خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا
خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا
خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا
خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا

خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015

pourya707
۱۹:۰۰ ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا

اگر بخواهیم Metal Gear Solid را در یک کلمه توصیف کنیم، آن کلمه انتقام خواهدبود. بیگ باس در طول کمای ۹ ساله خود رنج های زیادی کشیده‌است و حالا قرار است دوباره به میدان نبرد باز گردد؛ ولی هدف وی این دفعه متفاوت است. هدف وی برقراری عدالت در دنیا یا نجات بشر نیست، انتقام است. او کم صحبت تر ولی خشن تر و تشنه به خون شده است ولی او همچنان یک شیطان است. اسنیک بازگشته است… .

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain  آخرین نسخه از این سری خواهدبود که توسط هیدئو کوجیما، خالق این عنوان توسعه می‌یابد. داستان این عنوان پس از اتفاقات Ground Zeroes رخ می‌دهد؛ جایی که اسنیک Mother Base اش را از دست می دهد و به کمایی ۹ ساله می‌رود. Kazuhira Miller نزدیک‌ترین دوست اسنیک پس از آن واقعه در بیمارستانی به هوش می آید و پزشکان اسنیک را هم از مرگ حتمی نجات می‌دهند ولی نمی‌توانند وی را به هوش آورند و سرانجام، او به کما می‌رود.

تریلر این عنوان در GC 2015 ارتباط زیادی با تریلر E3 2015 داشت؛ با این حال، هم کوتاه‌تر بود و هم جذابیت تریلر قبلی را نداشت. دلیل آن هم می تواند این باشد که تریلر توسط  خود کوجیما ساخته نشده بود. بیشتر صحنه‌های آن تکراری بودند و در تریلر های قبلی هم وجود داشتند. همچنین، نمایش جدیدی از گیم‌پلی بازی هم منتشر شد که اطلاعات زیادی از پایگاه مادر به ما واگذار کرد. در بخش اول این تحلیل، ما به سراغ تریلر خواهیم رفت و در بخش دوم، به بررسی گیم‌پلی بازی می‌پردازیم.

