احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت - گیمفا
احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت - گیمفا
احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت - گیمفا
احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت - گیمفا

احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت

ابراهیم ثمرصفا
۲۲:۵۰ ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت - گیمفا

اخیرا AMD در حال کار بر روی چیپ های مختلفی بوده است که از طراحی و مشخصات متفاوتی برخوردارند. ممکن است یکی از آن ها مربوط به NX، کنسول آینده نینتندو، باشد. با ما در ادامه خبر همراه باشید.

نیننتندو قبلا در ساخت GPU کنسول Wii U با AMD همکاری کرده است، بنابراین شایعه های موجود که مبنی بر وجود پردازنده AMD در کنسول بعدی نینتندو هستند، چندان دور از واقعیت به نظر نمی رسند.

Devinder Kumar، مدیر مالی AMDِ، در ماه دسامبر سال گذشته به دو چیپ در حال توسعه اشاره کرده بود. طبق اطلاعات یکی از تراشه ها برای یک دستگاه که کاربردی فراتر از گیمینگ دارد می باشد که این مورد بیانگر این است که این دستگاه می تواند یک کنسول بازی یا حداقل چیزی مرتبط با گیم باشد.

امروز هم Lisa Su، مدیر اجرایی AMD، قرار داد ساخت یک تراشه جدید برای پروژه ای که پتانسیل فروش بسیار زیادی را دارد، تایید کرد.

AMD این روز ها با مشکلات مالی نیز دست و پنجه نرم می کند بنابراین این موضوع می تواند سود خوبی برای آنها به همراه داشته باشد.

نظر شما در این باره چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت - گیمفا
احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت - گیمفا
احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت - گیمفا
احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت - گیمفا
احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • امیدوارم شبیه به Wii کنسول موفقی باشه

    • pink floyd گفت:

      اینجوریا نیست..
      برای AMD فرقی نداره تو تولید انبوه از ۷۹xx استفاده کنه برای کنسول

      مهم قبل از قیمت کنسول گرما و توان مصرفی اونه ..که استانداردهای امریکا بسیار سختگیرانس و نمیشه یه کنسول ۶۰۰ وات مصرف طلب کنه… اونم تو بحران انرژی و اسباب بازی که همه یدونشو میخرن!!!
      فقط همین و بگم در رابطه با مسعله مالیات کتابش ۱۴هزار صفحه قانون داره ..۱۴۰۰۰صفحه قانون مالیات
      بی خودی که نشده امریکا

      • pink floyd گفت:

        ضمنا حیفم اومد اینم بگم
        یه قانون هست به نام قانون تجارت عادلانه..به هیچ وجه نمیشه کپی یا شبیه طرح کسی رو ساخت و فروخت و ثانیا مسلا تو همین کنسول نینتندو نمیتونه یه وسیله که اسمش کنسوله بسازه و اختلاف خیلی زیادی با رقیباش داشته باشه و قوی باشه ..به طوری که همه سونی و ایکس باکس رو بندازن دور برن مثلا ۶۰۰ دلار نینتندو بخرن با مثلا ۸ترافلاپس قدرت….. مگه اسمش گیمینگ کنسول نباشه

        • hadi گفت:

          داداش این چه حرفیه میزنی آخه .اولا که این کنسول ها به آمریکا هیچ ربطی نداره و بین المللی هست .دوما اگه اینجور که شما میگی باشه (که نیست ) رقابت بین شرکت ها از بین میره .مقوله تجارت عادلانه به این موضوع هیچ ربطی نداره.یه کنسول قبلا تو آمریکا منتشر شد که قیمتش ۷۹۹ دلار بود هیچ کس هم جلوش رو نگرفت.(خواهشا اگه چیزی نمیدونید الکی حرف نزنین .) :no: :no: :no:

          • pink floyd گفت:

            این کنسولا به امریکا هیچ ربطی نداره؟؟؟؟؟؟…
            اخه سازنده هاش افریقا یی هستن خصوصا پردازندش انگولایی هست .مارک سرنی هم عربه.. Devکیت هاشونم از هند میان
            اخه من که کارم تجارت هست و نصف عمرم تو امریکا بودم چی بگم؟؟؟ اومدم چیری که واقعا بهش واقف هستم بگم ۴ تا جوون یاد بگیرن.
            کنسول امپراطور هم اگه ساخت امریکا میبود و لایسنس بینلمللی فروش بگیره ..این جریان بود..کدوم کنسول و چند عدد منتشر شد؟۷۹۹دلار؟

  • Gamer goty گفت:

    پردازنده هاش واقعا واسه ((بازی حرف نداره)) ولی واسه مولتی پروگرم زیاد تعریفی نداره من خودم ۴۳۵۰ fx دارم.
    کارت گرافیکش واقعا واسه نسل نه توصیه نمیشه چون نسل بعد باانویدیا تکنیک های انقلابی شاهدیم 🙂

  • ALIREZA A.T.A گفت:

