ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا
ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا
ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا
ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا

ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided

محمد رضا صحرایی
۱۶:۲۸ ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا

همیشه سری Deus Ex تلنگری به مدرنیزه شدن و ماشینی شدن زندگی انسان‌ها است. عنوانی که در بطن خود فلسفه ای از ذات و معنویت انسان‌ها و در طرف مقابل منتقدی نسبت به مدرنیزه شدن و جریانات روز دنیاست. شاید تنها بازی که بتواند این موارد را زیر سوال ببرد، تنها این سری و داستان بی‌همتای آن باشد. نسخه سوم این سری توسط Eidos Montreal ساخته شد. عنوانی که به راحتی توانست جزو بهترین عناوین سال باشد، درست است که نتوانست بعضی از نیاز های طرفداران حقیقی این سری را برطرف کند ولی این استدیو توانست اثبات کند که میتواند خانه مناسبی برای این سری باشد. جدیدترین عنوان از سری Deus Ex  با یکی از بهترین تریلر های سینمایی تاریخ معرفی شد و سازندگان نام این قسمت را Deus EX: Mankind Divided در نظر گرفتند. با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید تا بیشتر با این عنوان آشنا شوید.

image132

کاور رسمی بازی Deus Ex: Mankind Divided

نام: Deus EX: Mankind Divided

سازندگان: Eidos Montreal

Nixxes software (وظیفه پورت نسخه PC)

ناشر: Square Enix

پلتفرم ها: PS4, XboxOne, PC

تاریخ انتشار: اوایل سال ۲۰۱۶

سبک: اکشن نقش‌آفرینی- مخفی کاری- تیراندازی اول شخص

—————————————————————————————

در آغاز قسمت قبلی (Deus Ex: Human Revolution) بعد از آن حمله تروریستی که آدام برای زنده ماندن مجبور به استفاده از اعضای مکانیکی در بدن خود شد. انسانی که چند مدت قبل از این اندام مکانیکی انتقاد میکرد و ماهیت شرکت خود را زیر سوال می‌برد، حالا مجبور است از این اعضای مکانیکی استفاده کند. آدام به جامعه بازگشت تا انتقام خود را بگیرد ولی همان طور که در انتها دیدیم چیزی جز شکست برای آدام جنسن باقی نماند. داستان Deus EX: Mankind Divided درست دو سال بعد از فجایع و اتفاقاتی که در قسمت قبلی به وقوع پیوست، اتفاق می‌افتد. حالا در ادامه تمامی اطلاعاتی که تا به این لحظه از این بازی در دست داریم را شرح می‌دهم.

داشتن پیشینه قدرتمند

زمانی که وارن اسپکتور (Warren Spector) طراح افسانه ای صنعت بازیسازی، اولین نسخه از این سری بازی را در سال ۲۰۰۰ به بازار عرضه کرد. حتی فکر آن را هم نمی‌کرد که این عنوان تا چه حد در بین گیمران و منتقدین محبوب شود. در زمانی که بسیاری از عناوین از همان ساختار کلاسیک بازیسازی الگو می‌گرفتند، Deus Ex مانند یک قانون شکنی به تمام معنا بود. ساختار گیم پلی که بر مبنای آزادی گیمر و این که شما هر جور که می‌خواستید می‌توانستید این بازی را انجام دهید و از همه مهمتر داستانی که روند آن با انتخاب های شما تغییر میکرد. در نتیجه پایانی باز برای شما رقم می‌خورد چیزی نبود که در آن سال رایج باشد.

بعد از فروپاشی استدیو Ion Storm تمام حق و حقوق این بازی توسط Eidos Interactive خریداری شد. Jean Francois Dugas که از عاشقان این سری بود با پافشاری‌های فراوان توانست شعبه Eidos Montreal را افتتاح کند اوحاظر بود هر کاری را انجام دهد تا دوباره این عنوان را زنده نگه دارد.

او در مصاحبه با مجله ی گیم اینفورمر (game informer) می‌گوید:

Deus ex اولین بازی بود که به گیمران حس باهوش بودن را می‌داد. چون شما با انجام Deus Ex احساس می‌کنید که هر کاری را انجام می‌دهید مهم است.