mgstpp e3 2015 05 ds1 670x377 constrain

The Phantom Pain

تحلیل تریلر بازی

در ابتدا پیشنهاد می شود که حتما تریلر E3 بازی را ببینید زیرا این دو ارتباط زیادی با هم دارند. در ابتدای تریلر، صحنه هایی از محیط های مختلف بازی که با موسیقی زیبایی درآمیخته شده‌است، به نمایش در می‌آید. جمله ” It’s The End of An Era ” ظاهر می شود. این جمله با توجه به جمله های بعدی که به نمایش در می‌آید، پایان جنگ را به ما می‌فهماند ولی بعضی از جنگ‌ها هیچگاه تمامی ندارند تا وقتی که عده ای قربانی شوند. اسنیک بعد از این، اشاره می‌کند که زمان آن فرا رسیده‌است. چهره آسلات و کاز میلر هم این را نشان می‌دهد که هر دوی آن‌ها تشنه انتقام هستند. اسنیک و کاز هر دو به سمت هلیکوپتر می‌روند، هلیکوپتر ارتفاع می‌گیرد و از پایگاه مادر خارج می‌شود. تمامی این صحنه ها، ما را از  شروع دوباره جنگ مطلع می‌سازد. جنگی که باید افرادی در آن کشته‌شوند تا پایان یابد. سپس، صحنه هایی از گیم‌پلی بازی به نمایش در می‌آید و اطلاعاتی به ما در مورد آزادی عمل و جهان‌باز بودن بازی می‌دهد. بعد از آن، ما Psycho Mantis را می‌بینیم که در پشت اسنیک ظاهر می‌شود و به بالا می‌رود. از این صحنه هم چیزی دست‌گیرمان نمی‌شود و صرفا فقط متوجه حضور این شخصیت در این بازی می‌شویم. اندکی بعد، ما Code Talker را می‌بینیم. از جمله ای که او می‌گوید می‌توان برداشت کرد که قرار است Skull Face قدرتمند ترین فردی باشد که به انرژی هسته‌ای یا همان بمب اتمی دسترسی خواهد داشت. Skull Face هم یک Metal Gear بسیار قدرتمند دارد که در تریلر E3 نمایش داده شد. این فرد احتمالا طبق دو تریلر E3 و GC، در ابتدا برای اسنیک گرگی در لباس میش است که می‌خواهد چهره Zero را برای اسنیک بدتر جلوه دهد ولی کم‌کم بیگ باس به شخصیت اصلی وی پی می‌برد و احتمالا تصمیم می‌گیرد که او را بکشد. در صحنه بعد، ما شاهد همان فرد آتشینی هستیم که معلوم نیست دوست اسنیک است یا دشمن وی. اگر این لحظات را به صورت فریم به فریم مشاهده کنید، می بینید که وقتی اسنیک او را منفجر می‌کند، دوباره از بین آتش ها بیرون و به سمت اسنیک می‌آید. این فرد احتمالا با اسنیک کاری ندارد و حتی ممکن است خود اسنیک هم باشد. می‌دانیم که اسنیک در برخی مواقع، بسیار عصبانی می‌شود و چیزی او را از درون کنترل می‌کند که برای همه خطرناک است. همانطور که در E3 هم دیدیم، اسنیک حتی مجبور به کشتن افراد خود می‌شود. اسنیک دو شکست بزرگ دیگر هم پس از وقابعGround Zeroes می‌خورد و همین امر می‌تواند او را از درون تبدیل به یک شیطان کند. Quiet را هم می‌بینیم که توسط یک اسلحه دوربین دار خلبان جتی را می‌زند که قصد نابودی هلیکوپتر آن ها را دارد. اما به مهم‌ترین لحظات تریلر می‌رسیم؛ جایی که شیطان بزرگ و Psycho Mantis  به Mother Base حمله‌ور می‌شوند. ولی عجیب‌ترین چیزی که می‌بینیم، همکاری اسنیک با آن دو علیه افراد خودی می‌باشد، درست مانند همان چیزی که در E3 دیدیم. آن‌ها به مقابله با یکدیگر می‌پردازند و تریلر هم با جمله ” What Goes Around, Comes Around ” به پایان می‌رسد. در این تریلر، شاهد حضور شخصیت Eli که ممکن است همان کلون اسنیک یا سالید اسنیک باشد، نبودیم. این تریلر هم مانند تریلر قبلی شبهات زیادی برجا گذاشت. تریلر بعدی که همان تریلر زمان انتشار است، می‌تواند این شبهات را از بین ببرد یا آن ها را بیشتر کند. تمامی این ها بستگی به توسعه دهندگان دارد. اسنیک تبدیل به یک شیطان خطرناک‌تر شده است …..

untitled

دوست یا دشمن؟

 

به پایگاه خوش آمدید | تحلیل و بررسی نمایش ۳۰ دقیقه‌ای بازی

خب به بررسی نمایش سی دقیقه ای بازی می‌رسیم. این نمایش فقط مربوط به پایگاه مادر نیست ولی همه چیز آن به این پایگاه مربوط می‌شود. در ابتدای نمایش، اسنیک را سوار بر بالگرد می‌بینیم که در حال بازگشت به پایگاه مادر می‌باشد. پایگاه شما در ابتدای کار، خیلی وسیع نیست و افراد کمی هم در خود جای داده‌است. اسنیک از بالگرد خود به پایین می‌رود و گیم‌پلی به طور رسمی آغاز می‌شود. سربازان بخش، احترام نظامی خود را به‌جای می آورند، آسلات هم برای دادن اطلاعات یا تجهیزاتی به ملاقات‌تان می‌آید؛ البته ممکن است کاز میلر جایگزین آسلات شود. وی به اسنیک کوله‌ای را می‌دهد که در آن چندین بالن وجود دارد. Fulton سیستمی است که توسط آن می‌توانید هر چیزی را که در دنیای بیرون از پایگاه مادر می‌بینید، به آن منتقل کنید. این کار توسط بالن‌های شما و بالگرد گروه پشتیبانی صورت می‌گیرد. شما هرچیزی اعم از افراد، حیوانات، تجهیزات جنگی و منابع را می‌توانید به پایگاه‌تان منتقل کنید. جالب تر این است که شما هر دشمنی را که توسط این سیستم به پایگاه خود می‌فرستید، آموزش های لازم را توسط آسلات می‌بیند و جزئی از افراد شما می‌شود. کوجیما هم قبلا هشدار داده‌بود که افرادی که به پایگاه خود می‌فرستید، در حقیقت دشمن شما هستند. روزها می گذرند و پایگاه مادر هم بیشتر توسعه می‌یابد. کمپانی هایی که در پایگاه شما می‌توانند کار کنند، عبارت اند از: R&D Platform، Combat Unit و Support Platform.