    یک حسی بهم میگه نینتندو یه فکرایی تو ذهنشه حداقل تا ۵یا۶ سال دیگه جزو پرفروش ترین ها و دارای بازی های مولتی پلتفرم داشته باشه

  • Mr.Ester Egg گفت:

    AMD پتانسیل بالای داره تا در کنسول ها استفاده بشه فقط نیازه به یک سیاست مندی خوب که موفق پیش بره وگرنه ماکروسافت چه دلیلی داره که این شرکت رو بگیره هر چند از قبل هم شرکت های دیگه ای به خرید AMD مشتاق هستند…
    با یه مقایسه میشه فهمید که چیپ های انویدیا و AMD تکنولوژی های خاص خودشون رو دارن و تکنولوژِ های AMD رو کنسول بهتر جواب میده تا pc …
    از جهت دیگه چیپ های AMD بسیار با صرفه هستن در اکثر مواقع مخصوصاً قیمت…
    تا به این لحظه که R9 FURY X خوب عمل کرده پس پتانسل بالای داره AMD فقط نیاز به یک سیاست مندی درست داره…

    • البته دوست عزیز اون R9 FURY هست که بسیار عالی عمل کرده وگرنه FURY X از رقیبش ۹۰۸Ti شکست خورد.
      در ضمن قضیه چیپ های ضعیف بکار رفته شده در کنسول های نسل هشتم هم بی پولی مردم به دلیل بهران اقتصادی چند سال پیش بود که بیشتر مردم اروپا و دیگر نقاط جهان رو زمین گیر کرد و سونی و مایکروسافت مطمئن بودند در این شرایط مردم حاظر به پرداخت پولی زیاد برای یک کنسول بازی نیستند.
      بنابراین تصمیم به استفاده از سخت افزار ضعیفتر به منظور کاهش هزینه های ساخت گرفتند که AMD در این ضمینه کاملا موفق عمل کرد و با ۴۰۰ دلار هزینه ای که اکثرا قابل به پرداخت اون بودن تکنولوژی قابل قبولی رو در اختیار مردم قرار داد.
      در ضمن دوستانی که میگن AMD قطعات ضعیف رو در کنسول های نسل هشت استفاده کرده یکی از دلایلش اینه وگرنه میتونست بجای استفاده از چیپستی مشابه با R7 260 از یک چیپست قویتر مثل چیپ کارت های سری R9 استفاده کنه که طبیعتا قدرت کنسول ها به طور چشم گیری افزایش اما قیمتش هم به همون نسبت افزایش پیدا میکرد.
      قیمتی که شاید در اون سال خیلی ها حاظر به پرداختش برای یک کنسول بازی نمی کردند.

      • unreal engine گفت:

        البته دوست عزیز FURY X خیلی هم ضعیف نیست عمده ضعف این کارت عدم پشتیبانی کامل از DX هست و مصرف و دما و متاسفانه انواع خنک کنند های مایع هم کاری نکرد! و… ولی از لحاظ قدرت از ۹۸۰ ti میتونه قوی تر باشه در واقع من در بنچمارک هایی که دیدم AMD در رزلوشن HD و Full از ۹۸۰ ti ضعیف تر بود اما در ۲k فاصله کمتر میشه و در ۴k ۹۸۰ ti رو جا میزاره!!

        • سخن شما کاملا درسته آنریل جان. :yes:
          ولی سخنان شما هم در واقع داره همین شکست رو توصیف میکنه.
          به نظر من AMD با این تفکر به فکر تولید این کارت با خنک کننده ی مایع شد که پرچم دار نسل قبلیش یعنی ۲۹۵X2 تونست به این وسیله از افزایش دما جلوگیری کنه و رقیبش رو با نصف قیمت به زانو در بیاره.
          ولی مثل اینکه HBM برای این کارت مشکل ساز شد.(مثل همون قضیه دمای VRAM ها که خودتون ذکر کردید.)
          تنها چیزی که من سردرنمیارم اینکه چطور fury با وجود عدم استفاده از خنک کننده ی مایع دمای بسیار پایینتر و کاملا نرمالی رو داره در صورتی که این کارت هم از HBM استفاده میکنه.
          آیا بخاطر معماری ساخت بهتره یا اینکه مشکلات دمای Fury X از جای دیگری نشات میگرفته.
          البته میشه این اتفاق رو گردن مصرف بالای Fury X هم دونست اما باز هم چندان قانع کننده نیست.

  • شاید این کار یه کمکی به وضعیت این شرکت بکنه.
    درآمد سه ماه ی دوم سال ۲۰۱۵ این کمپانی از بیلیون دلار هم کمتر شد و وارد میلیون شد.
    البته ی عرضه ی سری ۳۰۰ و همچنین عرضه ی window 10 + محصولات جدید این شرکت شاید یه کمکی به وضعیت داغونش بشه.

  • AC.Syndicate گفت:

    دوستان خیالتون راحت این کنسول به درد مولتی پلتفرم نمیخوره فقط برای انحصاری های خودشون هست.
    همه ی کنسول ها به سمت AMD میرند.
    امیدوارم نسل نهم به سمت NVIDA برند.

