سینما+: شماره هفتم - گیمفا
سینما+: شماره هفتم - گیمفا
سینما+: شماره هفتم - گیمفا
سینما+: شماره هفتم - گیمفا

سینما+: شماره هفتم

عرفان استادی
۱۰:۲۸ ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
سینما+: شماره هفتم - گیمفا

این هفته در سینما+ با مطلبی ویژه همراه هستید؛ مطلبی که هفته گذشته هم درباره آن گفتیم و اطلاع دادیم که در ۱۱ تیر به همراه بخش های دیگر منتشر خواهد شد. پس باری دیگر با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر جدیدترین های سینمای جهان، آن هم با بروزترین اخبار، تریلرها، باکس آفیس و معرفی فیلم ها.

معرفی فیلم (عرفان استادی)

7 1 2015 4 59 33 am

Hotel Transylvania 2

از زمانی که جاناتان برای اولین بار وارد هتل ترانسیلوانیا شد، این قلعه تغییرات زیادی را به خود دیده. هتل حال به روی مهمانان انسان باز شده و کنت دراکولا نیز مشکلات خود را دارد؛ نوه او دنیس هیچ یک از قابلیت های خون آشام ها را ندارد و این مسئله پدربزرگش را به شدت نگران کرده است. همان طور که وقایع ادامه پیدا می کنند، پدر کنت دراکولا نیز از راه می رسد و وقتی وضعیت قلعه را می بیند… مانند اولین فیلم آدام سندلر (کنت دراکولا)، اندی سمبرگ (جاناتان)، سلنا گومز (مِیویس) در فیلم حضور دارند و مل بروکس نقش Vlad پدر کنت دراکولا را بازی خواهد کرد. این انیمیشن در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۵ (سوم مهر ۱۳۹۴) منتشر خواهد شد. خود را برای سفری دیگر با گروه دراکولا آماده کنید:

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جدیدترین اخبار (محمد حسین صفری)

– بن افلک فیلم بتمن را کارگردانی خواهد کرد

88888

پس از مارول که حال دنیای سینمایی خاص خود را به وجود آورده است، کمپانی رقیب یعنی DC نیز تصمیم گرفته به سرعت دنیای سینمایی خود را بسازد و برای این کار روی پروژهٔ بسیار مهمی یعنی Batman V Superman: Dawn Of Justice دست گذاشته است و می‌خواهد با یک فیلم چندین کاراکتر دنیای خود را به مخاطبان سینمایی بشناساند. درحالی‌که تصور می‌شد برای شخصیت بتمن با توجه به سه‌گانهٔ فوق‌العاده‌ای که کریستوفر نولان کارگردانی کرده بود، تا چندین سال آینده فیلم مستقل ساخته نشود ولی به نظر می‌رسد که سران DC نظر دیگری دارند. شایعات نشان می‌دهد که DC برای سال ۲۰۱۸ فیلم مخصوص بتمن با نام The Batman را برنامه‌ریزی کرده است و برای کارگردانی آن نیز بن افلک که خود ایفاگر نقش بتمن است را در نظر دارد. این در حالی است که از مدت‌ها پیش مشخص‌شده بود که تو شخصیت آکوامن و فلش در سال ۲۰۱۸ با فیلم‌های خود به پردهٔ سینماها خواهند آمد. حال به نظر می‌رسد که DC به دنبال سود کلانی در سال ۲۰۱۸ است و می‌خواهد پای یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما یعنی بتمن را نیز به فیلم‌های خود در این سال اضافه کند.

منابع مطلع ادعا کرده‌اند که Chris Terrio که نویسندگی هر دو فیلم Batman V Superman: Dawn Of Justice و Justice League را بر عهده دارد، قرار است فیلم‌نامه The Batman را نیز به رشتهٔ تحریر در آورد. بن افلک که علاوه بر بازیگری، کارگردانی خوبی نیز به شمار می‌رود و در سال ۲۰۱۲ اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم آرگو کسب کرده است، می‌تواند خود هر ایده‌ای که دارد بر روی شخصیت بتمن پیاده کند زیرا این‌طور که به نظر می‌رسد وی هم بازیگر و هم کارگردان این فیلم خواهد بود.

– قسمت جدید سری Star Trek با نام Beyond اکران خواهد شد

888

یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین سری فیلم‌های سینمایی تاریخ سینما، سری فیلم‌های Star Trek است که طی سال‌های متمادی توانسته طرفداران زیادی به دست آورد. این سری در سال ۲۰۱۱ دچار بازسازی شد و جی جی آبرامز کارگردانی آن را بر عهده گرفت. نسخهٔ دوم این بازسازی نیز در سال ۲۰۱۳ اکران شد و با بازیگرانی چون کریس پاین، زاخاری کوینتو و بندکیت کامبربچ توانست نام این سری را بار دیگر به سطح اول هالیوود بازگرداند. حال قرار است قسمت جدید این سری بازسازی‌شده به کارگردانی جاستین لین در سال آینده اکران شود. جاستین لین که با ساخت نسخه‌های چهارم، پنجم و ششم سری سریع و خشن به شهرت رسید، با کنار رفتن جی جی آبرامز که در حال کار بر روی نسخهٔ جدید سری جنگ ستارگان است، کارگردانی این فیلم را برعهده‌گرفته است.

– تصاویر جدیدی از فیلم Legend با بازی تام هاردی منتشر شد

1   2

23

تام هاردی که این روزها به یکی از برترین هنرپیشه‌های هالیوود بدل شده است و توانسته با نقش آفرینی های قدرتمند خود در فیلم‌های مختلف که آخرین آن‌ها مکس دیوانه: جاده خشم بود، جایگاه خوبی را برای خود دست‌وپا کند حال قرار است یک‌بار دیگر یک نقش خاص و ویژه را در فیلم Legend یا افسانه ایفا کند. وی در این فیلم قرار است نقش دو برادر دوقلو یعنی رونالد و رینالد کری را ایفا کند که در دههٔ شصت میلادی در شرق لندن دست به اعمال خلافکارانه و به‌اصطلاح گانگستری می‌زدند. این فیلم در ۹ سپتامبر سال ۲۰۱۵ اکران خواهد شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

باکس آفیس (محمد حسین جعفریان)

7 1 2015 5 17 32 am

بعد از نمایش ساده اما موفق فیلم TED، امسال همگان انتظار آغاز در حد انتظارات را از نسخه‌ی دوم این فیلم می‌کشیدند که متاسفانه یا خوش‌بختانه خرس قصه‌ی ما موفق به برآورده کردن خواسته‌ی سازندگان نشد. این هفته باکس‌آفیس دو مهمان تازه داشت که هیچ‌کدام از آن‌ها موفق به عقب‌راندن “دنیای ژوراسیک” و Inside Out نشدند. TED 2 در نزد منتقدان نمرات بسیار ضعیفی دریافت کرد و در هفته‌ی افتتاحیه‌ی خود نیز فروشی بیش از ۳۳ میلیون دلار را تجربه نکرد، عددی که از حدس ۴۵ میلیون دلار فروش سازندگان فاصله‌ی زیادی داشت. خرس! تنها حیوان حاضر در صحنه نبود و در آن سو نیز یک سگ بازگشته از جنگ به نام MAX هم هفته‌ی اول اکران خود را تجربه کرد. این فیلم ۱۲ میلیون دلار فروش کرد و در کل تعداد زیادی برای مشاهده‌ی آن به سالن‌های سینما مراجعه نکردند. اما نکته‌ی موفقیت‌آمیز برای این فیلم آن جایی است که همین تعداد نه چندان زیاد که برای تماشای آن به سینماها رفتند از آن رضایت کامل داشتند. البته MAX اصلا به مزاق منتقدان خوش نیامد ولی همین که کسانی که فیلم را دیدند از آن راضی بودند خودش یک نکته‌ی مثبت به شمار می‌رود. آثار دیگر باقی‌مانده در باکس‌آفیس نیز دائما یا مانند Spy در حال افت فروش هستند و یا مثل نسخه‌ی دوم “انتقام‌جویان” به آرامی فروش ذره‌ذره‌ی خود را تجربه می‌کنند.

اما بشنوید از موفقیت‌ها و رکوردشکنی‌های “دنیای ژوراسیک” و انیمیشن تازه‌ی پیکسار یعنی Inside Out. دنیای ژوراسیک که این هفته سومین هفته‌ی متوالیست که صدر باکس‌آفیس را در چنگ دایناسورهایش نگه می‌دارد موفق شد رکوردهایی تازه در فروش خانگی را به نام خود ثبت کند، اول این که فیلم رکورد سریعترین فروش تاریخ در خانه‌ها را از آن خود کرد و بر حسب میزان فروش خانگی با فروش ۵۰۰ میلیون دلاری تا الآن تبدیل به پنجمین فیلم تاریخ شده است. مجموع فروش فیلم تا این لحظه چیزی نزدیک به یک میلیارد و ۲۵ میلیون دلار بوده است. Inside Out که هفته‌ی قبل با افتتاحیه‌ی ۹۱ میلیون دلاری خود تبدیل به دومین آغاز بزرگ برای پیکسار بعد از پیوستن به دیزنی شد، این هفته هم با ۵۲ میلیون دلار فروش‌، با فاصله‌ی بسیارکم نسبت به دنیای ژوارسیک دوباره جایگاه دوم جدول را برای خود برگزید.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مطلب ویژه (محمد حسین جعفریان)

دنیای‌جذاب ابرقهرمان‌ها| نگاهی به دنیای‌سینمایی Marvel، قسمت اول

استودیوی بزرگ مارول را همگان به دنیای‌کمیک‌هایش می‌شناختند. در بسیاری مواقع فیلم‌های سینمایی بسیاری برپایه‌ی داستان کمیک‌های این کمپانی‌بزرگ ساخته می‌شدند اما جریان این فیلم‌ها هیچ ارتباطی با یک‌دیگر نداشت و نقطه‌مشترک آن‌ها همان لحظه‌ی آغازین فیلم بود که نام Marvel را مشاهده می‌کردیم. در اوایل سال ۲۰۰۷ میلادی “کوین فیگ” که یکی از اعضای‌ارشد کمپانی مارول به شمار می‌رفت پیشنهادی بسیار طولانی‌مدت را با عنوان “جمع کردن انتقام‌جویان” به کمپانی ارائه کرد که البته با توجه به جذابیت و سوددهی بزرگی که برای این پروژه سینمایی پیش‌بینی می‌شد سریعا مورد استقبال بزرگان این شرکت قرار گرفت و این تهیه کننده آمریکایی که پیش‌تر نیز در ساخت عناوینی چون X-MEN لیافت خود را ثابت کرده بود به ریاست کمپانی Marvel Studios درآمد و این‌جا بود که دنیای جذاب ابرقهرمان‌های مارول به شکلی تازه و متفاوت با فیلم‌هایی کاملا پیوسته و گره‌خورده به یک‌دیگر آغاز شد.

در این مقاله قصد بر معرفی عناوین دنیای‌سینمایی‌مارول به صورت دقیق نیست و قرار نیست داستان آن‌ها را برای شما عزیزان روایت کنیم. هدف فقط نگاهی ‌گذرا به این دنیای‌بزرگ برای شناخت بیشتر آن است. البته در قسمت‌های بعدی مقاله معرفی کوتاهی از آثاری که هنوز عرضه نشده اند نیز خدمت شما بزرگواران ارائه خواهیم‌کرد و شما را با شخصیت‌ها و بازیگران این سری فیلم‌ها آشنا خواهیم‌کرد.

