25 بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی | گیمفا
25 بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی | گیمفا
25 بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی | گیمفا
25 بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی | گیمفا

۲۵ بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی

حامد زاهدی
۱۰:۳۰ ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
25 بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی | گیمفا

در سال جاری، بازی های ویدیویی توانسته اند از دو صنعت فیلم و موزیک نیز پیشی گیرند و به امپراطوری پهناور تبدیل شوند به گونه ای که در آمد سالیانه آن ها سایه ای بر دو صنعت ذکر شده انداخته است. بازی های ویدیویی میخ خود را به خوبی کوبیده و برای علاقمندان تبدیل به یک مد شده اند؛ یک مد کاملا پول ساز! می توان از آن به عنوان یک کسب و کار بزرگ نام برد. کسب و کاری که کلید برنده ی آن عناوین AAA خوش رنگ و لعاب است. استودیوها به جان یک دیگر می افتند تا با تشکیل هسته ای بزرگ، ارتباط بیشتری با مردم برقرار کنند. با این توصیفات هنوز هم اعتقاد دارید بازی های ویدیویی صنعتی کوچک بوده که تنها برای سرگرمی افراد ساخته شده اند؟ ما در این مقاله قصد داریم ۲۵ بازی برتر که از نظر فروش توانسته اند رکوردی به جای بگذارند را معرفی کنیم.

شاید با پلتفرم هایی آشنا شوید که چندان برای شما جالب نیستند مثل نینتندو! اما چاره ای نیست چرا که همین پلتفرم کسل کننده توانسته بیشترین جایگاه های فروش را در جدول به خود اختصاص دهد. سوالی باقی می ماند: آیا تمامی بازی های معرفی شده واقعا خوب هستند؟ در پاسخ می بایست بگوییم: تمامی ۲۵ بازی که در اینجا مشاهده می کنید مربوط به پرفروش ترین بازی های تمام دوران تاریخ بوده و بر اساس میزان فروش رتبه بندی شده اند که شامل بدترین ها و بهترین ها خواهند بود.

wii fit plus 6

۲۵- Wii Fit Plus

۲۵- Wii Fit Plus

میزان فروش: ۲۱ میلیون و ۱۱۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: بعد از استقبال به عمل آمده از نسخه ی Wii Fit، شرکت نینتندو اقدام به ساخت نسخه ی جدید آن نمود. در عنوان جدید ما شاهد گرافیک بهتر و قابل قبول تری نسبت به نسخه ی قبل هستیم؛ چرا که بسیاری از مخاطبین از پایین بودن گرافیک و بافت های محیطی Wii Fit رنج می بردند. در Wii Fit Plus شاهد یک بازی کوچک جدید و متفاوت بودیم. این بازی کوچک، میزان کالری سوخته شده را بعد از هر فعالیتی که انجام می دهید، نشان می دهد و به گونه ای خود، دکتر خود می شوید. حالت چند نفره به بازی افزوده شد و بازیبازان می توانستند در کنار یکدیگر به ورزش و مسابقه بپردازند. همان طور که گفته شد، Wii Fit Plus را می توان حاصل شکایت مخاطبین از نسخه ی قبلی دانست. این عمل نینتندو قابل تحسین است.

ghost killed modern warfare4 720x405

۲۴- Call of Duty: Modern Warfare 2

۲۴- Call of Duty: Modern Warfare 2

میزان فروش: ۲۲ میلیون نسخه

نگاهی بر بازی: بدون هیچ اما و اگری می توان بهترین نسخه سری Call Of Duty در تاریخ را Modern Warfare 2 به خاطر ویژگی های حالت کمپین عالی و بخش چند نفره ی اعتیاد آورش، انتخاب کرد. اگر به یاد داشته باشید در بخش کمپین مرحله ای به نام “No Russian” وجود داشت که بسیار بحث برانگیز شد. در این مرحله عملیات تروریستی در فرودگاه زاخائف انجام می گیرد که پیام های سیاسی زیادی به دنبال خود داشت. این موضوع را می توان عاملی برای فروش بالای این نسخه دانست چرا که همگان مایل به دانستن آن چه که در این مرحله رخ می دهد، بودند. در کنسول های نسل هشتمی وجود بخش آنلاین نکته ی مثبتی محسوب می شد؛ از این رو سازندگان با طراحی بخش چند نفره ای جذاب که شامل نقشه های متفاوت است، بازیبازان زیادی را ساعت ها پای نمایشگر میخ کوب کردند.

۲۳- Wii Fit

میزان فروش: ۲۲ میلیون و ۶۷۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: چاقی بزرگ ترین معضل از گذشته تا کنون است. انسانی که چاقی رنج می برد به هر دری برای کاهش وزن می زند. یکی از برنامه های هوشمندانه ی نیتندو هدف قرار دادن این گونه افراد بود؛ حال آنان در هر سنی که باشند، می توانند در کنار بازی و سرگرمی، ورزش نیز انجام داده و از وزن خود کاسته و به سلامتی خود بیافزایند. واقعا ایده ی ساخت بازی برای تناسب اندام اقدامی زیرکانه و شاهکاری در نبوغ محسوب می شود. متاسفانه شاهد گرافیک آن چنانی در بازی نیستیم و انیمیشن ها کیفیت کمی دارند؛ به شخصه معتقدم که همین انیمیشن های بی کیفیت می توانند نقش بسزایی در سلامتی فرد ایفا کنند.

232

۲۲- Pokémon Gold & Silver

۲۲- Pokémon Gold & Silver

میزان فروش: ۲۳ میلیون نسخه

نگاهی بر بازی: چه چیزی می تواند یک بازی پیکسلی را در رتبه ی ۲۲ دوم پرفروش ترین های تاریخ قرار دهد؟ Pokémon دارای دو نسخه ی Gold و Silver می شود که هر کدام دارای ویژگی منحصر به فردی می باشند. بازی در سبک نقش آفرینی بوده و در سال ۲۰۰۰ برای پلتفرم Game Boy منتشر شده است. از ویژگی هایی آن می توان به سیستم Real-Time و بهره مندی از ۱۰۰ موجود جدید اشاره نمود که در زمان خودش نکته ی بسیار مهمی محسوب می شد. همان طور که ذکر شد، سبک بازی نقش آفرینی بوده و بازیباز می تواند آزادانه به این سو و آن سو حرکت کرده و با موجودات متنوعی که در بازی وجود داشت به مبارزه بپردازد. Pokémon Gold & Silver به ۱۵ سال قبل بر می گردد اما با این وجود هنوز هم دارای طرفدران خاص خودش بوده و بازی می شود.

mario snaking new screenshot large

۲۱- Mario Kart DS

۲۱- Mario Kart DS

میزان فروش: ۲۳ میلیون و ۵۹۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: Mario Kart DS از بسیاری جهات باعث تغییر و تحول عظیم و همیشگی در این سری بازی شد. در این نسخه امکانات جدیدی برای بخش چند نفره اعم از اتصال به شبکه های بی سیم و Wifi قرار داده شده بود که به بازیکنان قابلیت اتصال و بازی با یکدیگر را در سراسر جهان می داد. این تنها قسمتی از پازل ماست و کسانی که مایل به انجام بازی در حالت تک نفره هستند، می توانند بوی لاستیک کارت ها را در جاده های متنوع و زیبای بازی احساس کنند. عرضه این عنوان نقطه اوجی در سری ماریو به حساب می آید.

fireredleafgreen maindetail

۲۰- Pokémon Red, Blue & Green

۲۰- Pokémon Red, Blue & Green

میزان فروش: ۲۳ میلیون و ۶۴۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: اگر به طراحی داستانی چالش بر انگیز توجه کنید، گرافیک پیکسلی هم می تواند از بازی شما برترین بسازد. این جمله به یادماندنی سازنده ی سری بازی Pokémon آقای Shigeru Miyamoto بود که بعد از ساخت و انتشار عنوانش ذکر نمود. این عنوان داستان سه دوست پایدار را به تصویر می کشد که برای ادامه بقا مجبور به مبارزه با دشمنان می شوند. سبک بازی نقش آفرینی بوده و دارای دو بخش تک نفره و چند نفره است.