  • Sina گفت:

    ایول به AMD.داره بازار کنسول هارو بدست میگیره.با اینکارشم که زودتر ازnvidia شروع کرده به برنامه ریزی واسه ی HBM2 و پیشگام شده میتونه بازار کارت گرافیکارو به دست بگیره.امیدوارم به روزای اوجش برگرده.اگه یه شرکت کل بازار رو به دست بگیره اونم گرون فروشی مثل nvidia اصلا خوب نیست.هرچی رقابت شرکتا بیشتر کیفیت میره بالاتر قیمت پایین تر و ما گیمر ها خوشحال تر.

  • فرشاد گفت:

    کاری ندارم برای نینتندو میخواد بسازه یا هر گجت دیگه ای مهم اینه AMD زود تر ار بقیه ساخت APU ها رو شروع کرده الان شما یه AMD A10-7850K Kaveri APU بگیرید خیلی به صرفه تر از خرید یه سی پی یو و گرافیک جدا هستش چرا چون چهار هسته سی پی یو با هشت هسته جی پی یو باهم همزمان و به طور کامل و دقیق به کار گرفته میشن و توی بازی شما هیچ افتی رو احساس نمیکنید تازه مصرف برق این APU بالا هم نیست ۹۵ وات هستش بعد شما از جهت خرید پاور هم راحت هستید نسل PC های قدیمی رو به اتمام و PC های جدید با قیمت های فوق العاده پایین و قوی در راه ان که AMD زود تر از بقیه این حرکت رو انجام دادهالان با ۱/۵ میلیون میتونید یه PC قوی جمع کنید که تا آخر نسل جواب بده در واقع ساختار PC به گونه ای میشه که بی نیاز از ارتقاع برای یک نسل بشید بعد از اون هم درسته انویدیا بهتره اونم به یک دلیل آپدیت های به موقع و زود به زود وگرنه بخوایم حساب کنیم بعد از تست های پشت سر هم خودم بین کارت های میان رده این دو شرکت AMD مقداری دقت کنید گفتم مقداری قوی تر بود کارت های بالا رده هم که تقریبا هر دو شرکت کارت های یکسانی دارن و یکیشون کوتاه نمیاد که اون یکی قوی تر داشته باشه

    • mzr گفت:

      یعنی وقتی اطلاعاتتون اینقدر پایین هست لازم نیست اینقدر خردمندانه کامنت بدی
      اولا اون پردازنده که شما میگی از نظر گرافیکی خیلی ضعیفه و به درد بازی های انلاین فری تو پلی مثله دوتا و لول میخوره
      بعدش الان که شما این جوری حرف میزنی میشه یه سیستم معقول با ۱.۵ ملیون معرفی کنی که تا یه سال جواب باشه نه تا اخر نسل

      • Mr.Ester Egg گفت:

        با ۲ میلیون میشه سیستمی ((جمع کرد)) که گیم ها رو رو hige و ۱۰۸۰و ۳۰یا ۶۰fps اجرا کنه!!!
        کسی خواست بهم بگه تا همین الان همچین سیستمی بهش معرفی کنم!!!

      • فرشاد گفت:

        دوست عزیز که منو به توپ میبندی آره راست میگی من اطلاعاتم پایینه سازنده و طراح این APU هم اطلاعاتش پایین اصن کلا شرکت AMD که این APU هارو ساخته هم اطلاعاتش پایین با این تفاسیر و سطح اطلاعاتی که داری برو اون طرف اینجا حیف میشی بخدا من هم رشته تحصیلیم کامپیوتر هم کارم خرید و فروش قطعات کامپوتر اینارو نگفتم بگم که خیلی آدم خفنی ام گفتم بهت که بدونی تاحالا چندتا سیستم جمع کردم و چقدر در موردشون اطلاعات دارم آقای محترم دوست عزیز بزرگوار اگه شما دقت کرده باشید سی پی یو های اینتل در عین خنکی و پایداری که دارن یه ضعف دارن از مدل های های رده بالا مثال میزنم که قشنگ متوجه بشی دیگه از سری Haswell که بالاتر اینتل سی پی یو نداده کاری به مدل های سرور ندارم بالاترین مدل این سری مثل نسل قبل همون Core i7 که ۸ هسته اس ولی ضعفش چیه اینکه ۴ هسته Real یا همون واقعی ۴ هسته بعدی مجازی ولی سی پی یو های مدل بالای AMD مثل همون سری A10 که گفتم ۸ هسته Real هستش از اندی سال پیشم سی پی یو مخصوص گیم رو AMD مینداختن نه اینتل این از این شما یه سر به سایت های مرجع و درست بزن من نادون من کم اطلاعات شما که اطلاعاتت زیاده یه چیزی به اسم انتوتو و تست های VS وجود داره که میان ۲ یا ۳ بازی رو با دو سیستم متفاوت مقایسه میکنن و فریم ریت و بقیه چیزارو مقابل هم قرار میدن تو یوتیوب هم میتونی کلیپ های گرفته شده از این تست هارو ببینی چیزی که من دارم میگم از خودم نیست آقای محترم همش حرفای سازنده و چیزایی که دیدم هستش اگر هم دقت کرده باشید چند وقت پیش دقیق تاریخ رو یادم نیست یه مقاله همین گیمفا گذاشت که از مدیر شرکت AMD درباره این APU ها و روند عملکردشون سوال پرسیده بودن که کامل توضیحات مربوط به این APU ها رو گفته بود و حتا یا سیستم هایی که سی پی یو و جی پی یو جدا داشت مقایسه کرده بودن و در آخر حرفاشون گفته بودن که سیستم های PC و کنسول ها دارن کم کم به هم شبیه میشن الان تو کنسول های نسل هشتم از همین APU ها استفاده شده پس چرا اینقدر قوی و خوب هستن شما برو یکم تحقیق کن بعد منفی بده

