دنیای خاکستر | اولین نگاه به بازی Dark Souls III | گیمفا
دنیای خاکستر | اولین نگاه به بازی Dark Souls III | گیمفا
دنیای خاکستر | اولین نگاه به بازی Dark Souls III | گیمفا
دنیای خاکستر | اولین نگاه به بازی Dark Souls III | گیمفا

دنیای خاکستر | اولین نگاه به Dark Souls III

امیرمهدی نامجو
۱۵:۲۶ ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
دنیای خاکستر | اولین نگاه به بازی Dark Souls III | گیمفا

باری دیگر قرار است پا در دنیایی تاریک بگذاریم؛ دنیایی پر از راز و رمز های کشف نشده و پر از خطرات پنهان، دنیایی که در آن سالیان سال است که نفرینی جریان دارد و چرخه ی آن در حال تکرار است. آری، باری دیگر قرار است وارد دنیای Dark Souls بشویم و رازهایی تازه از این جهان مرموز را کشف کنیم و دوباره با موجوداتی مخوف رو به رو بشویم و بارها شکست بخوریم تا در نهایت، به پیروزی در مقابل تک تک آن ها دست یابیم…

Dark Souls، نامی آشنا برای دوستداران بازی های نقش آفرینی است. فکر نمی کنم که این سری _که خود جز سری گسترده تری به نام Souls است_ نیازی به معرفی داشته باشد. سری عناوینی که با گیم پلی چالش برانگیز خود، به سرعت در دل طرفداران بازی های نقش آفرینی و سخت جا باز کرد. جدیدترین عنوان این سری Dark Souls III نام دارد و چندی پیش به طور رسمی در کنفرانس شرکت مایکروسافت در E3 2015 به طور رسمی رونمایی شد. با وجود این که شایعاتی مبنی بر این که قرار است این نسخه آخرین عنوان سری باشد وجود داشت اما با این حال قرار نیست به این زودی ها سری Dark Souls به پایان برسد و این نسخه، قرار است نقطه عطفی در سری باشد و تمام کننده ی آن نخواهد بود.

همان طور که احتمالاً مطلع هستید، جدا از نمایش سینماتیک بازی که در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 2015 پخش شد، پشت درهای بسته نمایشی از گیم پلی بازی برای خبرنگاران حوزه ی بازی پخش شد و از این رو، اطلاعات بسیار زیادی از این عنوان به بیرون درز کرد. از این رو در ادامه ی این مطلب، بررسی ای بر دانسته های خود از جدیدترین نسخه سری Dark Souls خواهیم داشت.

در سری Dark Souls هیچ وقت داستان بازی به طور کاملاً واضح شرح داده نشده است. در مورد این نسخه نیز احتمالات بسیاری حتی حالا که چیز زیادی از داستان بازی گفته نشده است، وجود دارد. مشخص ترین مورد این است که داستان بازی در مورد افرادی به نام Lords of Cinder (اربابان خاکستر) است. نکته مهمی که در این مورد قابل توجه است، وجود نشانه جمع s در پایان کلمه Lords است و این در حالی است که بازیبازها تا به حال یک Lord of Cinder می شناختند و آن هم Gwyn، باس آخر نسخه اول Dark Souls بود. از این رو و از آن جایی که یک غول عظیم الجثه در تریلر بازی هم به عنوان یکی دیگر از این اربابان خاکستر معرفی می شود، واضح است که قرار است با بیش از یک نفر به عنوان Lords of Cinder مواجه شویم و این موضوع ممکن است در برداشت هایی که از داستان نسخه اول سری می شد هم تفاوت هایی را ایجاد کند.

dark souls 3

آن غول عظیم الجثه تریلر بازی این است

از دیگر احتمالاتی که مطرح می شود، این است که شاید فرد (افرادی) به دنبال احیا کردن Gwyn هستند که در هر حال در پایان Dark Souls کشته می شود. به هر حال این موضوع هم دور از احتمال نیست. موضوع دیگری که مطرح می شود این است که شاید این Lord of Cinder ها همان شخصیت های نسخه ی اول Dark Souls باشند. چون هر کسی که خود را قربانی First Flame بکند، تبدیل به یک Lord of Cinder خواهد شد و چه بسا که سالیان سال از اولین نسخه Dark Souls گذشته باشد و در این میان، Lord of Cinder های بسیاری به وجود آمده باشند و شاید آن غول عظیم الجثه، حتی خود شما در نسخه اول Dark Souls باشید که تبدیل به چنین موجودی شده است. یکی از جملاتی که کارگردان بازی می گوید و به این احتمال دامن می زند این جمله است:

ارباب خاکستر… یا … اربابان خاکستر _ ما عموماً از این اصطلاح استفاده می کنیم و ما به طور خاص در مورد هر ارباب خاکستر به خصوصی که در گذشته وجود داشته است، صحبت می کنیم.

و شاید واژه هر در عبارت بالا، باعث القای این مفهوم شود که شخصیت بازیباز در نسخه اول، در این نسخه خود یک Lord of Cinder است.

احتمال این که این نسخه پیش دنباله ای بر نسخه قبلی باشد نیز دور از ذهن نیست. البته هیچ چیز به طور رسمی تأیید نشده است و از آن جایی که خط زمانی در سری Dark Souls تا حدودی پیچیده است، حتی نمی توان در مورد زمان وقوع Dark Souls II به طور قطع اظهار نظر کرد و از این حیث، هر گونه چیزی ممکن است از نظر زمانی اتفاق بیفتد.

در مورد قلعه ی مخروبه ای که در تریلر ها به نمایش در می آید هم سه احتمال را می توان محتمل دانست؛ اول این که این قلعه در کل یک مکان جدید است و نمی توان آن را یکی دیگر از شهر ها یا قلعه های نسخ پیشین دانست؛ دوم این که این قلعه همان قلعه درنگلیک در نسخه دوم است و از نظر بعضی عکس های مقایسه ای هم این مورد تا حدودی می تواند درست باشد؛ احتمال آخر هم این است که این مکان، شهر Anor Londo در نسخه اول باشد و یک شخصیت محو در عکس هایی که گروه The Know از بازی منتشر کردند و شباهت زیادی به یکی از نگهبانان این شهر دارد، می تواند این احتمال را تقویت کند.

dark souls 3

این همان قلعه ی مخروبه ی تریلر بازی است

در طول دمو نشان داده شده برای خبرنگاران، ظاهراً در بخشی از بازی ناگهان یک Undead منفجر شده و تبدیل به یک حباب بزرگ سیاه بد شکل می شود و میازاکی هم تأیید می کند که چنین چیز هایی در بازی وجود خواهند داشت ولی وقتی شخصی از او می پرسد که آیا این ها به Abyss ربط دارند یا خیر، او لبخند می زند و می گوید دادن جزئیات ممکن است داستان را لو بدهد. همین موضوع می تواند به نوعی تأیید کننده ی ربط این نسخه به Abyss در نسخه اول نیز باشد.

به جز این موارد، ظاهراً قرار است این عنوان جدا از شرایط محیطی، به صورت متن نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهد. در بازی سنگ قبرهایی وجود دارند که ظاهراً علاوه بر این که می توان با روشن کردنشان از آن ها به عنوان یک منبع نور دائمی استفاده کرد، نوشته هایی نیز بر روی خود دارند که اطلاعاتی مختلفی در مورد داستان بازی در اختیار شما قرار می دهند و قرار است تعداد بیش تری نسبت به دمو در جریان بازی وجود داشته باشند. بر روی سنگ نوشته ای هم که در دمو وجود داشت نوشته شده بود: “شمشیرش را برای ارباب خاکستر برافراشت.”

اما در هر حال، در مورد داستان بازی، با همه ی این ها نمی توان به طور قطع اظهارنظر کرد و شاید با عرضه ی بازی، بعضی از ابهامات برطرف شود و ابهامات جدیدی به وجود بیاید. شما برای اطلاع بیشتر در مورد داستان بازی، می توانید به بخش داستان در مقاله ارواح تاریک | پرونده Dark Souls II: Scholar of the First Sin مراجعه کنید.

