12 نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید | گیمفا
12 نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید | گیمفا
12 نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید | گیمفا
12 نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید | گیمفا

۱۲ نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید…

سعید آقابابایی
۱۰:۱۵ ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
12 نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید | گیمفا

بدون هیچ شک و شبهه‎ای آخرین شاهکار استودیو لهستانی CD Projekt RED یعنی بازی The Witcher 3 Wild Hunt یکی از برترین عناوین نقش‎آفرینی است که صنعت بازی‎های رایانه‎ای تاکنون به خود دیده است و همچنین از نظر اکثر منتقدین و گیمرها در سراسر دنیا یکی از زیباترین بازیهای سال ۲۰۱۵ نیز می‎باشد. عنوانی که چند ماه قبل منتشر گردید و اخیرا نیز سازندگان سخاوتمند بازی پس از عرضه‎ی ۱۵ محتوای دانلودی رایگان با اضافه کردن قابلیت New Game Plus خون تازه‎ای را در رگ‎های این بازی جاری کردند و باعث شدند بسیاری از کسانی که بازی را یک یا چند بار تمام کرده بودند مجددا مانند بنده وسوسه شده و بازی را دوباره آغاز نمایند.

همراه شدن با گرالت در آخرین نسخه از ۳ گانه‌‎ی Witcher به قدری جذاب و دلچسب است که قطعا تا مدت‎ها در یاد و خاطره‎ی ما باقی خواهد ماند و از آن به عنوان تجربه‎ای بسیار شیرین و البته گاهی با حسرت یاد خواهیم کرد زیرا در آن شاهد پایان ماجراهای گرالت افسانه‎ای ملقب به گرگ سفید هستیم و بعد از ۳ گانه‎ای بی‎نظیر باید با او و داستان‎های جذابش خداحافظی کنیم. چنین عناوینی به معنای واقعی کلمه در بردارنده مفهوم احترام به مصرف کننده هستند و گیمر از ذره‎ذره پولی که برای خرید آن خرج کرده است با تمام وجود راضی و خشنود است. هفته‎ها و شاید ماه‎ها سرگرم کردن یک گیمر کار آسانی نیست که از عهده ی هر بازی یا هر بازی‎سازی بر آید. در دوره ای که بازی های ۵-۶ ساعته هم کشش لازم برای به انتها رساندن را در ما ایجاد نمی‎کنند عناوینی مثل Witcher 3 به مانند الماسی درخشان و کمیاب هستند و با بیش از ۱۰۰ ساعت گیم‎پلی ما را وادار به دوباره یا سه باره تمام کردن بازی می کنند. در این صنعت نیز نوابغ وجود دارند و اگر بخواهیم آن‎ها را نام ببریم بدون شک نام اعضای خبره‎ی استودیو Cd Project Red، جزو صدرنشینان و نام هایی هستند که با خلق شاهکار عجین شده اند.

شخصیت پردازی به قدری عمیق است که با نگاه به یه عکس انگار عشق و زندگی و احساس را تماشا می‎کنیم

شخصیت پردازی و تاثیرگذاری بازی به قدری عمیق است که با نگاه به یه عکس، انگار قسمتی از زندگی و یا البوم شخصی خود را نظاره می‎کنیم… با کلی خاطره

بازی The Witcher 3 Wild Hunt پر از سیستم‎های مختلف و متنوع مبارزه و … می باشد و در عین سادگی و در دسترس بودن، پیچیدگی‎های بسیاری نیز دارد که بسیاری از آن‎ها را خود بازی به شما آموزش می دهد ولی یادگیری بسیاری را نیز به عهده خود شما می گذارد تا با آزمون و خطا آن‌ها را فراگیرید. استفاده از سیستم‎ها و تاکتیک‎های مختلف مبارزات و … به خصوص در درجات بالای سختی بازی بسیار حیاتی هستند و در واقع برای آگاهی هر چه بیشتر از زحمتی که سازندگان برای سیستم مبارزات این بازی کشیده اند باید بازی را با درجات سختی بالاتر از Normal انجام دهید تا طعم واقعی مبارزه با تاکتیک و استراتژی‎های مختلف را بچشید و دریابید که مبارزات در این عنوان بسیار فراتر از یک بازی Hack and Slash ساده هستند.