        • فرشاد گفت:

          راستی به قول این دوستمون Mr.Ester Egg اگه خواستی برات توی پیام خصوصی یه سیستم بهت پیشنهاد میکنم با حداکثر قیمت دو میلیون که بتونی باهاش بازی هارو حداقل برای ۴ سال روی High بازی کنی

          • فرشاد جان میشه در مورد apu کمی توضیح بدی و اون سیستمی که گفتی میشه مشخصاتشو بگی ممنونم

            • فرشاد گفت:

              والا داداش بخوام توضیحات کامل رو بگم برای APU ها زیاده اینجا جا نمیشه لینک میزارم برید بخونید تا کامل طریقه کار کرد این APU ها دستتون بیاد ولی مشخصات این سیستم دو میلیونی رو بهت میگم:
              مادربورد : MSI A58M-E33 با قیمت ۱۷۰ هزار تومان یا MSI A88x-G43 با قیمت ۳۳۰ هزار تومان
              دیگه نیازی به گرافیک و سی پی یو جدا نداریم
              ای پی یو : AMD A10-7850K قیمت بین۶۵۰ تا ۷۵۰ تومن
              رم : GEIL DDR3 8GB 2400MHz قیمتشم بین ۲۱۰ تا ۲۲۰ تومن
              پاور : Green GP530A-EU قیمت ۱۹۰ هزار تومان
              دیگه بقیه چیزا هم انتخابی هستش مثل کیس و هارد و این چیزا که حتا آگه هارد ۱ ترابایت هم بخری براش بازم کمتر از ۱۶۵۰ تموم میشه میمونه چقدر ۳۵۰ هزار تومان دیگه که میتونی باهاش یه مانیتور LED 19 اینچ سامسونگ یا ال جی بخری
              این یه سیستم حالا اصن APU خوشت نمیاد دوست داری جدا جدا بخری واسه اونم سیستم دارم اگه میخوای برای اونم بگم

            • فرشاد گفت:

              در انتظار بررسی پدر خوانده نه که قیمتاشم نوشتم فکر نکنم اجازه بدن میخوای برات تو پیام خصوصی بنویسم

            • فرشاد گفت:

              پدر خوانده داداش لینکم نمیزارن برات بفرستم تا قانع بشی برو سایت زومیت و تو سرچ سایت بزن بررسی عمیق نسل جدید APUهای AMD و تکنولوژی‌های جدید آن کلا هرسوالی که در این باره داشته باشه اونجا جواب میگیری منم یجورای مثل شماها تو کتم نمیرفت ولی وقتی کامل مقالرو خوندم تازه فهمیدم با چی سر کار دارم

          • mzr گفت:

            اولا اخرین سری i7 که میگین ۴ هسته real داره اگه بخواین ۵۹۶۰x حساب کنین با ۸ هسته real بعدشم در مورد قدرت cpu توی بازی ها میتونید یه سری به سایت gamegpu.ru بزنید که ببینید بازده اینتل تو بازی بیشتر هست یا ای ام دی مورد بعدی میخواستم سیستمی که میگید تا اخر نسل بازی ها رو با تنضیمات بالا اجرا میکنه رو با ۲ ملیون بدونم ممنون میشم

        • Strixxx گفت:

          یک apu amd + یک گرافیک amd. کراس فایر کردن این دوتا درنتیجه عملکرد خیلی بهتر نسبت به قیمت! در کل تا حدودی موافقم باهاتون like

        • mzr گفت:

          اگه با اون سیستم شما تونستی بازی های حال حاضر رو رو ۱۰۸۰ و high حداکثر ۳۰ فریم بگیری جایزه میدم این پردازنده گرافیک داخلیش سری r7 هست به هیچ وجه الان دووم نمیاره چه برسه تا چهار سال دیگه

  • dimps گفت:

    اخرین شرکتی که وسط یه نسل ۲ کنسول داد سگا بود . سرنوشتش که می دونید-نابود به تمام عیار شد والان هیچی نیست.ساترنش که نتوانست رقابت کنه. سال۹۹ دریم کست را داد که وقتی گیم کیوب و ps2,xboxامدند داغون شد.هه هه هه

  • dimps گفت:

    عجیبه ای ام دی داره برای ps4 xbox one واین جدیده و wii u قطعه می سازه . بازم مشکل مالی داره؟

  • asd گفت:

    این AMD هم زده تو خط کنسول :yes: :yes:

  • dimps گفت:

    تازه بازار pc ها را هم یه۲۰ در صدی داره.پس انویدیا چه کار کرده؟ اون باید ورشکست باشه که نه کنسول نسل۸ نداره.

