تغییرات بسیاری در عناصر Mafia III به‌وجود آورده است.

mafia iii می‌تواند بهترین بازی در این سری باشد

حال قهرمان جدیدی به نام Lincoln Clay برخاسته است تا جرم و جنایت جدیدی را پایه‌گذاری کند. Mafia III می‌تواند بهترین بازی در این سری باشد. Mafia III می‌تواند بهترین بازی در این سری باشد. همانطور که ذکر شد، برخی از شخصیت‌های نسخه‌ی دوم Mafia همچون نقش اصلی داستان یعنی ( Vito Scaletta ) در بازی حضور خواهند داشت که این موضوع رنگ و بوی جدیدی را به سری مافیا می‌بخشد. این‌بار ما شاهد دوران میان‌سالی و پیری Vito هستیم و چهره‌ی جدیدی از وی را خواهیم دید. این موضوع باعث جذب بیش‌تر بازیکن به نسخه‌ی سوم (با توجه به تجربه‌ای فوق العاده از Mafia II) می شود. ساندتراک‌های جدیدی به رادیو‌های درون ماشین‌‎ها افزوده شده‌اند که مانند نسخه‌های قبلی معمولاََ در سبک راک/راک اند رول هستند. این موسیقی‌ها مربوط به بهترین خوانندگان دهه‌ی شصت میلادی کشور ایالات متحده است.

بیوگرافی Lincoln Clay:

lincoln clay

لینکــولـن کـلای

جنسیت: مرد

محل تولد: ایالات متحده آمریکا

حزب‌ها و گروه‌ها: Mafia/سرباز آمریکا(U.S Army)

سن: نامعلوم!(حدود ۳۰تا۴۰ تخمین زده شده)

لینکولن کلای سومین شخصیت در سری بازی‌های مافیا شمرده می‌شود. در کودکی خانواده‌ی او، او را ترک می‌کنند و کودکی خود را در خیابان‌های ناامن کشور آمریکا سپری می‌کند. پس از اختلافات بین آمریکا و ویتنام جنگی بین این دو کشور شکل می‌گیرد که او به سربازان آمریکایی می‌پیوندد. مانند هر آمریکایی دیگر، وی نیز ویتنامی‌های زیادی را قتل‌عام می‌کند. پس از بازگشت وی به میهن خود، به دوستان قدیم خویش می‌پیوندد ولی در اثر یک اتفاق و حمله‌ی یک گروه مافیایی به کافه‌ی سیاه‌پوستان، بسیاری از دوستان صمیمی خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل با تشکیل یک گروه جدید در زمینه‌ی جرم و جنایت؛ هدف جدیدی را انتخاب می‌کند و آن هدف”انتقام” است. او با ۳نفر از بهترین خلافکاران به نام‌های ویتو اسکالتا ( شخصیت اصلی مافیا۲ ) بورکه و کاساندرا آشنا می‌شود و به وسیله‌ی آن‌ها اهداف خود را دنبال می‌کند.

گیم‌پلی ناب در کنار داستانی گیرا

 در گیمزکام ۲۰۱۵ برای اولین بار چهار تریلر از بازی منتشر شدند. این چهار تریلر بازی را به طور کامل برای ما معرفی می‌کردند و ما نیز با محیط مافیا۳ با استفاده از همین تریلر‌ها بیش‌تر آشنا شدیم. در کل در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ یکی از زیباترین نمایش‌ها متعلق به بازی مافیا۳ بود و در ادامه به بررسی و تحلیل این نمایش می‌پردازیم. نمایش معرفی بازی نشان‌دهنده‌ی این بود که ما با یک بازی فوق العاده از نظر گرافیک روبرو هستیم. البته نمایش معرفی بازی مورد خاصی در آن نبود و فقط و فقط یک نمایش کوتاه بود ولی این نمایش کوتاه نکاتی در آن موجود بود که توجه من را به خود جلب کردند.

