تکامل به سبک فیفا؛پیش نمایش FIFA 13
ناشر:EA سازنده:EA Sports سبکه:شبیه ساز فوتبال
سالانه نسخههای سری شبیه ساز فوتبال فیفا عرضه میشوند و هرکدام خوبیها و بدیهای خودشان را داشتند،به جرئت میتوان گفت هیچ کدام از بازیهای PES و FIFA تا به حال بینقص و بدون اشکال نبودهاند و همواره به پیشرفت بیشتری نیاز داشتند.امّا شاید بتوان گفت در دو سال اخیر سری فیفا کمی توانستهاست رقیب خودش را کنار بزند و یکّه تازی کند؛آیا امسال هم همینطور خواهد شد یا PES بالاخره به روزهای اوجش بر میگردد؟
تکامل!
بر اساس اطّلاعاتی که تا کنون از بازی فیفا ۱۳ منتشر شدهاند قرار است چند تغییر بزرگ و اساسی در این بازی نسبت به نسخههای قبلی آن صورت بگیرد و همه این تغییرات جای خالیشان واقعا در فیفا ۱۲ و نسخههای قبلی احساس میشدهاست.در این مطلب میخواهیم این تغییرات را مروری بکنیم.
مسی واقعی!
اگر توجّه کرده باشید در نسخههای قبلی فیفا به راحتی میشد با استفاده از بازیکنانی نظیر لیونل مسی و رونالدو چندین بازیکن را خیلی آسان دریبل زد و دریبلها هم چندان دل چسب نبودند و بیشتر ظاهری مصنوعی داشتند.قرار است این مشکل در فیفا ۱۳ به طور کامل حل شود؛با استفاده از سیستم جدید Complete Drebbling.با استفاده از این سیستم جدید میتوان به طور بسیار واقعی دریبلهای واقعی که بسیار زیبا هستند و در دنیای واقعی نیز وجود دارند را انجام داد.به گفته سازندگان بازی برای مثال میتوانید با لیونل مسی حرکاتی که او در دنیای واقعی انجام میدهد را انجام دهید و با استفاده از سیستم جدید دریبل زنی حرکات بینظیر و فوقالعاده و البتّه واقعی را به نمایش گذاشت.همچنین دیگر مانند قبل نمیتوان تنها با حرکت دادن یک دکمه بازیکن مقابل را دریبل زد و برای این کار باید حرکات حساب شدهای را انجام دهید!
.
.
تیکیتاکا!
یکی دیگر از تغییرات اساسی که قرار است در فیفا ۱۳ اعمال شود هوش مصنوعی بیشتر برای بازیکنان است.این بدان معنی است که در فیفت ۱۳ بازیکنانی که شما کنترلشان را در دست ندارید نیز توانایی تصمیمگیری به موقع و جایگیری صحیح هستند.برای مثال بارها و بارها شدهاست که در ضد حملهای میتوانستید گل بزنید و این گل به خاطر جایگیری نا مناسب یارهایتان نتوانستهاید این گل را بزنید.امّا سازندگان این نسخه از بازی قول دادهاند که دیگر از این اتفاقات پیش نیاید و به راحتی بتوانید به لطف هوش مصنوعی خوب بازی در زمین فوتبال پاسگار کنید.همچنین از دیگر ویژگیهای سیستم جدید هوش مصنوعی و قدرت تصمیمگیری بازیکنان در فیفا ۱۳ میتوان به این اشاره کرد که در فیفا ۱۳ میتوان اگر مایل هستید یک تیکیتاکا ناب بازی کنید.در بازیهای قبلی از سری فیفا به علت جایگیری نا مناسب بازیکنان نزدیک نبودن آنها به یکدیگر نمیشد که بازی را با پاسگاری با حوصله و یا همان تیکیتاکا پیش برد امّا در فیفا ۱۳ میشود!فوتبال هم یک بازی تیمی است و قطعا نمیتوان با تکیه بر خلاقیتهای فنی یک بازیکن بازی را برنده شد و نیاز به یک همکار تیمی خوب و چنین هوش مصنوعی در سری فیفا واقعا احساس میشد که امیدواریم همان قدر که از این سیستم تعریف و تمجید شدهاست بتواند گیمرها را نیز راضی کند.
.
.
دروگبا در برابر مسی!