100930nintendogs4

۱۹- Nintendogs

۱۹- Nintendogs

میزان فروش: ۲۳ میلیون و ۹۶۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: چه کسی فکر می کرد، بازی که در آن باید پرستار و مربی یک سگ باشید و با آموخته های خود او را تربیت کنید، این گونه سرگرم کننده و اعتیاد آور باشد؟ جالب است بدانید بازی برای کنسول دستی DS در سال ۲۰۰۵ منتشر گردید و طولی نکشید که سر از غرب در آورد. در Nintendogs آزادی عمل بالایی وجود داشت و بازیباز می توانست ارتباط نزدیکی با سگ خود برقرار کند؛ ارتباطی که از طریق صفحه ی نمایش لمسی و فرمان های صوتی امکان پذیر بود.

1625027 kinect adventures

۱۸- !Kinect Adventures

۱۸- !Kinect Adventures

میزان فروش: ۲۴ میلیون نسخه

نگاهی بر بازی: Kinect Adventures تا به الان توانسته پرفروش ترین بازی کنسول Xbox 360 باشد و بازی صاحب نام Halo که فروشی ۹٫۵ میلیون نسخه ای داشته را ضرب و شتم کند. عنوان نام برده شده همراه با حسگر کینکت منتشر گردید و همچون بازی Wii Play، معرفی برای کینکت واقع شد و طرفداران را وادار به جست و خیز نمود. در این عنوان ۵ بازی کوچک قرار داشت که تنها ۳ عنوان آن واقعا سرگرم کننده و لذت بخش بود و می توانستید برای مدتی طولانی با سایر دوستان خود بازی کنید.

17lbnhkar9q63jpg

۱۷- Call Of Duty: Black Ops II

۱۷- Call Of Duty: Black Ops II

میزان فروش: ۲۴ میلیون و ۲۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: درست در زمانی که سری Call Of Duty روند رو به افولی در پیش گرفته بود، استودیو Treyarch با معرفی Black Ops II باری دیگر امید و روحیه را به طرفداران پر و پا قرص آن بازگرداند. فروش بالای Black Ops 2 را می توان به خاطر بخش تک نفره غنی و پتانسیل بالای حالت چند نفره دانست. داستان بسیار زیبایی که در مورد شخصیت Alex Mason نقل می شود، بسیار چالش برانگیز و درگیر کننده است و علاوه بر آن، ماموریت های جدیدی که هر کدام به نوبه ی خود نوآوری محسوب می شوند، باعث جذب بازیباز به این عنوان می شود. در حالت چند نفره گزینه های شخصی سازی زیادی در اختیار بازیباز قرار می گیرد و می تواند به صورت آزادانه به ساخت کلاس های متفاوت مشغول شود. از بخش کمپین بازی می توان به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین حالت های تا به امروز یاد کرد.

gta4nxe001

۱۶- Grand Theft Auto IV

۱۶- Grand Theft Auto IV

میزان فروش: ۲۵ میلیون نسخه

نگاهی بر بازی: امکان ندارد در لیست ۲۵ بازی پرفروش تاریخ عنوانی از سری محبوب Grand Theft Auto وجود نداشته باشد. شخصیت اصلی بازی Niko نام دارد. وی به Liberty city جایی که برادرزاده ی پولدارش مقیم است، می آید؛ اما زمانی که می فهمد تمامی حرف های او در خصوص ثروت بالایش یک دروغ توخالی بوده، بسیار خشمگین می شود. حال او در شهری غریب و بدون پول باید زنده بماند! داستان بازی پر از چالش های گوناگون بوده و مداوم در حال تغییر است. بعد از نسخه San Andreas روند سری GTA رو به افول بود تا این که شرکت کار بلد و خوش آوازه ی Rockstar با معرفی نسخه ی چهارم، باری دیگر هیجان را به طرفداران سری بازگرداند. بدون شک ، مهم ترین عامل موفقیت GTA IV، گرافیک قدرتمند آن بر روی دو کنسول PS3 و Xbox 360 است که توانست یک پیشرفت باورنکردنی را به همگان نشان دهد و هواداران خود را تا سر حد ذوق مرگ شدن پیش ببرد.