    • Strixxx گفت:

      دوست عزیز انویدیا بازار pc رو ترجیح داده و میبینی موفق هم شده تا حدودی
      …….
      من به گرافیکای این شرکت علاقه خاصی دارم(البته انویدیا بیشتر:-D ) ولی با cpu هاش اصلا حال نمیکنم. بهتره گرافیک amd باشه و پردازنده رو اینتل یا ibm بزنن

  • dimps گفت:

    بچه ها برید بزنید shenmue3 در سایت کیک استارتر شاخ در می اورید. ۶ساعت مونده رکورد سایت رو بدجور شکسته یه نفر یه خبر بذاره این نویسنده ها کجاهستند

  • unreal engine گفت:

    به نظر من AMD باید خودش رو به روز کنه به چند جهت ۱_اینکه کارت های سری ۳۰۰ اصلا انتظارات رو برآورده نکرده و با ۲۹۰ تفاوت زیادی نداره و کارت های FURY هم روی کاغذ غول های بی شاخ و دمی بودند ولی لااقل در رزلوشن های پایین خوب عمل نکردند ۲_معماری AMD خیلی قدیمی شده.دمای این کارت ها بسیار زیاده که حتی خنک کننده مایع هم کارایی نداره مصرف خیلی زیادی هم دارند و انویدیا از سری ۷ که از مکسول استفاده کرد بسیار در دما و مصرف جلو افتاد و AMD هم باید همچین تکنولوژی هایی رو استفاده کنه ۳_ باید از تکنولوژی های انحصاری پشتیبانی کنه چون الان حتی در اجرای physx هم مشکل داره و افکت های انحصاری تولید بکنه اگر تمام این کار ها. رو انجام بده تازه با انویدیا برابری میکنه!!! و برای استفاده در کنسول ها هم همین کار ها لازمه وگرنه فقط برای ارزان بودن کارت ها نباید از اونها استفاده کنه نینتندو همینجوری سخت افزار قوی نداره با وجود استفاده از AMD باز هم ممکنه ضعیف تر عمل کنه تنها دلیل استفاده از AMD بازاریابی و کاهش هزینه هاست وگرنه هنوز که هنوزه CPU در ps4 نتونسته تکنولوژی IBM رو شکست بده و همینطور کارت AMD در کنسول ها بازده خوبی نداره و عمر نسل بسیار کاهش پیدا میکنه

    • آنریل جان من دلایل این موضوع رو در بالا ذکر کردم متوجه نمیشم شما چرا دوباره دارید در این مورد تو سر AMD میزنید؟!
      در ضمن شما هم یکم منطقی باش دیگه.
      درسته که Fury X کارت موفقی نبود اما Fury که واقعا ترکوند.
      از مصرف و دمای بسیار کمتر بگیر تا ۷% قدرت بیشتر نسبت به ۹۸۰ اونم با ۷۰ دلار هزینه ی بیشتر.
      Fury حتی در رزولیشن های پایین هم از ۹۸۰ قویتر بود و طبق بنچمارک های سایت techpowerup این کارت در تایتل انویدیا یعنی ویچر ۳ در رزولیشن ۱۰۸۰ دقیقا ۵ فریم از ۹۸۰ بالاتر بوده.
      این سایت حتی به این کارت ۹.۳ و منتقدش هم fury رو بهترین کارت چند ساله گذشته ی AMD لقب داد.
      ولی در مورد معماری قدیمی و همچنین تکنولوژی های انحصاری کاملا با شما مواقم. :yes:
      حالا سال آینده که بیشتر تایتل های معروف دست AMD افتاد.(بر عکس امسال. 😀 )
      مثل star wars , duse ex , mass effect و…
      ببینیم چیکار میکنه.

      • unreal engine گفت:

        من اصلا جانب دارانه حرف نمیزنم امیدوارم AMD پیشرفت کنه چون کارت هاش هم کارت های نسبتا خوبی هستند ما که بخیل نیستیم 😀 اگر AMD پیشرفت کنه من کنار کارت انویدیا یک amd هم میخرم چون دوست دارم حداکثر لذت رو ببرم و اگر از تایتل های زیادی پشتیبانی کنه که چه بهتر ! من یکی از دلایلی که کارت های amd رو کم خریدم پرفرمنس نا مناسب روی برخی تایتل ها و مصرف و دمای زیاد بوده اگر این ضعف ها برطرف بشه کاملا بی رقیب خواهند بود