R&D کمپانی می‌باشد که می‌تواند هر نوع آیتم و تجهیزات جنگی را برای‌تان بسازد. سلاح های سبک و سنگین، تیربار ها و حتی همانطور که در نمایش بازی دیدیم، R&D می‌تواند Stealth camouflage که یک وسیله‌ی نامرئی کننده‌است، بسازد؛ البته در نسخه های پیشین هم ما شاهد چنین چیزی بودیم. باران شروع می‌شود و اسنیک به سمت اتاق طراح و مغز متفکر R&D می‌رود، Emmerich. در تریلر های بازی دیده بودیم که اسنیک از او بازجویی های سنگینی انجام می‌داد ولی احتمالا او تبرئه شده و به FOX پیوسته است.

Combat Unit: این واحد، برای جنگ‌ها و مبارزات توسعه پیدا کرده‌است و تمامی افراد نظامی شما متعلق به این واحد می‌باشند. CU سربازان ویژه‌ای دارد که در برخی مراحل می‌توانند به شما کمک کنند یا حتی شما در نقش آن‌ها بازی کنید. این سربازان هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند که براساس موقعیت مورد نظر باید انتخاب شوند. اگر در مرحله‌ای که قرار است جنگ خونینی رخ دهد، از یک سرباز با قدرت کم استفاده کنید، مطمئنا با جمله ”  Mission Failed  ” روبرو می‌شوید. همچنین CU می‌تواند به افرادی را به موقعیتی که شما در آن هستید، اعزام کند. این گروه وظیفه دفاع از Mother Base را هم بر عهده دارد.

Support Platform: این بخش، وظیفه پشتیبانی از شما در ماموریت ها را دارد. شما می‌توانید درخواست مقداری فشنگ بدهید تا چند ثانیه بعد، توسط بالگردی برای‌تان فرستاده شود. بالگردها حتی می‌توانند وسایل سنگینی نظیر ماشین یا همانطور که در نمایش قبلی دیدیم، D-Walker را بفرستند. همچنین بالگرد دیگری در نزدیکی شما وجود دارد که در صورت اتمام مرحله و ماموریت، می‌توانید وارد آن شوید و به پایگاه مادر بازگردید.

 

capture

مطمئن باشید کسی شما را نمی‌بیند!

با وجود اینکه پایگاه مادر مربوط به خود شماست، ولی رازها و چیزهایی در آن وجود دارند که باید کشف‌شان کنید. برای مثال در پایگاه شما الماس های قیمتی وجود دارد که شما باید آن‌ها را پیدا و امتیاز ویژه ای دریافت کنید. قابلیت دیگری که در پایگاه وجود دارد، دوش گرفتن است. شاید بگویید که این قابلیت کاربرد چندانی نداشته باشد ولی در برخی مواقع اینطور نیست. اگر با یک طوفان شن برخورد کردید، به حالتی دچار می‌شوید که حتما باید دوش بگیرید. یا اگر لباس‌تان خیلی خونی شد، بد نیست دوشی بگیرید. جالب‌تر این است که اگر در سطل زباله ای خیلی مخفی بمانید، مگس‌ها و سایر حشرات در اطراف شما ظاهر می‌شوند و بوی خیلی بدی هم به خود می‌گیرید ولی این پایان کار نیست. اگر وارد پایگاه شدید، دیگر انتظار احترام نظامی و این حرف‌ها را نداشته باشید. سربازان شما شروع به بد گفتن از شما می‌کنند و حتی آسلات هم سطل آبی روی شما می‌ریزد. با این حساب، دوش گرفتن در بازی قابلیت چندان اضافی هم نیست. شما می‌توانید در پایگاه مادر شروع به تمرین تیراندازی یا هر تمرین دیگری که در ذهن دارید، انجام دهید. این تمرین ها می‌توانند به شما در مراحل خیلی کمک کنند.

یکی دیگر از ویژگی های بازی که کوجیما هم به آن اشاره کرد، حمله به پایگاه های دیگر و دفاع از پایگاه خودی بود. ۱۵ دقیقه پایانی این نمایش، جنگ بین دو گروه را نشان می‌دهد که ما به‌طور خلاصه آن را بررسی می‌کنیم.