سپس ایشان یکی از مراحل ابتدایی نسخه اول این سری بازی را مثال زده و می‌گوید:

یادم است در مراحل نخست قسمت اول شما حق انتخاب داشتید که به سرویس بهداشتی بانوان بروید، ولی وقتی که از آن خارج می‌شدید این عکس العمل افراد بود که جالب به نظر می‌رسید. زیرا آنها در مورد این موضوع حرف می‌زدند. لعنتی! این اولین بار بود که احساس می‌کردم که در یک دنیای واقعی قرار دارم.

مطمئنا یکی از مشکلات نسخه قبلی مبارزه با رییس‌ها (Boss Fight) بازی بود. درست است که این مبارزات توسط Eidos Montreal طراحی نشده بود و آنها چندین بار هم از گیمران خواستند تا این موضوع را به عنوان لکه ننگ به این استدیو نچسبانند. دوگاس در مورد این موضوع می‌گوید:

پبامد مبارزه با رییس ها در نسخه قبلی چیزی جز شکست برای ما نبود درست است که ما سعی کردیم مبارزه با آنها را آسان کنیم. ولی این چیزی نبود که بتواند طرفداران این سری را راضی کند. کشتن رییس ها در این سری بازی ها با راه های مختلفی انجام می‌شود مخفی‌کاری، شلوغ کاری، مبارزه، حتی هک و صحبت کردن! ما این نقشه را برای قسمت قبلی در نظر داشتیم، ولی نتیجه آنچنان رضایت بخش نبود. ولی ما این مشکل را در بسته الحاقی Missing Link حل کردیم و این اجازه را به طرفداران دادیم تا هر جور که میخواهند با رییس ها رودررو شوند. خوشحالم بگویم که ما در این نسخه مبارزه با باس ها را مانند همان نسخه اول این سری و آن چیزی که طرفداران از ما خواستند قرار دادیم.

در نسخه قبل داگاس به همراه تیم خود بیشتر از چهار سال بر روی داستان و تمامی عناصر آن عنوان کار نمود و نتیجه چیزی جز شاهکار نبود. حالا Eidos Montreal بیشتر از پنج سال زمان را صرف ساخت این عنوان کرده و همچنان این تلاش ادامه دارد تا بهترین Deus Ex تاریخ را شاهد باشیم.

019

“در ذات همه انسان ها خود فروشی وجود دارد ولی نشان دادن آن به خود او بستگی دارد”

داستان

تا به این لحظه اطلاعات چندانی از داستان بازی فاش نشده و ما باید تنها به مصاحبه سازندگان با سایت ها مختلف و از همه مهمتر مجله گیم اینفورمر، بسنده می‌کنیم.

اگر پایان قسمت قبلی را به یاد داشته باشید، شاهد حمله تروریستی از سوی Illuminati (روشن‌ فکران) به نام AUG Incident بودیم. این سازمان با فرستادن سیگنال های مخرب که باعث تاثیر بر روی افرادی که اعضای مکانیکی در بدن خود داشتند باعث دیوانه شدن آن ها و حمله به افراد نزدیک به خود می‌شد. درست است که این اتفاق در مدت زمان کوتاهی اتفاق افتاد، ولی این موضوع باعث دید بد جامعه نسبت به این نوع افراد و در نتیجه طرد شدن آنها از سوی انسان ها بودیم. در Deus Ex: Human Revolution ما شاهد چهار پایان اصلی و هشت پایان فرعی بودیم تا به این لحظه سازندگان اشاره به این موضوع نکرده اند. که داستان این عنوان را براساس کدام پایان نوشته شده است.

نویسنده اصلی بازی، MaryDeMarle در مورد این موضوع می‌گوید:

ما سعی کردیم در این نسخه تمامی پایان های نسخه قبل را سهیم بدانیم و داستان را براساس تمامی آن ها بنویسیم. حال نژاد پرستی در تمام جامعه افزایش پیدا کرده و افرادی که دارای عضو مکانیکی هستند به نوعی به افراد درجه دوم تبدبل شده اند. عمده این دلیل وجود افراد افراطی در دو طبقه جامعه یعنی افراد معمولی و ثروتمندان است. این حوادث باعث شده تا ادام جنسن احساس مسئولیت کرده و خودش را مقصر این مسائل بداند و این نسخه (Deus EX: Mankind Divided) برای او یک رستگاری محسوب می‌شود.