فیفا ۱۲ برای نخستین بار بود که در سری فیفا از موتور گرافیک Impact Engine بهره میبرد.این موتور توانست گرافیک نسبتا خوب و صحنههای زیبایی را در فیفا۱۲ به وجود بیاورد امّا اشکالات این موتور کم نیز نبودند.برای مثال فیزیک بازی چندان تعریفی نداشت و وقتی لیونل مسی به دروگبا برخورد میکرد محل فرودش ۱۰ متر آن طرفتر بود!و یا گاهی چندین بازیکن در حین بازی بین هم گیر میکردند و بسیار باعث اعصاب خوردی گیمر میشدند.به طور کلّی این موتور گرافیکی باگ کم نداشت و فیزیک چندان خوبی هم نداشت امّا به گقته مسئولان EA Sports از نسخه بهبود یافته موتور Impact Engine در فیفا ۱۳ استفاده خواهد شد و فیزیک بازی نیز بسیار طبیعیتر خواهد شد و دیگر شاهد صحنههای عجیب و غریب در فیفا ۱۳ نخواهیم بود.همچنین اعلام شدهاست طرّاحی چهره بازیکنان نسبت به قبل بهبود مییابد که واقعا عمری حیاتی برای سری فیفا است!طرّاحی چهره فیفا ۱۲ واقعا ضعیفتر از PES 2012 بود.در فیفا ۱۲ رونالدو بیشتر شبیه لاتهای سر کوچه بود تا یک بازیکن فوتبال!و یا ابراهیموویچ همانند یک قول شاخدار بود!واقعا این اشکالات در فیفا ۱۲ کم نبودند که برطرف شدن این اشکالات در فیفا ۱۳ میتواند کمک زیادی به بهتر شدن سری فیفا بکند.
.
.
تقویت ضربات آزاد
همه گیمرها روشهای عجیب و غریب و مختلفی برای خود دارند که بتوانند روز ضربات آزاد گلهای عجیب و دور از واقعیتی بزنند!امّا قرار است در فیفا ۱۳ سیستم ضربات آزاد بسیار حرفهایتر و بهتر بشود و برای گل کردن ضربات آزاد باید شوتهای حساب شده و دقیقی زد.همچنین در مواقعی که ضربه آزاد به سود تیم مقابل است نیز میتوان تعداد نفرات دیوار دفاعی را مشخّص کرد.یک چنین سیستمی برای حرفهایتر شدن ضربات آزاد در سری فیفا بسیار لازم بود و اگر سازندگان بازی بتوانند به بهترین صورت ممکن این سیستم را روی بازی پیاده کنند از این پس میتوان هر ضربه آزاد را موقعیت گل جدّی دانست.
یکی دیگر از تغییراتی که قرار است در فیفا ۱۳ اعمال شود این است که این بازی از حسگرهای حرکتی نیز پشتیبانی کرد و باید دید سازندگان بازی که میخواهند این کار را انجام دهند از پس آن بر میآیند و یا نه.البته به نظر میرسد تجربه فیفا ۱۳ با کینکت بسیار هیجانانگیز و دلچسب باشد امّا به هر حال نمیتوان به صورت قطعی درباره آن صحبت کرد.
در آخر باید گفت که فیفا امسال رقیبی را پیش رو دارد که زخمخورده است و میخواهد هر جور شده خودش را به سری فیفا برساند،در نتیجه مسئولان EA Sports کار سختی را برای ساختن یک بازی بینقص که بتواند از رقیبش پیشی بگیرد در پیش دارند.باید دید در جدال دو سری FIFA و PES باز هم مثل سال گذشته فیفا برنده میشود یا PES دست به تحولی عظیم میزند؟شما چه فکر میکنید؟!
.
.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
😯
بی صبرانه منتظرش :yes: :yes: :yes: :yes:
:yes: ?:-) ?:-) fi…..faa….
:chic:
لطفا هر کی یه دیکشنری خوب برای ترجمه کامل و حرفه ای صفحات وب سراغ داره بگه.
o22game@gmail.com
ایول ل ل ل ل…!بازم فیفا البته واقعی تر! :yes: :yes:
عاشقه فیفام!
فیفا بهترینه :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
بسیار عالی :smirk: :yes:
ممنون عالی بود. 😎
پی اس باید بره بوق بزنه…
Only FIFA :yes: