مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2 - گیمفا
مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2 - گیمفا
مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2 - گیمفا
مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2 - گیمفا

مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2

امید آریایی
۱۵:۲۷ ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2 - گیمفا

چه کسی فکرش را میکرد که رقابت در بازی های ویدئویی طوری پیشرفت کند؛ که کسانی زندگی خود وقف یک بازی کنند! حتما تا به حال نام بازی Dota 2 را شنیده اید و می دانید همواره از این گیم به عنوان یکی از معروف ترین بازی های حرفه ای و چند نفره ی جهان یاد می شود و بزرگترین جایزه های گیم در این بازی داده شده است. امروز گپی با مدیر یکی از با افتخار ترین تیم ایرانی و خاورمیانه ای می زنیم با ما همراه باشید.

 

 

با سلام خدمت شما لطفا خودتون رو کامل معرفی کنید.

سلام و عرض خسته نباشید. علی اسفندیاری هستم ۲۳ ساله دانشجوی معماری، مدیر تیم سناریو و یکی از ادمین های مجموعه iCG.

 

از چه زمان و سنی شروع به بازی کردن dota کردید؟

کلا از دوران راهنمایی بود که با گیم آشنا شدم. اولین گیم حرفه ای که بازی کردم Warcraft TFT بود و بعد از اون با مپ دوتا آشنا شدم و از اونجا بود که همه چی شروع شد و این گیم رو ادامه دادم.

 

چطور شد که فهمیدید تو این بازی استعداد دارید؟

من بهش نمیگم استعداد میگم علاقه، این مسائل خیلی با هم فاصله دارند ولی استعداد کلی خودم رو توی گیم پیدا کردم نه صرفاً توی دوتا، دوتا رشته ای بود که از همه جوانب من رو راضی میکرد چون خیلی میشد درگیر استراتژی های این بازی شد و باهاش حریف رو غافلگیر کرد.

 

چی شد که مدیر تیم سناریو شدید؟

سناریو تنها تیم ایرانی بود که مدیر داشت و خیلی جدی به صورت حرفه ای این گیم رو ادامه می دادند. بنا به دلایلی مجبور شدند که مدیر تیم رو عوض کنند و به خاطر آشنایی قبلی که با من داشتند من رو انتخاب کردند، که من هم باعث خوشحالیم بود که بتونم به دوستام و گیمینگ کشور کمک کنم.

من قدیم هم بازی میکردم هم مسابقات برگزار می کردم اما فضای گیم کشور جوری نیست که چندین تیم حرفه ای بتونن رقابت کنند و دیده و حمایت بشن تصمیم گرفتم جایی تلاش کنم که این تلاش دیده بشه و نتیجه ی خوبی بده که خدا رو شکر راضی ام.

 

421073 10150636920589011 151198556 n

علی اسفندیاری

 

وظیفه ی مدیر تیم چیه آیا واقعا داشتن یک مدیر برای تیم ضرروی هست؟

بیشتر خلاصه میشه توی مدیریت زمان بچه ها، مسلماً هر تیمی که به صورت حرفه ای بخواد بازی کنه باید یک مدیر داشته باشه. بیشتر کارهای ثبت نام مسابقات داخلی و خارجی، زمانبندی تمرینات و مسابقات. چون اکثر این کارها وقت گیر و پر دردسر هستش و یک بازیکن زیاد نباید ذهنش درگیر مسائل جانبی بشه.

 

اعضای تیم سناریو تا به حال چند سری عوض شدند؟

سناریو مثل تمامی تیم های دنیا دارای تغییرات زیادی بوده ولی از زمانی که من به عنوان مدیر این تیم انتخاب شدم این تیم ۳بار تغییر جزئی کرد.

 

سناریو یعنی چی ؟

داستانش طولانیه، در کل همیشه یک سناریو توی گیم هست 😉

 

در مورد تمرینات تیمتون توضیح میدید؟

حالت کلی و با زبان ساده براتون توضیح بدم اینه که تیم گیمینگ هیچ فرقی با یک تیم ورزشی نداره چه از نظر تمرینات چه از نظر فشار فکری و بدنی. تمرینات تیم شامل دو بخش میشه، تمرینات تیمی و تمرینات انفرادی که تمرینات تیمی باعث پیشرفت هماهنگی تیم میشه و تمرینات فردی باعث پیشرفت مهارت های فردی یک بازیکن.

 

تا به حال با چه تیم های معروف خارجی بازی کردید ؟

خیلی تیم های زیادی بودند که تو مسابقات مختلف تونستیم باهاشون بازی کنیم مثل: Vega – Yes – SFZ – Alliance – NiP – Hehe United – Hellraiser

در حال حاضر علاوه بر این تیم ها با بقیه تیم های خوب دنیا تمرین میکنیم. این شرایط تمرینی هم خیلی سخت تونستیم بدست بیاریم.

 

چه مقام هایی در سطح جهانی بدست آوردید؟

در مسابقات مقدماتی آنلاین Msi BeatIt تونستیم به جمع ۴ تیم پایانی راه پیدا کنیم و جواز حضور در مسابقات Lan در کشور امارات رو بگیریم. هزینه سفر رو خود کمپانی اصلی داد و ما با اینکه ۲ تا از بازیکن هامون مشکل ویزا داشتند و بازیکن جایگزین داشتیم تونستیم در اون مسابقات دوم بشیم.

در مسابقات بعدی کشور امارات که به صورت آنلاین بود تونستیم مقام اول رو کسب کنیم.

در مسابقات هفتگی سایت ESL مقام اول رو کسب کردیم.

در مسابقات Esportal اروپا تونستیم به جمع ۸ تیم نهایی راه پیدا کنیم.

در لیگ های حرفه ای JoinDota که یک لیگ جهانی هستش به Div 2 رسیدیم که اول تیم ایرانی بودیم که تونستیم این جایگاه رو بدست بیاریم و در این لیگ در کنار تیم های خوب دنیا بازی خواهیم کرد  و فقط ۳۰ تیم جواز حضور در این لیگ رو دارند.

 

ssrvudi3d91lahuj73ev

 

فکر می کنید چرا ازتون حمایت خاصی نمیشه؟

گیمینگ در دنیا یک صنعت بسیار گسترده و پیشرفته هستش و در کشور ما زیاد بها داده نمیشه به این رشته. در رشته های مختلف گیمینگ ما مقام جهانی داریم. اما تفکر پدر ها و مادر ها در مورد گیم اینه که فقط وسیله ی سرگرمی هستش که این سرگرمی جلوی درس خوندن بچه ها رو میگیره و ضرر داره، در صورتی که گیم حرفه ای کاملا فرق میکنه. نگاه جامعه به ما نگاه خوبی نیست و شرکت ها و کمپانی ها مایل به اسپانسرینگ همچین مقوله ای نیستند، در صورتی که اکثر تیم های خارجی بالای ۵-۶ اسپانسر دارند.

 

مقصر اصلی کیه؟

اول خودمونیم که این جامعه گیمینگ رو تشکیل دادیم و براش اهمیت قائل نمیشیم. تا وقتی خود ما گیمر ها برای خودمون ارزش قائل نشیم دیگران هم برامون ارزش قائل نمیشن. دوم مسئولین چون فضایی درست نشده که ما بتونیم امید به رشد و پیشرفت در اون داشته باشیم. تصویر غلطی که از گیمینگ درست شده داره به ما گیمر های حرفه ای آسیب می زنه و مسئولین به فکر نیستند.

 

پیشنهاد شما به کسانی که میخواهند، در این بازی حرفه ای شوند؛ چیست ؟

زیاد باختن روشون تاثیر نذاره. هم جنبه ی برد داشته باشند هم جنبه ی باخت. برای پیشرفت تمرین کنند و زیاد تغییر بازیکن ندن.

 

img 5656

 

چه برنامه هایی برای آینده دارید ؟

به دنبال جذب اسپانسر هستیم. توی مسابقات خوب خارجی حضور داشته باشیم و نتایج مطلوبی کسب کنیم. چون در حال حاضر در سطح جهانی جایگاه خوبی رو داریم و نگه داشتن هر جایگاه خوبی سخته و ما تمام تلاشمون اینه این جایگاه رو حفظ کنیم وبلکه ارتقا بدیم و برای این کار نیاز به حمایت داریم.

 

بهترین اتفاق گیمی که داشتید کدام بود ؟

وقتی خانوادم متوجه شدن که گیمینگ جرم نیست و دوتا صرفاً یک بازی برای سرگرمی نیست.

 

ممنون از اینکه وقت ارزشمند خود رو در اختیار ما گذاشتید و به عنوان حرف پایانی

 اگر سخنی یا پیامی برای خوانندگان دارید، لطفا بیان کنید.

به خودمون اهمیت بدیم اگه دیگران بهمون اهمیت نمیدند. جامعه کوچیک گیمینگمون رو خراب نکنیم و هیچ وقت خودخواه نباشیم. ممنون برای مصاحبه و وقتی که گذاشتید به امید پیشرفت.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2 - گیمفا
مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2 - گیمفا
مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2 - گیمفا
مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2 - گیمفا
مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با علی اسفندیاری مدیر تیم سناریو در Dota 2 - گیمفا