جنسن گروه Illuminati و روئسای آن را مسئول کشیدن رشته جامعه به این سمت و ایجاد اختلاف و دو دستگی در جامعه می‌داند و هدف خود را از بین بردن انها می‌داند. آدام جنسن این سازمان و اهداف آن را به خوبی می‌شناسد ولی جنسن به تنهایی نمی‌تواند در مقابل این گروه ایستاده و بر ضد آنها شورش کند. برای این منظور جنسن به گروه Task Force 24 می‌پیوندد.

آقای BEN REEVES که وظیفه مصاحبه با تیم سازنده را بر عهده دارد در این بین از خانم MaryDeMarle در مورد ماهیت این گروه و اهداف آنها سوالی می‌پرسد. ایشان اینگونه جواب می‌دهند:

گروه Task Force 24 یکی از زیر شاخه های Interpol (پلیس بین المللی) در زمینه مبارزه با تروریست ها می‌باشد. آنها به آدام ابزار و تجهیزات جدید داده اند و او را به ماموریت های مختلف می‌فرستند. ولی در این بین جنسن تمام سعی خود را میکند تا خود را به Illuminati نزدیک کند.

اتفاقات قسمت قبلی بر روی جنسن تاثیر گذاشته و دیگر در این قسمت او به هیچکس اطمینانی ندارد. و همین موضوع باعث شده تا او به صورت مخفی با یک گروه به اسم Juggernaut Collective همکاری کند و اکثر اطلاعات ماموریت های خود را در اختیار این گروه قراردهد.

BEN REEVES: شما حرف از گروهی به اسم Juggernaut Collective زدید، می‌شه کمی بیشتر در مورد این گروه توضیح بدهید؟

Juggernaut Collective گروهی متشکل از از هکرها، جاسوس ها و فعالان بین المللی است. این گروه از اهداف کثیف و رشوه خواری های Illuminati خبر داشته و سعی در مبارزه با انها را دارند. به نظر جنسن اهداف این گروه به مراتب به هدف های او نزدیک است و انها بیشتر میتوانند در مبارزه با روشن فکران به او کمک کنند.

Splinter Cell: Double Agent را یادتان هست. زمانی که سم فیشر مجبور بود تا ماموریت های دو سازمان جاسوسی را انجام بدهد و در این بین حواسش به این که این دو سازمان به او شک نکنند، باشد. در Deus EX: Mankind Divided شاهد همچین موضوعی هستیم، مطمئنا اهداف دو سازمانی که آدام‌جنسن برای آنها کار میکند گاهی متفاوت است. ممکن Task Force 24 ماموریتی از شما بخواهد که کاملا برخلاف اهداف Juggernaut Collective باشد و بالعکس. در اینجور موارد است که ما شاهد تصمیم های حیاتی از سوی آدام هستیم که ممکن به اهداف او لطمه زده یا به نفع او باشد.

عمده محبوبیت سری Deus Ex به خاطر داستان قدرتمند و در عین حال پیچیده آن است. خوشبختانه در این قسمت سازندگان کم کاری نکرده و از همان نویسندگان نسخه قبلی استفاده کرده اند. پس باید با خیال راحت خود را برای یک داستان زیبا و نفسگیر که نشان دهنده بازگشت قدرتمند آدام جنسن باشدآماده کنیم.

021

“همه ما روز به روز در ساخت اعضای مکانیکی پیشرفت می‌کنیم. شاید روزی برسد که انسان خودش را برتر از خالقش بداند.”

 

گیم پلی

برای نوشتن بخش گیم پلی از نمایش ۲۵ دقیقه ای که مدتی قبل توسط Eidos Montreal منتشر شد، استفاده کرده‌ام. شما می‌توانید این نمایش را از این لینک دریافت کرده و تماشا کنید.

