طلوعی نو | اولین نگاه به Horizon: Zero Dawn
آخر الزمان، اتفاقی اجتناب ناپذیر و حتمی. عوامل مختلفی دلیل وقوع آن هستند. قطع شدن دائمی برق، انتشار ویروسی مرگبار، یا حتی بزرگ شدن خورشید. اما دو چیز بین تمامی آن ها مشترک است: نابودی و تعدادی بازمانده. پس از وقوع آخر الزمان بازماندگان مسیرهای مختلفی را در پیش می گیرند. برخی به گروه های شبه نظامی می پیوندد، برخی دیگر به قتل و غارت دیگران می پردازند، و تعدادی دیگر به زندگی غار نشینی بازمی گردنند. شهرهای شگفت انگیز نابوده می شوند. ساختمان هایی که دیگر به ستاره ها نمی رسند. بر دیوار غارها نقاشی تمدن های قدیمی نقش بسته. تمام این اتفاقات به دلیل فرو رفتن در دل تاریکی است. دنیایی که زمانی متعلق به “قدیمی ها” بود، هم اکنون به طبیعت بازگشته. ربات ها مالکان جدید این دنیا هستند. اما تمدن بشری به کلی نابود نشده و همچنان امید هست.
با این وجود که معرفی Horizon Zero Dawn را نمی توان غافلگیری بزرگ Sony و Guerrilla Games نامید، زیرا قبل از معرفی در کنفرانس تا حدودی از اطلاعات بازی لو رفته بود، از جمله حضور دایناسورهای رباتی و فضایی مربوط به عصر حجر. اما بدون شک یکی از بهترین نمایش های E3 امسال را متعلق به این عنوان است. به این دلیل که نمایش E3 به نوعی مرجع تمامی اطلاعات بوده و نقش بسیار مهمی در شناخت بازی دارد، در ابتدای امر به تحلیل و بررسی نمایش می پردازیم.
در مقدمه به پیش زمینه داستانی بازی اشاره شده، و تکرار آن ها عبث و بیهوده است. تنها به ذکر این نکته بسنده می کنیم که شخصیت مونث بازی از قبیله ای است که برای اولین بار شکار کرده، و از تکنولوژی سطح پایین استفاده می کند. اولین چیزی که در نمایش گیم پلی نظر شما را جلب خواهد کرد، Draw to Distance فوق العاده بازی است. ربات های غول پیکر، ساختمان های ویران و فضایی عاری از هر گونه نشانه از تمدن بشری… . این سطح از جزئیات و زیبایی بدون شک قلب شما را تسخیر خواهد کرد. همچنین می توانید تاثیر باد بر روی درختان و پوشش گیاهی زمین را مشاهده کنید. شکار با حرکت پروتاگونیست از سرآشیبی اغاز می شود. انیمیشن های سریع و زیبا، به همراه افکت های محیطی از جمله گرد و غبار و تکه های زمین. یک Watcher در جلوی اوست، در نتیجه Aloy در میان بوته ها مخفی می شود. بوته ها نسبت به نحوه حرکت او به زیبایی واکنش نشان می دهند. تمامی این ویژگی ها نوید دهنده فیزیک واقع گرایانه هستند. ربات Watcher سریعا به حضور Aloy واکنش نشان می دهد، و با تغییر نور آبی به زرد در حالت خطر قرار می گیرد. با به صدا درآوردن آژیر خطر توسط Watcher، شکارچی ما سریعا از بوته بیرون آمده، و او را نابود می کند. نکته ای که این جا حائر اهمیت است، به زبان آوردن جمله “Sorry Little one, but I cannot let you call for help” توسط Aloy می باشد. از