شما چندین FOB یا خط مقدم در پایگاه خود دارید که دشمنان از آن‌جا شروع به حمله می‌کنند. می‌توانید به‌وسیله سیستم Fulton هر چیزی که فکر می‌کنید به توسعه پایگاه‌تان کمک می‌کند، منتقل کنید. برای مثال تیربار هایی که در مناطق مختلف وجود دارند، مدافعان خوبی برای پایگاه شما خواهند بود. قابلیت بروزرسانی در بازی از اهمیت بالایی برخوردار است و به شما کمک‌های زیادی می‌کند. برای مثال اگر شما سیستم Fulton را بروزرسانی کنید، افراد یا وسایل از حفره ای رد می‌شوند و بقیه راه را به‌صورت نامرئی طی می‌کنند. این قابلیت برای وسایل بزرگ کاربرد خیلی زیادی دارد. تله‌گذاری یکی از بهترین راه های پیروزی در مسابقات چندنفره است. می‌توانید یک جعبه خالی را با گازهایی پر کنید و دشمنتان را وادار به تیراندازی به جعبه کنید یا اینکه توسط . به محض انتشار گازها به‌سرعت به او حمله ور شوید و کار او را تمام کنید. دقت کنید پیروزی بر دشمنان همه چیز نیست؛ شما می‌توانید آن‌قدر از پایگاه حریف خود منابع و تجهیزات مختلف جمع آوری کنید که حتی اگر کشته شدید، پیروز میدان باشید. تجهیزاتی که با خود حمل می‌کنید، بسیار مهم و حیاتی هستند. برای مثال اگر نارنجک نداشته باشید، مطمئنا از حمله های چندنفره دشمنان در امان نخواهید ماند. سلاح دیگری که اسنیک با خود داشت، یک نوآوری از طرف توسعه‌دهندگان بازی تلقی می‌شود. این سلاح چندین تکه الکتریکی را به سمت حریفان پرتاب می‌کند و آن ها را در جلوی شما ظاهر می‌کند و شما می‌توانید خیلی راحت آن‌ها را بکشید یا از آن‌ها بازجویی کنید و اطلاعات کسب کنید. مطمئنا این سلاح آن‌قدر خلاقانه است که می‌تواند به سلاح شماره یک شما تبدیل شود. تیم مهاجم زمان محدودی برای حمله خود دارد و باید هرچیزی که لازم دارند و هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، به‌موقع باشد. مراقب علائمی که بر روی دیوار ها وجود دارد باشید. ممکن است بعضی از آن‌ها خطرساز باشند. در مجموع نمایش بازی فوق‌العاده بود و به هر سوالی در مورد پایگاه مادر و متعلقات آن جوابی مستند داد. این همان چیزی بود که طرفداران انتظارش را می‌کشیدند.

untitled

تشنگان انتقام

The Phantom Pain در Gamescom نمایش‌های فوق‌العاده‌ای داشت و جوایز زیادی را هم دریافت کرد. تریلر بازی با وجود اینکه به جذابیت نمایش های قبلی نبود ولی یکی از بهترین های این Gamescom 2015 بود. نمایش ۳۰ دقیقه‌ای از پایگاه مادر هم به‌خوبی تمامی نمایش های پیشین بود و اطلاعات مفیدی به همه گیمرها داد. این اولین نسخه از این سری می‌باشد که Open-World است. همین قابلیت باعث شده است که گیم‌پلی بازی بسیار وسیع‌تر و پر جزئیات تر از آن چیزی شود که قبلا بود. ۱۰۰ ساعت گیم‌پلی برای این عنوان واقعا شگفت‌انگیز است. نمایش های گیم‌پلی این عنوان، نوید شاهکاری متفاوت از کوجیما را می‌دهد؛ البته داستان‌سرایی فوق‌العاده کوجیما به همراه گرافیک نسل‌هشتمی این عنوان، عوامل دیگر موفقیت این عنوان خواهند بود. توسعه‌دهندگان بازی تمامی تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا این سری را به بهترین نحو ممکن تمام کنند. این عنوان آخرین بازی می‌باشد که کوجیما در Kojima Productions ساخت آن را برعهده دارد. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یکی از بهترین های امسال خواهد بود و مطمئنا حریف سرسختی برای عناوین دیگر است. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در تاریخ ۱۰ شهریور برای PS3, PS4, XboxOne, Xbox360 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد‌شد.

 

 

mgsv the phantom pain e3 2014 screen

خیزشی برای انتقام

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا
خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا
خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا
خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا
خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا
خیزشی برای انتقام | تحلیل نمایش های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در Gamescom 2015 - گیمفا