سینما+: شماره هشتم - گیمفا
سینما+: شماره هشتم - گیمفا
سینما+: شماره هشتم - گیمفا
سینما+: شماره هشتم - گیمفا

سینما+: شماره هشتم

محمد حسین جعفریان
۱۸:۵۱ ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
سینما+: شماره هشتم - گیمفا

هفته‌ای دیگر گذشت و بازهم سینما‌پلاس خدمت شماست تا شما را از اخبار به‌روز دنیای سینما و آن چه که در باکس‌آفیس هفته دیده شد، مطلع کند. در این شماره یک فیلم جذاب را نیز به شما معرفی می‌کنیم.با ما همراه باشید…

معرفی فیلم(محمدحسین جعفریان)

imagesMr. Holmes

فیلم‌سینمایی آقای هولمز (Mr. Holmes) (که قبلاً با عنوان «ترفند کوچکی از ذهن» (A Slight Trick of the Mind) شناخته شده است) فیلمیست درام، جنایی و پر رمز و راز آمریکایی-انگلیسی به کارگردانی بیل کاندون (Bill Condon) و بر اساس رمانی در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است. نویسنده‌ی این فیلم Mitch Cullin بوده و ستاره‌ی آن نیز کسی نیست جز Ian McKellen که به عنوان (Sherlock Holmes) ایفای نقش می‌کند. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به Laura Linney اشاره کرد.

Mr. Holmes از سال ۱۹۴۷ یعنی ۴۹ سالگی شرلوک هلمز آغاز می‌شود و تا بازنشستگی وی در سن ۹۳ سالگی ادامه دارد. او در یک خانه‌ی بسیار ساده در یک دهکده‌ای به نام ساسکس همراه با خانم مونرو(مستخدم خود) و راجر(پسرش) زندگی می‌کند. زندگی وی کم‌کم حالت نباتی به خود می‌گیرد و او بی‌سروصدا در حال گذران زندگی در اتاقی نمور است. شرلوک، قصد نوشتن خاطرات خود را دارد اما در بسیاری زمان‌ها، حافظه‌اش وی را یاری نمی‌کند و او همواره در حال تلاش برای به یاد آوردن چیزهاست. همانطور که انتظار می‌رود فیلم پر از فلش‌بک‌هایی است که از زمان‌های مختلف زندگی شرلوک به نمایش در می‌آیند.

کمتر از ۱۰ روز به اکران این اثر باقی‌مانده و باید دید که آیا این اثر می‌تواند جایگاه مناسبی را در باکس‌آفیس به دست بیاورد یا خیر؟

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جدیدترین اخبار دنیای سینما(محمدحسین صفری)

اولین تصاویر و اطلاعات از Batman V Superman: Dawn Of Justice منتشر شد

درحالی‌که از زمان معرفی فیلم Batman V Superman: Dawn Of Justice، اطلاعات چندانی از این فیلم منتشرنشده است و DC تنها به انتشار یک تریلر بسنده کرده بود ولی نشریهٔ معتبر اینترتیمنت ویکلی در آخرین شمارهٔ خود اولین تصاویر از این فیلم را منتشر کرد و همراه آن اطلاعات فراوانی از روند داستانی فیلم را در اختیار مخاطبان قرار داد.

1

در ابتدا مشخص‌شده است که نقش واندروومن با بازی گال گودت بسیار پر رنگ‌تر از آن چیزی بود که تصور می‌شد. در واقع ازآنجایی‌که تاکنون در اخبار و همچنین تریلر فیلم هیچ خبری از شخصیت واندروومن نبود، تصور می‌شد که وی یک حضور کوتاه در فیلم داشته باشد اما حال مشخص‌شده است که وی نقش مهمی در روند فیلم دارد و حتی وی و بروس وین از مدت‌ها پیش با هم آشنا هستند و حتی هویت مخفی یکدیگر را می‌دانند اما در ظاهر به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا یکدیگر را نمی‌شناسند تا دیگران متوجه ارتباط آن‌ها نشوند.  همچنین اعلام‌شده است که بتمن برای مقابله با سوپرمن از لباس مخصوص خود که در تریلر نیز به نمایش درآمده بود، استفاده می‌کند و این لباس مجهز به مادهٔ کریپتونات است که یکی از نقاط ضعف سوپرمن محسوب می‌شود. همچنین اسنایدر تأکید کرده است که برای طراحی پوشش‌های بتمن در این فیلم کاملاً از کمیک ماندگار “شوالیه تاریکی بازی می‌گردد” فرانک میلر اقتباس کرده‌اند. افلک نیز تأکید کرده است که بتمن در این فیلم مسن‌تر و البته بسیار خشن‌تر است و  نگاهی بدبینانه به سوپرمن دارد.  همچنین کاویل نیز اعلام کرده است که در این فیلم، بسیاری مردم سوپرمن را شخصیتی خدا گونه می‌پندارند و وی را می‌پرستند اما بتمن مخالف این موضوع است. در واقع مشخص‌شده است که دلیل اصلی خصومت بتمن با سوپرمن به صحنه‌های مبارزهٔ پایانی فیلم مرد پولادین بازمی‌گردد. جایی که سوپرمن خرابی‌های فراوانی به بار می‌آورد و یکی از مناطق تخریب‌شده نیز متعلق به صنایع وین است که تمامی افراد حاضر در آن کشته شدند. ازآنجایی‌که بروس وین یا همان بتمن، این افراد را می‌شناخت، از مرگ‌ها بسیار خشمگین می‌شود و تصمیم می‌گیرد بعد از ۲۰ سال، مجدداً لباس بتمن را به تن کند.

6 2 3 45

در این فیلم بن افلک در نقش بروس وین/بتمن، هنری کاویل در نقش کلارک کنت/سوپرمن، گال گودت در نقش واندروومن، امی آدامز در نقش لوئیس لین، جسی آیزنبرگ در نقش لکس لوثر، جرمی آیرونز در نقش آلفرد پنی ورث و جیسون موموآ در نقش آکوامن ایفای نقش خواهند کرد. این فیلم به کارگردانی زک اسنایدر و نویسندگی دیوید اس گویر و کریس تریو و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان در ۲۵ مارس ۲۰۱۶ (۶ فروردین ۹۵) اکران خواهد شد.

ریچل مک آدامز در دکتر استرنج ایفای نقش خواهد کرد

یکی از فیلم‌های فاز سوم سینمایی مارول که به‌واسطهٔ حضور بندیکت کامبربچ عدهٔ زیادی منتظر آن هستند، عنوان دکتر استرنج نام دارد که قرار است به‌زودی فیلم‌برداری آن آغاز شود. پس از انتخاب چوئل اجیفور، بازیگر فیلم تحسین‌شده ۱۲ سال بردگی، برای بازی در نقش منفی این فیلم یعنی بارون موردو حال خبر می‌رسد که مارول در حال مذاکره با ریچل مک آدامز برای ایفای نقش در این فیلم است. مک آدامز که در حال حاضر با سریال کارآگاه حقیقی دوباره به سطح اول سینما و تلویزیون بازگشته است، سابق بازی در سری فیلم‌های شرلوک هولمز را دارد این بار قرار است با بازیگر دیگر شرلوک هولمز یعنی کامبربچ همبازی شود. هنوز جزئیات نقش وی در این فیلم مشخص نشده است ولی شایعاتی منتشرشده بود که مارول در نظر دارد نقش استاد و راهنمای دکتر استرنج را در این فیلم یک شخصیت مؤنث ایفا کند درحالی‌که در کمیک‌ها همواره یک پیرمرد استاد استرنج بود.

1

این فیلم را اسکات دریکسون کارگردانی خواهد کرد و فیلمبرداری آن از نوامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. این فیلم در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۶ اکران خواهد شد.

اولین تصویر از فیلم ددپول منتشر شد

یکی از قهرمانان جذاب مارول بدون شک ددپول است که با حس شوخ‌طبعی خاص خود و شوخی‌های مسخره‌ای که می‌کند توانسته طرفداران زیادی به دست آورد. حال قرار است ددپول در سال ۲۰۱۶ بر پردهٔ سینماها نیز ظاهر شود و آنجا نیز مخاطبان را با خود همراه سازد. پس از حضور ناامیدکنندهٔ شخصیت ددپول در فیلم X-Men Origins: Wolverine که به هیچ عنوان راضی‌کننده نبود این بار قرار است که این شخصتی کمیک بوکی در فیلم اختصاصی خودش حضور یابد. رایان رینولدز که در X-Men Origins: Wolverine نیز نقش ددپول را ایفا کرده بود بار دیگر این نقش را ایفا خواهد کرد. در اولین تصویر منتشرشده از فیلم، در کنار ددپول شاهد حضور شخصیت وارهد هستیم. این شخصیت که در واقع Ellie Phimister نام دارد که دارای قدرت تلپاتی است. Brianna Hildebrand که بازیگری جوان و گمنام است قرار است نقش وارهد را ایفا کند.