  • AMD بسیار کمپانی خوبیه من به شخصه خیلی دوسش دارم اگر سونی و ماکرو در نسل هشت هزینه ی بیشتری صرف میکردند الان ما شاهد افت فریم این چیزا نبودیم و شاهد کنسول های قدرتمندتری بودیم به نظر من نسل هشت تا ۲۰۱۸ کارش تمومه و امیدوارم نیتندو هم کنسولی قدرتمند بزنه که حداقل مولتی پلتفرم هارو ساپورت کنه
    دوستان معذرت بابت اسپم جند وقتی میخواهم یک کارت گرافیک خوب بگیرم بین GTX 970 و R9 390 موندم به نظر شما سروران کدومو انتخاب کنم و این دو تا چند سال میتونن بازی ها رو روی ۱۰۸۰ و کیفیت ultra ساپورت کنن ممنونم از اقا ابراهیم معذرت میخوام

    • به طور حتم ۹۷۰ چرا در بیشتر ضمینه ها بهتر عمل میکنه.
      در ضمن ۳۹۰ رو نمیشه رقیب ۹۷۰ دونست چرا که از نظر رنج قدرت و قیمت اصلا برابری نمیکنه و بهتره با ۳۹۰X مقایسه بشه.
      اگر شما خیلی عجله دارید که بهترین کار خرید ۹۷۰ هست.
      چرا که ۳۹۰X هنوز وارد بازار نشده و ۱۰۰% هم پس از ورود قیمت بیشتری خواهد داشت.
      ولی اگر عجله ای ندارید می تونید تا ورود و ثابت شدن قیمت ۳۹۰X صبر کنید و بعد تصمیم بگیرید.(ممکنه این کارت ارزونتر از ۹۷۰ بشه.)
      در بقیه ضمینه ها هم پرفورمنسش مشابه ۹۷۰ هست ولی مصرف بسیار (به معنای واقعی کلمه) بیشتری رو نسبت به ۹۷۰ داره.
      در یک جمع بندی اگر پاور قدرتمند + صبر دارید + عدم نگرانی در مورد قبض برق و می خواین کمی بیشتر کنید ۳۹۰X انتخاب خوبیه.
      در غیر این صورت به طور حتم ۹۷۰ رو انتخاب کنید که مدل های مختلفش با قیمت بسیار خوبی داره عرضه میشه.(از ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰-۷۰۰)
      موفق باشید. 😉

    • mzr گفت:

      از لحاظ فریم دهی بسته به بازی داره تو بعضی از بازی ها ۹۷۰ بهتر عمل کرده تو بعضی دیگه ۳۹۰ ولی اختلاف انچنانی ندارن
      ولی من به شخصه اگه بودم ۹۷۰ میخریدم به دلیل خنک بودنش کم مصرف بودنش تکنولوژی های انحصاریش و …
      بعد این که تا چند سال دیگه با این تنظیمات میتونی بازی کنی بسته به پورت کردن بازی داره ولی حدود ۳ یا ۴ سال بازی هارو میتونی رو تنظیمات قابل قبولی اجرا کنی

      • ار همه ی دوستان ممنونم ولی r9 390 و r9 390x از ۸ گیگابیت رو GDDR5 داره و ۵۱۲ بیت که بیشتر از ۲۵۶ بیت و ۴GIG GDDR5 است به نظرتون این دو کارت اینده بهتری ندارند الان هم R9 390 از برند ایسوس حدودا ۱ میلیون ششصد قیمت داره به خدا گیچ شدم از یک طرف عاشق انویدا هستم یک از طرف کارت های amd از رم بیشتر و بیت برخوردار هستند و با قیمت مشابه

        • mzr گفت:

          اونا زیاد اهمیت نداره مهم اینه که تو عمل کدوم بهترن اینا یه سری عدده به این دو تا سایت یه سری بزن نقدای ۳۹۰ رو داره
          www*techpowerup*com
          www*guru3d*com
          تازه اگه یه بازی بهینه سازی نسبتا خوبی داشته باشه به بیشتر از ۳ گیگ تو بیشتر بازی ها نیازی نیست مگر برای رزلوشن های بالا

        • unreal engine گفت:

          پدر خوانده عزیز طبق بنچمارک ها ۳۹۰ و x از ۹۷۰ در خیلی از مواقع قوی تر هست (به جز برخی تایتل ها) درست! اماamd معایب کمی هم نداره از دما و مصرف زیاد بگیر تا پشتیبانی نکردن از دایرکس تسلیشن فیزیکس و اهمیت ندادن به درایور ها و عدم انتشار درایور های استیبل و…و با وجود قدرت بیشتر ۳۹۰ من ۹۷۰ رو پیشنهاد میدم چون با خیال راحت بازی میکنید یک نکته خییییلی مهم : حافظه در کارت گرافیک ملاک نیست و نشان دهنده قدرت بیشتر نیست!