تریلر از یک یک بمب گذاری در شهر پراگ پایتخت کشور چک آغاز می‌شود. گروه Task Force 24 شخصی به نام Talos Rucker (تالوس راکر) را مسئول این وقایع می‌داند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تالوس راکرکیست؟ دوگاس اینگونه شرح می‌دهد:

تالوس راکر یک پزشک است. یک فرد بشر دوست نسبت به transhumans (انسان های مکانیکی) او از اوضاع و احوال آنها آگاه بوده و تبدیل به یک صدای همگانی برای آنها شده است. به همین منظور او گروهی به نام Augmented Rights Coalition را تاسیس کرده است. قدرتی که او به وسیله این گروه به دست آورده است، باعث ترس دولتمردان و به خصوص Illuminati شده است.

بنابراین تالوس و گروهش را تروریست و یک تهدید برای جامعه بشریت می‌خوانند. ولی در طرف مقابل تالوس راکر اعتقاد دیگری دارد، ARC یک گروه تابع صلح است و اعمال خشونت آمیز انجام نمی‌دهد. هنگامی که جنسن وارد منطقه Utulek (قسمتی از کشور پاراگوئه که به نوعی منطقه مخصوص و مناسبی برای انسان های مکانیکی محسوب می‌شود و انسان ها معمولی حق ورود به این منطقه را ندارند) می‌شود. شاهد این هستیم که گروه ARC کاری را که به نفع این نوع از انسان هاست را انجام می‌دهد. آنها غذای خودشان را تولید کرده و در اختیار مردم عادی قرار می دهند، امنیت همنوعان خود را تامین میکنند، و برای تهیه دارو با پلیس وارد مذاکره می‌شوند. این افراد از سوی روشن فکران و جامعه جهانی تروریست خوانده می‌شوند در حالی که اگر به اهداف آنها نگاه کنیم، می‌بینیم که آن ها به دنبال حق و منافع خود هستند.

بعد از فرود جنسن در یکی از خرابه های Utulek شاهد آغاز گیم پلی هستیم نمایش دهنده دمو، استیو شکفسکی، به نکته اشاره می‌کند که طرفداران این سری مشتاق شنیدن آن هستند، شما می توانید بازی را بدون کشتن حتی یک نفر تمام کنید. ولی از این مورد غافل نشویم که شما هر جور که بخواهید می‌توانید این بازی را انجام دهید، می‌توانید مخفیانه بازی را ادامه دهید یا مانند یک تانک مخرب بر سر دشمنان خراب شده و تک تک آنها را از بین ببرید. یا اگردوست داشتید مخلوطی از این دو به انجام بازی بپردازید و از آن لذت ببرید.

در ابتدا ما شاهد پیش برد بازی به صورت مخفیانه هستیم تا شاهد آن باشیم که چه مواردی به بخش مخفی کاری این عنوان اضافه شده است. اولین موردی که میبینیم نوع خاصی از گلوله به نام EMP است، این گلوله ها شامل سیگنال ها مخرب مغناطیسی هستند که باعث از کار افتادن تجهیزات الکترونیکی مانند دوربین ها و … می شود. نمایش دهنده دمو به این موضوع نیز اشاره میکند که در Mankind Divided شاهد انواع مختلفی از گلوله ها هستیم. حال شاهد این هستیم که ادام پشت یک دیوار کاور می‌گیرد باید این را بگویم که کاورگیری ها و همچنین زاویه دوربین در این نسخه بهتر از Deus Ex: Human Revolution می‌باشد، حال جنسن به وسیله گلوله EMP یک دوربین را از کار انداخته و به راه خود ادامه می‌دهد.

539108 deus ex mankind divided la demo delle3 2015 in video 0000491391

نحوه شخصی سازی اسلحه عالی کار شده است.

مورد جالبی که به آن اشاره می‌شود این است که این منطقه تنها یک بخش جزئی از کل نقشه می‌باشد. حال جنسن جلوتر می‌رود و پشت یک مانع کاور می‌گیرد. مانند همیشه زنده بودن جهان Deus Ex انگشت به دهانتان می‌کند، حال شاهد این هستیم که دو تن از ماموران محافظتی در مورد تالوس راکر و وضعیت او حرف می‌زنند. و از همینجا شما اطلاعاتی را در مورد وضعیت فعلی او می‌توانید کسب کنید. حالا آدام خودش را نامرئی کرده و به راهش ادامه می‌دهد. او خود را به بالای یک بام می‌رساند، البته مانند نسخه های قبلی بازی شاهد چند مسیر هستیم که شما هر کدام از آن ها را که بخواهید می‌توانید از آنجا عبور کنید.