3

علاوه بر رینولدز و هیلندبرند، بازیگران دیگری چون مورینا بکرین، اد اسکرین و جینا کارانو، قهرمان زن مسابقات UFC، نیز در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد. این فیلم را تیم میلر کارگردانی خواهر کرد و وظیفهٔ نشر آن بر عهده کمپانی فاکس قرن بیستم است. ددپول قرار است در ۱۲ فوریه ۲۰۱۶ اکران شود.

دانی ین به قسمت هشتم جنگ ستارگان پیوست

درحالی‌که قسمت هفتم سری فیلم‌های جنگ ستارگان پس از سال‌ها وقفه قرار است در ۱۷ دسامبر سال جاری میلادی با نام جنگ ستارگان : نیرو برمی‌خیزد اکران شود، تهیه‌کنندگان این سری از همین حالا در حال پیش‌تولید قسمت هشتم این سری هستند. به‌تازگی دانی ین، بازیگر مشهور هنگ‌کنگی به خاطر بازی در سری فیلم‌های مردی به نام ایپ، مشهور شده است، نیز به این عنوان اضافه شد. وی در قسمت هشتم در کنار شخصیت هان سولو با بازی هریسون فورد ایفای نقش خواهد کرد. سازندگان پیش از دانی ین برای این نقش جت لی را در نظر داشتند اما با توجه به دستمزد بیشتر لی، سرانجام دانی ین برای این نقش انتخاب شد.

44

همچنین به نظر می‌رسد که دانی ین علاوه بر قسمت هشتم این سری در دنباله فرعی آن یعنی Star Wars: Rogue One نیز ایفای نقش خواهد کرد به‌ویژه اینکه کارگردان این عنوان یعنی گرت ادواردز نیز چندی پیش اعلام کرد که برای نقشی نامعلوم به دنبال یک بازیگر مشهور چینی است. با توجه به اینکه فیلم‌برداری Star Wars: Rogue One به‌تازگی آغازشده است انتظار می‌رود که دانی ین به‌زودی به این فیلم نیز اضافه شود. Star Wars: Rogue One در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ اکران خواهد شد و قسمت هشتم سری جنگ ستارگان در تاریخ ۲۶ می ۲۰۱۶ یعنی یک روز پس از ۴۰ سالگی این سری سینمایی به کارگردانی رایان جانسون اکران خواهد شد.

تصویر جدیدی از اپیزود ویژه سریال شرلوک منتشر شد

بدون شک یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های شبکهٔ BBC، مینی سریال خارق‌العاده شرلوک است که تاکنون ۳ فصل از آن پخش‌شده است و فصل چهارم نیز قرار است در اواخر سال ۲۰۱۶ روی آنتن برود. با این حال سازندگان این سریال در این بازهٔ زمانی دست به کار عجیبی زده‌اند و قرار است یک اپیزود ویژه با حال و هوای لندن ویکتوریایی منتشر کنند. Steven Moffat به عنوان نویسنده و مغز متفکر این سریال، در حال حاضر در نمایشگاه کمیک کان سن دیگو حضور دارد و تصویر جدیدی از دو شخصیت اصلی سریال یعنی شرلوک هولمز و جان واتسون با شمایل ویکتوریایی منتشر کرده است. موفات همچنین اضافه کرده است که این اپیزود ویژه در ماه مارس پخش خواهد شد و البته هیچ ارتباطی به کل سریال ندارد و آن‌ها خواسته‌اند تنها ادای دینی به شرلوک کلاسیک داشته باشند. وی همچنین اعلام کرده است که به دلیل برنامهٔ فشردهٔ دو بازیگر اصلی این سریال یعنی کامبربچ و فریمن که در فیلم‌های زیادی حضور دارند، فیلم‌برداری فصل چهارم در کریسمس سال ۲۰۱۶ انجام می‌شود و احتمالاً پخش آن به اواخر سال ۲۰۱۶ موکول خواهد شد.