این جمله می توان برداشت کرد که او برای لذت نمی کشد، و تنها زمانی این عمل را نجات می دهد که مجبور باشد. چه برای بقا، چه برای پیش برد اهداف. تا حدودی می توان این جمله را به جمله ای مشابه در فیلم Avatar ربط داد. در ادامه یک روز خوب برای شکار را مشاهده می کنیم. زیرا دسته بزرگی از ربات های حامل Blaze در این مکان حضور دارند. Aloy آماده شکار شده، اما پرواز پرندگان نشانه خوبی نیست. در این لحظه دو ربات غول پیکر از جلوی دیدگان شما رد می شوند. ربات ها با جزئیات و از طراحی جالبی بهره می برند. نورپردازی و سایه زنی بسیار واقع گرایانه و به دور از هر گونه اغراق است. با عبور ربات های غول پیکر، و جابجایی Aloy در بوته ها شکار رنگ و بوی حقیقیت به خود می گیرد. ربات های حامل Blaze فرار می کنند، و کابوس به حقیقت بدل می شود. ربات غول پیکری که بازگشته، به شکارچی شجاع حمله می کند. آیا Aloy می ترسد؟
جواب خیر، و به زیبایی با جمله “Someone is angry” شوخ طبعی خود در بدترین شرایط را نشان می دهد. تکه تکه شدن سنگ ها باری دیگر فیزیک زیبای بازی را به رخ می کشد. نکته دیگر، عدم وجود نوار سلامتی هم برای پروتاگونیست و هم برای دشمنان است. از این ویژگی دو برداشت می توان داشت: ۱) Guerrilla Games قصد دارد حس ماجراجویی را در بازیبازان زنده نگه دارد ۲) اهمیت بیشتر استراتژی در حمله. پس از انتخاب تیروکمان مناسب از منوی سلاح ها، Aloy به یکی از نقاط حساس ربات حمله می کند. هدف قرار دادن سر ربات با تیر الکتریکی بی فایده است. استفاده از این نوع تیر در مکان مناسب، باعث می شود ربات برای چند ثانیه متوقف شود. در نتیجه Aloy می تواند به جعبه رو ربات شلیک کرده، و سلاح قدرتمندی را برای مدت کوتاهی بدست آورد. پس از چند شلیک، ربات به شکل متفاوتی و با دم ضربه می زند. در این لحظه با جالب ترین سلاح بازی آشنا می شویم. سلاحی که با شلیک طناب و اتصال آن ها به زمین، ربات را به زمین می زند. حساس ترین نقطه ربات مشخص می شود. Aloy در حالت آهسته به این نقطه شلیک کرده، و با نیزه کار را تمام می کند. شکارچی خسته از نبردی سخت به لبه پرتگاه می رود، و به مکانی که سابقا نمادی از تمدن و تکنولوژی بوده نگاه می کند. اما این تنها آغاز طوفان است، و او آماده خواهد بود. در این نقطه طراحی صورت واقع گرایانه و فیزیک مو بسیار خودنمایی می کنند. بازی از آب و هوای دینامیک بهره می برد. در این لحظه نمایش بازی در E3 با یک صحنه به اصطلاح Cliff-Hanger پایان می یابد. انتخاب دورانی پس از وقوع آخر الزمان به عنوان پیش زمینه داستانی، سوالاتی متفاوت را به وجود می آورد. چرا این اتفاق رخ داده؟ چرا ربات ظهور کرده اند؟ و بسیاری سوالات دیگر. باید صبر کرد و دید که آیا Guerrilla Games قصد دارد به تمامی آن ها پاسخ دهد، یا حل این مسائل را به عهده بازیباز می گذارد.