چهار دشمن در مقابل آدام ایستاده اند بنابراین مخفیکاری در این مورد چندان کار آسانی نیست. بنابراین سازندگان یکی از تجهیزات جدید آدام به نام Tesla را معرفی می‌کنند، Tesla دارت های الکتریکی هستند که باعث بیهوش شدن طرف مقابل می‌شوند و شما با افزایش قدرت آدام تا چهار نفر را می‌توانید در آن واحد با این ویژگی بیهوش کنید. آدام بعد از بیهوش کردن دشمنان به راه خود ادامه می‌دهد، موردی که به شدت به چشم میاید و شما را به تحسین سازندگان وا می‌دارد، هماهنگی عالی بین قدرتها و تجهیزات آدام جنسن می‌باشد. کمی جلوتر باز هم سازندگان یکی از نوآوری ها خود را نشان می‌دهند، Across Dash نام این قدرت است که به وسیله آن می‌توانید بین دو محیط خیلی سریع جابجا شوید. آدام به وسیله این قدرت خود را به نزدیکی یک پنجره رسانده و وارد خانه می‌شود.

539108 deus ex mankind divided la demo delle3 2015 in video 0000572338

Tesla قابلیت بسیار عالی برای کسانی محسوب می‌شود که می‌‍‌خواهند کل مرحله رو به صورت مخفیانه رد کنند.

نمایش دهنده دمو به این موضوع اشاره می‌کند که قدرت و میزان تجهیزات آدام جنسن در حالت بی نهایت قرار گرفته است تا شما بیشتر با بازی آشنا شوید. حتی گرافیک این نمایش نیز در مراحل آزمایشی قرار دارد و خروجی نهایی چیزی فراتر از این نمایش خواهد بود. در ابنجا باز هم با یکی از ویژگی های جدید آدام به نام Smart Vision آشنا می‌شویم که به وسیله آن می‌توانید، اجسام پشت دیوار را مشاهده کرده و براساس آن هدف ها و استراتژی های خود را برای مخفی کاری یا حتی مبارزه را برنامه ریزی کنید. آدام خود را به نزدیکی یکی از دشمنان می‌رساند مانند قسمت قبلی برای از بین بردن دشمنان دو راه دارید.

۱- طرف مقابل را بیهوش کنید.

۲- طرف مقابل را از بین ببرید.

539108 deus ex mankind divided la demo delle3 2015 in video 0000839205

قابلیت Smart Vision ویژگی مناسب برای شناسایی دشمنان و عوامل موجود در محیط

کمی جلوتر شاهد قدرت جدید آدام به نام Remote Hack هستیم. به وسیله این ویژگی می توانید اجسامی را که در راه دورتری از شما قرار دارند مانند دوربین و ربات و…. را هک کنید. اگر قسمت قبلی را انجام داده باشید، حتما Nano Blade را می‌شناسید. شمشیری از جنس نانو که آدام به وسیله آن دشمنان را از بین می‌برد، حال در این قسمت می‌توانید این شمشیرها را پرتاب کرده و دشمنان را از بین ببرید.

در این قسمت آدام همچنان از قدرت Icarus Landing System بهره میبرد که به او در فرود آمدن از ارتفاع های مرتفع کمک می‌کند. در هک کردن اجزای مختلف مانند درها و… همچنان سیستم هک ۲.۰ به ادام کمک می‌کند که در این نسخه شاهد کمی سختر شدن هک ها هستیم. ولی در عوض راه های مختلفی را برای هک کردن یک سیستم شاهد هستیم.

539108 deus ex mankind divided la demo delle3 2015 in video 0000665865

Remote Hack به شما در هک کردن اجسامی که در فاصله دور قرار دارند کمک می‌کند.