سال ۲۰۰۸ با عرضه اولین عنوان از فاز اول این دنیای سینمایی که هدفی جز شناساندن انتقام‌جویان نداشت تبدیل به سال آغاز این سری‌تازه متولدشده بود. “مرد آهنی” با آن نمایش خارق العاده‌ی Robert Downey Jr. به اندازه‌ی کافی جذاب بود اما طولی نکشید که “هالک شگفت‌انگیز” هم در همان‌سال عرضه‌شد و یک قهرمان دیگر را نیز معرفی‌کرد. در سال ۲۰۱۰ قسمت‌دوم از فیلم مردآهنی توسط کمپانی مارول به نمایش عموم درآمد و مهری دیگر بر موفق بودن این پروژه‌ی جوان زد. مارول که خود را در اوج مشاهده می‌کرد وقت را تلف نکرده و سریعا در سال۲۰۱۱ اثربعدی خود یعنی Thor را بر پرده‌ی نقره‌ای برد و چندین‌وچند شخصیت‌اصلی و فرعی تازه را معرفی کرد. دنیای بزرگ و عجیب این فیلم از همان‌ابتدا پتانسیل‌زیاد خود را در این دنیای‌سینمایی به‌همگان اثبات نمود. این پایان‌کار در سال۲۰۱۱ نبود و چندی نگذشت که کاپیتان‌آمریکا:اولین انتقام‌جو به نمایش درآمد و دیدگان بسیاری را مجذوب خود کرد. معرفی این شخصیت و آن پایان عجیبی که فیلم به خود داشت کافی بود تا Marvel بالاخره فیلم آخر از اولین فاز سینمایی خود را به نمایش بگذارد. تمام فیلم‌هایی که تا بدین‌جا در این دنیای‌سینمایی تازه ساخته شده بود توزیع کننده‌ای به نام Paramount Pictures داشت. البته وظیفه توزیع “هالک شگفت‌انگیز” به طور به‌خصوص بر گردن کمپانی سینمایی Universal Studios بود اما همکاری مارول با این استودیو بیشتر از یک‌فیلم طول نکشید. برخلاف انتظارات عمر همکاری مارول با پارامونت پیکچرز نیز طولی نکشید و فیلم‌سینمایی “انتفام‌جویان” آغاز همکاری طولانی‌مدت مارول با Walt Disney Studios Motion Pictures بود که تا به امروز به‌طول انجامیده و بعیداست به این زودی‌ها پایان پذیرد. The Avengers عرضه شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت در ابعادی باورناپذیر فروش کرده و توانست جایگاه سومین فیلم پرفروش تاریخ در جهان را به نام خود بزند. جایگاهی که هنوز هم دست‌نخورده باقی‌مانده است. این‌جا نقطه‌ی پایان فاز اول بود…

888888888888

فاز اول سینمایی مارول در یک‌نگاه

هرچه بیشتر از آغاز دنیای تازه و جذاب‌مارول می‌گذشت، فیلم‌ها محبوب و محبوب‌تر می‌شدند و عناوین از نظر داستانی به یک‌دیگر وابسته‌تر می‌شدند. این‌موضوع در اغاز فازدوم سینمایی مارول آن‌قدر شدت یافت که تقریبا می‌توان گفت که از این‌جا به‌بعد کار اگر می‌خواهید لذتی کامل را از این فیلم‌ها ببرید باید آن‌ها را بی توجه به نام و شخصیتی که در هر اثر حضور دارد به صورت کامل آن‌هم با رعایت ترتیب تاریخ‌انتشار این آثار تماشا کنید وگرنه حتما نکته یا نکات بزرگی که در داستان تاثیرگذارند را از دست خواهید داد.