اما در مورد خود بازی… تم کلی و فضای داستانی بازی یک فضای پساآخرالزمانی است و خاکستر در فضای بازی خیلی به چشم می خورد. میازاکی هم همچنان به سخت بودن بازی تاکید دارد و می گوید:

همه چیز طراحی شده است تا شما را بکشد.

و بابت این که ممکن است شخصی که در حال انجام بازی در طول نمایش است، به طور اتفاقی بمیرد معذرت خواهی می کند!

در مورد این بازی، سه نکته مهم وجود دارد که میازاکی می خواست در طول این دمو بگوید: “بزرگی ابعاد”،”زیبایی دنیای آخرالزمانی” و “تحول مبارزات”.

دمو نشان داده شده در منطقه ای به نام Wall of Lodoleth جریان داشت. در این منطقه Undead ها و شوالیه هایی نظیر Black Knight های نسخه اول Dark Souls و البته شوالیه هایی که در Demon’s Souls هم حضور داشتند، وجود دارند و از این نظر شاید بازی برای طرفداران Demon’s Souls آشنا باشد. ظاهرِ خود منطقه نیز بی شباهت به Boletarian Palace در Demon’s Souls نیست. در طول این تریلر بزرگی ابعاد بازی به خوب نمایان است؛ در قسمتی از مرحله بازیباز در بالای خرابه ای قرار دارد و به شهر، قلعه و پل هایی که در مناطق پایین تر قرار دارند نگاه می کند و در این مورد میازاکی می گوید که شما می توانید به هر جایی که در بازی می بینید، بروید و این نشان دهنده بزرگ بودن نقشه ی بازی است. ضمن این که باید توجه کنید که میازاکی شخصاً در ساخت دنیای بازی و طراحی مرحله بازی نقش دارد و از این نظر تا حدودی خیالمان از بابت کیفیت محیط های بازی راحت خواهد بود.

dark souls 3

پیدا شدن ناگهانی سر و کله ی یک اژدها، از ویژگی ها محبوب سری Dark Souls است

در طول دمو، یک منطقه پر از دشمن نشان داده می شود و به همین دلیل، شخص بازیکن ترجیح می دهد که مسیر دیگری را برود و ناگهان از ناکجا آباد، یک اژدهای سنگی ظاهر می شود و آن دشمنان را به خاکستر تبدیل می کند و تبدیل به یک تهدید برای بازیباز می شود. البته جدای از این موضوع، همین اژدها که به طور ناگهانی سر و کله اش پیدا می شود، می تواند به خوبی حس بازی کردنِ یک Dark Souls را به بازیباز منقل کند. در این مورد میازاکی می گوید:

من دوست دارم که اژدهایان را اوایل بازی قرار دهم.

با استفاده از همین موضوع، می توان به یکی از نکات مهم گیم پلی سری که در این نسخه نیز باید مورد توجه بازیباز قرار بگیرد، اشاره کرد؛ کلید موفقیت در بازی دقت به تک تک نکات هر محیط است. یکی از نکات، رفتار هر یک از دشمنان است. مطمئناً رفتن به سراغ دو شوالیه قوی (کسانی که این عناوین را تجربه کرده اند، می دانند که شوالیه ها چقدر سر سخت هستند) به تنهایی کار چندان عاقلانه ای نیست. در عوض شما می توانید آن ها را به سمت اژدها بکشانید تا اژدها با نفس آتشینش، کار هر دوی آن ها را در یک حرکت تمام کند و البته زمان بندی نیز در این جا مهم است و باید توجه کنید که خودتان را به کشتن ندهید. همین موضوع نشان می دهد که از نکات سخت و کشنده ی بازی می توان در جهت موفقیت در بازی نیز استفاده کرد. میازاکی در این مورد در جریان دمو گفته است که:

طراحی مرحله و همچنین طرز قرارگیری دشمنان، همه برای کشتن شما تنظیم شده اند، اما شما عملاً می توانید از آن ها به نفع خودتان بهره ببرید.