6933998 call of duty black ops

Call of Duty: Black Ops

۱۵- Call of Duty: Black Ops

میزان فروش: ۲۶ میلیون و ۲۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: با به روی کار آمدن سری Black Ops توسط استودیو Infinity Ward، موج جدیدی از COD تشکیل شد. داستان بازی در دو زمان متفاوت در بین دهه ۷۰ و ۸۰ که به جنگ سرد معروف است و سال ۲۰۲۵ رخ می دهد. نوآوری که در Call of Duty: Black Ops شاهد آن بودیم، وجود ۵ پایان مختلف بود. بازیباز می توانست به صورت آزادانه با توجه به انتخاب هایی که می خواند یکی از ۵ پایان را برای خود رقم بزند. چنین داستان قوی حاصل همکاری آقای David S. Goyer، فیلم نامه نویس Batman Begins است. در بخش گیم پلی امکان شخصی سازی سلاح ها وجود دارد و بازیباز می تواند قبل از شروع هر مرحله به انتخاب اسلحه و شخصی سازی آن مشغول شود که شامل رنگ بندی متنوع، تجهیزات اضافی مانند دوربین، نارنجک و لیزر، می شود. بازی شما را به کاوش در مناطق مخروبه وا می دارد. صندوقچه هایی در برخی از مناطق نهفته شده اند که درون  آن آیتم های مخفی از جمله سلاح و لباس های جنگی قرار دارد. در کل Black Ops را می توان نوآوری در سبک شوتر اول شخص نامید.

modern warfare 3 paris wallpaper

۱۴- Call Of Duty: Modern Warfare 3

۱۴- Call Of Duty: Modern Warfare 3

میزان فروش: ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: ۲۰۱۱ را می توان سال Modern Warfare 3 نامید. درخشش بی نظیر ساخته ی مشترک Infinity Ward و Sledgehammer Games چنان طوفانی برپا کرد که گرد و غبار حاصر از آن تاکنون مشاهده می شود. نوآوری در MW3 بیداد می کند؛ از موتور بازی سازی و استراتژیک های جدید جنگی گرفته تا داستانی گیرا و چالش برانگیز. همه و همه دست در دست هم دیگر دادند تا بازی را به یک شاهکار که هنوز هم به عنوان یک شوتر اول شخص قابل اعتماد یاد می شود، تبدیل کنند. در طراحی محیط دقت فراوانی شده بود و شاهد اجسام سه بعدی باکیفتی بودیم. می توان علت فروش بالای COD: MW3 را سیستم جدید در بخش چند نفره دانست.

gtasa 121713 1600

۱۳- Grand Theft Auto: San Andreas

۱۳- Grand Theft Auto: San Andreas

میزان فروش: ۲۷ میلیون و ۵۰۰هزار نسخه

نگاهی بر بازی: بازگشت دوباره به San Andreas را می توان بدون هیچ اما و اگری شاهکاری در طراحی خواند که بیشتر از آن چیزی که همگان در مورد گنجایش DVDهای Xbox و PS2 فکر می کردند در خود محتوا جای داد. اگرچه محبوبیت جهانی خود را در اوایل مدیون سری بازی خود بود اما با گذشت مدت زمان کمی به خاطر داستانی چالش بر انگیز و گیم پلی فوق العاده روان و جذاب، توانست با همه مخاطبین دنیای بازی های کامپیوتری، چه کوچک و چه بزرگ، ارتباط برقرار کند. یکی از دلایل دیگر باعث فروش بالا و قابل توجه بازی گردید، سبک Open World و اتفاقات جالبی بود که در دنیای واقعی هم شاهد آن بودیم. علاوه بر تمامی مواردی که ذکر شد، حضور ستارگان معروف هالییود برای صداپیشگی شخصیت ها اعم از Samuel L. Jackson ،James Woods ،Peter Fonda ،Chris Penn و William Fichtner خود دلیلی محکم و قانع کننده برای انجام بازی توسط هر فردی محسوب می شد.

wii play north americas best selling game of the decade wii fit creeps towards second

۱۲- Wii Play

۱۲- Wii Play

میزان فروش: ۲۸ میلیون و ۲۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: در Wii Play نباید دنبال گرافیک خاصی باشید. هدف از عرضه ی بازی معرفی گسترده و کلی کنسول Wii و توانایی های کنترل آن برای جذب تمرکز مخاطبین بود. در این عنوان ۹ بازی کوچک و قابل انتخاب وجود داشت که بدون تردید می توانید آن ها را حدس بزنید! علل فروش بالای آن را می توان عمل هوشمندانه ی شرکت نینتندو در انتشار بازی با قیمت کم همراه با کنترلر Wii دانست. از طرفی نیز به خاطر بهره مند بودن از گرافیکی زیبا و تکنولوژی جدید ردیابی حرکات بدن مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

b002brz9g003lg

۱۱- New Super Mario Bros. Wii

۱۱- New Super Mario Bros. Wii

میزان فروش: ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: ماریو در قالب مشاغل زیادی ایفای نقش کرده است. سوار بر دایناسور سبز رنگ Yoshi شده و ابرها را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارد. بی تردید ماریو تنها بازی است که توانسته از ۲بعدی به ۳بعدی بدون هیچ مشکلی نقل مکان کند. یکی از قابلیت های مثبت New Super Mario Bros. Wii بهره مندی از کنترل حرکتی است. بازی به شما این اجازه را می دهد که با استفاده از کنترل حرکتی بتوانید با ماریو تعامل و ارتباط برقرار کنید و درک بیشتری از آن داشته باشید. تغییر گسترده ای که در عنوان ذکر شده گنجانده شده، حالت چند نفره ی جذاب و دیدنی آن بود. در این بخش شما می توانید به همراه ۳ دوست خود به بازی ۴نفره بپردازید و با یک دیگر موانع موجود در نقشه را طی کنید. در این بین اتفاقات طنزی نیز رخ می دهد که برای دقایقی لبخند را بر روی لبانتان نقش می بندد.

pac man logo1

۱۰- Pac-Man

۱۰- Pac-Man

میزان فروش: ۳۰ میلیون نسخه

نگاهی بر بازی: اگر با دیدن نام بازی ذهنتان به اولین Pac Man ساخته شده خطور کرده است باید بگوییم اشتباه کرده اید. نقطه خوری که توانسته رتبه ی دهم پرفروش ترین های تاریخ را به خود اختصاص دهد در سال ۲۰۰۰ برای پلتفرم گوشی های همراه منتشر گردید و همین عامل باعث جذب بازیبازان کلاسیک و جدید به این عنوان شگفت انگیز گردید. سادگی و جذابیت بازی سبب فروش بالای آن گردید.

new super mario bros 21

۹- New Super Mario Bros.

۹- New Super Mario Bros.

میزان فروش: ۳۰ میلیون و ۷۹۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: New Super Mario Bros. به عنوان ادامه ای بر نسخه قبلی خود ساخته شد با این تفاوت که از گرافیک و طراحی هنری بهتری بهره می برد. مرد سیبیلوی قصه ما این بار نیز به دنبال پرنسس هلو زیبای خود به لوله های سبز رنگ هجوم می آورد تا شاید او را پیدا کند. بازی در سال ۲۰۰۶ برای کنسول DS منتشر شد و دارای دو حالت تک نفره و چند نفره بود. مهم ترین عامل تغییر یافته در این نسخه بُعد بازی می باشد چرا که از ۲بعدی به ۳ بعدی تبدیل شده است. بازیباز می بایست در ۸ جهان حدود ۸۰ مرحله را طی کرده تا پایان جالب بازی را مشاهده کند. چنین تعداد مراحلی برای همچین بازی بسیار مناسب است.

top2

۸- Wii Sports Resort

۸- Wii Sports Resort

میزان فروش: ۳۲ میلیون و ۸۰هزار نسخه

نگاهی بر بازی: بدون تردید این عنوان را تبلیغی برای Wii MotionPlus (قطعه ی جدیدی که به پایین کنترل Wii وصل می شود) می توان دانست. Wii Sports Resort شامل ۱۲ بازی کوچک می شود که می توان به شمشیر بازی، ویکبوردینگ، قایقرانی و دوچرخه سواری اشاره نمود. در واقع، نینتندو با انتشار عنوان ذکر شده علاوه بر معرفی Wii MotionPlus بار دیگر خانواده ها را به دور هم جمع نمود تا به انجام بازی های ورزشی تحرکی جدیدی بپردازند. استفاده از انیمیشن با کیفیت و طراحی شخصیت هایی طنز و محیط شاد و پر چزئیاتی که بازی در آن جریان دارد، باعث شده که فروش چشم گیری داشته باشد؛ البته نباید فراموش کرد که Wii Sports Resort برای اولین بار شبیه سازی های قابل قبولی از رشته های ورزشی جدیدی درون خود جای داده که کسی آن را قبلا تجربه نکرده بود.

tetris 1989 game boy by sovietrussiaftw d57hr0a

۷- Tetris 1989

۷- Tetris 1989

میزان فروش: ۳۵ میلیون نسخه

نگاهی بر بازی: مدت ها پیش از اینکه نسخه موبایل و با کیفیت Tetris منتشر شود و رکورد ۱۰۰ میلیون فروش را به جای بگذارد، عنوانی با همان سبک و سوق در اختیار بازیبازان قرار گرفت. بازی برای Game Boyها در دسترس بود و چنان استقبالی از آن صورت گرفت که خود سازنده بازی آقای Alexey Pajitnov در افکارش نمی گنجید! این نسخه از Tetris را می توان بهترین نسل انتخاب نمود که توانست طرفداران بی شماری را به سوی خود جذب کند. ناگفته نماند که امروزه نسخه های جدید به خاطر رنگ و کیفیتی که دارند، مورد بازی قرار می گیرند اما بسیاری هنوز همان نسخه ۲۵ سال قبل را می پسندند.

mario kart arcade

۶- Mario Kart Wii

۶- Mario Kart Wii

میزان فروش: ۳۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: ماریو را می توان یکی از قدیمی ترین شخصیت های زنده بازی های ویدیویی دانست. در سری Mario Kart برای اولین بار شاهد روند مسابقه ای و ماشینی بین تمامی شخصیت های سری بازی در قالب دو حالت تک نفره و چند نفره بودیم. بازیبازان می توانستند شخصیت های محبوب خود را بر روی ماشین و یا موتورسیکلت در حال رانندگی ببینند که در نوع خود ابتکاری جدید محسوب می شد. ترکیبی از شادی، لذت، هیجان و زیبایی… ماریو کارت همانند همیشه درخشش بی نظیری داشته است. شاید اندک ضعف هایی در بخش هوش مصنوعی و هرج و مرج در اندک پیست ها داشته باشد، ولی با ایجاد نکات مثبت بسیار زیاد و قابل توجه در سایر المان های بازی، به قدری خوب و عالی عمل کرده و تمامی این ضعف های خفیف به راحتی نادیده گرفته می شوند.

super mario bros2

۵- Super Mario Bros.

۵- Super Mario Bros.

میزان فروش: ۴۰ میلیون و ۲۴۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: از Super Mario Bros می توان به عنوان بزرگ ترین بازی ویدیویی ساخته شده، یاد کرد؛ چرا که باعث جلوگیری و نجات صنعت بازی های ویدیویی در پی ساخت عناوینی ناامید کننده و بدنام در سال ۱۹۸۳ گردید. باید بدانید که چنین رقم فروشی برای بازی تک کنسولی نینتندو ۳۰ سال بوده که از جای خود تکان نخورده است. همه بازی Super Mario Bros را انجام دادند و یک سری جزئیات در مورد آن می دانند و آن هم این است که: یک لوله کش چاق قد کوتاه به این ور و آن ور می پرد و قصد نجات پرنسس را دارد. موسیقی گوش نواز در کنار گیم پلی ساده و روان باعث جذابیت بازی شده است. به شخصه معتقدم از لحاظ چهار چوب اصلی هیچ بازی شبیه به آن وجود نداشته و از زمان ساخت تا به الان در نوع خود بهترین است.

giga youtube thumbnail maske

۴- Grand Theft Auto V

۴- Grand Theft Auto V

میزان فروش: ۵۲ میلیون نسخه

نگاهی بر بازی: بازگشت شماری از ویژگی های از دست رفته در بازی GTA IV که در نسخه محبوب San Andreas بهترین لحظات را برای بازیبازان ساخت باعث تشکیل عنوانی خلاقانه و کامل به نام GTA V شد. هر چه از بزرگی این بازی بگوییم، کم گفته ایم. Rockstar با توجه به فیدبک های دریافتی اقدام به ساخت پنجمین شماره از سری بازی سرقت بزرگ نمود. در عنوان سه شخصیت قابل بازی خواهند بود که هر کدام دارای داستان و مهارت خاص خودش است که به گونه ای به روایت دو شخصیت دیگر گره خورده است. وجود بخش چند نفره آنلاین که در آن می توانید دست به هر کاری بزنید، معنای کاملی از آزادی عمل به شما ارائه می دهد. در GTA V حالتی وجود دارد که می توانید بازی را از دید اول شخص دنبال نمایید که تجربه ای نو و جدید محسوب می شود.