همانطوری که Hermen Hulst قبل نمایش بازی گفت، ساخت این بازی قدم گذاشتن در راه جدیدی است. استودیو Guerrilla Games بیشتر با سبک شوتر و فرنچایز Killzone شناخته می شود. در نتیجه وارد شدن به سبک RPG ریسک بزرگی است، و به قول تهیه کننده ارشد، Mark Norris “جاه طلبانه ترین بازی” این استودیو می باشد. Shuhei Yoshida در مصاحبه ای اعلام کرد که ” Horizon مهم ترین پروژه برای او در E3 است، زیرا از طرفی یک پروژه بزرگ و از طرف دیگر IP جدید است.” همچنین او برای انتخاب یک شخصیت مونث به عنوان پروتاگونیست قدری نگران است. اما با ظهور شخصیت های مونث متعدد و نمایش فوق العاده می توان از این موضوع چشم پوشی کرد. بسیاری اعتقاد دارند که تجربه اول با شکست رو به رو می شود. اما یک کشتی قدرتمند با خدمه با تجربه حتی در خطرناک ترین آب ها نیز غرق نخواهد شد. سکان دار ( کارگردان ) این کشتی Mathijs de Jonge، و دست راست ( نویسنده ) او John Gonzalez، نویسنده ارشد Fallout: New Vegas است. همچنین این بازی از موتور Killzone: Shadow Fall یعنی Umbra 3 استفاده خواهد کرد. البته بخش هایی از آن تغییر کرده تا برای سبک Open World مناسب باشد. شایان ذکر است که هیچگونه بخش آموزشی وجود ندارد و بازیباز خود باید برای بقا روش مناسب را بیابد. موسیقی با محیط تطابق دارد، و بخش های وکال بدون هیچ کلامی این دنیای پس از آخر الزمان را توصیف می کند. صداپیشه Aloy به بهترین نحو ممکن وظیفه خود را انجام داده، و درونیات را به زیبایی منتقل می کند. افکت های صوتی به دقت و ظرافت انتخاب شده اند، و سطحی از واقع گرایی را به بازی افزوده اند. علاوه بر نمایش عمومی در E3، نمایشی برای خبرنگاران در پشت درهای بسته در نظر گرفته شده بود. طبق اظهارات این خبرنگاران Aloy توانست با استفاده از مخفی کاری و تله گذاشتن ربات غول پیکر موسوم به Thunderjaw را از بین ببرد. همچنین اعلام شد که این ربات از ۵۵۰ هزار چند ضلعی و ۹۳ نقطه حساس تشکیل شده است.
جمع بندی:
Guerrilla Games با ساخت Horizon Zero Dawn افق های جدیدی را در پیش روی خود قرار داده. قدم گذاشتن در حوزه ای ناشناخته، کاری که کمتر بازیسازی به انجام آن تمایل دارد. مطمئنا از روی یک نمایش نمی توان بر خوب یا بد بودن یک عنوان نتیجه گیری کرد. اما می توان اطمینان داشت که با یکی از نوآورانه ترین و خلاقانه ترین بازی های چند سال اخیر رو به رو هستیم. شخصا بسیار خوشحال هستم که برخی المان های عنوان فوق العاده و کالت، Enslaved: Odyssey to the West را در این بازی مشاهده می کنم.
این عنوان با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه، بدون کوچکترین مشکل فنی، بر روی PS4 اجرا و در تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
:yes:
واقعا شاهکاره چه گرافیک چه گیم پلی
عالیست :inlove: :drool:
ای کاش همه rpg ها مثل اینو ویچر بودن
یه کلمه میگم و تمام : skyrim (بد برداشت نشه این بازی و ویچر هم فوق العادن)
iRaNson نمی دونم چرا دوستان منفی دادن ولی skyrim به نظر من و خیلی های دیگه یکی از بهترین نقش آفرینی تاریخه و این موضوع رو نمیشه عوض کرد.
ولی متاسفانه هر کسی نمیتونه با این بازی ارتباط برقرار کنه و به همین دلیل هم خیلی ها از این بازی خوششون نمیاد.
این اتفاق دقیقا برای ۳ ArmA هم افتاده که البته این بازی مثل skyrim بی نقص نیست ولی یکی از بهترین شوتر های تاریخ گیمه و هر کی هم می خواد گوشه ای از جنگ واقعی و سختی هاشو ببینه میتونه این عنوان رو تجربه کنه.