یکی از این نکات، گرافیک بسیار بالای بازی و داستان گیرای آن بود. همانطور که خیلی از شما می‌دانید در نسخه‌ی دوم این سری شاهد ناگیرایی اندک در داستان بازی بودیم ولی در مافیا۳ به صورت کامل این مشکلات رفع شده است. در این نمایش چهره‌ی سه شخصیت مکمل داستان را نیز دیدیم. چهره‌ی ویتو اسکالتا نسبت به قبل تغییرات بسیار زیادی کرده است که این نکته زیبایی خاصی به بازی افزوده است. معمولاََ در هر نسخه‌ی سری مافیا شاهد حضور یک شخصیت از نسخه‌های قبل بودیم مانند مافیا۲ که در آن شاهد مرگ توماس آنجلو (شخصیت اصلی مافیا۱) توسط ویتو اسکالتا بودیم.ویتو باتجربه‌تر و باابهت‌تر از همیشه بازگشته است و این‌بار کلای را راهنمایی خواهد کرد.

مراحل تعقیب و گریز بازی قطعاََ لذت‌بخش خواهند بود

مراحل تعقیب و گریز بازی قطعاََ لذت‌بخش خواهند بود.

امکانات جدیدی نیز به بازی اضافه شده‌اند، شما قادر خواهید بود به سرعت حرکت کنید و هیج مانعی سد راه شما نباشد. در تعقیب و گریز‌های بازی می‌توانید از سه‌شخصیت کمک بگیرید که این امکان کمک بزرگی برای شما، برای اتمام بازی خواهد بود. سیستم رانندگی در Mafia III طبیعی‌تر از همیشه شده است. همچنین در موقع راه رفتن و دویدن نیز قادر به تیراندازی هستید، شما می‌توانید در موقع راه رفتن نشونه را به سر دشمنتان بگیرید و شلیک کنید. استفاده از سلاح سرد نیز به بازی اضافه شده که معمولاََ برای درگیری‌های تن به تن از آن استفاده می‌شود. شهر بازی واقع‌گرایانه‌تر از همیشه شده است و سازندگان به همه‌ی جزئیات ریز و درشت بازی پرداخته‌اند.در طول رانندگی نیز قادر هستید موج رادیو را تغییر دهید که شکل رادیوی طراحی شده کاملاََ شباهت به رادیو‌های قدیمی دهه‌ی شصت دارد.

هنگام دویدن، قادر به سر خوردن بر روی موانع هستید که این امکان سرعت زیادی به روند بازی می‌بخشد. در کل نمایش بازی بسیار زیبا و جذاب بود و همچنین این نمایش عاملی برای حضور شرکت کنندگان بیش‌تر در نمایشگاه گیمزکام آلمان است. سری مافیا همیشه نوید یک داستان فوق العاده را به ما می‌دهند، مانند نسخه‌ی اول بازی که شاید هیچ ضعف خاصی در داستان آن دیده نمی‌شد. همیشه یک‌ بازی استاندارد علاوه‌بر این‌که عناصر آن باید هم‌وزن باشند، کوچک‌ترین ضعفی نباید در آن‌ها دیده شود که در مورد نسخه‌های قبلی مافیا نیز چنین بود ولی در مورد این نسخه هنوز نمی‌شود اظهار نظر کرد.

همچنین سیستم‌کاورگیری که از نسخه‌ی دوم در بازی وجود داشت، واقع‌گرایانه‌تر از همیشه شده است و در مراحلی که از سیستم مخفی‌کاری بهره می‌برند، کمک بسزایی به شما می‌کند. همچنین قادر هستید به صورت مخفی قتلی را انجام دهید به طوری‌که شخصی متوجه شما نشود. گیم‌پلی بازی خوب به‌نظر می‌رسد و گرافیک نیز اگر با انتشار مافیا۳ تغییری در آن ایجاد نشود، منحصربه‌فرد است و می‌تواند خود را میان ۲ بازی قبلی مطرح سازد، در بخش گیم‌پلی بازی خیلی‌ها انتظار ماد چند نفره را داشته‌اند ولی استودیوی سازنده‌ی بازی در جواب آن‌ها می گوید:

بیش‌تر مانور ما بر روی بخش تک‌نفره‌ی بازی بوده است و تنها هدف ما این است که در کنار یک گیم‌پلی ناب، داستانی جاه طلبانه را به بازیکن تحویل دهیم. سیستم‌کاورگیری و تیراندازی و فیزیک‌ها و مدل‌ها به قدری زیبا ساخته شده‌اند که حس واقعی بودن را به شما القاء می‌کنند.

mafiaiii cisternshootout 01

شاید این صحنه تنها توصیف کامل از Mafia II باشد، اگر معنی آن را نمی‌فهمید باید بگویم: شاهکار!