آدام پس از هک کردن یک درب به راه خود ادامه می‌دهد. دوباره شاهد راه های مختلف برای رساندن خود به هدف دارید ولی آدام از راه کانال راه خود را ادامه می‌دهد. حالا شاهد یکی از قدرت ها خاص Nano Blade هستیم اگر شما مدت زیادی آن را بر روی نقطه خاصی هدف گرفته باشید، پس از شلیک  Nano Blade منفجر می‌شود و به قطعه ها کوچکی تبدیل شده و افرادی که به سمت آن کشیده شده اند کشته می‌شوند.

آقای استیو شکفسکی به نکته عالی اشاره می‌کند. ایشان درباره این موضوع می‌گوید:

نسخه قبلی هر چه قدر که در زمینه مخفی کاری قدرتمند بود ولی در زمینه اکشن مشکلات فاحشی داشت. که افراد را بیشتر به سمت مخفی کاری تشویق می‌کرد. ولی در این قسمت ما یک هماهنگی عالی بین این دو بخش ایجاد کرده ایم و نوع انجام دادن بازی را بر عهده بازیکنان گذاشته ایم.

حالا وقت آن است تا مقداری شلوغ کاری کنیم، آدام از منوی انتخاب تجهیزات یک اسلحه را انتخاب می‌کند. خوشبختانه دیگر از آن منو خسته کننده قسمت قبلی خبری نیست و در این قسمت منو انتخاب تجهیزات و قدرت ها کاملا با استاندارد بازیهای امروزی طراحی شده است.

آدام وارد یک راهرو شده و یکی از دشمنان مقابل خود را به وحشیانه ترین شکل ممکن می‌کشد. و حالا شاهد شروع یک اکشن نفس گیر در بازی هستیم، سیستم تیراندازی بازی یک پیشرفت مطلق نسبت به قسمت قبلی بوده و حتی ممکن است استانداردها جدیدی را درسبک اول شخص تعریف کند. آدام پشت دیوار کاور گرفته و یکی از قدرت ها جدید خود را به ما نشان می‌دهد، اسم این قدرت Titan Shield است. آدام با فعال کردن این قدرت شبیه به یک تانک متحرک می‌شود این قدرت باعث می شود آدام در مقابل باران گلوله ها مقاومت کرده و دشمنان را سریعا از پیش رو بردارد.

539108 deus ex mankind divided la demo delle3 2015 in video 0000868468

Titan Shield محافظی در برابر باران گلوله دشمنان

بعد از این لحظات هیجان انگیز آدام تقریبا تمام افراد مقابل خود را از بین می‌برد و به راه خود ادامه می‌دهد. کمی جلوتر آدام با یک تیربار خودکار روبرو می‌شود. در اینجا با نوع جدید از نارنجک ها طرف هستیم که نام آن EMP Grenade است. او به وسیله این نارنجک تیربار را از کار انداخته و این بار به وسیله تیر خاصی به نام AP به سمت تیر بار شلیک می‌کند. تیرهای AP قدرت بیشتری را نسبت به تیرهای معمولی دارند، آدام بعد از بین بردن تیربار خودکارخودش را به وسیله آسانسور به مخفیگاه تالوس راکر می‌رساند.

حالا باید خود را برای دیالوگ گویی ها و تصمیمات حیاتی که ممکن است کل روند داستان را تغییر دهد آماده کنید. تک تک دیالوگ ها بین آدام و راکر منظم و به شدت زیبا هستند، نکته جالبی که در این بین شاهد آن هستیم این است که با عملکردی که شما در هر مرحله دارید نحوه رفتار رییس ها با شما فرق می‌کند.

539108 deus ex mankind divided la demo delle3 2015 in video 0001180046

همانند قسمت قبلی انتخاب دیالوگ ها جزو جدایی ناپذیر‌ می‌باشد.