بخصوص که هر دو editor های بسیار قدرتمندی رو هم دارند که حالا حالا عمرشون تموم نمیشه.
rpg ?????? 😐
من میگم : Horizon: Zero Dawn = avatar 2009 james cameron :giggle:
شخصیت اصلی هم شبیه نقش اول انیمیشن brave هستش که تو ۲۰۱۲ از disney بود
Guerrilla Games بیشتر با سبک شوتر و فرنچایز Killzone شناخته می شود. در نتیجه وارد شدن به سبک RPG ریسک بزرگی است 😕 :wilt: :wilt: :idk:
متنو بخون بعد اظهار نظر کن
آره موافقم…شباهتهایی در پوشش گیاهی محیط و اتمسفر به فیلم آواتار داره!
اگه اون دیالوگهایی متنوع تو تریلر که شخصیت بازی هنگام پرتاب تیر میگفت واقعا تو بازی نهایی باشه عالی میشه!
واقعا بازی فوق العاده ایه حیف که ps4 ندارم
یکی دیگه از شاهکار های سونی :inlove:
درستش اینه : یکی دیگه از حمایت های شاهکار سونی
بازی قشنگیه مثل تامب رایدر بود فقط توی آینده با یه شخصیت جدید :yes: :yes:
حیف که ps4 ندارم خوش بحال هرکی بازی میکنه
موافقم . اصلا طرز صحبت کردن شخصیتش منو یاد لارا کرافت میندازه
لارا کرافت غارنشین در آینده! 😛
چه شووود :inlove:
گرافیک و طراحی هنری بازی در یک کلام فوق العادست!
این نکته که توی بازی ، بخش اموزشی وجود نداره و گیمر باید با ازمون و خطا راهش رو پیدا کنه واقعا جالبه.
فعلا باید منتظر تریلر های بیشتر از بازی بود .
مرسی بابت مقاله :yes:
یه بازی با کلی ایده های نو باید ببینیم چطوری میشه و نظر منتقدین چیه حتما یه شاهکار میشه
عالی خیلی خوشم ازش میاد
این بازی بازی بلند پروازانه ای بود بطوری که سخت باید تلاش کنن تا بتونن به بهترین شکل بسازنش و بهینش کنن
امیدوارم وسعتش مثل ویچر۳ باشه . به موفقیت این بازی ایمان دارم ولی از این نگرانم که یه نقش آفرینی باشه مثل بقیه ی نقش آفرینی ها
داداش گفتن تو وسعت میتونه رقابت کنه
ولی وسعتش معلوم نیست فعلا
منم از همین که گفتن میتونه رقابت کنه میترسم .
خخخخ معلوم نیست کی داره به همه منفی میده .
فنای ماکرو هستن دیگه 😀 😀 :yes:
هم اکنون نیاز مند منفی های شما هستیم :rotfl: :rotfl: :rotfl:
این چه حرفیه چرا به فنای ماکرو توهین میکنی؟(البته من فن ماکرو نیستما)
واقعا بازی فوق العاده ای هست
گرافیک فوق العاده
صدا گزاری فوق العاده
گیم پلی و داستان فوق العاده
حرفی توش نیست
فقط به جا نوشنیدhorizon new down که اصلاح شود
این بازی فوق العادست :yes: :yes:
جونم دیس ادامه بدید
موندم چرا اینهمه دیس خوردی مگه چیکردی؟فن بازی هم درنیاوردی که 😐 اونایی که دیس دادن یا فن الکی مایکرو هستن والا فن های اصل مایکرو این کارو نمیکنن یا به قول دوستمون نظر پایین پایینیه تازه از خواب پا شدن 😐 😐
در یه کلام دیوانه کننده هست
خیلی بازی عالی هستش هم گرافیکش خوبه هم گیمپلی جذابی داره من حتما میگیرمش وقتی اومد
فوق العاده
عاشقشم
بهش ایمان دارم. این استودیوی هلندی کارش رو خوب بلده و از کیلزون شدو فال عبرت گرفته. مطمئنم که موفق میشه. ممنون بابت مقاله 😀 :yes:
این دفعه این دسته به صورت گروهی حمله کردن
همگی از دم منفی خوردن!
خوبه
معمولا تو rpg ها به یه سری جزئیات توجه نمیکنن و بیشتر تمرکز روی گنده کردن بازی هست
این به نظرم اینجوری نبود و امیدوارم اینجوری نشه
وای من خیلی از این خوشم اومد! طرز مبارزه با اون روبات ها خیلی حساب شده بود!
محیط بازی زیبا طراحی شده بود (ولی درا دیستنس خاصی نداشت :idk: بیشتر از این رو دیده بودم)
داستانش رو که نمیشه چیزی گفت فعلا ولی داره آخرالزمان رو از یه دید دیگه نشون میده و خلاقانه ست.
صداگذاری خوب بود چه موزیک چه صدای تیکه تیکه شدن روبات ها
امیدوارم بازی موفقی باشه
میگم که umbra 3 کلا یه انجین بازی سازی هست؟؟ اخه من batman arkham knight که بازی کردم با آنریل انجین ساخته شده ولی کنار علامت autodesk scaleform علامت umbra 3 هم هست
الان ساعت بیداری بچه های ۱۰-۱۱ ساله هست برای همین منفی ها یکم زیاد شده . به ت…متم نگیر این چیزارو . اون موقع که من میگفتم لایک و دیسلایک نذارن برای همین جوجه ماشینی های بی جنبه بود .
وللش اینا هموناین که باید دقیقا باید مثل خودشون باشی به افتخار عکس پروفایلت 😥
ول کن داداش این چیزا رو.
طرف از آواتار یکی خوشش نمیاد منفی میده.
من بار ها هم گفتم و بازم میگم مهم اینکه آدم با شجاعت حرفشو بزنه و نگران دو تا فلش رنگاوارنگ هم نباشه.
خیلی وقتا میبینی طرف یه چیز الکی مینویسه و چون به نفع خیلی ها هست الکی لایک می خوره.
من خودم هم لایکت می کنم تا بسوزه هر کی الکی منفی میده.
در پاسخ به جناب postman
دقیقا
پاسخ به جناب کیان_ک_نعو :yes:
حاجی کوچه خیابون نیس ک الفاظ رکیک ب کار میری 😐
خودم خیلی بد دهنم ولی دیه اینجا که نباس فش(ح) داد
من هر جوری بخوام نمیتونم این بازی رو در مغزم بگنجونم اخه چطوری میشه با تیر کمان غول اهنی زد لابد میخواد بزنه تو چشش به نظر خودم rpg موفقی نمیشه ولی گرافیک خوبی داره
بازی که بدون شک یه بازی فوق العاده خواهد بود، بی صبرانه منتظرشم
درباره دیسلایک ها هم تعجبی نداره! خبر از بازی انحصاری ps4 هست و باید حق بدیم که بعضیا یکم بسوزن :laugh:
دیسلایک بده به عمو :rotfl:
به کامنت بالا مراجعه شود
یه انحصاریه شاهکار دیگه البته از سونی غیر از این انتظار نمیره
ماشلا فنای مایکرو فک کنم از سایت همسایه هم ادم اوردن منفی بدن
به کامنت بالا مراجعه شود
شاید اونا هم باشن ولی فنای مایکرو هم مطمعنا هستن مگه میشه فن مایکرو یه همچین شاهکاری ببین و هیچی نگه مگه میشه ؟ مگه داریم؟
والاه دادا من خودم هم طرفدار مایکروسافت سونی هم ولی دیگه فن بازی درنمیارم بزور بیام به بازی منفی بدم
وای من خیلی از این خوشم اومد! طرز مبارزه با اون روبات ها خیلی حساب شده بود!
محیط بازی زیبا طراحی شده بود (ولی درا دیستنس خاصی نداشت :idk: بیشتر از این رو دیده بودم)
داستانش رو که نمیشه چیزی گفت فعلا ولی داره آخرالزمان رو از یه دید دیگه نشون میده و خلاقانه ست.
صداگذاری خوب بود چه موزیک چه صدای تیکه تیکه شدن روبات ها
امیدوارم بازی موفقی باشه
عجب گرافیکی … دم سازنده ش گرم :yes:
با توجه به اینکه اولین تجربه استدیو در این سبک هست باید منتظر موند و دید که گیمرا به این بازی زمان انتشار چه نمره ای میدن مخصوصا که تو این نسل اصلا معلوم نیست چی به چیه نه تریلرا مثل بازین مثل unity و نه معلومه منتقدا دنبال چین
من رایز رو رفتم و اصلا در حدی بد نبود که میگفتم اوردرم که با توجه به دوستان بازی خوبی بوده
ولی تریلر بازی نوید یه بازی خوبو میده
واسه pc هم میاد یا انحصاری سونیه؟
نه داداش انحصار ps4 😉
سلام به همگی دوستانم بنده پنج سال دارم از این سایت هرروز و هرساعت میام اطلاعات کسب میکنم همتونو دوست دارم :yes: واسه همتون
من دارم حسرت میخورم که چرا ps 4 ندارم و نمیتونم این بازی رو بازی کنم
نههههههههه…
مبارک طرفدارهاش :blush:
غول گرافیکی صنعت گیم به این میگن
مطمئنی ؟ ?:-)
د اردر هم عالیه البته دداش رسول
داداش اردر هم عالیه ولی این جزییات خیلی خفنی داره چیزه دیگه سراغ داری تو انحصار پی اس ۴ به غیراز انچارتد :heh:
پتانسیل بالایی داره که موفق بشه.
ولی الان زوده که نتیجه کلی بگیریم باید صبور باشیم.
:no:
Guerrilla Games شاهکار گرافیکیشو با شادو فال نشون داد.
اون همه تبلیغ آخرشم هیچ پخی نشد این یکی هم مثل همون امیدی بهش نیست.آخه بگو تورو چه به RPG.
اونوقت این تکه((بدون کوچکترین مشکل فنی، بر روی PS4 اجرا)) رو از کجا آوردید ?:-)
عزیز من کیلزون متای۹۲ هم داره بهتره بدونید رفته کلی از کارکنان بتسدا و سی دی رد پراجکتو به خاطر این بازی ورداشته
پس انتظار یک بازی rpg شاهکار میره
شدوفال هرچی نداشت گرافیک غولی داشت
اتفاقا گیمپلی خیلی خوبی داشت نسبت به شماره دو سه درضمن این ip با کمک برخی سازندگان ویچر ساخته میشه
اگه منظورت killzone shadow هست گیم پلی خوبی داشت نسبت به دو شماره قبلش به نظر من اشتباه میکنی اون هیجانی که تو کیلزون ۲ و ۳ بود حتی یک درصدش هم تو این کیلزون نبود اصلا انگار بازی بی روح بود واقعا یه شکست بود
دوست عزیز جناب ((system14)) بهتره اطلاعاتت رو ببری بالا…
من دیگه حرفی برای گفتن ندرم بعضی از کامنت ها رو میبینم خنده ام میگیره …
بعضی از دوستان کامنت های اماتوری میدن و تمام 😐
ببخشید داداش مستر استر اگ منظورت منم بگو تا اصلاحش کنم 😉
مثلا چی رو ببرم بالا؟
والا از اولین باری که سونی ps4 رو معرفی کرد شادو فال رو هم معرفی کرد که وای عجب گرافیکی داره.وای چه گیم پلیی داره.وای عجب داستانی داره. آخرشم یه بازی متوسط از آب در اومد.
من یکی که دیگه به Guerrilla Games اعتمادی ندارم حالا هرچی RPG ساز حرفه ای رو از بتسدا یا سی دی پرجکت استخدام کنه.
دم شما گرم که شرکت های مثل بتسدا و سی دی پرجکت و … رو زیر سوال میبری…
شادو فال وقتی که معرفی شدش اصلی ترین هدفش نشان دادن قدرت ps4 بودش و تمام و به این هدفش هم رسید دقیقاً مثل عناوینی که وقتی xo معرفی شد مثل رایز و … که هدف اصلیشون نشان دادن قدرت کنسولشون بود…
ولی الان دو سال از اون موقع گذشته و خیلی از موارد فرق کرده…
برای همین گفتم اطلاعاتتون رو ببرید بالا و سطحی نگاه نکنید …
موفق باشید
من که این دو تا رو زیر سوال نبردم .خودم فن ویچرم و به تونایی شون اعتقاد دارم اسکایرم و فال اوت هم که جای خود دارند.روی صحبت من با Guerrilla Games که به سالهاست داره شوتر میسازه حالا یه دفعه میخواد RPG بسازه که خیلی غیر منطقیه.
در مورد پر چمداران دو کنسول هم که هردو خراب کردند حالا هدفشون هرچی بوده اهمیتی نداره من طرفدار کنسول خاصی نیستم.
ولی Guerrilla Games با همه بزرگنمایی که در مورد شادو فال کرد چیزی برای عرضه نداشت یه نسخه از کیلزون رو هم سونی همون وقت برای ویتا عرضه کرد که اون همه بدرد نخور بود.
کلا اعتقادی به Guerrilla Games ندارم من دیگه.
killzone رو بیشتر می خاستم!!! اما اینم خوبه!!! :heh:
به نظر من باید به جای این killzone4 رو می ساختن و توی اون هم از دیدگاه helgast ها بازی پیش می رفت.
بنظرم بازیه توپپی میشه
خیلی قشنگه! اما به نظر من اگه شخصیت اصلی مذکر بود نه مونث بهتر بود.
به خاطر این بازی و last guardian و انچارتد ۴ من میخوام ps4 بگیرم. انحصاری فقط سونی. این نسل ایکس باکس مزیتش فقط دستشه.
د ی ج ی ک ا ل ا ps4 رو تو تخفیف گذاشته ۱۳۰۰ میده ریجن ۲
تبریک به فن های سونی امیدوارم بازی جذابی از اب دربیاد
اقایون و دوست داران نینتندو باید عرض کنم Satoru Iwata رئیس شرکت نینتندو چند ساعت پیش فوت کرد. روحش شاد
خبرش الان تو پیج ۲ هست دوست عزیز
خیلی بروزی ولی بازم ممنون
از گیم پلی بازی خوشم امد دوست دارم تجربش کنم
I love sony God of war Uncharted The last of us
عجب گرافیکی :inlove:
حیف نمیتونم تجربش کنم
یه سوال این بازی انحصاری سونیه با نه
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :yes: :yes: :yes: :yes:
انحصاریه سونیه
اون بند آخر…شما از کجا میدونی بازی هیچ مشکل فنی نداره.شاید دیدی یهو دیدی اینم خراب کرد(قصد جسارت به ps4 دارا رو نداشتم) 🙂
ضمنا اینم که ربات ها نقطه های حساس دارن واقعا جالبه 😉
تو عکس ها که فوق العاده هست باید ببینیم خود بازی چی میشه
واقعا عنوان عالی هست و یکی از بازی هایی که قطعا در لیست خرید ۲۰۱۶ من قرار دارد .
به نظر من حتی یهتزین نمایش رو تو E3 داشت.
ببخشید آقای شجاعی پاراگراف آخر Horizon zero dawn هست نه new dawn
بازیش واقعا قشنگه خیلی خوشم اومد صداش هم یجورایی مثل لارا بود 😀
ولی هیچ کس لارا نمیشه حیف که واسه pc امسال نمیاد.
We are waiting for greatness
خیلی شخصیت و قیافش شبیه Ygritteدوست …. Jon Snow تو سریال Game of thrones هه
اصلا فکر میکنم شخصیتشو از همون الهام گرفتن
یه آهنگی داره آخر دموش اصن روح آدم پرواز میکنه :struggle:
یه حسی بهم میگه این بازی خیلی خوب میشه خیلی خیلی منتظرشم :inlove:
با تیرکمون میخواد روبات شکار کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مطمئنا بازی سرگرم کننده و جالبی میشه 😛