بازگشت این گروه مافیایی  | تحلیل کلی نمایش Mafia III در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵: 

حال وقت آن رسیده است که قسمت اصلی مقاله را به نام تحلیل نمایش مافیا ۳ در گیمزکام ۲۰۱۵ را با یک دیگر شروع کنیم. نمایشی که با آن روبرو هستید، در واقع آشنایی با داستان بازی و شخصیت اصلی یعنی کلای خواهد بود. همیشه اولین تریلری که از بازی‌ها منتشر می‌شود، در مورد داستان آن می‌باشد که در مورد مافیا۳ نیز چنین است. دوربین کلای را نشون می‌دهد در حال تغییر موج‌های رادیویی. البته در طول گیم‌پلی نیز می ‌توان این عمل را انجام داد که به نظر من کاملاََ خوب و عامه پسندانه است. روایت بازی محشر به نظر می‌رسد و در طول این تریلر شاهد صحنه‌هایی از گذشته‌ی کلای هستیم.

mafia iii trailer gamefa 480p17 51 35

دهه‌ی شصت در واقع اتمام جنگ‌ها و شروع فساد و فضای نژاد پرستانه‌ی کشور آمریکا بود. ظلم و بی عدالتی شهر را فرا گرفته بود و حتی پلیس‌ها نیز به فساد روی آورده بودند. کلای شخصیتی ضربه‌دیده از همین جامعه‌ی فاسد است. کودکی بی پدر و مادر که زمانی شوق بسیار زیادی برای پیدا کردن خانواده‌ای جدید را داشت، حال با هدفی جدید بازگشته است و آن هدف “انتقام” است. کلای سوار بر یک ماشین در حال راه افتادن است و در طول این مسیر با گروگانی که حمل می‌کند به گفت و گو می‌پردازد و در مورد سختی‌هایی که در طی این چندسال کشیده است، صحبت می‌کند. وقتی به ته مسیر می رسد، گروگان را از ماشین پیاده می‌کند. نور ماشینی از دور نمایان می‌شود. ویتو، بورکه و کاساندرا پیاده می‌شوند و با یک دیگر مرگ این گروگان را تماشا می‌کنند حال تریلر با یک موسیقی بسیار زیبا به پایان می‌رسد.

تریلر گیم‌پلی بازی قابلیت‌های جدیدی را به ما نشان می‌دهد. بازی به طور کلی ارتقاء یافته است و سلاح‌های جدیدی از قبیل سلاح‌های سرد به آن اضافه شده‌اند. امکاناتی مانند “مرگ بی سر و صدا” یا به لاتین (Silent Kill) نیز مانند نسخه‌ی قبلی Mafia، در بازی حضور دارند که باعث تقویت سطح مخفی‌کاری شما در طول مافیا۳ می‌شوند. سیستم رانندگی بازی کاملاََ مطابق علم فیزیک ساخته شده‌است. اگر سرعت شما در طول بازی بسیار زیاد باشد امکان تصادف ماشین بسیار بالا می‌رود.

طبق سنت‌های همیشگی سری مافیا، این عنوان نیز دارای جهانی بی انتها یا به اصطلاح(اوپن ورلد) است و در نسخه‌ی سوم این سری می‌توانید آزادی را با تمام وجود درک کنید. بار‌ها و کافه‌های جدیدی به بازی اضافه شده‌اند که هر کدام از آن‌ها دارای قابلیت‌های زیادی هستند. احتمالاََ مانند نسخه‌ی دوم نیز باید شاهد یک جای خواب برای شخصیت اصلی بازی باشیم!