بعد از این وقایع، بازیباز به درون یک مکان نسبتاً تاریک با یک مشعل (Torch) می رود و آن مشعل یک نور کاملاً Dynamic دارد و در این جا بخشی از زیبایی های گرافیکی بازی مشخص می شود. تأثیر وزش باد بر حرکت لباس ها نمونه ی دیگری از زیبایی های گرافیکی بازی است. در جاهایی از بازی نیز، نور مشعل و حرکت خاکستر ها در محیط، به ساختمان ها نوعی زندگی می بخشند، نور مشعل نیز خودش اجسادی را که از درختان آویزان هستند مشخص می کند و خاکستر ها هم در کنار لاشه ی یک اژدهای مرده که مدت های مدیدی است که در یک نقطه آرمیده، حرکت می کنند. تم گرافیکی بازی تا حدودی شبیه Bloodborne است و این موضوع نشان می دهد که این بازی ظاهراً در همان موتور گرافیکی که Bloodborne با آن ساخته شده است و با استفاده از همان Shader های استفاده شده در Bloodborne ساخته شده اند.

dark souls 3

نور مشعل شخصیت قرار است به طور کاملا Dynamic باشد و این تصویر نیز طراحی بسیار خوب محیط های بازی را نشان می دهد

بازی هم چنان پر از راه های مخفی گوناگونی در سرتاسر محیط خواهد بود و شما با کشف آن ها، به نقاطی که دسترسی به آن ها به آسانی ممکن نیست، به راحتی دسترسی خواهید داشت. نکته ای که در مورد دمو پخش شده وجود دارد، یک راه مخفی اضافه است که صرفاً برای راحتی بیش تر به این دمو اضافه شده تا اگر به دلیل سختی زیاد، شخصی که در حال انجام بازی در حین نمایش دمو بود، نتوانست از جایی عبور کند، با این راه سریع تر به ادامه ی بازی برسد تا بقیه ی دمو نمایش داده شود.

یکی از تغییرات بازی در این نسخه، افزایش سرعت آن است. سرعت بازی را می توان چیزی مابین Dark Souls و Bloodborne دانست؛ یعنی شخصیت بازیباز نه به اندازه Dark Souls کند است و نه به اندازه ی Bloodborne سریع. با این حال، به خوبی می توان این اثر سرعت را در بازی حس کرد. در واقع حرکات در بازی “بیش تر قابل درک” شده اند.

یکی از مهم ترین بخش های سری Dark Souls که در همه ی نسخه ها از کیفیت قابل توجهی برخوردار بوده است، سیستم مبارزات آن است. سیستم مبارزات این نسخه نیز تقریباً شبیه نسخ قبلی است و البته به دلیل کیفیت بالای آن، دلیلی هم برای تغییر خیلی زیاد وجود ندارد؛ اما چند ویژگی جذاب به آن اضافه شده اند که مطمئناً تأثیر شگرفی در گیم پلی خواهند داشت.

یکی از این ویژگی ها، اضافه شدن “حالت و وضعیت” (Stance) به سلاح ها است و ظاهراً در بازی تعدادی از سلاح ها از حالت های مختلفی بهره خواهند برد. این ویژگی برای سلاح Longsword (یا Straight Sword به گفته ی برخی از سایت ها) در بازی نشان داده شد. این سلاح یک حالت “Ready Stance” دارد که در این حالت، شخصیت اصلی سلاح را مانند سامورایی های ژاپنی با دو دست می گیرد و سپرش را کنار می گذارد. برای این حالت دو نوع حرکت خاص نشان داده شده است. اولین حرکت یک ضربه ویرانگر است که برای شکستن گارد دشمنانی که سپر حمل می کنند استفاده می شود و مطمئناً در بسیاری از مواقع برای شکست دشمنان سپر به دست، مجبور به استفاده از این حرکت خواهید شد. حرکت دیگر هم یک حرکت سریع است که به سرعت فاصله ی بین شخصیت اصلی و هدفش را کم می کند.