فازدوم سینمایی‌های مارول نیز به مانند فازاول تشکیل شده از ۶ اثر بود که اولین آن‌ها چیزی نبود جز “مرد آهنی ۳” که بازهم با هنرمایی بازیگرانش موفقیت‌هایی عجیب را کسب کرد و شروع موفق دیگری را برای فاز دیگری از این‌دنیای‌سینمایی رقم زد. این اثر از آن نظر به‌خصوص بود که مردآهنی را با جلوه‌ای که از آن می‌شناختیم از بین برد و علامت سوال بزرگی را برای بینندگان به وجود آورد که به راستی این شخصیت چگونه مسیر خود را ادامه خواهد داد؟ Thor: The Dark World دومین فیلم از این فاز تازه بود که به مانند “مرد آهنی ۳” در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان” جدا از نمایش جذابی که خودش ارائه نمود همان حکمی را برای فازدوم داشت که Thor در فازاول بر گردن گرفته بود، یعنی ساخت یک ته‌مایه‌ی داستانی برای انتقام‌جویانی که در راه است. اما همه این شخصیت‌ها را قبلا نیز دیده بودیم. شاید بتوان یکی از نکات خوب و جذاب فازدوم را در اکران فیلم‌سینمایی “نگهبانان کهکشان” اثری تازه با دنیایی تازه که وقتی تریلرهایش منتشر شد عده بسیاری پیش‌بینی کردند که این‌جا همان نقطه‌ای است که مارول بالاخره یک شکست اقتصادی بزرگ را تجربه خواهد کرد و نکته‌ی جالب این بود که فیلم تبدیل به پرفروش‌ترین اثر سال۲۰۱۴ میلادی شد! و موفقیتی کسب کرد که حتی مارول نیز انتظارش را نداشت. به‌راستی چه‌کسی باید پیش‌بینی می‌کرد که یک راکون سخن‌گو و یک درخت‌متحرک که همواره نام خود را تکرار می‌کند به همراه ترکیب عجیب و غریبی از فضا بتواند انقدر جذاب باشد..؟ جالب است بدانید تا پایان اکران این اثر(مجموعا ۱۰ اثر تا به این‌جا) مارول چه وضعیت مالی‌ای را تجربه کرده است. مارول برای مجموع این ده اثر یک‌میلیارد و هفتصد و ده میلیون‌دلار خرج کرده‌است و سودی که فقط از این ۱۰ اثر به دست این کمپانی بزرگ رسیده است رقمی برابر ۷میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار است! دیگر حساب درصد سودی که عائد این شرکت‌بزرگ شده است با شما.

اما همان‌طور که انتظار می‌رفت بزرگترین و جذاب‌ترین اثر در فازدوم نیز نمی‌تواند چیزی باشد جز نسخه دوم سری فیلم انتقام جویان یعنی: “انتقام‌جویان: عصراولتران”. عنوانی که طبق آخرین‌آمار منتشرشده موفق به فروش یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌دلاری شده و اگر موفقیت عجیب‌وغریب “خشن ۷” نبود می‌توانست لقب پرفروش‌ترین اثر سال ۲۰۱۵ در جهان را از آن خود کند. این اثر پنجمین فیلم منتشرشده از فازدوم بود. اگر انتظارتان این‌است که بعد از این اثربزرگ دیگر در سال۲۰۱۵ خبری از مارول نیست، باید گفت سخت در اشتباه هستید چرا که حدود دو ماه‌دیگر آخرین اثر از فازدوم این دنیای‌سینمایی یعنی “مرد مورچه‌ای” بر پرده‌ی نقره‌ای خواهد رفت. اثری که بسیاری در رابطه با آن سخنانی شبیه‌به آن‌چه از “نگهبان کهکشان” می‌شنیدیم، می‌گویند اما تاریخ ثابت کرده است که هرچه نام دنیای‌سینمایی مارول روی آن باشد، موفقیت تجاری‌اش تضمینی است!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما+: شماره هفتم - گیمفا
سینما+: شماره هفتم - گیمفا
سینما+: شماره هفتم - گیمفا
سینما+: شماره هفتم - گیمفا
سینما+: شماره هفتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما+: شماره هفتم - گیمفا
سینما+: شماره هفتم - گیمفا