همانطور که اشاره کردم آدام برای رساندن خود به راکرمجبور به کشتن افراد زیادی شد، بنابراین وقتی که آدام خود را به راکر میرساند او از آدام درخواست می کند که دیگر بیشتر از این افراد او را نکشد. در حالی که در مجله گیم اینفرمر شاهد آن بودیم که به دلیل اینکه آدام مخفیانه خود را به راکرمیرساند او از آدام به دلیل اینکه افرادش را نکشته است تشکر می کند! همانند قسمت های قبلی شما باید انتخاب های خاصی را در دیالوگ گویی ها با افراد انتخاب کنید، طبق دیالوگ ها آدام از راکر می‌خواهد که با او همراه شده و به مرکز فرماندهی برود. ولی راکر به دلیل اینکه ممکن است این موضوع جان خانواده او را به خاطر بیندازد از انجام این کارصرف نظر می‌کند. آدام مداوم راکر را زیر فشار قرار می‌دهد، وقتی که راکر راه چاره را نمی‌بیند با زدن چراغ هشدارتمام نیروها را به سمت دفتر خود کشانده و دست به خودکشی می‌زند.

زمان فرار است آدام شکست خورده و نتوانست به اطلاعاتی که می‌خواست دست پبدا کند. بنابراین به خلبان خود ELIAS CHIKANE مکان خروج خود را می‌‌گوید، حالا آدام باید ازاین مخمصه بگریزد از این نقطه به بعد بازی بیشتر شاهد بخش اکشن بازی هستیم. فقط در این بین چند نکته می‌‌ماند که به آن اشاره کنم، یکی از قدرت های جدیدی که آدام از آن استفاده می‌کند PEPS Gun است. نحوه کار آن نیز به این شکل است که از دست چپ آدام جنسن موج انفجاری کوچکی پخش شده که به وسیله آن می‌توانید طرف مقابل را بی هوش یا از بین ببرید. مورد بعدی Focus Mode می‌باشد که به وسیله آن می‌توانید زمان را آهسته و به سمت دشمنان شلیک کنید که باید گفت سازندگان در این حالت سنگ تمام گذاشته و ما شاهد نتایج شگفت انگیزی هستیم. و در انتهای تریلر شاهد این هستیم که آدام جنسن از صحنه فرار می‌کند ولی ما در این بین با یکی از اصلی ترین دشمن های آدام یعنی VIKTOR MARCHENKO آشنا می‌شویم و تریلر در این لحظه به پایان می‌رسد.

بدون شک سازندگان هر کاری را کرده اند تا طرفدارن اصیل این سری از آن لذت ببرند. ولی آنها افراد جدیدی را که به تازگی با این سری آشنا شده اند را از یاد نبرده اند و با هماهنگی عالی که بین دو بخش مخفی کاری و اکشن بازی ایجاد کرده اند موجب لذت بیشتر این دسته از افراد نیز شده اند. بدون هیچ شکی ما  غنی ترین گیم پلی در این سری را در Deus EX: Mankind Divided شاهد هستیم، سازندگان به تمام بازخوردها درمورد قسمت قبلی آگاه بوده و آن ها را دراین قسمت بهبود داده اند. در این نسخه همچنین شاهد اضافه شدن قدرت های جدیدی به آدام جنسن هستیم. از نظر من حتی با این تریلر نیز می‌توان بخش گیم پلی را بدون نقص و غنی دانست و نمی توان کم ترین مشکلی را به آن وارد کرد.

539108 deus ex mankind divided la demo delle3 2015 in video 0001273205

“جایی اون پایین مخفی شده در پیش رو تروریست واقعی تو هستی”

گرافیک

David Anfossi رییس استدیو Eidos Montreal حرف زیبایی درباره این سری می‌زند که واقعا جایگاهش مربوط به این بخش است.

ما بر سر کیفیت مصالحه نمی‌کنیم، بلکه تمام تلاشمان این است تا توقعات بالای طرفداران این سری را محقق کنیم.