dark souls 3

یکی از تصاویر هنری منتشر شده از Dark Souls 3

سلاح Greatsword هم در دمو حضور داشت و به جای ویژگی Stance یک حرکت جدید به نام Lunge برای این سلاح به نمایش در آمد؛ در این حرکت شخصیت بازی سلاح را با دو دست خود می گیرد، سپس به اندازه نیم فوت به جلو می رود (خیز بر می دارد) و می تواند سریعاً با سلاح یک آپرکات به دشمن بزند که می تواند او را به هوا پرتاب کند. احتمالاً این حرکت می تواند به بازیکن مقداری iframe بدهد. البته به دلیل این که خط سلامتی در دمو نشان داده نمی شد و شخصیت بازیکن هم در طی حمله گیج (Stagger) نشده بود، نمی توان دقیقا گفت که این حرکت باعث بدست آمدن iframe می شود یا نه.

Iframe در Dark Souls اصطلاحاً مخفف invincibility frame است و به تعداد فریم هایی می گویند که در آن بازیکن صدمه ای نمی بیند، مثلا در اثر حرکت های تدافعی مانند غلت زدن روی زمین مقدار معینی iframe بدست می آورد (مثلاً ۹ تا) که در این ۹ فریم او از ضربه ی دشمن در امان است. برای اندازه گیری مدت زمان این حالت به ثانیه، می توانید تعداد iframe حرکت را بر ۳۰ تقسیم کنید (به خاطر ۳۰ فریم بر ثانیه بودن کنسول ها که البته در فریم های بالاتر هم این حالت تغییر نمی کند و باز هم باید بر ۳۰ تقسیم کنید) تا مدت زمان به ثانیه بدست بیاید؛ مثلاً ۹ iframe به اندازه ۰٫۳ ثانیه شما را وارد حالت غیر قابل صدمه دیدن می کند.

سلاح های خاصی در بازی وجود دارند که می توانند توسط دو دست حمل شوند (Dual Wield). سلاح دیگری که در این دمو نشان داده شد، Legion Scimitars نام دارد و همان طور که از نامش پیداست یک (در اصل دو) شمشیر از نوع Scimitar است. این سلاح به صورت یک آیتم در بخش Inventory شخصیت قرار می گیرد و یک جا را اشغال می کند ولی با این حال به دو صورت قابل استفاده است؛ حالت اول این است که همراه سپر از آن استفاده کنید که در آن صورت فقط یک Scimitar در یک دست شخصیت شما قرار می گیرد؛ اما اگر از سپر استفاده نکنید و فقط از Legion Scimitars استفاده کنید، دو Scimitar در دستان شما قرار می گیرد که می توانید با آن ها حمله کنید. البته قابلیت Dual Wield در نسخه قبلی به طور نسبتاً تکامل یافته ای حضور داشت ولی در نسخه قبل حتماً باید دو سلاح را انتخاب می کردید تا بتوانید با هر دست یک سلاح را به دست بگیرید اما در این نسخه سلاح هایی وجود دارند که خود به صورت دوتایی هستند و از این نظر قابلیت Dual Wield این سلاح ها با Dual Wieldـی که در نسخه قبلی وجود داشت، متفاوت است و در واقع این سلاح به طور اختصاصی برای Dual Wield طراحی شده است. در واقع این اسلحه به عنوان یک سلاح شناخته می شود ولی در اصل شامل دو سلاح است و تعداد مشخصی از سلاح ها هستند که به این شکل قابلیت Dual Wield دارند.

dark souls 3

مبارزات بازی تکامل یافته تر شده است

سلاح های دوربرد نیز تغییراتی داشته اند که مهم ترین آن ها که در طول دمو به آن اشاره شد، تغییرات مربوط به Short Bow است. حالا دیگر Short Bow تبدیل به یک سلاح برای حمله از فاصله ی نسبتاً کم با دشمن شده است که واقعاً استفاده ای کاربردی در طول مرحله دارد چون می توانید با سرعت بسیار زیادی و به طور آنی به دشمن حمله کنید. در نسخه های قبلی نمی شد از Short Bow در یک نبرد نزدیک به طور سریع استفاده کرد و مدت زمان نسبتاً زیادی برای استفاده نیاز داشتید که مطمئناً استفاده از آن عاقلانه نبود؛ اما در این نسخه با تغییری که در سرعت آن پدید آمده است، به یک سلاح بسیار مناسب برای حمله از راه نزدیک تبدیل شده است و کاملاً به Long Bow که برای اهداف دور استفاده می شود و سرعت کمتری دارد، متفاوت است و دیگر تنها تفاوت این دو در قدرت و برد پایین تر Short Bow نخواهد بود و این سلاح نیز مزیت به خصوصی بدست آورده است.