1

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

باکس آفیس (محمدحسین صفری)

 نابودگر حریف دایناسورها نشد

این هفته یکی از بلک باستر های بزرگ سینما یعنی Terminator: Genisys اکران شد که البته نتوانست در آمریکای شمالی به توفیق چندانی دست یابد و با فروش ۲۸ میلیون دلاری در پایان هفته، در ردهٔ سوم قرار گرفت و نتوانست حریف دو فیلم بالانشین هفته‌های پیشین یعنی Jurassic World و Inside Out شود. در تعطیلات ۴ جولای که مربوط به روز استقلال آمریکا است، تماشاگران بیشتر به تماشای دو عنوان Jurassic World و Inside Out رفتند به‌طوری‌که Jurassic World با فروش ۳۰ میلیون دلاری در صدر قرار گرفت و پویانمایی Inside Out نیز بافاصلهٔ چند صد دلاری در رتبهٔ دوم قرار گرفت. رقابت این دو عنوان برای سومین هفتهٔ پیاپی ادامه دارد و هنوز پویانمایی Inside Out موفق نشده است عنوان عظیم Jurassic World  از صدر کنار بزند. مجموع فروش Jurassic World در آمریکا به ۵۵۸ میلیون دلار رسیده است و مجموع فروش جهانی این فیلم چیزی بالغ بر ۳۸۵/۱ میلیارد دلار است و به این ترتیب Jurassic World  با پشت سر گذاشتن Avengers : Age of Ultron  به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ بدل شد و تصور می‌شود که این فیلم بتواند با کنار زدن سریع و خشن ۷، به پرفروش‌ترین فیلم سال بدل شود. از سوی دیگر عنوان جدید کمپانی پارامونت پیکچرز یعنی Terminator: Genisys هر چند در آمریکای شمالی چندان موفق ظاهرنشده است اما ماجرا در سایر نقاط جهان متفاوت است.  فروش بین‌المللی Terminator: Genisys حدود ۸۵ میلیون دلار بوده است و در نتیجه این فیلم با فروش جهانی ۱۲۹ میلیون دلاری کار خود را آغاز کرده است و به این ترتیب Terminator: Genisys بهترین فروش افتتاحیه را در میان تمامی فیلم‌های کارنامه آرنولد شوارتزنگر داشته است. این فروش در حالی رقم خورده است که این فیلم در چندین کشور اروپایی نظیر آلمان و همچنین بزرگ‌ترین بازار جهان یعنی چین هنوز اکران نشده است. فیلم Magic Mike نیز دیگر فیلم تازه اکران شدهٔ این هفته است که با فروش ۱۱ میلیون دلاری در پایان هفته و فروش کلی ۲۶ میلیون دلاری شروعی متوسط داشته است. کمدی Ted 2 که هفتهٔ گذشته بر خلاف انتظارات شکست سختی خورد، این هفته نیز دچار افت فروش شد و با فروش ۱۱ میلیون دلاری و ۶۰۰ هزار دلار کمتر از Magic Mike در ردهٔ چهارم قرار گرفت.

1

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دوستان عزیز، سینماپلاس برنامه‌های تازه و جذابی دارد که به زودی، همه‌ی آن‌ها را مشاهده خواهید نمود. از هفته‌ی بعدی در سینماپلاس، بخش‌های تازه و چیزهایی که تا به امروز جایشان در این بخش خالی بود را آرام‌آرام اضافه می‌کنیم. این هفته، به اندازه‌ی هفته‌های گذشته پربار خدمت شما نرسیدیم اما مطمئن باشید از شماره‌ی بعدی، سینماپلاس همواره با مقالاتی کامل و چیزهایی جدید خدمت شما می‌رسد. همواره با سینماپلاس همراه باشید و اگر نظری در رابطه با این بخش دارید، حنما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

آن چه که در شماره‌ی نهم سینماپلاس خواهیم خواند:

معرفی سریال True Detective

دنیای‌جذاب ابرقهرمان‌ها| نگاهی به دنیای‌سینمایی Marvel، قسمت دوم

اخبار دنیای سینما

تحلیل باکس‌آفیس

و ….؟

نویسندگان: محمدحسین جعفریان- محمدحسین صفری- عرفان استادی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما+: شماره هشتم - گیمفا
سینما+: شماره هشتم - گیمفا
سینما+: شماره هشتم - گیمفا
سینما+: شماره هشتم - گیمفا
سینما+: شماره هشتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما+: شماره هشتم - گیمفا