از تغییراتی که در هر بخش گیم‌پلی در تریلر بازی بر روی لباس‌ها ایجاد می‌شوند می‌توان این موضوع را فهمید که قادر خواهیم بود، لباس خریداری کنیم یا لباس خود را از نظر رنگ تغییر دهیم. هنگام رانندگی در بازی قادر خواهید بود تیراندازی کنید و این عمل را به‌دو صورت بانشانه و بدون نشانه قادر هستید انجام دهید.

mafia iii trailer gamefa 480p17 51 11

با شلیک بر روی چرخ ماشین‌ها، می‌توانید صدمه‌ی بزرگی به آن‌ها وارد سازید. همچنین با استفاده از سیستم دشمن شناسی قادر هستید دشمنان خویش را از دوستانتان شناسایی کنید. در مراحل تعقیب و گریز این امکان کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. در مراحل تعقیب و گریز از سه شخصیت مکمل بازی می‌توان کمک گرفت، همچنین از طریق باجه‌های تلفنی قادر خواهید بود با آن‌ها ارتباط برقرار کنید یا این‌که آن‌ها را به مکان خاصی دعوت کنید. طبق گفته‌ی سازندگان این عنوان از هیچ سیستم موجود در عنوان جی‌تی‌آی “وی” استفاده نشده است و این دو عنوان فرق‌های بسیاری با یک‌دیگر دارند. مانند نسخه‌های قبلی از ماشین‌های موجود در شهر استفاده‌های بسیاری می‌توان کرد، پس اگر از وسیله‌ی نقلیه‌ی خاصی استفاده نمی‌کنید شاید وسایل نقلیه‌ی موجود در شهر کمک بزرگی برای شما باشند! با دزدیدن هر ماشین، خودتان می‌توانید در مورد سرنوشت صاحب ماشین تصمیم بگیرید، می‌توانید با استفاده از یک تیر او را از بین ببرید یا این‌که او را از ماشین به بیرون پرت کنید. قبل از این‌که ماشین را بدزدید، می‌توانید صاحب ماشین را با استفاده از اسلحه تهدید . کنید که سریعاََ از این وسیله‌ی نقلیه پیاده شود. در کل ما شاهد نمایش زیبایی از این عنوان بودیم و به‌نظر می‌آید این بازی زمان انتشار موفقیت‌های خارق‌العاده‌ای را رقم بزند.

بیایید یادی از قدیم بکنیم اولین نسخه از سری بازی‌های مافیا از چپ سم توماس آنجلو سالیاری وکیل خانواده و پائولو

بیایید یادی از قدیم بکنیم، اولین نسخه از سری بازی‌های مافیا تحت عنوان Mafia 1. از سمت راست: پائولو(شخصیت مکمل)، وکیل خانواده(شخصیت مکمل)، سالیاری(رییس خانواده، شخصیت مکمل)، توماس آنجلو(شخصیت اصلی) و سم(در دو نقش مکمل و منفی)

سخن آخر:

البته هنوز نمی‌توان در مورد این بازی اظهار نظر کرد، جمله‌ای که بسیاری از منتقدان چه مبتدی و چه حرفه‌ای در آخر مقاله به‌کار خواهند برد ولی این‌بار یک‌سنت شکنی کوچک انجام می‌دهم. نظرمن این است که این عنوان نیز همانند نسخه‌های قبلی موفقیت‌های بسیاری را کسب خواهد کرد، در این مورد بسیار مطمئن هستم. سیستم‌های جدید افزوده شده و تغییرات بسیار زیاد در عناصر بازی جزو نکاتی هستند که مرا مجذوب خود کرده‌اند. ممنون که تا آخر مقاله با ما بودید.

عنوان Mafia III طبق اعلام بسیاری از منابع خبری، سال ۲۰۱۶ برای PS4، Xbox One و PC منتشر خواهد شد، حال نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا ما عنوانی فوق‌العاده را تجربه خواهیم کرد؟ منتظر نظرات شما هستیم. باتشکر.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا
قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا
قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا
قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا
قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا
قدرتمندتر از همیشه | تحلیل نمایش Mafia III در Gamescom 2015 - گیمفا