میازاکی در کل در مورد این ویژگی های اضافه شده، به خصوص در مورد مبارزات نزدیک، امیدوار است که این مسائل تنوع مبارزات با شمشیر و همین طور استراتژی ریسک/پاداش (Risk/Reward) را افزایش دهد.

میازاکی منابع الهامی نیز برای Greatsword و Short Bow داشته است. Greatsword در بازی از حرکات شخصیتی به نام Guts در انیمه و مانگای Berserk الهام گرفته شده است و از طرف دیگر حرکات مربوط به Short Bow تا حدودی شبیه Legolas در ارباب حلقه ها است که احتمالاً او را می شناسید. در این مورد میازاکی گفته است:

استفاده از Short Bow کمی مانندِ بودن در نقش Legolas در ارباب حلقه ها است. خب، شاید من کمی اغراق می کنم.

یکی از مواردی هم که در مورد این مهارت ها و Stanceها حائز اهمیت است، این است که دشمنان نیز می توانند همانند شما از این توانایی ها استفاده کنند و مثلاً شوالیه ها می توانند آن ضربات ویرانگر که گارد طرف مقابل را باز می کنند، روی شما اجرا کنند و شاید سخت بودن مبارزه با این شوالیه ها بیش تر شما را به یاد مبارزات سخت با شوالیه های چشم قرمز Demon’s Souls بیندازد. همین جا لازم به ذکر است که طبق اطلاعاتی که قبل از عرضه رسمی بازی منتشر شد، سیستمی به نام Circle نیز قرار است به بازی اضافه شود که احتمالا نوعی جاخالی دادن و حرکت تدافعی خواهد بود ولی در حال حاضر، کاملا از عملکرد آن اطلاع نداریم.

dark souls 3

یک تصویر هنری از باس به نمایش در آمده در جریان تریلر که Dancer of Frigid Valley نام دارد

مطمئناً همه ی شما با شنیدن نام Dark Souls، به یاد باس های وحشتناک و سخت نیز می افتید. در دموی بازی، یکی از باس های بازی به نمایش در آمد. این باس Dancer of Frigid Valley نام دارد. نام اصلی این باس بر طبق گفته ی بعضی از منابع Helena است. او شخصی زره پوش و بزرگ است که به سمت زمین قوز دارد و ردای تقریباً شفافش بر روی زمین کشیده می شود. اندازه ی او باعث می شود شخصیت بازیباز در مقابل او بسیار کوچک جلوه کند. طرز حرکت او نیز مانند هیچ یک از باس هایی که تا به حال در سری Souls دیده ایم نیست. این باس در ابتدای مبارزه یک Scimitar آتشین در دست دارد که هر چیزی را که با آن برخورد کند از جمله ستون های محیط بازی و حتی بازیباز را به آتش خواهد کشید. هنگامی که سلامتی او به ۵۰ درصد می رسد، یک Scimitar خاکستری (Ash) نیز در دست دیگر ظاهر می شود که با این دو می تواند نوعی ضربات چرخشی را انجام دهد که شخصیت بازی را ویران خواهد کرد و کسی که بازی را در این دمو انجام می داد، در مقابل این باس نتوانست تا آخر دوام بیاورد و موفق به شکست او نشد.