        • Strixxx گفت:

          خیر. ب بیت که اصلا ربطی نداره!!
          حجم حافظه هم ۸ گیگابایت برای ۴k و crossfire ب د رد میخوره. در فول hd برنده ۹۷۰ میباشد!! اگر بحث اینده باشه هم فکر نکنم ۴ گیگابایت مشکل ساز بشه برای fullhd. همونطور ک گفتم ۹۷۰ از dx 12.1 پشتیبانی میکنه در مقابل ۳۹۰x ب dx 12 محدوده. یکی از ویژگی های dx12.1 ک الان اسمش یادم نیست باعث کاهش کلی مصرف vram میشه. پس در کل نگران نباشید

        • فرشاد گفت:

          خودت جواب خودت رو دادی پدر خوانده خیلی ها تعصبی صحبت میکنن ولی خودت نگاه داری میگی ۵ گیگابات GDDR5 اونم ۵۱۲ بیتی بعد ۴ گیگ ۲۵۶ بیتی قوی تره زیاد به حرفای اینو اون توجه نکن تنها سایت مرجع برای مقایسه چیزی جز انتوتو نیست بقیه رو ول کن بعدشم نیازی به مقایسه نداره قیمتا یکیه پس amd رو بگیر

    • Strixxx گفت:

      ۹۷۰ بگیر بهتره.
      کارایی کمی بیشتر+ مصرف کمتر+حرارت کمتر+پشتیبانی از dx 12.1.
      برند evga و asus و gigabyte پیشنهادمه. اولویتت evga باشه اونم مدل s u p e r clocked زیرا دست کمی از ۹۸۰ رفرنس ندارد به دلیل اورکلاک بالا.

      • mzr گفت:

        اقا یه سوال این رو بر اساس بازده تو بازی میگید یا بر اساس فرکانس هسته و امتیاز ۳d mark اخه خودم میخوام سیستم ببندم بین g1 , exterem core edition و evga ssc موندم

        • Strixxx گفت:

          از لحاظ بازده و قدرت محاسبات اعشاری.خود بنده با اورکلاک الان بیش از ۱۰ فریم افزایش کارایی داشتم در gta v. تازه با ایسوس ک فقط یک ۸ پین میخوره!! با evga و گیگا فراتر از اینم میشه اور کرد زیرا دگر گلوگاه نمیشه از لحاظ تغذیه
          شما یا g1 یا evga تهیه کنید. Evga تهیه میکنید مراقب باشید acx 2.0 باشه نسخه اولاش مشکل خنک کنندگی دارن.

          • Strixxx گفت:

            تو دیتا بیس techpowerup تمامی مدل ها,فرکانس ها و قدرت خام و … زده شده. از اونجا ک evga مدل های زیادی داره به این دیتابیس یک نگاهی بندازید و قوی ترین مدل رو پیدا کنید. الان خود من یادم نیست کدومش کلاک بالاتری داشت کلی پسوند و پیشوند دارن:-D

            • mzr گفت:

              بالاترین کلاک اول ماله یه مدل ایسوس بود بعدش extrem core edition zotac ولی بر اساس بنچمارکایی که دیدم فرکانس بیشتر حتما دلیلی نداره که تو بازی هم بهتر عمل کنه چون بازده ۹۸۰ti g1 بهتر از ۹۸۰ti extereme edition بود با این که یه ذره فرکانس زوتاک بالا تر بود

            • Strixxx گفت:

              اون مدل ایسوس فکر کنم برای ۹۸۰ بود. من قدرت خام رو دیدم evga از همه بالاتر بود
              البته evga متاسفانه گارانتی خوبی نداره در ایران. این رو هم در نظر بگیرید

            • داشتم خدا خدا میکردم کسی سوتی امروز سایت (کامنت بنده) رو نبینه تا پاک بشه همه ی دوستان چشمشون بهش خورد!
              تقصیر این gpuboos لع.نتیه که قیمت ۳۹۰X رو ۳۳۰ دلار زده و من تا همین چند لحظه پیش متوجه این موضوع نشدم.
              پدر خوانده جان انتخاب بسیار سختیه.
              از یه طرف ۹۷۰ و ۳۹۰ از نظر پرفورمنس مشابه همدیگه اند.
              از طرف دیگه هر دو در یک رنج قیمت قرار دارند.(بستگی به برندشون)
              تفاوت توان مصرفیشون طبق لینکی که میذارم حدود ۳۰ وات هست که فرق چندانی نداره.(تازه در بعضی مواقع کمتر)
              www*techspot*com/review/1019-radeon-r9-390x-390-380/page7.html
              انویدیا تکنولوژی های منحصر به فرد و ناکارآمد خودشو داره AMD هم که تکنولوژی هاش بخوره تو سر من که کلا بدرد ۴K بازا میخوره.
              کلا انتخاب بین این دو یک چیز نسبتا سلیقه ایه.(از نظر من)
              ولی ۲ مورد وجود داره.
              ۱.رو چه رزولیشنی بازی میکنید.(۱۰۸۰ به پایین ۹۷۰ و ۱۰۸۰ به بالا ۳۹۰)
              ۲.چه تایتل هایی رو بیشتر دوست دارید.
              تایتل های یوبی سافت ، برادران وارنر رو میپسندید ۹۷۰.
              تایتل های EA ، اسکورانیکس رو میپسندید ۳۹۰.
              ///
              به شخصه ۳۹۰ رو انتخاب میکنم چون فن AMD هستم و نقش آفرینی های باوییر و عناوین DICE + هیتمن و duse ex رو میپسندم.