با این مقدمه‎ در مورد بازی به سراغ بحث اصلی این مقاله می‎رویم تا نکات کوچکی را از دریای پهناور The Witcher 3 Wild Hunt برای شما بیان کنیم. مواردی که در این مقاله برای شما عزیزان بازگو خواهند شد در واقع شامل قسمت‎هایی از گیم‎پلی بازی است که توسط خود بازی به شما آموزش داده نمی‎شود ولی می‎توانند نقش مهمی در پیشرفت شما در بازی داشته باشند. نکاتی که شاید حتی با این که بازی را تمام کرده‎‎‎اید، برخی از آن‎ها برای شما جدید باشند و از وجود آن‎ها آگاه نباشید. شاید یادگیری حتی یکی از این موارد کمکی باشد در ماجراجویی‎های جدید شما و گرالت در مسیر یافتن ciri در دنیای پهناور بازی. مخصوصا در درجات سختی بالای بازی که آن را کاملا تبدیل به یک عنوان تاکتیکی می‎کند.

پر استفاده ترین sign بازی در درجه سختی normal

پر استفاده ترین Sign بازی در درجه سختی Normal

۱۲ – شما می‎توانید هنگام دفع کردن حملات حریف، sign های خود را تعویض نمایید بدون این که نیاز باشد دست خود را از روی دکمه ی دفع حملات بردارید

نگه داشتن دکمه های L2 یا LT در بازی سبب می شود که گرالت وارد وضعیت parry (دفع حملات) شود تا بتوانید تیر‎ها و یا حملاتی را که به سمت شما می آیند دفع نمایید. حالا اگر بخواهید همزمان دکمه های L1 یا LB را نیز برای تعویض sign در مبارزه نگه دارید حالت جالبی به وجود نمی آید و به قول خودمان بد دست است. اما راه دیگر و ساده تری نیز وجود دارد که بتوانید این کار را اتجام دهید و آن با استفاده از دکمه های d-pad روی کنترلر است که با فشردن جهت چپ یا راست می توانید به راحتی زمانی که در حال دفع حملات هستید sign را نیز تعویض نمایید که این امر به خصوص در درجه های سختی بالاتر بازی به کمک شما می‎آید.

جدا از مبارزات جذاب روی اسب گاهی فقط باید roach را یورتمه ببریم و به دنیای بی نظیر بازی خیره شویم

جدا از مبارزات جذاب روی اسب، گاهی فقط باید Roach را یورتمه ببریم و به دنیای بی نظیر بازی خیره شویم

۱۱ – هنگام مبارزه بر روی اسب زمان را آهسته نمایید تا مبارزه بسیار آسان‎تر شود

The Witcher 3 Wild Hunt به شما اجازه می دهد تا از روی اسب و با حاشیه ی امنیتی بالا دشمنان خود را از بین ببرید اما از آن‎جا که معمولا دشمنان در یک مسیر صاف و مشخص در برابر شما قرار نمی گیرند اگر قصد کشتن دشمنی را از روی اسب داشته باشید باعث می‎شود تا بی هدف به این طرف و آن طرف بدوید و دکمه ی حمله را پشت سر هم فشار دهید، اما نکته‎ی جالب اینجاست که اگر دکمه ی حمله را نگه دارید و به سمت دشمنی که قصد دارید او را از پای در آورید نگاه کنید زمان آهسته می شود و به شما اجازه می دهد تا زاویه خود را به راحتی به سمت آن دشمن بخت برگشته تنظیم نمایید و کار او را تمام کنید. از آن‎جایی که بر روی اسب قدرت ضربات شما افزایش زیادی می یابد، دانستن این نکته و انجام آن برای مبارزات سخت بازی به شما کمک زیادی می کند.

