نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا
نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا
نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا
نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا

نقدی پس از یک سال بر RAGE

LordMb
۱۴:۲۵ ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا

می دونم حالا همتون میگید این از مرحله پرته! بازی مال یک سال پیش رو می خواد نقدش رو بنویسه ولی فکر نکنم تو GameFa  نقدی از Rage باشه.

اول از همه این که این اولین مطلب و پست من هست و تا حالا توی هیچ کجا در مورد Game چیزی ننوشتم. خوب بالاخره هر کسی باید از یه جا شروع کند و اگه نقدم عیبی داشت ( که مطمئنم  پر از عیب هست) دیگه شما به بزرگی خودتون به من گوشزد کنید و یه بار دیگه بکمی اولین مطلبی یه تو دنیای گیم مینویسم .در ضمن این نقد مال نسخه PC  بازی هست.

داستان

داستان این بازی از این قرار است که یک شهاب سنگ با زمین برخورد کرده و ۹۰% جمعیت زمین رو نابود می کند و اون ۱۰% باقی مونده به جای این که تمدن انسان جماعت رو بازسازی بکنن عین گرگ به جون هم می افتن و حالا کسی میاد که می خواد توی این اوضاع سعی در درست کردن آن داره که …

همون طور که فهمیدین بازی جوی آخر الزمانی دارد و محیط  پس از بر خورد شهاب سنگ رو به تصویر میکشد انسان هایی که سعی در نابودی هم دیگه دارند و تلاش برای بقا. در جای جایه این بازی اقلیت های کوچکی از انسان و غیر انسان می بینیم .

ولی همون طور که می بینیم  داستان بازی اصلا کشش یک روایت حماسی رو نداره. داستانه کلیشه ای  ضربه ی عظیمی به بازی زده است.

نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا

گرافیک

باید بهتون بگم با یکی از بهترین گرافیک های Pc  رو به رو هستیم  البته کاملا واضحه که نباید از اون انتظار کرایسیس رو داشته باشیم. محیط به خوبی طراحی شده و طراحی صورت و بدن انسان ها (وبقیه ی کاراکتر ها) عالیه و خیلی به واقعیت نزدیک است . id  توانسته است به زیبایی حس آخر الزمانی را به گیمر القا کند؛شهر های نابود شده،محیط ترسناک بعد از تمدن بزرگ بشر .

Mega texture   ها باعث هر چه زیباتر صحنه ها شده است و واقعا عالی می باشد. هم‌چنین داستان این texture  ها این است که بازی های موجود از texture  های پشت سر هم قرار داده شده استفاده میکنن که همین تعداد زیاد textureها  خود به خود باعث افزایش حجم بازی میشود ولی id توانسته‌است از پس از این کار بر بیاید  و یک شی؛ در بازی فقط و فقط از یک  Mega texture استفاده میکند و این باعث کم شدن حجم texture های بازی می‌شود.

وسایل نقلیه زیبا ساخته شده‌اند و دشمنان  زیباتر (البته نه خود آن‌ها بلکه طراحی آن‌ها) خوب حالا می رسیم به بزرگ ترین مشکل بازی : دیر لود شدن texture  ها این مشکل در صحنه های اکشن بازی خیلی بعثت اذیت شدن بازی‌کننده می‌شود.

نور پردازی بازی عالی است و وقتی دارید رانندگی می کنید نور خورشید به زیبایی تغییر میکنه و بازی در این مورد حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

گیم پلی

بازی گیم پلی  خوبی دارد مخصوصاً بخش خرید و فروش اجناس و و بخش ارتقا، ماشین. شما می توانید با شرکت در مسابقه ها . شرط بندی . خرید و فروش وسایلی که از آن‌هایی که فرستاده‌اید و در آن دنیا امانت گرفته‌اید  پول در بیاورید.می توانید یک ماشین ساده را به یک غول جنگی تبدیل کنید .و با آن ماشین (غول) تموم آن‌هایی را که جرأت کرده‌اند حمله کنند به ملکوت اعضام کنید.ولی یک چیز من را آزار میده و آن هم این است که تا می خواهید یک دوری در محیط بازی بزنید ( لازم به گفتن نیست که بازی open world  ساخته شده) چهار پنج تا از ین ماشین جنگی ها می ریزیند رو سرتون!نه این که نتونید بزینتشون و بد باشه تازه بعد از داغون کردنشون یه ۱۲۵ دلاری کاسب میشوید! ولی فرض کنیم که یکی یک مأموریتی به شما داده و اوناهم مثل کنه می چسبن بهتون  و  شما هم حوصله ی داغون کردن ندارین اینجاست که اعصابتون حسابی به هم می ریزه.

نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا

می توانید از یک فروشگاه یک روبات بگیرید.  همچنین  وقتی این روبات ها  ( که شکل عنکبوت هستند) میگیرید می توانید ۲ تا بگزارید زمین و فقط کافی است که بفهمند که یک کسی قصد حمله به شمارا داره می روند و حالش را میگیرند! با یه تیربار که رو سرشونه و پاهاشون .  و بعد از کشتن تمام دشمنان می یان پیش خود شما.  خلاصه ی ماجرا این است که بازی پر از همچین گجت هایی از ماشین کنترلی بگیرید تا بقیه چیز ها. ( اصولاً بهتره بگویم که خودم هنوز بازی رو تموم نکردم)

دشمنان هوش مصنوعی خوبی دارند  و به شخصه خودم می خواستم یکی ازون وحشیا رو که داشت بهم حمله می کرد رو بکشم این قدر از این میله پرید رو اون میله که آخر کار به زور شرش را کم کردم.

بازی تا دلتان  بخواهد ماموریت دارد، مثلا شما می روید پیش یک کسی سپس او به شما میگوید که من فلان چیز را می خوام دوباره باید بروید پیش یکی دیگه و اون بهتون میگه که بروید فلان جا و فلان کار را انجام بده.تازه اگر اگر سرتون بخاره واسه دردسر  می توانید برید یک سری job board  بزنید.

صداگذاری

صداگزاری بازی نسبتا خوب است و در جای جای بازی صدای مخصوص به همان جا پخش میشود.در مکان های ترسناک بازی مثل Dead city  صدای واقعا ترسناکی پخش میشود ولی یک مشکلی وجود دارد آن هم کوتاه بودن ترک های آهنگ می‌باشد  و کاملا معلوم است که بعد از یک مدت کمی اذیت میکند .

صدا گذاری شخصیت ها خوب است و کاملا با شخصیت ها همخوانی دارد .صداگذاری اصلحه ها هم عالی است.

نتیجه گیری

بازی دارای نکات مثبت زیادی است ولی مشکلاتی همچون دیر لود شدن texture ها . باگ و  روایت داستانی بد  ضربه ی بزرگی به بازی زده و افتخار بازی برتر ۲۰۱۱ را از این بازی زیبا گرفت ولی اگر بتوانید این مشکلات  رو تحمل کنید یکی از بهترین بازی های عمر گیمریتون خواهد بود

گرافیک:۸

داستان :؟

صداگذاری:۹

گیم پلی:۱۰

جذابیت:۱۰

  • نظر گیمفا در مورد نقد:

اشتباهی بزرگی که در نقد دیده می شود، نگارش آن با لحن عامیانه و استفاده از برخی عبارات نادرست (که برخی از آن ها حذف شده اند) می باشد. نقد و بررسی یک اثر، یک مقاله جدی (و نه طنز و عامیانه) است و باید با لحن و اصطلاحات جدی نگاشته شود؛ استفاده از طنز در حین مقاله خوب و گاهی باعث زیبایی آن می شود، اما استفاده زیاد از آن باعث لودگی و خسته کننده شدن مقاله و البته بی اثر شدن موارد طنز می شود که در این مقاله کاملا به چشم می آید. همچنین استفاده از زبان عامیانه باعث شده که مقاله در سطح پایین تری از کیفیت قرار بگیرد.

امیدواریم با اصلاح این موارد، نقد ها و مقالات بهتری را از شما بر روی خروجی سایت ببینیم.

ویرایش : امیر رضا زائری

Khafi

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا
نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا
نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا
نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا
نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MR.TANGO گفت:

    خداییش بازی درجه یکی بود من باهاش زندگی کردم.

  • expellite گفت:

    درک می کنم که نقد اولتونه ولی نقد باید زبان رسمی داشته باشه و با شکوه باشه. در مورد داستان شما با قرار دادن ? در مقابل امتیاز آن داستان بازی را زیر سوال می برید و Rage یکی از معدود بازی هاییس که فضای Apocalyptic را به زیبایی به تصویر می کشد (مانند عنوان Enslaved و زیباتر).
    داستان بازی در مورد پروژه ای به نام Eden هست که در اون برای حفظ انسان ها اون ها رو در محفظه ای به نام Ark قرار می دن. کاراکتر اصلی بازی (که در طول بازی ارتباط خاصی با او برقرار نمی کنید) تنفا فردی است که از میان ۱۲ نفر در Ark خود زنده مانده است! اگر به ابتدای بازی توجه کنید بازی ۱۰۶ سال بعد از برخورد خرده سیارک Apophis را به زمین ترسیم می کند و در گفت و گو هایی که با NPC ها دارید اکثرشان اظهار می دارند که مدت زمان بسیاری است کسی را در این لباس ندیده اند و حتی شهردار Well Spring برای جلو گیری از دست گیر شدنتان توسط Authority که خواستار نابود کردن تمدن بشری است، به شما پیشنهاد تعویض لباستان را می دهد. بازی پایانی نسبتا مهجور و ناگهانی دارد پایانی که خیلی زود به وقوع می پیوندد. گیم پلی درسطح بسیار خوبی است ولی چیزی که همانند سوهانی اعصاب بازیکن را چنگ می زند دیر لود شدن تکسچر ها انیمیشن های ناپایدار و بعضا فریز کننده است. باعث مباهات است که بازی بر پایه OpenGL ساخته شده نه DirectX و بازی دارای Texture های به حق عظیمی است. موتور پایه id Tech 5 توانایی رندر کردن Texture هایی با وضوح ۱۲۸k128k را داراست!
    در کل داستان بازی می تواند ۷ الی ۷.۵ بگیرد. 😐

  • Guerrilla گفت:

    من به داستانش صفر میدم . چون هیچی نداشت و لیاقت بیشتری هم داستانش نداره

  • newest_pc گفت:

    من به کل بازی صفر میدم
    هیچ چیز جذابی نداشت
    کدوم آدمی به جذابیت این داده ۱۰؟
    حاضرم دوبار میرمعهنا رو بخرم اما اینو نه
    ولی متاسفانه خریدمش 😥
    واقعا حیف وقتی که سر این چرند گذاشتم

  • Yashar گفت:

    ببخشید اینو میگم ولی کسی که یک بازی رو نقد میکنه برای امتیازدهی باید تمامی بخش ها رو امتیاز بده نه این که هرکدوم رو که دوست داشت امتیاز بده البته منتقد(نقد کننده) این بازی خودش اظهار داره که بازی رو هنوز تمام نکرده ولی بهتر بود بازی رو تمام می کرد سپس نقد مینوشت با وجود اینکه اولین نقدشه خوب بود :yes:
    آفرین 😀

  • FARDAD.MG13 گفت:

    به نظر من که بازی خوبی بود 🙂
    دوست عزیز بااینکه اولین نقدت بود اما مطلب خوبی رو نوشتی :yes: 😀
    خسته نباشی :yes: 😀 :laugh:

  • LordMb گفت:

    ازتون ممنونم ولی من نظر newest_pc رو زیاد قبول ندارم بازی خیلی جذابیت داره و واقعا ۱۰ حقشه چرا صفر ?:-)

  • hasanfarbod گفت:

    به نظر من جذابیت اصلا جایی تو نقد یه بازی نداره :teeth: چون جذابیت ی بازی به خود بازی کننده بستگی داره که از چه سبک و چه بازیی خوشش بیاد و سلیقش چی باشه..اگه از بازی خوشش بیاد میگه که جذابیتش بالاست اگه نیاد…. :no: ?:-)

    نقد بازی فقط باید بار اساس گرافیک و گیم پلی و داستان و صدا گذاری باشه :smug:

    مرسی از نقدت :yes:

  • ali گفت:

    بازی … بد نبود مندوستش داشتم ارزش خریدنو بازیکردنو داره

  • joker گفت:

    بد نبود بازی جالبی بود!
    نقدت هم خوب بود 😀
    کارتون درسته :yes:

نقدی پس از یک سال بر RAGE - گیمفا