  • ALI FT9 گفت:

    Amd. توی پردازنده ها به جز workstation ها هیچ حرفی برای گفتن نداره…ولی روی پردازنده های گرافیکی همیشه از نویدیا بهتر بوده ولی چون انویدیا یه سری قرار دادها با شرکتای بازی ساز میبنده یه سری افکتای تصویری رو برای خودش نگه میداره.بهتر بود مینوشتید پردازنده گرافیکی نه پردازنده خالی.

    • ALI FT9 گفت:

      بچسب به amd…یه پنهای باند فوق العاده داره میده بهت…

      • Strixxx گفت:

        پهنای باند اگر عامل مهمی بود وضع fury x این نبود!
        دقت کن ۴۰۹۶ بیت در مقابل ۳۸۴ بیت انویدیا شکست خورد!!!
        فن های amd خیلی جالب ضعف معماری در dx12.1 رو پنهان میکنن و میگن فعلا کاربرد نداره!! و گیر دادن ب پهنای باند ک عامل مهمی نیست

        • ALI FT9 گفت:

          نمیدونم کی گفته پهنای باند مهم نیست توی اون سری از پردازنده های amd r9 290 و r9 390 بازی ها داره عالی اجرا میشه…این که بعضی بازیا روی amd خوب اجرا نمیشه به خاطر سیاست های انویدیاست نه ضعف amd دوما من نمیدونم شما چه تستی از fury دیدی ولی الان جزء بهتریناست….الکی روی انویدیا تعصب نداشته باش..کارت گرایک خود من الان gtx 860 هست با اینکه فرکانس خوبی داره ولی به خاطر پهنای باند پایینش بعضی وقتا کم میاره…
          اگر پهنای باند مهم نبود هیچ وقت r9 m290 نمیتونست از gtx 960 بهتر باشه پس خواهشن بدون اطلاعات از روی تفکراتت نظر نده لطفا

          • Strixxx گفت:

            دوست عزیز
            قبل از این که پهنای باند و حافظه شما گلوگاه ایجاد کنه، GPU شما کم میاره.
            به بنچمارک های سایت های معتبر نگاه کنید. Fury X با توجه به حرف های شما باید تمامی کارت هارو پشت سر بگذاره! که اینطور نیست و حتی عقب تر هم هست!!
            اونجور که شما میگین، ۹۸۰ با حافظه ۲۵۶ بیتی باید از ۲۹۰X با حافظه ۵۱۲ بیتی شک.ست میخورد!
            برای گرافیک، تنها فرکانس ه س ت ه و پهنای باند مهم نیست. واحد های سایه ز.ن، ROP و ترانزیستور، واحد های بافت و از همه بیشتر معماری مهم است.
            اگر مایلید به فروم سر بزنید اونجا بهتر میتونیم بحث کنیم 😉 😉 :yes: :yes:

    • در ضمن پدرخوانده جان دوستان کاملا راست میگن.
      الان حافظه های HBM پهنای باند بیش از ۴۰۰۰ بیت رو ارایه میدن ولی تفاوت آنچنانی رو در پرفورمنس ایجاد نمی کنند.
      چون اگه اینجوری بود سری Fury الان باید ۲۰۰ فریم جلوتر از رقیبش میشد.
      VRAM هم فقط در رزولیشن و بازی کردن با چند مانیتور + حجم تکسچر ها بازی تاثیر گذاره و اگر شما ۱۰۸۰ یا پایینتر بازی می کنید فرقی بین ۴ و ۸ وجود نداره. 😉

  • از همه ی دوستان ممنونم از احسان عزیز unreal engine و mzr و کیان عزیز از هم صحبتی با شما سروران لذت بردم تغریبا قانع شدم ۹۷۰ بگیرم ارزوی موفقیت برای تک تکتون دارم موفق باشید

  • AMD همون بدرد کنسول ساختن میخوره

    تو عرصه CPU که جلوی INTEL عیلیه سلام پشمی بیش نیست
    تو زمینه GPU هم که باید حالا حالا ها جلوی NVIDIA تعظیم کنه

    AMD دینه تو PC هیچ حرفی برای گفتن نداره
    بهتره بره دنبال تولید رم و هارد دیسک

    هر PC GAMER با تجربه ایی بخوبی میدونه
    نهایت قدرت و کیفیت=PC = NVIDIA + INTEL

  • AMD کارش درسته همچنان که در کنسول ps4 جواب داده

  • meissama33 گفت:

    خدا کنه به این زودیها نیاد تا بایونتا ۳ رو بروی وی یو بازی کنیم.

احتمالا AMD پردازنده کنسول بعدی نینتندو را خواهد ساخت - گیمفا