نقد بازی SF x Tekken | بازی فراتر از رویا

۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴

شاید سبک مبارزه ایی در نسل امروزه ما چندان طرفدار نداشته باشد و همینطور بازی های دلچسبی ساخته نشده باشد ولی تصور کنید 2 تا از بهترین های این سبک با هم ترکیب شوند و بازی جدیدی در این سبک خلق کنند. بازی SF x tekken مصداق همین قضیه می باشد.

بازی های  مبارزه ایی  معمولا یا به صورت آرکید ساخته می شوند یا داستان آنها در 2 خط ناقابل خلاصه می شود. در بازی SF x tekken هم داستان بر این اساس است که جعبه افسانه ایی پاندورا از ناکجاآباد وارد زمین می شود و دو دنیای SF و Tekken را به هم ربط می دهد. طبق افسانه ها دارنده جعبه پاندورا قدرتی بی انتها خواهد داشت. بر همین اساس کلیه مبارزات برای دست یابی به این جعبه افسانه ایی تعریف شده اند.

گرافیک بازی همانند دیگر نسخه های بازی SF سل شید یا همان کارتونیزه می باشد. نکته جالب در بخش گرافیک در رفع نواقص قسمت های فنی آن  است و دیگر خبری از افت فریم های وحشتناک در نسخه های PC نیست. البته به نسبت نسخه های قبلی بازی از حجم بیشتری برخوردار است که در برابر گرافیک جذاب و خیره کننده بازی قابل چشم پوشی است. همچنین انیمیشن های جدیدی برای کاراکترهای SF در نظر گرفته شده است که در نوع خود  برای تنوع جالب است.

در بخش موسیقی همانند دیگر نسخه های SF از موسیقی های Alternative Rock ، Rock & roll استفاده شده است که هیجان زیادی به بازیباز القا می شود. البته نبود گروه Exile اندکی به ساندتراک های بازی لطمه زده است ولی همچنان اعتراضی به موسیقی های این بازی وارد نیست! به نظر می رسد که تعداد صداهای پس زمینه بازی هم افزایش خفیفی داشته است که در نوع خود قابل تحسین است. همانطور که دیگر نسخه های SF مشاهده کردید تمام پس زمینه ها به صورت داینامیک و پویا هستند و اتفاقات زیادی در آنها اتفاق می افتد. البته مشکلی که در پس زمینه های داینامیک وجود دارد می توان به  کاهش تمرکز بازیباز در مبارزه  اشاره کرد

گیم پلی بازی دست خوش تغییراتی شده است. در اینکه سیستم مبارزات بازی تکن و SF به یک سیستم مشترک تبدیل شود  بحث های زیادی شده بود که این کار امکان پذیر نیست ولی Capcom به همه نشان داد که در خلق هر گونه  بازی  مبارزه ایی تبحر دارد. همه قبول دارند که بعضی از کاراکترها در تکن بالانس نیستند و خیلی راحت می تونند شخضیت های SF را تکه پاره کنند. مثلا کسی که Jin Kazama و Ogre را انتخاب کند به راحتی میتواند از پس  همه شخصیت های SF بر آید.  برای بالانس شخصیت های تکن و SF سیستم چینش Attribus معرفی شد. به عبارتی دیگر سیستم تمرکز بازی در سری های قبلی بازی SF در این نسخه ارتقا پیدا کرده است. بر اساس این سیستم جدید ، هر کاراکتر در حالت پیش فرض می تواند هجومی ، دفاعی یا مخلوطی از هر دو را برای مبارزه انتخاب کند. برای مثال شخصیت Jin می تواند هجومی رفتار کند و خبری از دفاع مطلق در کار نخواهد بود در نقطه مقابل Howrang  از چینش دفاعی برخوردار است. البته می توان با شخصی سازی چینش های مورد علاقه خودتان را برای کاراکتر محبوبتان درست کنید. در کل کمی بازی از المان های نقش آفرینی استفاده کرده است که کمی با خلق و خوی هواداران بازی SF نمی سازد! هوش مصنوعی متاسفانه ایده ال عمل نمی کند و همه حرکت های هوش مصنوعی را می توان از قبل پیش بینی کرد. مثلا امکان ندارد به خلاف سمت دشمن بپرید و از ناحیه دشمن مورد حمله نیروها و شوریکن ها (نیروهای پرتابی) قرار نگیرید! در این بازی همه کاراکترها خوشبختانه از همان ابتدا برای انجام بازی آزاد هستند. برای اولین بار قابلیت Tag در سری بازی های SF ایجاد شده است. با استفاده از این قابلیت می توانید دو به دو بازی کنید و در حین بازی کاراکتر خود را بین دو شخصیت تعویض کنید. همچنین می توانید ضربات ویژه و همینطور تمام کننده با استفاده از Tag ایجاد کرده و کمبوهای طولانی بر روی دشمن فلک زده  بزنید.در کل گیم پلی بازی بی نهایت جذاب و درگیر کننده است و امکان ندارد کسی معتاد این بازی نشود! سیستم بازی آنلاین هم مطابق نسخه های قبلی می باشد و دارندگان نسخه اصلی می توانند درخواست مبارزه را فعال کنند و منتظر سرور بازی بمانند تا توانایی خود را در در مبارزه به رخ بازیبازهای سرتاسر دنیا بکشانند.

 

بازی Street fighter x tekken در کمال ناباوری توانسته است به  یک بازی ناب و درجه یک در سبک Fighting تبدیل شود و این کار بدون وجود CapCom میسر نمی شد. بازی SF x Tekken برای کنسول های  Xbox360 ، PS3 و  PC منتشر شده است. این بازی زیبا  به همه علاقه مندان به این سبک توصیه می شود

3
0

بیشتر بخوانید



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید