آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم
کم به انتهای این سری نزدیک می شویم. در این قسمت سعی شده به عناوین قدیمی بیشتر بها داده شود، و حقایقی از پایه های اصلی این سرگرمی ارائه شود. مطالب مختلفی اعم رکوردهای گینس، ریشه های یک عنوان و حتی تغییر نامی عجیب و غریب، در این قسمت جمع آوری شده اند.
- ساخت Doom در حالی شروع شد که تنها John Carmack بر روی آن کار می کرد.
- Sleeping Dogs در ابتدا یک IP جدید به نام Black Lotus بود. سپس قبل از لغو شدن، تحت مالکیت Activision تبدیل به یک عنوان True Crime شد. پس از این اتفاقات بود که Square Enix آن را خرید و به شکل بازی که می شناسیم منتشر شد.
- Tracer Tong تنها شخصیتی است که در هر سه بازی Deus Ex حضور داشته است.
- Minecraft در ابتدا Cave Game نام داشت.
- Sony کار بر روی ساخت PS4 را دو سال پس از عرضه PS3 شروع کرد.
- Spyro The Dragon اولین عنوان PlayStation بود که از LOD استفاده می کرد. در این سیستم هرچه اشیا در فاصله دورتری قرار داشته باشند، میزان تفکیک پذیری نیز کاهش پیدا می کند.
- در حالی که ادعا می شود در نسخه اول Borderlands تعداد ۸۷ عدد سلاح Bazillion وجود دارد، اما در اصل این رقم ۱۶,۱۶۴,۸۸۶ می باشد.
- کیک مشهور Portal براساس یک Black Forest Gâteau از یک قنادی نزدیک به Valve طراحی شده است.
- در Resident Evil Code: Veronica آهنگی به نام ‘the Code is Veronica’ وجود دارد و این آهنگ در پایان بخشی که باید کد فعال شدن سیستم خود تخریبی را وارد کنید، پخش می شود. حدس می زنید کد چیست؟ ‘Steve’؟ نه کد ‘Veronica’ است.
- حشاشین، فرقه ای که منبع الهام Assassin’s Creed، بر طبق تاریخ در قرن پانزدهم نابود شده.
- بازیسازان استودیو Firaxis، سازنده XCOM قبل از شروع به کار بر روی نسخه ریبوت، باید بازی اول را تمام می کردند.
- Twisted Metal مسن ترین فرنچایز فرست پارتی PlayStation می باشد. طول عمر این سری ۱۷ سال بوده، و متولد ۱۹۹۵ می باشد.
- بر طبق Guinness World Records 2009 Gamer’s Edition، عنوان GTA: San Andreas دارای رکود بیشترین تعداد صداپیشه، با لیست ثبت شده ۸۶۱ صداپیشه است.
رکوردهای گینس GTA V:
- بهترین فروش به عنوان یک بازی اکشن ماجرایی در ۲۴ ساعت.
- بهترین فروش یک بازی ویدیویی در ۲۴ ساعت.
- سریعترین فروش بیش از یک میلیارد دلاری به عنوان یک محصول سرگرمی.
- سریعترین فروش بیش از یک میلیارد دلاری به عنوان یک بازی ویدیویی.
- بدست آوردن بالاترین میزان فروش در ۲۴ ساعت.
- بالاترین درآمد کسب شده به عنوان یک محصول سرگرمی در ۲۴ ساعت.
- پربازدید ترین تریلر به عنوان یک بازی اکش ماجرایی
- گران قیمت ترین بازی در انگلستان تا به امروز، Grid 2: Mono Edition است که با قیمت معادل £۱۲۵,۰۰۰ و همراه با یک BAC Mono Supercar عرضه می شد.
- Nolan North یا Troy Bakerرا فراموش کنید، پرکار ترین صداپیشه صنعت بازی های ویدیویی Steve Blum است که در ۳۳۳ عنوان در کارنامه دارد. از بین این عناوین می توان به شخصیت Grayson Hunt در Bulletstorm، شخصیت Ares در God Of War، و Killer Croc در Batman: Arkham City اشاره کرد.
- Minecraft بزرگترین فضای موجود در بین بازی های ویدیویی را در اختیار دارد. از لحاظ فنی این دنیا نامحدود است، اما برای قرار دادن بلوک ها و دیگر مصالح محدودیت دارید. در نتیجه این دنیا ۴,۷۲۲,۳۶۶,۴۸۲,۸۶۹,۶۴۵ کیلومتر مربع است.
- در یکی از تروفی های Portal 2 مشخص می شود که رقابت بین Aperture Science و Black Mesa به سال ۱۹۴۹ برمی گردد.
- Walt Williams نویسنده Spec ops می گوید، که بازی مداوما بین حقیقت و خیال یا وهم تغییر حالت داده و می توانید تفاوت آن ها را متوجه شوید. محو شدن به سیاهی، به معنای حقیقت، و محو شدن به سفیدی به معنای دروغ می باشد. در نتیجه پایانی که walker به خانه می رود، دروغ است.
- زمانی که اولین ناشر South Park: The Stick Of Truth یعنی THQ ورشکست شد، Matt Stone و Trey Parker از موضوع بی خبر بودند و پس از خواندن اخبار متوجه این قضیه شدند.
- عناوین مختلف Tomb Raider تاکنون ۳۵ میلیون نسخه فروش داشته اند.
- در سال ۲۰۱۳، Roc ‘Outconsumer’ Massaguer با بدست آوردن پرچم با زمان یک دقیقه و ۵۲ ثانیه در Call Of Duty: Black Ops II رکورد جدیدی به ثبت رساند. او در حالی این رکورد را به ثبت رساند که چشماش بسته بوده، و دوستش او را راهنمایی می کرد.
- صدای ژل منفجره بتمن در بازی های Arkham، در واقع صدای خارج شدن خامه از قیف است.
- در مقطعی از تولید، قرار بود Aveline de Grandpré از Assassin’s Creed III: Liberation معشوقه Connor از Assassin’s Creed III باشد.
- Hotline Miami در بسیاری موارد از فیلم Drive الهام گرفته و از کارگردان این فیلم Nicolas Winding Refn در تیتراژ تشکر شده.
- FIFA 14 یکی از معدود عناوینی است که برای همگان در دسترس است. این بازی بر روی ۱۴ پلتفرم و سه نسل منتشر شده.
- نام Doom براساس جمله ای در The Colour of Money انتخاب شده است.
- در زمان معرفی اولیه PS3، این کنسول دارای دو پورت HDMI، سه پورت اترنت، و شش پورت USB بود. بعدها این تعداد به یک پورت HDMI و یک پورت اترنت و چهار پورت USB تقلیل یافت.
- در سال ۲۰۱۱، عنوان Mafia II رکورد بیشترین استفاده از کلمات توهین آمیز را به ثبت رساند. به طور میانگین هر دو دقیقه یک کلمه.
- در مجموع ۱۴ مدل PS3 وجود دارد. با احتساب اندازه های مختلف هارد دیسک و دیگر متغیرات.
- Resident Evil 4 دارای ۴۷ انیمیشن منحصر بفرد برای مرگ Leon می باشد.
- سال ۲۰۰۹، و در مسابقات Copenhagen eSport Challenge، بازیباز Henrik Lindholm رکورد طولانی ترین مقاومت در حالت شش ستاره GTA IV را به ثبت رساند. او توانست ۱۶ دقیقه و ۱۶ ثانیه زنده بماند.
- سال ۲۰۱۳، FIFA Interactive World Cup رکورد بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی را به ثبت رساند. ۲.۵ میلیون نفر در این مسابقات شرکت کردند.
- اولین بازی Bethesda عنوانی به نام Gridiron بوده که با محوریت فوتبال آمریکایی ساخته شد. این عنوان، اولین بازی فیزیک محور نیز به حساب می آید.
- در ابتدا Bioshock دارای نوعی از دشمنان بود که به شکل داشمندانی با مغز محبوس در شیشه طراحی شده اند. اما حذف شدند.
- تیم سازنده Watch Dogs، در ابتدا کار بر روی عنوان جدید Driver را شروع کرده و موتور Disrupt را برای این عنوان طراحی کرده بودند.
- بمب های The Chocolate Frosted Sugar در Fallout: New Vegas به Calvin And Hobbes اشاره دارند.
- در سال ۲۰۰۲، آقای Dan Holmes به صورت قانونی نامش را به PlayStation2 تغییر داد. در ابتدا او قصد داشت با کنسول خود ازدواج کند، اما هیچ کشیشی زیر بار این عمل نرفت. در جمله ای منتشر شده از Sony چنین آمده ، ” این است وفاداری شگرف”
- طبق گفته Nathan Burlow تهیه کننده Rocksteady، عنوان Batman: Arkham Asylum مستقیما از Bioshock الهام گرفته است.
- Tac-Lightهای استفاده شده بر روی اسلحه دشمنان در Modern Warfare 3 در واقع به خود دشمنان متصل شده اند، در نتیجه بازیباز نمی تواند آن ها را بردارد.
- پایان Bionic Commando دارای کد مورس مکالمه ای در مورد تصمیم به ساخت دنباله این بازی است. تصمیمی که هیچگاه عملی نشد.
- کد در “۰۴۵۱” ارجاعی به کتاب Fahrenheit 451 نوشته Ray Bradbury است. این کد برای اولین بار در System Shock استفاده شد، و هم اکنون به عنوان Easter egg در بازی هایی مانند Deus Ex و Dishonored وجود دارد.
- یک Easter egg در God of War: Ascension وجود دارد که تصویر زمین از فضا را با پیامی بدین مضمون نشان می دهد، “زمانی که زمین می ایستد، سفر آغاز می شود …”
- یک Big Daddy حذف شده از Bioshock با نام SloProFum شناخته می شد. او با یک قلاب جرثقیل و اسلحه ای که مدتی طول می کشید تا شلیک کند، به شما حمله می کرد. این نام از مخفف کردن “سلاح گرم کند / سلاح سرد داغون” بدست آمده.
- Raz قهرمان Psychonauts را می توانید در Alice: Madness Returns پیدا کنید، که تبدیل به اسکلت شده و بر روی صندلی نشسته.
- قدیمی ترین لوازم جانبی Duke Nukem Forever منتشر شده در سال ۲۰۱۱ (از ۱۹۹۷ در حال ساخت بود ) یک مجسمه پلیس Pigman است.
- در پایان Bioshock Infinite، شخصیت Booker از یک Bathysphere ( اتاقکی که سرنشینان را تا اعماق دریا پایین می برد ) استفاده می کند. از آن جایی که این وسایل بر روی DNA موسس Rapture یعنی Andrew Ryan قفل شده اند، می توان نتیجه گرفت که این دو قوم و خویش هستند.
- در طرح های اولیه Skylanders با نام Spyro’s Kingdom شناخته شده، و دارای خون بود.
- بیش از ۳ میلیون نفر Heavy Rain را تجربه کرده اند. از بین آن ها:
- ۷۴ درصد آن ها بازی را تمام کرده اند.
- ۶۵ درصد Shaun را نجات داده اند.
- تنها ۳۳ درصد تمامی شخصیت را زنده نگه داشتند.
- ۳ درصد تروفی پلاتینوم را بدست آوردند.
- ۴ درصد تمامی پایان ها را دیده اند.
- بر طبق تحقیقات، جراحانی که تجربه انجام بازی های ویدیویی را داشته اند، نسبت به دیگران ۳۷ درصد کمتر مرتکب خطا شده و ۲۷ درصد سریعتر عمل کرده اند.
- نسخه اول GTA اکثر ویژگی های خود را از یک بازی آرکید به نام All Points Bulletin الهام گرفته است.
- La Noire اولین بازی تاریخ است که در فستیوال فیلم Tribeca نمایش داده شده است.
- بالا رفتن سرعت Space Invaders در اصل جزئی از طراحی بازی نبود، هرچه تعداد بیشتری از دشمنان نابود می شدند پردازشگر سریعتر عمل می کرد.
- EA در ابتدا بخت و اقبال خود را بر روی بازی های Sega Mega Drive امتحان کرد. اما برای بازیسازی باید از روش های سوال برانگیزی استفاده می کردند – قرض کردن یک Dev Kit، جدا کردن قطعات و مهندسی معکوس.
- وکلای Tecmo از یک کمپانی به نام West Side برای هک کردن Dead Or Alive 2 شکایت کردند.
- Takayoshi Sato یکی از جوان ترین بازیسازانی بود که بر روی Silent hill کار کرده، و اکثر مدل های شخصیت ها و FMV را خلق کرده. او توانست با تهدید به مانع شدن در برابر استفاده از کارهایش با مافوق ها معامله کرده، و نام خود را در تیتراژ ثبت، و این بازی را به سوابقش اضافه کند.
- Resident Evil در ابتدای دنباله ای برای Sweet Home بود. اغلب ویژگی های این دو مشابه است، از جمله نوشته های پیش زمینه داستانی را شرح می دهد، و باز شدن در در هنگام لود شدن.
- Portal 2 دارای امکان راه رفتن بر روی دیوار بود، اما به این دلیل که مشکلاتی برای تست کنندگان ایجاد کرده بود، این ویژگی حذف شد.
- قبل از اینکه Revolution X براساس گروه Aerosmith باشد، قرار بود عنوانی براساس Jurassic Park باشد.
- نام اکثر پروتاگونیست های Assassin’s Creed به معنای عقاب یا پرنده هستند، در غیر این صورت از کلماتی با بار معنایی مشابه مشتق شده اند.
- در مقطعی از Arkham City می توانید Joker را با دید کارآگاهی بررسی کنید، که مشخص می شود او هیچ استخوانی ندارد. این موضوع به نحوی پایان بازی که مشخص می شود او در واقع Clayface است، را زودتر از موعد لو می دهد.
- موسیقی اصلی TES V: Skyrim توسط سی نفر و در سه نوبت خوانده شده، تا مانند گروه کر ۹۰ نفره به نظر برسد.
- فایل های مخفی در Call Of Duty: World At War نشان می دهد که یک کمپین بریتانیایی وجود داشته که حذف شده است.
- نسخه اول Halo قرار بود به جای ۱۰ مرحله، ۲۵ مرحله داشته باشد. همچنین هیچگاه تصمیمی برای سه گانه بودن نداشته، با این حال هم اکنون شش عنوان از این سری منتشر شده.
- دستگیر شدگان اخیر در مرکز پلیس Gotham متعلق به عنوان Arkham City در واقع کارمندان Rocksteady هستند.
- اگر به یک دیوار در Bayonetta شلیک کنید، او در محل گلوله یک “B” نوشته یا یک قلب می کشد.
- کارمندان Bungie Studios در مدت سه ساله ساخت Halo 3، به میزان ۲۰ هزار پوند پیتزا، ۲۴ هزار گالون نوشابه و بیش از نیم تن موز مصرف کرده اند.
- Retro City Rampage در ابتدا یک بازسازی ۸ بیتی از Grand Theft Auto III بود.
- Haven: Call Of The King قرار بود یک سه گانه با بودجه بالا باشد. در پایان قهرمان بازی، Haven به صخره ها زنجیر شد. این بازی با این صحنه هیجان انگیز تمام تا بازیبازان را برای نسخه دوم تشنه نگه دارد. به احتمال زیاد او همچنان آنجاست زیرا ادامه این بازی هیچگاه ساخته نشد.
- دیسک های PlayStation 1 اصلی سیاه رنگ بودند، زیرا “باحال تر” به نظر می رسیدند. هیچ دلیل فنی برای این کار وجود ندارد.
- در سال ۲۰۱۳، کمپانی Sony یک PSOne طلایی برای Markus Persson خالق Minecraft ارسال کرد، تا او را به رویداد E3 VIP دعوت کند.
- S استفاده شده به عنوان نام وسط Leon S kennedy مخفف Scott است.
- نزدیک بود Mass Effect با نام Science Fiction X عرضه شود، زیرا تیم سازنده بسیار به این اسم رمز علاقه داشتند.
- Heavy Rain هفده پایان ممکن دارد.
- Helghast، نیروهای منفی سری Killzone، بسیار به پلیس های انیمه سریالی Kerberos Saga شباهت دارند.
- به عنوان مشاور خارجی، Mark Cerny خالق PS4 تقریبا در ساخت تمامی عناوین فرست پارتی Sony دخالت داشته است.
- تمامی جلوه های صوتی عنوان Transistor در کمد Darren Korb مدیر صدابرداری بازی ضبط شده اند.
- توانایی به هوا بردن دشمنان و جنگیدن با آن ها در همین حین، به عنوان یکی از مکانیک های هسته ای Devil May Cry، در اصل نمونه پیشرفته یک باگ در یکی از بازی های Onimusha است.
- در DLC ‘Bonfire of the Vanities’ متعلق به Assassin’s Creed II می توانید خانواده مرده Ezio را ببینید. برای این امر باید در زمانی مشخص به Palazzo Auditore بروید و Eagle Vision را فعال کنید.
- Sackboy در ابتدا شخصیتی با صورتی مکعبی به نام Mr Yellowhead بود. این شخصیت قرار بود در نمونه اولیه LBP ساخته Media Molecule به نام Craftworld ایفای نقش کند.
- در تبلیغات عنوان سکوبازی Ty The Tasmanian Tiger نشان داده شد که Sonic, Crash و Spyroبر روی تخت بیمارستان افتاده اند.
- Little Sisterها در Bioshock آسیب ناپذیر هستند، با این حال در Ryan’s Amusements از Bioshock 2 یکی وجود دارد که می توانید او را بکشید.
- کارمندان MachineGames به حدی طرفدار سری Wolfenstein هستند، که تا قبل از دریافت چراغ سبز بیشتر The New Order را طراحی کرده بودند.
- شروع و پایان روند ساخت Call of duty 3 تنها ۸ ماه به طول انجامید. زیرا از مدل های اسلحه و انیمیشن های قدیمی استفاده شده بود.
- تمامی دیالوگ های دشمنان در هنگام نبرد از سری Borderlands توسط کارمندان Gearbox ضبط شده اند.
- پس از عرضه PS2، به دلیل کاهش تعداد این کنسول،، در سایت eBay به بیش از هزار دلار فروخته می شد.
- بتای Halo 3 دارای ۸۲ هزار شرکت کننده بود، که در آن زمان رکورد بود. البته تا قبل از عرضه بتای Halo: Reach. در حدود ۲.۷ میلیون نفر این بازی را تجربه کرده اند.
- Grand Theft Auto: San Andreas به تعداد ۳۶۵ بار از کلمات توهین آمیز استفاده کرده.
- ۸۰۰. مشخص شده که تمام داستان Resident Evil Survivor 2 Code: Veronica تنها کابوس Claire redfield است. به همین دلیل است که Wesker به شکل زامبی ظاهر می شود.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
آقا بحث doom پیش اومد یه سوال برام بوجود اومد : جان کارمک داره روی نسخه ی جدید doom کار میکنه ؟ اصلا هنوز توی id software هست ؟
prey 2 هم کسی میدونه هنوز در حال ساخته یا نه ؟
با این قسمت آیا میدانید خیلی حال کردم ممنون آقای شجاعی
صدای ژل منفجره بتمن در بازی های Arkham، در واقع صدای خارج شدن خامه از قیف است.
این خیلی باحال بود:
((طبق گفته Nathan Burlow تهیه کننده Rocksteady، عنوان Batman: Arkham Asylum مستقیما از Bioshock الهام گرفته است.))
وقتی یه اثر میشه خلاقیت محض و فابریک و ثانیه به ثانیه شو خودت با افکار مستقل خودت میسازی نتیجه اش میشه شاهکاری که این همه بازی ازش تقلید میکنن
اینم خوب بود:
((یک Big Daddy حذف شده از Bioshock با نام SloProFum شناخته می شد. او با یک قلاب جرثقیل و اسلحه ای که مدتی طول می کشید تا شلیک کند، به شما حمله می کرد. این نام از مخفف کردن “سلاح گرم کند / سلاح سرد داغون” بدست آمده.))
نمیدونم تا حالا تو این مقاله اومده یا نه ولی عاشقان بایوشاک براشون جالب خواهد بود اگه بدونن در جریان ساخت بازی Bioshock Infinite هم چندین بار قرار بود طراحان بازی کلا شخصیت الیزابت رو از بازی حذف کنن! 😯 ولی هر بار با مخالفت سخت لیواین مواجه میشدن!
خود لیواین تعریف میکنه هر صبح که به استدیو میرفتم از ترسم پروسه ساخت رو چک میکردم مبادا که الی رو حذف کرده باشن!
در ضمن مورد ۷۵۳ هم میتونه ممکن باشه هم نباشه!(کسی دلیلشو خواست بهم پیام بده با خود فلسفه بایوشاک براش توضیح بدم 😉 )
مرسی اقای شجاعی
داداش خب همینجا توضیح بده همه استفاده کنن
((((خطر اسپویل ))))
بحثش مفصله ولی در بازی اشاره به توالی دنیاها میشه(اشتباه نکنید کمی با دنیای موازی متفاوته)
با این حساب میشه تفسیر کرد در یک دنیای دیگه:
هنوز کامستاک نمرده و زنده اس و ممکنه سالها عمر کنه تا در سال ۱۹۵۰ دوباره با اندرو رایان ملاقات کنه و بعد از اینکه از ساخت دستگاه های رایان باخبر میشه ممکنه با استفاده از دستگاه سایفون به گذشته بره و مثلا دی ان ای رایان رو از خودش کنه(با مادر رایان قبل از اینکه با پدر واقعیش ازدواج کنه، ازدواج کنه و …)
همین طور میتونه اصلا دی ان ای رایان رو یک نمونه ازش بگیره و نگهش داره تا بعدا ازش استفاده کنه
بوکر هم که هنوز زنده اس ولی اون احتمالش نیست که این اتفاق براش بیفته چون به دانش و فنآوری سایفون دسترسی نداره
البته احتمالی هم که تو متن گفته شد وجود داره
در کل دنیاهای متوالی به علم احتمالات و بیشتر فیزیک کوانتوم بر میگرده که قادر نیستم بیشتر توضیح بدم چون گیج میشی 😀
BioShock infinite تنها اثری بود که منو اینقدر به چالش کشید و تا مرز دیوانگی پیش برد! هنوز که هنوزه جسارت تجربه burial at sea نداشتم چون می دونم بازم فکرم رو مشغول میکنه. هر چی بیشتر به این بازی فکر میکردم کمتر می فهمیدم ! تا یک هفته کارم شده بود انجام دوباره مرحله The Sea of Doors و ثبت اطلاعات تو دفترچه ام تا بتونم بین اتفاقات یه ارتباط منطقی پیدا کنم. ولی هر بار که به یه نتیجه میرسیدم احساس میکردم شاید بشه از یه دید دیگه به قضیه نگاه کرد. هنوز که هنوزه کلی سوال در مورد این بازی دارم که تو هیچ فروم داخلی و خارجی جوابشون رو نگرفتم. استاد هم که اصلا جواب توییت امثال ما رو نمیده!
در کل تلفیق استادانه داستان با قوانین فیزیک کوانتوم فقط و فقط از عهده یه نابغه به نام Ken Levine بر میآد. همین و بس!
از نظر من کل صنعت گیم با تمام عناوین کوچیک و بزرگ و بازیساز های با استعدادش یه طرف __________ Ken Levine و BioShock یه طرف دیگه!
ببخشید قر و قاطی شد اون نظر بالایی هیچ ربطی به سوال ایشون نداره وردپرس قر و قاطیش کرد.
درود بر شما…
خیر تا جایی که من میدونم جان کارمک مدتی قبل از id software جدا شد و در حال حاضر داره روی پروژه آکلیوس ریفت (واقعیت مجازی) کار میکنه
البته خط فکری و روش های ایشون تا ابد روی یک بازی اصیل doom باقی میمونه
جالبه که بدونید کارمک قصد داشت روی ساخت ولف جدید بتسدا شخصا نظارت داشته باشه اما به خاطر مشکلاتی که به وجود اومد این امکان براش از بین رفت
در کل فرد فوق العاده خلاقی هست و سبک FPS وام دار ایشون هستش
در مورد prey 2 هم مدتی قبل خبر اومد کنسل شده اما یه حسی به من میگه بالاخره به زودی ساخته خواهد شد 😉
عجیب ترین دانستنی ها این بود:
”
در سال ۲۰۰۲، آقای Dan Holmes به صورت قانونی نامش را به PlayStation2 تغییر داد. در ابتدا او قصد داشت با کنسول خود ازدواج کند، اما هیچ کشیشی زیر بار این عمل نرفت. در جمله ای منتشر شده از Sony چنین آمده ، ” این است وفاداری شگرف”
یعنی طرف ببخشید اینقدر ا.ح.مق و دیوونس که میره با کنسول ازدواج کنه:|
برو با یه د.خ.ت.ر خو.شگ.ل ازدواج کن آخه کنسول هم میشه ز.ن زندگی؟باو رو.انیه جون تو:D
سونی مغزها رو دیوانه و قلب ها رو عاشق میکنه 😉
مارو باش که فک میکردیم طرف خیلی احم.قه هست که با خ.ر ازدواج میکنه. 😐
صد رحمت به کسی که با خ.ری ازدواج میکنه که حداقل میدونه خ.ره تا چند سالی ساپورتش می کنه. 😉
جناب Pilgrim من یه جا خونده بودم جان کارمک کلا گیم رو ول کرده و تو ناسا کار میکنه.
چون خودشم از بچگی دوس داشته فضانورد بشه…
جدیدا تغییر برگشته؟!
ناسا؟!
نه فکر نمیکنم اگه سورس معتبری داری بده ما هم استفاده کنیم…اتفاقا پدر کارمک دوست داشت جان روزنامه نگار بشه ولی جان از همون نوجوانی ذهن خلاقی داشت و به مسائل برنامه نویسی علاقه زیادی نشون میداد.
ایشون خالق آی پی هایی نظیر ولفنستاین و Doom و Quake هستن
همین مراسم Quakecon رو هم جان کارمک موسسش هست که برگرفته از همون اسم Quake و con به معنای کنفرانس هست که هر ساله برگذار میشه و تقریبا هر سال هم توش حضور پیدا میکنه.
جالبه بدونی همسر ایشون هم یک گیمر حرفه ای هست و تو همین نمایشگاه توسط خود جان کارمک انتخاب شد!
در کل صنعت گیم مدیون جان کارمک هست حتی اگه خودش الان توش حضور نداشته باشه 😉
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Carmack
جان کارمک چند سالی میشه که دنیای گیم رو ول کرده و در حال حاظر تو ناسا بر روی یک پروژه ی فضانوردی کار میکنه.
prey 2 هم به احتمال بالا لغو شده.
///
میگم این مافیای نامرد رکورد مارو زدن.
هر دو دقیقه یک کلمه…
جالب بود ممنون بابت خبر
واسه من مافیا جالب بود خخخخ
اگه میشه متن رو با عکس های بیشتری بذارید
بازیباز Henrik Lindholm رکورد طولانی ترین مقاومت در حالت شش ستاره GTA IV را به ثبت رساند. او توانست ۱۶ دقیقه و ۱۶ ثانیه زنده بماند. ولی واقعا پلیس های gtaivاز gtavخیلی بدتر بودن
ممنون از آقای محمد صادق شجاعی خیلی کامل بود
آقا شماره ی ۷۲۲ یه ایرادی داره . killer croc توی اسایلم و اوریجینز بود توی سیتی نبود
اتفاقا بودش
تو یه جاش بود باید یه بترنگ کنترلی پرت میکردی و به یه دکمه میزدیش یهو کیلر کراک میومد
اتفاقا من فیلمم ازش گرفتم به دوستم نشون بدم 😀
پس من کشفش نکردم . داداش با پ.خ میشه بهم بگی اون کاربر توی پست قبلی چی گفته بود که تو و آقای کلهری براش پوکر فیس گذاشتین ؟ میخوام بدونم چه چرتی گفته بود.
اومد؟
آره داداش جواب هم دادم
Resident Evil 4 دارای ۴۷ انیمیشن منحصر بفرد برای مرگ Leon می باشد
راست میگی ، نبود
ولی یه سری مدارک و اسناد و هم چنین پرو فایلش هم باز میشه ولی اصلا صدا گذاری نداره
وای خدا !! چه قدر باحال بود این قسمت
از بتمن گرفته تا مافیا و GTA ، عالی بود
آقای postman شرمنده با گوشی تو سایتم می خواستم پاسخ بدم دستم به منفی خورد.
killer crocفقط توی یه قسمت سیتی حضور کوتاهی داره.توی wonder city بعد شکست دادن راس الغول تو فاضلاب زیر شهر به جای اینکه ماموریت اصلی بازیو بری به سمت جایی برو که وارد زیرزمین شدی.فقط همین جا می شه دیدش.من خودم رفتم دیدم.
ممنون داداش .
خواهش میکنم داداش.
مثل همیشه عالی بود
تشکر
ممنون عالی بود :inlove: :inlove: :inlove:
اون یارو رو بگو میخواسته با ps2 ازدواج کنه :sick:
خیلی باحال بود
واقعا این هوی رین چقدر شاهکار بود.تو اوایل بازی هم وقتی پرنده شان میمیره شان میگه حاضرم هر کاری کنم تا برگرده دقیقا تو بازی هم این تحقق این دیالوگو میبینیم که اتان هر کاری برای پسرش میکنه.در ضمن اگه شان رو نجات ندی واقعا پایان های تلخی رقم میخوره واقعا تلخ مخصوصا واس اتان 😥 .امیدوارم بازی بعدی استاد کیج تو همین فضاها باشه نه مثل بیوند.
دقیقا :yes:
کلا هر وقت دیوید کیج بازیاش میرن تو فاز تخیل تنزل میکنن
تو fahrenheit هم بازی تا وسطاش خوب بود یهو تخیلی شد گند زده شد به بازی و پایانش واقعا مسخره شد
اره بابا دقیقا
تخیلی نباید بکنه
تو بییوند هم مثل فارنهایت عمل کرد اگه حول همون سی ای ای و گداها میچرخید خیلی بازیش بهتر میشد ولی اصلا وارد کردن اون موجوداتش اینتینیتی ها بود فک کنم اسمش گند زده بود به بازی بعدهم پایاناش که قشنگ شبیه هم بودن و با تکرار قسمت اخرش میتونستی همه رو ببینی ولی هوی رین دیالوگاش و داستاتش فوقالعاده بودن ارزش تکرار فوق العاده بالایی داره و تو یه سری مراحل تو کلیدزنی اشتباه کنی پایان عوض میشه این یعنی شاهکار :snicker:
اون شماره ۷۴۴ خیلی باحال بود
میشه منم با پی اس فور ازدواج کنم 😀
خیلی عالی بود مرسی
اساسین هم این قدر راز داشت ما نمیدونستیم نمیدونستیم
وای 😯 بازی های استاد کیج رو بگو که چون ps3ندارم حسرت دارم بازیشون کنم 😯 😯 😯 😯
اگر ps4 داری دیگه نگران نباش چون این با بیاند برای ps4 میان . البته فک کنم گیمفا خبرش رو گذاشت
رضا جان خبرشو گذاشت
هوی رین و بیوند برای فور میان
ویرایش شد :yes:
پولش کجا بود فکرکنم باید وایسم هک شه
البته بچه بودم با بازی chicken invadersبازی کردم که عالی بود :chic: :yes:
آقا heavy rain هفده تا پایان نداشت . ۲۶ تا پایان داشت
یا علللللللللللللللیییییییییییییییییییییییییییی! 😯 :dazed:
این که چیزی نیست . DA:inquisition چهل تا و ویچر۳ ۳۶ تا پایان داشت . البته بگم فکر نکنی که این پایان ها کاملا متفاوت هستن . خیلی هاشون شبیه هم هستن . بیشتر توی جزییات متفاوت هستن .
چه چزییاتی؟
دقیق نمیدونم . مثلا توی یه پایان یه شخصیت نه چندان مهم میمیره توی یه پایان دیگه نمیمیره .
متشکرم :yes: :yes: :yes: :yes:
ولی با وجود ۴۰ پایان باید دوباره بگم:
عللللللللللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی!!!!!!!!!!!!!!!!!
:yes:
عالی و جالب بود
portal با راه رفتن رو دیوار با حال تر می شد 😀
:mean:
حیف شماره ۷۴۲ کاش همون driver رو می ساختن.البته watch dogs بازی خوبیه.ولی driver یه چیز دیگست.
لطفا تعداد مطالب این قسمت رو نصف کنین خیلی زیادن
چرا اینقدر زیاد باشن که همشو کسی نخونه زود هم به انتهاش برسه؟
از بس زیادن ادم نمیدونه در مورد کدومش نظر بده اصلا
حیفه
به قول بروبچ قدیمی گیمفا
.
.
.
بسی خوشمان امد :-* :inlove:
چقدر شماره هشت زود اومد ایول
خوب نگاه به اواتارم کردم دیدم خیلی زشته عوضش کنم
gta v عجب رکورد هایی داشته کمرم شکست از خوندنش راکستار عجب پولی ب جیب زده
شزمنده اینجا میگم ولی پستی که راجبعه کلش بود که هکه لینکاش خرابه هیچ پشتیبانی هم نیست طلفا کمک کنین
ایا می دانستید من یک صفحه با شوق و اشتیاق نظر نوشتم و در آخر هم گم و گور شد اقای شجاعی؟!
دلیلش چی میتونه باشه واقعا؟؟؟
چه بخش جالبی :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
یکی از باحالترین بخش های گیمفا که اطلاعات با حالی به ادم میده
عالی بود مرسی واقعا بهترین سایت گیم ایرانه ای گیمفا :inlove: :yes: :yes:
کارتون درسته :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
طرف میخواسته با کنسولش ازدواج کنه عجب
۷۳۵ تو حلقم 😐 هر دو دقیقه یک فش :rotfl: .در ضمن درود بر شاهکار استاد کیج(هوی رین)
ایا میدانستید پی سی پرطرفدارترین پرافتخارترین پرفروشترین بازی هارو داره
آفرین
ببین سونی چه قدر نامش در گیم بزرگ و جاودانه است که طرف میخواست با کنسولش ازدواج کنه 😯 اگه سونی نبود چه بلایی سر صنعت گیم میومد ?:-) بیخود نیس که سونی برنده هر نسل که بود هست و خواهد بود
عالی بود
ممنون خسته نباشید :yes:
منم حاضرم با ps4 ازدواج کنم ولی پول بازی هاشو ندارم بخرم 😥 😥
خدا شفاش بده آخه کی با کنسول ازدواج میکنه 😐
عاشق این مطلبم :-*
۷۲۸ :pain: :pain: :yes: :yes: :yes:
773 :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
778 :rotfl: :rotfl: :rotfl:
من یک cd سیاه بر روی psone دارم اگر بخواید عکسشم میزارم، توش دموی کرش بندی کوت هست که کلی دنبال کده گشتم که بزنم بازیش کامل شه 😐 ولی پیدا نشد
عالی بود
سلام بچه ها
میخواستم لپ تاپ بخرم برای بازی و اینا
این سیستم خوبه؟ میخام بتل فیلد هاردلاین و و کالاف ادوانس وارفیر و گوست و جی تی ای پنج اینا رو راحت اجرا کنه…
این سیستم خوبه برای اجرای این بازیا؟
NVIDIA GeForce GT 820M 2GB
رم ۸
Intel Core i7 4500U 1.80GHz up to 3.00 GHz
فرکانس هسته فاجعست . ولی اگر به همون ۳.۰۰ ارتقا داده بشه اون وقت احتمالا راحت بازی میکنی ولی با ۱.۸ حتی فکرشم نکن
شما چه علاقه ای به فرکانس هسته دارین؟؟؟؟
در درجه اول گرافیک ضعیفه
داداش گرافیکت با توجه به اینکه از سری m هست خیلی ضعیفه
به قول دوستمون فرکانس هسته هم داغونه ! :beatup:
کلا باید لیستتو عوض کنی
داداش من لپ تاپ گیمینگ نمیخام بخرم …
صوب تا شب هم پای بازی نیستم
فقط میخام که بازی کالاف اینا رو اجرا کنه، با گرافیک پایین تر هم اجرا کرد مشکلی نیست .
من سوالم این بود که میتونه اجرا کنه یا نه؟
به فرکانس هسته علاقه دارم چون درد ضعیف بودنشو توی پی سی خودم دارم میچشم .
خب شما یه لپ تاپ سراغ دارین که حدود قیمت ۲ میلیون باشه و برا گیمینگ مناسب باشه؟
شما میتونی یک سیستم رومیزی دستکاپ با دو تومن بخری که خیلی هم بهتر و قویتره کلا لب تاب برای گیم مناسب نیست مگر اینکه هزینه ی زیادی کنه که به صرفه نیست
میدونم اما من چون تو خونه نیستم و اکثرا تو مغازه م برام لپ تاپ مناسب تره و پی سی به کارم نمیاد زیاد …
عالی بود ممنون :yes:
{{سلام.اول میخاستم معضرت بخام اگه اینجا جاش نیست ولی نمیدونم کجا بپرسم تو پست دیگه پرسیدم جواب داده نشد فقط لایک خورد ! الان عین سوال قبلیمو کپی پیست میکنم امیدوارم جواب بدین.
{میشه توضیحی راجع به این موضوع ( بنچمارکهایی هست که بعد از عرضه بازی مییان ) بدین. من چیزی راجع بهشون نشنیده بودم منظور چیه و چی هستش ؟}
-جواب:عملکرد کارت های گرافیک مختلف در یک بازی رو بنچمارک یک بازی میگن
-سوال من که پاسخ داده نشد :مطمئنی ؟ چون من دیدم مینویسن سیستم پیشنهادی الکیه بنچمارک مهمه بس فک میکردم بنچمارک بازی مربوط به کل سیستمه (cpu & ram &…) . حالا اگه اشتباه میکردم این بنچمارکارو چه جور میشه فهمید ؟ }}
دوست عزیز نگاه کن سایت های متخصصی مثل دیجیتال فانری میان بازی ای مثل ویچر ۳ رو با کارت های گرافیک مختلف تست میکنن و تعداد فریم روی روزولشن های مختلف مثلا 1080p یا 4k در سطح های مختلف مدییوم یا الترا منتشر میکنن و همینطور cpu که مشخص شه کدوم قدرت بیشتری داره همین
سینا خان سوالت رو خیلی بد پرسیدی فک کنم واسه همین جواب ندادن.
بنچمارک به طور کلی به معنی محاسبه ی کاربرد یک چیز و مقایسه ی اون با هم نوعش و تایین بهترین اونا هست.
پس حتما مربوط به کامپیوتر و سخت افزار نمیشه و کاربرد های دیگه ای هم داره.(مثلا در تجارت)
الکی بودن سیستم پیشنهادی هم کلا ربطی به این موضوع نداره و منظور دوستانی که این جمله رو بکار میبرن اینکه رو سیستم خودشون که پایینتر از سیستم مورد نیازه بازی اجرا میشده.
شما هم اگر می خوای بنچمارک یک بازی رو ببینی میتونی به سایت های مختلف مراجعه کنی.
مثلا این بنچمارک های بازی بتمنه:
http://www.techspot.com/review/1022-batman-arkham-knight-benchmarks/
این سایت عملکرد کارت گرافیک ها و پردازنده هارو در این بازی تست کرده و نتیجه رو به شکل ستون بندی شده نشون داده که بهش میگن بنچمارک.
حالا شما کارت گرافیک یا هر چیزی رو که دنبالش هستی پیدا می کنی و عملکردش رو با دیگران میسنجی.
کلا کاربرد بنچمارک همینه.
Minecraft بزرگترین فضای موجود در بین بازی های ویدیویی را در اختیار دارد. از لحاظ فنی این دنیا نامحدود است، اما برای قرار دادن بلوک ها و دیگر مصالح محدودیت دارید. در نتیجه این دنیا ۴,۷۲۲,۳۶۶,۴۸۲,۸۶۹,۶۴۵ کیلومتر مربع است.
این نابودم کرد ……… :sidefrown: :sidefrown: :sidefrown: :sidefrown: :dazed: :dazed: :dazed: :dazed: :wilt: :wilt: :wilt:
اگه no man’s sky بیاد این رکورد minecraft هم به تاریخ می پیونده! 😎
کارمندانی بانجی چقدر میخورن 😀 خدا میدونه سر destiny چند تا کامیون موز خوردن :rotfl:
بازی All Points Bulletin الان یکی از بهترین بازی های انلاین هست و از لحاض گرافیک gta v رو قورت میده البته اگه سیستم خوبی داشته باشین واقعا این بازی مهشره از ۱۵ سالگیم شروع کردم بازی های انلاین رو بازی کردن ولی هیچ کردوم مثله apb; reloaded نشد بعد wow و بعدش bf:3 اگه pc باز هستین هر جور که شده apb رو تجربه کنین این بازی انلاین رایگان تکه تو دنیا و در گیر کننده ترین mmo هست که بازی کردم حرف نداره
مثل همیشه…
عاااااااااااالی!!!! :yes: :yes: :yes: 😀 😀 😀
دوستان ازتون خواهش میکنم اینقدر اسپم نذارید… :no: :no: :no:
ساخت ps4 2 سال قبل از ps3 آغاز شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عالی خیلی جالب بود ولی من هیچ وقت فکر نمیکردم mafia 2 بیشترین باشه همیشه فکر میکردم gta هست چقد عالی