جادو (Magic) یکی از مهم ترین مکانیک های گیم پلی سری Dark Souls است. برخلاف Bloodborne که تعداد جادوهای کمی داشت، در این عنوان دوباره مانند نسخ قبلی سری Dark Souls، جادو ها باز می گردند و در بازی حضور خواهند داشت. البته در دمو جادوها نشان داده نشدند ولی با این حال میازاکی حضور آن ها را در بازی تأیید کرد ولی در مورد این که چگونه سیستم جادو ها تغییر خواهد (یا نخواهد) کرد خیلی توضیح نداد. با این حال اشاره می کند که خاکستر (Ash) در این بخش مهم است و با توجه به این حرف، شاید خاکستر، یکی از شاخه های جادو (مثل Sorcery، Miracle و…) باشد.

سیستم آنلاین بازی و شیوه ی کلی انجام مبارزات PvP (Player vs. Player) همچنان مانند نسخ قبلی است و از طریق Sign ها انجام می گیرد و From Software برنامه ریزی کرده است که این سیستم تا ۶ نفر را به طور همزمان، نظیر Dark Souls II: Shcolar of the First Sin، پشتیبانی کند ولی آن ها در مورد این موضوع تا حدودی با احتیاط صحبت می کنند چون شاید این حالت جواب ندهد. Matchmaking چه برای حالت همکاری و چه PvP براساس Soul Level (همان لول و سطح شما در بازی) انجام می شود و هنگامی که یکی از افراد حاضر می پرسد که آیا Soul Memory (مقدار روح های جمع آوری شده که در Dark Souls II در Matchmaking تأثیر داشت) هم در این بخش تأثیر دارند یا نه، با صراحت گفته می شود که Soul Level تنها معیار برای Matchmaking خواهد بود. البته تأیید می شود که محیط دوئل در بازی وجود نخواهد داشت و هنگامی که سؤال می شود که آیا مکانیک های PvP “منحصر به فردی” وجود خواهند داشت یا خیر، میازاکی برای اطمینان می گوید که موارد “منحصر به فردی” وجود خواهند داشت.

از جمله مواردی هم که همچنان همانند نسخ پیشین در بازی حضور دارند، می توان به Gesture ها که حرکات خاصی بودند که توسط بازیباز انجام می شدند، اشاره کرد. علاوه بر این Bonfire و Estus Flask نیز همانند نسخ قبل وجود خواهد داشت. سیستم Hollowing که در طی آن و در اثر مردن، انسانیت شخصیت اصلی از بین می رفت و امکان انجام بعضی کارها را نداشت و در نسخه دوم، سلامتی او نیز کم می شد، در این نسخه هم حضور دارد ولی اندکی تغییر کرده است و دقیقاً نمی دانیم که در این نسخه به چه شکل خواهد بود. در مورد نرخ فریم بازی هم گفته شده است که بازی با نرخ فریم ۳۰FPS و با استفاده از DirectX 11 اجرا خواهد شد.

نتیجه گیری نهایی:

عناوین سری Dark Souls، از جمله عناوینی هستند که حتی انجام آن ها برای چندین دفعه، گیم پلی لذت بخشی را ارائه می کند. حتی همان گیم پلی نسخ پیشین نیز جذابیت بالایی دارد و حال با اضافه شدن ویژگی های جدید به گیم پلی بازی و سیستم مبارزات تکامل یافته تر آن، وجود باس های منحصر به فردی که تا به حال آن ها را مشاهده نکرده ایم، داستانی عظیم و بزرگ، گرافیک بهبود یافته و بسیار خوب، محیط های بسیار بزرگ و البته سختی لذت بخش سری Dark Souls، می توانیم انتظار یک عنوان عالی را در اوایل سال ۲۰۱۶ داشته باشیم.

dark souls 3

Dark Souls 3

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دنیای خاکستر | اولین نگاه به بازی Dark Souls III | گیمفا
دنیای خاکستر | اولین نگاه به بازی Dark Souls III | گیمفا
دنیای خاکستر | اولین نگاه به بازی Dark Souls III | گیمفا
دنیای خاکستر | اولین نگاه به بازی Dark Souls III | گیمفا
دنیای خاکستر | اولین نگاه به بازی Dark Souls III | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دنیای خاکستر | اولین نگاه به بازی Dark Souls III | گیمفا