Driver : San Francisco - گیمفا
Driver : San Francisco - گیمفا
Driver : San Francisco - گیمفا
Driver : San Francisco - گیمفا

Driver : San Francisco

کسری نراقی
۱۳:۴۵ ۱۳۸۹/۰۹/۱۷
Driver : San Francisco - گیمفا

درایور: سان‌فرانسیسکو بازی در سبک رانندگی است که توسط Ubisoft Reflections ساخته شده و Ubisoft آن را منتشر خواهد کرد. این بازی به طور رسمی در همایش E3 2010 رونمایی شد و زمان انتشار آن برای بسترهای نرم افزاری Mac OS X Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360, Wii و سیستم OnLive ، سال ۲۰۱۱ اعلام شد.

 

داستان بازی

این بازی چند ماه بعد از اتفاقات نسخه ی قبلی بازی Driv3r ، روی خواهد داد و به جان سالم به در بردن John Tanner وCharles Jericho از حادثه ی استانبول مربوط خواهد شد. پیش نمایش بازی Jericho را در حال فرار از پلیس San Francisco در کامیون ربوده شدی پلیس نشان میدهد که پس از تصادف شاخ به شاخ با Tanner منجر به منهدم شدن در پل Golden Gate می شود. بعد از این حادثه Tanner در حالت کما به بیمارستان برده شده و بازی با رویاهای Tanner در کما آغاز می شود.

گیم پلی

روند بازی همان روند سری‌های قبلی است که Tanner ماموریت‌های متنوع را در سطح شهر San Francisco به عهده خواهد داشت. ویژگی جدید بازی “Shift” است که با Tanner این امکان را می دهد که خود را به ماشین دیگر انتقال دهد و با ماشین جدید ماموریت را ادامه دهد.

بازی کننده می تواند Shift سنج خود را با انجام پاور اسلاید و پرش‌های بزرگ و رانندگی در سطح شهر شارژ کند. ویژگی “Shift” از گوگل ارث الهام گرفته شده است.

امکان خارج شدن راننده از ماشین که از نسخه ی Driver 2 به بعد در این سری بازی‌ها گنجانده شده بود در این نسخه حذف شده است. برای اولین بار در سری بازی‌های راننده، بازی دارای ۱۲۰ ماشین کاملا آسیب پذیر و ثبت شده از قبیل Alfa Romeo, Aston Martin, Ruf, Dodge Challenger, Pagani Zonda و DeLorean DMC-12خواهد بود.

حالت The Film Director که در نسخه ی Parallel Lines غایب بود در این بازی دوباره حاضر است. بازی با حالت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا خواهد شد. Driver: San Francisco دارای یکی از بزرگترین محیط رانندگی با طول ۳۳۵ کیلومتر خواهد بود هرچند با اختلاف کمی از شهر نیویورک Parallel Lines کوتاه تر است.

بعضی محیط‌های San Francisco در بازی دوباره ساخته شده اند. بازی آنلاین این نسخه نیز با ۹ تفاوت جدید نسبت به نسخه‌های قبلی ارائه خواهد شد.

 

 

روند ساخته شدن بازی

بازی جدید از سری بازی‌های راننده در سال ۲۰۰۵ به عنوان بازی در دست ساخت در Tokyo Game Show و به واسطه ی لیست ۱۰۲ بازی در حال ساخت برای PlayStation 3 معرفی شد. Ubisoft نیز بعداً ساخت این بازی را بعد از کسب امتیاز انتشار آن از شرکت Atari اعلام کرد.

در جون ۲۰۰۸ BBC گزارش از پیگیری ساخت نسخه ی جدید از سری این بازی‌ها را داد. در ۲۱ آپریل ۲۰۰۹ Ubisoft نام تجاری Driver: The Recruit را ثبت نمود. در ژانویه ۲۰۱۰ ساخت نسخه ی جدیدی از سری بازی‌های راننده توسط Ubisoft تایید شد و زمان انتشار آن انتهای ماه مارچ ۲۰۱۰ اعلام شد.

در ۲۳ آپریل ۲۰۱۰ Ubisoft نام دامنه‌های driversanfranciscogame.com و driversanfrancisco.com وهمچنین driversanfran.com، را به ثبت رساند تا نشان دهد عنوان جدید بازی San Francisco خواهد بود. در ۲۷ ما مه میلادی Ubisoft مرحله ی جدید ساخت بازی را تایید کرده و اعلام کرد که همرا با بازی‌های دیگرش آن را در همایش E3 2010 رونمایی خواهد کرد.

در ۷ جون ۲۰۱۰ Ubisoft تیزر جدیدی که مشابه ماموریت اول بازی اصلی راننده بود را در سایت خود به همراه روزشمار E3 2010 منتشر کرد. همچنین Ubisoft صفحه جدیدی را برای بازی در فیس بوک ایجاد کرد که بعد از “Like” کردن صفحه به تدریج پیش نمایش‌های جدیدی از بازی نشان داده می شد که یکی از آن‌ها تصویر گواهینامه رانندگی “John Tanner” را نشان می داد.

اعلانات LA Convention Center برای E3 حاکی از آن بود که Driver: San Francisco نام بازی جدید است. Ubisoft در همایش E3 2010 به طور رسمی از این بازی رونمایی کرد.

 

 

محصولات جانبی

سری‌های کوتاه کمیک بازی بر اساس داستان اصلی بازی توسط Wildstorm Productions منتشر خواهد شد.خط مشی اصلی داستان آن مربوط به اتفاقات بعد از Driv3r و قبل از San Francisco خواهد بود و بیشتر بر روی انتقام شخصی Tanner از Jericho تمرکز خواهد داشت. سری‌ها کوتاه این کمیک توسط David Lapham نوشته شد و Greg Scott نیز آن را پویا نمایی خواهد کرد. این مجموعه‌ها در سال ۲۰۱۱ منتشر خواهند شد.

نسخه ی الحاقی برای PlayStation 3, Xbox 360 and Microsoft Windows در دسترس خواهد بود.این بسته داری ماشین‌ها و ماموریت‌های جدید و نقشه ی San Francisco خواهد بود.

 

منبع : ویکیپدیا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Driver : San Francisco - گیمفا
Driver : San Francisco - گیمفا
Driver : San Francisco - گیمفا
Driver : San Francisco - گیمفا
Driver : San Francisco - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Driver : San Francisco - گیمفا