بزرگترین و تنها مشکل نسخه قبلی گرافیک تاریخ مصرف گذشته آن بود. ولی سازندگان در این نسخه برای این بخش سنگ تمام گذاشته اند. استفاده از انجین اختصاصی DON باعث شده است که با یکی از برترین گرافیک های نسل روبرو شویم. همه چیز در حد عالی قرار دارد و کم تر مورد منفی در گرافیک بازی وجود دارد که بتوان از آن ایرادی گرفت. اتمسفر همیشگی سری Deus Ex همچنان گیمر را به سمت خود جذب می‌کند از لحاظ رنگ‌بندی نیز همچنان رنگ زرد حاکم مطلق در این عنوان است. ولی مهم ترین چیزی که فک هایتان را به زمین می‌چسباند، نور پردازی بی نقص بازیست که واقعا کم تر رقیبی می‌توان برای آن پیدا کرد. تقریبا هر شی که در محیط شاهد آن هستید، بازتاب خاصی از نور دارد انعکاس نور از  روی دست های آدام در هنگام عبور از مکان های مختلف چشمانتان را به خود خیره می‌کند. طراحی چهره کارکتر ها عالی و در عین حال خاص است، طراحی دشمنان آدام نیز به شدت عالی انجام شده است. در کل گرافیک این عنوان در سطح بسیار عالی قرار گرفته و شایسته یک عنوان نسل هشتمی است.

موسیقی

Michael McCann افسانه ای بازگشته تا دوباره با موسیقی هایش شما را به دنیای جدیدی دعوت کند. ایشان برای ساخت قطعه موسیقی های قسمت قبلی بیشتر از ۶ سال زمان را صرف کرد و قطعه Icarus را به یک شاهکار به تمام معنا در تاریخ صنعت موسیقی تبدیل کرد تا جایی که بسیاری Icarus را بهترین قطعه موسیقی تمام ادوار می‌دانند. حالا بعد از ۵ سال باز هم باید خودمان را برای شاهکاری دیگری از Michael McCann آماده کنیم. او کاملا با اتمسفر سری Deus Ex آشنایی دارد و می‌داند که چه سبک موسیقی برای آن مناسب است. در طول همین نمایش نیز شاهد هماهنگی عالی بین گیم پلی و موسیقی بودیم، گویی که هر دوی آن ها را به هم بافته اند پس از لحاظ موسیقی خیالتان راحت باشد.

میرسیم به صداگذاری کارکترها Elias Toufexis که کارصداگذاری آدام جنسن بر عهده دارد، مانند قسمت قبل کارش را به نحو احسنت انجام داده است هماهنگی عالی صدای او و شخصیت آدام جنسن مکملی را به وجود آورده اند که در کمتر بازی نمونه اش را دیده ایم. تا به این لحظه اکثر صداگذاران بازی مشخص نشده اند ولی از صداگذارانی که کارکترهایشان در طول تریلرحضور داشتند می‌توان به

Alex Ivanovici در نقش تالوس راکر و Chimwemwe Miller در نقش ELIAS CHIKANE (خلبان خصوصی آدام جنسن) اشاره کرد.

ولی در کل هم از لحاظ موسیقی و هم صداگذاری باید خیالمان را درمورد این عنوان راحت کنیم.

michael mccann

Michael mccann آهنگساز بازی

جمع بندی

خانم MaryDeMarle می‌گوید:

ما می‌خواهیم که Deus Ex: Mankind Divided یکی از بهترین تجربیات اکشن نقش آفرینی موجود باشد.

واقعا باید بگویم که باید به این حرف ایمان آورد، تیم Eidos Montreal بیشتر از پنج سال زمان را صرف ساخت این عنوان کرده است. بدون هیچ شکی، Deus Ex: Mankind Divided بهره‌مند از یک پیشرفت کامل نسبت به قسمت قبلی است. تریلر بازی گویای این موضوع است که این بازی باز هم می‌تواند طرفداران قدیمی این سری را به سمت خود جذب کند. این که بازی را بدون کشتن حتی یک شخص ادامه دهید درخواستی که طرفداران از قسمت قبلی از این استدیو خواستار هستند و Eidos Montreal جواب مثبت به آنها داده است. بدون هیچ شکی Deus Ex: Mankind Divided یکی از بزرگترین و جاه طلبانه ترین عناوین سال ۲۰۱۶ می‌باشد و تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم منتطر ماندن برای بازگشت طوفانی آدام جنسن است.

ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا

این مقاله براساس مجله گیم اینفورمر و نمایش گیم پلی بازی نوشته شده است.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا
ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا
ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا
ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا
ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا
ظهور دوباره Adam Jensen | پیش نمایش بازی Deus Ex: Mankind Divided - گیمفا