minecraft

۳- Minecraft

۳- Minecraft

میزان فروش: ۷۰ میلیون نسخه

نگاهی بر بازی: در سال ۲۰۱۱ میان آن همه عناوین بزرگ و پر سر و صدا، چند جوان در شرکت مستقلی به نام Mojang با ساخت و عرضه ی عنوانی پازلی، ثابت کرد که یک ایده ی خوب می تواند از کلی تبلیغات میلیونی بهتر باشد. Minecraft از همان روز اول نظر مثبت منتقدان و بازیبازان زیادی را به سوی خود جذب کرد و توانست در مدت زمان کمی خود را مطرح کند. بازیباز با دنیای بسیار بزرگی رو به رو است. دنیایی که وسعت آن حد و مرز و پایانی ندارد. در ابتدا هیچ ابزاری در دست ندارید و می بایست به سختی تمام درختی را قطع کنید و سپس با چوب آن درخت و تکه سنگی که در اختیار دارید، یک تبر بسازید؛ حال قدرت و مهارت بیشتری برای بریدن درخت ها در بازوهای خود دارید. خلاقیت در Minecraft تمامی ندارد و شما آزادانه می توانید هر چه که دوست دارید، بنا کنید. برخی اوقات شاهد یک سری طراحی ها هستیم که در نوع خود شاهکار هنری محسوب می شوند. اگر وقت کافی ندارید به پای Minecraft نشینید چرا که شما را از کار و زندگی می اندازد!

maxresdefault 1

۲- Wii Sports

۲- Wii Sports

میزان فروش: ۸۲ میلیون و ۶۹۰ هزار نسخه

نگاهی بر بازی: اگر شما در خانه ی خود یک Wii دارید، امکان ندارد بازی Wii Sports را انجام نداده باشید. این عنوان علاوه بر این که شما را به تحرک وادار می کند و ساعات خوشی را نیز برای تان رقم می زند. اگر از علاقه مندان به بازی های ورزشی هستید، Wii Sports انتخاب بسیار مطلوبی هست چرا که در خود ورزش هایی همچون تنیس، بیسبال، بولینگ، گلف و بوکس را جای داده است. Wii Party تنها یک نسخه ی نمایشی برای قابلیت های Wiimote محسوب می شد اما Wii Sports در نوع خود بسیار موفق ظاهر شده است. زمانی که بازی را همراه با دوستان خود انجام می دهید بسیار سرگرم کننده و حتی اعتیاد آور خواهد بود؛ این دلیل مهمی برای جذب مخاطب به این عنوان بوده است. معمولا بازی Wii Sports همراه با Wii به فروش می رسد اما اگر آن را تجربه نکرده اید، هنوز هم دیر نیست.

tetris iphone 406x405

۱- Tetris

۱- Tetris

میزان فروش: ۱۰۰ میلیون نسخه

نگاهی بر بازی: بازی “خانه سازی” یکی از قدیمی ترین عناوین ساخته شده محسوب می شود. بازی Tetris در سال ۲۰۰۶ برای iPod عرضه شد و بعد از محبوبیتی که بین پلتفرم گوشی های همراه کسب کرد، پا را فراتر گذاشت و برای PSP و حتی PS3 منتشر گردید. چه نتیجه ای می گیرد؟ بله، بیشترین میزان فروش و برترین بازی پر فروش تاریخ مربوط به تلفن های همراه است! اما چرا Tetris به عنوان پر فروش ترین انتخاب شده؟ ساده است! چرا که همه می دانند Tetris چه بوده و چگونه باید با آن بازی کنند! این نشان می دهد که یک بازی ساده چگونه می تواند خوش بدرخشد. قابل به ذکر می باشد که نسخه ی اصلی iPod دارای قابلیت شخصی سازی بوده و بازیکنان می توانند با مراجعه به “Option” اقدام به شخصی سازی موزیک متن بازی کنند که در سال ۲۰۰۶ یک ویژگی منحصر به فرد و جدید محسوب می شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

25 بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی | گیمفا
25 بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی | گیمفا
25 بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی | گیمفا
25 بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی | گیمفا
25 بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

25 بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی | گیمفا