آرام باش roach آرام

آرام باش Roach … آرام

۱۰ – اگر Roach خیلی ترسیده بود میتوانید او را به راحتی آرام کنید

اگر Witcher 3 را بازی کرده باشید می دانید که درجه‎ی ترسیدن اسب برای خودش داستانی دارد و اگر بی‎دقت باشید بسیار پیش می‎آید که در وسط مبارزات سخت و نفس گیر بازی Roach عزیز شما را به زمین پرتاب نماید!. شما می‎توانید به راحتی و با استفاده از Axii sign بر روی اسب خود او را آرام نمایید تا با یک حرکت زیبا شما را نقش بر زمین نکند. ناسلامتی شما گرالت هستید و افت دارد که اسبتان شما را به زمین بزند.

مسابقات اسب‎دوانی بازی هم لذت‎بخش هستند و هم پاداش خوبی دارندمدیریت stamina مهمنرین نکته است

مسابقات اسب‎دوانی بازی، هم لذت‎بخش هستند و هم پاداش خوبی دارند… مدیریت Stamina مهمترین نکته است.

۹ – دشمنان سواره را از پشت اسبشان به پایین بیاندازید

انداختن دشمنان از روی اسب به خصوص اگر تعدادی از آن‎ها شما را دوره کرده باشند بسیار حیاتی است ولی دلیل اصلی که شما باید این کار را بکنید این است که بازی به شما یک مدت زمان بسیار کوتاه می‎دهد تا کار فردی را که از روی اسب افتاده است با یک ضربه تمام کنید و از مبارزه با او راحت شوید.

شما می‎توانید آ‎ن‎ها را با استفاده از Aard sign از پشت اسب پرتاب نمایید و یا با روشی موثرتر با استفاده از Axii sign بر روی اسب آن‎ها این کار را انجام دهید که با استفاده از هر دو روش می‎توانید پس از به زمین افتادن آن‎ها کارشان را یکسره نمایید.

زیباترین و قویترین زره ها و شمشیرها آیتم‎های کلاس witch gear هستندتعمیر مداوم فراموش نشود

زیباترین و قویترین زره ها و شمشیرها، آیتم‎های کلاس Witcher Gear هستند…تعمیر مداوم فراموش نشود

۸ – حین مبارزه نمی‎توانید از Oil ها استفاده کنید ولی می توانید تسلیحات و زره خود را تعمیر نمایید

the witcher 3 wild hunt از شما می‎خواهد که پیش از آغاز مبارزه برای آن آماده شوید و به شما اجازه نمی‎دهد تا حین مبارزه بخواهید از Oil ها استفاده نمایید، ولی این نکته را بدانید که شما می‎توانید هنگام مبارزه به قسمت تسلیحات خود رفته و آن‎ها را تعمیر نمایید. از آن‎جایی که آسیب دیدن شمشیرها و زره شما به طور مستقیم روی میزان قدرت ضربات و همچنین قدرت دفاع شما تاثیرمی گذارد هرگز اجازه ندهید تا تضعیف شوند و حتی در وسط مبارزه نیز آن‎ها را تعمیر نمایید تا حداکثر کارایی را داشته باشند.

یکی از فوق‎العاده‎ترین و زیباترین تریلرها و صحنه های بازیکیفیت در این صحنه موج می‎زند

یکی از فوق‎العاده‎ترین و زیباترین تریلرها و صحنه های بازی… کیفیت در این صحنه موج می‎زند

۷ – به‌زور cutscene های بازی را Pause نمایید!

شما در طول بازی نمی‎توانید cutscene های آن را متوقف نمایید ولی اگر نسخه ی PS4 را انجام می‎دهید اگر هنگام پخش آن‎ها  PS button را بفشارید یا آن را نگه دارید بازی minimize شده و آن صحنه متوقف می شود و تا وقتی که شما به بازی باز نگردید به جلو نخواهد رفت. این نکته اگر برایتان کار واجبی پیش آمد و از طرفی نمی خواستید هیچ صحنه ای از بازی را از دست دهید بسیار به درد می خورد. البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که دارندگان PS4 در مورد اکثر بازی‎ها می‎توانند این کار را انجام دهند.

باور ندارید افتادن از همین فاصله شما را می‎کشد

باور ندارید؟ افتادن از همین فاصله شما را می‎کشد!

۶ – صدمه ی ناشی از سقوط را کاهش دهید

Witcher 3 اسکایریم نیست و صدمات ناشی از سقوط در آن به طرز واقعا مسخره‎ای بالاست. اگر از جایی که حتی مقداری ارتفاع داشته باشد به پایین بیافتید ناگهان مشاهده میکنید که گرالت با آن همه قدرت و تواناییش جان به جان آفرین تسلیم میکند!. نکته‎ای که در اینجا وجود دارد این است که شما می‎توانید با استفاده از فشردن دکمه ی rolling از بسیاری از این سقوط‎ها جان سالم به در ببرید و صدمات ناشی از سقوط را کاهش دهید. این قابلیت در ۱۰۰ درصد مواقع به درستی کار نمی‎کند ولی تا زمانی که انیمیشن غلتیدن اجرا می شود صدمه را کاهش می‎دهد.

مبارزات بازی به خصوص در درجه های سختی بالاتر بی‎نظیر و تاکتیکی هستند

مبارزات بازی به خصوص در درجه های سختی بالاتر، بی‎نظیر و تاکتیکی هستند

۵ – روند بهبود خود را تسریع نمایید

اگر شما علاقه‎ای به پر کردن میزان سلامتی خود از طریق meditate کردن ندارید و یا بر روی درجه ی سختی بالاتر از نرمال بازی می کنید پس حتما باید از هر فرصتی برای تسریع روند بهبود یافتن و پر کردن سلامتی خود استفاده نمایید. یکی از بهترین روش‎ها برای تسریع این روند استفاده از محلول های Swallow (برای درست کردن آن نیاز به یک Drowner Brain , یک Dwarven Spirit و پنج Celandine دارید) و سپس بلافاصله استفاده از غذاهایی که همراه خود دارید، می‎باشد و باعث می شود خیلی سریع به حداکثر سلامتی خود دست یابید. یک نکته‎ی دیگر که باید مدنظر داشته باشید این است که بهتر است همزمان از ۲ یا ۳ ایتم غذایی با هم استفاده نکنید و البته تا زمانی که نوار زمانی یک ماده غذایی کامل نشده است دوباره همان غذا را مصرف نکنید زیرا اثر قبلی نیمه‎کاره می‎ماند و خط زمانی غذای جدید آغاز می‎شود.

عسل خانمالبته یعنی خانمی که باید عسل‎هایتان را به او بفروشید

عسل خانم… البته یعنی خانمی که باید عسل‎هایتان را به او بفروشید!

۴ – عسل نخور برادر من!

عسل در بازی از طریق صندوق های مختلف و یا انجام Igni sign بر روی کندوهای زنبور که در نقاط مختلف پراکنده هستند به دست می‎آید. بهتر است بدانید که این ماده غذایی در بازی قیمت بسیار خوبی برای فروش دارد و Herbalist ها (به خصوص دختری که در کلبه ای واقع در White Orchard زندگی می‎کند) آن را با قیمتی بسیار خوب از شما می‎خرند. این نکته به خصوص در مرحله ی prologue بازی که پول زیادی ندارید و علاقمند هستید تا وضع مالی خود را برای فعالیت های گوناگون (انواع فعالیت‎ها!) در بازی بهتر کنید بسیار کارآمد می‎باشد. قحطی غذا که نیامده است، خب عسل نخورید!

واقعا چه کلمه‎ای در مورد این زاویه‎ی دوربین و ظرافت در طراحی جزئیات می‎توان گفت

واقعا چه کلمه‎ای در مورد این زاویه‎ی دوربین و ظرافت در طراحی جزئیات می‎توان گفت؟

۳ – شما می‎توانید با سرعت با اسب حرکت کنید بدون آن که stamina از دست دهید

حتما می‎دانید که اگر دکمه‎ی دویدن را هنگامی که سوار بر اسب هستید نگه دارید اسب شما با سرعت شروع به دویدن می‎کند و البته حین این کار قدت بدنی از دست میدهد و هنگامی که به انتها برسد دیگر نمی تواند بدوید و باید تا پر شدن مجدد آن صبر کنید. اما این نکته رابدانید که اگر در جاده‎ای در مسیر حرکت به سمت ماموریت خود که بر روی نقشه مشخص شده است می‎باشید و دکمه‎ی سرعت را بر روی اسب نگه دارید و دست خود را از روی آنالوگ استیک و جهت‎ها بردارید اسب شما به سرعت در مسیر جاده به سمت ماموریت حرکت می‎کند بدون این که قدرت بدنی از دست دهد. این نکته هنگام پیمودن مسافت‎های طولانی با اسب بسیار کارآمد می‎باشد.

در درجه‎های سختی بالا باید تک‎تک خانه‎ها را با دقت استفاده کنید

در درجه‎های سختی بالا باید تک‎تک خانه‎ها را با دقت استفاده کنید

۲ – می توانید skill point های خود را Reset نمایید

اگر متوجه شدید که برخی skill point های خود را که به سختی کسب کرده‎اید به هدر داده‎اید و آن‎ها را بر روی مهارت‎هایی خرج کرده‎اید که اصلا استفاده‎ای از آن‎ها در طول بازی نمی‎کنید نگران نباشید. شما می‎توانید با استفاده از محلول Clearance که توسط برخی از فروشنده‎ها فروخته می‎شود آن‎ها را مجددا Reset کنید و دوباره تمام آن‎ها را بر روی مهارت‎هایی خرج کنید که بیشتر به کارتان می‎آیند و برایتان مفیدتر هستند. بهتر است اگر دیدید فروشنده‎ای این محلول را می‎فروشد از او بخرید و آن را نگه دارید حتی اگر فکر می‎کنید که به کارتان نمی‎آید.

کلی زمان را می‎شود صرف سروکله زدن و کارت بازی کردن با فروشنده‎ها کرد که البته بسیار لذت‎بخش است

کلی زمان را می‎شود صرف سروکله زدن و کارت بازی کردن با فروشنده‎ها کرد که البته بسیار لذت‎بخش است

۱ – قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری (هر چیزی را به هرکسی نفروشید)

شاید بسیاری از مواقع در بازی وسوسه شوید که یک‎جا تمام آیتم هایی که همراه خود دارید را به یک مغازه‎دار بفروشید و وزن کوله پشتی خود را به سرعت بسیار کم کنید ولی درست این است که صبر کنید و هر آیتم را به کسی بفروشید که برایش مهم است و در ازای آن به شما پول بیشتری می دهد. Witcher 3 سیستم قیمت‎گذاری بسیار پیچیده‎ای بر اساس نوع آیتم‎ها و این که فروشنده‎ها اهل کدام منطقه هستند و…. دارد.

اما به طور کلی چند نکته وجود دارد که رعایت آن‎ها باعث می شود آیتم‎های خود را مفت نفروشید. همیشه اسلحه های خود را به blacksmith های اسلحه‎ساز و زره‎های خود را به blacksmith هایی که تنها زره می‎سازند بفروشید. گیاهان خود را تنها به herbalist ها و junk ها را به صاحبان بار‎ها بفروشید. شما به راحتی می‎توانید تفاوت فاحش قیمت‎ها را قبل از فروش هر آیتم به افراد مختلف مشاهده نمایید. نکته دیگری که در این مورد وجود دارد این است که فروشندگان دوره‎ گرد یکی از بهترین انتخاب‎ها برای خرید یا فروش هر آیتمی هستند و معمولا قیمت عادلانه ای را برای هر نوع از آیتم های شما در نظر می گیرند و شما به راحتی می‎توانید انواع وسایل خود را به آن‎ها بفروشید.

 

Lonesome guyCyrusFernandoMincraftZima _blueمتأثر گشته

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

12 نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید | گیمفا
12 نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید | گیمفا
12 نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید | گیمفا
12 نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید | گیمفا
12 نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

12 نکته که در مورد The Witcher 3 Wild Hunt نمی‌دانید | گیمفا